Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Een kwabbetje hier en daar te veel.

«13456715
AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
Ik weet niet of het mag, zo niet: Don't shoot me! Maar ik wou even mijn verhaal kwijt, en jullie steun/tips.

Sinds dat ik met mijn vriend heb ben ik heel wat aangekomen, om precies het te zijn bijna het dubbele wat ik woog. Nu probeer ik telkens weer de afspraak met mijzelf te maken: Morgen begin ik! Ja nee morgen begin ik echt! Maar telkens weer merk ik dat ik in mijn oude patroon terug val en dan savonds weer met een schuld gevoel patat heb gegeten of een halve zak chips. Sinds groep 5 ben ik wat meer uit gaan zetten dan de meeste kinderen en noemen ze sinds dien mij dik/lelijk etc wat een kind van die leeftijd nog meer kan zeggen. Op de middelbare gingen andere mensen daar mee door, waardoor ik mijzelf steeds en steeds meer voor de computer plante.. En meer junkfood naar binnen ben gaan werken. Toen ik bij mijn vriend kwam voelde ik mij als nog dik, en als ik nu foto's terug kijk denk ik van: Wat is er met me gebeurd dat ik zoveel ben aangekomen.. Waarom dacht ik toen dat ik dik was!?

Maar goed, nu ga ik voor de zoveelste keer.. Met onder andere 1 mislukt sport school abbonement, 25 pogingen om af te vallen .. Het weer proberen, en ik wou aan jullie vragen of jullie nog tips/levens verhalen over kwabjes hier en daar hebben. En wat jullie vooral hebben gedaan om het kwijt te raken.


Wat ik eet naast het snoepen:

Onbijt:
Niks

Lunch:
2 bolletjes kaas/berliner worst

Avond eten:
Verschilt per dag , maar het meeste wat ik eet: Aardappels, vlees, jus, patat, pasta's, en op vrijdag standaard haring.

Wat ik drink:

Op werk: Water en Thee

Thuis: Wat er in de koelkast staat: Dubbelfris, cola, energy.

Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!

Reacties

  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2012 aangepast
    Ieder lichaam werkt anders, dus echt heel goed kunnen we je natuurlijk niet helpen.

    Ik kan je wel vertellen wat ik aan het doen ben om een ander lichaam te krijgen (wat ook zal betekenen dat ik iets af zal vallen).
    Ik fitness 2 tot 3 keer per week, voornamelijk krachttraining en af en toe cardiotraining. Toen ik zelf vond dat ik er klaar voor was heb ik aan de eigenaar/fitnessinstructeur gevraagd of hij mij kon helpen met een ander eetpatroon. Hij heeft namelijk ook kennis van diëten etc.
    Hij heeft voor mij een schema opgesteld, opdat ik wat af zou vallen. En dan bedoel ik eigenlijk een strakker lichaam krijgen. Dus vet eraf en spieren erbij.
    De truc is om om de 2 / 3 uur iets te eten. Je lichaam heeft een verbrandingsmotor die genoeg brandstof moet krijgen om optimaal te werken. Dus geen tussendoortjes werkt dus ook niet optimaal.

    Mijn schema ziet er nu als volgt uit:
    - ontbijt: magere melk met cornflakes
    - rond 11 uur een bakje magere yoghurt (Optimel is magere yoghurt met lekkere smaken zodat je af kan wisselen!)
    - lunch: 2 volkoren boterhammen met kipfilet of pindakaas (zitten gezonde vetten in!)
    - rond 15.00/16.00 uur een appel/peer/stuk fruit.
    - (soms als ik vroeg lunch pak ik dan nog een evergreen/sultana ofzo, zodat ik om de 2/3 uur blijf eten)
    - Avondeten: wat mijn moeder voorschotelt :P . Daar moet het ook niet vanaf hangen.
    - Rond 20.00 uur eigenlijk een bakje gemengde noten, maar die krijg ik niet meer door mijn strot dus dat is nu een stuk fruit (of met zondigen een klein koekje)
    - Rond 22.00 uur een bak magere kwark.

    Mijn eetprogramma bestaat dus uit veel eiwitten die goed zijn voor mijn spieren en weinig foute vetten.
    Ik vind het zelf redelijk goed vol te houden, maar ik zondig de afgelopen weken wat vaker door 's avonds dat koekje te pakken en tussendoor een klein snoepje te pakken (denk aan een pepermuntje, dropfruit speen etc.). Dit zijn geen hele zakken, maar die geven mij net even dat 'snoepgevoel'.

    Ik ben aan het begin van mijn eetprogramma op een speciale weegschaal gaan staan die ze bij fitness hebben. Die weegt ook je vetpercentage, vetmassa en spiermassa.
    In 6 weken tijd ben ik maar 0.8kg echt gewicht krijgt. Maar ik ben daarentegen wel 2.2kg vet kwijt en heb 1.4kg meer spieren!
    Misschien is 2.2kg in 6 weken niet veel, maar dit programma bevalt mij zo goed dat ik ermee door kan gaan zonder dat ik teveel terugval in oude gewoontes. Dus dan gaat het afvallen misschien sloom, maar het werkt wel!
    En er zit bovendien nog een dag in waarop je mag zondigen volgens hem. Nou die heb ik dus afgeschaft en dan pak ik gewoon wat vaker wat lekkers (en in het weekend 1 bakje chips).

    Zo, nu weet het Simsforum weer mijn bezigheden en hopelijk heb jij er ook nog wat aan ;)


    Edit:
    Oh en qua drinken, geen koolzuur en andere troep. Ik leef op water, crystal clear (zonder prik), thee en 'Slimpie': aanmaaklimonade zonder suiker. Erg lekker.
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2012 aangepast
    ^Oeh, dat zou ik ook wel willen proberen. En zo'n weegschaal wil ik eigenlijk ook wel.

    Maar gezien ik de laatste tijd vrijwel geen tijd had om te sporten en dus merkte dat ik veel aankwam, ben ik ook gaan lijnen.

    Ik doe dat deels door Weightcare-dagen te houden. Dat zijn maaltijdshakes en -repen voor ontbijt en lunch. Tussendoor neem ik 's ochtends vaak een snack'a'jack, rijstwafel of een paar tuc-koekjes (weinig calorieën) en 's middags een stuk fruit (maar maximaal twee keer per week een banaan, omdat dat het minst gezonde fruit is). Avondeten is momenteel wat mijn moeder maakt, omdat ik vanaf nu meer hier zit dan in België. Op kamers kook ik voor mezelf van alles, maar met kleine aanpassingen maak ik het gezonder. Wit vlees in plaats van rood, vaker vis dan vlees. Ik eet maar twee keer per week aardappelen of pasta en voor de rest zijn het maaltijdsoepen, maaltijdsalades en dergelijke. 's Avonds nog een mager yoghurtje en bij de thee een koekje.
    Als ik geen zin heb in Weightcare dan ontbijt ik met cornflakes en magere melk en lunch ik vaak met yoghurt, fruit en muesli.

    Ik drink vrijwel alleen water en thee. Nu zit ik wel actief in het studentenleven en hou ik wel van een drankje op zijn tijd. Ik drink echter niet te veel, hou het in principe bij twee drankjes op een avond en dat maar één of twee avonden in de week. Ook daarom drink ik verder alleen water en thee.

    Mijn zondigmomentjes in de week zijn een paar drankjes dus, daarbij een bakje chips in het weekend (als ik daar zin in heb, anders niet) en vaak eet ik één avond per week ongezond. Dat is onze 'makkelijke avond' thuis, dat is dus een frietje of een pizza. Oeh, en als ik cupcakes bak zondig ik vaak ook, alleen geef ik bijna elke cupcake weg, hihi.

    Ik doe zelf boodschappen en als ik niks lekkers haal, kan ik dat dus ook niet opeten. Nu sluit de winkel naast mijn kamer om half 7 en wanneer ik trek krijg is ie al dicht. Ik heb nooit zin om naar het centrum te fietsen en dus snack ik doordeweeks al nauwelijks. Alleen thuis hebben we wel allerlei lekkere dingen in huis, die ik dan maar moet weerstaan, hihi. Ik pak 's avonds ook weleens een zakje mini-snack'a'jacks, heb ik toch het idee dat ik wat chips eet, terwijl het heel wat minder calorieën bevat.

    Volgend schooljaar is mijn bedoeling om meer te sporten, maar ik heb vrijwel geen tijd om naar de sportschool te gaan. Ik heb echter wel tijd om tussendoor wat oefeningen te doen op mijn kamer zelf. Dus ik heb een matje en ik heb oefeningen. En ik dans natuurlijk nog regelmatig, normaal eens per week, maar momenteel liggen de repetities stil tot na de zomer. Ik was aangesloten bij een sporschool in België, waar ik koos voor groepslessen die ik leuk vond, zodat ik met plezier ging. Helaas kon ik door tijdsgebrek niet meer gaan. En ook geldgebrek overigens, dat abonnement is duur en ik heb al zo weinig geld. Mijn eigen oefeningen doen is een stukje goedkoper, hihi.

    Pff, om een lang verhaal kort te maken. Het kost vooral wilskracht, heb ik gemerkt. En steun uit je omgeving is ook wel prettig. Mijn vriend eet nogal veel en graag en ongezond. Dus dat is wel moeilijk, maar ik leer ook nee te zeggen tegen dat soort dingen. En soms moet je jezelf ook wel een zondigmomentje gunnen, hoor, want hoe minder je mag eten, hoe meer je het wil hebben. Maar sla dan niet door enzo.

    Succes ermee, in ieder geval. You can do it.
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2012 aangepast
    Mjah ik wil eigenlijk ook een paar kilo kwijt.

    Niet dat ik dik ben hoor. Maarja, het gaat alleen lukken als ik ga sporten en daar ben ik te lui voor (en het is te duur).

    Ik heb geen zin in een hongerdieet, dus ik laat het maar zo.
  • Opties
    VlitsVlits Berichten: 696
    mei 2012 aangepast
    Het ligt een beetje aan hoe snel je iets wilt en hoe goed je discipline is, voor wat de beste methode zou zijn.

    Een paar tips:
    -de energie die erin komt, moet er ook weer uit. Rothekel aan sporten? Dan weinig eten. Rothekel aan dieeten? Dan belachelijk veel sporten. Of de balans daartussen in. Probeer uit te vinden wat voor jou de beste balans is.
    -schrijf op wat je per dag eet en weegt, en hoeveel je hebt gesport. Het zorgt voor controle. Je moet je eigen gedrag wel onder ogen zien.
    -als je geen verstand hebt van voeding, kijk dan op de verpakking van wat je eet wat erin zit. Uiteindelijk zul je een beter beeld krijgen van wat caloriebommen zijn en je moet ontwijken, en wat je wel kan eten.
    -basisles voeding: Eet geen koolhydraten, wel eiwitten en het vet dat in dezelfde producten zit als de eiwitten. Veel moderne dieeten vermijden koolhydraten met een goede reden. Drink zoveel mogelijk water, zo weinig mogelijk suiker en cafaïne. Ook vruchtensap is puur suiker, drink het niet. Gewoon fruit is prima (bananen wat minder), hier kun je bijna onbeperkt van eten.
    -doe zelf de inkopen. Ga met een gevulde maag inkopen doen en koop niets ongezonds. Als er 's avonds in huis niets te snacken is, kun je ook niets snacken. Betekent misschien wel dat je vriend ook gedeeltelijk mee moet dieeten. Ben je niet zo'n fruit eter? Als je alleen maar fruit in huis hebt, ga je dat vanzelf wel op eten 's avonds.
    -Eten is geen beloning. Wil je iets vieren? Zoek iets anders wat je blij maakt. Bijvoorbeeld, toen ik ziek was kon ik niet sporten en kwam ik al een beetje aan. Als ik mezelf wou opvrolijken terug van een doktersbezoek ging ik geen taart bakken,maar kocht in een donald duck pocket. Als het tegenzit is het heel makkelijk heil te zoeken in lekker eten. Maar het werkt averechts..
    -Vraag je af elke keer dat je eet, waarom je eet. Eet je omdat je honger hebt, of omdat je graag wilt eten? Is het daadwerkelijk nodig, of voel je je straks blijer als je het niet gegeten hebt? Eet je uit verveling? Of gewoon omdat het eten bij bevoorbeeld een borrel nou eenmaal voor je neus staat? Als je gaat nadenken over wat je eet en hoe je eet, zul je al een stuk verstandiger (en minder) eten.
    -Laat een tegenvallende weging niet je humeur beïnvloeden. Als je er te lang mee blijft zitten, krijg je alleen maar negatieve associaties met wegen en gewicht. De neiging om er dan mee te stoppen is erg groot. Bedenk op zo'n moment wat je wel hebt in je leven en hoe onzinnig het eigenlijk is om je dag te laten verpesten door een getal op de weegschaal. Uiteindelijk kom je wel bij je doel, maar vandaag zit het even tegen. Er zijn wel ergere problemen.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    Misschien is dit al genoemd, ik heb op het moment even geen zin om al de reacties te lezen maar wil wel graag reageren.

    Maar volgens mij is overgewicht een symptoom. Het is inmiddels dus wel een probleem geworden maar de oorsprong is een symptoom. Dus hoe zit je in je vel? Hoe denk en voel je over jezelf? Heb je het gevoel dat je vast zit of niet vooruit komt? Wat voelt zwaar in jou (de geestelijke symboliek van overgewicht kan zwaar zijn)? Voel je je leeg (waarom heb je steeds de behoefte jezelf te vullen met voedsel)?

    Als ik ergens mee zit, bijvoorbeeld een fysiek ongemak, dan kijk ik altijd naar de symboliek daarvan: wat dat kan betekenen voor mijn geestelijke en emotionele welbevinden.

    Je kan natuurlijk nu wel concreet stappen ondernemen om gewicht kwijt te raken, en dat zal je vast lukken, maar als je de onderliggende oorzaken niet aanpakt kom je zo weer aan. Dus onderneem je concrete stappen maar ga ook even wat dieper, onder de oppervlakte en onderzoek wat je daar tegen komt. Ga dat aan!

    Verder, even praktisch:
    Dat drinken wat je thuis hebt, weggooien. Water, water en nog meer water. Dat, en je dagelijkse dosis calcium. Veel meer vocht heb je niet nodig. Drink wel veel water. Ik heb een waterfilter (circa 17,00 voor drie filters, 1 filter p.m. + een waterfilter aanschaffen eenmalig) en er staat altijd een fles water naast me. In het begin moet je plassen als een rund, maar je lichaam went dus dat wordt minder.

    - Qua vlees, ga eens over op biologisch gehakt. Die is veel minder vet dan gewoon vlees (neem de proef op de som maar eens met gehakt).
    - Koop een gril.
    - Stoom je groente.
    - Koolhydraten met mate
    - Voldoende fruit maar let wel op welk fruit ivm de suikers in fruit.
    - Rauwkost, salades.
    - Vervang je spaghetti (pasta) met biologische volkoren spaghetti (dat eet ik ook altijd, is goed te doen).
    - Jus, weg ermee. Of gebruik minstens de meest verantwoordelijke, biologische en goed geperste olie/boter die je kan vinden. Of bouw het af, als je eerst drie keer in de week jus gebruikt, ga over naar 2x. Ik denk dat als je teveel het gevoel gaat krijgen dat je iets moet opofferen, dit een averechts effect kan hebben.
    - Ontbijt. Dit ben je niet gewend, maar dit kan je leren, 100% zeker weten, dit is te leren.
    - Volgens mij is die haring goed voor je (omega vetzuren enzo) maar het is wel vet dus hoe vaak je het dan moet eten, geen idee.

    Een hele goede tip die ik eens hoorde: Je moet gewoontes niet breken maar vervangen. Ik heb geen ervaring met waar jij doorheen gaat, ik heb wel ervaring met mijn eigen probleemjes en patronen en ik kan je vertellen dat dat beter werkt dan patronen proberen te doorbreken. Dat lukt niet goed, dat frustreert en zo enable je jezelf ook en prop je jezelf vol waar je je rot door/bij voelt waardoor je nog meer gaat eten. Een circel.

    Vervang bijv. je junkfood gewoonte eens met 1 avond per week lekker en gezond voor jezelf koken, maar er een ritueel van. Zet een leuk muziekje op, balkondeur open, ga eerst boodschappen doen, betrek je vriend erbij, kaarsje aan, wat je prettig vindt.

    Qua sporten, in je huis kan je ook al veel doen. Alleen al als je op de bank zit kan je met je benen op en neer gaan voor de beweging. Of je handen onder je kont zetten en je lichaam omhoog duwen, etc. Misschien is een WII + dance pack iets voor je.

    En bovenal, WEES lief voor jezelf en geduldig met jezelf. Weet wanneer je lief voor jezelf moet zijn en wanneer streng met mededogen en ken je valkuilen. Dus je zelf er niet genadeloos van langs geven als het niet meteen gaat hoe jij wilt. Dan raak je gefrustreerd en heb je meteen allerlei excuses om ... you get the picture.

    Heel veel succes ermee.

    Oja, luister naar je lichaam. Ik heb wat tips gelezen waar ik me totaal niet in kan vinden. Je lichaam heeft zijn eigen balans en ritme. En nu heeft het jouw hulp nodig om dat te hervinden maar je lichaam is uitermate intelligent, heeft zijn eigen taal en weet wat het nodig heeft. Luisteren dus.

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2012 aangepast
    @ xTurtly: Spieren zijn zwaarder dan vet.
    En vet is "blubberig" daar waar spieren voor een slank voorkomen zorgen. ;)

    En voor iedereen werkt een ander dieet.

    Maar het belangrijkste is wel dat je op tijd eet, en geen maaltijden overslaat.

    Begin 's morgens altijd met iets te eten.
    Daarmee zorg je dat je spijsvertering op gang komt. En wat xTurtly al zegt, eet om de 3 uur iets.
    Ga geen boodschappen doen als je trek hebt, maar als je helemaal vol zit en geen zin in eten hebt.

    Welk dieet voor jou werkt, kom je pas achter door het te doen.
    Voor mij werkte Dr.Frank, maar alleen tijdens het uitvoeren ervan. Er mee stoppen (al was het maar 2 dagen in de week) en het zat er zo weer aan.

    En ga wat betreft bewegen iets doen wat je leuk vind of leuk gaat vinden.
    Jezelf 2x in de week naar een (te dure) sportschool slepen werkt niet.
    Maar bijvoorbeeld 4x per week een half uurtje steppen op de Wii kan wel werken.
    Iets wat laag drempelig is zeg maar.

    Succes!

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    mei 2012 aangepast
    Wat ik zelf ook belangrijk vind is dat je jezelf ook af en toe moet verwennen. Wat Turtly al zegt, af en toe een koekje of iets lekkers is niet erg. Als je jezelf maar in weet te houden. Geen enkel dieet is vol te houden als je dit niet doet denk ik.

    Zelf probeer ik ook wel af te vallen, ik probeer er gewoon op te letten wat (en hoeveel) ik eet. Ook probeer ik op een vaste dag naar de sportschool te gaan, zodat dezelfde sportinstructeur er staat, zodat je een vast gezicht ziet. En als het kan ga ik op de fiets naar mijn werk.

    succes in iedergeval!
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    CSims482CSims482 Berichten: 879
    mei 2012 aangepast
    Ohh, ja ik ken het probleem. Na mijn examens ben ik van plan om voor het eerst van mijn leven eens naar de sportschool te gaan. Voor de kilo's eraf maar ook voor een conditie, want die is nu echt niks.

    3 gouden tips!
    - Eet alleen wanneer je honger hebt. En eet dan vooral gezond.
    Mensen eten tegenwoordig naar de klok, oh het is 6 uur dus ik moet gaan koken, etc.
    Je lichaam heeft genoeg manieren om jou te laten weten dat het voedsel nodig heeft.
    Maar éét dan ook echt, ga niet honger lijden.

    - Eet bewust.
    Maak je bord netjes op, snij je brood netjes, laat het er lekker uitzien. Dek de tafel en kijk terwijl je eet naar je eten. Wees er bewust mee bezig, je zult zien dat je sneller verzadigd raakt.

    - Kauw langzaam.
    Enzymen in je mond kunnen dan goed het werk doen en vetten kunnen dan beter worden afgebroken.
    Mijn vriendin >100 kg, is in therapie geweest voor haar overgewicht en dit is haar belangrijkste tip. Ze er 3 kilo mee afgevallen. Alleen al door langzaam te kauwen.
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    Ik ben - niet in kilo's, wel in figuur - heel erg afgevallen door hard te gaan lopen. Het is, vooral rond week 4, verschrikkelijk zwaar, maar als je eenmaal die vijf kilometer kunt lopen is het het allemaal waard geweest.

    Ik heb het gedaan met de Couch to 5K programmaatje. De podcasts die ik had kan ik nergens meer vinden, maar als je hierop zoekt op Google of in Itunes-store kun je er wel wat vinden.

    Verder vooral water en thee drinken. Geen frisdranken en vruchtensappen uit pak. En ontbijten, want dat voorkomt dat je later op de dag weer honger krijgt.

    Ik heb op tv een keer gezien dat je een lijst moet maken met dingen die je kunt gaan doen als je naar de koelkast loopt of iets pakt om te snoepen. Schrijf daar allerlei dingen op die je zo kunt gaan doen en die je afleiden. Waarschijnlijk denk je dan na 5 minuten niet eens meer aan snoepen.

    Succes!
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2012 aangepast
    Ik ken het gevoel. :wink:
    Ik probeer al lang mijn kilootjes ervan te krijgen, maar ik heb het gevoel dat het me begint te lukken.

    Ik ben zeker niet het type voor crashdieten of water en brood dieten. Ik moet kunnen zondigen.

    Mijn eetdieet:
    's ochtends: 2 boterhammen (halfbruin) met lightconfituur en in het weekens soms is choco. Daarbij een tas halfvolle melk en soms een stukje fruit.
    10 uur: tijdens de pauze op school eet ik soms een stukje fruit en soms een granenkoekje.
    12 uur: 3 boterhammen met lighthespenworst, of soms is wat americain of tonijnsalade of iets anders van vlees of kaas.
    Daarbij soms een youghurtje of stuk fruit.
    5 uur: als ik terug ben van school en ik heb geen honger, dan eet ik dan niets maar anders neem ik een youghurtje. Soms staat er ook verse smoothie thuis.
    7 uur: wat mijn papa kookt. Meestal aardappelen met groenten en vlees of vis. Ook wel is pasta of iets speciaals. In het weekend soms is frietjes of pizza maar dat is meestal maar 1 keer per maand.
    Als ik dan na het eten nog wat honger heb (meestal niet) dan eet ik een youghurtje of stukje fruit.

    Ik drink vooral water of spuitwater. Als ik dan echt eens zin heb in frisdrank dan drink ik een glas sprite zero, fanta zero of ice-tea zero. Dat is toch nog net iets gezonder dan normale frisdrank.

    Mijn sportdieet:
    Dagelijks een wandeling van mijn huis nr bus en zo nr school en weer helemaal terug. Dat is toch ongeveer een kilometer of 4.
    Ik dans ook regelmatig op de wii en heb ook wii fit.

    Ik ben nu ook recentelijk begonnen met Start to run. In 30 lessen verdeeld over 10 weken moet ik staat zijn om 5 kilometer te lopen.
    Ik heb al de 1ste 5 lessen gedaan.

    Ik hoop op deze manier wat kilootjes kwijt te geraken, en op 3 weken tijd ben ik 4 kilo kwijt. Het is niet zo veel (vind ik) maar ik weet op deze manier dat ik het zal volhouden. Dus het zal misschien wat trager gaan, maar het zal wel langdurig zijn.

    x.
    b7n6uom3g173.jpg
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2012 aangepast
    @Amy, ik wil ook weer gaan hardlopen. Ik heb mijn hardloopschoenen nog enzo. Ik heb dat heel lang gedaan en op een gegeven moment ben ik gestopt. Maar het probleem is dus dat ik een zwakke onderrug heb en dat is heel zwaar met hardlopen en die belast ik dan erg. Dus daarom ben ik eigenlijk gestopt en twijfel ik over weer beginnen.
  • Opties
    MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    mei 2012 aangepast
    Ik ben niet te dik ofzo, ik ben geloof ik nooit te dik geweest. Ik zie mezelf wel als dik en log maar ik weet dat ik een anorectisch beeld van mezelf heb dus ik probeer op te passen met dieten en lijnen en sporten omdat ik heel snel doorsla. Nouja in principe weet ik dus eigenlijk niet of ik te dik ben of niet maar ik weet wel dat ik weer in maat S pas van kleding dus ik denk dat ik dan iets anders zie in de spiegel ofzo.

    Anyway, ik moet binnenkort beginnen met trainen voor de bergen dus dan zal ik ook wel strakker worden enzo. Het valt me soms best mee dat ik geen 100 kilo weeg want ik houd wel van McDonalds en chips enzo :lol: maar ik eet weer geen chocolade of suiker of taart, dus misschien compenseert dat. Toen ik een jaar of 15 was had ik wel een eetprobleem trouwens, toen at ik niet meer en was ik wel echt te dun. Mensen zeiden altijd dat ik zo lelijk was en toen dacht ik, dan kan ik beter lelijk en dun zijn dan lelijk en ook nog eens dik. Maar mijn ex vond me mooi zoals ik was dus ging ik meer eten. Ik weet niet wat er anders was gebeurd.

    Nouja ik ben geloof ik niet zo goed in samenhangende verhalen op het moment, maar ik ben wel van plan om voorzichtig aan te beginnen met trainen voor vakantie. Maar dat moet allemaal onder begeleiding dus het liefst dieet ik niet enzo en als ik echt denk dat ik mijn broek niet pas eet ik gewoon een week niet en dan past het wel weer. Ik val best snel af dan denk ik?
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    mei 2012 aangepast
    Bedankt iedereen zover voor de tips! :D

    Ik heb besloten dat ik door ga met school, en dat betekent dus: Zomervakantie. Ik ben van plan om een paar keer per week een uurtje sochtends naar de sport school te gaan, niet te vaak want dat schijnt ook weer niet goed te zijn. Ik hoop dat dat al helpt, ik heb zelf ook nog een trage schildklier, waardoor het moeilijker gaat, maar ik laat me niet gek maken en ga het gewoon proberen.

    De wii heb ik geprobeerd maar toen moest ik iedere dag wegen en dat was gewoon deprimerend, dan was je weer 2 kilo kwijt en dan kwam je weer een kilo aan.. En de wii is verkocht.

    Plus een sportschool hoeft niet duur te zijn, je hebt in arnhem een sportschool van 16 euro pm, en in zevenaar voor 25 pm. Vind ik niet heel erg duur vergeleken met Bent: 45 euro per maand!


    V ik heb helemaal geen pillen gekregen o.0 mn dokter vond mij er te jong voor, terwijl ik bijna 20 ben.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2012 aangepast
    ^Ik heb ook last van een te trage schildklier. Sinds enkele maanden ben ik gestart met pilletjes en die werken echt.
    Ze hebben een maand of 6 moeten zoeken naar de juiste dosis, waardoor ik verdikte, hoe weinig ik ook at, maar dat was normaal zeiden ze.
    Eenmaal de juiste dosis was gevonden was al dat gewicht er weer van. Nu zou ik door normaal te eten, vanzelf al heel wat moeten kwijtspelen.

    En dat van de wii, ik weeg me eenmaal per week. Dat ding kan dan nog zagen dat ik me elke dag moet wegen, ik ****** hem gewoon. :P

    x.
    b7n6uom3g173.jpg
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2012 aangepast
    Ik kan goed begrijpen hoe je je voelt, ik ben in de puberteit te snel en te veel aangekomen en woog een tijd lang achterin de zeventig kilo (en zelfs even 80+, door een bepaald soort medicatie), en ik ben niet lang dus zag ik er extra ****** uit. Als kind was ik al nooit de dunste en ik at de verkeerde dingen en bewoog ook niet graag, en daardoor kwam ik veel aan. Op mijn zestiende heb ik een poging gedaan om serieus af te vallen en toen ging er 8 kg vanaf, maar dat is er daarna toch weer aangekomen. Heb trouwens ook mijn schildklier laten nakijken, maar daar was niks mis mee.

    In 2010 ben ik dan eindelijk zoveel afgevallen als ik wilde (ca. 25 kg), wel heel geleidelijk, dus geen 10 kg per maand of zoiets. Het heeft een maand of tien geduurd voordat het gewicht er af was. Ik moet hier wel bij zeggen dat het waarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren was; ik slikte toen bepaalde medicatie (niet dezelfde als waar ik van aankwam) en die staat er wel om bekend hongergevoel te verminderen. Maar daarbij ben ik ook anders gaan eten en meer gaan bewegen. Als tiener deed ik weinig aan beweging, nu probeer ik elke dag te bewegen (buikspieroefeningen, wandelen, en we hebben thuis zo'n stepapparaat). Ik ben helaas geen sportschooltype, dat heb ik wel geprobeerd maar dan voel ik me zo ongemakkelijk, ik ga dan liever een stuk wandelen of iets dergelijks.

    Ik ben geen supervoorbeeld, ik zou graag zeggen dat ik mijn dag begin met een fruitsalade en 's avonds altijd dingen als tonijn met peultjes eet en nooit iets "slechts", om het zo maar te noemen, en dat ik vijf keer per week naar de sportschool ga, maar dat is gewoon niet zo.
    Mijn eetpatroon zou zeker nog beter kunnen, maar ik eet nu al tien keer beter dan toen ik veertien of vijftien was, en ik blijf op gewicht, dus ik moet toch iets goed doen. :wink:

    Omdat ik te lui ben om alle berichten die al gepost zijn door te gaan lezen, geef ik misschien dubbele tips, maar dit zijn wat dingen waar ik op probeer te letten:

    - Wél ontbijten, ook al is het maar een beetje. Het schijnt dat dat je stofwisseling op gang brengt enzo. Als je 's morgens geen trek hebt snap ik dat je geen drie boterhammen wil eten en dat hoeft ook helemaal niet (ik eet ook niet veel 's morgens), maar volgens mij is het wel goed om íets te eten (wel iets gezonds, natuurlijk).
    - Ik probeer niet te veel tussendoor te eten, ik eet meestal wel iets tussen de lunch en het avondeten door en regelmatig ook iets tussen het ontbijt en de lunch, maar ik zorg er voor dat ik niet drie keer een tussendoortje eet.
    - Zorg dat je niet te grote porties eet - dat klinkt misschien makkelijker dan het is. Maar als ik een keer chips eet, doe ik het in een bakje, anders eet ik veel meer dan ik van plan was.

    Misschien zijn dit allemaal een beetje dooddoeners, en ik weet dat het veranderen van je eetpatroon lastig is. En ik wil ook echt niet het heilige boontje uithangen, want ik hou van lekker eten en leef niet op radijsjes. Ik vind dat je beter een keer iets lekkers kan eten en dan de rest van de dag oplet wat je eet, dan dat je nooit iets lekkers eet.
    Maar ik probeer de calorieën dan ook wel weer kwijt te raken. Het klinkt misschien een beetje obsessief, maar ik kan niet rustig meer zitten nadat ik iets calorierijkers heb gegeten. Vroeger maakte het me niet uit, maar nu wil ik dan gaan bewegen.

    Nou ja, ik kan er nog wel tien alinea's over gaan typen, maar dat is dan toch meer van hetzelfde. Ik hoop echt dat het je lukt, hou in je achterhoofd dat het echt de moeite waard is. Ja, chips zijn lekker en ik vind persoonlijk niet dat je die dan nooit meer mag eten, maar het is echt heel fijn om nieuwe, kleinere kleren te gaan kopen. En in de spiegel te kijken en te zien dat je bent afgevallen, en de cijfers op de weegschaal die achteruit gaan natuurlijk. :-)

  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    @ Kelsey: Als je last van je rug hebt moet je vooral bij hardlopen heel goed op je houding letten. Rechtop lopen, want als je iets voorover hangt kom je met een veel grotere klap neer en daar belast je je rug extra mee.

    Verder schijn je om je rug te moeten ontlasten vooral je buikspieren sterker moeten te maken. Ik heb ook een hele tijd last van m'n rug gehad, en ik moet zeggen; sinds ik me elke dag 2x15 (inmiddels 20) keer opdruk heb ik er niet echt meer last van. Dat geldt trouwens ook voor de spieren in je onderrug, maar daar werk je met opdrukken ook aan. Het kost bijna geen tijd, maar het werkt wel.

    Zolang je geen hernia hebt kun je prima hardlopen. Niks forceren, natuurlijk, maar dat is met hardlopen sowieso waar.


    EDIT: Podcasts van de Couck to 5k. Ik heb er eventjes eentje geluisterd, de muziek is best lekker om op te lopen. :mrgreen:
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    mei 2012 aangepast
    Veel succes in ieder geval met het afvallen. ;)

    Ik mag niet afvallen, dat is niet goed voor me.. Bij mij mag het er wel aan.
    Ik kan je dus helaas geen tips geven.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2012 aangepast
    Keefbeetle schreef:
    - Wél ontbijten, ook al is het maar een beetje.
    Jep. Ikzelf ben niet te dik en zal dat waarschijnlijk nooit worden, maar vrouwlief is daar wel wat gecompliceerder mee. Zij houdt een geweldig figuur, niet zozeer door wat/hoeveel ze eet, maar door wanneer ze eet. In de westerse wereld heeft men de neiging om niet te ontbijten, licht te dineren en zich 's avonds helemaal vol te vreten. Op deze manier hoop je jezelf alleen maar op met nutteloze, overbodige bouwstoffen die je niet nodig hebt omdat je gaat slapen, en niet kwijt kan omdat je alleen maar op bed ligt.

    Het is even moeilijk, maar sinds ik gewend ben aan Christina's levensstijl heb ik zo ongelooflijk veel meer energie en productiviteit dat dit het helemaal waar is. Niet voor niets zeggen ze "Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en diner als een bedelaar." Om te beginnen kan je de wekker zetten om zes uur, dan begin je tegen acht uur wel trek te krijgen. En ook 's weekends niet al te lang uitslapen zodat je in een goed, gedisciplineerd ritme zit. Structuur is belangrijk.

    Daarnaast is Biko, onze hond, een prachtig excuus om per dag ruim een uur, in het weekend veel langer, te lopen. Dat is naast gezond ook nog eens hartstikke leuk voor de hond en gezellig :) Ik ben vandaag weer over het strand gelopen met Christina en de hond. Prima dagje zo - en we hebben onze beweging ook weer gehad :)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2012 aangepast
    @Amy, ja, ik heb vooral van mijn onderrug last inderdaad. En ik weet dat buikspieren kweken daarbij helpt, maar ja, je weet hoe dat gaat :P
    Ik ga in ieder geval proberen het lopen weer op te pakken, dat kan ik in Bels ten minste fatsoenlijk doen ;)
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2012 aangepast
    Ik heb echt een hekel aan hardlopen, dus dat ga ik zeker nooit doen.

    Verder ontbijt ik ook sinds een tijdje weer. Dat komt ook vooral omdat ik 's ochtends met de bus ga. Zonder ontbijt wordt ik misselijk in de bus.

    Ik ging ooit naar de sportschool bij mij in de buurt, maar die is heel duur :shock:

    Mjah, ik ga ooit wel weer sporten denk ik :shock:
    Maar dat kan nog wel even duren :lol:
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2012 aangepast
    Hoe is het nu met je afvalpoging? Ben je al begonnen en doe je een speciaal dieet of ga je "gewoon" proberen beter te eten?
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    mei 2012 aangepast
    Alle junkfood dingen zijn de deur uit en neem geen extra tussen doortjes meer. Het is vooral moeilijk nu ik op de uitleen balie bijna niets hoef te doen, dus dan ga ik mij eigen sneller vervelen waardoor ik "Trek krijg".

    Ik probeer nu om de drie uur een halve boterham te eten, en dan savonds eten. De laatste dagen is het alleen maar koud voedsel, heb geen zin om te koken, maar ik denk wel dat het helpt en ik voel me al beter over mijzelf!

    Ik was van plan om savonds rondjes in de buurt te gaan lopen, maar de afgelopen dagen zijn gewoon TE warm!

    Bedankt voor het vragen<3
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    ^ Je kunt ook gewoon een rondje lopen, als in: wandelen. Het is inderdaad veel te warm om hard te lopen, ik ben er dinsdag bijna bij neergevallen. :XD: Dat is nou ook weer niet de bedoeling. Muziekje op, of ga met iemand lopen waar je wat mee te bespreken hebt.
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    mei 2012 aangepast
    ^Ik vind het zelfs te warm om te lopen, als ik te lang buiten ben krijg ik weer hoofdpijn.

    Zondag een BBQ bij mijn ouders, iemand tips om mezelf niet helemaal vol te proppen met al dat lekkers?
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    Voordat je gaat kan je thuis al een gezonde maaltijd eten zodat je enigszins vol zit. Dat er alleen nog een gaatje is voor een stukje vlees en een salade ofzo. Want je kan natuurlijk niet uitgenodigd worden voor het eten en dan niets eten.
    Ontbijt goed en vullend, dan zal je minder snel honger krijgen na het eten van bijv. je avondmaaltijd.

    Iemand anders schreef (ik dacht Caroline) om langzaam te kauwen. Die BBQ is een perfecte gelegenheid om dat te trainen, dan ben je een half uur met een stukje vlees bezig en dat scheelt toch ook weer want dan kan je je niet volproppen.

    Geniet van het mooie weer, en oefen niet teveel druk op jezelf uit om je te conformeren naar bepaalde eetgewoontes. Dat geeft stress en wil je juist eten. Beheersing en discipline is één, hierin overdrijven is een heel ander verhaal. Dus zoek een balans.

    Je kan voor jezelf eens opschrijven waarom je dit doet. En dit dagelijks lezen zodat je je ogen op de winst houdt en je jezelf hieraan blijft herinneren. Een positief lijstje waarbij de aandacht uitgaat naar wat je wil (en niet naar wat je niet wil). Dus niet opschrijven, minder eten want dat is slecht voor me of dan word ik te dik maar bijv.: ik eet gezonder want dan voel ik me lekkerder en fitter, heb ik meer energie, pas ik dat leuke bloesje weer, etc.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2012 aangepast
    ^^ Wat Libby zei, van te voren al wat eten. Dat stond ook in het decembernummer van vorig jaar van de InStyle, het blad wat antwoord geeft op alle grote vragen des levens. :mrgreen: Dingen met veel vezels schijnen goed te vullen. Ik bbq zelf zelden, maar als ik dan zit te wachten op het eten wil ik ook altijd al opscheppen van de dingen die er al staan. Eigenlijk is bbq'en gewoon heel onpraktisch. :lol:

    Over het wandelen; als je het kan opbrengen, kan je 's ochtends een rondje wandelen i.p.v. 's middags, als het nog koeler is. Ik heb donderdagmiddag een stukje gewandeld van 25 minuten ongeveer, en het was WARM inderdaad. En als je dat 's ochtends doet kan je daarna eventueel pas d.ouchen, dan maakt het niet uit als je gaat zweten.
    Ik merk zelf ook dat het veel fijner is om te bewegen wanneer het niet zo warm is; als ik nou op het stepapparaat ga staan, heb ik het veel eerder warm dan toen het nog kouder was.
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    Zorgen dat je je niet al vol eet aan stokbrood met kruidenboter. :XD: Als je trek hebt, zorg dan dat er fruitsalade is. Daar kun je gewoon van "snoepen" als je trek hebt. Of inderdaad van tevoren iets eten, want als je trek hebt ga je veel sneller aan de stokbrood.
  • Opties
    VlitsVlits Berichten: 696
    mei 2012 aangepast
    Ga spelen met je eten. Bedenk hoe je vlees in een dier heeft gezeten en waar. Probeer het helemaal te visualiseren. Maak van je eten op je bord een gezichtje of compleet kunstwerk. Tegen de tijd dat je uitgespeeld bent, heb je een stuk minder honger. Het is geen eten meer geworden, maar jouw speelgoed dat je niet wilt kapotmaken. Of een schattig varkentje. Heerlijk kinderachtig. Leuker dan denken: mag ik niet eten, mag ik niet eten, wil ik eten, mag ik niet eten.
  • Opties
    MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    mei 2012 aangepast
    Ik denk dat ik ook maar af ga vallen. Mijn heupen hebben 'fat cushion' iets te letterlijk genomen geloof ik. En ik wil perfect in vorm zijn.

    Dussss, hoe train ik mijn heupen?
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2012 aangepast
    Vandaag hebben we in de les fysica iets leuks gedaan. We moesten namelijk opschrijven wat we de vorige dag hadden gegeten en dan via een site de calorieën tellen.
    Natuurlijk wisten we er niets van op voorhand want anders zou iedereen natuurlijk veel minder eten dan normaal.

    Dit is dus wat ik die dag gegeten had:

    -2 boterhammen met confituur + aarbeitjes en halfvolle melk
    -sultanakoekje
    -bruin broodje met kaas, wortel, sla, ei en light mayo
    -peer
    -zalm in de oven met witte wijn, patatje in de schil tomaatjes
    -danone appelyoghurtje
    -altijd water + 1 glas fanta zero

    Ik kwam dus aan 1879 calorieën en ik verschoot me daar toch van aangezien ik dacht ik veel meer binnen kreeg.
    We moesten dan ook nog al onze beweging en verbranding berekenen, en gelukkig was ik die dag gaan lopen waardoor ik aan 367 calorieën kwam.

    In totaal had mijn lichaam dus ongeveer 1500 calorieën verwerkt wat volgens mijn lerares zeer weinig is. :roll:
    Ze vroeg zich af of ik nooit honger had, terwijl ik van mezelf vind dat ik echt nog wel redelijk veel eet.

    Vreemd!

    x.
    b7n6uom3g173.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top