Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Eurovisie Song Festival

2»

Reacties

  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2016 aangepast
    Had al wel verwacht dat Oekraïne hoog zou eindigen. Australië ook. Rusland als derde vind ik niet echt verdiend, want vond dat nummer maar saai, al waren die visual effects wel origineel.
    Hongarije krijgt van mij de prijs voor het meest onverstaanbare nummer. Ik kon daar echt maar een paar woorden van verstaan, terwijl hij in het Engels zong. Ik vond Georgië nog wel wat leuker nu ik het voor de tweede keer hoorde. VK zag ik nu voor het eerst en vond ik weer typisch op oma's en tienermeisjes gericht. Beetje als Denemarken, maar dan nét ietsje beter.

    Maar over het algemeen zaten er best wel wat redelijke nummers bij, al vind ik bij het Songfestival nooit iets zo leuk dat ik het op Itunes wil gaan kopen. Vond de zangeres van Australië denk ik wel de beste qua zang. Iedereen deed hard hun best, al deden sommigen (Polen...) dat iéts te hard naar mijn mening, waardoor het wat over the top werd.

    @MDianaSanders, dat met Australië en dat Aziatische festival vond ik ook wat vreemd. Knikker ze er dan maar weer uit, hoor, als ze toch hun eigen variant gaan organiseren. :mrgreen:
    En ben het met je eens over de strakke broeken en zware jurken en het stilstaan. Het was sowieso skinny jeans all over bij de mannen... maar als ik me goed herinner was dat al een tijdje zo.

    Vind de presentatie vaak wel wat flauw, de grapjes zie je vaak al van een kilometer ver aankomen, maar dat hoort er ook wel bij. Ze waren wel charismatisch, dat moet ik ze nageven. Kan me herinneren dat er vorig jaar 3 vrouwen waren maar ik kan ze me amper herinneren. Ik vind 2 presentatoren eigenlijk ook wel genoeg.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Zijn jullie aan het kijken? Tot nu toe vind ik er niets leuks tussen zitten...
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja, ik heb braaf zitten kijken. ;)
    Met mijn nicht op facebook zitten commentariëren en een Simsmaatje die overal tijd hele scherpe kritieken heeft op twitter gevolgd.
    Het is het eerste jaar dat ik geen verslag voor mezelf heb gemaakt.
    Ik vond IJsland en Finland mooi, maar die zijn niet door.
    Godzijdank is die malloot met die lange vlecht ook niet door.
    En ik vind Portugal niet zo bijzonder hoor..

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde

    Ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat deze man de grote ster van gisteravond was:

    montenegro-eurovision-2017-1280x640.jpg
    Accentloos gezongen (staaaaars...) :lol: Het deed mij denken aan iemand die thuis voor de spiegel staat te dansen en zingen. Zijn top deed me denken aan Sun Sensation Ken uit de vroege jaren negentig:
    $_1.JPG?set_id=880000500F
    Goed, iets grover gehaakt, maar het kan goed zijn dat hij 90's Ken als stijlvoorbeeld heeft genomen.

    Verder mijn beschouwing:

    Portugal snap ik wel dat het veel mensen aan zal spreken. Gooit het overduidelijk op de cuteness. Blazer is wel veel te groot.
    Zweden heeft de laatste jaren echt wel betere liedjes gehad imho. Het zit nu overigens wel in mijn hoofd :persevere: En een loopband, maar daar werd niet genoeg gebruik van gemaakt.
    Moldavië moest ik wel om lachen met hun beengeschud.
    Die jongen van Australië wordt vast gecontracteerd voor een Burberry-campagne.
    België vond ik wel heel erg laag zingen, maar het nummer klinkt voor het Songfestival best origineel.
    Griekenland zong echt vals tijdens het refrein...
    Armenië vond ik leuk/origineel gedaan met de choreografie met de handen.

    Presentatoren vond ik flauw, zoals altijd.

    Rest heeft weinig indruk gemaakt of moet ik nog zien. Geen flauw idee hoe de Nederlandse inzending gaat, heb er nog niets van gehoord.
    Op basis van de foto's op https://songfestival.avrotros.nl/eurovision-song-contest/deelnemers/ lijken de Ierse en Oostenrijkse inzending mij wat voor de oma's en tienermeisjes. Die van Bulgarije lijkt hoogstens 14, maar was volgens mij ook nog maar 17.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik vond het heel erg veel van hetzelfde. Montenegro was inderdaad erg vermakelijk ;) Moldavië en Cyprus sprongen er ook wel een beetje uit, wat vlotter en vrolijker (ik zeg niet dat ik ze goed vond, maar wel leuk). Op zich ben ik het wel eens met de landen die door zijn. Ben benieuwd wat we morgen voorgeschoteld krijgen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Nou, "we" zijn dus door.

    Waah, dat nummer van Zweden zit al de hele dag in mijn hoofd, en zo leuk vind ik het helemaal niet. "I can't go on..." :angry:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vond het "jodel nummer" heel erg leuk.
    Ik hoop alleen wel dat ze Jan Smit gaan vervangen, wat een **** van een vent is dat....
    En ik vond O'Gene helemaal top!

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Hebben jullie gekeken gisteravond, en zo ja, wat vonden jullie ervan? De tweets van Graham Norton (van de BBC) over het ESF vond ik erg geestig (https://twitter.com/bbceurovision). @Deborah, misschien kun je volgend jaar beter de Britse uitzending volgen aangezien je zo'n hekel aan Jan Smit hebt :wink:
    Ik heb de hele uitzending gezien en had al verwacht dat Portugal (of anders Bulgarije) zou gaan winnen. Hij zag er wel uit alsof hij het rete-awkward vond om te winnen, niet de typisch charismatische kandidaat. Andere jaren heb ik de puntentelling steeds gemist, zijn de presentatoren dan ook altijd zo duidelijk van "jajaja, voor wie zijn jullie twaalf punten?". Ze lachten nu steeds gemaakt, je kon overduidelijk zien dat ze er genoeg van hadden :smirk:

    Zoveel punten voor Italië vond ik niet erg terecht, suf nummer vond ik dat. Dat Spanje maar 5 punten kreeg van de televoters en niks van de vakjury snapte ik wel: wat een saai en ongeïnspireerd nummer... dito voor Duitsland (die intro hadden ze trouwens duidelijk gejat van Katy Perry's "Firework"). Frankrijk heeft ook totaal geen indruk op me gemaakt, het VK ook niet. En dat mag dan sowieso door omdat ze zoveel mee betalen.
    Israel zong de nodige keren behoorlijk vals maar maakte dat goed met zijn mooie armen :mrgreen: En na het optreden van Zweden wil ik ook in een coltrui op een loopband dansen. En Roemenië... ik kon mijn gezicht niet in de plooi houden steeds wanneer de zangeres jodelde en die zanger er achteraan "rapte". O, en Griekenland vond ik wel het meest suffe. Ze zong vals en er was geen hol aan.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vond Portugal vreselijk, maar ik snap wel dat het heeft gewonnen.
    Italie vond ik wel leuk, maar die vond ik te vol van zichzelf.
    Ik vond het jodelen dus wél leuk. ;)
    België vond ik ook leuk, het nummer dan. :tongue:
    Duitsland vond ik een aftreksel van Titanium van David Guetta, en zelfs de stem van de zangeres leek op die van Sia.
    Bulgarije vond ik ook leuk. En die jongen op de "maan" ook.
    Spanje was heel erg vals. Engeland vond ik wel een mooi nummer, en die zangeres kon ook zuiver zingen. O'Gene vond ik ook erg goed. Jammer dat ze zo laag geëindigd zijn.

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top