Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Stemmen Opdracht 7 - tot 11 december 19.00 uur

Reacties

  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    2637v46.png
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2016 aangepast
    Stemronde Opdracht 2 geopend

    Inzendingen:
    Stemmen kan tot donderdag 5 mei 20.00 uur.
    Bekijk alle inzendingen goed en beoordeel ze aan de hand van de gegeven opdracht.
    Bij het stemmen geef je één +stem aan de inzending(en) die jij het beste vindt. Je geeft één -stem aan de inzending(en) die je het minst goed vindt.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Je gebruikt per stemronde altijd al je stemmen en je mag een deelnemer nooit meer dan één stem geven (je mag niet, bijvoorbeeld, in één stemronde twee +stemmen aan dezelfde deelnemer geven omdat je zijn/haar creatie zo geweldig vindt).
    Omdat er meer dan 15 inzendingen zijn, heeft elke stemmer 3 +stemmen en 3 -stemmen te verdelen.

    Omdat er meer dan 10 inzendingen zijn, gelden de volgende beperkingen op het geven van feedback (zodat het overzichtelijk blijft):
    Let op! Deze regels zijn gewijzigd ten opzichte van de vorige ronde.
    • Noem per deelnemer alleen kort de goede en minder goede dingen op (plus- en minpunten) of licht alleen je + en -stemmen toe.
    • Je mag ook kort algemene feedback geven die voor iedereen geldt of een combinatie – maar let erop dat je het kort houdt. Gebruik een leeswaarschuwing/spoiler als je uitgebreidere feedback geeft.
    • Als iemand die voor jou gestemd heeft al gezegd heeft wat jij ook wilt zeggen, geef dan aan dat je je daarbij aansluit.

    Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2016 aangepast
    Algemene opmerkingen:
    • Leuk dat een paar mensen echt precies zijn uitgekomen met het budget (knap ook, zo precies ;)).
    • Wat ik weinig gezien heb is een extra poortje in de tuin, bijvoorbeeld aan de achter- of zijkant van de kavel.
    • Dan is er het draaien van bloemen, dat heb ik niet met name genoemd in de handleiding (wel over de stenen) en ik heb het zelf ook hier en daar gedaan in het voorbeeld, maar bij sommige van jullie valt het echt op. Waarschijnlijk omdat de bloemen in rijtjes en heel dicht op elkaar geplant zijn. Ik heb in de handleiding gezegd dat een Engelse tuin een “strakke” indeling heeft, daarmee doelde ik op dingen als duidelijk aangegeven paden en scheidingen tussen bloemen en gras, het zou kunnen dat jullie dat iets ander geïnterpreteerd hebben.
    • Sommigen hebben alleen een plattegrond van de hele kavel gebruikt, leuk, maar daarop is het huis slecht te zien. Ook heb ik weer heel erg weinig kamerplattegronden gezien, die hoeven niet groot te zijn, zoals in de presentatie van d13ntjuh te zien is.
    • Hier en daar heb ik missende trapleuningen gezien, bij korte trapjes kan dat, maar bij de grote trap eigenlijk niet, zeker niet als je een huis bouwt voor Sims op leeftijd!
    • Wat korte trapjes betreft, ik zag dat een aantal van jullie het trapje niet direct tegen de veranda/entree aanzetten. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar meestal heb je met een veranda al ruimte tussen de deur en de trap gemaakt dus hoef je niet nog weer extra ruimte te maken. Ik gebruik die methode eigenlijk alleen als ik een trapje meteen tegen de deur aan zet en eigenlijk alleen bij de achterdeur (als ik het al doe).
    • Ik geloof dat de brandbaarheid inmiddels verminderd is, maar ik zag heel veel vloerkleedjes dicht bij open haarden. Persoonlijk kies ik liever een iets grotere afstand, voor het geval dat.
    • Wat is het toch met die schuin staande badkuipen? Ik weet dat het er extra chique uit kan zien, maar in kleine badkamers vind ik het eerder onpraktisch lijken.

    Opmerkingen per deelnemer
    FrancescaThona
    De volgende keer misschien iets minder CC, het maakt het heel lastig te vergelijken met andere bouwsels.
    + mooi huis, mooi formaat, leuk ingericht.
    + prachtige tuin, lekker veel bloemen.
    – een aantal net iets te modern uitziende items, zoals de douche en de open haard.

    Marijeee
    Ook voor jou geldt, het liefst wat minder CC.
    + de indeling van de tuin.
    +/- het is een leuk huisje, maar over het algemeen is het behang wat te druk en het is jammer dat je dak niet netjes aansluit, misschien is het een idee om SimLibby's handleiding over het futuristische huis eens te lezen, daarin legt ze heel netjes uit hoe je daken mooi sluitend kunt krijgen.
    – Er zijn een aantal kleine dingen in de tuin die toch voor een minpunt zorgen, ik mis de kleur, ik weet dat die er is, maar het wit overheerst. De fontein is aan de kleine kant en de paden zijn te groot/te aanwezig (zeker die bruine paden vind ik jammer).

    emkooij
    + het huis is leuk ingericht, ondanks dat je er moeite mee had.
    +/- het huis is te groot, ik meet het als 13x7, het doet ook een beetje “massief” aan. Ondanks dat heb je wel voldoende ruimte gelaten voor de tuin.
    +/- de tuin is mooi, past heel mooi bij het huis, maar de ronde borders zijn niet echt rond en voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen in de tuin zelf niet echt.

    LisaSimLife
    + mooie fontein, mooie bloembak eromheen.
    +/- een heel leuk huisje, maar het is zo jammer dat je op cruciale plekken (bv voorkant, bovenverdieping) geen ramen hebt geplaatst, dat ziet er heel vreemd uit.
    – de combinatie van rechte lijnen en een monochroom kleurenschema in de tuin, ook mis ik de zichtbare afwisseling in hoogte bij de planten (het is er wel, maar alles staat te dicht op elkaar om het te zien). Als je veel dezelfde kleuren wilt gebruiken, varieer dan met vorm en hoogte. Als je rechte lijnen wilt, varieer dan met kleur.
    – de bloemenborder lijkt meer op een bloembak, ik weet dat ik dat in de handleiding als optie genoemd heb, maar het was voor deze opdracht niet de bedoeling.

    Twiggy
    + het huis ziet er wat anders uit dan ik verwachtte, het doet niet echt Engels aan, maar het heeft wel stijl.
    + de inrichting is heel mooi, ook die pilaren met borstweringen in plaats van deuren zijn erg leuk.
    ++ de tuin, die is precies zoals het hoort en die reuze bloemenborder is fantastisch!

    Cynthia_Nienhuis
    + mooie tuin, netjes uitgevoerd.
    +/- de inrichting is netjes, maar er zijn een paar kleine dingetjes, er mist een hekje om het trapgat en er zit een keukenkastje voor het raam, en er is geen wasbak in de keuken.
    +/- het huis is mooi maar doet wat massief aan, dit komt door de combinatie van de vrij vierkante vorm en het gebruik van alleen maar grijze kleuren.
    – het gedeelte met de fontein. De vergrootte rozenstruiken en de brede muurtjes eromheen zijn te “lomp” voor de rest van de tuin.

    NataschaSimsLife
    + de bloemen die door de tuin verspreid zijn, lekker veel afwisseling.
    +/- het huis in netjes ingericht maar de trap heeft geen leuning (en heeft de basisverf er nog opzitten). Verder gebruik je veel dure schilderijen, daar had je makkelijk iets goedkopere voor kunnen kiezen en het overgebleven geld investeren in een beter bed, gordijnen en wat leuke kamerplantjes.
    – ondanks dat het niet vierkant is, vind ik het huis er toch heel vierkant uitzien, een beetje zoals een blokhut.
    – de borders zijn te hoekig, te gestructureerd, de planten staan te strak op elkaar, en ik mis in de hele tuin de potgrond.

    Dnll8445
    + leuk indeling van de tuin, dat extra voortuin is leuk bedacht.
    +/- leuk huisje, de inrichting vind ik minder mooi.
    – je hebt veel dezelfde planten bij elkaar staan waardoor het wat saai lijkt, ook vind ik de potgrond wat schaars en ik mis het pad aan de ene kant van het huis (waarschijnlijk had dat gras wel mooi geleken als er meer potgrond onder de bloemen had gezeten).

    smoesie
    + prachtige inrichting van het huis, zelfs de wat modernere huiskamer past er goed in.
    + de voor en zijtuinen zijn heel mooi, ook leuk dat je de tuin hebt opgedeeld in verschillende gedeeltes.
    +/- het is een mooi huis, maar visueel neemt het heel veel ruimte in, misschien had je die extra kamer weg kunnen laten waardoor het huis niet alleen kleiner is, maar ook klein lijkt.
    – de achtertuin vind ik iets minder, misschien komt het door de kleuren of door de strakke beplanting.

    Devely
    + tuin is mooi ingedeeld, netjes uitgevoerd.
    +/- leuk huis, maar de keuken vind ik erg tegenvallen, mede door de halve muur, ik snap het idee, maar voor mijn gevoel past het niet in een ouderwets huis.
    – het hekje rond de voortuin, zoals ik al zei in de handleiding, het sierhekje op fundering werkt beter bij een iets hogere fundering. En ik vind het jammer dat je geen kroonlijst of borstwering hebt gebruikt bij de veranda.

    Caatje28
    + prachtig huisje, het komt waarschijnlijk door de open haard dat ik de halve muur tussen keuken en huiskamer niet storend vind.
    + de fontein is mooi, de bloemen eromheen staan er goed bij, een echte blikvanger.
    – de inrichting, het kleurenschema beneden vind ik niet echt mooi, vooral die rode gordijnen lijken er niet bij te passen (volgende keer misschien iets meer rood in de rest van het meubilair). En de slaapkamer is wat te modern.
    – het gras is te donker en de bloemen staan allemaal wel heel erg strak op elkaar geplant, ik mis het speelse.

    thekattengirl
    + super gaaf huisje, heel apart, maar wel leuk.
    + de fontein, leuk bedacht om meerdere fonteinen te mengen met bloemen.
    – de vele “bestrating” in de tuin, ik mis een stukje gazon en het tuinbankje vind ik niet zo mooi passen in een Engelse tuin.

    d13ntjuh
    + je hebt het concept van de verhoogde bloemenborder iets anders aangepakt, maar het ziet er goed uit, de hele tuin heeft een leuke uitstraling.
    +/- het is een leuk huisje, maar ik vind de achterkant wel een stuk mooier dan de voorkant, dat heeft met name met het dak te maken.
    – de fontein sproeit op het gras en ik mis toch de potgrond op bepaalde stukken en het trapje bij de border met de standbeelden heeft geen functie omdat de doorgang is geblokkeerd.

    cvk5586
    Wat is het budget dat je precies hebt gebruikt? Dit budget staat bij een foto waarbij de tuin niet af is.
    +/- de fontein heeft een leuke vorm, maar hij is verder wel wat aan de lege kant.
    – het dak hangt een beetje raar boven het balkon, met een paar pilaren had het al heel anders geleken.
    – de fundering is te hoog (4 ipv 2) en daardoor komen je borders ook niet mooi uit.
    – alles, de tuin en het huis (van binnen) is wat aan de kale kant, als je inderdaad zoveel budget over had (en ik denk het wel) had je veel meer bloemen in de tuin kunnen zetten!

    CarolineStrik
    + het huisje, het ziet er leuk uit en is prima ingericht (je kunt trouwens vloertegels draaien dmv de < en > toetsen, dan kun je een ander patroontje maken).
    +/- de tuin vind ik op zich nog niet eens zo gek, wel jammer dat de border er niet echt uitziet als een border.
    –- geen omheining met een hekje; geen zelfgemaakte fontein; geen standbeelden; geen tuinbankjes. Je had nog heel veel budget over (en in principe genoeg tijd, je had ook een dag extra tijd kunnen vragen), dus jammer dat je aan zoveel eisen niet hebt voldaan.

    Vogeltjemeer
    + mooi huisje, ook die schoorsteen is heel creatief.
    +/- de tuin vind ik mooi, maar het had wat mij betreft iets voller gemogen, met name aan de zijkanten van het huis, dit komt waarschijnlijk omdat je een muur ipv een heg hebt gebruikt.
    +/- op de een of andere manier vind ik de inrichting van het huis een beetje tegenvallen. Het is jammer dat de boekenkast voor een raam staat en dat de open haard staat ook een beetje scheef.

    Stemmen (op volgorde van inleveren)
    Mijn + stemmen zijn voor:
    • FrancescaThona – het is mooi, fleurig geheel.
    • Twiggy – die border, ik ben er nog steeds van onder de indruk!
    • thekattengirl – het huisje is echt leuk en die fontein is ook heel creatief.

    Mijn - stemmen zijn voor:
    • NataschaSimsLife – je had je budget anders kunnen besteden.
    • cvk5586 – met het geld dat je over had, had je het huis en de tuin wat voller kunnen maken.
    • CarolineStrik – je hebt aan meerdere eisen niet voldaan (ik denk vanwege tijdsgebrek) en dat is jammer.

    Edit: Want ik was wéér vergeten namen vet te maken... :/
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    april 2016 aangepast
    Haaay.

    Aangezien ik de vorige ronde niet heb laten weten wat ik nou echt van de huizen vond ben ik dit keer naar de action gegaan voor een schrift en heb ik voor mijzelf alle + en - punten opgeschreven van alle huizen (naar mijn mening). Ik vond sommige presentaties wat moeilijk te beoordelen. Ik miste bij een aantal mensen een goed "bovenaanzicht" van de tuin, terwijl deze opdracht om de tuin draaide, erg jammer. Ik wil ook even zeggen dat ik het moeilijk vind om negatieve dingen te zeggen, ik heb dit hier wel gedaan. En daarom, sorry als je, je gekwetst voelt, dit is zeker niet mijn bedoeling. Zie het als een tip voor de volgende keer.

    Hier komt het dan: mijn plus-punten gaan naar:

    @FrancescaThona:
    Huis: (+) Lekker licht, gezellige indeling. Knusse slaapkamer.
    Tuin: Vrolijk, licht en gezellig. (+) Er zijn veel zitplekjes. (+) De moestuin is erg leuk bedacht. (+) Fontein in de voortuin.

    @Marijeee:

    Huis: (+) Leuk dat je vanuit de hal dubbele openslaande deuren naar de kamer hebt. (+) Lichte inrichting met lichte keuken. (-) nogal drukke badkamer. (-) niet zo'n fan van het behang boven.
    Tuin: (+) Veel bloemen. (+) Symmetrisch. (+/-) De fontein is simpel, maar het past wel in de tuin.

    @D13ntjuh:
    Huis: (+/-) Donkere uitstraling. (+) Zitgedeelte erg gezellig. (+/-) Je huis voelt wat leeg, er is veel ruimte en relatief weinig meubels in de ruimte. (+) Alle kamers zijn in dezelfde stijl gedecoreerd.
    Tuin: (++) Ondanks dat ik niet zo'n hele grote fan ben van het huis vind ik je tuin echt super mooi! Kleurrijk en vol met planten, je hebt vanaf die veranda een prachtig uitzicht.

    Mijn min punten gaan naar:

    @emkooij:
    Huis: (-) Voelt nogal groot, alles is binnen "erg ruim" opgezet. (+/-) simpele indeling.
    Tuin: (+/-) Indeling is simpel, weinig kleurgebruik (naar mijn smaak). (+) Ik vind het leuk dat je een hoekje met kampvuur hebt gecreëerd.

    @NataschaSimsLife:
    Huis: Buitenkant van het huis vind ik een beetje (-) "boshut-achtig" erg donkerbruin. (-) De indeling van het huis vind ik een beetje kaal, zeker de bovenverdieping, daar zit erg veel ruimte in. Er is boven behoorlijk veel ruimte, ik denk dat je daar wel een "logeerkamer" of "werkkamer" bij had kunnen maken. (+) De inrichting (het meubelgebruik) vind ik erg geschikt voor dit huis.
    Tuin: Ook bij jou vind ik het plantgebruik erg "strak" daarmee bedoel ik dat er weinig plantenwisseling is (meerdere mensen hebben dit, en ik ben daar niet zo'n fan van). Ik kan maar 1 standbeeld in de tuin vinden.. Je hebt leuke (+) zitplekjes gecreëerd en in de tuin verschillende (+) hoekjes en afscheidingen gecreëerd met planten en bogen.

    @CVK5586:
    Huis: (+/-) Je huis is lekker licht aan de buitenkant, maar hij oogt wat modern doordat hij zo vierkant is. (volgens mij is je fundering te hoog) (+) De sfeer binnen is daarentegen oud, en ik vind zeker je (+) zithoek een heel knus plekje. (+) Ik vind je balkon ook erg leuk.
    Tuin: De tuin is naar mijn mening een beetje "simpel" er is (-) weinig beplanting, en volgens mij (-) mis je 2 beelden in je tuin. (-) De toegang naar het huis is geen hek.. (+) Ik vind je pad met stenen rand erg mooi.

    Voor de rest van de deelnemers heb ik hier ook nog mijn beoordeling:
    @Cynthia_Nienhuis:
    Huis: Buitenkant erg mooi. (+) Huiskamer erg warme en gezellige uitstraling. (+) Indeling van de keuken. (+) Slaapkamer is licht en schattig. (+) Leuk dat er een aparte werkkamer is.
    Tuin: (+) De "fontein-hoek" vind ik erg leuk. De indeling van de tuin is goed, (+/-) maar ik vind de beplanting erg "strak" daarmee bedoel ik dat er weinig plantenwisseling is (meerdere mensen hebben dit, en ik ben daar niet zo'n fan van). Daarentegen heb je dat aan het zijkanten van het huis juist minder.

    @Smoesie:
    Huis: (+) Buitenkant is origineel (ten opzichte van de andere bouwwerken). (+) De binnenkant is erg licht en ruim. (+/-) Naar mijn idee misschien wat te modern voor een landhuis, maar het past wel bij het uiterlijk van je huis. (+) Boven is ook lekker licht. (+) Het kleurgebruik in je huis is heel leuk.
    Tuin: (+) Leuk en afwisselend plantgebruik. (+) Leuke hoekjes gecreëerd door gebruik te maken van bogen en heggen. (+) Mooie fontein.

    @Devely:
    Huis: (+) Mooi landelijk huis. (+/-) Mooie oude stijl, maar naar mijn idee is de benedenverdieping wat donker ingericht. (+) Daarentegen is de bovenverdieping erg licht en lekker kleurrijk.
    Tuin: (+) Leuk kleurgebruik, (+) Leuke fontein. (+/-) maar ik vind de beplanting erg "strak" daarmee bedoel ik dat er weinig plantenwisseling is (meerdere mensen hebben dit, en ik ben daar niet zo'n fan van).

    @Dnll8445:
    Huis: (+) Leuk landelijk huis. (+) Leuke accentkleur binnen (blauw). (+) Boven leuke en kleurrijke verdieping.
    Tuin: (+) Leuke indeling, goed kleurgebruik, leuke beplanting. (+/-) De fontein past niet zo goed in dit deel van de tuin naar mijn mening. (-) Ik vind het zithoekje met de tafel wat te strak voor deze tuin.

    @Caatje28:
    Huis: (+) Leuk landelijk huis. Inrichting geeft een warme en landelijke sfeer. De slaapkamer vind ik sfeervol en gezellig.
    Tuin: (+) Goed kleurgebruik, leuke en gezellige tuin. (+) Mooie fontein. (+/-) De linkerkant van de tuin is "strak" daarmee bedoel ik dat er weinig plantenwisseling is (meerdere mensen hebben dit, en ik ben daar niet zo'n fan van).

    @thekattengirl:
    Huis: (+/-) Origineel de trap aan de buitenkant, maar ik weet niet of ik het heel praktisch/mooi vind. (+) Landelijk huis. (+) De inrichting van je huis is landelijk en gezellig.
    Tuin: (+) Mooie fontein. (+) Vrolijke beplanting. (-) Erg bestraat, ik had wel wat meer gras willen zien.

    @CarolineStrik:
    Huis: (+) Super schattig huis om te zien. (+) De indeling van het huis is goed, en er is een goed (+) meubelgebruik zowel boven als beneden, geeft een goede "oude" sfeer.
    Tuin: Je hebt op een aantal vlakken niet aan de opdracht voldaan: (-) Geen omheining met hek, (-) Geen beelden in de tuin, (-) geen "zelfgemaakte" fontein. Je had nog meer dan 19.000 simdollars over, hiervan had je dit makkelijk kunnen realiseren.. Daarnaast vind ik je tuin wel erg mooi, zeker het "pad" die door je hele tuin loopt en de beplanting is ook goed.

    @Twiggy
    Huis: (+/-) naar mijn idee een te modern uiterlijk van je huis. (+) leuk kleurgebruik in de woonkamer erg gezellige uitstraling. (+) Leuk een aparte eetkamer. (+) Leuke simpele slaapkamer.
    Tuin: (-) naar mijn mening teveel bestrating. (+) Leuk plantgebruik maar (+/-) wel erg gecentreerd.

    @Vogeltjemeer:
    Huis: (+) Lichte uitstraling van het huis, (+) goede indeling van het huis, (+) Mooi kleurgebruik, (+) speelhoekje voor de kleinkids vind ik erg leuk. (+) Mooie ruime slaapkamer.
    Tuin: (+) Vrolijke tuin, (+) leuk voortuintje, (+/-) beetje simpele fontein.[\spoiler]
    Liefss
    Post edited by LisaSimLife on
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik ben stiekem blij dat we nog 3 plusstemmen mogen geven, want als ik er maar één zou mogen geven zou ik dat wel heel moeilijk vinden!

    Mijn stemming is als volgt:

    Plusstemmen:
    Devely → gewoon zo mooi!
    Cynthia_Nienhuis → complimenten voor de tuin
    LisaSimLife → ook gewoon zo mooi


    Minstemmen:
    CarolineStrik → mist teveel elementen uit de opdracht
    Cvk5586 → sprak me minder aan
    NataschaSimsLife → weinig foto's van de tuin. Kon daarom minder goed een beeld vormen

    En natuurlijk een uitegbreidere feedback voor alle deelnemers.
    FrancescaThona:
    Mooi aangezicht. Leuk dat er rook uit de schoorsteen komt!
    Ik vind het dak goed gelukt en de vijver heeft een mooie, opvallende plek.
    Wat me meteen opvalt is het kleurgebruik op de eerste verdieping. (eigenlijk de begane grond :) )
    Ik begrijp dat je het rustig wilde laten ogen, maar al dat beige, zandkleurige maakt het wel een beetje saai. Sorry.
    De keuken en woonkamer zien er wel gezellig uit. Het ziet er uit als bij mijn opa en oma (al hebben zij donkere meubels ;) )
    Grappig dat je een inloopdouche hebt weten te creëren. Moest wel even goed kijken hoe het zat.
    De slaapkamer boven ziet er romantisch en landelijk uit. Mooi. Zelf zou ik er voor gekozen hebben de badkamers om te draaien. Beneden enkel toilet en fonteintje en boven de volledige badkamer. Maar hé, met het oog op de toekomst bouwen ze misschien beneden wel een slaapkamer aan omdat ze de trap niet meer op kunnen ;)
    Je tuin vind ik prachtig! Echt waar. Ik heb daar zo verschrikkelijk op zitten zwoegen, maar ik vind al die hoekjes heel erg leuk.
    Wat me wel opvalt is de enorme hoeveelheid cc. Ik ben absoluut niet tegen cc, ik gebruik het zelf ook. Maar probeer dat in de wedstrijd met mate te doen.

    Marijeee:

    De buitenkant van het huisje ziet er leuk uit. Grappig hoe je dat balkonnetje gemaakt hebt. Jammer alleen dat op sommige foto's het hekje is weggevallen. Daardoor lijkt het soms een hekje in het niets te zijn.
    Ik vind het leuk dat in de woonkamer die schilderijtjes met plantjes hangen. Dat past er echt goed bij!
    De keuken ziet er mooi uit. Grappig dat het raam en de deur open staat!
    De badkamer vind ik niet mooi, sorry. Echt veel te druk. Ik kan ook niet goed zien of dat ene kastje een wastafel is, of een soort ouderwetse bak zoals ze die in de jaren 90 op campings ook wel hadden…
    De kleuren combinatie in de slaapkamer vind ik wel aardig, maar ook hier vind ik het behang to much. Op één wand zou ik het nog wel waarderen denk ik, maar de hele kamer vind ik niet mooi.
    Je tuin vind ik mooi. Grappig dat je juist strakke vormen en symmetrie hebt gebruikt. De meeste voorbeelden die ik heb gezien waren nogal woest. Ik had een beetje meer kleur in de tuin wel leuker gevonden.

    Emkooij:
    De buitenkant van je huisje ziet er leuk uit. Het dak vind ik grappig gedaan. Op de plattegronden lijkt de ruimte die je hebt voor de begane grond enorm, maar als ik ging tellen dan kom je in de breedte ook op meer tegels uit.
    Je slaapkamer ziet er goed uit. Mooie rustige kleuren. De badkamer vind ik in verhouding erg groot. De afstand van de wc tot de badkuip is behoorlijk. Ik hou meer van kleinere compactere ruimtes.
    De zitkamer ziet er goed uit, alleen die witte kast steekt nogal af met de zwarte meubels.
    Het behang waartegen de keuken is geplaatst is hem niet voor mij. Te onrustig. De keuken is wel lekker groot. Iets dat voor mij bij zo'n soort cottage hoort. Een woonkeuken idee.
    Toch vind ik de kasten in de keuken niet zo mooi bij elkaar passen. Er staat een witte (koel?)kast, de afzuigkap is van een heel andere soort kleur als de rest van kastjes. Maar misschien komt het kleurverschil van de kastjes ook wel door het spel. Dat weet je bij de sims nooit echt zeker…
    Ik zie nu dat hetzelfde behang ook in de woonkamer zit. Je hebt daar helemaal rechts in beeld een kast staan, met vlak ernaast een schilderijtje, maar voor de rest is die muur kaal. Het was mooier geweest als dat een beetje meer gedecoreerd was, of verdeeld.
    Dan de tuin. De fontein vind ik heel mooi! Leuk die bloemen erom heen. De verhoogde bloemen border zie ik ook terug. Alleen jammer dat op de foto met de fontein het hek is weggevallen!Het kampvuur plekje vind ik leuk. En ik vind het ook leuk dat de tuin uit 2 delen bestaat eigenlijk door de hekjes. Je hebt zo echt een voor- en achtertuin.

    LisaSimLife:
    Op het eerste gezicht is dit voor mij echt een cottage. Mooie kleuren aan de buitenkant. Ik mis alleen ramen boven aan de voorkant.
    Binnen een goede indeling, leuk die piano in de erker!
    De bank staat wel erg kort op de open haard.
    Ik vind het leuk dat je donkere kleuren hebt gebruikt. Dat past voor mij goed bij zo'n cottage en het interieur van opa en oma. De tweede open haard in de keuken vind ik beter geplaatst als die in de zitkamer.
    De stenen muur in de slaapkamer vind ik mooi. Het hoekje met alle plantjes bij elkaar vind ik rommelig. Juist omdat alle potjes een andere kleur hebben.
    Het balkonnetje vind ik heel schattig.
    Op de plattegrond ziet de tuin er goed uit. Ik vind het leuk dat je een extra hekje hebt gebruikt om de voortuin te scheiden van de rest van de tuin. De zithoekjes zijn mooi aangelegd. Het zitje in de voortuin ziet er heel gezellig uit. Je bloemen borders lijken wat op grote plantenbakken. De fontein vind ik heel mooi. Die bloemen en standbeelden er omheen maken het helemaal af.

    Twiggy:
    Eerste wat opvalt: Wauw, precies 90.000 voor het budget, wat knap! Het huis trekt me van de voorkant niet zo aan. Ik weet niet zo goed waarom dat is. Misschien zijn de muren te licht in combinatie met de ramen. Ik krijg er niet een Cottage gevoel van.
    De plattegrond is duidelijk. Het ziet er in de woonkamer rustig en kalm uit. De keuken vind ik wel mooi. Alleen de tegeltjes op de grond vind ik minder. De badkamer beneden vind ik goed gelukt. Leuk dat je nog een douche erin hebt kunnen verwerken.
    De badkamer boven vind ik nog beter. Hier worden kleuren gebruikt die ik beter in dit type huis vind passen.
    Misschien zit ik er naast, maar het lijkt alsof het hek wat de tuin omheind op een fundering is geplaatst. De gespiegelde C vorm van planten in de achtertuin vind ik wel mooi. De bloemen lopen mooi in elkaar over. De fontein vind ik erg simpel.


    Cynthia_Nienhuis:


    Eerste indruk: Dit is een cottage, dit past bij hoe ik een Engelse tuin zie. Plattegrond van de tuin vind ik super. Mooi symmetrisch, maar wel heel veel bloemen! Als ik dan naar de plattegronden van het huis kijk, denk ik: waar zijn alle meubels. Ik zie veel lege ruimtes. Alles zit er verder wel in hoor, maar dit viel me meteen op. Op de detail foto's lijkt dat wel mee te vallen. De keuken vind ik heel mooi. Leuk die vissen op de muur!
    De bloemen borders vind ik heel erg mooi. De vijver ook. De tuin is eigenlijk in zijn geheel prachtig. Je kunt zien dat je er kijk op hebt.

    NataschaSimsLife:
    De buitenkant van het huisje ziet er goed uit. Grappig dat je voor 3 fonteinen hebt gekozen. Dat zou ikzelf niet zo snel gedaan hebben, omdat dat ten koste zou gaan van de bloemen in de tuin en deze voor de opdracht wel belangrijk waren.
    Toen ik op de plattegrond keek dacht ik eerst, wat groot, maar toen ik ging tellen zag ik dat het huis ook groter is dan 10 x 10. Ik heb wel dezelfde associaties als jij met het interieur van opa en oma: donker. Grappig. Ik vind de bogen in huis goed gekozen. De inrichting is oke.
    Ik vind het jammer dat je maar zo weinig foto's van je tuin hebt gemaakt. Dit was het belangrijkste deel uit de opdracht…
    Het zithoekje ziet er gezellig uit. De kersenboom vind ik ook mooi.

    Smoesie:
    Handig die joker, wel knap dat je precies op 92,000 uitkomt!
    Je huis doet me meer aan een landhuis denken van de buitenkant, dan aan een klein, knus huisje. De kleuren vind ik erg mooi. Net als het dak.
    Eerste indruk plattegrond begane grond: Wauw. Wat ziet het er mooi uit. Wat een mooie kleuren.
    Tweede indruk: Zouden hier opa en oma in wonen? Hmm, een jonge opa en oma vast wel.
    De keuken vind ik erg goed gelukt.
    Ook de bovenverdieping vind ik prachtig! Jammer van die lege kamer. Ik snap dat je hem budgettair gezien leeg hebt gelaten en er is natuurlijk ook best iets voor een extra kamer te zeggen, maar voor nu vind ik het eigenlijk zonde.
    De tuin vind ik mooi. De fontein komt goed tot zijn recht, maar als ik eerlijk ben vind ik de tuin een beetje wegvallen bij het huis. Het huis vind ik dan ook zooooooo mooi. De tuin vind ik gewoon leuk.

    Devely:
    Dit is voor mij een cottage! Hij lijkt ook wel wat op die van mij. Ik denk dat het we hetzelfde idee in ons hoofd hadden. Ik vind je veranda erg leuk gedaan. De keuken vind ik mooi met die halve muren. Zo heb je toch een knusse ruimte gecreëerd zonder in te hoeven leveren op ruimte. De tuin vind ik prachtig. Die schattige paadjes langs de bloemen en de verhoogde bloemen borders zijn ook erg goed gelukt. Goed gedaan!

    Caatje28:
    Eerste indruk: leuk huis, dak vind ik niet zo mooi geworden. De ramen zijn wat ongelijkmatig verdeeld. Bijvoorbeeld aan de achterkant. Dat vind ik zelf minder.
    De binnenkant van het huis op de begane grond ziet er gezellig uit. Ik vind de rode gordijnen niet zo bij de rest passen. De keuken vind ik mooi geworden. De open haard vind ik ook mooi, maar past niet zo goed bij de muurbekleding van de rest van het huis. Ik vind het leuk dat je een deur naar de tuin hebt gemaakt.
    De badkamer heeft een bijzondere vorm, ik houd daar altijd wel van. Zo kun je leuk de douche in een hoekje plaatsen. Grappig het kunstwerk dat wel tegen water kan!
    De slaapkamer boven vind ik mooi. Leuk dat hartjeskastje! De gordijnen vind ik hier beter gekozen, het oogt wat rustiger. Leuk dat je bij de trap voor halve muren hebt gekozen.
    De tuin ziet er prima uit. Mooie fontein. Ik heb er weinig op aan te merken, maar ik krijg er niet het wauw gevoel van…

    theKattengirl:
    Wauw, ziet er gaaf uit! Maar krijg er niet echt een cottage gevoel van. Het oogt heel groot! De trap aan de voorzijde staat op zich best mooi, maar je vraagt je af of het een meerwaarde in functionaliteit heeft. Waarom zou iemand rechtstreeks naar de slaapkamer gaan?
    De indeling binnen op de begane grond is erg donker. Ik kreeg er een beetje een kerk gevoel van. In eerste instantie wist ik niet precies hoe het kwam, maar ik denk nu dat het komt door de grijze stenen muren in combinatie met de donkere vloer en meubels en de glas in lood ramen. Het is voor mij een beetje teveel van het goede.
    De slaapkamer boven is mooi.
    De tuin ziet er mooi uit. Ik vind de vijver echt heel gaaf gedaan.

    D13ntjuh:
    Eerste indruk: dat ziet er schattig uit! Een grappig afdakje en een bijzondere vorm van het dak.
    De indeling is prima. Het ziet er mooi uit, maar ik vind het wat kaal overkomen. Ik vind het wel grappig dat je in de presentatie een klein bovenaanzichtje van de ruimte erbij hebt gezet, maar ik geloof dat ik persoonlijk toch liever nog een foto uit een andere hoek zie bijvoorbeeld.
    De vijver in de tuin valt meteen op door het spuitende water. Leuk gedaan. Aan de andere kant staan er iets te veel grote planten en bloemen omheen zodat het effect minder is. Het bankje op de veranda aan de achterkant van het huis vind ik super mooi. Die roze bloemen in die witte vaas steken heel mooi af. Ik vind je tuin best mooi, maar niet zo goed passen binnen de Engelse tuin. Dan denk ik toch aan veel meer bloemen, vooral langs de kant van het huis.

    Cvk5586:
    Eerste indruk: op je tweede dia staat een klein plaatje van de Sims 3. Viel me meteen op :) Wat heb je veel budget over!
    Op de eerste foto ziet het huis er leuk uit, wel een beetje simpel. Wat me opvalt zijn de lege bloembakken. Op andere foto's zijn ze wel gevuld, maar op die eerste ziet dat er een beetje vreemd uit. Later bedacht ik me dat dit misschien komt omdat je instellingen bij kijkafstand niet op hoog staan. Viel me in mijn spel op dat dan de bloemen van de border verdwenen. Op de foto van de plattegrond van de begane grond lijkt links een enorme open/ lege ruimte te zijn. De keuken en het woongedeelte zitten vrij dicht op elkaar. Daardoor ziet het er wat kaal uit.
    Boven is dat ook zo. Ik vind de kleur van het behang en de sprei op het bed niet zo goed bij elkaar passen, maar misschien komt dat weer door de belichting in het spel. Het balkon vind ik mooi.
    Het stukje in de voortuin ziet er gezellig uit. Jammer dat daar geen bankje staat. De stenen langs het pad richting de vijver vind ik erg leuk, maar de vijver vind ik te eenvoudig.

    CarolineStrik:
    Een schattig huisje, een echte cottage. Het dak ziet er wat vreemd uit. Ik mis de omheining om het huis. Volgens mij moest het hele kavel omheind worden. De indeling van het huis ziet er goed uit. Jammer dat er geen badkamer boven is. Die mis ik daar toch wel. De kleuren vind ik goed gebruikt. Achterin de tuin staat een omheind moestuintje, dat vind ik erg leuk. Je tuin heeft ook geen zelfgemaakt fontein. Jammer dat je je niet helemaal aan de opdracht hebt gehouden.


    Vogeltjemeer:

    Eerste indruk: wat een apart huis. Leuk met een balkonnetje. Mooi dat steen en houtwerk afgewisseld worden. De tuin is in orde. Een mooie bloemenzee bij de verhoogde border. Voldoet aan de eisen.
    Ik ben niet zon fan van blauwe muren met een rode bank… De keuken ziet er mooi uit. Misschien was het mooier geweest om de koelkast ook in een bruintint te plaatsen. Dat maakt het meer een geheel. De slaapkamer ziet er mooi uit, alles past wel bij elkaar.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    FrancescaThona:
    +/- Eerste impressie: erg mooie tuin, maar het huisje is niet ouderwets
    ++ Ik vind je tuin prachtig, dit vind ik nou echt een Engelse tuin
    +/- de inrichting van je huisje is aan de ouderwetse kant, maar niet super

    Marijeee:
    + Eerste impressie: Mooie tuin en prima huisje
    +/- inrichting huis vind ik prima, maar wel erg veel downloads
    ++ prachtige tuin
    - je fontein is wat klein/saai

    Emkooij
    +/- Leuk huisje, wel erg breed
    +/- Ik vind je tuin opzich mooi, maar er klopt voor mijn gevoel iets niet. Je fontein is erg groot en vierkant, dat maakt het minder “Engels”
    +/- De inrichting van je huisje is nog aardig ouderwets, ik denk dat ik de muren in de slaapkamer te modern vind. Verder oogt het vanbinnen erg groot en ze wilden een klein huisje. De vele planten vind ik wel erg leuk! Eng hoor, zo’n trap zonder leuning!

    LisaSimLife:
    +/- Eerste indruk: Schattig huisje, maar waar is het raam aan de voorkant? De tuin is mooi, maar erg rood/roze
    + mooie inrichting van je huisje
    +/- Ik vind je tuin erg mooi ingedeeld en de fontein is ook erg mooi, maar ik vind het echt te rood. Ik zou er een kleur bij hebben gekozen die het wat minder rood maakt, zoals wit.

    Twiggy:
    + Eerste indruk: Ik moest er even over nadenken of ik het wel een ouderwets huisje vond, uiteindelijk vind ik dat wel, alleen lijkt het eerder op een Nederlandse boerderij. Prachtige tuin!
    + inrichting huis vind ik mooi. De pilaren als boog vind ik leuk gedaan
    ++ Ik vind je tuin geweldig

    Cynthia_Nienhuis
    + Mooi huisje (wel erg vierkant)
    + Je huis is mooi ingericht
    +/- Ik vind de tuin lastig. Aan de ene kant vind ik hem erg mooi, maar de verhoogde borders vind ik te strak. Door op elke rij precies dezelfde planten te zetten en ze ook nog eens niet te draaien (zodat er nog wat variatie in lijkt te zitten) vind ik die delen te strak.

    NataschaSimslife
    - Ik vind je huisje doordat alle muren bruin zijn en het redelijk vierkant is wat saai ogen
    +/- Je hebt het op zich mooi ingericht, maar ik mis planten en “clutter” (kleine dingetjes zoals wc papier naast de wc om het levendiger te maken), je had nog wat budget over en anders had je makkelijk minder dure schilderijen kunnen gebruiken.
    +/- Sommige stukken van je tuin (de stukken waar je de planten hebt afgewisseld en waar ze door elkaar staan) vind ik mooi, maar de fontein vind ik saai. Ook vind ik de delen waar je steeds rijen van dezelfde planten hebt staan (zoals bij de verhoogde borders) niet zo mooi.

    Dnll8445:
    +/- prima huis, zowel van binnen als van buiten
    +/- Ik weet niet zo goed wat ik van je tuin vind eigenlijk… Ik vind er wel erg veel kleur inzitten. Aan de ene kant verdeel je het wel goed per stukje, maar als je naar de plattegrond kijkt vind ik het niet erg bij elkaar passen. De struiken langs de muurtjes zijn wat recht. En ik mis de aarde, er is wel heel veel gras. En toch vind ik het niet lelijk. ;)

    Smoesie:
    +/- Je huis is mooi, maar wel erg blokkig, waardoor het ook erg groot lijkt
    + Mooie inrichting (wel roze hoor, voor opa :P )
    + Je tuin is in ieder geval niet te leeg! Ik vind het wel wat vierkant als ik op de plattegrond kijk. Je hebt de planten mooi geplaatst en ik vind je kleurgebruik mooi, maar ik blijf er toch bij dat ik steeds dezelfde planten op een rijtje niet zo mooi vind (zoals ik bij anderen ook zei)

    Devely:
    + Eerste indruk: Erg mooi! Zowel je huisje als de tuin ziet er op het eerste gezicht erg mooi uit (en ik vind je hekje wel mooi, in tegenstelling tot Diana ;) )
    + Mooi ingericht
    ++ Ik vind je tuin erg mooi (al is je fontein wel wat modern)

    Caatje28:
    +/- eerste indruk: Leuk huisje, maar wat een donker gras!
    +/- Prima ingericht, wel erg rode gordijnen
    - Ondanks dat je kleuren hebt gekozen om te gebruiken vind ik het er te veel, het maakt het te druk. Ook hier vind ik steeds dezelfde planten op een rijtje niet mooi

    Thekattengirl:
    ++ Geweldige buitenkant van je huis
    + mooi ingericht
    + Ik vind je tuin mooi ingericht en je plantengebruik en fontein erg mooi. Wel hadden de stenen van mij iets minder gemogen en ik vind er toch teveel variatie aan kleur inzitten.

    D13ntjuh:
    + Leuk huisje van binnen en buiten
    +/- Ik vind het kleurgebruik in je tuin mooi. Het doet me eigenlijk niet heel erg Engels aan, doordat je zoveel losse bloemen en struiken hebt, ipv borders of groepen.

    Cvk1986
    - je huisje is wel erg vierkant en je dak mist pilaren.
    - Zowel je huis als tuin zijn erg leeg

    CarolineStrik:
    + Je huisje ziet er leuk uit
    -- Zoals Diana al zei mis je erg veel

    Vogeltjemeer:
    + Mooi huisje
    - Ik vind dat je tuin te leeg is en teveel verschillende kleuren heeft en je fontein vind ik wat saai.


    Mijn plusstemmen gaan naar:
    FrancescaThona
    Marijeee
    Twiggy


    Mijn minstemmen gaan naar:
    NataschaSimsLife
    CarolineStrik
    Cvk1986

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Mijn stemmen:

    @FrancescaThona
    Eerste indruk: Wat een prachtig, mooi, gezellig en kleurrijk geheel!
    De vijver/fontein vind ik prachtig, en het zitje voor ook.
    Je interrieur is prachtig, alleen de staande lamp op de slaapkamer vind ik niet mooi.
    Wel erg erg veel downloads.
    Mag ik vragen waar de poes op de dia "Achter, Veranda; eethoekje en leeshoekje" vandaan komt?
    Want ik wist niet dat we al dieren hadden. ;)
    Ik zie in de "moestuin" nog een zwarte! Die wil ik ook!!!

    @Marijeee
    Mooie brievenbus, past heel goed in het totaal plaatje.
    De woonkamer inrichting vind ik erg mooi, op de boekenkast (of is het behang)na. Dat vind ik afgrijselijk.
    Keuken vind ik ook mooi. De tegels in de badkamer bezorgen me spontaan migraine...
    En het behang in de slaapkamer is een beetje druk (en doet me heel erg aan Ikea denken)
    Tuin is mooi. Vorm vind ik ook mooi, bankje vind ik niet zo goed passen.

    @emkooij
    Aan de buitenkant: Schattig heel oud huisje. Met name het dak vind ik mooi.
    De slaapkamer bevat veel moderne dingen die ik niet zo vind passen.
    De raambekleding, het toilet, de lampen, en het is enigszins kaal.
    Ook in de woonkamer is veel te moderne spullen aanwezig.
    Jammer dat er beneden geen toilet is.
    De tuin vind ik erg mooi.

    @LisaSimLife
    Eerste indruk: Waar is het raam in de uitbouw boven?
    Binnen vind ik mooi, beetje saaie kleuren, ook boven is leuk.
    Gezellige tuin met mooie hoekjes.

    @Twiggy
    Eerste indruk, meer een koloniale villa dan een cottage.
    Hele knappe indeling, het lijkt veel groter.
    Ook een hele mooie tuin.

    @Cynthia_Nienhuis
    Op de plattegronden vind ik het huis erg (te) groot en leeg.
    Op de "normale" foto's vind ik het daarentegen heel gezellig en sfeervol
    En je hebt een van de mooiste tuinen (vind ik)
    Erg mooi gedaan.

    @NataschaSimsLife
    Eerste indruk: Blokhutje.
    Ik vind de inrichting een rommel. Modern en antiek door elkaar, op een manier die ik niet mooi vind.
    Erg weinig foto's van de tuin, waardoor het moeilijk is een oordeel te vellen.

    @Dnll8445
    Mooi huisje, verrassend gezellig van binnen, en YAY een tv! (volgens mij de eerste die ik zie)
    Ik vind het boven ook mooi, alleen vraag ik me af waarom de slaapkamer muur niet is doorgetrokken en voorzien van een boog als je er geen deur in wilde zetten.
    In de tuin vind ik alles mooi behalve de fontein, die komt er maar karig vanaf...

    @Smoesie
    Eerste indruk: Ik zit naar een victoriaans huis te kijken.... ipv een cottage.
    Hoewel de inrichting en indeling mooi is, vind ik het sfeer missen.
    Er zit voor mijn gevoel geen gezelligheid in.
    De tuin is erg mooi, strak, prachtige fontein en leuk met overal die boogjes.

    @Devely
    Eerste indruk: Wauw!
    Ik vind de voortuinhekjes erg mooi/chic.
    Erg gezellige inrichting, prettige sfeer.
    Mooie tuin en je fontein is een monument, prachtig!

    @Caatje28
    Aan de buitenkant een prachtig huisje, aan de binnenkant een beetje een rommeltje.
    Een openhaard midden in de kamer, en op een of andere manier vind ik de dingen niet bij elkaar passen. De rode gordijnen passen er zeker niet bij.
    Slaapkamer vind ik wel erg mooi.
    Tuin is mooi, al staat er wel veel strak in gelid. Een beetje variatie was leuker geweest.

    @Thekattengirl
    Eerste indruk, wauw, een mini kasteel (ipv een cottage)
    Ik moet zeggen, ik zie het nut niet van de tweede trap.
    De tuin is mooi, maar wel erg veel betegeld, terwijl dat volgens mij nou niet engels is.

    @d13ntjuh
    Wat een grappig huisje!
    Gezellige inrichting, mooie tuin, alleen vind ik de verhoogde bloempakken niet terug?
    Hoewel ik wel verhoogde delen zie.
    Ik zie (jippie!) ook een tv binnen en een hoop stenen.
    De tuin is bijzonder rommelig, maar desondanks ook erg gezellig. ;)

    @cvk5586
    Oei, dat lijkt meer een stacaravan met bovenverdieping dan een cottage.
    Geen wc beneden vind ik lastig, en verder vind ik de inrichting saai op de plattegrond.
    Op de gewone foto's ziet het er een stuk beter uit, trouwens.
    De vloerbedekking in de slaapkamer vind ik lelijk
    En in de badkamer hangen geen lampen?
    De tuin is qua vorm niet verkeerd, maar ik kan het toch echt geen bloemenzee noemen.
    Jammer, want je had genoeg budget over.

    @CarolineStrik
    Grappig huisje, maar moest er geen hek omheen?
    Jammer dat er boven geen badkamer is.
    Ik heb de zelfgemaakte fontein niet kunnen vinden.
    Maar het huisje ziet er gezellig uit.

    @Vogeltjemeer
    Mooi huis, maar ik kan niet zo goed het kleurenschema zien.
    En ik zie nauwelijks foto's van de tuin, is heel moeilijk oordelen zo.

    Plus stem:
    @FrancescaThona
    @Cynthia_Nienhuis
    @Devely

    En ik had nog wel 2 plusstemmen kunnen geven. ;)

    Min stem:
    @cvk5586
    @CarolineStrik
    @NataschaSimsLife

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Hierbij mijn stemmen; Ik heb geprobeerd voor iedereen + en - punten te noemen. Ik heb nagedacht over mijn woordkeuze dus ik hoop dat ik niemand kwets; Zie het als een tip, niet als commentaar ;)

    Mijn + stemmen gaan naar:`
    @FrancescaThona
    @Twiggy
    @LisaSimLife

    mijn - stemmen gaan naar:
    @cvk5586
    @CarolineStrik
    @NataschaSimsLife
    @FrancescaThona:
    + veel kleur in de tuin
    + de bloemenpatio en schommelstoel
    + veranda's en alles wat erop staat
    + moestuin
    - woonkamer en keuken zijn wat rommelig
    +/- de rommelzolder

    @emkooij:
    + gezellige buitenkant
    + mooie fontein, leuk met die bloemen eromheen
    + zitje bij kampvuur
    - jammer dat de heggetjes op sommige foto's zijn weggevaagd
    - de inrichting doet wat afstandelijk aan (misschien door de tegels?)
    - die witte dingen naast het bankje (wat zijn het??)

    @LisaSimLife:
    + hele mooie buitenkant! Die muurtjes en t hekje <3
    + chique en oud uitziende inrichting
    + balkon
    - er zit een rare ruimte tussen de border en sommige plantenbakken
    - iets te veel roze en rode bloemen naar mijn smaak
    - krap/klein leefgedeelte

    @Twiggy:
    + de ronde bloemborder!!
    + lekker licht binnen
    - de gordijnen in de badkamer; iets te donker
    +/- de buitenkant (ik weet nog niet wat ik hier nou van vind)

    @Cynthia_Nienhuis:
    + schattig en oud uitziend interieur
    +/- het ziet er wat blokkerig en groot uit van buiten
    - de kleuren rond de fontein (en de stenen) doen me wat teveel aan oasis spring denken
    - de vloer in de slaapkamer, ook vind ik m wat te roze

    @NataschaSimsLife:
    - te veel hout aan de buitenkant, doet me meer denken aan een boshutje
    - ik mis wat bloemen, bijvoorbeeld rond de fontein
    - de opbouw van de tuin is niet mijn ding

    @Dnll8445:
    - de planten staan veel te ver uit elkaar
    - er is te veel blauw aanwezig in het interieur (sorry maar ik heb echt een hekel aan overduidelijke kleurenthema's met enkel dezelfde kleur)
    - ik vind de veranda en de planten die erop staan niet mooi

    @smoesie:
    + leuk met de verschillende "ruimtes" in de tuin
    - ik ben geen fan het behang in de slaapkamer
    - er komt een kraan door de spiegel in de badkamer
    - ik snap dat je niet genoeg budget had maar die extra kamer? Had er dan een balkon of iets dergelijks van gemaakt...
    - de kleurencombi's die door het huis zijn verspreid. O.a. de roze lampjes

    @Devely:
    + erker
    + muurtje/omheining, gewoon leuk gekozen :-)
    + leuke ronde vormen met die standbeelden erin, hele mooie tuin
    + leuk zitje op de veranda
    - iets teveel groen; Op de bank, stoelen, tafel, e.t.c.
    - heeel smalle badkamer
    - te veel roze in de slaapkamer, net als @Cynthia_Nienhuis

    @Caatje28:
    + inrichting, vooral leuk met die open haard tegen dat lage muurtje
    + Licht maar toch lekker knus
    + superleuke spiegel in de slaapkamer
    _ bloemenkeuze, allemaal rijen met dezelfde bloemen
    wastafel staat wel erg dicht op t bad

    @thekattengirl:
    + de buitenkant is echt heel mooi! Die trap en dat "torentje" <3
    + schattig zitgedeelte op de veranda
    - die bruine rand om de fonteintjes vind ik echt niet mooi
    - die gele zitting op de stoelen, zoiezo niet zo fan van fel geel in het interieur

    @d13ntjuh:
    + die hoge zit gedeeltes in de tuin. Heel leuk bedacht
    - er zijn amper ramen aan de voorkant van het huis (zeker op de begane grond)
    - sorry maar ik gruwel van de kleur van de buitenmuren

    @cvk5586:
    - de kleur van het huis
    - het huis is iets TE ruim, de slaapkamer is bijna leeg. Hierdoor raak je het hele gevoel van een klein schattig huisje kwijt
    - de keuken vind ik echt niet mooi; De kraan vind ik gewoon lelijk (sorry!!) en het fornuis staat los...
    - waar zijn alle planten in de tuin?? ik zie vooral aarde en gras!?
    - volgens mij mist de lamp in de badkamer

    @carolinestrik:
    - je mist de omheining
    - het ziet er een beetje uit alsof de planten random ergens in de tuin geplaatst zijn (sorry!)
    - je hebt aan een aantal eisen niet voldaan
    - je had het overgebleven geld kunnen gebruiken om je huis beter te maken en het aan de eisen te laten voldoen

    @Vogeltjemeer:
    - Ik mis wat planten rondom de fontein, het ziet er zo leeg uit
    - Ik vind het behang in de woonkamer afgrijselijk (sorry!! :/ )
    - Ik ben geen fan van de kleuren in de slaapkamer




    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Opties
    thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    april 2016 aangepast
    Over het algemeen sluit ik mij aan bij de feedback van de mensen voor me, dus hieronder even de punten die de doorslag gaven.

    Plusstemmen
    FrancescaThona Die border is awesome met zijn onregelmatige vorm en dat hoekje met die schommelstoel, super gezellig <3
    Devely Vanaf het eerste plaatje al een plaatje, alles klopt perfect.
    smoesie Die tuin was de doorslag, vind hem geweldig! (ook die pilaren geven een mooi accent aan het gebouw)

    Minstemmen
    cvk5585 Het is me echt te leeg, je had denk ik beter het gebouw kleiner kunnen maken dan waren de kamers niet zo groot en leeg. Ook die tuin kon nog wat meer bloemetjes gebruiken.
    CarolineStrik Ik miste echt te veel elementen van de opdracht :(
    NataschaSimlife Het huisje zelf van de buitenkant was een beetje de doorslag voor de -stem, de tuin is wel aardig en ook de inrichting heb ik niet veel te klagen, maar het ziet er naar mijn gevoel iets te veel uit als een blokhut :/

  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    april 2016 aangepast
    Uitgebreide commentaar per deelnemer
    FrancescaThona
    ♦ Ik laat het niet meewegen in mijn stemming, maar je hebt naar mijn mening echt te veel CC gebruikt. Het neemt het Sims-gevoel een beetje weg en geeft een oneerlijke voorsprong, zowel budgettair als qua decoratiemogelijkheden. Wel grappig om bepaalde CC-voorwerpen te zien die exact hetzelfde zijn als voorwerpen die ik zelf jaren geleden in De Sims 3 had steken, toen ik nog CC gebruikte. :mrgreen:
    + Heel leuk en gezellig huisje. Wat is het donkerblauw op het dak op de foto rechts onderaan slide 3?
    + Prachtige fontein en gezellig zithoekjes in de tuin.
    +/- De binnenkant van je huisje is mooi, maar is volgens mij iets te modern.

    Marijee
    ♦ Dezelfde opmerking als bij FrancescaThona, te veel CC.
    + Leuke en mooie buitenkant. Het is maar een detail, maar aan de asymmetrisch geplaatste ramen op de foto rechts bovenaan slide 4 erger ik me wel. :mrgreen:
    + Mooie tuin. Leuk idee, die pergola.
    +/- De binnenkant ziet er leuk uit, maar is volgens mij iets te modern en ik kan met moeite een origineel De Sims 4-voorwerp vinden.
    - De tegeltjes in de badkamer vind ik afgrijselijk. :mrgreen:

    Emkooij
    - Je buitenkant ziet er vrij blokkerig uit, en het dak vind ik niet echt geslaagd.
    +/- Je binnenkant ziet er leuk uit, maar hier en daar iets te modern, bijvoorbeeld het tapijt in de woonkamer.
    +/- Leuke tuin, maar je bloemen zijn soms wat rommelig geplaatst.
    - Je inrichting ziet er niet echt samenhangend uit, het lijkt bijvoorbeeld in de keuken alsof je alle soorten meubels en behang door elkaar gebruikt. Een zwarte tafel, witte stoelen, een muur met een heel druk patroon die dan heel abrupt overgaat in lambrisering, ...

    LisaSimsLife
    +/- Mooi huisje, maar ik mis wel ramen, zeker aan de voorkant.
    +/- Mooie tuin, maar ik heb het gevoel dat je er meer mee had kunnen doen met de §15.000 die je overhad.
    - Je inrichting is niet slecht, maar ik vind het echt veel te modern, bijvoorbeeld die stenen aan de muur of het parket dat je gebruikt. Ik mis ook wat kleur.

    Twiggy
    +/- Het duurde even voordat ik wist wat ik van je buitenkant vond. Ik vind het op zich wel mooi, maar ik krijg niet echt een oud huisje-gevoel.
    + Mooie en gezellige, ouderwetse inrichting. Leuk dat je gordijnen hebt gebruik, ik vind de meeste gordijnen in De Sims 4 echt afgrijselijk en ze passen bijna nooit bij een raam, maar hier wel. :mrgreen:
    + Hele mooie tuin. Door de ijzeren hekken en de lantaarnpalen krijg ik wel het gevoel in een park te zitten in plaats van in een tuin, maar ik weet niet echt of dat positief of negatief is.

    Cynthia_Nienhuis
    +/- Je huis is aan de blokkerige/vierkante kant, maar ziet er toch nog mooi uit.
    +/- Je inrichting is mooi, maar het huis is veel te leeg. De hoeveelheid meubels en decoratie die je geplaatst hebt, zou beter passen in een huis dat zeker een derde kleiner is.
    + Hele mooie tuin.

    NataschaSimsLife
    - Je huisje ziet er niet echt oud uit, je hebt ook te veel dezelfde bruine, houten muurbekleding gebruikt. En de asymmetrische ramen aan de zijkant... :mrgreen:
    +/- Je inrichting is niet slecht, maar ik mis wat kleur en decoratie. Er zijn te veel lege plaatsen.
    - Je tuin ziet er wat strak en leeg uit.

    Dnll8445
    + Mooi huisje. Aan de vierkante kant, maar wel mooi.
    +/- Mooie en gezellige inrichting, maar ik vind de kleuren niet altijd even geslaagd. Het blauwe kleuraccent in de woonkamer vind ik bv. heel mooi, maar het past dan weer totaal niet bij die lichter blauwe lambrisering.
    + Mooie tuin...
    - ... maar de fontein heeft een beetje een slechte locatie. Die zou centraler gestaan moeten hebben en in de achtertuin, niet ergens in een hoekje.

    Devely
    ++ Eerste indruk: wauw! Dat heb ik al vaak gezegd en gedacht bij jou. ;) Hele mooie buitenkant.
    + Hele mooie tuin met veel leuke details, bv. de stenen om de bloemen en de scheiding tussen de voor- en achtertuin.
    + Mooie, gezellige en ouderwetse inrichting. Aan de donkere kant, maar dat vind ik nu juist wel bij de opdracht passen.
    - Om toch een klein minpuntje te geven, ik vind de badkamer te smal. Het bad recht zetten zou al beter geweest zijn.

    Caatje28
    +/- Leuke buitenkant, maar het dak ziet er wat slordig uit.
    +/- Je inrichting is wel in orde, maar bijvoorbeeld het de muurbekleding in de woonkamer vind ik echt niet mooi en sommige meubels zijn veel te modern.
    +/- De tuin is mooi, maar het pad is wat overheersend en de meeste bloemen zitten te geconcentreerd in een hoekje van de tuin.

    Thekattengirl
    + Hele mooie en creatieve buitenkant, maar het ziet er eerder een middeleeuws huis uit dan een huisje voor oma en opa.
    +/- Je inrichting is mooi, maar ik vind het er met die stenen muren middeleeuws uitzien.
    +/- Je tuin is mooi, zeker de fontein die omringd is met bloemen, maar ik vind het pad veel te overheersend, ik mis gras.

    D13ntjuh
    +/- De voorkant van je huis vind ik niet mooi, het ziet er een beetje lomp uit. Langs achter vind ik het wel heel mooi, daar wordt het grote, gebogen dak in twee stukken gebroken en zijn de dakkapellen meer aanwezig.
    +/- Mooie inrichting, maar ik vind het wat aan de lege kant.
    + Mooie tuin. Leuk idee, die verhoging, je hebt de 'verhoogde bloemenborder' echt op je eigen manier aangepakt, en het ziet er goed uit. Wel jammer dat de fontein op het gras sproeit.

    Cvk5586
    + Leuk balkon.
    - Je buitenkant vind ik niet zo mooi. De muurbekleding is te eentonig. Het dak 'zweeft', dat had je kunnen oplossen door er een pilaar onder te zetten. Je hebt een deur van twee vakjes breed tegen een stuk muur van drie vakjes breed gezet: dat had een deur van 1 vakje breed moeten zijn, of een muur van 4 vakjes.
    - De binnenkant van je huis is veel te leeg, meer dan de helft van de ruimte is volledig onbenut. Je had je huis beter half zo groot gemaakt, dan was het allemaal iets knusser geweest.
    - Je tuin ziet er heel onafgewerkt uit. Bloemenborders zijn half kaal, er zijn lege stukken zand, ...
    ♦ Je hebt nog §20.000 over, daarmee had je veel van de bovenstaande problemen kunnen oplossen.

    CarolineStrik
    + Leuke tuin, maar ik denk dat je nog wel iets had kunnen doen met de §20.000 die je over had.
    +/- Leuk huisje, maar het dak is wat vreemd.
    +/- Mooie inrichting, maar de stenen muren zijn echt niet mooi, het ziet er 'middeleeuws' uit.
    - Op de plattegronden ziet alles er een beetje aan de lege kant uit. Ik mis foto's van de ruimtes afzonderlijk.
    - Ik mis een omheining, beelden en een fontein.

    Vogeltjemeer
    + Mooie buitenkant. Anders dan de rest, die vooral voor steen en hout ging.
    + Gezellige inrichting.
    - De kleurcombinaties vind ik niet altijd even geslaagd, zoals de rode zetels in de overwegend blauwe woonkamer.
    +/- De tuin is mooi, maar wat aan de kale kant.

    Mijn stemmen
    Ik heb echt enorm veel mooie inzendingen gezien, maar er kunnen er natuurlijk maar drie een plusstem krijgen... Mijn plusstemmen gaan naar:
    • Devely: Prachtige creatie, weinig op aan te merken.
    • Thekattengirl: Ondanks het eerder 'middeleeuwse' gevoel dat ik krijg, toch een echt een prachtige creatie.
    • FrancescaThona: Ondanks het overdadige gebruik van CC, vind ik je creatie toch echt heel mooi.

    Mijn minstemmen gaan helaas naar:
    • NataschaSimsLife: Op zich geen slecht huisje, maar het is wat aan de lege kant.
    • Cvk5586: Met het geld dat je overhad, had je nog veel kunnen verbeteren.
    • CarolineStrik: Zeker geen slechte creatie, maar hij voldoet in veel opzichten niet aan de opdracht.
    Post edited by smoesie on
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    april 2016 aangepast
    Algemeen: Leuk om te zien dan meerdere de Ballerina vergroot hebben gebruikt in de tuin (Border)
    Ik zie wel weinig extra poortjes.
    Leuk al die verschillende huisjes en tuinen (Erg Creatief)
    Eigenlijk wou ik dat ik 5 + stemmen kon geven want het was moeilijk haha

    FrancescaThona:
    + Prachtige tuin. De fontein is erg leuk
    + Leuke Details en goed kleurgebruik in tuin en huis
    + Dat stukje met de shommelstoel is erg leuk
    + goed ingedeelde keuken en woonkamer, Warm aangekleed
    +/- Sommige stukken buiten erg druk maar leuke moestuintjes
    -Veel CC, en de tegels in de badkamer vind ik niet mooi :blush:

    Die poezen zijn erg leuk :smile: waar heb je die vandaan? :blush:

    Marije:
    +Huisje oogt van buiten ouderwets en gezellig
    +Goede indeling van het huis met mooi kleurgebruik en leuke details
    +Leuk die Pergola,s en goede tuinindeling
    +/- Veel CC maar wel mooi
    - Woonkamer oogt mij wat te druk
    -In de tuin had van mij wat minder wit gemogen

    Emkooij
    +Erg leuke fontein
    +Mooi kleurgebruik in de tuin
    +/-Mooie woonkamer wel wat modern
    -Vierkant huis van binnen
    -Ik mis paden in de tuin

    LisaSimLife
    +Leuk ouderwets huisje van buiten en leuke vorm
    +Mooie fontein
    +/- Ik hou van roze met paars heel mooi maar je ziet het veel terug komen en nu mis ik andere kleuren.
    +/- Leuke indeling van het huis maar een beetje eentonig kleurgebruik in de woonkamer
    - Ik mis de engelse tuin sfeer. Daarmee bedoel ik meer bloemen en borders (Het resterende bedrag had je nog goed kunnen gebruiken

    Twiggy
    + Mooie ouderwetse keuken en badkamer
    + Die grote border is echt waaaauw. erg mooie verdeeld en goed kleurgebruik :smiley:
    + Leuke tuin indeling ook mooi met de paden
    -Woning oogt ondanks het rieten dak niet als een ouderwets huisje van buiten

    NataschaSimsLife
    +Mooie woonkamer en keuken ook het kleurgebruik
    +Leuk zo veel schilderijen
    -Oogt niet als engelse tuin
    -Weinig bloemen en eentonig


    Dnll8445

    +Mooi huisje van buiten. oogt ouderwets en mooi kleurgebruik past bij de muur in de tuin
    +Leuke Borders
    +Mooie ouderwetse slaapkamer
    +/- Leuke badkamer maar wel wat modern
    +/- Ik vind het kleurgebruik in de woonkamer het blauwe wel erg modern ondanks ik het mooi vind.

    Smoesie
    +Erg mooie slaapkamer en badkamer
    +Erg leuk die bogen poortjes
    +Mooie tuinverdeling qua kleur en ook het verschil in strak en wat wilder
    +Leuk al die bloemen om de fontein
    +/-Mooie huis van buiten maar oogt niet ouderwets
    +/- Hal+eethoek en toilet vind ik mooi qua kleurgebruik alleen jammer dat het zich herhaaldelijk in elke kamer terug komt ook in de woonkamer

    Devely
    +Super leuk huisje. Oogt ouderwets en mooi kleurgebruik ook
    +Het hout en de stenen combi is erg mooi
    + Prachtige tuin en fontein. Mooi kleurgebruik, een goede indeling ook qua planten het ene strak en het ander wat wilder
    + Mooie woonkamer en slaapkamer oogt ouderwets en mooi kleur gebruik
    + /- Mooie badkamer wel wat druk en ik vind het schuine bad erg onpraktisch hier
    Je staat voor mij duidelijk op nummer 1

    Caatje28
    + Huisje oogt ouderwets van buiten en mooie kleur
    + Mooie ouderwetse badkamer. goed ingedeeld
    + Mooie fontein ook qua kleur
    +/- De slaapkamer vind ik mooi, sommige dingen wat modern en de 2 sta lampen vind ik helemaal niks
    +/- Mooie tuin ook qua kleur, maar oogt niet als engelse tuin
    - Weinig bloemen rond het huis
    - De Verschillende vormen in de woonkamer en keuken. Ik bedoel dan ook de muren en vloer het maakt het mij te druk

    Thekattengirl
    +Wow wat een mooi huisje qua buitenkant en ouerwets
    +Prachtige fontein ook het kleur gebruik
    + Mooie woon en eetkamer. Goede indeling, het kleurgebruik en het is ouderwets
    + Mooie ouderwetse slaapkamer
    +/- Keuken is wat klein maar wel leuk. past bij de rest
    Je staat bij mij duidelijk op nummer 2

    D13tjuh
    +Leuk huisje en leuke vorm
    +Mooie ouderwetse keuken en woonkamer
    + Leuk al die zit hoekjes buiten
    + Die extra fontein aan de zijkant van het huis vind ik ook leuk
    - De fontein komt op het gras en je gebruikt veel dezelfde bloemen
    - Oogt niet als engelse tuin en erg druk door elkaar

    cvk5586
    +Leuk die bloemen tegen het huis aan rondom en leuk balkon
    +Leuke ouderwetse keuken en woonkamer
    - Kale slaapkamer en badkamer en kale tuin (Je resterende geld had je daarvoor goed kunnen gebruiken)
    _De bloem borders zijn niet goed gevuld
    - Oogt niet als engelse tuin
    - -Geen wc beneden en te hoge fundering :neutral:

    CaronlineStrik

    +Leuke eethoek en woonkamer. mooi kleurgebruik en oogt ouderwets
    +Mooi kleurgebruik in de slaapkamer
    - Aan meerdere eisen niet voldaan (Ik zie geen bloemborders?)
    - Oogt niet als engelse tuin
    - De tuin is geen geheel

    Vogeltjemeer
    +Mooie ouderwetse slaapkamer
    + Mooie keuken
    - Oogt niet als Engelse tuin en is wat kaal
    - Huisje oogt niet ouderwets van buiten
    - Kleurgebruik in de woonkamer vind ik niet mooi en niet bij elkaar passen



    Mijn + Stemmen gaan naar:

    @Devely
    @thekattengirl
    @FrancescaThona

    En mijn - Stemmen gaan naar:

    @cvk5586
    @NataschaSimsLife
    @CarolineStrik
    Post edited by Cynthia_Nienhuis on
  • Opties
    cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    Mijn - stemmen gaan naar:
    @NataschaSimsLife : huis erg donker en inrichting beetje kaal. Tuin ook wat kaal –
    @Caatje28 : Inrichting vind ik wat minder , oogt rommelig. Tuin beetje saai –
    @CarolineStrik : Ik mis de omheining, mis de structuur in de tuin. Inrichting huis spreekt mij niet aan –

    En mijn + stemmen gaan naar:
    @FrancescaThona : heel mooi huisje! Hele fijne sfeer en leuke accessoires . Mooie tuin++
    @Cynthia_Nienhuis : mooi huis, wel wat grijs, mooie verdeling van de tuin. En mooi huis ook ++
    @smoesie : Mooi huis, wel erg groot!, is bijna de helft van je kavel lijkt het zo. Mooie tuin +
  • Opties
    Redqueen356Redqueen356 Berichten: 2
    Mijn plusstemmen gaan naar:
    @Caatje28 - super leuk huisje, huiselijke sfeer!
    @Marijeee - mooi ingedeeld en superleuk uiterlijk
    @Twiggy - zelfde als hierboven, gewoon super leuk!

    Mijn minstemmen gaan naar:
    @NataschaSimsLife - het is helaas niet mijn smaak bij de opdracht.... sorry
    @CarolineStrik - ik mis teveel elementen van de opdracht
    @Cvk1986 - verhoudingen wat beter uitwerken!
  • Opties
    Na alle prachtige inzendingen bekeken te hebben (echt super leuk deze wedstrijd) zijn dit mijn stemmen

    De plus stemmen +++++
    @Smoesie - super mooie tuin
    @Devely - ik krijg een super knus gevoel bij dit huis
    @Caatje28 - mooi knus ingericht en een prachtige tuin. leuk gedurfd ook die rode gordijnen.

    De min stemmen - - - - - - :(:(


    @CarolineStrik – je hebt aan meerdere eisen niet voldaan.
    @cvk5585 - het huis is te leeg hier had echt wat meer gedaan kunnen worden om het wat knusser te maken.
    @NataschaSimsLife - je hebt niet aan de eisen voldaan en de buiten kant van het huis vind ik niet mooi'


  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    mei 2016 aangepast
    Mijn pluspunten gaan naar:
    @Twiggy
    @Smoesie
    @Devely

    Mijn minpunten gaan naar:
    @NataschaSimsLife
    @cvk5586
    @CarolineStrik

    Oké, ik heb een hele vreemde manier van reactie schrijven. Eigenlijk is die ook meer voor mezelf bedoeld dan voor anderen. Ik doe dat omdat ik anders in de war raak wat ik waar in welke dia heb gezien. Dus ik begin met eerste indrukken en soms zijn die totaal niet correct en kom ik later erachter dat het toch niet zo is zoals mijn eerste indruk was. Dat vertel ik dan ook op die manier. Omdat mensen het fijn vinden om toch een reactie te krijgen, zet ik nu mijn reacties hier neer. Neem het vooral niet persoonlijk allemaal. Ik kijk naar zowel positieve dingen als negatieve dingen.

    Edit: ik kon wel meer pluspunten geven, maar uiteindelijk heb ik pluspunten gegeven aan de tuinen die ik het mooist vond, niet perse de huizen.
    @Marijeee
    Buitenkant huisje ziet er erg leuk, knus, klein en gezellig uit. Heerlijk. Het dak is ietswat apart, maar voor mij niet echt storend (het valt alleen wel op). Leuke entree (veranda), de sfeer is gezet, maar deze is wel heel erg in contrast met wat er binnen te zien is. Ik vind het van alles, behalve “oud” aandoen. Eerste indruk was: wat is het wit. Toen viel me de tafel op die ik wel heel erg studentikoos vind aandoen. En de huiskamer doet mij meer denken aan jonge mensen van een jaar of 25-30; net wel, net geen jong gezin. Ik ben wel he-le-maal weg van de tegeltjes op de muur in de keuken. Ik vind ze geweldig! Niet perse in deze context, maar gewoon in het algemeen. Ik vind ze gewoon leuk. :D De piano vind ik wel weer erg passen in het thema. De badkamer vind ik erg druk, maar wel hier wel passen, maar de ook de slaapkamer vind ik erg wit en zoals de benedenverdieping doet het me meer denken aan jonge mensen van een jaar of 25-30. Maar WEL heel leuk ingericht. Heel fris en het past allemaal goed bij elkaar.
    Mijn eerste indruk van je tuin was wat saai. Maar toen ik de details ging bekijken, zag ik dat je wel veel gewerkt had aan details. En bij jou staan alle planten anders en door elkaar! Voor mij is dat een heeeele dikke pluspunt. Wat ik weer wat minder vind is dat je de kleurenpalet van het huis doorgevoerd heb naar buiten: vrij wit. Het zou een pluspunt moeten zijn, het was immers een aandachtspuntje van je (ga ik vanuit), maar het werkt hier net niet. Ik denk dat dat mede heeft bijgedragen dat het eerste blik wat saai oogde.
    Jammer dat je budget niet was opgegaan, maar ik begrijp het wel. Het was voor jou gewoon af, denk ik. Is het niet? Je hebt in iedere geval aandacht geschonken aan details, dat is goed te zien.

    @Emkooij
    De eerste indruk die ik heb van jouw huis is dat hij erg groot oogt. Hij neemt zowat de halve lot in beslag… althans, zo leek het, zo was het niet. Dat maakt meteen een tweede punt wat me opviel; waar is de voortuin? Theoretisch is er een voortuin, maar die is wel superklein! Maar eerst even terug naar mijn eerste opvallende punt. Ik snap wat je gedaan hebt; je hebt gekozen om een langwerpig, minder-diep huis te bouwen. Ik had alleen niet gedacht dat het dan ook meteen zoveel groter lijkt. Binnen is alles erg ruim opgezet. Dat kan ook makkelijk.
    Ik vind het binnen heel mooi ingericht. Niets om op te merken, heel “ouderwets” ingericht naar mijn idee/smaak. Pluspunten hoor.
    Buiten ziet het er echt supernetjes uit. Heel sfeervol en het doet mij echt aan een Engelse tuin denken. Je fontein vind ik ook zeer geslaagd! Wat ik wel weer jammer vind, is dat jouw planten allemaal dezelfde kant op staan. Je hebt nog best veel gevarieerd met planten (om en om), daardoor valt het iets minder op, maar ik zie het toch meteen. Het doet een beetje onnatuurlijk overkomen.
    Minder vind ik dat kampvuur. Beetje on-opa-oma-achtig. Je voortuin vind ik (nu ik er een betere blik op kan werpen) wel heel mooi ingericht, ook al is hij vrij klein.
    Ook jij bent onder je budget gebleven. Wel jammer, je had nog wat kunnen aanvullen, denk ik.

    @LisaSimLife
    Eerste indruk is een leuk huis met een mooie tuin. Maar dan zie ik dat er aan de voorzijde een “uitbouw” zonder raam. Ik weet nog niet wat zich achter die muur bevind, maar het oogt nu een beetje alsof er een raam mist. Achterkant van het huis vind ik geweldig! Dat dakterrasje boven de serre, die is niet alleen heel leuk, maar ook superleuk ingericht!
    Binnen vind ik het leuk ingericht, al moet ik zeggen dat ik de verhoudingen een beetje gek vind. Je huiskamer is zoveel kleiner ten opzichten van de leefkeuken. Ik denk dat je het beter had kunnen laten bij één openhaard (in de leefkeuken). Dan was het nog wel in vreemde proporties, maar de haard in de woonkamer helpt niet echt mee aan het verbeteren ervan.
    Bovenverdieping ziet er netjes uit. O, aha, ik zie nu wat er in dat “uitbouwtje” zit. Om heel eerlijk te zijn vind ik het jammer. Ik zie wat je gedaan hebt en in die kamer past het wel, maar het was ook heel erg leuk geweest om daar bijvoorbeeld een laag kastje te zetten ramen. Maar goed, smaken verschillen gelukkig. :)
    Je tuin vind ik heel erg netjes gedaan. Ziet er leuk uit. Ik moest even zoeken naar je verhoogde borders, maar ik heb ze gevonden en ik vind ze leuk. Ik zag ze niet meteen, omdat ik eigenlijk naar iets anders keek (ik had een ander beeld voor me). Maar ik vind jouw versie ook heel leuk. Totaal anders, maar wel leuk.

    @Twiggy
    Het duurde even een aantal slides voordat ik een eerste indruk kon krijgen. Het huis doet me een beetje armoedig aan. Dat is natuurlijk onzin, het is een vrij groot huis. Maar ik denk dat dat komt door de steenkeuze en houten-uitbouwkeuze.
    Van binnen is het erg leuk ingericht, vind ik. Ik vind de keuze die je gemaakt heb om “poortdoorgangen” te maken erg leuk (ik weet niet hoe je ze noemt, maar ik hoop dat je me begrijpt). O, interessant, twee badkamers voor een huis met een slaapkamer. Het misstaat hier niet, het ziet er zelfs perfect bijpassend uit, maar het viel me wel even op.
    Een zeer sfeervolle tuin, erg mooi! En je planten staan ook overal door elkaar en gedraaid. Voor mij een hele grote pluspunt! Erg leuke verhoogde border! Hé, de waterton! Me like! :D
    Ik kan alleen wel maar één beeld vinden en een zonnewijzer. Ik denk dat ik gewoon niet goed kijk, sorry.
    (Edit later: ik begreep later dat die zonnewijzer ook een beeld is).

    @Cynthia_Nienhuis
    Eerste indruk: leuk huis! Ik mis alleen een paar ramen, of lijkt dat? Een plantenbak zomaar ergens? En een dakkapel zonder raam? Hé, een balkon! Leuk! :D Je tuin ziet er echt veelbelovend uit! Ik ben erg nieuwsgierig naar de detailfoto’s.
    O, je hebt plattegronden omgedraaid. Duurde even voordat ik bewust was dat je met de bovenverdieping begon ipv met de begaande grond. Ik zou dat andersom hebben gedaan. Je inrichting ziet er goed uit, maar jeetje, wat heb je veel ruimte over in de leefkeuken en slaapkamer. Had je in de keuken niet beter kunnen kiezen voor een andere tafel? Of misschien de tafel meer in het midden?
    Wat een mooie tuin! Heel sfeervol. Ik ben ook echt helemaal weg van je fontein. Geweldig! Wat ik wel jammertjes vind, is dat veel van jouw planten niet gedraaid zijn. Ze wijzen dus allemaal datzelfde bloemetje in de zelfde hoek naar de zelfde kant. Dat komt wat onnatuurlijk over.
    Oei, die boekenkast voor het raam zou ik niet gedaan hebben. Het valt me echt heel op. Ook het gemis van een trapleuning valt me heel erg op. Je hebt duidelijk meer aandacht geschonken aan je hele mooie tuin dan aan het huisje. Je tuin vind ik namelijk geweldig, je huisje aan de binnenzijde iets minder.

    @NataschaSimsLife
    Eerste indruk is: een vakantiebungalow. Je tuin voelt een beetje hetzelfde; alsof het een vakantiehuis-tuin is. Veel groen, weinig afscheiding tussen planten en gras en in een sterk contrast met de rechthoekige fonteinen.
    De boogjes in je huis vind ik erg leuk en erg opa-oma-achtig! Pluspunten! Ook vind ik het leuk dat je aan een kapstok heb gedacht. Minder vind ik dat ik een trapleuning mis.
    Ik heb twee keer gezien dat je hetzelfde schilderij op dezelfde muur, maar dan net een andere hoogte hangt. Vind ik wat armoedig uitzien. Ik snap wel wat je gedaan heb, maar het komt er voor mij net niet uit. De rest van de inrichting valt niet veel aan op te merken.
    Van dichterbij ziet je tuin er beter uit dan vanaf de plattegrond. Het is best netjes gedaan en je hebt er wel degelijk aandacht aan geschonken. Minder vind ik wel dat je planten allemaal in dezelfde hoek staan (niet gedraaid) waardoor het voor mij onnatuurlijk overkomt.

    @Dnll8445
    Mijn eerste indruk is prachtig, bijna sprookjesachtig. Ik ben erg benieuwd naar de rest!
    Ik weet niet heel zeker wat ik van je interieur vind. Ik vind het wel ouderwetsachtig, maar een schil contrast is die groenige felle kleur. Het is net of het daar niet past. Ik denk dat ik wel weet wat je geprobeerd hebt. Ik denk (maar weet het niet zeker) dat je één geheel wilde maken en de bruinigheden wilden doorbreken met iets fris. Maar het is meer een afbreuk dan een doorbraak, naar mijn smaak. Hé, wel een balustrade, maar geen trapleuning? Per ongeluk vergeten?
    Ik vind je tuin echt super mooi gemaakt. Aparte vorm van je fontein. Waarom hebben trouwens de sproeiers verschillende kleuren? Je stepstones vind ik ook erg leuk hier in deze tuin. Mooie hoekjes en het doet me echt Engelse-tuin-achtig aan. Wat ik minder vind is dat jouw planten allemaal dezelfde kant op staan. Dat komt erg onnatuurlijk over.

    @Smoesie
    O, jeetje, wat een groot huis. Hij is prachtig, absoluut, maar hij doet me ook erg kolossaal aan. Bijna een eengezinswoning ipv een oudere woning. Maar ik vind hem wel erg mooi. Heel mooi opgezet, leuke kleurkeuzes, erg mooi gedaan qua opzet. De pilaren vind ik ook erg mooi gelukt.
    Je inrichting is erg mooi. Heel sfeervol, precies goed qua indeling, prachtig. Ik heb slechts één opmerking en eigenlijk zou ik die nooit hebben gezegd omdat het anders zo muggenziften is, maar omdat je huis zo mooi is, zeg ik het toch maar; ik zou het aanrecht waar de magnetron op staan vervangen voor een aanrechtdeel die net andersom de bocht maakt zodat het niet zo vreemde hoekje in zit. Maar zoals ik al zei: tis maar een heel klein dingetje.
    Ik vind je tuin echt prachtig! Leuk bedacht zo die verschillende tuintjes die je kunt bereiken met een poortje/boogje. En je fontein vind ik echt helemaal geweldig! Zo mooi! Wat ik wel minder vind is dat jouw planten allemaal dezelfde kant op staan. Dat komt erg onnatuurlijk over. Dat is jammer, want het was voor mij echt een supertuin.

    @Devely
    Wat een lief huisje. Mijn eerste indruk is echt een heel schattig huisje met een keurig aangelegde tuin. Heel erg mooi. Ik ben benieuwd naar de rest.
    Heel vervelend, maar ik heb niets om op te merken in je huis. Alles is mooi ingericht. Ik vind alleen de keuken wat krapjes aandoen, maar als je de tafel verplaatst, had je een te ruime keuken en ergens anders wat meer krapheid. Dus gewoon goed gedaan. Het roze in de slaapkamer vind ik wel wat te kinderlijk, maar de rest van het huis is gewoon echt mooi.
    Wat een prachtige, nette tuin heb je gemaakt. Heel veel aandacht geschonken aan details en bijna niets is hetzelfde in je tuin. Zo vind ik het bijvoorbeeld leuk dat je om de boom een klein richeltje hebt gemaakt. De borders zijn overal anders. Ik vind het echt supermooi. Wat ik wel minder vind is dat jouw planten allemaal dezelfde kant op staan.
    O, is een zonnewijzer ook een beeld? Oké, dan tel ik inderdaad twee beelden. :)

    @Caatje28
    Wat een lief zoet huisje. Heel mooi gemaakt. Leuk ook zo dat dak, doet bijna sprookjesachtig aan.
    Je huis is goed ingericht. Overal staat wat, niets te weinig, niets te veel. De muren maken het huis wel wat druk, vind ik. Maar tegelijkertijd creëert het ook gezelligheid en doet het ouderwets aan. Ik vind je rode gordijnen eigenlijk niet zo mooi in dit huis. Ze passen naar mijn mening niet bij de sfeer van de rest van het huis. De bovenverdieping is een stuk rustiger en er is niets om op te merken. :)
    De eerste indruk van de tuin is dat het erg mooi was ingericht, maar oei, bij jou komen de regelmaat van de planten wel heel erg sterk naar voren. Ik bedoel te zeggen dat je ze niet gedraaid hebt waardoor alle planten (van dezelfde soort) hetzelfde eruit ziet. Dat komt erg onnatuurlijk over, vind ik. Je fontein vind ik ontzettend goed gelukt! Heel erg mooi geworden. Het zithoekje vind ik wat vreemd. Waarom niet op gesteente?

    @Thekattengirl
    Wat een prachtig huis! Echt helemaal perfect op een dingetje na. Ik vind dit een van de allermooiste huizen van deze ronde. Die sfeer die je ook meegeeft. Echt prachtig. Maar ik vind het niet echt een klein huisje voor opa en oma. Maar hij is wel prachtig.
    En toch, nu ik de binnenkant bekijk, valt het allemaal best wel mee. Hij komt denk ik vooral heel groot over, maar dat is het niet.
    De inrichting is heel erg mooi gelukt. Het is precies dat wat de buitenkant beloofd (komt goed overeen met de buitenkant). Leuk zo, dat poortje/boogje bij de trap. Erg leuk.
    Jammer dat je maar twee dia’s had van de tuin, terwijl het om de tuin draaide. Ik vind je tuin (voor zover ik het kan zien) erg goed gelukt. Heel mooi en ook weer totaal anders dan de anderen. Ik vind alleen een beetje jammer dat ik wat gras mis. En ik vind het de stamboombank niet zo Engelse-tuin-achtig. Maar voor de rest echt heel erg mooi gedaan!
    Volgens mij heb jij je planten ook niet gedraaid (zie bij diverse mensen hierboven), maar bij jou is dat niet zo erg (of liever gezegd: helemaal niet erg) omdat je heel erg afgewisseld hebt met andere planten waardoor het minder opvalt.

    @d13ntjuh
    Mijn eerste indruk was: o, dat is wel erg veel dak. Toen ik “Engelse cottage” zag staan, snapte ik wat je gemaakt had. Ikzelf vind het vrij saai, maar het is wel écht een Engelse cottage, dat wel.
    De inrichting komt wel wat rustig over, beetje te rustig. Alsof het kaal is, maar dat is het niet, want overal staat wel wat. Ik kan dus niet echt mijn vinger erop leggen. Maar zoals ik al zei: overal staat wat en dat vind ik zelf erg goed gedaan. Mooie verdeling van alles. Ook de kamergrootte ten opzichte wat erin staat.
    Je tuin vind ik minder gelukt. Het voelt aan alsof de planten random zijn neergezet. Ik moest echt even terug naar je plattegrond om te zien wat je nu precies met je tuin gedaan had. Daarin zie ik wel degelijk dat je een plan had en gemaakt heb, maar helaas komen die in de foto’s achterin je dia’s niet tot zijn recht.
    Je fontein vind ik ook weer minder. Het wordt één grote modderpoel als dat de hele dag op het gras sproeit. Sorry.

    @cvk5586
    Klopt het dat je bijna lege borders hebt? Waarom heb je niet die bijna-20.000,- opgebruikt voor de borders?
    Leuk dat van die stenen zo in een boogje om het pad heen. Door verschillende kleuren te gebruiken, heb je op de details gelet, zie ik. Het hoekje in de voortuin vind ik erg sfeervol en mooi gedaan. Leuk detail die bloemetjes. Ik vind het jammer dat het fornuis los staat van het aanrechtblok. Voelt nu een beetje verloren aan. Ik vind dat je duidelijk kunt zien dat je een ouderwetse inrichting hebt proberen te maken. Ik vind dat goed gelukt.

    @CarolineStrik
    Als eerste dacht ik “wat een leuk huisje”. Mijn tweede gedachte was “waar is de omheining”. De derde gedachte was “voelt een beetje rommelig aan”. Ik heb het nu zo achter elkaar opgeschreven omdat dit zeer snel achter elkaar in me op kwam. Het begin was goed, maar namaten ik naar de details keek, vielen de gaten bij me op.
    Is het een idee om de volgende keer de plattegrond van iets dichterbij te nemen? Ik kon het op het overzichtsplaatje niet goed zien.
    Ik vind je tuin niet zo heel erg Engelse-tuin-achtig. Ik kan ook niet goed ontdekken wat je precies probeerde te doen in je tuin. Je tuin lijkt nogal bij elkaar geraapte pogingen. En als ik dan zie dat je bijna 20.000,- over hebt, vind ik dat erg zonde. Deze ronde draaide juist om die tuin.
    Ik vind je inrichting wel mooi gelukt qua ouderwetsheid.

    @Vogeltjemeer
    Wat een mooi huisje! En die schoorsteen ook! Wel jammer dat daar ramen in zitten. Ik ben benieuwd naar de rest.
    Oh, jammer dat je zo weinig foto’s hebt van de tuin en zoveel meer van het huis. Ik had graag nog wat meer willen zien van de tuin. Ik vind het lastig nu om daar een mening over te hebben.
    Je tuin is wel mooi, het doet echt Engelse-tuinachtig aan. Je verhoogde border is zeker gelukt. Mooi gemaakt hoor.
    Het is maar goed dat je erbij verteld hebt dat je een kinderhoekje hebt gemaakt, want ik snapte hem niet meteen. ;) Ik snap trouwens ook niet goed wat je bedoeld met een kelderkast. Heb je een kelder gebouwd?
    Ik vind je inrichting wel mooi. Niet heel ouderwets, maar toch ouderwets genoeg om het voor opa en oma te maken.
    Post edited by FrancescaThona on
  • Opties
    DevelyDevely Berichten: 132
    Ik houd het kort deze ronde...Mijn excuses daarvoor...

    Mijn plusstemmen gaan naar:
    @Twiggy : Je tuin is erg mooi, vooral die border! De buitenkant van je huisje vindt ik niet zo mooi, maar de binnenkant wel.
    @FrancescaThona : Ondanks de vele cc vind ik je huisje en tuin toch wel heel erg leuk. Ik ben wel heel benieuwd wat je ervan zou maken als je geen cc zou gebruiken!
    @smoesie : Je huis oogt heel erg groot/ massief en associeer ik niet met een klein Engels huisje, maar je tuin vind ik prachtig en daar draaide het deze wedstrijd vooral om! Vooral die afscheidingen en verschillende hoekjes vind ik erg leuk.

    Mijn minstemmen gaan naar:
    @CarolineStrik : Helaas voldoe je echt aan te weinig eisen om door te gaan...Heel jammer, want hierdoor kan er niet eens goed naar je inzending gekeken worden...Tip voor een volgende keer: schrijf alle eisen op een apart blaadje/ boekje en check geregeld tijdens het bouwen en zeer zeker voor het inleveren of je aan alle eisen hebt voldaan!
    @Vogeltjemeer : Jouw inzending is zeer moeilijk te beoordelen, omdat jouw presentatie niet duidelijk genoeg is. De foto's zijn van slechte kwaliteit en ook erg klein, zeker de plattegronden. Er zijn ook veel te weinig foto's van de tuin, waar het tenslotte allemaal om draaide in deze wedstrijd!
    @cvk5586 : Wat ontzettend jammer dat je niet meer van je beschikbare budget hebt gebruikt! Zowel de inrichting van jouw huisje als de tuin zijn echt kaal! Zoals je kunt zien in de voorbeelden die MDianaSanders in haar handleiding heeft verstrekt, heeft een Engelse tuin een overdaad aan bloemen en is er geen kaal plekje in de tuin...
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2016 aangepast
    Doordat mijn vriend weer opnieuw is opgenomen in het ziekenhuis, (Jammer want had gehoopt dat zijn herstel voorspoedig loop maar een zware tegenslag weer.) kom ik eventjes niet aan stemmen toe. Maar wil vanavond eventjes de presentatie bekijken en morgen eventueel wel eventjes gaan stemmen mits er geen bijzonderheden gebeuren. Kunnen jullie mij wat tijd geven zodat ik ook kan stemmen mocht het morgen niet lukken?

    Jimmy von Beauluna.
    esfj0ir5oljt.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Oké, eindelijk ook even de tijd gevonden om mijn aantekeningen door te lopen en de inzendingen allemaal nog eens rustig te bezien. Hieronder dan wat ik ervan heb gevonden en naar wie mijn + en - stemmen gaan. Vind dit altijd lastig en dat zal met elke komende ronde niet minder worden...

    Wat ik in het algemeen kwijt wil, is dat ik het jammer vind te zien dat meerdere inzendingen dik over de 20 pagina's bevatten. Dit ondanks het feit dat er gevraagd is het bij zo'n 16 slides te houden vanwege het aantal deelnemers. Daarentegen vind ik het weer onwijs gaaf te zien dat meerdere inzendingen exact op het budget zijn uitgekomen ;)

    @FrancescaThona
    Ik vind het een lief huisje met een mooi tuinontwerp, maar het geheel komt op mij wat rommelig over. Naar verhouding teveel cc zowel binnen als buiten. Ik vind de keuken erg propperig vol ogen. Het kleurgebruik beneden vind ik teveel pasteltinten bevatten.

    @Marijeee
    Een erg leuk huisje met een mooie bloemrijke tuin al vond ik persoonlijk wit een beetje teveel de boventoon voeren.Ook hier is erg veel cc gebruikt naar verhouding. Die open ramen vind ik wel een heel leuk item Ik vind het geheel erg druk overkomen. Zeker binnen met die verschillende behangetjes.

    @emkooij
    Miste een voorpagina bij de presentatie als inleiding van de opdracht. De presentatie bevat ook meer dan 20 slides. Desalniettemin is het een mooi ontwerp met een apart dak, waar ik niet zo stuk van ben. De tuin heeft een mooie, kalme indeling; de gekozen kleuren in de beplanting complementeren dit geheel. De woonkamer is erg mooi, maar ik vind de indeling en decoratie binnen over het algemeen iets eentonig.

    @LisaSimLife
    Ik vind het een erg leuk huisje. Had meer variatie buiten gemogen in de beplanting van de tuin. Verder vind ik de indeling van de tuin niet optimaal. De kleurcombinaties buiten en beneden in de woning zijn erg mooi maar een klein beetje eentonig. De slaapkamer vind ik qua kleuren net niet lekker afgestemd ten opzichte van de rest van het huis.

    @Cynthia_Nienhuis
    Beetje vierkant aandoend huis. Wel mooie kleuren gebruikt; de buitenzijde oogt hierdoor toch natuurlijk. Een mooie tuin; al vind ik het rond de fontein wat teveel van het goede met de combinatie stenen, hek en fonteinrand. De fontein op zich vind ik niet zo mooi. Wel erg leuke hoekjes gecreëerd door de gehele tuin met de standbeelden. Binnen is het mooi al vind ik de slaapkamer wel erg roze. Tot slot telt het aantal slides meer dan 20.

    @NataschaSimsLife
    Een erg donker huis door de gekozen kleuren. De keuken en eetkamer binnen zijn erg mooi maar verder mist het huis wat aan warmte / persoonlijkheid. Het tuinontwerp voelt wat repetitief en simpel qua beplanting. Ook mis ik de kleur van tuinaarde in de bloem borders.

    @Dnll8445
    Leuk om inspiratiefoto's te tonen in je presentatie. Leuke kleurcombinaties in het interieur binnen. Hoewel klassiek oogt het geheel fris. De fontein en enkele borders vind ik niet voldoende aangekleed. De tuin is niet mijn favoriet.

    @smoesie
    Erg leuke, open indeling beneden, wel apart dat het toilet alleen vanaf de keuken toegankelijk is. Een leuk interieur al zag ik wel steeds dezelfde roze wand- en tafellampjes. :) Het gehele huis is goed gedecoreerd al vind ik het hier en daar wat druk ogen. Een mooi huis. De tuin is mooi ingedeeld en decoraties ook hier net als binnen mooi, zo ook de fontein. Maar helaas meer dan 20 slides in de presentatie.

    @Devely
    Leuk wat variatie in de omheining van het perceel en een leuke indeling/tuinontwerp, maar ook hier wat repetitieve beplanting doordat planten niet gedraaid zijn. Leuk huisje met mooie kleurcombinaties in het interieur. De veranda aan de achterzijde vind ik mooi gedaan. Een favoriet, maar wel veel meer slides (26) in de presentatie dan gevraagd.

    @Caatje28
    Beneden vind ik het mooi gemeubileerd, maar vind de behangkeuze niet helemaal aansluiten bij het interieur. Door het hele huis is een mooie verhouding cc/nocc te zien. Ik vind het huisje en de indeling interessant van vorm.Het tuinontwerp is mooi al hadden de planten wat gedraaid mogen worden voor variatie in de beplanting. De bestrating had iets vloeiender gemogen; lijnen ogen hier en daar wat hard.

    @thekattengirl
    Ik kan niet aan de vorm van het huis wennen; er gebeurt teveel zoals de tweede trap buitenom. Het ontneemt de aandacht van de tuin in mijn optiek. Binnen oogt het wat benauwd en donker. Het tuinontwerp is wel ontzettend mooi; vooral de fontein oogt aangekleed en is het centerpiece in de achtertuin. De stijlkeuze in meubilair en decoraties in de tuin vind ik niet overal samengaan.

    @d13ntjuh
    27 slides in een presentatie vind ik echt teveel voor deze ronde. Ik vind de cottage echter leuk geslaagd. Fijn, een badkamer boven plus toilet beneden. Dat heb ik niet in alle huizen gezien. De slaapkamer oogt wat kaal. Er zijn leuke hoekjes gecreëerd in de tuin. Ik denk alleen niet dat ik fan ben van het pad over de borders.

    @cvk5586
    Allereerst valt me op dat de fundering te hoog is. Hierdoor ogen de verhoogde bloembedden meteen onnatuurlijk. De tuin en woning ogen wat hoekig. Ik denk dat ik er hier voor gekozen zou hebben de woning wat kleiner te maken om meer te kunnen doen in de tuin. Het geheel oogde niet af.

    @CarolineStrik
    Het huisje vind ik interressant al zou ik graag een rustigere combinatie van buitenwanden hebben gezien. Ook zijn er leuke plekjes in de tuin gemaakt, maar de tuin is niet omheind, ik zie geen fontein en tuinhek. Jammer dat de tuin niet geheel volgens de opdracht is gebouwd met omheining e.d.

    @Vogeltjemeer
    Het huis oogt mooi; een mooi ontwerp in rustige tinten. De bonte kleurcombinaties in de tuin completeren het huis. Binnen oogt het huisje knus; ik vind het hoekje voor de kleinkids een leuk idee. De tuin vind ik echter wel wat achterblijven bij de knusse woning.

    +++ Plusstemmen +++
    Hier ben ik vooral uitgegaan van de combinatie van woning en tuin. De inzendingen die ik het meest allround mooi vond binnen de gegeven opdracht, zijn die van...
    • smoesie
    • Devely
    • Caatje28

    --- Minstemmen ---
    • NataschaSimsLife - Het ontwerp mist warmte cq persoonlijkheid
    • cvk5586 - De opdracht is niet correct gevolgd
    • CarolineStrik - Jammer dat de tuin niet voldeed aan de gevraagde eisen
  • Opties
    JesilJesil Berichten: 14
    Een beetje op de valreep vanwege vakantie en de drukte daarna maar hier ben ik dan toch :). Ik heb weer geprobeerd van iedereen wat te zeggen... en ja, ik baseer mijn mening vooral op mijn gevoel en persoonlijke smaak, hopelijk is dat ok.

    FrancescaThona: Je huisje vind ik erg knus en mooi, het heeft alles wat een tuin nodig heeft. Vooral het bankje in de tuin tussen al die bloemen en de bloemen bij het hek vind ik erg mooi. Het enige dat ik iets minder vond was de scheiding op de veranda tussen het leeshoekje en eethoekje. Ik had dat liever als 1 geheel gezien maar dat is puur mijn persoonlijke smaak.

    Marijeee: Je huisje vind ik er mooi uit zien, maar bij je tuin merkte ik aan mezelf dat ik me stoorde aan die grote witte bloemen die steeds maar weer terug kwamen, wat meer variatie had ik mooier gevonden denk ik.

    emkooij: Ook jouw huisje vind ik supermooi! Alleen ook bij jou een wat minder gevoel bij je tuin, hij is wat te strak voor mijn gevoel, niet wat ik graag zie bij een cottage.

    LisaSimLife: De buitenkant van je huis geeft me meteen het typische engelse gevoel. Maar de binnenkant vind ik daar niet bij passen. Je tuin en dan met name de fontein is een beetje teveel van het goede wat mij betreft.

    Twiggy: Jij weet met jouw huis bij mij precies de goede snaar te raken, leuk huis en prachtige tuin, het geeft meteen een goed gevoel als ik er naar kijk, erg mooi gedaan!

    Cynthia_Nienhuis: Het ziet er erg groot uit allemaal, en dat voor maar een klein budget! maar misschien dat ik dat niet helemaal goed zie. Ik heb er alleen niet echt een klik mee, een beetje te strak ook.

    NataschaSimsLife: Ik heb bij jou niet echt het gevoel dat ik naar een tuin kijk, meer een smalle strook langs een paadje rondom het huis. Ook de buitenkant van je huis spreekt me niet echt aan...

    Dnll8445: leuk huisje en ook een leuke tuin, een beetje te kaal misschien maar het stoort me niet echt omdat je er wel veel leuke hoekjes in hebt gemaakt. het oogt alleen een beetje kaal doordat je veel lage bloemen hebt gebruikt misschien maar ik kan er niet precies mijn vinger op leggen wat me er dwars aan zit.

    smoesie: veel plaatjes van je huis, ik had graag wat meer van je tuin gezien. Het ziet er wel leuk uit allebei, leuk vind ik ook die bogen in je tuin waardoor je in de andere gedeeltes komt.

    Devely: Het eerste woord wat in me op kwam toen ik naar je presentatie keek was Wow en dat bleef tijdens alle plaatjes zo. Echt heel erg mooi zoals je het huis en de tuin hebt gebouwd. Daar zou ik wel willen wonen!

    Caatje28: Leuk huisje en je tuin vind ik ook mooi, alleen je fontein neemt wat mij betreft een beetje teveel ruimte in.

    thekattengirl: Wat een mooi huis! die trap aan de buiten kant en je dak is bijna kunstwerk, ik kan er alleen maar van dromen om ooit zo'n dak te kunnen maken. Van je tuin had ik graag wat meer plaatjes gezien, ik vind het een beetje lastig te beoordelen zo. Een beetje teveel grijs voor mijn gevoel, maar het hoekje met het beeld van het meisje vind ik wel heel erg mooi.

    d13ntjuh: de achterkant van je huis met de veranda vind ik wel heel mooi maar bij de tuin krijg ik geen goed gevoel. De bloemen passen voor mij gevoel niet zo goed bij elkaar en het geeft me niet de rust die ik wel altijd zoek.

    cvk5586: Je huis vind ik wel aardig gedaan maar je tuin is wat mijn betreft te kaal.

    CarolineStrik: Ook jouw huis vind ik mooi gedaan en was blij te zien dat je mooie hoge bomen in je tuin hebt. Alleen ook jouw tuin vind ik wat aan de kale kant.

    Vogeltjemeer: Mooi huis en mooie tuin, voor de kleurige bloemen die je gebruikt hebt gaven me meteen een fijn gevoel.

    Mijn pluspunten gaan naar:
    FrancescaThona
    Twiggy
    Devely

    Mijn minpunten gaan naar:
    Marijeee
    NataschaSimsLife
    cvk5586
  • Opties
    Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Nou na heel veel moeite ben ik er eindelijk uit. Ik hou het kort, aangezien ik op visite ben.

    Mijn +stemmen gaan naar:
    @FrancescaThona:
    + Vind het binnen ontzettend gezellig
    + De tuin is echt leuk en Engels
    + De rommelkamer vind ik een leuk idee
    @Devely:
    + Huisje is echt schattig
    + De verdeling van de tuin vind ik een leuk idee
    +- Alleen bij het paadje links heb ik het idee dat je iets aan het einde moest zetten, zodat je een einddoel hebt als je daar loopt.
    @Cynthia_Nienhuis:
    + De tuin is echt super mooi
    + De poortjes aan de zijkant van de tuin is leuk bedacht
    + De fontein is leuk
    - Vind alleen het huis te groot en vierkant

    Mijn -stemmen gaan naar:
    @cvk5586:
    - De tuin is erg leeg
    - Het huis is vierkant
    - De bloemborders vind ik niet mooi
    @CarolineStrik:
    - Je voldoet gewoon niet aan de eisen
    @NataschaSimsLife:
    - Tuin heel leeg
    - Sommige kamers zijn heel leeg, dit had met accesoires zoals wc-rollen, handdoeken en muurversiering opgelost kunnen worden
  • Opties
    VogeltjemeerVogeltjemeer Berichten: 16
    Ik heb nu ook mijn keuze gemaakt. Hier zijn mijn stemmen:

    +stemmen:
    @FrancescaThona
    Ondanks de vele cc vind ik dit huis geweldig. Als ik ernaar kijk word ik vrolijk. De zolder vind ik erg leuk bedacht en de fontein is erg mooi.
    @Devely
    Het huis ziet er aan de buitenkant goed uit, en vanbinnen is het goed ingericht voor de toekomstige bewoners.
    @thekattengirl
    Waauw... het exterieur ziet er super uit en erg origineel. Vanbinnen ziet het huis er goed uit, terwijl het huis een aparte vorm heeft.

    -stemmen
    @cvk5586
    De hele kavel is erg leeg. Misschien had je met het geld van de stenen (die zijn erg duur) alles beter op kunnen vullen.
    @CarolineStrik
    Veel eisen zitten niet in jouw uitvoering. Ook vind ik de hoeveelheid steen vanbinnen jammer.
    @NataschaSimsLife
    Je tuin is erg mooi, maar het huis valt me tegen. In het huis had alles meer op kunnen vullen.
  • Opties
    FlowerGirlMe666FlowerGirlMe666 Berichten: 4
    Hier zijn mijn stemmen voor deze ronde

    De +stemmen gaan naar:
    @Caatje28 - De hele kavel straalt sfeer uit en het is mooi ingericht. Ik zou er zelf wel willen wonen.
    @thekattengirl - Het huis is heel schattig gemaakt en de tuin heeft een goede Engelse sfeer.
    @Cynthia_Nienhuis - Het is een gezellige kavel en straalt warmte uit

    De -stemmen gaan naar:
    @cvk5586 - Ik vind de kavel erg leeg en het huis is naar mijn idee sfeerloos.
    @FrancescaThona - Ik vind de tuin leuk met alle bloemen maar vind het huis en de tuin niet bij elkaar passen qua uitstraling.
    @Twiggy - Het huis vind ik een kille uitraling hebben.
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Stemronde 2 gesloten

    Bedankt voor het stemmen!

    De stemmen van @FlowerGirlMe666 zijn ongeldig verklaard – de redenen daarvoor staan in het algemene topic.

    Resultaten (op volgorde van inleveren):
    • FrancescaThona: 14 + stemmen
    • Marijeee: 3 + stemmen (4 + stemmen en 1 – stem)
    • emkooij: 1 – stem
    • LisaSimLife: 2 + stemmen
    • Twiggy: 7 + stemmen
    • Cynthia_Nienhuis: 4 + stemmen
    • NataschaSimsLife: 18 – stemmen
    • Dnll8845: 0 stemmen
    • smoesie: 7 + stemmen (6 + stemmen en + stem vorige ronde)
    • Devely: 11 + stemmen
    • Caatje28: 2 + stemmen (3 + stemmen en 1 – stem)
    • thekattengirl: 5 + stemmen
    • d13ntjuh: 1 + stem
    • cvk5586: 18 – stemmen
    • CarolineStrik: 17 – stemmen
    • Vogeltjemeer: 1 – stem

    De winnaar van opdracht 2 is FrancescaThona. Voor opdracht 3 heb je alvast een + stem verdiend en je mag de joker gebruiken.

    Helaas moeten NataschaSimsLife en cvk5586 de wedstrijd verlaten. Beide hebben jullie hetzelfde aantal – stemmen gekregen en er was niemand die meer – stemmen had, dus random.org hadden we niet nodig. Bedankt voor het meespelen, jullie mogen natuurlijk de opdrachten voor jezelf bouwen en ze daarna in de zandbak plaatsen.

    Bij deze is dit topic GESLOTEN.
    Felicitaties, vragen, opmerkingen, etc. graag in het algemene topic.
    Voor de regels over de joker, zie de beginposts in beide BMD topics.

    Ik ga zodadelijk opdracht 3 plaatsen, wanneer het zover is plaats ik een berichtje in het andere topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2016 aangepast
    Inleveren opdracht 3 geopend

    De links naar de presentaties voor opdracht 3 kunnen vanaf nu geplaatst worden. Elke deelnemer heeft hiervoor 1 bericht waarin je alleen de link plaatst. Vragen en opmerkingen graag in het algemene topic.

    Inleveren kan tot zaterdag 28 mei, 20.00 uur.

    Stemmen kan pas wanneer ik een bericht in dit topic heb geplaatst dat de stemronde geopend is – zie hiervoor ook de regels in het eerste bericht van dit topic.

    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    mei 2016 aangepast
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top