Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Ik bak, jij bakt, wij bakken.......

Reacties

  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Ik ben zelf ook meer Team Marsepein dan Team Fondant. Aan marsepein zit meer smaak, vind ik.

    Leuke cupcakes trouwens! Als je nieuwe maakt zijn je collega's vast blij. Alleen de aanblik vrolijkt al op :)

    Ik ga me weer wagen aan een kerstbrood. To be continued...
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    jvuquycme3is.jpg
    cnyarih6a5b9.jpg

    De 2016 editie ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    december 2016 aangepast
    ^Leuk!

    Ik heb de luxe cheesecake met frambozensaus van Dr. Oetker gemaakt. Die is ook errrrug lekker!
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Wil je ooit het kerststollenrecept van AH proberen, bedenk je dan! Het is mij al twee keer op een rij gelukt er een klein fiasco van te maken. Het smaakt goed, maar ziet er niet erg mooi uit... dat recept dump ik dus :rage:

    @Deborah, wat een mooie cupcakes! Supernetjes!
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ik zag dit topic ineens staan en dacht, he, daar kan wel weer wat gedeeld worden!
    Het is al een oudje, maar vorig jaar heb ik deze taart gemaakt als gender reveal!

    zr1jy0nn3t2b.jpg
    oo4rr3zykyqb.jpg

    Zo zag de binnenkant eruit:

    igh7k8u64lw2.jpg

    (groen, aldus mijn nichtje van toen 3 :tongue: )
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Mooie taart @Moepmoep! Hahaha, "groen" :smiley: En wat een leuk idee om zo te laten weten of je een meisje of een jongen kreeg!

    Ikzelf heb recent weinig gebakken. Zou best willen maar dan komt het eeuwenoude probleem met gewichtsbeheersing en "te veel gebak overhouden" weer snel op de proppen. Misschien dat ik binnenkort wel weer iets gezonds ga bakken. Ik had een recept voor een cake met appelmoes en havermout uit de Allerhande gescheurd.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Zelfde probleem hier @Keefbeetle .
    We zijn maar met 2, dus een taart is veel te veel.
    En voor op het werk is 1 taart weer veel te weinig....

    Dilemma's..... ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ik bak verder ook niet zo heel veel. Laatst een bananenbrood gebakken met een pakje van de koopmans. Die was wel goed gelukt. Volgens mij is dat ook nog wel redelijk gezond omdat banaan de suiker een beetje vervangt. Ik weet het niet precies, want als ik bak, dan let ik daar niet op. Maar er zijn sowieso ook wel varianten zonder suiker (en zonder pakje). En is lekker meenemen als lunch :smiley:
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @Deborah, ja, en dan ga ik zelf meestal 2 of 3 x van het gebak eten omdat het overblijft en ik het lekker vind, wat ik beter niet kan doen. En op mijn werk gebak uitdelen vind ik niet handig, want voor wie zet je het dan neer.

    @Moepmoep, ik heb meerdere keren "gezonde" bananenbroden gebakken zonder suiker en boter of olie. Als er dan echt alleen banaan in zit qua zoet, vind ik dat toch niet zoet genoeg. Dan doe ik er graag gedroogde dadels of iets dergelijks in om het wat meer smaak te geven. De meeste "volvette" bananenbroden die ik heb gemaakt, vereisten toch nog aardig wat suiker. En daar gaat toch mijn persoonlijke voorkeur naar uit, want het is gewoon lekkerder :blush: En minder gezond, maar ik bak het ook niet vaak. Die "healthy" varianten vind ik er vaak toch wat deprimerend uitzien. Die gebruik ik dan ook meer als ontbijtoptie.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Keefbeetle , wij werken op het werk in teams, maar wel op verschillende tijdstippen. We hebben wel een eigen deel van de zaal, dus zet ik het daar gewoon neer als ik gebak heb, en als het op is, is het op. Ik heb net wel op facebook weer leuke taarten met "kant en klaar" mixen gezien, ik ga rond pasen toch maar weer eens wat maken. :)
    Gewoon, omdat het zo leuk is om te doen. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
    Hoezo heb ik dit topic nog niet eerder gezien?? :o

    Ik bak regelmatig taarten en cakes en zet ze ergens op een tafel neer voor mijn collega's. Meestal is alles binnen het uur alweer op ;)

    Zal ik eens zoeken of ik ergens wat foto's kan vinden?
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @EA_Jason, ja leuk, bakfoto's! Yup, als je collega's hebt kun je gebak meestal wel kwijt. Tenzij iedereen net op dieet is.

    @Deborah, dat lijkt me overzichtelijk. En op is op, inderdaad.

    Nog steeds niks gebakken...
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top