Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Eurovisie Song Festival

«1
DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
Het is weer zover, de week van het songfestival.

Vanavond de eerste voorronde.
Als 4e start Trijntje.

Hebben jullie al andere landen gezien/gehoord?
Wat is volgens jullie een kanshebber?

En wat vinden jullie van Trijntje?

Ik heb alleen dingen over de act van Finland gehoord, die stuurt een rockgroep bestaande uit geestelijk gehandicapten.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat die band al jaren bestaat, en dus niet speciaal voor het evenement samen is gebracht.

En ik vind het nummer van Trijntje een *** nummer, en haar absoluut geen type voor het songfestival.
Ik denk niet dat ze door komt.

Als je kijkt, heel veel plezier!

Some angels choose fur instead of wings

Reacties

  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik kijk nooit het Songfestival eigenlijk, maar ik heb wel twee vrienden die dat wel doen, dus ik heb wel wat meegekregen.

    Trijntjes nummer vind ik vreselijk, de hele tijd hetzelfde. Aan de andere kant blijft het wel in je hoofd zitten en daarom denk ik dat ze misschien nog wel ergens komt.

    Ik vond Engeland wel grappig. Apart vind ik wel dat Armenië zo'n politiek geladen nummer mag doen. Als ik het goed heb begrepen gaat dat nummer over een genocide die is gebeurd en waarvan Turkije zegt dat het niet zo is. Het nummer heette eerst ook Don't deny, maar dat mocht niet meer of dat is veranderd. Aan de andere kant was de vrouw/man met de baard vorig jaar misschien ook wel een politieke boodschap.

    Verder heb ik eigenlijk niet meer nummers gehoord, of anders kan ik ze me niet meer herinneren. ;)
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Ik heb nog niks van de andere landen gezien, het staat nu op, maar ik ben nooit zo bezig met kijken wie wat allemaal heeft. De meeste liedjes blijven ook niet echt hangen bij mij, vooral niet als het van die up-temponummers zijn. Dus geen idee wat kans zou maken :)
    En tja, zo'n act als van Finland zal dan ongetwijfeld wel een hoop stemmen krijgen, simpelweg omdat het geestelijk gehandicapten zijn. Niet lullig bedoeld, maar veel mensen gunnen zo'n act dan stemmen. En het valt op. Dus ook al bakken ze er niks van, die scoren vast goed.
    Trijntje kan wel zingen natuurlijk, maar het nummer spreekt mij niet aan. Vind het echt zo'n typisch Songfestivalnummer. Ik verwacht niet dat "we" gaan winnen in elk geval. Ik hoop wel op wat foute acts, want dat vind ik juist het leuke :mrgreen:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Heb je gezien wat ze aan had???

    Sjonge jonge, het zag er niet uit.
    Ze zong ook heel geforceerd, ademde heel zwaar...

    Ik heb gestemd op België en Georgië.
    En die zijn allebei door.
    Ik ben heel benieuwd naar Australië. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2015 aangepast
    ^ Hahaha, ja, niet de meest flatteuze outfit. Ik vond het niet mooi. Wel origineler dan een glitterige jurk, die nogal vaak voorbijkomen op het Songfestival, maar het was te hobbezakkerig voor mij.
    Waarom wordt er überhaupt zoveel zwart gedragen daar? Is het niet veel slimmer om iets in een opvallende kleur te kiezen?
    Het optreden zelf vond ik ook niet zo spetterend. Maar ja, de vorige twee jaar had Nederland ook optredens zonder allerlei gehups en geflits en toen gingen we wel door.

    Ik vond het eerste nummer van Moldavië trouwens erg vermakelijk met die politiedansers. Wat fout! :smiley: Mijn moeder had overigens pas door dat het een mannelijke zanger was toen die danseres zijn shirt uittrok. :smirk: Het was mij daarvoor al wel duidelijk.
    En Finland dus ook niet door. Dat was ook niks maar wel zo'n act waarvan ik had verwacht dat die toch door zou gaan. Wat ik eigenlijk het leukst vindt zijn die beelden van hele oude optredens die ze vaak laten zien tussendoor.

    O, en het enige wat mij eeeeenigszins aansprak was Oostenrijk met zo'n knakker achter een piano. Die speelden handig in op die langharige-mannen-met-hoedjestrend.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2015 aangepast
    ^^ Eigenlijk hoop ik dat Australië wint, gewoon omdat ze maar één keer mee mogen doen, van mij mogen ze best permanent mee doen, de helft van de landen die meedoen komt toch al niet uit Europa. En Australië heeft een leuk nummer, wat ik ervan gehoord heb. En wat Trijntje betreft... het is al een risico om iemand van ouder dan 30 te sturen en dan heeft zo ook nog zoiets aan... Die schoenen ook, of waren het pantoffels?

    ^ Ja... Moldavië, echt überfout en nog gejat ook, er zat een sample in (van een recente hit) dat ik herkende maar ik heb het nog steeds niet kunnen plaatsen.

    Engeland vond ik ook wel leuk klinken (ik heb alleen die kleine stukjes gezien die ze lieten zien tijdens de halve finale). Verder zie ik vanavond wel wat er nog meer bij zit. Ik kijk gewoon de halve finales en dan zie ik dus wat er allemaal tussenzit, Nederland had ik voor dinsdag ook nog niet gehoord (en dat vind ik helemaal niet erg in dit geval). Dat Nederland niet door is vind ik niet erg, als je dit nummer vergelijkt met wat we vorig jaar hadden dan zijn we best diep gezakt. (Ik vind the Common Linnets echt goed, maar ik houd dan ook wel van country-muziek). Trouwens, Estland vond ik ook wel leuk, afgezien van het feit dat die kerel een beetje eng was, maar dat is dan ook Common Linnets 2.0 ;)

    Wat ze van mij wel mogen doen is Jan Smit schrappen als commentator, dat zeg ik al een paar jaar, maar hij is zo vreselijk. Oke, Cornald Maas is ook niet altijd aardig, maar die man becommentarieerd het songfestival al zo lang ik me kan herinneren, hij hoort er gewoon bij. En nu we het toch niet meer over de muziek hebben, die drie presentatrices vond ik er ook niet uitzien (ook geen flauw idee waar ze bekend van zijn), met name die jurken dan. Van Conchita kon je iets aparts verwachten, dus daar zeur ik ook niet over.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ow,..... @MDianaSanders , ik heb ook zooooo'n pest hekel aan die Jan Smit.

    Een aantal jaar geleden deden de 3J's mee. (Volgens mij was dat in Duitsland)
    Toen dat optreden klaar was, was hij euforisch.
    Gewéldig was het, ze gingen het absoluut winnen!
    Ze werden laatste....
    Kunnen ze Gerard Ekdom niet daarvoor strikken?
    Spannende stem, verstand van zaken en muziek... lijkt me wel wat. ;)

    Ik was geen fan van de Common Linnets, en ik was ook stomverbaasd dat ze 2e werden.
    Overigens, het nummer van ze wat nu een hit is, vind ik wél goed.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2015 aangepast
    ^^ Kan best dat ze een riedeltje gejat hebben van een recent nummer, misschien dat ze dachten dat dat mensen aan zou spreken. Het kwam mij niet bekend voor maar ik ben ook niet zo bekend met wat er momenteel in de Top 40 staat. Ik kan me trouwens totaal niet meer herinneren hoe dat nummer ging... en dat geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle nummers die ik dinsdag gehoord heb.
    Ik vond die kleding van de presentatrices ook niet mooi. Conchita vind ik zo gemaakt doen, ik zou de kriebels krijgen als iemand op zo'n toon tegen mij zou praten :fearful: En nou ben ik wel gewend aan wat nepperij, heb genoeg modellenprogramma's op tv gezien.

    Aan Jan Smit als commentator erger ik me niet echt, ik luister eerlijk gezegd nooit zo erg naar het commentaar :mrgreen:

    ^ Ha, dat zal wel zijn omdat ze allemaal Volendammers zijn (tenminste, ik dacht dat die 3 J's daar ook vandaan kwamen).

    Ik mis stiekem wel de foute mannen, vroeger waren er veel meer op het Songfestival. Afgezien van Moldavië heb ik ze niet echt gezien tot nu toe... Ik mis hele foute optredens zoals dat van Griekenland in 2009:
    https://www.youtube.com/watch?v=1cXpPgJXT4c
    Rond 1:40 gaat-ie helemaal los op een soort lopende band. Whahaha :mrgreen:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Zijn er nog mensen die gisteravond gekeken hebben?

    Het was heel spannend.
    Ik had overigens de top 5 goed, alleen de volgorde niet.
    Mijn favoriet was absoluut Italië.
    België kan ook tevreden zijn, een vierde plaats, en absoluut verdient. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Ja, ik heb gekeken, maar niet de puntentelling, wel alle optredens. Vond er best wel veel redelijke nummers bij zitten! Nou mag Zweden alweer een Songfestival organiseren, maar ze hadden het ook wel leuk gedaan met die animaties.
    Ik vond Oostenrijk ook goed, die man kon tenminste echt zingen en de hoge noten halen. Nou ja, de zang vond ik over het algemeen goed, al waren er toch wel wat valse noten, zoals bij Servië (dat was in de halve finale ook al, misschien hadden ze het beter aan kunnen passen aan wat ze wel kon halen).
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    ^^ Ik heb ook gekeken (donderdag trouwens ook), ben wel blij dat Zweden heeft gewonnen en niet Rusland. Het songfestival heeft toch een beetje een 'gay' sfeertje, als je dat naar Rusland zou brengen weet ik niet of dat goed zou gaan. En Zweden vond ik ook echt beter. Mijn favoriet was Australië, maar die zijn alsnog vijfde geworden.

    ^ Wel jammer dat ze zo vals zingen... zeker Albanië is wat dat betreft veel te hoog geëindigd, die hadden eigenlijk niet eens door moeten gaan naar de finale want donderdag zong ze meer dan de helft van het lied vals. (En als zelfs ik dat zeg, met mijn minimale kennis van muziek en dergelijke, dan moet het wel heel vals zijn geweest)

    Wel triest dat er twee landen waren die nul punten kregen... En dat dan ook het organiserende land erbij zit. Volgens mij kun je beter aan een halve finale mee moeten doen dan direct geplaatst zijn, want al die landen eindigden laag, behalve Italië. (Australië telt even niet mee, dat dat land meedoet is een uitzonderingssituatie) Maar over het algemeen genomen was het best leuk, het had wat vlotter gemogen, te veel ballads en andere slome dingen. Ben wel benieuwd hoe Zweden het volgend jaar gaat presenteren, maar het lukt waarschijnlijk wel om het beter te doen dan dit jaar. Die presentatrices waren saai en ik heb in totaal nog geen vijf 'history of Eurovision' stukjes gezien, die zijn juist altijd leuk. (maar genoeg gezeurd, volgend jaar kunnen we weer :p)
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    *kuch* Even afstoffen ;) Het is weer Eurovisie week! Wie gaat er kijken? En denken jullie dat we de finale gaan halen?
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Ha, leuk.

    Ik moet zeggen dat ik amper bezig ben geweest met het Eurovisie tot nu toe. Heb die Douwe Bob wel een paar keer zien langsschuiven op tv en het nummer gehoord (wat ik niet slecht vind, maar ook niks bijzonders, beetje saai). Ik denk dat ik wel weer een deel ga kijken, maar ik blijf vast niet zitten om het helemaal uit te kijken. Ik heb (nog) geen idee wat de inzendingen van de andere landen zijn, dus daar kan ik nog niks over zeggen.
  • Opties
    KympulseKympulse Berichten: 133 Koddige Kleuter
    Jaaaa, ik heb er zin in!
    Ik ben erg benieuwd naar het optreden van Douwe Bob en te zien hoe die 10 seconden zullen zijn in zijn performance.
    Voor de rest verdiep ik mij nooit al te veel in de inzendingen van andere landen. Laat me graag verrassen in de shows zelf! :smile:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Euh. Ik hoorde het gisteren pas toen ik in de auto zat dat het deze week is. ;)
    Ik ben het met @Keefbeetle eens, het is geen slecht nummer, maar ook ik vind het saai. ;)
    Ik heb Douwe Bob overigens nog nooit gezien.
    Is het wat?
    Ligt ie een beetje goed bij de vrouwelijke kijkers?
    Ik hoorde vanmiddag in de auto dat de dame uit Armenie het van de "sex" moet hebben.
    En er schijnen veel hologrammen te zijn.

    Ik ga denk ik vanavond wel met een scheef oog kijken, maar zaterdag ben ik er niet, dus hoop ik dat ik het via tweets een beetje kan volgen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KympulseKympulse Berichten: 133 Koddige Kleuter
    Ja hij ziet er zeker goed uit en zijn charme offensief gaat lekker daar in Zweden!
    Niet alleen bij de pers maar ook bij de medekandidaten! :lol:

    Ik vind het nummer wel oké. Het is niet iets wat je de hele tijd op repeat wilt zetten, maar zeker een relaxed nummer om zo nu en dan te horen en mee te zingen. Saai vind ik 'm niet. En misschien is dit juist de ideale aanpak tussen al dat over-the-top optredens die er altijd bij zitten
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2016 aangepast
    Ik denk ook wel dat we doorgaan naar de finale. Ik heb ergens gelezen dat Cornald Maas en Jan Smit dat ook zeggen, maar dat zeggen ze volgens mij elk jaar ;).
    Eerlijk gezegd vind het nummer van Douwe Bob best aardig. Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik, "Ja hoor, Common Linnets 2.0", maar het is toch wel wat anders, al heeft het wel sterk een country vibe. Meestal doen dit soort nummers het de laatste jaren best wel goed. Het "hoe gekker, hoe beter" is sterk op zijn retour (Conchita is misschien enigszins een uitzondering, maar dat was wel een goed nummer en ook goed gezongen).
    En Douwe Bob ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar het publiek lijkt vaak meer geïnteresseerd in de jaarlijkse "Wie heeft het diepste decolleté"-wedstrijd (dat doet me denken aan die inzending van Polen een paar jaar geleden, die kreeg puur en alleen stemmen daarvoor, maar die decolletés waren ook wel héél indrukwekkend ;)) dan de leuk uitziende kerels (tenzij het dansende mannen met ontbloot bovenlijf en een sixpack zijn).
    In ieder geval, ik heb er zin in, kom maar op met dat slaapgebrek :mrgreen: (al valt het mee, het is maar een half uurtje later dan mijn normale bedtijd ;)).

    V Normaal ga ik om ongeveer 11 uur naar bed. Maar het songfestival duurt vandaag tot kwart over 11 volgens de programmering, maar vaak loopt het uit, ook al is het niet helemaal live vandaag. Zaterdag wordt het waarschijnlijk wel na twaalven, die finale duurt altijd een eeuwigheid, vooral dat punten uitdelen, maar dan is het weekend dus dat maakt niet zoveel uit ;).
    Post edited by MDianaSanders on
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2016 aangepast
    ^ Ik ben nieuwsgierig en ik heb even wat positieve inspiratie nodig: wat is je normale bedtijd dan?

    (ik kijk nooit naar het Song festival dus ik heb geen idee tot hoe laat dat duurt).


    ^ EDIT: Goed zeg, daar kan ik echt een voorbeeld aannemen! Misschien doe ik dat ook wel ;).
    Post edited by SimLibby on
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb gestemd op nr 5 (Kroatië) en 10 (Tjechië)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KympulseKympulse Berichten: 133 Koddige Kleuter
    mei 2016 aangepast
    Ik had tijdens de stemperiode een gokje gemaakt wie er door zou gaan! Lijstje gemaakt van 10 landen.
    Toch 8vd 10 goedgegokt! :blush:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    "Mijn" nummers zijn ook door.

    Voor wie het gemist heeft, de volgende landen gaan door naar de finale:
    Azerbedjan, Rusland, Nederland, Hongarije, Kroatië, Oostenrijk, Armenië,Tjechie, Cyprus en Malta.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2016 aangepast
    Ik heb gister een deel gemist maar ben bij het veertiende optreden (Azerbeidzjan - hoe schrijf je dat in het Nederlands? - was toen net bezig geloof ik, die vrouw in die gouden bodysuit) ingeschakeld.

    Vond het heel veel van hetzelfde, zoals meestal. Héél veel druk up-tempo (en dat kan best leuk zijn, maar dit ging echt mijn ene oor in, m'n andere uit). Het wordt dan 1 lange brij in mijn hoofd en dan kan ik niks meer onderscheiden. Het viel me op dat er veel goud/zilver geglitter was qua kleding. En wat enge kale mannen (die van Bosnië vond ik de griezeligste, met z'n lange zwarte jas). Hongarije had weer de cliché-trommelman op het podium die er lekker op los stond te bonken.
    Ik kan me overigens weer geen enkel nummer herinneren qua tekst of melodie (op die van Nederland na, maar die had ik dus al vaker gehoord)...

    Dat Douwe Bob over het algemeen als best aantrekkelijk zal worden gezien is in elk geval geen nadeel voor Nederland.

    O, en ik moet altijd lachen als er een "rock"-inzending is (zoals... ehm... wie waren dat ook alweer... Montenegro dacht ik) waarbij de gitaristen doen alsof ze Rocksterren zijn, alsof ze daar echt gitaar staan te spelen... staat vast gewoon op band.

    Hahaaa, als ik het goed zie is de deelnemer van Ierland een zanger uit Westlife, zo'n zoetsappige boyband die rond 2000 populair was.
    En is de deelnemer van Israel een man of een vrouw? Op de foto kan ik het niet goed zien - denk een man... En die van Polen lijkt op een piraat.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik heb wel alles gezien, behalve het allereerste stukje, toen was ik mijn vorige bericht nog aan het bewerken ;), maar alle optredens heb ik wel gezien.

    Inderdaad heel veel van hetzelfde, maar het viel me nog heel erg mee met de gekkigheid, dat wordt toch echt elk jaar minder. Het enige nummer dat je per definitie als "fout" kon bestempelen was die van San Marino, maar die was dan ook wel weer zó fout dat het grappig was.
    https://youtu.be/HzPkDb2FSeg
    Dat is toch een instant foute uur klassieker?! :tongue:

    Wat mij wel opviel was dat de dames dit jaar vooral voor strakke pakjes hebben gekozen in plaats van jurken, al waren er daar ook genoeg van (vooral die perzikkleurige prinsessenjurk van dat meisje uit Oostenrijk, zo zoet dat je tanden uit je mond dreigen te vallen als je er naar kijkt, zij deed me trouwens heel sterk aan iemand denken, maar ik weet nog steeds niet wie).

    Maar er waren wel meer leuke kerels dan vorig jaar (wat mij betreft was Mans vorig jaar de enige leuke kerel, dus wel leuk dat hij nu presenteert), al vond ik dat die Hongaar niet echt een mooie stem had (en ook niet echt een mooi nummer). Dan vind ik "onze" Douwe toch een stuk charmanter overkomen, maar die jongen uit Rusland heeft dat ook wel over zich.

    Die zogenaamde rockers, dat vind ik maar niets, volgens mij is het echt bij uitzondering dat zoiets hoog eindigt. En ze spelen inderdaad niet live, de band van Douwe trouwens ook niet, want dat mogen ze niet eens, volgens mij ook in de finale niet. Dat me er aan denken, ik heb wel vrij veel nummers gehoord die toch de "klassieke" songfestival sound over zich hadden (ondanks dat ze allemaal op elkaar lijken), die zullen ook wel niet heel hoog eindigen, maar dat was ook een aantal jaren slecht. En dat ze allemaal Zweedse liedjesschrijvers hebben ingehuurd :lol: Voor zover ik weet komt dat niet alleen omdat Zweden inmiddels tig keer het songfestival gewonnen heeft, het is ook zo dat heel veel popmuziek (van artiesten die alleen zingen en niet schrijven) bij Zweedse songwriters vandaan komt. Dat zou best eens een van de grootste exportproducten van Zweden kunnen zijn, liedjes ;)

    Wat ik wel goed vond is dat ze van de deelnemers die toch al in de finale staan nu wat meer laten zien, dat geeft toch een betere indruk dan zo'n videoclip. En wat daarbij meteen opviel was dat zowel Frankrijk als Spanje (in ieder geval een deel van hun lied) in het Engels zingen, ongehoord! Die landen zingen altijd in hun eigen taal!

    Ik ben wel heel benieuwd naar wat we morgen gaan zien, zeker de inzending van Ierland (ik was vroeger groot Westlife fan ;)), die heb ik nog niet gehoord. Ik verwacht er niet veel van, Nicky was altijd degene die de minste solopartijen deed, dus dat belooft wat ;) Al vond ik het de afgelopen jaren wel altijd leuk dat hij de Ierse songfestival stemmen mocht doorgeven.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Wie heeft er gisteren nog gekeken?

    Ik moet zeggen dat ik de openingsact (dus die van Petra en Mans) echt super grappig vond. De kwaliteit van de liedjes was volgens mij ook iets beter dit keer. En weer veel mannen, allemaal mannen met mooie blauwe ogen, heel apart. Ook wel weer veel vrouwen, met bijzondere outfits, dat komt er op neer dat er weinig groepen zijn.

    Eerlijk gezegd vond ik het nummer van Ierland nog best wel meevallen ;) het is niet door naar de finale, maar dat had ik dan ook weer niet verwacht. Wel super leuk dat België wel door is, ook een leuk liedje, iets té vrolijk voor mijn smaak, maar het kan maar zo werken, met Eurovisie weet je het nooit. Letland vond ik ook wel een aardig nummer hebben, al lijkt het ergens wel een beetje op dat van Hongarije, maar deze jongen heeft een mooiere stem als je het mij vraagt. Australië had ook een goed nummer, maar die gaan denk ik niet winnen, ballads zijn uit. Georgië vond ik echt vreselijk, al die flikkerende lampjes, daar krijgt toch iedereen spontaan hoofdpijn van? En Oekraïne vond ik ook niet echt mooi, het zal vast een heel diepzinnig lied zijn, maar nee.

    Maar ook hier weer geen gekkigheid, dat is blijkbaar echt aan het wegebben. Wel een paar bijzondere figuren, vooral die van Polen en die van Israel (zoals @Keefbeetle al zei ;) ). En ook Italië zingt een gedeelte in het Engels, net als Spanje en Frankrijk, ook apart. Het nummer van Duitsland heb ik al vaker gehoord, geen idee waarom, normaal hoor ik alleen de Nederlandse inzending van tevoren. Het nummer van Engeland is nog niet eens zo slecht, vergeleken met wat ze de vorige jaren hebben gestuurd, geen winnaar, maar ik denk dat ze dit jaar wel boven de 10 punten uit gaan komen :mrgreen:

    Op naar zaterdag! Douwe moet als derde, of dat gunstig is weet ik niet, maar we zien wel. Het is het songfestival, dus er valt toch geen pijl op te trekken. Ik ben ook benieuwd hoe de omliggende show eruit komt te zien, tot nu toe vond ik het wel veel grappige dingen hebben (beter dan vorig jaar in ieder geval).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb wel gekeken, met een scheef oog.
    Ik was een puzzel op mijn laptop aan het maken, en ondertussen luisterde ik de liedjes.

    Israel vond ik pompeus, en die zanger vond ik een **** (maar dat heeft niets met het liedje te maken)
    Belarus vond ik een enge man met wolf. ;)
    Oekraine vond ik heel bijzonder, apart stemgebruik, maar heel mooi.
    Noorwegen vond ik ook leuk, met die wissel in tempo.
    Belgie vond ik leuk, vrolijk.
    Georgie vond ik bagger, en dat heb ik het niet eens gezien. :tongue:

    De landen die door zijn:
    Letland, Georgië, Bulgarije, Australië, Oekraïne, Servië, Polen, Litouwen en België.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KympulseKympulse Berichten: 133 Koddige Kleuter
    Ik heb ook weer gekeken en had dit keer 7 vd 10 landen goed gegokt!
    Ik had daar ook ierland bij zitten, omdat ik dacht dat hij wel veel stemmen zou krijgen met zijn Westlife-fanbase, maar moet zeggen dat ik het vocaal niet spectaculair vond ofso!

    Ik heb ook geen idee of als 3e performen goed of slecht is, wel vind ik het jammer. Het is een fijn nummer om te luisteren tussen het circus en muzikaal geweld en dat valt denkik beter op als je als een stuk of 8 liedjes aan muzikaal geweld hebt gehad... Maar we zullen zien!
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    mei 2016 aangepast
    Ik heb gister ook gekeken.

    Ik vond de openingsact nogal... druk (typisch musical, je houdt ervan of niet) en naar mijn mening was het een ideale situatie om wat jazzhands in te gooien, maar dat deden ze dus niet! Schandalig.

    Inderdaad weinig groepen @MDianaSanders, viel mij ook op.
    Nicky was altijd degene die de minste solopartijen deed
    En ik snap na zijn optreden waarom... Volgens mij is het in de meeste boybands zo dat er betere en mindere zangers inzitten. Zo kan ik me van Blue herinneren (ook een boyband uit dezelfde tijd als Westlife ongeveer) dat er daar ook een knakker in zat die niet per se slecht kon zingen, maar ook geen hele goede zanger was. Bij de Spice Girls vond ik Mel C altijd de beste zangeres.

    Georgië vond ik (op dat geflits na, dat was echt TE veel) best wel ok, niet dat ik dat nummer thuis zou draaien, maar er zat lekker veel gitaar in en sloot wat meer aan bij de muzieksoort waar ik van hou. Al vond ik die zanger niet echt geweldig, het was wel heel wat anders en dat waardeer ik wel. Voor Songfestivalrock was het niet onaardig, maar het was niet bepaald een prikkelvrij optreden. Aan de andere kant; als je niet tegen een overdaad aan geluid en geflits kan, moet je natuurlijk niet naar het Songfestival gaan of kijken.

    Zoals ik vorig jaar al zei: ik mis de foutheid wel. Het is te prijzen dat er nu meer serieuze inzendingen zijn, maar ik vind het toch wel leuk om van die hele foute optredens te zien :mrgreen:

    Volgens mij zijn voor de mannen skinny jeans (liefst zwarte) nogal in dit jaar, en voor de vrouwen heb ik meerdere keren (hele) donkere lipstick voorbij zien komen. O, over skinny jeans gesproken, het meest zoetsappige optreden van gister vond ik wel die drie jongens van Denemarken. Barf! Dat vond ik echt iets voor oma's... zo zoet. Ze stonden ook in klassieke boybandopstelling (naast elkaar, met hun microfoonstand voor zich, en dan tijdens het optreden af en toe met dat ding naar links, rechts, naar voren... heel erg origineel...). Deze bedoel ik dus:

    Lighthouse%2BX.jpg

    Volgens mij had de regie ook besloten dat die ene niet aantrekkelijk genoeg was om veel in beeld te mogen, want je zag hem echt veel minder dan de andere 2. Best zielig.

    Die man van Israel vond ik ook eng @Deborah, hij krijgt van mij wel kudo's voor het doorvoeren van het glitterthema. Die vrouw van Macedonië vond ik te veel galmen en dat tweede optreden, van die Poolse piraat, vond ik echt te overdreven. Hij deed me aan Conchita Wurst denken qua dramaniveau.
    @Deborah, Wit-Rusland vond ik ook eng. Ik heb het al niet op mannen met knotjes.

    Om dan toch met wat positiefs te eindigen, ik vond dat meisje van Zwitserland een leuke outfit hebben, wat jeugdiger dan al die formele glitterjurken. Australië was wel duidelijk een goede zangeres en ik denk dat daar misschien best wel wat stemmen op komen. Oekraïne viel wel op door hun aparte nummer maar dat is denk ik ook zo'n love-it-or-hate-it-geval.
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    mei 2016 aangepast
    Het verschil in stemmen tussen de jury en televoting is toch wel opvallend (anders zie je het niet, maar dan zal het ook wel zo zijn)... Polen stond met de jury denk ik op de voorlaatste plaats, om vervolgens het vierde meeste punten van de televoting te krijgen. :mrgreen:

    Inhoudelijk had Oekraïne een mooi liedje, maar op muzikaal niveau waren er een hoop beter landen... :unamused:

    EDIT: Doet het forum bij nog mensen raar? Ik krijg constant allerlei errors. :|
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2016 aangepast
    smoesie schreef: »
    Doet het forum bij nog mensen raar? Ik krijg constant allerlei errors.
    Op het NL forum niet (de tab stond open maar ik bladerde verder niet door het forum), maar op het USA forum heb ik meerdere malen een soort van onderhoudspagina te zien gekregen wanneer ik een topic opende, een pagina vernieuwde of de link naar een specifiek bericht wilde pakken. Het ging wel om maar één of twee topics waar ik in verdiept was.

    EDIT: het indienen ging traag. Daarna bladerde ik terug naar het hoofdforum en toen kreeg ik een 503 Unavailable pagina ivm onderhoud.
    Service Temporarily Unavailable
    Maintenance: The request you made cannot be fulfilled at this time because the service is undergoing maintenance.
    Datacenter Maintenance: The bulk of the maintenance is complete. At this point we are testing the updates and ensuring that all functionality is restored.
    For more information, visit the Vanilla Forums Status page

    Kon vervolgens in een nieuw tabblad het forum gewoon openen.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik ben blij dat Ukraïne heeft gewonnen.
    Vanaf de eerste keer dat ik het hoorde bij de voorrondes vond ik het al bijzonder.
    En ik was even bang dat door de televoting Rusland zou winnen.
    Godzijdank is dat niet gebeurd.
    Wel zuur voor Australië, die bijna de hele wedstrijd bovenaan heeft gestaan. :tongue:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Van het nummer van Oekraïne was ik persoonlijk niet zo gecharmeerd, maar het zou inderdaad niet fijn zijn als Rusland zou winnen. Ik ben wel benieuwd of Rusland volgend jaar überhaupt mee gaat doen.

    Dat Australië niet gewonnen heeft vind ik dan niet zo heel erg - het was een heel goed lied en goed uitgevoerd - maar waarschijnlijk doen ze volgend jaar toch niet meer mee omdat ze hun eigen (Aziatische) songfestival gaan organiseren, dus dan is het nog vreemder dat ze mee moeten doen en dan ook nog eens in een random land in Europa. Vorig jaar had ik het wel leuk gevonden als ze gewonnen zouden hebben, puur omdat ze dan nog een keer mee mochten doen, maar dat mocht dus blijkbaar ook zo :/

    En dat verschil tussen jury en televoting was inderdaad heel erg opvallend - ik vond deze manier van stemmen uitdelen wel spannender en ook leuker. Al was na de jurystemmen wel vrij duidelijk dat Nederland niet eerste zou worden.

    Verder vond ik van heel veel artiesten de uitvoering in de halve finales beter, waarschijnlijk hadden ze nu toch meer last van zenuwen ;) Ik hoop wel dat er volgend jaar iets meer variatie in zit, het was nu met name, "ik sta hier en zing - omdat ik in deze giga jurk (vrouwen) of veel te strakke jeans (mannen) niet kan bewegen" of "ik zing en dans heel fanatiek in mijn strakke pakje" (met een paar uitzonderingen, bijvoorbeeld die bands met die "leuke" flikkerlampjes, de Russische **** en onze relaxte Douwe).

    De presentatoren vond ik het wel super leuk doen, ook met veel humor, een stuk beter dan die saaie dames van vorig jaar.
    Wat commentaar betreft, ik ben er nog steeds van overtuigd dat het een stuk leuker wordt als ze Jan Smit vervangen door iemand anders - het ligt volgens mij ook echt aan zijn humeur, in de halve finales zong iedereen zo'n beetje vals en in de finale was op eens iedereen een goede zanger (terwijl de meesten volgens mij echt meer vals zongen dan in de halve finales, maar ik heb natuurlijk totaal geen verstand van muziek).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top