Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Mod conflict detector

GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
Voor iedereen die cc's gebruikt is het handig om dit programma via ModTheSims te downloaden. Het zoekt alle foute cc's op zodat het gemakkelijk is om ze te verwijderen. Eigenlijk een must have als je cc's gebruikt.

http://linna.modthesims.info/download.php?t=561550
sa0nc56u9mvc.png

Reacties

  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Goede tip, ik heb hem meteen gedownload!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    augustus 2015 aangepast
    Dankje @Gita, gaan ook meteen downloaden. B)

    Na downloaden meteen gescand en zoals verwacht geen conflicten. :D
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    xNoukxNouk Berichten: 380 Pittige Puber
    Hopp! Straks meteen downloaden! Dank je! :smiley:
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    @jimmyatlantis Sommige conflicten kunnen ook later ontstaan, Ik scan mijn cc's nu één keer per dag om problemen te voorkomen. Ik had er zelfs een conflict tussen zitten van TSR, waar ik het juist niet van verwachtte.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ow, wat goed!
    Van het weekend ook maar even ophalen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Gita Dat kan. Het is inderdaad raadzaam om regelmatig te scannen. Maar tot op heden zoals gezegd geen problemen maar wie weet wat de toekomst brengt dus is je advies zeker raadzaam. B)
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    @Gita, bedankt! Ik heb hem net gebruikt want mijn spel liep niet helemaal zo als het hoort. Hij heeft twee CC's gevonden die niet goed waren. Echt een fijn programma!
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb er een aankondiging van gemaakt, zodat iedereen 'm meteen ziet. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    augustus 2015 aangepast
    @Deborah Dat heb je prima gedaan. Het advies van @Gita is inderdaad een gouden tip die aandacht verdient. :D
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Dankjewel! Dat kan ik wel gebruiken. :)
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik heb hem gedownload maar ik begrijp niet hoe die werkt. Kan iemand met dit in Jip en Janneke taal uitleggen??
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    augustus 2015 aangepast
    @Dnll8445, als je hem hebt gedownload heb je 1 bestand. Dit bestand moet uitpakken met zip (misschien handig als je dit ook in een andere map doet). Dan zie je dit:
    fmxus2m817gw.png


    Je klikt dan op het sims logo: mod conflict detector en dan start hij op. Automatisch pakt hij de map: sims 4 mods. Dit kan je veranderen met blauwe vakje ernaast select dir. Dan onderin bij scan level kan je aanklikken hoe zorgvuldig hij moet kijken. Ik klik altijd op full en klik dan de onderste 3 aan, en dan kies je scan. Vervolgens scant hij dus alles en dan kan je zien waar de fouten zitten in de CC of mods. Dan kan je het nog via dat programma verwijderen, maar je kan het ook gewoon uit je map verwijderen.

    Hopelijk is het nu duidelijk.
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    augustus 2015 aangepast
    Ik ga het even proberen, thanx @Alyssatjjee

    edit: Volgens mij is het gelukt. Ik kreeg steeds de melding dat de directory niet klopte, maar nu doet hij het wel. Geen foute cc's gevonden :D
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    Fijn @Dnll8445 :)
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2015 aangepast
    Wat ik me eigenlijk wel afvraag, hoe kun je nou weten waar de downloads/mods mee conflicteren? Als het echt een mod is die je spel verandert, wil het nog wel eens zijn dat je een verouderde versie hebt, maar met gewoon een download zoals een meubel weet ik het eigenlijk niet. Dit kan je niet zien in het programma toch?

    v: Oh, dat cc niet zichtbaar was had ik ook. Dan ga ik het nog eens proberen te downloaden, nu ik de conflicten eruit heb gehaald.
    Post edited by Meliszie on
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Soms ontstaat er een conflict met een andere cc. Ik weet ook niet hoe dit werkt, maar ik had bijvoorbeeld twee recolors van dezelfde cc in mijn map, toen ik er een uithaalde was het conflict weg. Niet ieder conflict maakt je spel onbespeelbaar, maar teveel conflicten kunnen wel eens lastig worden.
    Overigens, toen ik mijn conflicten eruit gehaald had waren cc's die ik eerst niet kon vinden nu wel zichtbaar in mijn spel. Dat is ook een conflict, hoewel je spel er geen last van heeft.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    In de laatste update zit een virus dus downloads deze niet. Ik hoop dat dit binnenkort weer verholpen zal zijn. Als je mcAffee hebt geeft hij dit automatisch aan, heb je geen mcAffee dan moet je goed de commentaren lezen of dit ondertussen verholpen is.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Gita schreef: »
    In de laatste update zit een virus dus downloads deze niet. Ik hoop dat dit binnenkort weer verholpen zal zijn. Als je mcAffee hebt geeft hij dit automatisch aan, heb je geen mcAffee dan moet je goed de commentaren lezen of dit ondertussen verholpen is.
    Dank je @gita. Voorlopig doen we niks downloaden. ;)
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Er is een nieuw programma om je cc te scannen op conflicten. Het is de TS4 Package conflict detector. Het is even wennen maar het werkt prima. Hopelijk wordt dit programma wel op tijd ge-update.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    februari 2016 aangepast
    Er is een andere hier is de link. sims.amsterdam/sims/cc-sims-4/ Dit is niet onze creatie maar van derden.
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    de TS4 package conflict detector heb ik getest en werkt erg goed. Hij staat op mod the sims en de creator (scumbumboo) heeft al meer goede mods gemaakt, dus ik vertrouw op dit programma.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Gita schreef: »
    de TS4 package conflict detector heb ik getest en werkt erg goed. Hij staat op mod the sims en de creator (scumbumboo) heeft al meer goede mods gemaakt, dus ik vertrouw op dit programma.

    Die heb ik als enige van de groep gedownload en ben inderdaad wel tevreden over. Maar er zijn meerdere programma's dus keuze genoeg.

    Johan
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Even een opmerking: dit werkt alleen op Windows, niet op Mac.
  • Opties
    Peetje25Peetje25 Berichten: 32 Pruttelende Peuter
    handig!

    Maar waar downloaden jullie de juiste cc`s? Zonder reclames of wat? Ik gaf 1x de schoolmod geprobeerd te downloaden.. maar deed het niet. :|
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Ondertussen heb ik wel het volgende opgemerkt:
    Ik heb nu ook Windows (Windows 10) geïnstalleerd, en als je dan een mod hebt, die niet functioneert, dan weigert het spel op te starten.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top