Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Kok worden in een restaurant

ElkaB_14ElkaB_14 Berichten: 39 Pruttelende Peuter
Hallo,

Hier ben ik weer met een vraag.... :blush:
Ik wil namelijk kok worden in een restaurant. Ik dacht dat ik dat automatisch ben wanneer ik een restaurant koop, maar blijkt dat ik een kok moet huren en ben ik dus alleen maar de baas. Via de carrière Culinair lukt het ook niet om mee te gaan ofzo. Weet iemand toevallig hoe ik kok kan worden (ik wil kunnen koken en experimenteren).

Groetjes,
Elka


Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik ben een gids aan het maken voor mijn site en de GP dus ook nog helemaal aan het ontdekken maar je kunt een kokstafel voor thuis kopen. Ga daar eens mee aan de slag. Wie weet kun je dan wel na een bepaald niveau aan de slag in je restaurant. Of ga eens, bedenk ik me nu ter plekke, naar een restaurant wat niet van jou is en klik op de host, de kok of de bediening (of hun werkstations) en kijk eens welke opties dat geeft.
  • Opties
    ElkaB_14ElkaB_14 Berichten: 39 Pruttelende Peuter
    @SimLibby Ik heb al op ze geklikt. Ik krijg de opties 'beledigen' en 'compliment geven'. En de kokstafel heeft geen opties. Daar schiet ik ook niets mee op :smiley:
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Heb je ook thuis al geoefend met de kokstafel?
  • Opties
    ElkaB_14ElkaB_14 Berichten: 39 Pruttelende Peuter
    juni 2016 aangepast
    SimLibby schreef: »
    Heb je ook thuis al geoefend met de kokstafel?

    Ik heb het gevonden!!
    Ik heb de lessen gevolgd dus toen huurde ik een kok. Daarom kon ikzelf niet koken. Maar in plaats te huren moet ik gelijk zelf koken. Maar wel eerst bedienders en host aannemen voordat ik open kan :smiley:

    Ik doe het in mijn restaurant zelf.
  • Opties
    ElkaB_14ElkaB_14 Berichten: 39 Pruttelende Peuter
    Hm..
    Het gaat nog niet helemaal goed, merk ik. Ik kijk nog verder...
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Je kunt niet zelf als kok werken, dat is ook door de SimGurus bevestigd. Ze hadden een bepaald budget voor dit project en ze moesten keuzes maken, dus hebben ze voor de management-kant van het restaurant gekozen.

    Wat je wel kunt doen, als je bepaalde (eigen) Sims als kok wilt inhuren, is het volgende:
    • Ga naar huishoudens beheren en verwijder alle "Niet in Wereld" huishoudens.
    • Zet het huishouden waarin de kok die je wilt aannemen woont, uit hun huis.
    • Markeer het huishouden van de kok als ongespeeld.
    • Ga naar je restaurant, huur een kok in, als het goed is komt de kok die je wilt nu als optie tevoorschijn.
    • Ga (later) terug naar huishoudens beheren en laat het huishouden van de kok weer ergens wonen - maar ga er niet mee spelen want dan verliest deze zijn baan (altijd het huishouden als ongespeeld laten staan). Zo weet je zeker dat je kok niet door het spel verwijderd wordt.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    ElkaB_14ElkaB_14 Berichten: 39 Pruttelende Peuter
    juni 2016 aangepast
    @MDianaSanders Bedankt! Ok zal deze manier ook proberen. Alleen heb ik nog niet ontdekt hoe ik een eigen Sim als ongespeeld kan markeren (?)

    Edit: Ik heb het al ontdekt :)

    Wat ik ook heb gedaan is een kok die op de lijst staat inhuren en hem vanaf de cas.fulleditmode bewerken.

    Edit: Dit kan het spel laten crashen.
    Post edited by ElkaB_14 on
  • Opties
    ElkaB_14ElkaB_14 Berichten: 39 Pruttelende Peuter
    Ik heb het idee dat Uit Eten nog vol bugs zit. Een voorbeeld is dat mijn restaurant al 8 uur open is en er genoeg klanten staan te wachten, maar in die 8 uur er niemand een tafel toegewezen krijgt van de host. Frustrerend is het wel als je dan niets kan doen. Zomaar 8 uur open, wel salaris betalen maar zelf niets verkocht. Of ligt het aan mij?
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top