Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

hoe los ik dit op? "Hacks"

Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
Hoi allemaal,

Ik houd ervan om mijn spel aan te passen naar mijn favo speelmanier. Dus snel vaardigheden leren en vlot noodzakelijke taken doen (zoals douchen, maar ook tuinieren, koken enz) en dat kan gelukkig heel makkelijk omdat er veel mensen zijn die daar een "hack" voor verzinnen.
Ik haal veel van dit soort mods bij modthesims vandaan, maar EA heeft blijkbaar iets veranderd...

Om het werkend te krijgen moet ik een lege map in Mods aanmaken. Deze noem ik unpackedmods. Hij blijft verder ook leeg.
Daarna moet ik iets doen met het Resource bestand. Ik weet alleen niet precies wat! Ik moet een nieuwe regel toevoegen met de tekst DirectoryFiles unpackedmod autoupdate.

Iemand een idee hoe dat moet?

Dit staat op modthesims:

EA kind of hacked the patch to enable XML modding. Due to this, there are a few install steps apart from the standard "drop the package in your Mods folder":
1.Unzip the package file to your Mods folder as usual.
2.The following two steps are required if you haven't already done them...
3.You will need to create an empty sub-folder in your Mods folder called unpackedmod. (Don't put the package in here, you can keep this folder empty)
4.You will also need to edit your resource.cfg file in the Mod folder. Add a new line to the end with the following tekst: DirectoryFiles unpackedmod autoupdate


"A reader lives a thousand lives before he dies"
George R.R. Martin


Reacties

  • Opties
    RosevinkRosevink Berichten: 15
    Ik neem aan dat je onduidelijkheden hebt bij stap 4, dus hierbij een uitleg:

    Ga naar je mods-map (Mijn documenten > EA > Sims 4 > ... ) en doe een rechter-muisklikje op het bestand "Resource.cfg". Kies "Openen" (of indien beschikbaar "Openen met...") en geef aan dat je zelf het programma wilt selecteren waarmee je het bestand wilt openen. Zoek en kies "Kladblok" om het bestand mee te openen. Nu is het enkel een kwestie om DirectoryFiles unpackedmod autoupdate onderaan als nieuwe regel toe te voegen (knip / plak) en het bestand op te slaan (CTRL + S). Klaar!

    Let wel op dat je het bestand niet als tekstbestand opslaat, gebruik daarom dus gewoon Ctrl+s, zodat het bestandsformaat niet wijzigt.
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Bedankt voor je antwoord! Ik heb precies gedaan wat je zei, maar nu is het toch een kladblok bestandje geworden... :s Hoe verander ik dat weer?
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    RosevinkRosevink Berichten: 15
    Zeker weten? Het kan ook zijn dat het lijkt alsof het nu een .txt is geworden omdat je bij het openen ervan hebt gekozen om dit type bestanden voortaan altijd met kladblok te openen. Dan is er niet veel aan de hand. OF staat er nu .txt achter de naam van het bestand (bijv: Resource.cfg.txt)? Zo ja, dan proberen het stukje ".txt" gewoon weg te halen uit de naam.

    Anders heb ik hier een nieuwe Resource.cfg voor je (check de bijlage), inclusief de toe te voegen regel! Je hoeft 't bestandje dan dus alleen te vervangen voor je eigen.
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Nee het is wel een .cfg bestand. Er lijkt alleen zo'n kladblokje voor te staan. Dat is dus niet erg? Bedankt voor je hulp en je bestandje!!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    RosevinkRosevink Berichten: 15
    Dat is niet erg inderdaad. Windows laat alleen het kladblok zien omdat je tijdens het openen (kiezen van programma) hebt gekozen om dit soort bestanden (.cfg) voortaan altijd met kladblok te openen. Het bestand zelf is en blijft een .cfg. Gewoon bruikbaar dus. Happy modding!! :smile:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top