Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Status: De stemronde is geopend, stemmen kan tot zaterdag 18

13468933

Reacties

  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    @Cynthia_Nienhuis ik zal er eens naar kijken. Hoe veel ik ook van cc hou het is toch wel vervelend als mijn spel er helemaal door verpest word :smile:


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Marijeee schreef: »
    Ik raad je aan om eerst je spel te repareren via Origin. Ik heb in het verleden een aantal keer mijn spel proberen te repareren en telkens was ik daarna alles kwijt. Dit kan komen doordat ik behoorlijk wat cc in mijn spel heb zitten.
    ja ik ook @Marijeee . ik heb pas ontdekt dat er een Mod manager bestaat voor het ordenen en nog belangrijker ModConflictDetector.

    Maak dan eerst even een back-up van je spelgegevens voordat je iets repareert. Het is sowieso een goede gewoonte regelmatig back-ups te maken.

    Mochten jullie de link niet weten, dit is de link naar de mod detector:
    http://linna.modthesims.info/download.php?t=561550
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    maart 2016 aangepast
    MDianaSanders schreef: »
    Waar ik dan wél weer toevallig achter kwam is dat de kavelwaarde zich niet aanpast op het moment dat er Sims op de kavel wonen - je moet dan eerst terug naar "Leven" en vervolgens naar "Bouwen" om het verschil in kavelwaarde te zien.
    Dus @FrancescaThona Je hebt niet toevallig een familie op je kavel wonen? Want daar zou het dus aan kunnen liggen. Misschien is het ook wel iets anders, maar laten we hopen dat het snel (en eenvoudig) op te lossen is.

    Ja, klopt. Ik heb een SIMS gemaakt en toen die op de plek laten wonen die ik wilde gaan verbouwen.

    Edit: En ik ben ook klaar met bouwen. Moet alleen nog foto's enzo maken.

    Post edited by FrancescaThona on
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @FrancescaThona Dan hebben we het in ieder geval snel opgelost, het was de bedoeling dat er geen Sims op de kavel wonen - zie ook de uitleg:
    Voor je de eerste keer gaat bouwen, ga je het actieve huishouden uitzetten. Hiervoor selecteer je het huishouden via de wereldkaart en klik je rechtsonder op “meer” en selecteer je “uitzetten”.
    4xwsx4hlkb09.jpg
    Nu je geen actieve huishoudens meer op een kavel hebt wonen, sla je het spel op en kun je beginnen met bouwen.
    Om te bouwen vanuit de wereldkaart klik je op de juiste kavel en selecteer je rechtsonder de optie “bouwen” – hierna wordt de kavel geladen in bouwmodus.
    wl5somwjncqi.jpg

    Je kunt nog steeds die Sims eruit zetten en dan veranderd je budget wel mee en krijg je ook het juiste budget te zien.
    Bij de volgende opdrachten ook geen Sims op de kavel plaatsen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    maart 2016 aangepast
    Oh, sorry. :( Ik heb zoveel info gelezen dat ik het even niet meer wist. Ik had ergens gelezen dat het niet uit maakte of je sim erin zat of niet (met het maken van foto's), maar ik denk dat ik dat ergens anders had gelezen (oude opdracht misschien?) en dat ik me daardoor vergist had dat mijn sims er wel in kon/mocht. Zal mijn sims eruit zetten. Bedankt voor de uitleg.

    Zo, uitgezet. :smile: Dank je wel!
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Het inlevertopic is inmiddels geplaatst en de inleverronde is geopend.

    Ik heb de volgende regels toegevoegd over stemmen en feedback - deze staan in het eerste bericht in dit topic en ook in het inlevertopic.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Bij het openen van elke stemronde zal ik duidelijk aangeven hoeveel stemmen je mag geven.
    Beperkingen op feedback bij meer dan 10 inzendingen:
    • Noem per deelnemer alleen kort de goede en minder goede dingen op (plus- en minpunten) of licht alleen je + en -stemmen toe, of geeft alleen + en -stemmen.
    • Je mag ook kort algemene feedback geven die voor iedereen geldt of een combinatie – maar let erop dat je het kort houdt.
    • Als iemand die voor jou gestemd heeft al gezegd heeft wat jij ook wilt zeggen, geef dan aan dat je je daarbij aansluit.
    Omdat ik als organisator in principe verplicht ben om feedback te geven, zal ik proberen om als eerste te stemmen (dit moet lukken aangezien het openen van de stemronde mijn taak is).
    Wanneer er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven mag wat uitgebreidere feedback worden gegeven.

    Volgens mij is dit systeem wel te doen.
    Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat er allemaal ingeleverd gaat worden :)

    Als er nog iemand zich wil inschrijven, het kan nog, als je maar voor de deadline inlevert.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Ons kavel is klaar alleen nu een presentatie in elkaar zetten maar neem ons niet kwalijk want daarin zijn wij als groep niet echte sterren daarin. Jimmy von Beauluna kon dit wel met Johan samen maar die zijn door omstandigheden uit de running dus een uitdaging voor de rest. Ik heb in elk geval via mijn facebook account een website geopend waar de presentatie aangeleverd kan worden. Wij allemaal hebben uitgebreide office pakket van Microsoft. Dat wil de familie von der Atlantis zo omdat het voor iedereen wat gemakkelijker maakt met communicatie. Dus hoeven wij geen andere programma te downloaden. Ik en Alex gaan ermee aan de slag en Daniël wil ons ook helpen dus dat moet wel lukken. Wij doen voor de lol mee dus meedoen is voor ons belangrijker dan winnen dus wensen iedereen heel veel succes met de wedstrijd.

    Mik de Jong:
    Namens de groep von der Atlantis familie.
    vpahpxgyp7b7.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Bedankt voorde update @jimmyatlantis

    Even voor alle deelnemers - ik kreeg van een van jullie via PB de vraag of een dakterras is toegestaan. Dit is niet het geval. Mocht je er al wel een gebouwd hebben, pas het dan aan voordat je de opdracht inlevert.
    Ik weet dat dit wat aan de late kant is, maar deze vraag is nou eenmaal niet eerder gesteld. Laat ik nogmaals benadrukken: bij deze opdracht ligt de focus op de binnenkant van het gebouw.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    Het nieuwe stemsysteem ziet er goed uit. Hoeveel deelnemers gaan er de eerste ronde uiteindelijk afvallen? 2, 3?

    Ik sta nog nergens, ik heb nog helemaal geen tijd gehad. Deze week heb ik wel tijd, dus dan ga ik er aan beginnen. :p
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    @consuelathefirst Als ik op jouw link klik in het inlevertopic staat er dat je presentatie privé is, klopt dit?
  • Opties
    consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Meliszie klopt, ik heb het aangepast dus als het goed is kun je het nu zien.
  • Opties
    emkooijemkooij Berichten: 16
    oh nog al vervelend dat een dakterras niet mag, ik heb een klein dakterrasje op de 1e verdieping. nu moet ik mijn hele powerpoint veranderen en mijn huis ook.
  • Opties
    Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ingeleverd!! Kan iemand mij laten weten als de link het niet doet?
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Ik heb hem ook ingeleverd. Link doet het @Caatje28 :smile:
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Caatje28 schreef: »
    Ingeleverd!! Kan iemand mij laten weten als de link het niet doet?

    Link doet het. uonmipzbccse.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Super, dankjewel!
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    @MDianaSanders: Voor de foto's mag toch wel een poppetje in het pand staan? Of daar ook niet?
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @FrancescaThona, ja hoor. Voor de presentatie mag je hele kuddes sims plaatsen als je dat wilt. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Dank je @Deborah
  • Opties
    thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Mijne staat er ook op!! :smiley: Laat het me weten als dr link NIET werkt :tongue:
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Hoihoi, ik heb een vraagje aan de deelnemers. Ik zie heel veel spullen die ik niet ken en ik denk dat dat "CC" is. Ik vind het waanzinnig cool! Mijn vraag is: waar halen jullie dat vandaan? En kan ik het ook ergens downloaden? O:) Alvast bedankt voor elk antwoord! :)
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja, er staat heel veel Custom Content in. Er zijn heel veel verschillende sites met spullen.
    Check ons download forum maar eens voor tips, maar bedenk dat CC je spel wel kan laten crashen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Hoihoi, ik heb een vraagje aan de deelnemers. Ik zie heel veel spullen die ik niet ken en ik denk dat dat "CC" is. Ik vind het waanzinnig cool! Mijn vraag is: waar halen jullie dat vandaan? En kan ik het ook ergens downloaden? O:) Alvast bedankt voor elk antwoord! :)

    Ik ben ook groot fan van cc!! Je zou eens op sims4downloads.net kunnen kijken. Dat is een soort verzamelsite van verschillende cc artiesten. Evenals thesimsresource.com. Zelf ben ik ook groot fan van missparaply (voral voor haarstijlen), viikiitastuff.tumblr.com (meubels), rachelssimsstuff.tumblr.com (meubels), js-sims.blogspot.nl (kleding) en soulsistersims.blogspot.com (huizen).
    Dit zijn een aantal sites, maar er is natuurlijk veel meer. Als je besluit dat je cc wil downloaden dan zou ik ff googelen hoe dat precies werkt, want dat ik toch wel belangrijk. Ondanks dat het basisspel hele mooie spullen heeft ben ik echt wel heel blij met cc (ik heb dan ook heeeeel veel) en ik zou het zeker aanbevelen :-)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Helaas had ik het bericht in verkeerde rubriek geplaats, mijn excuses hiervoor. In elk geval wens ik alle deelnemers heel veel succes met hun creatie en presentatie.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld:
    Namens de gehele groep.

    90zxus0gypkl.gif
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Deborah schreef: »
    Ja, er staat heel veel Custom Content in. Er zijn heel veel verschillende sites met spullen.
    Check ons download forum maar eens voor tips, maar bedenk dat CC je spel wel kan laten crashen.
    Aah! Dank je wel! Ik zal er eens rondsnuffelen. :smiley:
    Marijeee schreef: »
    Ik ben ook groot fan van cc!! Je zou eens op sims4downloads.net kunnen kijken. Dat is een soort verzamelsite van verschillende cc artiesten. Evenals thesimsresource.com. Zelf ben ik ook groot fan van missparaply (voral voor haarstijlen), viikiitastuff.tumblr.com (meubels), rachelssimsstuff.tumblr.com (meubels), js-sims.blogspot.nl (kleding) en soulsistersims.blogspot.com (huizen).
    Dit zijn een aantal sites, maar er is natuurlijk veel meer. Als je besluit dat je cc wil downloaden dan zou ik ff googelen hoe dat precies werkt, want dat ik toch wel belangrijk. Ondanks dat het basisspel hele mooie spullen heeft ben ik echt wel heel blij met cc (ik heb dan ook heeeeel veel) en ik zou het zeker aanbevelen :-)
    Ja, het ziet er echt tof uit. Ik houd wel van veel (verschillende) spulletjes. Bedankt voor je vele linkjes! Ik moet echt even diep bestuderen hoe ik dat alles moet doen. Bedankt voor je tips! :smiley:

  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    smoesie schreef: »
    Het nieuwe stemsysteem ziet er goed uit. Hoeveel deelnemers gaan er de eerste ronde uiteindelijk afvallen? 2, 3?

    Ik sta nog nergens, ik heb nog helemaal geen tijd gehad. Deze week heb ik wel tijd, dus dan ga ik er aan beginnen. :p

    Ik houd het op 2 per ronde, we zitten ook maar net boven de 20 deelnemers (als iedereen iets inlevert).
    Succes met de opdracht, als je eventueel nog een paar uur of een dag extra nodig hebt vind ik het geen probleem om de deadline iets te verschuiven.
    @MDianaSanders: Voor de foto's mag toch wel een poppetje in het pand staan? Of daar ook niet?

    Deborah heeft het al beantwoordt, maar ja, het mag inderdaad - dat staat in de uitleg ;)
    Wat betreft CC kan ik je niet helpen, ik gebruik het zelf niet, dus ik weet er weinig over.

    Even in het algemeen: Fijn dat er al zoveel is ingeleverd :) Je hoeft niet te vragen of je link het doet, meestal zullen er geen problemen zijn en als dat wel zo is zul je dat snel genoeg horen ;) Je mag natuurlijk wel hier melden dat je hebt ingeleverd.
    Wat betreft het inlevertopic, alleen de link is voldoende - als je iets anders wilt zeggen doe dat dan in dit topic (tenzij het echt belangrijk is, zoals Deborah die de presentatie van Twiggy geplaatst heeft). Het is niet erg dat jullie er wat bij gezet hebben, ik snap dat het nieuw is voor veel van jullie en dat jullie enthousiast zijn, maar het inlevertopic is alleen voor het inleveren en stemmen (en dat wordt al chaotisch genoeg denk ik). Als daar teveel bij staat gaan anderen daar weer op reageren en dat is niet de bedoeling, daarvoor hebben we een algemeen topic.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Okidoki, volgende keer houd ik het bij alleen de link :)
  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    maart 2016 aangepast
    Ook ik heb de mijne ingeleverd zag het net staan ;) heb de rest ook ff snel bekeken was zoo benieuwd hihi. Looking good

    @FrancescaThona ik heb ook CC gebruikt en gebruik dit ook regelmatig en doe dit vanaf Sims 2 al.

    Ik download al heel lang Via: http://www.thesimsresource.com/

    Deze is vaak up to date. En bij deze maar ook vele andere sites kan je filteren wat je wilt hebben.
    persoonlijk vind ik dit gewoon de fijnste site.

    Je hebt wel 2 verschillende CC downloads voor De Sims 4. Default Replacement vervangt een bestaand voorwerp/kleur in je spel met de custom content die je geïnstalleerd hebt. Non-Default materiaal geeft een extra voorwerp/kleur en vervangt niets. Controleer altijd eerst of het om Default Replacement of Non-Default materiaal gaat. ​

    meer info kan je vinden op deze site: http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-custom-content-en-mods.html


    Mocht je CC willen gebruiken het kan idd je spel later crashen. mij is dit in het verleden 2 keer bij Sims 4 gebeurd door een (Foute) CC. totdat ik was geleden ModConflictManager heb ontdekt en dit werk echt.
    er is nog een ander handig programma om de CC te ordenen. dit is vooral handig als je net als ik meer dan 400 CC hebt haha

    Dit is de link naar de mod Conflict detector:
    http://modthesims.info/d/561550

    En deze link voor het ordenen van je mods:
    http://modthesims.info/d/534991

    Op youtube kun je vinden hoe je deze programma,s moet gebruiken :smile:

    Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb :smiley:

    En @MDianaSanders helemaal duidelijk :wink:
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Leuk om al alle inzendingen te zien! En hoe iedereen weer zijn eigen draai er aan geeft, ben ook zeker benieuwd naar alle andere inzendingen.

    Ik heb de mijne ook zojuist ingeleverd. (een keer bericht aangepast omdat het plaatje vrij groot was)
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Ik heb mijne gisteren al ingeleverd, maar ik zeg het toch nog maar even :-) Ik heb ook de andere inzendingen vast bekeken en t ziet er allemaal super leuk uit!


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top