Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Onderzoek rond 'De Sims'

KyoKyo Berichten: 1
april 2018 aangepast in Real World
Ik ben een leerkracht in wording en voor mijn onderwijsvak 'Project Kunstvakken' doe ik een onderzoek over mezelf, kunst en wetenschap. Na veel brainstormen kwam ik uit op een spel wat ik doorheen mijn leven en nu nog steeds speel: De Sims.

Ik wil via deze enquete te weten komen waarom mensen interesse hebben (of juist niet) in dit spel. Ik wil teweten komen waarom mensen het spelen, hoe ze het spelen en vooral antwoorden op de volgende vragen krijgen:
- Waarom is het spel zo populair?
- Wat is de invloed van sims op mensen?
- Wat maakt dit spel zo leuk?
- Hoe is dit spel ontstaan en waarom?
- Hebben mensen de nood eraan om dit spel te spelen?
- Waarom spelen we zo graag een simulatie ipv het echte leven te leven?
- Waarom kiezen sommige ervoor om het spel niet te spelen?

Deze enquete is deel 1 van mijn onderzoek. Hierna ga ik persoonlijke interviews afnemen. Als je mij verder wil helpen kan je me via mijn email contacteren: *e-mailadres verwijderd*.

De sims is een simulatiespel. Je kan hier alles personaliseren van steden, huizen, uiterlijk en innerlijk van je personage. Je kan doelen bereiken, familie's opbouwen, geld verdienen en nog veel meer. Je kan dus zo goed als alles wat je ook in het echte leven kan.

Er zijn twee versies van deze enquete: voor de spelers van het spel en de niet-spelers.

Alvast heel erg bedankt voor het invullen van de enquete!

De speler versie:
https://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=341396

De niet-speler versie: https://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=341395
Post edited by Moepmoep on

Reacties

  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ik heb je e-mailadres even verwijderd uit je bericht, omdat het niet toegestaan is persoonlijke informatie te delen op het forum. Ik kan niet achterhalen of dit je persoonlijke mailadres is of dat je het speciaal voor het onderzoek hebt aangemaakt.
    Indien het je persoonlijke mailadres is, raad ik je aan er eentje aan te maken speciaal voor het onderzoek, deze mag je dan wat mij betreft hier wel delen.

    Ik hoop dat je genoeg input krijgt, helaas is het forum niet meer zo drukbezocht als vroeger!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top