Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build my Dream - De Sims 4 Seizoen 1 - Winnares bekend

«13456717
SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
Build my Dream - De Sims 4 - Seizoen 1

pg85b3ho9575.jpg

Introductie

Welkom bij seizoen 1 van de forumwedstrijd Build My Dream, ook wel BMD genoemd. We spelen deze wedstrijd al een paar seizoenen voor De Sims 3 maar omdat we nu voor het eerst gaan bouwen voor De Sims 4 vind ik het gepaster dit seizoen 1 te noemen.

BMD is een bouwwedstrijd waarbij enthousiaste en creatieve kandidaten het tegen elkaar opnemen om iedere opdracht het mooiste bouwwerk af te leveren. De opdrachten worden dit seizoen door mij bedacht, omdat ik BMD7 gewonnen heb. Iedere ronde valt er helaas iemand af door middel van een stemronde. Per slot van rekening: There can be only one!!!

Hier volgen de richtlijnen en regels. Lees dit, zelfs als je al een (ervaren) BMD'er bent.
Deelnemers: ik raad je aan regelmatig online te zijn en de BMD topics te bekijken of er voor jou relevante berichten zijn.




  • Zie ook dit bericht:
    • Mijn creaties op de Galerie
    • Hulpmiddelen: toegestane cheats, sneltoetsen/algemeen, tips, programma's en handleidingen
    • Archief bouwopdrachten BMD
    • Deelnemers

  • Wedstrijdstatus seizoen 1: wedstrijd is voorbij. De winnares is MDianaSanders.



Richtlijnen en regels
  • Maak voor de zekerheid een back-up van je huidige spel(len).
  • Maak ook een back-up van het nieuwe spel wat je voor dit seizoen start.
  • Sla je spel tijdens het bouwen regelmatig op.

Bouwen
  • Start een nieuw spel voor dit seizoen.

    idq6o24kn2qz.jpg
  • Sla dit spel op onder een unieke naam. Iedere keer wanneer je een opdracht voor BMD moet bouwen, laad je dit spel.

    axqt75wlib5y.jpg
  • Het is niet de bedoeling te spelen met het nieuwe spel wat je speciaal voor dit seizoen bent gestart. Maar als je wilt spelen door op de play-knop te klikken of door een nieuw huishouden te creëren, zal dit nieuwe BMD spel geladen worden als dit het laatste was waar je mee hebt gespeeld. Het geeft niets om met dit spel te spelen. Gebruik het alleen niet om de volgende BMD opdracht te bouwen maar laad je opgeslagen BMD spel.

    06c5biqr1n51.jpg
  • Iedere opdracht heeft eisen waaraan je je moet houden. Houdt je hieraan! Als je twijfelt of iets nu wel of niet mag, vraag het me.
  • Je mag geen kant-en-klare ingerichte ruimtes gebruiken (tenzij anders aangegeven).
  • Zie ook dit bericht - hulpmiddelen: toegestane cheats, sneltoetsen/algemeen, tips, programma's en handleidingen.
  • Gebruik 'Werelden beheren' om 'Bouwen' te laden. Je mag alleen naar 'Leven' om foto's te maken, niet om te spelen. Start een nieuw spel, plaats de Sim op een kavel en ga naar 'Werelden beheren' om de Sim eruit te zetten. Daarna laadt je 'Bouwen' op die kavel. Als er namelijk een Sim op de kavel woont waar jij moet bouwen heb je een beperkt budget, namelijk het kapitaal van deze Sim. Terwijl ik iedere ronde meegeef hoeveel budget je mag uitgeven om de opdracht te bouwen, dit zal meestal hoger zijn dan het kapitaal van een startende Sim.

    plkvvb2qexa1.jpg

Foto's maken
  • Foto's worden gemaakt met de [C] toets in-game. Dan worden de foto's in .png opgeslagen in C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Screenshots. Mocht je deze willen converteren naar .jpg, een gratis programma waarmee dat kan is XnConvert voor Windows en MAC.
  • Voordat je foto's maakt, zet het grid uit met de [G] toets. Dan krijg je mooiere foto's. Als je dan nog een grid ziet op een hogere verdieping, bijvoorbeeld bij het dak, ga dan naar deze verdieping en klik nogmaals op [G].
  • Het is het mooist foto's te maken met de muren omhoog zodat we ook de muurbekleding en eventuele muurdecoratie goed kunnen zien.
  • Al kan je een paar sfeerfoto's maken in de avond/nacht, de meeste foto's moeten in de middag (L) of ochtend (L) gemaakt worden want dat is het duidelijkst voor de stemmers.
  • Maak minstens de volgende afbeeldingen: een plattegrond van iedere verdieping, van iedere kamer minimaal twee foto's en van de buitenkant minimaal 4 foto's. Het is zeer aanbevolen meer foto's te maken.
  • Je kan een gids door je huis laten lopen of een team terwijl je foto's maakt. Je kan ook foto's maken in 'Bouwen' zonder Sims in beeld (zet wel het grid uit). Let er wel op dat de kavelwaarde veranderd wanneer je besluit foto's in 'Leven' te maken. Doe dit dan ook alleen als je klaar bent met bouwen. Sla je spel dan eerst op, noteer de kavelwaarde en ga naar 'Leven' door er een Sim, die voldoende kapitaal heeft om de kavel te kopen, te plaatsen (hiervoor kan je de geldcheat freerealestate on gebruiken, dit is de enige situatie dat je een geldcheat mag gebruiken). Verander niets meer aan je creatie wanneer je foto's in 'Leven' maakt (als je toch nog iets wilt veranderen laadt je je opgeslagen spel maar moet je misschien overnieuw beginnen met foto's maken, immers de foto's die je al gemaakt heb kloppen dan niet meer). Als je de foto's hebt gemaakt, sluit je het spel ZONDER op te slaan (als het goed is heb je dit al gedaan nadat je klaar was met bouwen). Dit verhaal geldt voornamelijk bij bewoonbare kavels. Bij openbare locaties kan je een spel starten en een Sim de locatie laten bezoeken. Maar doe dit ook alleen als je klaar bent met bouwen, je je creatie hebt opgeslagen en de kavelwaarde voor de zekerheid ergens hebt genoteerd.
  • Je hoeft geen foto van de kavelwaarde te plaatsen. Je mag dit ook noteren in je presentatie. Als je wel een foto wilt maken van de kavelwaarde, doe je dit door tijdelijk de gebruikersinterface vast te leggen via het optiemenu en de spelopties. Vink het bijbehorende vakje aan, pas de wijzigingen toe en klik op het kruisje om het venster te sluiten. Klap het 'Kavelgegevenspaneel' open en maak een afbeelding via de [C] toets. Deze afbeelding kan je desgewenst uitsnijden met een programma zoals Paint of Paint.NET (gratis) zodat alleen het kavelgegevenspaneel in beeld overblijft. Vink het vakje om de gebruikersinterface vast te leggen uit als je klaar bent omdat je anders geen mooie foto's van de kavel krijgt.

    n316rbxy26nm.jpg

    87qsyepszk4j.jpg

Presentatie
  • Om het mogelijk te maken dat mensen kunnen stemmen, moet je een presentatie van je creatie maken. De presentatie kan gemaakt worden met bijvoorbeeld PowerPoint of het gratis programma Libre Office (LibreOffice Impress) voor Windows.
  • Daarna wordt de presentatie geüpload naar bijvoorbeeld Slideshare of AuthorStream. Registratie is vereist maar gratis. Impress kan je ook uploaden naar Slideshare. Ik weet niet of dat ook kan naar AuthorStream: aangezien ik hier geen account heb kan ik dit niet uittesten. Volgens deelnemers is de beeldkwaliteit van AuthorStream (de afbeeldingen worden scherper gehouden) beter dan Slideshare.
  • De presentatie heeft minstens de volgende afbeeldingen: een plattegrond van iedere verdieping, van iedere kamer minimaal twee foto's en van de buitenkant minimaal 4 foto's. Het is zeer aanbevolen meer foto's te maken.
  • Je kan je presentatie desgewenst voorzien van commentaar, om bepaalde dingen te verduidelijken of uit te leggen. Het kan je helpen in de stemronde.
  • Neem in je presentatie ook altijd een dia op waarin je (kort) de opdracht beschrijft. Voor stemmers die de lopende opdracht wellicht niet op het forum gelezen hebben. Zo weten ze toch waar het over gaat.

Inleveren
  • Inleveren doe je in dit topic.
  • Per ronde krijgt iedere deelnemer 1 bericht in dit topic om een link naar zijn of haar inzending te vermelden.
  • Deze link vermeld je pas nadat ik een bericht heb geplaatst waarin ik de inleverronde open en aangeef tot wanneer er ingeleverd kan worden.
  • Het inlevertopic wordt een paar dagen voor de inleverdatum geopend.
  • Per opdracht wordt duidelijk aangegeven wanneer de creatie ingeleverd moet worden.
  • Indien nodig, uitstel wordt gegeven. Laat me dit weten in dit topic zodat ik hier rekening mee houd en deelnemers weten waar ze aan toe zijn.

Stemmen
  1. Stemmen doe je ook in dit topic.
  2. Stemmen gebeurt pas wanneer ik een bericht plaats waarin ik de stemronde open en aangeef tot wanneer er gestemd kan worden. Een stemronde kan een paar dagen tot een week duren. Dat wordt per opdracht bekeken en dat geef ik duidelijk aan wanneer ik de stemronde open.
  3. Als er maar een paar stemmen zijn uitgebracht kan ik besluiten de stemronde langer open te houden dan oorspronkelijk aangegeven.
  4. Zowel deelnemers als niet-deelnemers mogen stemmen zolang ze een account op dit forum hebben. Je stemt niet op je eigen creatie. Finalisten stemmen niet. De organisator van BMD mag ook stemmen, BEHALVE in de finale, en licht de stem altijd toe. Zie punt 8.
  5. Neem alsjeblieft de tijd om de inzendingen te bekijken en je stem uit te brengen.
  6. Stemmen doe je door 1 +stem en 1 -stem te geven aan de inzending die je het mooist (+) en het minst mooi (-) vindt bij voorkeur met een toelichting, deelnemers waarderen dit en daardoor kunnen ze beter worden in bouwen. Je kan ook alleen je +stem en -stem toelichten.
  7. Baseer je stem op de lopende opdracht en in hoeverre de deelnemers zich hier aan hebben gehouden.
  8. De winnaar van iedere ronde wordt als volgt bepaald: de minstemmen worden in mindering gebracht op de plusstemmen. Wat er dan overblijft is de uiteindelijke score. Bijvoorbeeld:
    Deelnemer 1: 3 + stemmen en 4 - stemmen = -1 (moet de wedstrijd verlaten)
    Deelnemer 2: 5 + stemmen en 5 - stemmen = 0
    Deelnemer 3: 4 + stemmen en 2 - stemmen = +2 (winnaar huidige ronde)
    Indien er een gelijkstand is wordt er bij iedere opdracht, behalve bij de finale, random.org gebruikt om een winnaar aan te wijzen. De namen worden hierbij ingevoerd op volgorde van het inleveren van de opdracht. Van deze uitslag wordt een foto gemaakt om de deelnemers te laten zien. Bij een gelijkstand in de finale stemt de organisator zodat er wel een winnaar naar voren komt. De organisator licht dan altijd zijn/haar stem toe. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.
  9. Bij meer dan 10 inschrijvingen, zullen er per stemronde twee deelnemers afvallen. Net zolang tot er een top 3 of 4 is (wordt nog nader bekeken na de inschrijvingen). Hierna gaat er per ronde één deelnemer uit.

De prijs
  • De winnaar van iedere ronde krijgt in de volgende ronde een extra +stem. M.u.v. de halve finale zodat er geen oneerlijk voorsprong bij één van de finalisten in de finale ontstaat.
  • De winnaar van iedere ronde krijgt voor het bouwen van de volgende opdracht een Joker (lees even verder). M.u.v. de halve finale zodat er geen oneerlijk voorsprong bij één van de finalisten in de finale ontstaat.
  • De winnaar van de wedstrijd mag het volgende seizoen organiseren. Wanneer deze niet wil/kan, mag de nummer 2 dit doen, dan de nummer 3, etc.

fr1i2uaghm8n.pngDe Joker
  1. $ 2.000 extra budget voor degene die de opdracht wint.
  2. De joker moet meteen ingezet worden bij de eerstvolgende opdracht met een budget. Alleen als er een onbeperkt budget is bij de volgende opdracht, mag de joker meegenomen worden naar de eerstvolgende opdracht waarbij met een budget gebouwd moet worden.
  3. Als de joker door de situatie genoemd bij punt 2 pas een ronde later gebruikt kan worden en de deelnemer wint weer de opdracht (dat zou dan de opdracht met onbeperkt budget zijn), waardoor de deelnemer dus twee jokers zou hebben, heeft de deelnemer pech en komt er één joker te vervallen.
  4. Als de joker niet gebruikt wordt, komt deze te vervallen (m.u.v. nummer 2).
  5. In de presentatie aangeven dat de joker ingezet is.
  6. Niet overdraagbaar.
  7. Jokers mogen niet opgespaard worden.
  8. Maximaal 1 joker per opdracht mag er gebruikt worden.
  9. Bij de halve finale wordt geen joker uitgedeeld zodat er in de finale geen oneerlijke voorsprong ontstaat bij één van de finalisten.

Vragen en opmerkingen
  • Vragen en opmerkingen plaats je altijd in dit topic en nooit in het inlever/stem topic.
  • Ook mededelingen dat je wel wilt stemmen maar dit pas kan doen zodra je tijd hebt gelieve in dit topic te plaatsen.


Het is voldoende om alleen het basisspel De Sims 4 te hebben geïnstalleerd om mee te bouwen. Ik heb namelijk ook alleen het basisspel maar zelfs als ik dat niet heb, er wordt altijd rekening gehouden met de Game Packs (GP) en uitbreidingen die deelnemers hebben geïnstalleerd. Of het moment is het niet nodig door te geven welke GP en uitbreidingen er zijn geïnstalleerd. Mocht dit veranderen, dan plaats ik een oproepje.
Post edited by SimLibby on

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2020 aangepast
    Doorgehaalde links verwijzen naar mijn website SimsExpressie die ik heb opgedoekt per 24-08-2020: links werken niet meer.

    Archief

    De Sims 3
      [*] BMD3 door Caroline
      [*] BMD4 door Deborah
      [*] BMD5 door Bloos
      [*] BMD6 door SimLibby
      [*] BMD7 door D13ntjuh


      De Sims 4
        [*] Seizoen 1: opdracht 1 t/m 7
        [*] Seizoen 1: Opdracht 7 Finale


        Mijn creaties op de Galerie

        Veel van de creaties die ik bij dit seizoen bouw kunnen vanaf De Galerie gedownload worden:
        Mijn Galerie (EA ID: SimLibby).

        Hulpmiddelen

        Gratis programma's
        Handleidingen
          [*] Opdracht 7 Finale - SimsExpressie: Wilde Westen bouwen
          [*] Opdracht 7 Finale - SimsExpressie: Futuristisch huis bouwen
          [*] Opdracht 6 - SimsExpressie: Venetië bouwen
          [*] Opdracht 5 - SimsExpressie: Een Victoriaans huis bouwen
          [*] Opdracht 4 - SimsExpressie: Een appartementencomplex bouwen
          [*] Opdracht 3 - SimsExpressie: Een boot maken
          [*] Opdracht 2 - SimsExpressie: Ingerichte ruimtes maken en gebruiken
          [*] SimsExpressie: Cheats
          [*] SimsExpressie: De Galerie gebruiken
          [*] SimsExpressie: De Sims 4 Bouwgids
          [*] SimsVIP: Building Guide


          Algemeen/sneltoetsen
          • C = Foto’s maken in-game. Deze worden in .png opgeslagen in C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\Screenshots. De foto's kunnen desgewenst geconverteerd worden naar .jpg met XnConvert voor Windows en MAC.
          • G = grid uitzetten.
          • SHIFT + ] = voorwerpen vergroten.
          • SHIFT + [ = voorwerpen verkleinen.
          • < en > = camera draaien of voorwerpen draaien wanneer deze geselecteerd zijn.
          • CTRL + F = selecteer een tegel en klik op deze toetsen om een kwart tegel te plaatsen (nogmaals klikken om de tegel normaal te krijgen).
          • ALT = selecteer een voorwerp en klik op deze toets om het voorwerp buiten de vakjes te plaatsen/vrij te draaien.

          Toegestane cheats
          Er zijn veel meer cheats maar die zijn eigenlijk niet relevant tijdens het bouwen. Kopiëren CTRL+ C en Plakken CTRL + V werkt in het cheatvenster dus je kan de cheats vanaf deze pagina kopiëren en met CTRL + V plakken in het cheatvenster.
          • Je mag geen geld cheats gebruiken.
          • CTRL + ALT + C = cheatvenster openen.
          • bb.moveobjects = met deze cheat kan je voorwerpen dichter bij elkaar plaatsen of op/in elkaar (uitzetten is bb.moveobjects off).
          • bb.showhiddenobjects = debug menu. Voer de cheat in, ga naar 'Voorwerpen op functie' en typ bij de zoekfunctie 'debug' in zodat er meerdere **DEBUG ** in de lijst verschijnen. Via 'Voorwerpen filteren' kan je de voorwerpen filteren op 'Debug'. Opmerking: het was zo dat deze spullen niet mee geüpload worden naar de Galerie waardoor je ze alleen op eigen kavels kon gebruiken (bron). Of dat nog steeds zo is weet ik niet: misschien is dit wel zo, misschien niet (even uitproberen dus).MDianaSanders wees me op het De Sims forum op de patch notes van 26 maart 2015:
            Sharing lots or rooms to the gallery with craftables (potions, wood working objects, or similar) and player planted plants will no longer remove the crafted objects and plants.
          • bb.ignoregameplayunlocksentitlement = ontgrendel carrièrebeloningen.
          • hovereffects [on / off] - met 'hovereffects off' is de witte omlijning wanneer je voorwerpen of Sims aanwijst met de muis niet meer zichtbaar.
          • headlineeffects [on / off] - met 'headlineeffects on' worden de plumbob, praat,- en gedachten wolkjes boven het hoofd van een Sim verborgen. Handig als je foto's in Leven maakt (zie onderstaand citaat).
          SimLibby schreef: »
          Je kan een gids door je huis laten lopen of een team terwijl je foto's maakt. Je kan ook foto's maken in 'Bouwen' zonder Sims in beeld (zet wel het grid uit). Let er wel op dat de kavelwaarde veranderd wanneer je besluit foto's in 'Leven' te maken. Doe dit dan ook alleen als je klaar bent met bouwen. Sla je spel dan eerst op, noteer de kavelwaarde en ga naar 'Leven' door er een Sim, die voldoende kapitaal heeft om de kavel te kopen, te plaatsen (hiervoor kan je de geldcheat freerealestate on gebruiken, dit is de enige situatie dat je een geldcheat mag gebruiken). Verander niets meer aan je creatie wanneer je foto's in 'Leven' maakt (als je toch nog iets wilt veranderen laadt je je opgeslagen spel maar moet je misschien overnieuw beginnen met foto's maken, immers de foto's die je al gemaakt heb kloppen dan niet meer). Als je de foto's hebt gemaakt, sluit je het spel ZONDER op te slaan (als het goed is heb je dit al gedaan nadat je klaar was met bouwen). Dit verhaal geldt voornamelijk bij bewoonbare kavels. Bij openbare locaties kan je een spel starten en een Sim de locatie laten bezoeken. Maar doe dit ook alleen als je klaar bent met bouwen, je je creatie hebt opgeslagen en de kavelwaarde voor de zekerheid ergens hebt genoteerd.

          Tips
          • Zet voor betere kwaliteit van de foto's de cameramodus op De Sims 3 via het optiemenu en de spelopties.
          • Je hoeft geen foto van de kavelwaarde te plaatsen. Je mag dit ook noteren in je presentatie. Als je wel een foto wilt maken van de kavelwaarde, doe je dit door tijdelijk de gebruikersinterface vast te leggen via het optiemenu en de spelopties. Vink het bijbehorende vakje aan, pas de wijzigingen toe en klik op het kruisje om het venster te sluiten. Klap het 'Kavelgegevenspaneel' open en maak een afbeelding via de [C] toets. Deze afbeelding kan je desgewenst uitsnijden met een programma zoals Paint of Paint.NET zodat alleen het kavelgegevenspaneel in beeld overblijft. Vink het vakje om de gebruikersinterface vast te leggen uit als je klaar bent omdat je anders geen mooie foto's van de kavel krijgt.
          vek3n3iifvwz.jpg


          Deelnemers
          1. Meliszie
          2. Simondhaene
          3. MDianaSanders - Winnares seizoen 1
          4. D13ntjuh
          5. Deborah
          6. Devely
          7. KoninginSuzan
          Post edited by SimLibby on
        • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
          augustus 2020 aangepast
          Doorgehaalde links verwijzen naar mijn website SimsExpressie die ik heb opgedoekt per 24-08-2020: links werken niet meer.

          DE FINALE: OUD EN NIEUW

          Dit is de steenrijke familie Hickok.
          Vader James, achter de grill, moeder Martha “Red” Jane en de tweeling Jesse en Cassidy rechts op de stoel.

          neey0t3x29xw.jpg

          Sinds de heer des huizes heeft ontdekt een verre afstammeling te zijn van Wild Bill Hickok heeft hij het in zijn hoofd gehaald het Wilde Westen te doen herleven.

          Dit wordt een duur project. Zijn kinderen zijn bang dat dit ten koste gaat van de erfenis en hebben er dan ook alles aan gedaan om hun vader op andere gedachten te brengen. De kinderen zijn namelijk verwend tot op het bot en vinden eigenlijk dat dit hun geld is, ook al hebben ze nog nooit een dag in hun leven gewerkt. Dat is wel anders geweest bij hun ouders die hun fortuin, iedere cent, hebben verdiend door hard te werken.

          Om de kinderen zoet te houden, hebben vader- en moederlief beloofd ook voor hun iets te bouwen. Immers, de kinderen zijn al jongvolwassen en dus is het tijd om het nest te verlaten. Daar waar de ouders oude tijden willen doen herleven, hebben de kinderen meer oog voor de toekomst, de verre toekomst. Ze willen namelijk een futuristisch huis.


          OPMERKING (EIS):
          Het gebruik van downloads en mods is in principe toegestaan (tenzij duidelijk aangegeven dat het niet mag) MAAR als het gebruik van CC je een oneerlijk voordeel geeft ten opzichte van de andere finaliste mag het niet gebruikt worden. Wanneer iets dan een oneerlijk voordeel geeft, laat ik over aan jullie eigen inzicht. Bij twijfel: check het even bij mij of desnoods bij de andere finaliste (als die namelijk hetzelfde voorwerp wil gebruiken heft dat het oneerlijke voordeel op).


          WILDE WESTEN
            [*] Handleiding: Het Wilde Westen bouwen.
            [*] Locatie: Optimistisch Uitzicht te Newcrest (kavel van 40 x 30).

            84qcsagilaae.jpg
            • Kaveltype: openbaar, eigen keuze. Zolang je dit type in de wedstrijd nog niet gebruikt hebt.
            • Budget: $300.000 simdollars. Ik heb $269.062 gebruikt dus dit is te doen.
            • Eisen: er moet een trein(wagon) zijn die je zelf moet maken, een saloon en gevangenis. Voor deze drie eisen mag je geen downloads en mods gebruiken. Uiteraard moeten er ook toiletten zijn. De kavel moet zoveel als mogelijk (als het spel toestaat qua voorwerpen e.d.) in de stijl van het Wilde Westen. Let er op dat het niet te modern wordt.

            FUTURISTISCH
              [*] Handleiding: Een futuristisch huis bouwen.
              [*] Locatie: Varenpark te Newcrest (kavel van 30 x 20).

              gb8puk6mqxps.jpg
              • Kaveltype: particulier
              • Budget: $150.000 simdollars. Wordt wellicht een uitdaging, maar het is te doen zonder dat je hoeft in te leveren op comfort, luxe en decoratie (ik heb $148.200 gebruikt). Per slot van rekening: het is de finale!
              • Eisen: 2 slaapkamers met tweepersoonsbedden, keuken, woonkamer, 2 badkamers.
              • Achtergrondinformatie: het gaat om een jongvolwassen tweeling (een man en vrouw). Als je rekening wilt houden met hun eigenschappen, doel, lievelingskleur of weet ik veel wat, dat is helemaal prima (maar dat is geen vereiste) en al deze dingen mag je zelf invullen. Het enige wat je moet weten is dat deze kinderen verwend zijn en van modern, luxe en comfort houden.

              Opleverdatum: dinsdag 12 januari 2016.


              De zusjes kunnen gedownload worden vanaf De Galerie onder mijn Origin ID: SimLibby en #Buildmydream, #Sisters en #SimsExpressie.
              Post edited by SimLibby on
            • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
              Ik wil me wel inschrijven deze keer, in de hoop dat de opdrachten inderdaad iets kleiner zijn. ;) Ik kijk ernaar uit om meer te leren over het bouwen in de Sims 4!
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              april 2015 aangepast
              De regels en richtlijnen heb ik aangepast: je mag niet meer 'Bouwen' laden via 'Leven' omdat je dan vastzit aan het budget van het huishouden dat op de kavel woont. Ik heb een uitleg en afbeeldingen geplaatst.

              Opdracht 1 staat online: zie de lopende opdracht (3e bericht).



              EDIT: ik heb iets veranderd aan de opdracht bij de eisen:
              SimLibby schreef:
              Maximaal twee verdiepingen (kelder niet meegerekend), één mag ook.

              Heb ik veranderd in: Het huis heeft twee verdiepingen: de kelder en het leefgedeelte.
              Post edited by SimLibby on
            • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
              Ik ga meedoen! hoop ik
            • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
              Is het goed als ik mijn huis heb gedeel met #Buildmydream?
            • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
              april 2015 aangepast
              SimLibby, heb jij zelf ook het huis proberen te bouwen met het genoemde budget? Ik ben vast begonnen, en moet nog de gehele woonkamer (inclusief eetgedeelte), kelder, hal en tuin en heb nog 2000 over... Misschien ben ik iets te groots begonnen.

              v: Oke, dan zal ik mijn huis opnieuw maken (en een stuk kleiner ;) )
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              KoninginSuzan schreef: »
              Is het goed als ik mijn huis heb gedeel met #Buildmydream?
              Leuk dat je meedoet. En ja, dat is prima als je creaties voor BMD gedeeld zijn. Zolang je maar hetzelfde opgeslagen spel voor de wedstrijd gebruikt en dit spel niet gebruikt om lekker te spelen.
              Meliszie schreef: »
              SimLibby, heb jij zelf ook het huis proberen te bouwen met het genoemde budget? Ik ben vast begonnen, en moet nog de gehele woonkamer (inclusief eetgedeelte), kelder, hal en tuin en heb nog 2000 over... Misschien ben ik iets te groots begonnen.
              Ja. Ik heb de deelnemers ruim $6.000 meer budget gegeven dan ik gebruikt heb ($53.798). Dus het moet (goed) te doen zijn. Ik heb zelfs nog redelijk gebruikt wat ik wilde gebruiken (dus niet eens de goedkoopste variant van alles).
            • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
              Ik heb het maar klein en knus gehouden. aangezien als ik groot ga bouwen is het ook echt groot en heb ik super veel ruimte over. En dit is ook de eerste keer dat ik meedoe dus een beetje ontdekken kan geen kwaat
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              april 2015 aangepast
              @Suzan, je hebt groot gelijk. Aangezien veel van ons simmers (ik ook !) nog erg moeten wennen aan de nieuwe interface en bouwopties zijn de eerste opdrachten erop gericht dit onder de knie te krijgen en inderdaad De Sims 4 te ontdekken. De opdrachten zullen uiteindelijk wel iets groter worden (niet te groot Melissa ;) ) en dan kan je helemaal los :).

              @Melissa, je kan kamers ook oppakken en verplaatsen (ik zou als ik jou was niet de muren verslepen, hoewel bij de kamers kleiner maken kan het wel helpen, want bij mij wordt de plaatsing van het meubilair dan altijd een zooitje) of oppakken en in eens verwijderen (dacht ik) door op [DELETE] te klikken. Moet je wel even goed opletten hoe je bouwwerk in elkaar steekt (oppakken en verplaatsen of kamers kleiner slepen is toch makkelijker met vierkante kamers). En oja, over mijn bouwwerk: die was bijna af. Kon nog iets meer decoreren naar mijn idee en de tuin iets mooier maken maar daar had ik dus ruim $6.000 voor over van het budget.

              EDIT: Om zeker te weten dat de bouwers dit meekrijgen, nog even een citaat:
              SimLibby schreef: »
              De regels en richtlijnen heb ik aangepast: je mag niet meer 'Bouwen' laden via 'Leven' omdat je dan vastzit aan het budget van het huishouden dat op de kavel woont. Ik heb een uitleg en afbeeldingen geplaatst.

              Opdracht 1 staat online: zie de lopende opdracht (3e bericht).


              EDIT: ik heb iets veranderd aan de opdracht bij de eisen:
              SimLibby schreef:
              Maximaal twee verdiepingen (kelder niet meegerekend), één mag ook.

              Heb ik veranderd in: Het huis heeft twee verdiepingen: de kelder en het leefgedeelte.
            • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
              Ik heb inderdaad nu de badkamer opgepakt en versleept, het is nu allemaal wat kleiner, maar dat gaat eigenlijk prima! Zit nog steeds krap bij kas, maar dan zal ik maar wat decoraties weg moeten halen. Ik denk dat het wel gaat lukken. ;)
            • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
              Ik moet er nog even over nadenken.
              Het kost nu eenmaal veel tijd, en ik ben druk met veel dingen, het wordt (eindelijk) mooi weer en ik wil ook weer gewoon spelen met de sims.
              Ik ga eerst zelf een beetje pielen met bouwen, gaat dat een beetje (tot nog toe helemaal niet) dan meld ik me aan.

              Some angels choose fur instead of wings
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              ^ Dan is het juist handig om mee te doen. De opdrachten zijn er namelijk op gericht goed te leren bouwen en ontwerpen. Vandaar ook de huidige opdracht. Vierkante kamers bouwen kunnen we wel! Maar andere vormen, dat is nieuw. Bovendien ben ik van plan de opdrachten niet te groot te maken. Opdracht 2 weet ik al, die is in omvang ook redelijk klein. De andere opdrachten weet ik nog niet. Ik moet het ook allemaal nog ontdekken, De Sims 4. Alleen de finale kan wat groter zijn, maar zo groot als veel mijn BMD6 opdrachten zal het zeker niet zijn.

              Daarbij, ik heb meer deelnemers nodig! Want een seizoen met twee deelnemers, dan is de eerste opdracht meteen de finale!
            • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
              Ik denk dat het handiger is om dit topic (en misschien wel het hele forumdeel) in het "De Sims4 " deel te maken.
              Dan valt het veel meer op.
              En dat geldt ook voor de legacy's.

              Some angels choose fur instead of wings
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              april 2015 aangepast
              Dat is een goed idee. Misschien kan dit subforum opgedeeld worden in een De Sims 3 en De Sims 4 onderdeel en dat die onderdelen dan bij resp. De Sims 3 en De Sims 4 worden geplaatst, wel als eigen subforum.

              Ik heb onlangs een oproepje geplaatst in De Sims 4 Algemeen. Misschien moet ik dat zo maar eens bumpen.
            • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
              Ik heb een verzoek ingediend bij EA, laten we daar eerst maar op wachten. ;)

              Some angels choose fur instead of wings
            • KoninginSuzanKoninginSuzan Berichten: 71
              Zijn er nog maar 2 mensen die meedoen? jammer ik wil graag wat meer concurrentie. EN HET DUURT ZO LANG TOT WE ECHT BEGINNEN! :cry:
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              Ik had ook graag al wat meer deelnemers gehad maar wat niet is kan nog komen!
              De wedstrijd duurt sowieso altijd wat langer, ongeacht hoeveel deelnemers er zijn.

              Bouw maar wel alvast met het idee dat je de nodige concurrentie hebt. ;)
            • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
              april 2015 aangepast
              ik begin er ook aan:d
              maar vlug een vraagje moet je dit in een nieuw spel doen of mag je dit ook in het oud spel doen:p zodat ik er later in kan spelen:d
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              Leuk dat je meedoet. Je moet hiervoor een nieuw spel gebruiken wat je alleen voor deze wedstrijd gebruikt. Wanneer de wedstrijd klaar is, kan je er altijd mee spelen maar voor nu is het niet handig, omdat ik namelijk aangeef welke kavel je moet gebruiken. Als het nu net die kavel is waar je een leuk gezin in hebt wonen of een mooi huis hebt gebouwd, moet je dat gezin uitzetten of dat huis slopen.

              Als je er toch mee wilt spelen, raad ik je aan het spel twee keer op te slaan onder een andere naam, bijvoorbeeld:
              • BMD7 wedstrijd - dit spel gebruik je uitsluitend voor de wedstrijd. Hier speel je dus niet mee.
              • BMD7 spelen - dit is hetzelfde opgeslagen spel maar hier kan je mee spelen. Dit spel gebruik je nooit voor de wedstrijd.

              Twee keer opslaan onder een andere naam is alleen handig de eerste keer dat je dit doet. Hierna zal je namelijk spelen met deze spelen: met 'BMD7 wedstrijd' zal je bouwen voor de wedstrijd en met 'BMD7 spelen' zal je vrij spelen. Dus als je hierna 'BMD7 wedstrijd' weer twee keer wilt opslaan onder deze namen, raak je de voortgang van 'BMD7 spelen' kwijt wanneer je dit spel vervangt met de voortgang van 'BMD7 wedstrijd'. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Je kan de creaties die je maakt voor deze wedstrijd opslaan in je Bibliotheek en in een ander spel plaatsen waar je wel mee kan spelen.

              SimLibby schreef: »

              ! Hier volgen de richtlijnen en regels. Lees dit, zelfs als je al een (ervaren) BMD'er bent !

              Richtlijnen en regels

              Maak voor de zekerheid een back-up van je huidige spel(len).
              Maak ook een back-up van het nieuwe spel wat je voor dit seizoen start.


              Bouwen
              • Start een nieuw spel voor dit seizoen.

                idq6o24kn2qz.jpg
              • Sla dit spel op onder een unieke naam. Iedere keer wanneer je een opdracht voor BMD moet bouwen, laad je dit spel.

                axqt75wlib5y.jpg
              • Het is eigenlijk niet de bedoeling te spelen met het nieuwe spel wat je speciaal voor dit seizoen bent gestart. Maar als je wilt spelen door op de play-knop te klikken of door een nieuw huishouden te creëren, zal dit nieuwe BMD spel geladen worden als dit het laatste was waar je mee hebt gespeeld. Het geeft niets om met dit spel te spelen. Gebruik het alleen niet om de volgende BMD opdracht te bouwen maar laad je opgeslagen BMD spel.

                06c5biqr1n51.jpg
              • Iedere opdracht heeft eisen waaraan je je moet houden. Houdt je hieraan! Als je twijfelt of iets nu wel of niet mag, vraag het me.
              • Je mag geen kant-en-klare ingerichte ruimtes gebruiken (tenzij anders aangegeven).
              • Gebruik 'Werelden beheren' om 'Bouwen' te laden. Je mag alleen naar 'Leven' om foto's te maken, niet om te spelen. Start een nieuw spel, plaats de Sim op een kavel en ga naar 'Werelden beheren' om de Sim eruit te zetten. Daarna laadt je 'Bouwen' op die kavel. Als er namelijk een Sim op de kavel woont waar jij moet bouwen heb je een beperkt budget, namelijk het kapitaal van deze Sim. Terwijl ik iedere ronde meegeef hoeveel budget je mag uitgeven om de opdracht te bouwen, dit zal meestal hoger zijn dan het kapitaal van een startende Sim.

                plkvvb2qexa1.jpg
            • simondhaenesimondhaene Berichten: 63
              okee en nog vlug een vraagje mijn huisje is gemaakt en ben nu bezig met de powerpoint maar hoe krijg ik een foto van het bedrag van het huis zodat je kan zien dat ik maar $60.000 simoleons heb gebruikt. Haha is mijn eerste keer dat ik zo meedoe met een wedstrijd. Daarom dat ik zoveel vragen heb:p
            • RoyheidRoyheid Berichten: 2
              Super leuk! Ik doe ook mee ;)
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              april 2015 aangepast
              @Royheid, cool. Ik schrijf je in.

              simondhaene schreef: »
              maar hoe krijg ik een foto van het bedrag van het huis zodat je kan zien dat ik maar $60.000 simoleons heb gebruikt.
              Bij De Sims 4 kan je de gebruikersinterface vastleggen via de spelopties. Volgens mij wordt dan ook de kavelwaarde op beeld vastgelegd als je een foto maakt (tenminste als het kavelgegevenspaneel is uitgeklapt). Onderstaand vakje vink je aan en dan pas je de wijzigingen toe. Als je klaar bent kan je het vakje het beste wel weer uitvinken, anders krijg je geen mooie foto's van de kavel. De afbeelding kan je vervolgens openen in Paint ofzo en uitsnijden.

              jdhei53s0i5y.jpg

              PS. Ik gebruik trouwens meestal het gratis programma Fraps. Mocht je dit programma ook willen gebruiken: zet het uit wanneer je het niet gebruikt en het is niet nodig dat dit programma automatisch met Windows mee opstart.


              EDIT: ik heb de beginpost even aangepast en opgenomen hoe je de kavelwaarde in beeld kan vastleggen.


              Post edited by SimLibby on
            • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
              Zelf ben ik ook nog een beetje in dubio voor wel of niet aanmelden. Ik ga denk zodra ik tijd heb de opdracht een keertje uitproberen en dan kijk ik even hoe het me er vanaf gaat
              2nv5lie.jpg
            • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
              @SimLibby, voor geval je je topic kwijt bent, ik heb in het nieuwe subforum gezet. ;)

              Some angels choose fur instead of wings
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              Helemaal goed ;) Had het zo gevonden!
            • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
              Mag je als (wat meer) ervaren bouwer ook mee doen? (ik heb al aardig wat op de galerie gezet inmiddels) Want het lijkt mij best leuk, een keer wat anders dan alles helemaal zelf verzinnen.
              Als het mag, schrijf mij dan ook maar in, ik kan ook wel zeggen dat ik niet weet of ik er de tijd voor heb (en dat is ook zo), maar als iedereen dat doet, krijg je nooit meer deelnemers. Dus laat ik het goede voorbeeld geven. Ergens tijd voor maken is ook een kunst, net als bouwen in de Sims ;)
              EA ID: MDianaSims | Simblr
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              ^ Natuurlijk mag je meedoen. Graag zelfs! Qua tijd, er wordt altijd rekening gehouden met de agenda van spelers. Spelers krijgen ruim de tijd een opdracht te maken en als het echt nodig is kan je uitstel vragen. Dit seizoen zal ik de opdrachten ook niet te groot maken.


            • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
              Leuk!

              Dan heb ik nog wel een paar vragen:
              1. Mag je een extra kamer bouwen, bijvoorbeeld een hal of moet je echt alleen de genoemde kamers bouwen?
              2. Is de tuin een bloementuin of een groentetuin in wording? of mag je kiezen of mag het allebei?
              3. Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar ik vraag het voor de zekerheid even: mag je cheats gebruiken? Zoals move objects, vergroten en verkleinen en de unlock-cheats? (daarmee kun je namelijk heel coole dingen doen, dat heb ik ook pas ontdekt)
              4. Mag je 'Leven' ook gebruiken om bijvoorbeeld de kleur licht van een lamp aan te passen?

              Dat was het voor nu, als ik nog meer vragen heb, dan zie je ze wel verschijnen.
              EA ID: MDianaSims | Simblr
            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
              april 2015 aangepast
              MDianaSanders schreef: »
              Mag je een extra kamer bouwen, bijvoorbeeld een hal of moet je echt alleen de genoemde kamers bouwen?
              Een hal is, zoals ik het zie, geïmpliceerd in de opdracht. De meeste huizen hebben namelijk een hal/gang als je binnenkomt. Dus een hal of gang hoef je meestal niet te vragen of dat mag. Als het om andere kamers gaat, dan genoemd in de opdracht, is het handig het wel even te vragen. Het is bijvoorbeeld nu niet de bedoeling dat je een kinderkamer bouwt.
              MDianaSanders schreef: »
              Is de tuin een bloementuin of een groentetuin in wording? of mag je kiezen of mag het allebei?
              Dat mag je helemaal zelf weten: het één of het ander, allebei, al dan niet met ligstoelen, een barbecue, whatever. Het is allemaal goed.
              MDianaSanders schreef: »
              mag je cheats gebruiken? Zoals move objects, vergroten en verkleinen en de unlock-cheats?
              • MoveObjects: ja.
              • Vergroten/verkleinen: nee (tenzij ik in een opdracht aangeef dat het wel mag).
              • Unlock cheats: Debug mag je gebruiken. Welke andere cheats bedoel je nog meer?

              EDIT: ik neem dit ook even in de beginpost op.
              MDianaSanders schreef: »
              Mag je 'Leven' ook gebruiken om bijvoorbeeld de kleur licht van een lamp aan te passen?
              Ja, maar handig is het niet. Je moet dan een huishouden plaatsen wat voldoende kapitaal heeft om het huis te kopen. Het probleem hierbij is dat dit wordt opgeteld bij de kavelwaarde dus noteer eerst hoeveel de kavel waard is zonder dat er Sims wonen voordat je een huishouden plaatst. Dus als je naar Leven wilt, bijvoorbeeld voor de lamp of om foto's voor de presentatie te maken, doe dit dan pas wanneer je klaar bent met bouwen. Sla de creatie wel onbewoond op (dus zet het huishouden er eerst uit).
              MDianaSanders schreef: »
              Dat was het voor nu, als ik nog meer vragen heb, dan zie je ze wel verschijnen.
              Je weet me te vinden ;).
            Log In of Registreer om te reageren.
            Return to top