Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Waarom the Sims 4 haat?

2»

Reacties

  • Opties
    merel1603merel1603 Berichten: 62
    Iedereen moet wennen aan de gedachte dat de Sims 4 te koop is,en dat het er helemaal anders uitziet.
    Maar zoals mark24072001 zegt,het is wennen.
    Eens je de game kent zal je de Sims 4 niet meer haten ;)

    Groetjes
  • Opties
    MasterwillMasterwill Berichten: 1
    Ik vind het echt echt schande dat ik het spel koop en er serieus moet achterkomen dat ik geen ZWEMBAD kan bouwen??? Wat is dat nou weer voor een onzin? De rest maakt me allemaal niks uit, maar geen zwembaden kunnen bouwen vind ik gewoon serieus geldklopperij, want ik weet zeker dat binnen 3 maanden er ineens een "zwembad pack" ofzo is.... Belachelijk... Zit er serieus over te denken hem gewoon terug te brengen.....
  • Opties
    Gabby18Gabby18 Berichten: 161
    Als je wat rond heb gekeken op het internet wist je al van te voren dat er geen zwembaden zijn en waarom ze het er niet in hebben laten zitten.
    Origin ID: FallenAng3L91

    a9ybt2.jpg
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    ^ Tja, sommige mensen zijn liever lui dan moe, en kunnen ook alleen anderen de schuld daarvan geven. :\

    Maar goed, mijn spel is door Post.Nl niet bezorgt maar terug gestuurd naar de verzender.... Dus ik heb nog niet kunnen spelen.

    Voor de vergelijkingen die al gegeven zijn.
    The Sims was een leuk spel, maar de overgang naar De Sims2 was geweldig.
    We konden eindelijk generaties creëren, we kregen peuters, (met studentenleven) jong volwassenen en ouderen.
    Huisdieren hadden we al in The Sims, maar we konden studeren (hoeveel kritiek daar op gekomen is, en ik vind het een van de leukste uitbreidingen), we konden een eigen zaak beginnen, we kregen weersomstandigheden en we konden kleding wisselen.
    Geweldig!

    Toen kwam De Sims3. Persoonlijk vind ik alleen Create a Style daarin geweldig. De open wereld is ook wel leuk, maar ik vind de sims daarin niet mooi. Ik gebruik De Sims3 dan ook alleen om te bouwen en te ontwerpen. Spelen doe ik nog steeds met De Sims2.

    Wat ik van De Sims4 heb gezien, is tot nog toe grappig.
    Het is geen logisch vervolg op voorgaande delen, het is weer een eigen spel.
    Met zijn voor en nadelen.
    Eigenlijk moet je ze gewoon niet met elkaar vergelijken.
    En Haten? Dat al helemaal niet. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    kimmygirl28kimmygirl28 Berichten: 15
    even off topic, maar leuke kat zeg ^
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik denk dat veel mensen 'vergeten' dat toen sims 3 er net was, dat ook niet vet was. Ongeveer iedereen is gewoon om sims 3 met een waaier aan uitbreidingspakketten te spelen.
    En oké, er zijn dingen weggelaten zoals CAS die een enorm fijn zijn om te gebruiken, maar zoals @smoesie al zei, de ene persoon vindt dat al erger dan de andere.
    Ik was een fervent huizen bouwer dus natuurlijk mis CAS maar als ik dan speel, dan prefereer ik weer de extra emoties van sims 4
    Toen sims 3 er net was, deed iedereen ook zo van 'bleuh sims 2 was toch beter en ...' en kijk nu, weer hetzelfde liedje.

    Over smaken en kleuren valt niet te discussiëren, iedereen mag er van denken wat hij wil. En als jij er plezier in hebt om het te spelen, dan hoef je je niets aan te trekken over de 'haatmeningen' van anderen.
    b7n6uom3g173.jpg
  • Opties
    ElmocelmoElmocelmo Berichten: 313 Pruttelende Peuter
    Ik moet zeggen dat de verschillende Let's plays die verschijnen er langzaam voor zorgen dat ik hem ook wil kopen. De emoties lijken wel echt leuk. Maar iedere keer als ze een kavel gaan kiezen om naar toe te gaan haak ik af. Voor nu zit daar voor mij te weinig afwisseling in, alhoewel dit hoogstwaarschijnlijk met uitbreidingspakketten wel gaat veranderen.

    Sims 3 heb ik vanaf dag 1 gespeeld, en ik ben er altijd enthousiast over geweest. Van de meeste problemen waar veel mensen last van hebben, heb ik nooit last gehad. Zolang de sims 3 chill draait op mijn laptop, blijf ik die spelen en mijn collectie misschien nog verder uitbreiden. Mocht ik toch te veel technische problemen ermee krijgen kan ik ik sims 4 altijd nog kopen...
  • Opties
    11Marrielle11Marrielle Berichten: 65
    We zijn allemaal toch gewend aan de Sims 2 en/of Sims 3 met allerlei uitbreidingen en extra content? Dan is het logisch dat de Sims 4 base game gewoon saai is of erger... Dat had ik ook heel erg met de Sims 3, dat was niks aan...
  • Opties
    RneetjjRneetjj Berichten: 15
    mark24072001 schreef: »
    Het is altijd al zo geweest dat bij een nieuw spel de fans in het begin teleurgesteld zijn. Ze willen graag het "oude vertrouwde" blijven houden. :D (Wat trouwens ook logisch is als je een spel al 5 jaar speelt) Dit was ook zo van De Sims 2 naar De Sims 3. Al zeggen de meeste van niet. (Wat wel zo is denk ik zo. ;) ) Geef het gewoon even de tijd inderdaad, het is gewoon eventjes wennen. :)

    Precies zo! Ik weet nog dat ik heel lang de sims 2 EN 3 op mijn pc heb gehad.. omdat ik gewoon weken/maanden niet kon wennen aan de nieuwe besturing alleen al! Verder was het zo HUGE ineens, dat het overzicht weg was voor mij. Inderdaad; ook een kwestie van wennen. Het komt wel goed met de Sims 4.. en ik vind het spel best wel veel voordelen hebben tegenover 3.. hoewel ik eerlijk is eerlijk, ook wel een beetje zit te wachten op de uitbreidingen omdat ik (net als heel veel mensen) toch een aantal dingen mis :)
  • Opties
    lisavdmplisavdmp Berichten: 5
    Nou zeurpietjes ik vind sims 4 helemaal geweldig en ik vind dat je alle sims niet met elkaar kunt vergelijken want ze hebben allemaal hun eigen ding wat het spel leuk maakt. Niemand verplicht je het te kopen, dus diegene die hele tijd maar lopen zeuren over wat het spel niet heeft, ga lekker terug naar je sims 3 of wat je ook speelt.
  • Opties
    iriiswiriisw Berichten: 144
    Nu ik dit zo allemaal lees, ben ik heel blij dat ik de Sims 3 nooit gespeeld hebt haha. Ik vind het juist fijn dat je die laadschermen hebt en dat het leven van andere Sims niet door gaat als je er niet mee speelt. :D
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Ik vond de overgang van sims 1 naar sims 2 echt super. De overgang van sims 2 naar sims 3 was gewoon geweldig. Ik heb nu een paar dagen sims 4 (toch maar gekocht) en ik vind het spel best leuk. Maar de overgang van sims 2 naar sims 3 was gewoon veel beter. Toch vermaak ik me er prima mee. Ik moet erg wennen aan de gameplay en ik vind een huishouden met 2 kids erg lastig spelen. Beetje spijt van. :P
  • Opties
    SimGandrSimGandr Berichten: 34 Pruttelende Peuter
    Als ik heel eerlijk mag zijn... Ik vind het allemaal behoorlijk "Oh my Ik ben een drama queen en moet even flink ellende stampen om mijn goede naam te redden" achtig gedrag. Ik heb vernomen uit zeer betrouwbare bronnen dat men zelfs zover ging als simGuru's bedreigen met de dood en alles. Sorry maar hoe kinderachtig wil men zichzelf nou eigenlijk neerzetten met zo'n gedrag? Sims 4 is in geen wegen te vergelijken met sims 3 of met sims 2... Mensen die zitten te mauwen over de "laadschermen" weten niet half wat ze eigenlijk bekritiseren. De meeste ellende van vastlopers, crashen en allerlei ander vertragende ellende kwam van de "open wereld" af. Het is gewoon nog niet iets waar elke computer aan toe is, en dus... Laadschermen. En zijn die nou echt zo erg? Ik vind van niet, maar goed dat ben ik en ik ben wel errug snel tevreden schijnbaar. Maar wat ik helemaal zielig vond was het gebler over dat er geen peuters zouden zijn. Ehm lieve kindertjes, die hadden we in het begin van sims 3 ook nog niet eens dus wat mekkeren jullie nou? Ergens mogen we nog blij zijn ook want ik moet zeggen die peuters waren me een partij handenbindertjes, niet te filmen! Natuurlijk ze waren schattig maar toch... Zwembaden... Ook zoiets. Echt hoor, alsof elke sim levensafhankelijk van die baden waren... Zo enorm... tja wat voor woord kunnen we daar nou eens aan verbinden... Dom!
    De sims 4 zelf... Behoorlijk veranderd. Maar ik vind zelf eigenlijk wel in een goede manier. Er zitten geheimen in verborgen waar we niet eens zo even snel achter komen. De manier van spelen moet ook enorm aangepast worden (en ik ben echt één van de mensen die niet meer op mijn oude manier spelen kan nu...) om een voorbeeld te geven, gingen de sims vroeger naar bed kon je zien hoelang ze zouden slapen. Nu moet je maar hopen dat je je sims een tikkeltje op tijd in bed hebt liggen. Tijd vliegt namelijk in de sims. Maar het houdt het wel spannend. Het is namelijk wel de kunst om het onder de knie te krijgen, keer op keer weer.
    Sims 4 is de uitdaging die ik toch wel een heeeeeel klein beetje begon te missen in sims 3 en in sims 2. Ik hoop dat het een uitdaging blijft. Er mogen wel een klein beetje meer buurten in, en misschien wat grotere buurten. Dat wel... Maar hey, dan nog... mij hoor je niet klagen. Ik ben voorlopig nog op zoek naar de verborgen schatten die in het spel vast wel zitten... :) En om mijn blijheid met de sims 4 te laten blijken bedank ik EA game developers elke keer weer bij een video die ik online zet. Ik ben blij dat ik het spel gekocht heb. Nu het nog leren onder de knie te krijgen :smile:
    6937635.jpg?617
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Sims 3 heeft altijd peuters gehad hoor. ;)

    Maar simguru's bedreigen gaat wel veel te ver. Afstraffen die hap! Die laadschermen vind ik nog steeds erg irritant en het is voor mij ook een reden om op mijn kavel te blijven. Probleem opgelost. :P
  • Opties
    goldenvaleigoldenvalei Berichten: 25
    ik vind het ook dat er te negativ over sims 4 word gedaan. en ja ik vind het jammer dat je geen peuters meer kan maken (maar mischien komt dat later wel ) net zo als het zwembad. ook dat je niet meer alles s zelf kon kleuren ( voordeel is wel je leert nu wel echt matchen) en dat je een laatscherm heb als je ergens heen gaat is niet zo fijn. maar verder vind ik het een supper spel om te spelen en heb geen spijt dat ik hem hem gekocht. sims 4 doet het in 1keer . heb sims 3 4 keer terug moeten sturen omdat die niet goed was .
    ik ben te vrede er over en wacht al op nieuwe uitbreidingen ik ben benieuwt. zo ik ga weer lkkr simsen.

    wat ik trouwens heel leuk vind is die geheime plek in de boom

  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    september 2014 aangepast
    SimGandr schreef: »
    Mensen die zitten te mauwen over de "laadschermen" weten niet half wat ze eigenlijk bekritiseren. De meeste ellende van vastlopers, crashen en allerlei ander vertragende ellende kwam van de "open wereld" af. Het is gewoon nog niet iets waar elke computer aan toe is, en dus... Laadschermen. En zijn die nou echt zo erg?
    Stel, je speelt met een familie. Sim A werkt aan zijn hobby's, sim B doet het huishouden en sim C wil je naar het park sturen om andere sims te leren kennen. In De Sims 3 kon je dat allemaal perfect combineren, je zette sim A en B aan het werk en ondertussen kon je je met sim C in het park bezighouden. Wanneer sim C terug thuis kwam, had sim A zijn vaardigheid al verbeterd en was het hele huis gepoetst door sim B.

    Nu je met laadschermen zit, gaat dat niet meer. Wanneer sim C in het park zit, bevriest de tijd in het huis gewoon. Zelfs als sim C een hele dag in het park zit, is er thuis niets veranderd. Je sim vertrekt om 1 uur 's middags, zit daarna 8 uur in het park, en als hij thuiskomt is het terug 1 uur 's middags. Of toch iets dat daar op lijkt, in ieder geval is de helft van je familie onbestuurbaar. Sorry maar dat vind ik gewoon nergens op slaan. :mrgreen: Je zegt zelf dat niet elke computer een open wereld aankan, dan hadden ze bv. een optie moeten maken voor een open wereld voor mensen die wel een goede computer hebben vind ik, dan zou iedereen tevreden geweest zijn.
    SimGandr schreef: »
    Maar wat ik helemaal zielig vond was het gebler over dat er geen peuters zouden zijn. Ehm lieve kindertjes, die hadden we in het begin van sims 3 ook nog niet eens dus wat mekkeren jullie nou?
    Peuters hebben er altijd gewoon standaard ingezeten hoor. :P Maar verder ben ik het wel met je eens, dat dat van die bedreigen van simguru's gewoon overdreven is. Maar dat doet dus zeker niet iedereen die De Sims 4 "haat". :P


    EDIT: @Babske22: Oké. Maar dan hebben de sims die thuis bleven dus 5 uur lang niks kunnen doen. M.a.w, als één sim naar een andere buurt gaat, is de dag van de andere sims gewoon compleet verspild met niets te doen. :P
    Post edited by smoesie on
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Smoesie, je hebt absoluut een punt. Maar ik vergat nog wel eens een sim als ik in het park was.... Met alle gevolgen van dien. :mrgreen:
    Mij storen die laadschermen niet, en de niet-open wereld ook niet. Ik vind alleen wel de buurten erg klein. En het feit dat ik niet ergens een kaveltje kan plaatsen ben ik ook niet zo blij mee. Wat dat betreft vond ik het Sims2 principe fijner. Peuters hebben altijd in Sims2 en Sims3 gezeten, maar ik vind het niet zo erg dat ze er (nog) niet zijn.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    De tijd loopt wel gewoon door. Ik stuurde mijn sim om 11 uur 's morgens naar de buren en om half 4 's middags naar huis en de beide zoons waren thuis en was het na half 4. :)
  • Opties
    SimGandrSimGandr Berichten: 34 Pruttelende Peuter
    @Smoesie:
    De tijd gaat gewoon door en je kan kiezen met welke sim jij je bezig wil houden. Dus je kan switchen als je dat wenst. Maar je moet daarvoor de sims 4 gespeeld hebben om dat dus te weten.

    En ik weet niet of je sims 1 gespeeld hebt, maar daar hadden we zeker weten geen peuters. Zover ik mijn info terug kan leiden werden peuters pas ingevoerd in sims 3. In de eerste delen kon je er niet veel mee maar later werden de mogelijkheden ingevoerd om ze te leren praten, lopen en op potje te gaan zitten. Ik weet dat er gezegd is door EA dat ze niet van plan waren dit weer terug te brengen. Maar geloof mij maar, ze zullen echt wel met iets komen wat ervoor in de plaats komt en wel in de smaak valt.
    6937635.jpg?617
  • Opties
    LieffiejjLieffiejj Berichten: 59
    In de Sims 2 zaten ook al peuters :p
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    @SimGandr, ik bedoelde dat peuters altijd al in De Sims 3 (en De Sims 2) hebben gezeten, al vanaf de dag van de release. De Sims 1 heb ik ook gespeeld, en daar zaten inderdaad geen peuters in. Maar jij beweerde dus dat bij de release van De Sims 3 er nog geen peuters in het spel zaten, daarom zei ik dat, want dat klopt gewoon niet, ze zijn er altijd geweest. :P
    Maar wat ik helemaal zielig vond was het gebler over dat er geen peuters zouden zijn. Ehm lieve kindertjes, die hadden we in het begin van sims 3 ook nog niet eens dus wat mekkeren jullie nou?

    Over dat doorgaan van de tijd, je kan dus maar met één van de twee helften van de families spelen, want anders krijg je een laadscherm, dat wist ik al. En dat vind ik dus nergens op slaan. Nadat ik De Sims 3 gespeeld had, vond ik de laadschermen van De Sims 2 vreselijk irritant, en dat gaat bij De Sims 4 niet anders zijn bij mij denk ik. Iedereen zijn mening. :P
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    lotte9558lotte9558 Berichten: 50
    smoesie schreef: »
    acsaczy schreef: »
    Nouja belangrijke functies, belangrijk is niet het juiste woord denk ik, het was gewoon een extra luxe, en sims 4 heeft andere opties en moet je dus niet proberen te vergelijken met zijn voorganger.
    Ja inderdaad, belangrijke functies. Stijl creëren en een open wereld zijn dingen die je overal en altijd gebruikt. Ik ben begonnen met spelen bij De Sims 1 en ben toen overgestapt op De Sims 3, heb dus nooit De Sims 2 gespeeld en daarna ook nooit meer TS1. Ik ben dus niets anders gewend dan dat er een open wereld is en je alles kan aanpassen. Of deze dingen extra luxe zijn? Ja, ten opzichte van de voorgaande spellen. Maar dat is juist de bedoeling, dat een nieuwe sims meer functies bevat als zijn voorganger...

    Ik snap wat je bedoelt maar het moet ook mogelijk zijn en blijven voor de mensen om de spellen te spelen. Bij mij zelf bleef de Sims 3 continu vasthangen met de open wereld of duurde het lang voordat alle voorwerpen op een kavel geladen waren. En ja, dat ligt zeker aan mijn computer, maar ik weet er best veel van af en ik had zeker geen slechte computer. Maar ik had ook geen zin om veel geld uit te gaan geven aan een betere, daar heb ik het geld ook niet voor. En ik denk ook dat mensen niet moeten vergeten dat de Sims 4 een nieuw spel is, waarin het niet heel raar is dat dingen worden weggelaten. Al ben ik het dan weer niet eens met de weglating van peuters en zwembaden, maar dit is dan ook iets heel anders dan een open wereld.
  • Opties
    LadyBoss85LadyBoss85 Berichten: 9 Brabbelende Baby
    Ik vind Sims 4 (en 3) grafisch erg lelijk met die bolle hoofden.. Wel heel erg uitgebreid en veel te doen in het leven. Al sinds het begin aan het gamen en fan. Ik vind persoonlijk Sims 2 het leukste en mooiste, maar helaas veel problemen mee nu met Windows 10, zelfS via Origin niet hoger te spelen dan 800x600 resolutie :neutral: Hopelijk kunnen ze daar eerst een oplossing voor vinden ipv weer een nieuw deel uit te brengen voor 40 euro ! (veel te duur ook)
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @LadyBoss85 , ik denk niet dat er nog iets gedaan gaat worden aan De Sims2.
    Ik ben met je eens dat De Sims2 het leukste is om te spelen, maar De Sims3 is weer leuk door Create-a-Style, en in DeSims4 is bouwen weer heel gaaf. Zo heeft elke serie voor en nadelen. En voor De Sims2 heb ik nog een oude laptop waar ie uitstekend op draait. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    TownOfPlumbobsTownOfPlumbobs Berichten: 395 Pittige Puber
    juli 2018 aangepast
    De Sims 2 op een hogere resolutie spelen is wel mogelijk, maar je moet wel rommelen in de gamebestanden dus maar daar voor de zekerheid eerst een kopie van. Daarnaast vergroot het menu niet mee.

    https://townofplumbobs.com/forum/viewtopic.php?f=39&t=462
    Het_Team_2016_BANNER.jpg
    Neem een kijkje op onze Town of Plumbobs site en forum

  • Opties
    LadyBoss85LadyBoss85 Berichten: 9 Brabbelende Baby
    Hi all :)
    Inmiddels flink bezig met de SIMS 4, moet alleen H&K, en Jaargetijden nog. Weet iemand of deze nog ergens te verkrijgen is mét DVD ? :(
    Thanx alvast :)
    Enigste wat ik nog "haatte" was dat, als je met meerdere huishoudens speelt, de tijd voorbij ging...., je speelt met huisje 1, en huisje 2 tikt de klok ook verder.... Inmiddels opgelost door meerdere opgeslagen spellen :)
    Ik vind het uiterlijk, vergeleken met SIMS 3 wel meevallen, alleen jammer van de vreemde en weinige haarstylen en kleding opties.
    Groetjes all en game-on !
  • Opties
    darkjesse12darkjesse12 Berichten: 12 Pruttelende Peuter
    ik wil niet veel zeggen beste ladyboss maar het is best wel treurig als je gaat zeuren over de haarstijlen want dat betekend dus dat je weinig of geen pakketen hebt gekocht dus dan heb je ook geen reden tot klagen ik heb best veel pakketten (een stuk of 14) en heb enorm veel haarstijlen
    het enige wat ik daar jammer aan vind is dat er weinig krullend haar is ( dat heb ik namelijk zelf ) en als je er verder nog problemen mee hebt kun je het beste CC downloaden
  • Opties
    SimsLiloSimsLilo Berichten: 35 Pruttelende Peuter
    Ik vind de Sims 3 en 4 geweldig (gameplay van 3 toch nog steeds leuker). Maar voor het leuk vinden van de Sims 4 -naar mijn mening- heb ik best veel uitbereidingen moeten kopen, ik heb nu alle uitbreidingen en gamepacks. Je hebt in de sims 4 basisgame gewoon een stuk minder vind ik
  • Opties
    XDSelenaPotterXDSelenaPotter Berichten: 142 Koddige Kleuter
    @SimsLilo
    ~
    Het is inderdaad waar, als je alleen de sims 4 basegame hebt, dat er veel dingen er niet zijn. Zo is dat wel in iedere basegame maar ik zie het meer in de sims 4. Ik vind dat ea erg bezig is met geld en dat uitlokt met de sims 4. Omdat de sims echt een groot en goedverkopende spel is...
    Maar wat maakt het uit! Sims 4 staat op nummer 2 van mijn favoriete sims games :blush:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top