Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wat vinden jullie ervan?

Reacties

  • Opties
    acsaczyacsaczy Berichten: 39
    Ik kan als ik verhuis ook niet meer het huis vantevoren bekijken?
  • Opties
    Mloesje87Mloesje87 Berichten: 1
    Mijn eerste indruk is dat het wat meer basic is dan deel 3. Deze versie draait meer om de emoties van de sims.
    Mijn eerste probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat mijn Sim niet verliefd wil/kan worden op haar beste vriend. Ik kan niet flirten met hem. Blijft hij in de friendzone of hebben jullie hier een oplossing voor?
  • Opties
    simmaudsimmaud Berichten: 65
    Hoi
    Wat ook vreemd is dat als je een gezin maakt met man en kinderen dat het dan vreemden voor elkaar zijn. Zo nog even tussendoor.
  • Opties
    null

    Hoi! Ik denk dat ke bent vergeten om de relaties aan te passen tussen je sims. Bij het creeër-een-sim gedeelte kan je dat doen!
  • Opties
    Subject696Subject696 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    oke plus punten en min punten.

    Plus punten.

    - ik kon me snel in de controles vinden.
    - de emoties zijn erg netjes in de game verwerkt en maken de sims wat meer levendig.
    - bouwen is erg makkelijk zo lang je het geld hebt natuurlijk.
    - de game werkt erg netjes geen lagg of wat dan ook.
    - het cartoony vind ik weer een plus punt want maakt het meer fantasie dan real life.
    - laden gaat erg snel.
    - gezights op bouw en lichaams tools zijn geweldig

    min punten.

    - peuters. somige mensen vind eht niet zo belangrijk maar ik vond peuters 1 van de leuke dingen aan sims 3
    - kleurenwiel. kan niet meer het huis of de kleding kleuren in mijn style. erg erg teleurstellend want was ook weer een van de grote sellers van sims 3.
    - weinig kleding en weinig meubels. ik had even sims 3 installeert zonder uitbreidingen of downloads van de store en deze game heeft meer dan de helft minder aan kleding en meubels. weinig variaties.
    - het heeft niet egt een wauw factor vergelijken met sims 3. toen ik sims 3 eerst speelde had ik niet egt het gevoel om sims 2 weer op te pakken de open wereld was perfect toen en gave me een wauw factor. sims 4 ook al zie ik de veranderingen ik zit niet egt meer van wauw heb meer het gevoel dat ze 2 stappen naar voorn zijn gegaan en 3 naar achteren. in plats van 2 naar voorn en 1 naar achteren.
    - veel te veel laden. de zones vind ik niet erg daar kan ik mee leven maar even naar de beurman toe gaan om een kopie koffie te doen kan niet dan moet je weer laden. had het liever gehad dat het net als in sims 3 Xbox of sims 3 playstation dat je een zone oplaad en dan niet meer de huizen in die zone hoeft op te laden.
    - zwembad en bubbelbad. denk dat ik hier geen uitleg over hoef te geven.
    - geen woohoo in de douch.
    - weinig perks. ik snap dat veel met de emoties weg gehalt word maar ik mis toch wel heel wat perks. geen kleptomaan meer geen stress perks meer heb het gevoel dat de perks het zelfs moelijk maken om gestressed of boos te worden maken. het speelt heel erg makelijk heb me sims altijd happie, flirty, playfull, voelt als of je gewoon niet boos kan worden behalfen als dat jij iemand boos op jou maakt. en vind dat zelfs lastig om te doen.
    - leeftijd. ik kan niet meer instellen hoe lang ik me sims wil laten leven kan alleen maar medium of long en zelfs long vind ik best wel kort. ik houd van mijn lange verhaalen.
    - verhalen en progression. voelt als of het er niet in zit. vond ik in het begind met sims 3 ook hoor.
    - family boom. deze heeft eingelijk met verhalen en progression te maken maar je kan niet meer je family boom zien ik een hele family gemaakt om te zien dat het engste wat ik kan zien is broer zus nicht en zo foort maar is geen family boom meer om te maken en dat vond ik in sims 3 nou net zo leuk.
  • Opties
    simsfanmsimsfanm Berichten: 203
    september 2014 aangepast
    Ik vind het trouwens ook echt minpunt dat er geen peuters meer zijn. Ik vind dit trouwens ook 1 van de leukste dingen. Echt heel erg jammer, hoop dat ik dit in de toekomst toch nog toegevoegd word.

    Vind het ook raar want je baby is dan opeens een kind.

    De zwangerschap daar in tegen is trouwens weer erg leuk gedaan, ook de zwangerschapstest vind erg grappig.
  • Opties
    Asor89Asor89 Berichten: 1
    Leuk om al jullie ervaringen te lezen!

    Vraagje: mijn Sim vindt buiten in stenen poppetjes van MySims (Gonk, DJ Candy, Violet enz.). Ik kan ze uit de inventaris halen en dan hun 'aura aanzetten'. Heeft iemand enig idee wat hier het effect van is? Of het doel?
  • Opties
    LizavnbLizavnb Berichten: 2
    Ik heb een dubbel gevoel bij deze sims. Ik vind het bouwen, sims maken en de emoties geweldig. Maar als het op het spelen aankomt is het wel een grote stap terug vergeleken de sims 3. Ik vind het echt ontzettend jammer dat er geen open wereld meer is, geen scholen, ziekenhuizen,theater enz, ik neem dus ook aan doordat er geen open wereld is, fietsen en auto's ook totaal geen nut hebben en misschien niet eens zullen komen. De werelden zijn ook veeel te klein, het hoeft niet zo groot te zijn als de sims 3 maar iets groter dan dit mag toch zeker wel. Ik neem aan dat een openwereld niet meer toegevoegd kan worden via uitbreidingspakketten dus ik vind dit ontzettend jammer, Ik neem aan dat peuters,zwembaden,bubbelbaden,afwasmachine enz zullen worden toegevoegd met een uitbreidingspakket dus dat zal ik verder maar laten. Ik had gewoon verwacht dat ze met de sims 4 gewoon al huisdieren, openwereld,peuters,seizoenen enz zouden hebben, daardoor hebben ze is een keer de kans om andere uitbreidingspakketten te maken dan altijd het standaard hetzelfde. Ik vind het ook vreemd dat er geen diensten meer zijn en geen stambomen meer te zien zijn. Al met al er moet dus nog een hoop gebeuren met deze sims want het is echt een wereld van verschil met de sims 3 er is gewoon veel minder te doen. Het besturingssysteem is inderdaad ook stukken minder erg jammer, Maar de emoties zijn geweldig en ik vind het erg leuk dat ze meer letten op de kleinere dingen rondom je sims dat maakt het spelen dan wel een stuk interessanter.
  • Opties
    Subject696Subject696 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    ik moet zegen dat dit spel puur voor uitbreidingen en downloadable content (kleine uitbreidingen). is gemaakt om geld uit onze zakken te halen. meer zo dan de andere alle dingen de we nu missen in vanille sims 3 dus sims 3 zonder uitbreidingen. worden met uitbreidingen aan ons verkocht.
  • Opties
    JunkoWakahisaJunkoWakahisa Berichten: 42
    september 2014 aangepast
    Joyce1983 schreef: »
    Het besturingssysteem is inderdaad wennen..ga steeds de verkeerde kant op haha. Het bouwen gaat lekker snel :)
    Wat ik mis:

    -Het kleurenwiel
    -Zwembad
    -Auto
    -Fietsen/scooters
    -Peuters
    -Hulp in de huishouding
    -Kelders

    Verder een mooi spel. Hoop dat er snel een uitbreiding komt!
    Weet jullie trouwens of je alleen rechte trappen kunt plaatsen in een huis? Of is er ook de mogelijkheid om een ophoging te plaatsen zodat je een trap met een hoek kan maken?

    Ha ja kelders mis ik ook. Jammer dat ze dat er niet in hebben gedaan. Ik heb toevallig vorige week in sims 3 nog een woontoren gebouwd in met 3-4 verdiepingen zowel boven als beneden de grond (dus iets van 8 verdiepingen), op één van de kleinste mogelijke bouwgronden (20x20 geloof ik zo uit mijn hoofd)

    Zwembaden is wel jammer, zeker als je sim stinkend rijk is,... want welke rijke stinkert heeft geen zwembad? Maar aan de andere kant,... hoe vaak gebruik je die nu eigenlijk? Met één fitness apparaat bereik je al het zelfde effect als je het voor vaardigheden bereikt. Dus ik denk niet dat ik dit echt ga missen.

    P.S. Je kan altijd nog een mega grote fontein bouwen!

  • Opties
    JunkoWakahisaJunkoWakahisa Berichten: 42
    september 2014 aangepast
    acsaczy schreef: »
    Mijn eerste echte minpuntje: ik had blijkbaar simleven op normaal staan ipv lang.. En voor ik carriere gemaakt heb en kinderen en een man heb is mijn sim al een oude bes :s

    Ik heb het op dit moment uit staan,.. omdat mijn moeder sim een kind heeft en ik wil het kind ouder krijgen. Maar volgens mij kon je in de opties ergens instellen dat ze niet verouderen.

    Het was één van de eerste opties die ik checkte. En ik heb mijn sims op zijn langst gezet.

    Er zit trouwens in de BELONINGENMARKT een drankje van maar 1500 punten, om de leeftijd van je sim terug te draaien!

    Het drankje heet JEUGDDRANKJE en ik neem aan dat het je terug draait naar het begin van je huidige levensfase.

    Waar is de BELONINGENMARKT?

    Ga naar DOELEN op je actieve sim. Druk op -G- of de grote ster in het menuutje rechtsonder op het scherm.
    Je krijgt een popup scherm met een paar grijze knoppen er in aan de rechterkant van de popup.
    Dit zijn MENU-knoppen. (duurde me effe dat ik dit door had):
    - Knop 1: BELONINGENMARKT
    - Knop 2: VERANDER (levens) DOEL
  • Opties
    desims2desims2 Berichten: 44 Pruttelende Peuter
    Ik vind het jammer dat als je van de ene Gym naar de andere Gym gaat of de ene bar naar de andere dat er dan dezelfde sims zijn. en jammer dat je heel weinig muziek hebt op de radio alleen Alternatief, Pop en Klassiek. en geen eigen muziek meer in het spel kan doen.

    Ik vind het goed dat openbare kavels druk zijn, geen lege barren meer zoals in de sims 3.
  • Opties
    desims2 schreef: »
    Ik vind het jammer dat als je van de ene Gym naar de andere Gym gaat of de ene bar naar de andere dat er dan dezelfde sims zijn. en jammer dat je heel weinig muziek hebt op de radio alleen Alternatief, Pop en Klassiek. en geen eigen muziek meer in het spel kan doen.

    Ik vind het goed dat openbare kavels druk zijn, geen lege barren meer zoals in de sims 3.
    Het is nog altijd mogelijk om eigen muziek in De Sims 4 te doen.
    Mijn Documenten > Electronic Arts > De Sims 4 > Custom Music
  • Opties
    Yalla64Yalla64 Berichten: 7
    Ik vind het geen vooruitgang, ergste van alles is dat je een laadscherm krijgt als je naar een andere kavel gaat heel jammer daar hebben ze het spel grotendeels mee verpest. Dat is dus ook de reden Joyce1983 dat he geen fiets of auto kunt kopen want daar heb je in dit spel niks aan.
    Ik zit er serieus over te denken om die 70 euro van Origin terug te claimen, ik ga wel weer Sims 3 spelen veel leuker
  • Opties
    MissZoefMissZoef Berichten: 40
    Hoe meer ik het ga spelen, des te leuker ik het begin te vinden. Dit had ik ook heel erg met de sims 3. Het is wel wennen niet meer alle mogelijkheden van de sims 3 te hebben (maargoed, daar had ik ook alle uitbreidingen). Het bouwen vind ik erg leuk! heerlijk om kamers gewoon te kunnen verplaatsen en zelfs het hele huis!
    De koeplant vind ik ook heel erg leuk :) heb er eentje in mijn sims voortuin staan, haha.

    Het voelt inderdaad wel wat gelimiteerder dan de sims 3, maar ik vind het erg mooi overal, er zijn overal lekker veel sims en heel veel dingen vind ik verbeterd.Vooral het multitasken. Hoewel ik daar af en toe een haat/liefde verhouding mee heb, want soms vind ik het ook irritant dat ze steeds dingen tegelijk willen doen als ik bijvoorbeeld maar met 1 persoon tegelijk wil praten. Komt er zomaar iemand bij staan enz. Verder als mijn sim eet hoeft ie niet altijd een gesprek aan te gaan, daardoor duurt het zo lang :P maar aan de andere kant is het ook weer super fijn.

    Ik ben niet helemaal achterover geslagen van het spel, maar het is zeker een erg leuke vernieuwing.

    Alleen wel jammer dat het sims sfeertje wel beetje weg is. Dat was bij de sims 1/2/3 wel meer hetzelfde.
  • Opties
    LieffiejjLieffiejj Berichten: 59
    september 2014 aangepast
    Lynn313V schreef: »
    Wauw, ik had eerlijk gezegd hoge verwachtingen van dit spel, maar jammer genoeg kan ik alleen maar besluiten dat zijn voorganger veel beter is.
    Sims creëren is oke, maar waar hebben de makers van dit spel het idee vandaan gehaald om de functie 'kleuren aanpassen' te verwijderen, of heb ik hier totaal over gekeken?? Je hebt nu enkel van die standaard kleurtjes die maar weinig vrijheid overlaten om je sim, huis of meubelen te personaliseren! Vind ik echt zeer jammer.. Bij huis bouwen zijn de kleuren van de buitengevel ook totaal niet hoe ze eruit zien in de voorvertoning van de gevelbekledingen. Hopelijk passen ze dit alles bij een volgende uitbreiding aan, maar daar vrees ik voor.


    Je kan je meubels wel zelf een kleur geven, dat staat bij bouwen staat er zo'n paneeltje.

    Waar ik tegen aan loop is het volgende:
    PEUTERS, ik mis ze echt! :p

    Daarnaast vind ik het jammer dat je niet meer in winkels enzo kunt gaan.

    Ik heb een bug, mijn kind heeft de vaardigheid creativiteit ontwikkeld.
    Hij is al bij niveau 2, maar ondertussen staat het balkje op 310% :p
    Denk niet dat dat de bedoeling is?

    Ik mis ook de interactie: Spelen...
    Normaal kon je de ander kietelen of balletje hooghouden, dit kan nu niet meer.
    Je kan alleen maar praten, erg jammer

    Positieve kanten:
    IK KAN GEWOON MEERDERE SCHERMEN OP MIJN COMPUTER OPEN HEBBEN TERWIJL IK DE SIMS SPEEL.
    Geniaal, dit kon bij de sims 3 niet.
    * Realistischer.
    * Met meerdere mensen tegelijk kletsen.
    * Werken aan je behoeften kan tegelijkertijd.

    Ik ben heel positief!
    Ik vond namelijk de Sims 3 heel erg tegen vallen, dus ik ben blij dat de sims 4 mij weer happy maakt :D
    Post edited by Lieffiejj on
  • Opties
    Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    De open wereld is jammer, maar aan de andere kant, wiens sims 3 basisspel is ooit opgestart in 40 seconden. Mijne niet. En mijn sims 4 game wel. Daar ben ik enthousiast over.
    dkwaftw6r785.jpg
  • Opties
    SjoukjeSjoukje Berichten: 2
    ik speel al sinds dat sims 1 er is, en ik moet toegeven dat ik eenmaal gewend ben aan de nieuwere sims dat het dan best leuk is.
    nu moet ik vast ook wennen aan de sims 4, maar bij elk spel zijn zijn voor en nadelen.
    ik heb helaas wel een probleem bij de sims creeeren, hij loopt vast en kan dan alleen maar met de camera bewegen. erg lastig want soms moet ik het hele spel afsluiten en overnieuw beginnen. nu had ik gelukkig een familie zonder vastlopingen en een uurtje met de familie gespeeld en liep het weer vast, het spel reageerde niet. wat kan dit zijn???
  • Opties
    Subject696 schreef: »
    ik moet zegen dat dit spel puur voor uitbreidingen en downloadable content (kleine uitbreidingen). is gemaakt om geld uit onze zakken te halen. meer zo dan de andere alle dingen de we nu missen in vanille sims 3 dus sims 3 zonder uitbreidingen. worden met uitbreidingen aan ons verkocht.

    Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Natuurlijk komt EA met uitbreidingen waar zwembaden en peuters inzitten om nog wat geld te krijgen, maar wat ze vooral hebben gehad is te weinig tijd. Maxis staat er om bekend dat ze een enorme druk op producers leggen dat een spel snel klaar moet zijn. Het is ongelooflijk knap wat ze gemaakt hadden, maar het kost allemaal gewoon tijd. Ze hebben zich zo erg gericht op de animaties en dergelijke dat ze nog te weinig tijd kregen/hadden om nog überhaupt het systeem zo te maken dat er zwembaden en peuters in konden komen.
    Ik ben het eens met je punt dat het ook allemaal voor geld is bedoeld, maar wat ze zeker ook te weinig hebben gehad is tijd, al zullen ze dit nooit toegeven. ;)
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    september 2014 aangepast
    Elinee321 schreef: »
    De open wereld is jammer, maar aan de andere kant, wiens sims 3 basisspel is ooit opgestart in 40 seconden. Mijne niet. En mijn sims 4 game wel. Daar ben ik enthousiast over.
    Mijn spel start in enkele minuten op (De Sims 3), inclusief uitbreidingen en store-downloads. De Sims 4 zal waarschijnlijk wel net zo traag gaan opstarten als De Sims 3, wanneer je eenmaal verschillende opgeslagen spelen, downloads en uitbreidingen hebt enzo, vermoed ik.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    dolstrasdolstras Berichten: 2
    Ik hink nog een beetje op 2 gedachten, aan de ene kant vind ik het hartstikke leuk, maar aan de andere kant mis is ook wel weer veel dingen die in sims 3 wel zaten. Net als Simcity5 overheerst het gevoel dat het spel niet helemaal compleet is afgeleverd. Ik weet zeker dat er dus weer de nodige uitbreidingen komen om het spel completer te maken, en helaas betaal je daar al met al wel weer een vermogen voor. Dat vind ik erg jammer.

    Positieve punten:
    -bouwmodus is verbeterd, zelfs ik ben verslaafd aan het bouwen.
    -Creatiemodus voor sims zijn stuk verbeterd, veel meer mogelijkheden, al had ik wel wat meer karaktereigenschappen kunnen bedenken.
    -Sims zijn een stuk intelligenter,
    -de tijd loopt wat realistischer, je bent niet een uur op de wc of onder de douche. Je redt het s ochtends gewoon op tijd naar je werk te gaan
    -Sociale bezigheden zijn realistischer je kunt tenminste met meer tegelijk praten
    -Heel veel nieuwe soms wat vreemde spullen.
    -Carierremodus ook verbeterd
    - je kan blijven werken met een baby in het gezin, die gaat automatisch naar de dagopvang, al ontbreekt de mogelijkheid om een oppas te bellen, dat was toch ook wel leuk

    Minpunten:
    -de peuterfase moet echt terug, van baby naar kind gaat gewoon echt niet. Vond het juist een hele leuke fase, daarnaast is het toch een belangrijke fase, je kon al een basis leggen in bepaalde vaardigheden, dat mis je nu
    -Zwembaden, ja spreekt voor zich
    -technische hulp als iets stuk is ontbreekt, je kan geen monteur bellen.
    -Baby heeft geen behoeftescherm waar je kan kijken wat de behoeftes zijn.
    - Behalen van vaardigheden kost in verhouding nog steeds wel veel tijd, hierdoor heb ik nog steeds geen zin om een baan te zoeken want dan blijf ik tijd en energie te kort komen
    - De mogelijkheid van kinderadoptie ontbreekt volgens mij
    - De werelden zijn klein en weinig vrije huisjes,
    - het blijft een spel die voornamelijk leuk ik als je met cheats speelt bv motherlode. je krijgt anders nooit een optie om eens groter te gaan wonen. Spelen zonder cheats is natuurlijk wel mogelijk, maar de levensfases lijken dan toch echt net te kort om en carriere te maken en een groot gezin te stichten. Maar misschien speel ik dan gewoon niet slim genoeg.
    - ben ook nog geen tweeling geboortes tegengekomen, zijn die er nog?

    Ik weet het dus nog niet helemaal het is 50/50 wat mij betreft, als de uitbreidingspakketten weer tegen de 40 euro aan gaan lopen houd ik het denk ik toch voor gezien.


  • Opties
    desims2desims2 Berichten: 44 Pruttelende Peuter
    Redesignable schreef: »
    desims2 schreef: »
    Ik vind het jammer dat als je van de ene Gym naar de andere Gym gaat of de ene bar naar de andere dat er dan dezelfde sims zijn. en jammer dat je heel weinig muziek hebt op de radio alleen Alternatief, Pop en Klassiek. en geen eigen muziek meer in het spel kan doen.

    Ik vind het goed dat openbare kavels druk zijn, geen lege barren meer zoals in de sims 3.
    Het is nog altijd mogelijk om eigen muziek in De Sims 4 te doen.
    Mijn Documenten > Electronic Arts > De Sims 4 > Custom Music

    Ooh dankjewel, ik zat in het mapje origin games te zoeken! verkeerde haha.
  • Opties
    LieffiejjLieffiejj Berichten: 59
    dolstras schreef: »
    - De mogelijkheid van kinderadoptie ontbreekt volgens mij

    - ben ook nog geen tweeling geboortes tegengekomen, zijn die er nog?




    Ik heb geadopteerd! :) Het kost 1000 simleons, maar mijn baby is niet op komen dagen :p
    Daarnaast heb ik al 3 tweelingen, terwijl ik niets aparts doe :p
  • Opties
    iriiswiriisw Berichten: 144
    Je kan het leven van je Sim verlengen. Staat bij spel opties.
  • Opties
    consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Wat ik erg leuk vind zijn de maaltijden met het hele gezin, dat vond ik bij de sims 3 altijd lastig te organiseren.
    Je bent er iets meer tijd mee kwijt, maar wel gezellig :D
  • Opties
    Gabby18Gabby18 Berichten: 161
    Ik vind het een stuk sneller en soepeler runnen dan sims3. Ik vergelijk de sims4 niet met de sims3 want het is een heel compleet nieuw spel en het is nog maar de basis.. Ja het is jammer dat er sommige dingen er niet in zitten. Maar ik ben blij met het snelle laden van naar een andere stad of gebouw.
    Origin ID: FallenAng3L91

    a9ybt2.jpg
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Ik heb net even een uurtje liggen spelen. Ik moet wel lachen om die rare dingen tussendoor (impressies van kippen geven en zo). Maar man, wat is het lastig besturen! Ik ben afhankelijk van mijn muis en randen scrollen werkt bij mij niet naar behoren. Alleen bovenaan en opzij, maar onderaan niet.

    Was net al mooi de boel aan het inrichten, was ik een bed vergeten te plaatsen. Lekker dom. :P

    Ik heb weinig mening tot nu toe, want ook zelf een sim creëren lukt me niet zo goed. Ik moet dus nog even een paar uurtjes doorspelen.
  • Opties
    lloentjelloentje Berichten: 2
    Wij spelen de Sims nu een paar dagen en de Sims zelf zijn absoluut fantastisch. Behalve dan dat vrienden van sims elke dag langskomen. Werkelijk elke dag. Afschuwelijk irritant. Maar hoe ontzettend grappig was het om te zien dat mijn sim tijdens haar weeën last kreeg van nestdrang en het hele huis ging schoonmaken. Bijna levensecht :)

    Maar wat ik echt mis, zijn de kavels. De grote kavels. En de open wereld, hoewel ik me nu ook prima vermaak in het parkje schuin tegenover het huis waar mijn sims wonen. De schoolbus mis ik ook. En de politie en brandweer. En de carrières. En, in iets mindere mate, de afwasmachine!
    Wat ik dan beslist niet mis, zijn de peuters. Oke, het is een beetje vreemd om je baby ineens te zien veranderen naar een volledig zindelijke, praatgraag en schoolgaand kind, maar de peuterfase heb ik nooit het leukste onderdeel gevonden. Lekker makkelijk dus.

    Maar het is nog maar een basisspel en ik denk dat met toekomstige patches, accessoirepakketten en uitbreidingen de Sims 4 toch echt leuk gaat worden.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik vind 'm leuk!!
    Dat had ik niet verwacht, maar ik heb 'm vanmiddag ontvangen en geïnstalleerd, en ben eigenlijk non-stop aan het spelen.
    De besturing is ff wennen, (en vind ik nog wel lastig) maar het spel zelf is best leuk.
    Ik heb een solo jong volwassen vrouw gemaakt, en een huisje voor haar gebouwd (en dr motherlode gegeven :mrgreen: ) en daar speel ik mee.
    Ze is kunstzinnig en moet een meester schrijver worden.
    Maar voorlopig zit ik nog te hannesen om dat writersblock te krijgen. Want je moet het eerst krijgen voordat je het kan oplossen. :wink:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Inmiddels al iets wijzer geworden: bovenin kun je met een muisklik de camera draaien, dus ik kan al wat makkelijker spelen.

    Mensen hier zaten ook te klagen dat je geen opties voor het werk kon doen. Klik eens onderaan op het icoontje van de sim die aan het werk is (er staat een sociaal tekentje boven), je kunt wel degelijk dingen kiezen zoals omgaan met collega's, hard werken, etc. :)

    Het enige wat ik tot nu toe mis is een fatsoenlijke stamboom. Mijn sim is getrouwd met Katrina Heethart en die blijkt de moeder van Nina en Dina Heethart te zijn en die zijn al volwassen. Zij is nu zwanger van mijn sim, toch niet zo leuk als je weet dat ze al 2 volwassen dochters heeft. ;) De kinderen en zo kom ik nog wel achter, ik ben nog lang niet zo ver.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top