Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Nederlandse versie

JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
hoihoi,

Ik heb de sims 4 gekocht via internet, echter kwam ik er na downloaden achter dat de engelse versie is(US) dit betekent dat hij dus ook niet in het nederlands ingesteld kan worden, allemaal al geprobeerd via origin. Waar ik hem gekocht heb krijg ik ook geen reacties van dus ook daar kan ik weinig van verwachten. Nou las ik iets van een Nederlands taalbestand, iemand enig idee of dit een optie is en hoe ik hieraan zou kunnen komen? Ik wil heel graag de Nederlandse versie :(.

Groetjes Jill

Reacties

  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    januari 2020 aangepast
    @JIllx1 Heb je de versie die je hebt gekocht wel via Origin weten te registreren? M.a.w. heb je nog een productcode ingevuld in de website bij Origin. Als dat zo is, is het een originele versie. Zo niet dan heb je jammer genoeg een kat in de zak gekocht.
    Probeer je Sims versie als nog aan te melden bij Origin door de code in te voeren. Daarna kan je je taalversie instellen. Als het geen officiele versie is dan heb je geen ondersteuning en kan je ook geen uitbreidings- of andere pakketten via Origin er op aan laten sluiten.

    Ik weet wel een work around oplossing als je met Windows werkt. Voor Mac-os heb ik geen oplossing paraat. Laat het even weten ajb.
    Hartelijke groet.
    Post edited by trismagistos on
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
    januari 2020 aangepast
    hoihoi ,
    dankjewel voor je reactie! Ik heb inderdaad de code via origin gewoon kunnen activeren, zo ook de uitbreiding jaargetijden en het is dus wel gewoon een originele versie alleen dus de US versie waardoor ik alleen in het engels kan spelen. Bij de taalversie via origin geeft hij ook alleen US aan dus engels, dit allemaal al geprobeerd maar het is echt de engelse versie.
    Ik werk met Windows.

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @JIllx1 , neem eens contact op met de helpdesk, misschien kunnen zij iets voor je doen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
    Dat is inderdaad het enige wat ik nog kan doen, helaas heb ik het alleen niet via origin zelf besteld dus ben er bang voor.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @JIllx1 Dankjewel voor je reactie. Hieronder volgt een workaround voor jouw specifieke probleem.

    Als je in het het zoekraam onderin rechts op de statusbalk bij windows intoetst: 'regedit' en dat aanklikt dan krijg je toegang tot he windowsregister.
    Het is belangrijk dat je de volgend acties heel zorgvuldig uitvoert omdat er veel mis kan gaan als je in dit register veranderingen aanbrengt.

    Bij het middelste pijltje staat: 'HKEY_LOCAL_MACHINE'.
    Klik op dit pijltje en zoek naar de tab: 'SOFTWARE'. In veel gevallen is dat de een na laatste.
    Klik daarop en zoek naar '" 'Maxis'. Als je daarop klikt zie je 'The Sims 4' staan (jouw versie is waarschijnlijk us_US).
    In het rechter veld zie je de registerwaarden staan.
    Nu gaat het erom dat je secuur de wijzigingen doorvoert.
    Je ziet dan rechts drie kolommen. Naam, type en gegevens.
    Bij het vijfde item van boven zie je als naam: 'Locale' staan. Bij Type: 'REG_SZ' en bij gegevens us_US.
    Als je daar iets anders ziet zijn het meestal de landaanduidingen van het pakket dat je hebt gekocht en geïnstalleerd. Zorg ervoor dat je de underscore, dat is het liggende streepje dat er tussen zit NIET verwijderd.
    Pas eerst de kleine (onderkast) 'us' door het met je cursor blauw te maken en vervang de letters 'us' door 'nl'.
    Doe daarna hetzelfde met de hoofdletters 'US' en vervang deze door de hoofdletters 'NL'. Stap daarna uit de regedit door het kruisje linksboven aan te klikken.

    Als het goed is verandert jouw pakket daarmee van taalinstelling en zie je in de map *.*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4 staan.
    Ga naar origin en start het programma op de normale manier.
    Heel veel succes ermee.
    Hartelijke groet.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @Jillx, in aanvulling op wat @trismagistos voorstelt dat je doet: voordat je in het register wijzigingen aanbrengt, maak altijd eerst een backup van het register (of desnoods alleen van de registersleutel die je wijzigt).

    Register backuppen:
    • Open Uitvoeren via [WINDOWS LOGO] toets + [R].
    • Typ regedit en klik op OK. De Register-editor opent.
    • Selecteer achtereenvolgend Bestand en Exporteren.
    • Geef het bestand een handige naam, bijvoorbeeld Register met de datum erachter waarop je de backup maakt. Of een korte naam waaruit je kunt opmaken waarom je die backup hebt gemaakt (zodat je weet wat je terugzet mocht je met de backup het register willen herstellen naar het punt voordat je het register wijzigde). Wat ik ook wel eens doe is een tekstbestandje (een readme bestandje zeg maar) maken met een omschrijving van de register backup die ik zojuist gemaakt heb en de naam die ik de backup heb gegeven. Ik heb een speciale map in Mijn Documenten waar ik register back-ups opsla en eventuele readme files mocht ik die maken. Ik heb nog nooit zo'n back-up terug hoeven te zetten maar het is een verstandige gewoonte om toch het register te backuppen voordat je iets wijzigt (weet wat je doet: bij twijfel, informeer jezelf). Better safe than sorry.
    • Klik op Opslaan.
    • Voer desgewenst nu de stappen uit die @trismagistos voorstelt.
  • Opties
    JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
    Hoihoi,

    Dankjewel voor jullie reacties, ook dat heb ik al geprobeerd nav een filmpje maar helaas blijft hij Engels. Dankjewel voor jullie hulp, ik ben bang dat het niet op te lossen valt :(.

    Groetjes
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Vervelend voor je dat dat niet is gelukt. Misschien even de pc opnieuw opstarten na dergelijke wijzigingen, dat het dan wel werkt. Vraag me niet waarom, maar soms werkt dat/is het nodig om de pc even te herstarten na bepaalde wijzigingen. Uit je eerdere reactie begrijp ik dat onderstaande ook niet werkt, toch? Ik citeer even mezelf van mijn eigen website (zie ook deze pagina).
    moi schreef:
    Geïnstalleerde taal veranderen
    • Voordat je de taal wijzigt, maak eerst een back-up van je spelgegevens.
    • Ga naar je Gamebibliotheek in Origin.
    • Klik met de rechtermuisknop op de gametegel van De Sims 4 voor de Speleigenschappen.
    • Bij het tabblad Geavanceerde startopties staat de taal waarin de game geïnstalleerd is welke gewijzigd kan worden.
    • Bij het installeren van het basisspel kan de taal worden geselecteerd. Ik heb dan ook geen ervaring met het wijzigen van de taal nadat het spel is geïnstalleerd en kan je niet vertellen wat er vervolgens gebeurt. Mogelijk wordt het spel opnieuw geïnstalleerd in de nieuwe taal en krijg je dus een nieuwe installatiemap en De Sims 4 spelersmap in Mijn Documenten (beide mappen in de naam van de nieuwe taal).
    • Zet de spelgegevens (van de gemaakte back-up) terug in de nieuwe De Sims 4 spelersmap in Mijn Documenten. Weet wel dat sommige bestanden/mappen nu anders heten, afhankelijk van de taal waarin je het spel hebt gewijzigd.

    Nog even terugkomend op wat je eerder aangaf:
    JIllx1 schreef: »
    Dat is inderdaad het enige wat ik nog kan doen, helaas heb ik het alleen niet via origin zelf besteld dus ben er bang voor.
    Als jij een legale versie hebt aangeschaft, dan maakt het niet uit hoor dat je het niet via Origin hebt gekocht. Immers, Origin is niet de enige verkoper van De Sims spellen. Dus misschien toch een poging wagen om contact op te nemen met Origin in de hoop dat zij iets voor je kunnen betekenen. Op deze pagina staan de contactgegevens.

    En anders googelen tot je een oplossing vindt maar ik krijg de indruk dat je daar al mee bezig bent. Succes ermee. Ik hoop dat je eruit komt.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Dankjewel voor je aanvulling @SimLibby! @JIllx1als het niet is gelukt, kan het ook zijn dat je windowsversie in een andere taal is geleverd. Neem voor de zekerheid ajb contact op met Origin zoals SimLibby voorstelde. Als je aangeeft dat je via dit forum wordt doorverwezen, hoop ik dat ze meer vor je kunnen doen. Ook ik hoop dat het je als nog lukt.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
    Ik ga er vanuit dat ik een legale versie heb gekocht, dit was via gamesync, daar betaal je wel voor alleen de code. Nee klopt via speleigenschappen staat er ook alleen Engels (US). Computer ook nogmaals opgestart maar helaas zonder resultaat. Ik ga contact leggen met Origin en laat het nog weten. Ik ben inderdaad al een hele dag bezig geweest met googlen naar eventuele andere opties maar niks helpt. Dankjewel voor jullie hulp!
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    januari 2020 aangepast
    Fijn dat je het nog even wil laten weten @JIllx1. Ik heb nog een site gevonden waar je de languagestrings relatief veilig kunt downloaden. Zorg daarbij dat je altijd een goede virusscanner gebruikt! als je mij op Origin wil bevrienden kan ik die link via die weg aan je doorsturen.
    Hartelijke groet.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
    Aah helemaal goed, is dat dan gewoon een bestand wat je download? Heet je hetzelfde op origin? Dan voeg ik je toe!
    Groetjes Jill
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    januari 2020 aangepast
    @JIllx1 klopt. Maar jij heet blijkbaar anders want ik kon je niet direct vinden. Het is een bestand dat je kan downloaden en installeren de instructies vind je op de website zelf. Samen met mijn eerdere verhaal en de suggestie vanSimLibby moet het je lukken.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JIllx1JIllx1 Berichten: 7 Brabbelende Baby
    Ik zal eens proberen, dankjewel! Heb je een vriendschapsverzoek verstuurd.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top