Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

BMD 4 Inlever en stem topic

«1
Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
Welkom bij het inlever en stem topic.

In dit topic worden alle creaties ingeleverd via de volgende regels:
  • Iedereen krijgt per ronde 1 bericht om in te leveren. Deze mag je na het inleveren niet meer aanpassen, tenzij overlegd.
  • Je mag pas inleveren wanneer ik daar toestemming voor geef.
  • Vertel iets over je project, vertel hoeveel het totaal kost en plaats dan het volgend aantal foto’s in een leeswaarschuwing. Een leeswaarschuwing maak je door [spoile r] [/spoile r] in te typen. (Vergeet niet de spaties uit de spoiler te halen!) Zet de link van de foto’s tussen de twee spoilers. Dus: [spoile r] link van de foto [/spoile r] (ZONDER spaties).
1 foto van de voorkant
1 foto van de achterkant
1 plattegrond foto per verdieping
4 foto’s per verdieping voor een betere indruk van het bouwwerk en inrichting
2 foto's van de tuin, tenzij het een grote tuinopdracht is. Dan 3 foto's.
Meer informatie over stemmen vind je in het topic van de opdracht:
https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/772231/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-4

Ook het stemmen mag pas wanneer alles is ingeleverd en ik jullie hiervoor oproep.

Vragen en/of opmerkingen graag in het andere topic zetten, dan houden we het overzichtelijk.
Post edited by Caatje28 on

Reacties

  • SabrientjuhSabrientjuh Berichten: 174 Koddige Kleuter
    Hier is dan mijn inzending :smiley:

    Ik heb er voor gekozen mezelf uit te dagen en een huis met een verdieping te bouwen. De inrichting is niet conventioneel, de keuken is namelijk boven en ook beschikt dit huis over een sauna. Dit huis is van van alles voorzien, je hebt een slaapkamer met en suite. Een luxe leefruimte met een tv, spelcomputer, laptop, lin-z en nog veel meer. Er is ook een gastentoilet en een sauna. De keuken is voorzien van een koelkast, gasfornuis, espresso machine, ijsmachine en magnetron. Daarnaast kun je ook heerlijk naar muziek luisteren en is er verstopt in een hoekje een pc. Er is ook een klein balkon waar heerlijk gebarbecued kan worden. De tuin is niet heel groot maar is voorzien van een schaaktafel, een werkbank en een kampvuur waar je heerlijk 's avonds bij kunt kletsen met vrienden.

    Elke kamer moest ook iets aparts hebben en ik heb alles zo goed mogelijk op de plaatjes proberen te krijgen maar ik zal alles ook nog eens benoemen. De slaapkamer heeft een stenen meur met mooie kunstwerken erop en de en suite is het thuis voor een ****. De leefruimte heeft zwarte muren ( de muur waar de achterdeur in zit is ook zwart) en de wc heeft een rode panelen muur. De sauna is op zich natuurlijk al heel bijzonder, maar deze heeft een heerlijk kleurrijk schilderij gekregen. En als laatste vind je in de keuken een vogelbad die dient als kunstdecoratie.

    Hier zijn de foto's:
    Vooraanzicht:
    5ctsetyijenq.png
    Achteraanzicht:
    vtpb3f8b43t2.png
    Plattegronden:
    860a70xgkzb1.png
    vonld7pmspvj.png
    Beneden:
    kzoyhgeexui1.png
    d4g6j53jmczk.png
    6ws2n2hy1c5n.png
    kofqvdqfaw98.png
    Boven:
    0m92vprmrerj.png
    5bd6dd66zrcj.png
    shz3uvnrleh9.png
    xu6hvlxnuox1.png
    Tuin:
    mxrv2el3g4tz.png
    q7rlre2nfrd1.png

    Hopelijk vinden jullie mijn inzending leuk
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    maart 2019 aangepast
    Fijn dat de eerste opdracht op een klein kavel is :) Zo kan ik, zei het wat laat met opgeven, toch op tijd een inzending doen. Een erg leuke opdracht @Caatje28 Dankjewel!

    Opdracht 1
    Inclusief kavel komt mijn inzending op 64.393 simoleons. Het huis oogt modern en industrieel met zijn hoge ramen en studio-achtige uitsraling. Ik heb in deze onconventionele woning gekozen voor een open indeling. Voor het jonge stel geen eetkamer, wat, zelfs geen eettafel die gedekt hoeft, want ze zijn - van horen zeggen - vast zo lui dat ze nog met afgrijzen aan het tafeldekken in het ouderlijk huis denken ;)

    Bij binnenkomst vanuit de hal zie je daarom meteen het grote kookeiland, waaraan ook de maaltijden direct genuttigd worden. De keuken zelf is in een strakke industriële sfeer opgezet. Dit sluit naadloos aan bij de kleurrijke en speelse, stadse inrichting. Overal komen technische toeters en bellen terug, zoals de Lin-Z in de boekenkast, de stofzuiger, de afvalbak, enz. Naast de zithoek is een dj-tafel in de ruimte geplaats, want het jonge stel houdt dus van moderne technische snufjes, maar natuurlijk ook wel van de voetjes van de vloer!

    In de badkamer is eveneens aan technische snufjes geen gebrek met de super deluxe verfrissingsunit en het pratend toilet. Hier voeren vrolijke, warme kleuren de boventoon. De slaapkamer is wat athentieker en rustiger ingericht, maar desondanks ontbreekt hier ook het speelse effect én de kunst niet. Vanuit de slaapkamer kan het stel lekker lui uit bed rollen 's ochtend en plaatsnemen in de morgenzon op het kleine terrasje. Buiten is het verder vooral gericht op lekker rusten in de zon met het geluid van kabbelend water. Er is een kleine oprit en verder staan een boom en wat onderhoudsvrije struiken in de tuin op de afscheidingen. Tot slot op de achtergevel een wand met volledig onderhoudsvrij, bloeiend goed.

    En dan nu de echte plaatjes:
    voorzijde
    dd6mhp5fauaa.jpg
    achterzijde
    kj40bkkhy5js.jpg
    plattegrond
    zcgvqta5d0o1.jpg
    keuken
    j9lkopwi4ja3.jpg
    woonkamer
    ofsjbmd8n70a.jpg
    badkamer
    5yruzgj3w50y.jpg
    slaapkamer
    h62mvc6zl70v.jpg
    voortuin
    tzs7bwms0z25.jpg
    achtertuin

    6s4toe7sq1iy.jpg

    Tot zover mijn aandeel voor BMD4, opdracht 1. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien en benieuwd zijn naar meer. :)
    Het kavel is te downloaden via deze link. Ik kijk alvast uit naar de stemronde!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2019 aangepast
    Hier is mijn inzending:

    De voorkant van het huis:
    e5jcc0ozaga1.png

    De achterkant van het huis.
    Minimale tuin, maar wel met een lekker zitje.
    En om de ideale teint te behouden, een grote parasol.
    ucr96itulzfn.png


    Plattegrond:
    fpitbdcacitw.png

    Woonkamer, loungedeel (hier wordt ook gegeten, met een bord op schoot.)
    cqs2vohoei5n.png


    Het leeshoekje van de woonkamer:
    bsrirclt1etp.png

    De slaapkamer:
    De opdracht was "De slaapkamer moet knus worden, het liefst niet te modern",
    deze is lief en gezellig ingericht.
    xl78lbntczog.png

    De hobby/werkkamer:
    duxac1qbs368.png

    Alles is zo strak en modern mogelijk gemaakt, met uitzondering van de slaapkamer.
    Maar wat is het lastig bouwen met alleen maar diagonale muren!!
    Post edited by Deborah on

    Some angels choose fur instead of wings
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    maart 2019 aangepast
    Ik vond het een hele uitdagende en leuke opdracht. Ook ik heb mezelf nog een beetje meer uitgedaagd door er een verdieping op te bouwen en dus een trap te gebruiken. In elke kamer moest iets aparts hebben, dat zal ik even benoemen: in de gang staat links een authentieke vaas wat niet bij de stijl van het huis past maar ik vind het er toch erg leuk uitzien, in de zit/woonkamer hangen twee erg kleurrijke schilderijen, in de keuken hangt aan de muur een kunstwerk met erg veel lampjes. Op de bovenverdieping heeft de slaapkamer ook een erg kleurrijke muurdecoratie en de drukke patronen op zowel het bed als het tapijt, op de overloop hangen ook nog 2 gameposters wat je misschien niet zo snel zou verwachten.
    In het huis zijn ook wat technische snufjes te vinden zoals het pratende toilet, de robot stofzuiger en de drone.
    Het huis heeft verder geen eettafel omdat ik bij luie mensen meteen denk aan op de bank eten en niet de moeite nemen om aan tafel te dekken. In de tuin staat nog een wasrek voor als ze de energie hebben om was op te hangen ;) verder hebben ze nog een balkonnetje en een veranda om lekker te rusten.

    Hier dan de foto's en plattegronden:

    rv2xjcenx4il.png

    wbgm31visoxg.png

    kmxjsod6m1v2.png

    50l3nem154wt.png

    do3q328c3vhs.png

    as8l9ct0bsqz.png

    vytivaclqco7.png

    qphx10gfmtgu.png

    q4zxbm5m3u9d.png

    b82b6h4hwrgt.png

    1ypcugirrvev.png

    8jb3l7q8lbu1.png

    cn2q90fr4xkb.png



  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Hey iedereen!

    Zo op de valreep heb ik nog net de foto's kunnen maken voor deze wedstrijd:
    Het huis is 99.372 Simoleons en te downloaden onder mijn naam lisasimlife
    bwb5tk13bc4k.png

    Het is een kleurrijk en gezellig huis voor mijn stel Bas en Sita. Ze zijn nogal lui en houden vooral niet van tuinieren. Ik heb ze een dakterras ontworpen zodat ze wel buiten kunnen zitten maar niet zoveel werk van de tuin hebben.
    In iedere kamer heb ik iets geks proberen te stoppen, meestal in kleur.
    Achteraanzicht.
    2bsmnjqagokd.png
    Dakterras: een lekkere buitenplek om te zitten en om de barbeque aan te steken.
    ueq5k3q25rdn.png
    De entree van het huis is nogal een duistere en mysterieuze kamer. Dit tegenover gesteld aan de verwachtingen.
    g17ptmk0ihp7.png
    Keuken, industrieel met een pastel tintje. De openhaard is origineel. Staat heel gezellig, maar wordt helaas door de bewoners weinig aangestoken.
    od2cwxt298wi.png
    De zitkamer heeft een vrolijk geel tintje.
    3l40rhjot0pm.png
    Benedenkantoor en muziekruimte hier is Bas meestal te vinden, als hij uit de kelder wegkomt.
    sc625gglmwpn.png
    Thuisbioscoop! Wie wil dat nou niet?
    d4rw92bdo26k.png
    33154riekoee.png
    Overloop boven met wasmachine/droger combinatie. In de favoriete kleur van Sita.
    fkzs45gtvf1b.png
    Sita's kantoor is boven gevestigd, Bas komt hier niet zo graag, hij vind het nogal.. Roze..
    8mte6zs7zdmj.png
    De vrolijke maar toch gezellige slaapkamer. Een heerlijke plek om 's avonds een filmpje te kijken.
    e4brts1fo4y5.png
    Badkamer boven.
    dtrgz8liqgsu.png
    Bovenaanzichten:
    8yr268ae2q0d.png
    ctq3h2k4drvu.png
    6v7xwheavoiq.png
  • EssemiEssemi Berichten: 46 Pruttelende Peuter
    Hoi allemaal,

    Het huis was al een tijdje klaar, maar ik moest alleen nog iets verzinnen voor de tuin. Op mijn laptop werkt de terreinverf niet en rechte muren waren niet toegestaan, dus moest ik iets anders verzinnen en daar was ik tot vandaag nog niet aan toegekomen.

    Het huis kost in totaal 97.400 simoleons.
    Ik heb er ook voor gekozen om met meerdere verdiepingen te werken, maar eerst even buitenom. In de voortuin staan een paar enkele vaste struiken die weinig aandacht nodig hebben. De achtertuin heeft een rotstuin, waar ook weinig onderhoud nodig is. Uiteraard staat er ook een buitenkeuken en een gezellige zithoek.
    1dfdz61lbxoi.png
    adw1n1htvdps.png

    Eenmaal binnen kom je in de leefruimte. Veel ruimte en veel kunststukken en een ruime badkamer.
    9muk25e5cdr0.png
    6x7o487fxkua.png
    fqnyntp9edb5.png
    pocy48s1lv4n.png

    Boven is er een slaapkamer met een badkamer. Het aparte aan de badkamer is dat er grote ramen in zitten. Om heerlijk vanuit bad tv te kijken. Heb je hier geen zin in doe je gewoon de lamellen omlaag en dicht.
    Ook is er op deze verdieping een ruimte met een computer en een plekje om te lezen als je daar zin in heb.
    ktzqhc0zibuk.png
    23i86b578fcq.png
    4ekjbnh2757z.png
    afp7pac7h3ie.png

    Dan hebben we ook nog de kelder met zwembad. Ook is er een badkamer om je direct na het zwemmen weer op te frissen.
    f9l22suenyub.png
    drw7fyyrqply.png

    bpakqogeydwe.png
  • MonahapjeMonahapje Berichten: 19 Brabbelende Baby
    Hoi allemaal,

    Laat ik jullie het verhaal vertellen van Sanne en Wesley. <3
    Sanne, een binnenhuisarchitecte, was al jaren hoteldebotel op Wesley. Verlegen als zij was wist ze niet goed hoe ze dit nou precies moest aanpakken, zij had dit nog nooit gedaan! Tijdens gesprekken die zij voerde met Wesley probeerde ze wel eens wat te hinten, maar zij had het idee dat niks werkte. Tot op een dag ze onwijs werd verrast met een romantisch avondje uit in de natuur onder een prachtige sterrenhemel. Sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Hun relatie was top, maar bij de ouders wonen en geen eigen ruimte hebben werd toch snel vervelend.

    Ze besloten samen een huis te kopen! ;) Ze wilden een huis waar weinig aan moest gebeuren. Inrichten wilde Sanne wel graag, maar klussen: No way! Uiteindelijk kwamen ze het perfecte huis tegen! Een huis met een enkele verdieping,IDEAAL, ze moesten er niet aan denken om al die enorme ruimtes schoon te moeten maken! De tuin was wat verwilderd, maar perfect in blijvende proporties gehouden zodat ze konden genieten van de natuur zonder te tuinieren. En dan nog het allerbelangrijkste, binnen hun budget van $99.500. Want met het inrichten en kleine aanpassingen kwamen ze op een bedrag van$97.597,-. Omdat zij zo ontzettend blij waren met de vondst en moderne inrichting van het huisje, hebben zij mij gevraagd dit met jullie te delen. Dus ik zal jullie niet langer ophouden en snel de foto's laten zien, want dit is toch een plaatje?!
    Allereerst de voorkant van het huis
    j07n1sd6fqb5.png
    De achterkant
    rkafsh7qga2k.png
    Plattegrond:
    p2bipm8unar2.png
    De 4 foto's van de binnenkant:
    5wvmsd3uzrvl.png
    7ske0wed7b5q.png
    wn887etq1erq.png
    pz52lw1t4qh0.png
    En de 2 foto's van de 'tuin' en terras:
    dscg32s3u5e8.png
    bpk0wzl5lk22.png
    Ik heb nog weinig ervaring met bouwen, dit is denk ik mijn 3e huis ooit zelf gemaakt. Dus ik hoop dat het jullie bevalt en dat ik nog verder uitgedaagd word om nieuwe dingen te leren!

    Groetjes Monahapje :smile:
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Hoi allemaal,

    Ik wil ook nog graag meedoen. Ik zag het bericht pas gisteren. Er was al zo lang geen nieuws meer geweest dat ik gewoon niet meer gekeken heb! Maar ik zag dat ik nog tijd had tot Kanarie1234 had ingeleverd, dus bij deze.

    Wat leuk om weer met een opdracht te bouwen! Maar wel moeilijk door de schuine muren. Met het budget had ik dit keer geen moeite. Ik ben tevreden en kwam uit op 77.925 uit.
    Waar ik wel moeite mee had was het maken van de foto's. Ik ben gewend de foto's in leven te maken, maar ik heb de uitbreiding seizoenen en het was toen hartstikke bewolkt! Heb even gewacht tot de zon weer ging schijnen zodat het huis net wat frisser oogde :-)

    Allereerst een foto van de voorkant van het huis.

    yn2zbenfs7if.png

    Zoals je ziet is de buitenkant van het huis strak gehouden.

    En ook de achterkant.

    ou99r084pojf.png

    Er is een klein zit gedeelte waar het stel snel de barbecue aan kan steken, maar wat weinig onderhoud nodig heeft.

    We beginnen met een plattegrond van de begane grond.

    3946uvp5nfig.png

    Op deze foto is de vorm van het huis goed te zien. Wat direct opvalt is dat het huis gebouwd is om een monumentale boom. Deze boom moest bij het bouwen bewaard blijven. Dit heeft een uniek element opgeleverd.

    We komen vervolgens binnen in de ruime hal.

    xbk36x259mfp.png

    Vanaf hier kijken we direct naar de keuken rechts en de woonkamer. De keuken heeft een industriële uitstraling en de woonkamer is modern gehouden, maar heeft wel een twist.

    qhq7ve6bb6kr.png

    3op2x7hera1k.png

    bvr0jfl58npu.png

    Ook vinden we de slaapkamer op de begane grond. Deze slaapkamer is in tegenstelling tot de moderne uitstraling van de rest van het huis, knus en gezellig.

    0dqnrpzzhcsi.png

    Uiteraard is er ook een badkamer aanwezig die van alle gemakken is voorzien.

    k8762bhexibl.png


    Dan nu een plattegrond van de eerste verdieping.

    42wt0oohjlhi.png

    Hier vinden we een ruime studieruimte, met boekenkast en computer. Wanneer we de linkerdeur openen komen we bij een ruimte waar gezellig met vrienden een spelletje gespeeld kan worden. Gekkigheidje in deze kamer zijn de twee ridders die langs de muur zijn opgesteld om te kijken of het spel wel eerlijk gaat. De rechterdeur opent een relaxkamer waar een heerlijk bubbelbad te vinden is.

    zcx0r0wyszd2.png

    33xwadfkc2ej.png

    1m0k47gbwly2.png

    596n1apnsc80.png


    Dit was mijn inzending. Te vinden onder mijn naam: Dnll8445 #BMD4
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Oke, hier mijn inzending op de valreep.

    Het huisje dat ik heb gebouwd kost 78.500 simdollars. Het meest opvallende punt is dat het huis om een boom heen gebouwd is. In alle kamers heb ik iets "anders dan anders" gemaakt. Dat kan een behang, vloerkleed, beeld of schilderij zijn. Ik maak de foto's in leven, omdat ik ook wil dat het huis speelbaar is en alles klopt. Maar ik moest even wachten op mooi weer. Dat is het nadeel van seizoenen :wink:

    Ik laat de foto's voor zich spreken :-)

    Allereerst de foto's van de voor- en achterkant van het huis.

    klh1avkw193f.png

    Je ziet de boom uitsteken vanuit het midden van het huis.

    53ieq89a6qc7.png


    Aan de achterkant is een zitje gemaakt waar de bewoners lekker kunnen neerploffen. Het is groen, maar wel onderhoudsvrij. Ideaal voor sims zonder groene vingers.


    Dan krijgen we een bovenaanzicht van de eerste verdieping. Ook hier is de boom goed te zien, maar de andere kamers zijn hierdoor minder duidelijk te bezichtigen. Vandaar de losse foto's per kamer.

    kaqk7sugfdfy.png


    Op de begane grond kom je binnen in de ruime hal. Van hieruit is een deur naar de ruime badkamer, voorzien van (pratend!)toilet, wastafel en douche.

    f3jrxlho8qmi.png


    De semi open keuken is industrieel ingericht. Er is gekozen voor eetbarretjes in plaats van een eettafel, in verband met de ruimte en gebrek aan zin om te koken. Hoewel de bewoners vaker gebruik zullen maken van de pizzalijn is de keuken toch ingericht om er culinaire hoogstandjes in te kunnen bereiden.

    qxiorl3izs5i.png

    hto2pc3bfwjh.png


    Aan de andere kant vinden we de woonkamer. Opvallend is het behang en de kleuren hiervan komen terug in het vloerkleed. Dit is helemaal handgemaakt.

    0ld8qjdatzj7.png


    Ook de slaapkamer, die in tegenstelling tot de strakkere en moderne inrichting van de rest van het huis, een meer romantische uitstraling heeft.

    trhi3mlcr1b5.png


    Als we de trap op gaan komen we bij de eerste verdieping.

    Op het bovenaanzicht kunnen we zien dat deze verdieping uit 3 ruimtes bestaat. Een ruime studeerkamer, een relax bubbelbad in een ontspanningsruimte en een spelletjeskamer.

    bri0r8vmathm.png

    De foto's zullen beter laten zien hoe deze ruimtes zijn opgebouwd.

    9qusjk0mr8xl.png

    ndrm9ze3mzcx.png

    gp90m2goptyi.png

    yqz8wha2xyj0.png

    Ik vond het leuk om weer eens gericht te bouwen. Een leuke uitdaging om alleen schuine muren te plaatsen. Mijn huis is te vinden in de galerij onder de naam: Dnll8445 #Dnll8445 #BMD4


    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Kanarie12345Kanarie12345 Berichten: 66 Denderende Dreumes
    april 2019 aangepast
    hallo allemaal dit is mijn inzending.
    ik heb een huis gemaakt voor een jong koppel met een kinderwens.

    2cly6iaa4w3q.png
    ig3ist5ky4pg.png
    nog een foto van de tuin:

    n0upjhz1b9ec.png

    plattegrond:
    zkr6fce5jrs2.png
    nu de kamers

    c2atmo2nh12d.png

    r4jampgrumdb.png

    fkvfkzp4t91z.png

    77dhyx3ljxex.png

    ik ben niet echt goed in bouwen, maar ik hoop dat jullie het leuk vinden.

    (de slaapkamer is zo groot omdat er anders rechte muren waren, maar kan ook verdeeld worden in 2 kamers.)

    het is ook niet echt praktisch want de slaapkamer is achter de badkamer.

    Bewerkt door Deborah
    Onnodige spoilers verwijderd, om het beter leesbaar te maken.
    Post edited by Deborah on
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Vanaf nu kan het stemmen beginnen!

    Aangezien ik niet partijdig wil zijn onthoud ik me van stemmen. Ik wil wel zeggen dat ik het super leuk vind om te zien wat jullie van mijn idee maken. Ik ben erg benieuwd wat voor mooie creaties er nog meer uit deze wedstrijd komen.

    Kijk eerst nog even goed naar de regels voor het stemmen en succes!
    Jullie kunnen stemmen tot en met 8 april. Daarna tel ik de stemmen en gaan we door met de volgende ronde.
  • MonahapjeMonahapje Berichten: 19 Brabbelende Baby
    Heey allemaal!!

    Ik hoop dat jullie net zoveel plezier hebben gehad met deze opdracht als ik.

    Wat een hoop toffe inzendingen! Maar er kan er maar één de +stem krijgen en de mijne gaat naar @LisaSimLife: Super goed gedaan!
    Helaas moet ik ook een -stem uitdelen en die gaat naar @Kanarie12345: een leuke inzending, maar helaas vond ik wat rechte muren :'(

    Groetjes <3
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    april 2019 aangepast
    Goedemorgen, Hierbij bij mijn stemmen. Ik vind dat er weer leuke creaties tussen zitten. Zo doe ik weer nieuwe ideeën op voor in mijn eigen spel :-)

    Mijn +stem gaat deze ronde naar @LisaSimLife
    Mijn - stem gaat naar @Kanarie12345

    @Sabrientjuh Ik vind de rode daken en rode luiken bij de ramen erg leuk. Het zitje bij de voordeur ziet er gezellig en knus uit. Mijn eerste indruk is niet meteen: Modern, maar ik vind het wel mooi. Het zitje met de boomstronken vind ik minder goed passen bij sims die niet zoveel hebben met buiten. Ik vind het meer iets voor een vakantiehuis, met die verlichting erbij. Grappig dat je hebt bedacht de keuken op de eerste verdieping te plaatsen! De mediakamer en de woonkamer vind ik leuk ingericht. De sauna had voor mij wel iets meer kleur gemogen terwijl de slaapkamer voor mij wat minder uitgesproken had mogen zijn. Maar dit is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vind het leuk dat er een badkamer bij de slaapkamer hoort.
    Wat ik heel leuk vind is dat je een vide hebt gemaakt van de keuken. Grappig dat ik vaak hetzelfde aanrecht voorbij zie komen. Blijkbaar is dit iets dat veel mensen als industrieel beschouwen. De vloertegels vind ik wat minder en ik vind het jammer dat de ruimte zo groot is vergeleken met de ruimtes beneden. Wel leuk dat je boven kunt barbecueën. Ik moest even kijken naar de fontein in de keuken, maar toen realiseerde ik me dat dit iets “geks” was in de inrichting.
    Al met al zeg ik: leuk gedaan!

    @Twiggy Eerste indruk: Leuk, maar klein! Grappig detail de beveiligingscamera. De achterkant van het huisje spreekt me minder aan. Ik weet niet zo goed waarom, misschien omdat de bruine muur iets “warms” toevoegt aan de voorkant? De plattegrond is duidelijk en overzichtelijk. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het kleurgebruik, maar ook hier is dat weer persoonlijke smaak. Zo op het eerste gezicht komt de badkamer wat groot over in verhouding met de slaapkamer. De keuken met kookeiland vind ik er wel gaaf uitzien. Leuk dat de sims niet aan tafel gaan zitten, maar direct in de keuken eten (dat idee had ik ook bij luie sims) De woonkamer bestaat voor mij uit een aantal bijzondere dingen. Het schildpadvloerkleed, de gele ballenlamp en de ronde vorm van het kuipstoeltje tegenover de strakke bank met 1 leuning. Voor mij had het iets meer 1 geheel mogen zijn. Het tuintje vind ik echt prachtig! Strak door de tegels, maar toch wat groen en dat fonteintje erbij. Heel gaaf!

    @Deborah Allereerst jammer dat het huis niet helemaal op de eerste foto staat. Ik word wel nieuwsgierig naar de rest van het huis. Ik vind het ook grappig dat de tegels aan de voorkant van het huis ook de vorm hebben van een huis. Je plattegrond is duidelijk en overzichtelijk. Wat grappig dat je de sims op de bank laat eten met het bord op schoot. Past nog beter bij de luie sims! De woonkamer ziet er strak, maar toch kleurrijk uit. Ik vind het leeshoekje erg leuk, maar het vloerkleed doet wat oudbollig aan. Het vloerkleed tussen de banken is voor mij wat sprekender. De slaapkamer is klein maar fijn. Het schilderij past voor mij perfect bij de sfeer van de slaapkamer. De hobbykamer lijkt op de foto wat kaal. Misschien hangt er op de andere muur nog een schilderij, maar dat kan ik nu niet zien. Ik weet dat er een limiet was met foto’s, maar ik vind jouw keukens altijd erg mooi. Jammer dat ik die nu net gemist heb!

    @Lovingsim Het overdekte tuintje ziet er leuk uit. Leuk die stenen voor de beplanting! Het bovenaanzicht met daarop de slaap kamer en het balkon zien er leuk uit. Het vloerkleed in combinatie met de sprei van het bed vind ik wat druk, maar ook hier is dit weer persoonlijke smaak. De badkamer zit er heel ruim en relaxed uit. Ik vind het kleurgebruik ook goed gekozen. Ook de plattegrond van de begane grond is duidelijk. Ik zie in de keuken het bekende aanrecht weer bij komen 😊 Persoonlijk had ik voor tegels in de keuken gekozen in plaats van hout. Dat doet naar mijn idee strakker aan. De woonkamer ziet er prima uit, alleen had ik het vloerkleed met de tab toets net wat meer naar het midden van de salontafel getrokken. Door de combinatie van de ronde hoeken van de bank en stoel en de ronde tafel en het ronde vloerkleed, doet de kamer me wat minder modern aan. Wel leuk vind ik de toevoeging van kleur door middel van de schilderijtjes op de muur. De hal met bureau en dansvloer vind ik wel strakker aanzien.

    @LisaSimLife Wauw, wat een mooi vooraanzicht van het huis! Wat leuk om zo een soort pergola te creëren. Super leuk! De achterkant spreekt me net wat minder aan. Misschien doordat de kleurtjes van het dakterras me net wat te fel zijn, maar voor de opdracht vallen ze wel lekker op. Leuk dat je ervoor gekozen hebt een openhaard te plaatsen in de keuken. In tegenstelling tot de industriële aanrechten heb ik dat niet eerder gezien. Wat staan er een hoop stoelen aan de tafel! De zitkamer ziet er prima uit. Grappig dat in je beschrijving staat: “een vrolijk geel tintje” en het eerste waar mijn oog op valt is de paarse bank :D Toch vind ik de kleuren op deze manier wel bij elkaar passen. Het schilderij in de muziekruimte beneden vind ik heel mooi passen in deze ruimte. Ik word wel nieuwsgierig naar de rest van deze ruimte. Is er nog meer te zien? De thuisbioscoop vind ik grappige toevoeging, maar was voor mij niet nodig geweest. Het kantoor van Sita vind ik heel mooi. Ik hou persoonlijk wel van die zachte pastelkleurtjes. Maar ik kan me voorstellen dat een ander hier heel anders over kan denken. De slaapkamer ziet er goed, maar eenvoudig uit. Waar hangt de handdoek aan in de badkamer? Aan de douche? Aan de wastafel?

    @Essemi Wow, wat een kast van een huis! Het heeft door de zuilen iets statigs. De tuin omringd door rotsen vind ik goed gelukt. De woonkamer vind ik op zich leuk (ik heb dezelfde kast gekozen) maar de blauwe salontafel vind ik er niet zo bij passen. Ook in deze keuken zie ik weer dezelfde aanrechten. Het past zeker bij het thema. Ik vind de keuken er prima uitzien, maar er is niet iets dat me speciaal opvalt. Op de plattegrond lijkt de badkamer beneden erg groot, en lijken de ruimtes wat kaal. Misschien als het huis iets kleiner was geweest, dat het niet zo leeg had geleken. De slaap en badkamer boven vind ik erg mooi. De slaapkamer is voor mij de gezelligste van allemaal. Het idee om vanuit bad naar beneden tv te kijken vind ik erg grappig. Op de plattegrond zie ik nu ook dat je een vide hebt gemaakt. Leuk gedaan! De studeerkamer lijkt ook hier wat groot en leeg. Leuke toeoeging van het zwembad in de kelder.

    @Monahapje De voorkant van het huis ziet er leuk uit. Het lijkt wel of er aan de linkerkant een kleine garage zit. Ik vind de witte kozijnen aan de achterkant mooier dan de donkere aan de voorkant. De tuin is voor mij wat te rommelig. Het bovenaanzicht van het huis ziet er duidelijk en prima uit en alle ruimtes lijken goed in verhouding te zijn. Grappig dat je er inderdaad voor gekozen hebt de badkamer in het midden van het huis te plaatsten. Wist je dat je met de tab toets mooie foto’s kunt maken? Met de w, a, s, d, z en x kun je de camera verplaatsen zodat je alleen die bepaalde ruimte op de foto kunt krijgen. Dan kun je beter inzoomen en krijgen we een beter idee van de sfeer van de kamer. Ik vind het super leuk dat je een ander soort aanrecht hebt gebruikt in de keuken en toch een industriële look hebt gecreëerd! Het behang in de hal is mij wat te druk, net als de slaapkamer. Het zitje buiten ziet er gezellig uit, maar ik zou er zelf een opgesloten gevoel van krijgen en ik zou hier een lager hekje hebben gekozen.

    @Kanarie12345 Een goede eerste poging hoor! Ik vind het een leuk idee om de hoeken van het huis af te ronden, maar… hierdoor zijn er wel rechte muren gekomen en dat mocht niet in de opdracht. Ik vind het jammer dat je niet echt iets meer met het dak hebt gedaan. Zelf vind ik daken één van de moeilijkste dingen tijdens het bouwen en ik heb dan ook veel tips gekeken op websites en youtube. Zelfs met een beetje aankleding als schoorstenen en kleurgebruik, kun je de illusie van een dak maken. Dat had je huis net wat meer “af” gemaakt. De indeling van de keuken vind ik erg leuk. Door de koelkast en kookeiland schuin te plaatsen creëer je toch snel een heel ander effect. Wat me ook opviel was de microfoon in de badkamer. Ik kreeg meteen beelden van een sim die alleen in de badkamer kan zingen omdat het daar mooi klinkt 😊



    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • SabrientjuhSabrientjuh Berichten: 174 Koddige Kleuter
    Mijn +stem gaat naar @LisaSimLife, dit huis spreekt mij persoonlijk het meeste aan en de opdracht is zeker goed uitgevoerd
    Mijn - stem gaat naar @Kanarie12345 ik zie hier rechte muren wat niet mocht en dit huis spreekt mij het minst aan
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    Mijn +stem gaat naar @LisaSimLife ik vind het huis heel erg mooi gemaakt en ook de kleurrijke indeling vind ik heel leuk!
    Mijn -stem gaat naar @Kanarie12345 ik vind een hele goede eerste poging maar ik vind het huis iets te kaal en er zijn rechte muren wat natuurlijk niet mocht deze opdracht😊
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Hey iedereen! Wat een moeilijke keuze, ik vind er heel veel echt heel mooi! Maar er kan er maar één mijn +stem krijgen:
    Mijn +stem gaat uit naar: @Twiggy. Jouw huis sprak mij het meeste aan, bij dit huis heb ik het gevoel dat je een soort modern aquarium in loopt. Alle snufjes zijn er voor de luie sims. Ik vind dit huis echt super tof!
    Mijn -stem gaat uit naar @Kanarie12345. Helaas voldoet dit huis niet helemaal aan de opdracht, en ik mis het dak. Ik vind het kleurgebruik en de indeling wel erg gezellig. Mijn tip: blijf bouwen en doe ook eens mee aan Extreme Home Makeover op dit forum. Dan blijf je jezelf uitdagen :smile:.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb een hele hoop dingen redelijk negatief beschreven.
    Dat is absoluut niet om iemand af te branden, maar om voor mezelf inzichtelijk te krijgen
    welke inzending ik de beste en de minste vind.
    Trek je dus niet te veel aan als er iets negatiefs staat. ;)
    @Sabrientjuh
    Buitenkant ziet er mooi uit, maar eerder romantisch dan modern
    Mooie keuken, maar ik denk niet echt practisch. Ook dat vogelbadje niet.
    Beneden vind ik het wel mooi, maar niet echt spannend.
    De slaapkamer vind ik mooi. De buitenkant vind ik ten opzicht van binnen veel mooier.
    Ook de veranda vind ik erg mooi.

    @Twiggy
    Zo te zien heb je de hoogste muren gebruikt.
    Het maakt het huis kleiner om te zien dan dat het is.
    Ik vind je keuken mooi en modern
    De rest ziet er ook mooi uit, hoewel in het romantische in de slaapkamer mis.
    Ik vind het een leuk huisje, maar door de (te) hoge muren is de verhouding niet goed.
    Het kleurschema buiten vind ik erg mooi.

    @Lovingsim
    Mooie buitenkant, maar ook eerder romantisch dan modern.
    Wat een mooi rotstuintje!
    Door de plattegrond zie ik hoe je het hebt gemaakt, erg mooie ruime kamers.
    De enige die er echt uit springt, is de slaapkamer.
    De rest heb ik geen commentaar op, gewoon goed gedaan.

    @LisaSimLife
    Spannende buitenkant.
    Erg mooi, ook de kleuren combinatie.
    Over het huis zelf, de meeste ruimtes vind ik te groot voor wat er in staat.
    De kelder, leuk idee, maar het is maar een 2 persoons huishouden.
    Het dakterras vind ik leuk en uitnodigend.
    De zithoek ook, de slaapkamer had ik gezelliger gevonden met gordijnen.
    De overloop vind ik mooi qua kleurgebruik. Ik houd van roze. <3

    @Essemi
    Prachtig huis, eerder een koloninale stijl dan modern.
    Leuk die achtertuin met al die stenen als afscheiding, knap gedaan.
    Ik vind je begane grond heel mooi, maar erg donker. Te weinig lampen??
    De eerste etage is mooi, leuk met dat bad zo bij dat raam.
    En een zwembad in de kelder.... wel handig, want zo waaien er nooit bladeren in. :)
    Prachtig huis, staat ie in de galerij?

    @Monahapje
    Ik vind het moeilijk om wijs te worden van de foto's.
    Ik geloof dat ik het huis wel mooi vind, maar je kleurgebruik foeilelijk.
    Je rotstuintje daarentegen is geweldig!
    En je terras ziet er heel gezellig uit.

    @Dnll8445
    Mooi strak huis, leuk die boom in het midden!!
    Keuken en kamer zijn mooi, je hebt een ander idee bij romantisch als ik. :P
    Dit noem ik sprookjesachtig.
    De ruimtes zijn niet te groot, en je hebt er speelse elementen in zitten.

    @Kanarie12345
    De eerste foto's doen me aan The Sims denken. :P
    Je hebt zo te zien nog niet erg veel ervaring met bouwen.
    De verhoudingen van de kamers kloppen niet helemaal.
    En je hebt geen dak.
    Ik zie rechte muren, en dat mocht nou net niet.

    Mijn plusstem is voor Essemi
    Mijn minstem is voor Kanarie12345

    Some angels choose fur instead of wings
  • EssemiEssemi Berichten: 46 Pruttelende Peuter
    Mijn +stem gaat naar @LisaSimLife, ook bij mij sprak jouw huis het meeste aan, heel goed gedaan!
    Mijn -stem gaat naar @Kanarie12345, het lijkt er eerlijk gezegd op dat je nog maar heel kort bouwt met de Sims, maar wel leuk dat je mee doet. Er is heel veel mogelijk met bouwen, daar is op dit forum ook veel over te vinden en blijf vooral veel oefenen! (bijvoorbeeld zoals hierboven ook al gezegd door mee te doen aan Extreme Home Makeover)

    Allemaal erg leuk gedaan!
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Hoi, allemaal!

    Genieten, hoor, al die leuke inzendingen. Na ze allen nog eens gezien te hebben, zijn mijn stemmen, op de valreep :) als volgt:

    Mijn +stem gaat naar @Lovingsim Een mooie woning met een onconventionele indeling en goed gebruik van de ruimte.
    Mijn -stem gaat naar @Kanarie12345 Voornamelijk door het gebruik van rechte muren, valt deze inzending voor mij af.

    @Sabrientjuh Ik vind de woning leuk. Vooral het kleurgebruik staat me erg aan, binnen en buiten.
    @Deborah De indeling is erg onconventioneel en de levendige kleuren in de slaap- en woonruimte vind ik erg zonnig.
    @Lovingsim Super knus huisje aan de buitenkant en binnen een aparte indeling plus mooi ingericht!
    @LisaSimLife Aan de buitenzijde vind ik de voor- en achterkant niet met elkaar corresponderen in stijl. Het kleurgebuik vind ik all over the place, dus weinig samenhang bieden.
    @Essemi Een mooie klassieke woning met over het geheel een warm kleurgebruik. Wel vind ik het wat donker hier en daar.
    @Monahapje Een iets te drukke woning qua inrichting naar mijn smaak. Dit kan te maken hebben met het feit dat ik op de foto's muren niet goed zie, waardoor de afzonderlijke ruimten wellicht slechter uit de verf komen.
    @Dnll8445 Een mooi moderne woning aan de buitenzijde. Ik vind de ruimten binnen echter wat klein ogen.
    @Kanarie12345 Wellicht zie ik het niet goed terug op de foto's, maar ik lijk een dak op de woning te missen. Op de muren zou ik graag wat meer aankleding (kunst of zo) terug hebben gezien.
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    mei 2019 aangepast
    Hallo allemaal,

    hierbij lever ik mijn zwembad opdracht in. Ik heb alle eisen erin verwerkt en ik heb ook wat leuks uitgeprobeerd met de terreintools!

    hier is het totaal zicht van het zwembad:

    ocvpj4yydvj8.png

    9cz2snlvxvbb.png



    dan zie je hieronder het kinderbadje met nog een leuke glijbaan en een zandbak met wat speelgoed:

    fxtxyyzu4mns.png


    ktqnvfkxyluz.png



    bij het terras waar je ook kunt barbecueën heb ik de terreintools gebruikt om het terras een stukje hoger te zetten:

    g5tczjqpc8ta.png



    hier dan het stukje van het zwembad waar je heerlijk kunt relaxen en genieten van de zon:

    5g2nphscob7m.png



    hier het bubbelbad, omdat ik het 'kant-en-klare' bubbelbad uit de uitbreidingspakketten niet heb heb ik er zelf 1 gemaakt met de zwembadtools.

    3acbs0dny3mp.png



    en als laatste de plattegrond van de wc/douche/omkleedruimte:

    zr9y7yixfg9h.png




    ik hoop dat jullie mijn creatie een beetje leuk vinden, ik vond het een hele leuke opdracht om te doen, erg goed bedacht, mijn complimenten!

    Edit: ik heb het kinderbadje aangepast met de fonteintools i.p.v. zwembadtools, ik heb het gras veranderd in zand en heb hier en daar nog wat bomen en planten neergezet.

    Liefs!

    Post edited by Lovingsim on
  • EssemiEssemi Berichten: 46 Pruttelende Peuter
    mei 2019 aangepast
    Hoi allemaal, hier ook mijn (aangepaste :)) inzending. Ik vond het erg leuk om te doen en ben benieuwd naar al jullie inzendingen.
    2mvpa8s6zuhc.png
    Bij binnenkomst de kassa, de kleedruimtes en de deur naar het zwembad. Je komt binnen op het terras met een bar voor wat te eten en drinken. Naast het terras zit gelijk het kleine peuterbadje, met een hekje eromheen zodat de ouders ook een beetje ontspannen kunnen zitten.

    Wat verderop is ook nog een speeltuin voor de kinderen. En bovenop een heuveltje een bubbelbad met uitzicht over het gehele zwembad.
    1zmbi2fglxq5.png
    0yjncbzz1snn.png
    fepgj6fbxoke.png
    6zw1l0aen08i.png.

    Kavelwaarde is 84.617
    Post edited by Essemi on
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Hey allemaal.

    Hier is mijn inzending, ik heb mijzelf geprobeerd uit te dagen met de terreintool, maar na dagenlang proberen wilde het minder goed lukken dan gehoopt, dus heb alleen het stoombad verhoogd.

    Dit zwembad kost: 84,193 simoleons en is te vinden onder mijn account LisaSimLife (Heerlijk Zwembad)

    Veel liefs,
    Lisa
    De ingang van dit zwembad is een bijna glazen gebouw met bij binnenkomst een kassa en een zithoek om te wachten op vrienden en familie.
    pzto0i7qfy3b.png
    5ak3ymxz081e.png
    ld8zs0afdzs3.png

    Als je doorloopt dan moet je eerst de trap af om bij de kleedruimte en toiletten/douches te komen. Hier is ook een wachtruimte voor vrienden en familie :smile: (mijn trap heeft op de foto's inderdaad geen trapleuning, ik heb later de trap opnieuw geplaatst en toen wilde de trapleuning wel plaatsen.. dat heb ik wel vaker met kelders... dus in de download zit wel een trapleuning!)
    qa8s9iwo4kka.png
    xsa7ecxb8u29.png
    m8uhd2n64ft0.png
    lbuukc5czuza.png

    Na het omkleden kun je via beneden naar boven lopen om hier bij het zwembad uit te komen. Hier is veel zand neergestrooid om het een woestijn te doen lijken. Er is hier als eerste een hoek om uit te rusten onder het glazen afdak, een bar om een heerlijk drankje te halen, een hoek om te barbecueën, een kinderspeelhoek met fontein als zwembadje en natuurlijk het zwembad met verhoogd stoombad en een 'rond' bubbelbad naast de springplank. Gedecoreerd met veel groen en fleurige planten.
    3hvaacbpm2js.png
    fudylanmd4sd.png
    eazuhxj5v6ig.png
    xhrvhwu3qsws.png
    864nbviafsh3.png

    Hierbij het overzicht van het zwembad:
    dlgk3jzwbnw8.png
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Hoi hoi,

    Hierbij ook mijn inzending. Ook ik had wat struggles met de terreintool. Uiteindelijk heb ik alleen de terreintool gebruikt bij de aankleding van mijn kavel.

    Dit zwembad kost 73.148 simoleons en staat in de galerij onder mijn # Dnll8445

    Ik heb gekozen voor een oase van groen in de verder droge Oasis Springs.

    kviy9hdw2z0q.png

    Omdat de gemeente van SimCity zoveel mogelijk bezoekers wil trekken naar het zwembad is de toegang gratis en vrij toegankelijk.

    Je kunt het terrein van verschillende kanten benaderen. Aan de achterkant is het toiletgebouw met kleedruimte te vinden.

    hsxikktn3gld.png


    Er is een groot zwembad om heerlijk in te dobberen of aan de fitnessvaardigheid te werken door baantjes te trekken.

    trtlrox7rajn.png

    Achter het hek is een peuter- en kindergedeelte. Hier is het kinderbad te vinden, met waterglijbaan en spetterfonteinen. Er is ook een klimtoestel, een poedelbadje en er staan waterballonnen klaar om elkaar eens flink uit te dagen!

    r1d2rc464g4d.png

    Voor de volwassen begeleiders zijn er heerlijke loungebedden aanwezig, een bar, een voetbaltafel en voldoende barbecues om ook de innerlijke sim te verwennen.

    b813eu35asqm.png

    wqhqimatpmz1.png


    Ook is er een bubbelbad voor de ultieme ontspanning, met uitzicht op de rest van het zwembad.

    0k5ppzx73puw.png

    Ook 's avonds is het zwembad open.

    ri3h17cw2v72.png



    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • MonahapjeMonahapje Berichten: 19 Brabbelende Baby
    april 2019 aangepast
    Heey allemaal,

    Bij deze mijn inzending! Wat vond ik dit uiteindelijk een redelijke uitdaging. Ik had nog nooit een openbare kavel zelf gemaakt, laat staan eentje die alleen bestaat uit een zwembad. Ik hoop dat jullie het wat vinden, ik ben zelf in ieder geval blij met het eindresultaat!

    Ook ik heb een beetje proberen te rommelen met de nieuwe terreintools, is wel een uitdaging om dat onder de knie te krijgen met alleen een mousepad (laptop). Maar ik heb nu een muis gekocht, dus zal vast allemaal iets makkelijker gaan!
    Voor en achteraanzicht van de kavel
    cqv6y8l8h0cq.png
    v49e2mn6bkji.png
    Bovenaanzicht
    emlz97shbujh.png
    3 indrukfoto's van het kinderbadje, de picnicruimte en het zwembad.
    zja6i2415wch.png
    oncsbw2afqrs.png
    d3999tvuwii5.png
    Foto's van de toiletruimte: buitenaanzicht, oppervlaktefoto en binnenzijde:
    inqlsghv3u3s.png
    ovvcl1tnz4wc.png
    ecuy34vc5m1t.png
    j52kshz8i76i.png

    Totale kosten zwembad: 84.952 Simoleons.

    Edit: De kavel is te downloaden: 'De Badeend' via account: Monahapje
    Post edited by Monahapje on
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Tot gisteravond heb ik nog door gestoeid met het budget van deze tweede opdracht, maar ik kan nu zeggen dat ik eindelijk tevreden ben met het eindresultaat :)

    ef8pt9caszn0.jpg
    Ik heb een beetje Bali inspiratie naar Oasis Springs gehaald, met het maken van dit subtropisch zwemparadijsje

    hbex57zcmaam.jpg
    Door met de nieuwe terreintools en verdiepingsmogelijkheden te spelen, heb ik een soort zwevende veranda met hot tub gecreëerd.

    vja92p3pvsfj.jpg
    De veranda is rondom omringd met sfeerverlichting en gordijnen voor wat meer privacy, aangezien het grenst aan het bbq terras ;)

    whcodi2epu4k.jpg
    Het gezellige, overdekte terras met grill grenst op zijn beurt weer aan de massageruimte en de douches en toiletten.

    sjy8sf78zu8b.jpg
    De massage- em kleedruimte is rustig en toch werelds ingericht met ook hier voldoende groen voor een nog rustgevender omgeving.

    ddthjr9yivdx.jpg
    Sims kunnen zich hier laten verwennen met een heerlijke rug- of voetmassage.

    44zn228tq1k6.jpg
    Er zijn in totaal twee doucheruimten en twee toiletten met wastafels. Alles wat een sim nodig heeft om zich op te frissen!

    tdg7ma476nwe.jpg
    Als we het gehele kavel van boven bekijken, zien we dat het zwembad zelf een organische vorm heeft.

    082cc07roczn.jpg
    We duiken nu met wat meer in detail in de buitenruimten...

    9lty5dp3qvmv.jpg
    Maar eerst even ontspannen in de hot tub.

    9ebfruohndva.jpg
    en dan nog genieten van wat gegrild fruit...

    dwvbetqf6d19.jpg
    Uiteindelijk zijn we natuurlijk gekomen voor die verfrissende duik!

    sxcbw0f9asmk.jpg
    Maar wellicht is dat voor sommige sims te veel gevraagd :D

    94p68ppvqfd6.jpg
    Gelukkig is er tot slot nog ruimte voor de kleintjes in het peuterbad met kikkerfonteinen.

    Ik hoop dat de fotos in de smaak vallen. Het zwembad komt op een totaal van 84.984 simoleons, inclusief het kavel.
    De creatie is te vinden in mijn catalogus onder de naam: Subtropical Swim & Spa te vinden met # Twiggy
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik ben gewoon opnieuw begonnen, ik heb alleen maar ruzie met die terreintool, dus die heb ik geschrapt.
    En ik heb gewoon niet genoeg tijd op het moment om er uitgebreid voor te gaan zitten.
    Het is een behoorlijke haastklus geworden, maar ik ben nu wel op tijd. :)


    7jchyze2qv1x.png

    uwaz2q23euww.png

    0r1t4pi7zsvf.png

    q4pujubvbis9.png

    l2vxh4wodlwy.png

    4jqr2xhscgw8.png

    cfvnpw9ozl5x.png

    vpb3ajqsfr3l.png

    8jlrjootpf02.png

    52qx4eievq3z.png

    iz0qtsnejlii.png

    Het gehele bouwsel komt op 84.936 simdollars, en staat op de galerij als Zwembad Tizoc onder Deborah122000.

    Ik kreeg het dak niet goed, dus heb ik er maar afgelaten, op de badkamers na. We willen geen gluurders.
    En het is vreselijk kaal, maar er was geen budget voor leuke plantjes of andere leuke dingetjes.
    Boven is een zelfbedieningsrestaurant, beneden een afgeschermde tuin met kinderbadjes, zitjes in en uit de zon en een barbecue.
    Het grote bad is volledig omheind en daardoor veilig voor kleine kinderen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    Hoi!
    Hier mijn stemmen:

    mijn +stem gaat naar @Twiggy ik vind het een heel mooi zwembad met veel sfeer, heel mooi gebouwd!
    mijn -stem gaat naar @Deborah sorry maar jouw bouwwerk sprak bij het minst aan van allemaal.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Hallo allemaal,

    Hierbij mijn stemmen!

    @Lovingsim : eerste indruk: Het ziet er van bovenaf een beetje kaal uit. De zandbakvind ik een leuke toevoeging!

    Het bubbelbad vind ik best goed gelukt. Het ziet er echt uit als een bubbelbad. Leuk dat je met de terreintool het terras hebt verhoogd. De struiken eromheen vind ik wat te dik en te massief. De parasols bij het relaxgedeelte zijn ook een goede toevoeging. Toch ziet het er nog wat kaal uit. De douche en omkleedruimte is lekker ruim, maar ook hier mist nog wat aankleding.
    + de zandbak
    + het verhoogde terras
    - Het kinderbad heeft niet de goede diepte
    - Het geheel is wat kaal

    @Essemi : eerste indruk: Wauw, ik waan me ergens in Griekenland! Het past erg goed bij de huizen van Oasis Springs op de achtergrond.

    Ik vind het leuk dat je gras hebt afgewisseld met tegels en zand, zoals onder het klimrek en de schommel. Het ziet er uit als een speelplek voor kinderen!
    + algehele indruk
    + vorm van de zwembaden
    + voldoende speelgelegenheid voor kinderen
    - De kleedruimte/bar/entree neemt en heel groot deel van het kavel in.

    @LisaSimLife : eerste indruk: Leuk gevonden, die kassa bij de entree!

    Ik vind het idee van een zithoek/ wachtruimte niet zo passen bij een buitenzwembad, eigenlijk. Wel leuk bedacht dat de kleedruimtes in de kelder zijn. De bar en bbq ruimte ziet er gezellig uit. Ik vind de vorm van het zwembad heel mooi en ook het fonteintje dat overloopt van het ene bad naar het andere vind ik een leuke toevoeging.
    + de vormen van de zwembaden
    + de afwisseling tussen zand, gras en stenen
    + de omkleedruimtes in de kelder
    - De zithoek in de entree

    @Monahapje : eerste indruk: mooi, tropisch, veel groen!

    Wat leuk, die kikkerfontein in het midden van het kinderbadje. Ik vind het ook leuk dat de bubbelbaden midden in het grote bad lijken te liggen en bereikbaar zijn door het bruggetje over het water. De plaats waar de sims kunnen barbecueën is wat kaal. De toiletruimte is prima, zelf had ik alleen voor een plat dak gekozen.
    + het bruggetje naar de bubbelbaden
    + de kikkerfontein
    - De picknickplaats

    @Twiggy : eerste indruk: Mooie sfeerfoto! Het geheel doet me wat oosters aan. Dus ik denk dat je inspiratie goed is overgebracht.

    Ik vind de zwevende veranda erg leuk bedacht en past goed bij de rest van het kavel. De massage ruimte vind ik wel goed bij het Bali thema passen, maar past bij mijn idee minder bij zwembad. De vorm van het zwembad deed me aan een spinner denken. Van bovenaf is het kinderbadje (waar die ene sim in ligt te spetteren) een beetje klein. Ik vraag me ook af wat het water omringt door stenen is helemaal links op de foto. Is het een badje, een bubbelbad, een vijver?
    + de sfeer en aankleding
    + zwevende veranda
    - Het peuterbad is erg klein
    - Het “spa” gedeelte
    - Je hebt erg veel foto’s gemaakt (15)

    @Deborah : eerste indruk: Het komt wat massief en kolossaal over.

    Ik zie nu dat je er een soort van plateau van hebt gemaakt. Dat ziet er grappig uit. De vorm van het zwembad vind ik ook leuk. Ik hou wel van die eilandjes in het water. Ik was benieuwd wat er onder het plateau zat, maar het ziet er een beetje kaal en uit. Als een Nederlands verjaardagskringetje waar het schaaltje kaas/ worst elk moment langs kan komen. Je geeft in je post aan dat het een beetje een haastklus is geworden en dat zie je er naar mijn idee helaas ook wel een beetje van af...

    + de eilandjes in het zwembad
    + de vorm van het zwembad
    - het geheel is wat kaal
    - er is behalve zwemmen, voor de kinderen niet veel te doen
    - het verhoogde terras vind ik te groot voor wat je er kunt doen
    - er had voor mij wat meer afwisseling in beplanting in gemogen.

    + stem gaat naar: @Essemi
    - stem gaat naar @Deborah
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Hoi iedereen,

    Waanzinnig om alle inzendingen van deze opdracht nog eens te bezien! Ik heb erg leuke ideeen en indelingen gezien.
    En dan nu mijn stemmen:

    Mijn + stem gaat naar @Dnll8445
    Je kleurgebruik is zo levendig, fantastisch. Je hebt leuke, knusse hoekjes gecreeerd. Je gebouwen vind ik geweldig. Waar deze mij bij andere inzendingen niet altijd iets deden, vind ik ze bij jou erg authentiek aandoen. :) Ik vind daarentegen speelbaarheid erg belangrijk. Het plaatsen van de glijbaan en speeltoestellen naast de fontein/peuterbad oogt leuk, maar deze lijken mij hierdoor niet te gebruiken. Ik heb echter meer inzendingen met dit idee gezien, en begrijp de insteek.

    Mijn - stem gaat naar @Essemi
    Ik vind je kleuren en aankleding erg mooi. Ook details als de begroeide pergola, vind ik leuk. Ik vind de kavel echter niet aan alle bouweisen voldoen. Zo zijn er meerdere peuterbadjes met fonteintool en zie ik persoonlijk te weinig verschil tussen je peuterbadjes en het bubbelbad, waardoor de hot tub op mij ook als een peuterbadje overkomt.
  • EssemiEssemi Berichten: 46 Pruttelende Peuter
    Mijn +stem gaat naar @Dnll8445
    Mijn -stem gaat naar @Deborah
    @Lovingsim
    + Groot zwembad
    + Leuk hoe je het bubbelbad hebt gemaakt
    + Gezellige plek om te barbecueën
    Sanitair ruimte, deze vind ik ongezellig ogen

    @LiseSimLife
    + Glazen gebouw en sanitair ruimte beneden
    + Verhoogde stoom bad, leuk gevonden!
    Heel klein kinderbadje
    Weinig trapjes in het zwembad

    @Dnll8445
    + Toiletgebouw mooi gemaakt
    + Mooi zwembad, leuk gedaan met die eilandjes
    + Kleurgebruik, ziet er heel vrolijk uit
    Je moet wel goed opletten met de kinderen, zo zonder hek
    De overkapping van de bar vind ik niet zo mooi

    @Monaphapje
    + ‘Eilandje’ met de bubbelbaden, leuk gedaan!
    + Leuk idee dat iedere picknicktafel een eigen bbq heeft
    Glazen overkapping ziet er leuk uit, maar erg warm (weinig beschutting zon)
    Ook hier geen hek, dus goed op de kinderen letten

    @Twiggy
    ++ Het gebouw vind ik echt heel mooi gemaakt, ook goed gewerkt met de terreintools en decoratie
    + Zwembad mooi gemaakt, ook zo met die fontein/watervalachtig van het kleine naar het grote bad
    Geen bar en weinig plaats om te eten
    Voor volwassenen een heerlijk zwembad (met een mooie bubbelbadplaats en welness), maar voor kinderen (alleen een badje, op een heuvel) iets minder leuk
    Weinig zitplaatsen rondom het zwembad

    @Deborah
    + Het terras boven, echter vind ik de toiletten daar weer niet erg gezellig als je lekker wilt gaan eten en ik had (door ontbreken dak) dan een lagere muur (hekjes) genomen
    + Veel speelruimte voor de kinderen
    Erg kaal
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top