Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Waarom the Sims 4 haat?

«1
Ik snap alle haat niet tegen the Sims 4... als je online kijkt naar alle reviews worden er door mensen cijfers gegeven van 3/10 of minder...terwijl ze het eigenlijk nog geen kans hebben gegeven...

Weet je wat ik nog het grappigste van alles vind? Ik kan mij nog herinneren toen the Sims 3 uit kwam. Iedereen vond the sims 2 veeeel beter en weigerde 3 te spelen. Nu weer hetzelfde liedje met de 4. haha

Reacties

  • Opties
    PeetjePeetje Berichten: 4
    Mensen zijn altijd wantrouwend en kritisch als het gaat om veranderingen. Ze blijven liever bij het oude vertrouwde dan iets nieuws te proberen.
  • Opties
    Gabby18Gabby18 Berichten: 161
    Ik vind het wel grappig xD Ik heb er plezier aan! en het loopt perfect na 2 dagen nog geen bugs tegen gekomen!
    Origin ID: FallenAng3L91

    a9ybt2.jpg
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    "Haat" is niet het juiste woord denk ik. Niet alles wat afwijkt van jouw mening is "haat". ;) Er zijn verschillende belangrijke functies weggelaten (stijl creëren, open wereld, verhaalvoortgang, ...), en sommige mensen hebben daar totaal geen probleem mee, terwijl anderen dat wél een reden vinden om De Sims 4 te "haten". Dat is nu eenmaal gewoon zo. :P
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    smoesie schreef: »
    "Haat" is niet het juiste woord denk ik. Niet alles wat afwijkt van jouw mening is "haat". ;) Er zijn verschillende belangrijke functies weggelaten (stijl creëren, open wereld, verhaalvoortgang, ...), en sommige mensen hebben daar totaal geen probleem mee, terwijl anderen dat wél een reden vinden om De Sims 4 te "haten". Dat is nu eenmaal gewoon zo. :P

    Nouja belangrijke functies, belangrijk is niet het juiste woord denk ik, het was gewoon een extra luxe, en sims 4 heeft andere opties en moet je dus niet proberen te vergelijken met zijn voorganger.
  • Opties
    Subject696Subject696 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    sims 4 is erg flauw. als je het gaat vergelijken met sims 3 heeft sims 3 zonder uit brijding al heel wat meer aan tebieden de sims in sims 4 zijn slimmer en de emoties zijn erg leuk maar dat is het de rest is erg erg erg basic de wereld is gesloten en niet meer open. dit is goed om dat het minder bug op levert en het spell minder lagg zou geven maar mensen zijn erg gewent aan sims 3 open wereld. en er zijn gewoon heel veel dingen weg gelaten en gewoon uit gehalt waar zelfs sims 2 meer aan te bieden had. ze haden zekker wel wat meer in de game gunnen stoppen maar om dat ze zo druk waren met het nieuwe emotie en AI dat de rest gewoon maar sims 1 is nou ja met facelift dan.
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Dat komt omdat we van de sims 3 zoveel moois gewend zijn die ineens niet meer kunnen. Of dingen die er al vanaf de sims 1 in zitten en nu ineens niet meer (bv het zwembad).

    Ik wilde hem ook eerst niet kopen, maar na de eerste reacties begint het toch te kriebelen. Vooral ook omdat ik een laptop heb en de sims 3 daarop minder lekker speelt dan op een gewone pc (mijn videokaart is volgens can you run it genoeg maar in de praktijk geeft het problemen).
  • Opties
    _Mogway_Mogway Berichten: 96 Denderende Dreumes
    het enige wat ik echt jammer vind is dat Creëer een stijl er niet in zit, zag geweldige schoenen maar die kleur ugh....dat vond ik echt geweldig aan Sims 3...maar we moeten even wachten voordat we het weer wat vinden...een paar uitbreidingen en we vinden het alweer leuker
    Eigenaar van dms2c.com
  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    Wel jammer dat je moet betalen om schilderijen te maken. Ook had mijn sim geen geld en ik was in het park.. Kon niet barbecueen want geen geld. Dus ik dacht, misschien als ik een vis vang, kan die kosteloos op de bbq.. Maar die optie was er helaas niet.. Dus maar weer naar huis, in 8 seconden!! ..bij desims 3 duurde dat wel ff met die slome boot of taxi ;)
  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    september 2014 aangepast
    Thuis aangekomen.. Kan ik niks eten wNt ik heb natuurlijk geen geld en eten uit de koelkast kost ook geld.. Help.. My Sim is starving.. :s

    O en ik zie wat oude bekende gezichten hier! Hoi Babske, hoi Mogway, :#
  • Opties
    _Mogway_Mogway Berichten: 96 Denderende Dreumes
    verkoop een raam of zo ;)
    Eigenaar van dms2c.com
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    september 2014 aangepast
    acsaczy schreef: »
    Nouja belangrijke functies, belangrijk is niet het juiste woord denk ik, het was gewoon een extra luxe, en sims 4 heeft andere opties en moet je dus niet proberen te vergelijken met zijn voorganger.
    Ja inderdaad, belangrijke functies. Stijl creëren en een open wereld zijn dingen die je overal en altijd gebruikt. Ik ben begonnen met spelen bij De Sims 1 en ben toen overgestapt op De Sims 3, heb dus nooit De Sims 2 gespeeld en daarna ook nooit meer TS1. Ik ben dus niets anders gewend dan dat er een open wereld is en je alles kan aanpassen. Of deze dingen extra luxe zijn? Ja, ten opzichte van de voorgaande spellen. Maar dat is juist de bedoeling, dat een nieuwe sims meer functies bevat als zijn voorganger...

    Toen ik laatst De Sims 2 gratis downloadde op Origin (tijdens die ene actie) heb ik het een tijdje gespeeld en ik vond er niets aan, door de afwezigheid van veel dingen uit De Sims 3. En ik heb het gevoel dat dit bij TS4 niet anders gaat zijn, terug die zelfde beperkingen als in TS2. Maar omdat TS2 voor TS3 uitkwam, vind ik het niet meer dan normaal dat TS2 minder bevat als TS3. De Sims 4 echter... Mensen die echter eerst TS2 speelden zullen daar natuurlijk anders over denken, maar dit is mijn mening. :mrgreen:

    De Sims 4 heeft, zoals je zelf zegt, inderdaad hele leuke nieuwe opties, dat ontken ik niet. Maar een koeienplant en de mogelijkheid om voorwerpen te vergroten, vind ik echt totaal niet evenwaardig met de mogelijkheid alles van kleur/patroon te kunnen veranderen en een hele wereld te verkennen. Dat laatste gebruik je gewoon altijd, terwijl die eerste dingen leuk zijn voor één keer en daarna gebruik je ze nooit meer.

    vEDIT: Inderdaad, ieder zijn mening. Ik zou er ook geen probleem van gemaakt hebben als er geen "Waarom Sims 4 haat?" topic was. :mrgreen:
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    Ach jaaa zo blijven de meningen verdeeld. Ik speel gewoon lekker en desims 3 en de sims 4, ook leuk ;)
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Verschil moet er wezen! Als we allemaal hetzelfde zouden vinden/willen gebeurt er nooit wat (nieuws)!
  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    _Mogway schreef: »
    verkoop een raam of zo ;)


    LOL! Ik heb er al zo weinig, gaat ze straks zeuren dat het te donker is.. Heb ook nog geen lampen o:)
  • Opties
    _Mogway_Mogway Berichten: 96 Denderende Dreumes
    acsaczy schreef: »
    _Mogway schreef: »
    verkoop een raam of zo ;)


    LOL! Ik heb er al zo weinig, gaat ze straks zeuren dat het te donker is.. Heb ook nog geen lampen o:)
    Ik moet het spel echt nog leren spelen, uhm misschien een stoel verkopen of een keukenkast heb je toch niet allemaal nodig
    Eigenaar van dms2c.com
  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    september 2014 aangepast
    Die heb ik ook nog niet :p maar heb wat groenten geoogst en dat en vis verkocht. Toen een schilderij verkocht en kreeg er 17 winst op.. Ughhh.. Dus heb nu 117 simoleons.. :p
  • Opties
    _Mogway_Mogway Berichten: 96 Denderende Dreumes
    Wel een pluspunt is het laden dat is echt snel! en nee heb geen nieuwe pc lol, het is ook weer even wennen nu.
    Toen we van sims 1 naar sims 2 gingen was het echt geweldig dat ze ouder werden en dood gingen. Dat was echt nieuw!
    Sims 3 was meer de buurten waar je naar toe kon gaan.
    Sims 4 ga ik zo weer spelen en meer ontdekken ^^
    Eigenaar van dms2c.com
  • Opties
    MikeDor86MikeDor86 Berichten: 1
    Heb het spel nu enkel keren gespeeld, en ik ga hem retour doen. het spel is ondertussen al twee keer gecrashed en dat ligt niet aan mijn pc want die voldoet ruim aan de minimum pc eisen. en heb het probleem ook bij geen enkel ander spel. verder valt het spel me ook tegen.
  • Opties
    SannieeeeSannieeee Berichten: 4
    Ik vind het spel lichtelijk tegen vallen! Misschien omdat je nog wat minder spullen hebt als bij sims 3 en wat minder kleding en haarstylen hebt. Ik hoop dat daar snel een verandering in komt. En voor de rest is het gewoon weer heel erg wennen!
  • Opties
    Lexie0409Lexie0409 Berichten: 869
    Ik heb vanmiddag het spel geïnstalleerd en sims gemaakt. Daarna moest ik weg. Toen ik terug kwam wilde ik weer opnieuw spelen en kreeg ik telkens foutcode: Invalid license. Reason code = Invalid Cipher (0x0006)
    Ik heb de sims 4 er uiteindelijk maar afgegooid en ben hem opnieuw aan het downloaden (dit gaat zo traag!!) :(
  • Opties
    sonjamikesonjamike Berichten: 39
    Alez het eerste wat ik deed toen ik begon te spelen was de code " motherlode" heb alles gekocht wat ik wou! goe groot huis tja is wel makkelijk hé
  • Opties
    xYotalloxxYotallox Berichten: 3
    ik vind het een beetje tegen vallen. het is vooral wennen, maar vind het raar dat mijn sims die een relatie hebben steeds in andere bedden slapen + als ze een baby krijgen is de baby een duivel. hoop dat de expansions een goede aanvulling word.
  • Opties
    JunkoWakahisaJunkoWakahisa Berichten: 42
    september 2014 aangepast
    acsaczy schreef: »
    Wel jammer dat je moet betalen om schilderijen te maken. Ook had mijn sim geen geld en ik was in het park.. Kon niet barbecueen want geen geld. Dus ik dacht, misschien als ik een vis vang, kan die kosteloos op de bbq.. Maar die optie was er helaas niet.. Dus maar weer naar huis, in 8 seconden!! ..bij desims 3 duurde dat wel ff met die slome boot of taxi ;)

    De sim waarmee ik nu speel Aponia Saga is een native USA char (ze is een indiaan dus) en heeft schilderen als goal in leven en zit ook in de kunst-bizz als carriere. Ik weet niet hoe het met gewone sims zit die geen kunstige kwaliteiten hebben,... maar tot nu toe heb ik elk schilderij dat ik gemaakt heb met winst verkocht (vanaf niv 0). Dus dan is het geen probleem om een beetje te investeren tenzij je ze enkel schildert om aan de muur te hangen lijkt me.

    Dus gewoon verkopen die hap! Niet alles aan je muur hangen.

    Een goed schildersdoek en goede verf kost nu eenmaal geld. Ondertussen heeft zu nu ook de 2000 punten perk die haar kans op meesterwerken vergroot.

    Ik neem aan dat bij alle andere thuis-beroepen dit ook het geval zal zijn? Zoals beeldhouwen en zo? (als dat er al in zit?) Behalve misschien schrijven dat je op de computer doet?

  • Opties
    sonjamike schreef: »
    Alez het eerste wat ik deed toen ik begon te spelen was de code " motherlode" heb alles gekocht wat ik wou! goe groot huis tja is wel makkelijk hé

    hehe... ik heb nog geen cheats gebruikt. Maar mijn huis is nu al twee keer zo groot als toen ik begon en het gaat eigenlijk erg lekker zo.
  • Opties
    JunkoWakahisaJunkoWakahisa Berichten: 42
    september 2014 aangepast
    Sannieeee schreef: »
    Ik vind het spel lichtelijk tegen vallen! Misschien omdat je nog wat minder spullen hebt als bij sims 3 en wat minder kleding en haarstylen hebt. Ik hoop dat daar snel een verandering in komt. En voor de rest is het gewoon weer heel erg wennen!

    Tja is zo... maar die dingen komen nog wel met uitbreidingen. Ik begrijp dat er geen online bijkopen meer bij zit. Ben ik stiekem wel blij mee, wat dat extra haar of die extra jurken koste stiekem toch wel geld telkens.

    Dus denk ik dat we er maar van uit moeten gaan dat EA maar moeten vertrouwen dat ze dit soort dingen in de uitbreidingen er bij doen.

    --

    Ik moet wel zeggen, ik mis wel huisdieren. Ik hoop dat dat één van de eerste uitbreidingen wordt.

  • Opties
    malika117malika117 Berichten: 3
    heel erg teleurgesteld in de sims 4. Was erg blij toen de Sims 3 uit kwam, maar moet nu toch eerlijk zeggen dat ik deze game niet zo leuk vind, zooo jammer dit
  • Opties
    MarielletjMarielletj Berichten: 27
    Ik was in het begin ook wantrouwend tegen over de sims 4 wat ook het geval was bij de sims 3, maar nadat ik het ene tijdje hebt gespeeld ben ik weer fan alsof er niks gebeurd is! je moet het gewoon een kans kunnen geven.

    Nog een dingetje.. hoe krijg je je sim als je profiel foto ik kwam het topic nergens tegen op het forum :#o:)
  • Opties
    LieffiejjLieffiejj Berichten: 59
    Liever de sims 4 dan de sims 3, die heeft me altijd niet kunnen plezieren :)
  • Opties
    allianallian Berichten: 231 Kwebbelend Kind
    Mensen moeten gewoon altijd ergens over zeuren :(
  • Opties
    Het is altijd al zo geweest dat bij een nieuw spel de fans in het begin teleurgesteld zijn. Ze willen graag het "oude vertrouwde" blijven houden. :D (Wat trouwens ook logisch is als je een spel al 5 jaar speelt) Dit was ook zo van De Sims 2 naar De Sims 3. Al zeggen de meeste van niet. (Wat wel zo is denk ik zo. ;) ) Geef het gewoon even de tijd inderdaad, het is gewoon eventjes wennen. :)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top