Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims 4 start niet op / werkt niet meer

2»

Reacties

  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @Roxanne_05 De oplossing die @Deborah je geeft is absoluut waar. Dus zorg ervoor dat je je mods update door bij de websites waar je ze hebt opgehaald te zoeken naar bijgewerkte versies. Let er dan ook op dat je de allernieuwste versie ophaalt. Het liefst van na 10 november.
    Als je je oude mods toch terug wilt plaatsen vind je hier een duidelijke instructie die SimLibby ooit heeft geschreven. https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770596/downloaden-voor-de-sims-4-custom-content-cc-en-mods

    Deze instructies zijn nog steed geldig en werken het beste.

    Veel plezier met spelen 😉
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    bella65bella65 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    help sims 4 sluit niet meer af na de laatste update heb opnieuw ge download en gerepareerd maar sluit niet meer af kan ik van de laptop verwijderen en op nieuw via origin download en ben ik niet al mijn sims kwijt en spel gegevens en ps mijn laptop is een gamelaptop b.v.d
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    november 2020 aangepast
    @bella65 als je Origin en De Sims 4 al eens opnieuw hebt gedownload en geïnstalleerd zonder dat je de inhoud van de map: '\Documents\Electronic Arts\De Sims 4' ergens anders hebt opgeslagen (bijvoorbeeld op je bureaublad, een externe harde schijf, of in een cloud) dan vermoed ik dat je al je spellen al laten verdwijnen. Dan ben je dus al je spel gegevens kwijt.

    Heel belangrijk voordat je opnieuw gaat downloaden en instaleren is het maken van een reserve kopie van de inhoud van de Sims spel map. Zodra je dan alles hebt geïnstalleerd, plaats je de inhoud van de spel map weer terug op deze plaats: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.

    Zoals je het hebt omschreven, vrees ik dat je die spel gegevens niet meer kunt terughalen.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    @bella65, De Sims 4 en uitbreidingen zijn gekoppeld aan jouw EA account. Wel backup maken van opgeslagen spellen en daarna pas De Sims 4 volledig verwijderen.

    Systeemvereisten: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-description

    DxDiag rapport insturen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
  • Opties
    bella65bella65 Berichten: 22 Pruttelende Peuter
    bedankt ik heb een backup gemaakt van sims4 map en daarna alles van sims4 verwijderd gekeken of hij was ge instaleerd en toen de map save vervangen door de backup map en de map tray vervangen en al mijn spelgegevens zijn er weer en loopt weer soepel en mijn laptop voldoet aan alle eisen ps bedankt voor de uitleg
  • Opties
    RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    Dat is goed om te horen, @bella65!
  • Opties
    EvaZoutmanEvaZoutman Berichten: 3 Brabbelende Baby
    grrrggrgrgrgr zo frustrerend..
    kan elk stukje cc downloaden en mee spelen, zolang het maar geen inrichting is. Zodra er bijvoorbeeld maar 1 plant of lamp tussen de cc staat, start mn spel al niet meer op. Ik word er echt mega knettergek van. En ik kan op internet hier niks over vinden. Echt van alles al geprobeerd, maar niks werkt. Ik wil wel eens wat anders dan dat lelijke standaard basegame spul in mn huizen.
    Wie is bekend met dit probleem?
    please help!!
    Dingen die al geprobeerd zijn: cache legen, sims en origin verwijderd en opnieuw geinstalleerd, Origin in game uitgeschakeld, updaten van spel en origin, reparen, en eigenlijk elk ander eventuele oplossing die er zou kunnen zijn. Niks werkt.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @EvaZoutman Maak je soms gebruik van Twistedmexi's better build buy? Het kan zijn dat je nog speelt met een oude versie. Ik heb wel vaker gelezen dat de oude versie voor problemen kan zorgen. Ook als je meerdere mods van twistedmexi gebruikt die slecht samenwerken, kan je spel scheuren vertonen. In het uiterste geval kan je 'better exceptions' eens proberen. Daarmee kan je elkaar conflicterende mods opsporen.
    Veel succes.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    EvaZoutmanEvaZoutman Berichten: 3 Brabbelende Baby
    trismagistos schreef: »
    @EvaZoutman Maak je soms gebruik van Twistedmexi's better build buy? Het kan zijn dat je nog speelt met een oude versie. Ik heb wel vaker gelezen dat de oude versie voor problemen kan zorgen. Ook als je meerdere mods van twistedmexi gebruikt die slecht samenwerken, kan je spel scheuren vertonen. In het uiterste geval kan je 'better exceptions' eens proberen. Daarmee kan je elkaar conflicterende mods opsporen.
    Veel succes.

    Okeeh, ik speel al jaren de sims maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Zou je enig uitleg kunnen geven wat dit is en hoe/waar ik het kan vinden?
  • Opties
    EvaZoutmanEvaZoutman Berichten: 3 Brabbelende Baby
    EvaZoutman schreef: »
    trismagistos schreef: »
    @EvaZoutman Maak je soms gebruik van Twistedmexi's better build buy? Het kan zijn dat je nog speelt met een oude versie. Ik heb wel vaker gelezen dat de oude versie voor problemen kan zorgen. Ook als je meerdere mods van twistedmexi gebruikt die slecht samenwerken, kan je spel scheuren vertonen. In het uiterste geval kan je 'better exceptions' eens proberen. Daarmee kan je elkaar conflicterende mods opsporen.
    Veel succes.

    Okeeh, ik speel al jaren de sims maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Zou je enig uitleg kunnen geven wat dit is en hoe/waar ik het kan vinden?

    edit: al mijn cc komt van the sims resource. Spelen met cc en mods is 'nieuw' voor mij, daar ben ik vorig jaar zomer mee begonnen. Sinds de update van oktober constant issues met mijn spel.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @EvaZoutman Naar Twistedmexi kan je gewoon Googelen. Hij is erg actief op Discord en Patreon en heeft een eigen website. The Sims Resource is een platform waarin meerdere leden hun creaties kunnen opladen en de makers van deze website controleren de geplaatste inhoud niet op conflicten etc. Je komt er soms spullen tegen die echt niet meer werken of een conflict veroorzaken met de originele Sims 4 spullen. Ze maken vaak gebruik van de oorspronkelijke 'meshes'. Dat zijn de rasterpatronen waarop onder andere de gezichtsbasis, kleding en kleuren maar ook bouwonderdelen etc. worden geënt.

    Het nadeel van werken met mods en custom content is dat je het zelf up to date moet houden. Je loopt ook het risico dat je na iedere patchupdate van de Sims 4 je spel niet meer kunt spelen omdat de mods en cc voor problemen zorgen.

    Ik gebruik niet zoveel mods en cc. Degene die ik gebruik zijn er vooral om spelsituaties te testen en andere spelers te helpen. Daarnaast maak ik gebruik van modificaties die standaard bugs helpen oplossen totdat de makers van de Sims zelf met oplossingen komen. Ik maak dan ook geen gebruik van het aanbod van de Sims Resource.

    In jouw situatie raad ik je aan eens te kijken naar de pagina's die SimLibby hier heeft geschreven: https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770596/downloaden-voor-de-sims-4-custom-content-cc-en-mods en dan vooral: https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/comment/12393993/#Comment_12393993

    In de laatste link staan testmethodes voor het geval de mods voor problemen zorgen. De Sims resource heeft ook een mod (custom content manager) om je mods te testen maar, zoals ze het zelf al aangeven zijn daar ook wel eens problemen mee.

    Als je echt wilt spelen zonder dit soort problemen dan is het verstandig om te overwegen welke content je echt nodig denkt te hebben voor jouw manier van spelen.

    Veel plezier. 😉
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top