Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Ik wil mijn geld terug!

«13
janine85janine85 Berichten: 10 Brabbelende Baby
Okay, ik weet dat er al ontzettend veel klachten zijn en sommige mensen vinden dat we "niet zo negatief" moeten doen maar kom op... Het is niet alsof EA ons een cadeau heeft gegeven en we ondankbaar zijn door er negatief over te doen!

Sims4 is geen vrijwilligers project waar we dankbaar gebruik van mogen maken ofzo, EA vraagt €60 tot €100 euro voor dit spel en wij, als (jarenlange) fans, hebben bepaalde verwachtingen en we staan helemaal in ons recht.

Sorry, ik vind het echt een ontzettende achteruitgang. Sommige dingen zijn gewoon weer net zoals in de Sims1 !

Ja, de graphics zijn beter, de wereld ziet er mooier uit en het is super leuk om in CAS nu alles zonder sliders te kunnen aanpassen. De sims zelf vind ik er niet per definitie beter uit zien, zeker het haar is echt dramatisch en onrealistisch.

Ja, de bouwmodus is ook een stuk beter, al mis ik wel enkele opties. Bouwen is makkelijker en ik kan vast prachtige dingen bouwen (waar is de move object cheat?) maar ik heb er vrij weinig aan als ik me vervolgens dood verveel op het moment dat mijn Sims erin moeten wonen.

Nee, ik ga niet zeuren over missende zwembaden en peuters. Dat wisten we, en prima als we dat in een uitbreiding erbij krijgen. Maar de Gameplay van de Sims 4 is zoveel slechter dan alleen het gemis van zwembaden en peuters. Ze hebben er blijkbaar voor gekozen een minder realistische ervaring te simuleren, misschien dat er mensen zijn die dit leuk vinden, maar ik persoonlijk was wel voor een realistische gameplay met afentoe wat vreemde grapjes als Aliens of Magere Hein.

Ik mis een hoop dingen, maar wat ik het ergste vind is dat het gevoel van vrijheid weg is. Dat "zandbox" gevoel dat je elk verhaal kunt vertellen en dat je echt verhalen kunt creëren. Het voelt nu gewoon aan als een console game, dat begint al bij de "wereld" map. Ik was zeker fan van de open wereld maar ik kan leven met laadschermen, maar zelfs sims 2 had een betere "wereld" map dan dit. Ik kan de kavels op 2 handen tellen, ze zijn allemaal klein en ik wil niet eens praten over openbare ruimtes, we hebben 4 verschillende. Geen bioscoop, geen school, geen restaurants (zelfs geen rabbithole), geen plekken waar je heen kunt om te werken want je sims verdwijnen gewoon spontaan uit beeld (Sims 1?) Nee, het voelt gewoon als een hele dure Facebook game.

Grootste likes en dislikes:

Likes:
*CAS

*bouwmodus

Dislikes:
*Ontbreken van Creeer een style in CAS, een kleuren wiel was echt wel minimaal geweest. Zoveel kan dat echt niet eisen van de gameplay, bovendien, zo veel beter is je gameplay nou ook weer niet.

*Babies zijn gewoon meubels. Hoe haal je het in je hoofd om de baby weer vast te maken aan het wiegje? Dat was in Sims2 niet eens zo!

*Ik mis een hoop "normale" banen, spel wordt hierdoor erg onrealistisch

Fact is, ik verveel me gewoon na 30 min spelen. Er is niet echt wat te doen, behalve het halen van doelen en die zijn nogal saai. Eerst had ik nog hoop dat alles wel goed zou komen met uitbreidingen maar onderhand heb ik al het vertrouwen verloren. Er mist teveel en dingen die ik er echt aan haat zijn zo verweven in het spel dat ze niet te veranderen zijn.

Ik wil eerlijk waar mijn geld terug EA, ik heb geen plezier aan het spel, ik doe er niets meer mee. Ik speel de Sims al sinds deel 1 en ben echt een trouwe fan geweest, ik heb alle spellen altijd netjes gekocht inclusief alle (bijna)uitbreidingen. Ik vind het echt vreselijk dat we nu op het punt zijn dat ik mezelf niet langer een fan beschouw, het is ook voor het eerst dat ik zeker weet dat ik het aankomende uitbreidingspakket niet zal kopen en dat ik geen cent meer zal uitgeven aan deze franchise. Ik ben blij dat ik niet de collectorsbox heb aangeschaft zoals ik eerst van plan was. Ik heb zoveel aversie tegen dit spel....



Reacties

  • Opties
    CE-GUNRT-VZ7N9-OCE-GUNRT-VZ7N9-O Berichten: 1
    september 2014 aangepast
    Ik ben het totaal met je eens!
    alles wat je zegt heb ik ook.

    ik heb niks te doen met mijn sims?
    ik wil generaties opbouwen maar ik switch continue van family omdat ik me verveel
  • Opties
    desims2desims2 Berichten: 44 Pruttelende Peuter
    Er is ook niet veel te doen, ik bedoel wat is het nut van dat Museum.... en de bar, lounge en nachtclub....staan allemaal een paar tafels stoelen, sfeerverlichting en een bar...eigenlijk zijn alle openbare kavels hetzelfde maar dan anders gebouwd en genoemd.
  • Opties
    Voor een groot gedeelte ben ik het ook met je eens, wat ik ook erg storend vind is dat als je bijvoorbeeld naar een bar gaat of bij een buur op bezoek gaat, dat je dan niet meer kan switchen naar je eigen woning zoals bij sims3, je sims gaan namelijk niet automatisch naar school of werk wat betekend dat je weer terug naar huis moet om vervolgens je sims naar school of werk te sturen! verder is er idd niet heel veel te doen en verveel je je idd heel snel bij de sims4. ook gaat alles stuk in je huis en dit gebeurt bij iedereen heb dit ook bij veel lp gezien op youtube!!! en dan moet je het of zelf repareren of gelijk vervangen je kan geen mannetje meer laten komen om het te laten maken. en dat er geen zwembaden in zitten of peuters vind ik niet eens zo heel erg. maar je mist gewoon te veel dingen van de sims 3 helaas!!! ben ook benieuwd wat EA te zeggen heeft over al de klachten die ze krijgen, maar daar zullen we zeker nooit iets over horen!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Saschafierce, als wij info krijgen van EA, of het nu goed of slecht is, dan melden we dat altijd.
    En vooralsnog zijn er veel meer positieve reacties dan negatieve.
    @MelloBe, ik heb niet zoveel problemen als jij met De Sims3, maar vind De Sims4 ook leuk.
    Maar Sims2 is nog altijd mijn favoriet. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MelloBEMelloBE Berichten: 33
    Deborah schreef: »
    @Saschafierce, als wij info krijgen van EA, of het nu goed of slecht is, dan melden we dat altijd.
    En vooralsnog zijn er veel meer positieve reacties dan negatieve.
    @MelloBe, ik heb niet zoveel problemen als jij met De Sims3, maar vind De Sims4 ook leuk.
    Maar Sims2 is nog altijd mijn favoriet. ;)

    Zonder de 'nraas' mod te gebruiken, is dit wel een pain, zeker als je bijna alle expansion packs hebt staan.
    Met die mod duiken de problemen niet op, ze worden juist verholpen.

    En het begint ook maar erg te worden na verloop van een paar dagen.
  • Opties
    zo bedoelde ik het ook niet @deborah bedoelde meer dat ik denk dat EA niet echt zal reageren op de negatieve reacties. en ben blij dat er meer goeie dan slechte reacties zijn ;)
  • Opties
    consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Ik vond alle sims (van 1 t/m 3) leuk om te spelen. Ieder spel had weer nieuwe dingen te ontdekken.
    Ook 4, waarvan ik dacht snel verveeld te raken, vind ik erg leuk.

    Verwachtingspatronen die niet uitkomen is vervelend, maar wel persoonlijk.
    Hopelijk krijgen diegene die hun geld terug willen dit voor elkaar.
    Succes ermee.... y6qvko03yex5.jpg
  • Opties
    FietekeFieteke Berichten: 17
    ik wacht op uitbreidingen en updates ! Het spel is inderdaad wat saaitjes maar toch wacht ik op updates en uitbreidingen! Er zullen wel nog werelden bij komen in de sims 3 basis had je ook maar 2 werelden.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Consuelathefirst: Mooi gesproken!
    @Fieteke, ik hoop op een wat grotere wereld, met meer variatie in (zelf te plaatsen) kavels. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    FietekeFieteke Berichten: 17
    Paulina17 schreef: »
    De basisspellen heb ik altijd saai gevonden, maar ik probeer overal een uitdaging van te maken, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik ben voornamelijk bezig met de doelen.

    maar daar houd ik mij voor de moment ook mee bezig. Ze sterven van mij wel iets te snel maar tegen dan heb ik al weer veel kinderen. Dan doe ik daar mee verder en zo blijf ik spelen.

  • Opties
    x_Eefx_Eef Berichten: 34
    Als ik terug ga naar de basis van zowel de sims 1,2,3 en nu 4 waren mijn inziens de basispakketten sowieso maar een beetje simpel.
    Stukje bij beetje groeit je wereld natuurlijk ook van de sims (wellicht door middel van uitbreidingen en updates).
    Natuurlijk heb ik ook wel dingen in de sims 4 waarvan ik denk van hmm, jammer dat mis ik. Zo zijn de banen inderdaad wel schaars, zijn er geen inbrekers, kun je niet inzien hoe ver je status van je werk als je aan het werk bent en zo zijn er misschien nog wel een aantal dingen. Aan de andere kant is het spelen met CAS, de bouwmodus en de eindeloze emoties juist hetgeen wat mij toch weer positief maakt. Het is een uitdaging om je eigen verhaal te maken met je sim. En misschien was dat juist ook de bedoeling van EA. Ik wacht de updates en uitbreidingen rustig af. Eerlijk gezegd heb ik trouwens ook niet zo gek veel geld aan het spelletje uitgegeven, niet meer als ieder ander nieuw spelletje.
  • Opties
    janine85janine85 Berichten: 10 Brabbelende Baby
    september 2014 aangepast
    @MelloBE
    Zoals ik al zei, ik kan leven met een closed wereld. Maar waarom moet die dan zo klein? Weinig en kleine kavels, 60x60 is er niet meer (of was t 54x54?) .

    Note dat mijn Sims 3 prima loopt, met heel wat uren gameplay ( maanden). Niet dat ik nooit problemen heb ondervonden, maar sinds ik Sims3 start vanuit een snelkoppeling (ipv via dat startschermpje) heb ik nergens last meer van. Ik gebruik geen mods en heb redelijk wat CC, ik heb alle exp. packs en enkele gekochte items uit de store (waaronder werelden)

    Mijn Sims loopt niet meer vast als ik speel, maar in Bouwmodus al vastlopen heb ik echt nog nooit meegemaakt. En de grootste grap komt nog: Ik speel op een laptop! (Okay wel een Ultrabook van 1600,- maar nog steeds een laptop)

    Anyway, ik snap dat als Sims3 slecht runt dat het een klote spel wordt. Maar mijn spel doet het perfect, zelfs story progression werkt en mijn locaties zijn niet leeg als ik erheen ga (veel gehoorde klacht). Ik vrees dus toch dat het aan je PC ligt, neemt niet weg dat Sims3 inderdaad **** systeemeisen heeft en de meeste mensen het niet smooth konden spelen.

    Die emoties was ik ook heel enthousiast over, maar ik zie nog niet echt veel van terug? Misschien ligt dat aan mij hoor, ik heb pas 30 uur gameplay(Dat is echt weinig, Sims3 had ik in de eerste 2 weken zeker 100 uur) erop zitten dus als er situaties in zitten die ik moet gaan uitproberen hoor ik het graag!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Janine85, ik speel ook op een laptop. Het spel heeft wel eens gehaperd, ik heb het 2x volledig moeten verwijderen, en ik heb het nu geïnstalleerd met niet alle pakketten. Maar heel veel store items en zelfs wat CC. Momenteel loopt het redelijk. (ik heb een Asus, van de GameCompagnie (dat staat op de doos ;) )
    En jah, de wereld is erg klein, en er zijn nauwelijks kavels. Daar ben ik het helemaal mee eens.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Janine85,
    Ik heb contact gezocht met EA voor je probleem.
    https://www.origin.com/nl-nl/great-game-guarantee
    Je kunt, mits je dit binnen 24 uur doet, je geld terug krijgen, wanneer je het spel via Origin hebt gekocht.
    Als dat niet het geval is, kan je (telefonisch) contact opnemen met de helpdesk. http://bit.ly/EANLBE-CS
    Hopelijk kan je hier iets mee. :mrgreen:


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MelloBEMelloBE Berichten: 33
    janine85 schreef: »
    @MelloBE
    Zoals ik al zei, ik kan leven met een closed wereld. Maar waarom moet die dan zo klein? Weinig en kleine kavels, 60x60 is er niet meer (of was t 54x54?) .

    Note dat mijn Sims 3 prima loopt, met heel wat uren gameplay ( maanden). Niet dat ik nooit problemen heb ondervonden, maar sinds ik Sims3 start vanuit een snelkoppeling (ipv via dat startschermpje) heb ik nergens last meer van. Ik gebruik geen mods en heb redelijk wat CC, ik heb alle exp. packs en enkele gekochte items uit de store (waaronder werelden)

    Mijn Sims loopt niet meer vast als ik speel, maar in Bouwmodus al vastlopen heb ik echt nog nooit meegemaakt. En de grootste grap komt nog: Ik speel op een laptop! (Okay wel een Ultrabook van 1600,- maar nog steeds een laptop)

    Anyway, ik snap dat als Sims3 slecht runt dat het een klote spel wordt. Maar mijn spel doet het perfect, zelfs story progression werkt en mijn locaties zijn niet leeg als ik erheen ga (veel gehoorde klacht). Ik vrees dus toch dat het aan je PC ligt, neemt niet weg dat Sims3 inderdaad **** systeemeisen heeft en de meeste mensen het niet smooth konden spelen.

    Die emoties was ik ook heel enthousiast over, maar ik zie nog niet echt veel van terug? Misschien ligt dat aan mij hoor, ik heb pas 30 uur gameplay(Dat is echt weinig, Sims3 had ik in de eerste 2 weken zeker 100 uur) erop zitten dus als er situaties in zitten die ik moet gaan uitproberen hoor ik het graag!

    Het enigste spel waar ik problemen met heb qua performance zonder Nraas enzo, is de sims 3, ik speel nog andere games buiten de sims 3.

    Tot zover heeft watch dogs zelfs veel beter gedraaid op mijn computer, en zowat elk ander spel, dit ligt gewoon puur aan de sims 3, als ik mijn computer zou moeten upgraden gewoon voor de sims 3 zou dit ook maar enorm raar zijn.
  • Opties
    pzoPatrickpzoPatrick Berichten: 24
    MelloBE schreef: »
    Ik Vind de sims 4 juist goed, en nee, dat wil niet zeggen dat ik de sims 3 slecht vind, ver van, en dat wil ook niet zeggen dat ik het spijtig vind hoe sommige dingen gedaan zijn in de Sims 4.

    Maar over die open wereld, heb ik mijzelf al een paar keer in herhaalt ondertussen, kwam in de sims 3 zeker niet zonder problemen.
    Ik vond het allemaal leuk enzo dat de sims 3 een grote open wereld was met enorm veel kavels enzo, maar wat ik er niet bij kon nemen waren de bugs, freezes, die niet-routeerbare sims en huisdieren, of zelfs sims die vast kwamen zitten en gewoonweg niks meer deden, zelfs nu draaid de sims 3 wel bijna perfect op mijn computer, maar er zit lagg, endan van het spel zelf, in het spel die eigelijk helemaal verholpen kon worden.

    In Build mode van de 3 drie heb ik het nogal vaak voor dat ineens de boel bijna zou vastlopen, en voor je het vraagt, ja, mijn computer is krachtig genoeg, ik draai buiten de sims 3 zwaardere games perfect, het enigste dat die lagg veroorzaakt is die open-world, dat was gewoon teveel, en de game zelf kreeg er last van, spijtig zijn dat dan ook dingen die ze niet kunnen verhelpen hebben, enigste oplossing is een mod gebruiken om het speelbaar te houden.

    Al die dingen, zijn juist verholpen door de wereld te verkleinen, en met laad schermen te doen, die zelfs niet eens lang duren voor te laden.

    Buiten dat, zijn de sims 4 veel realistiser dan in de sims 3, waar ze nogal aanvoelde als gewoon emotieloze robots waar multi-tasken ook niet kon.

    Beide games hebben hun voor en nadelen, maar de sims 3 heeft meer nadelen dan voordelen, anders hier eens een uitdaging:

    Speel de sims 3 met al je expansions en custom content, maar zonder de 'Nraas' mods en zonder zelf iets te verwijderen, je zal zien dat het niet al te lang zal duren voor de sims 3 volledig doorslaat en het bijna onmogelijk wordt voor te spelen.

    Dat ben ik totaal niet met je eens, de open werelden bij Sims 3 hebben bij mij altijd probleemloos gedraaid. Nooit last gehad van de problemen die je hier noemt. Ook van lagg heb ik nooit iets gemerkt, het draaide altijd supersnel.

    Dat jouw problemen zijn opgelost door de werelden kleiner te maken is mooi voor jou, maar ik had totaal geen problemen met grotere werelden. Van mij hadden ze dus groot mogen blijven.

    Deborah schreef: »
    @Saschafierce, als wij info krijgen van EA, of het nu goed of slecht is, dan melden we dat altijd.
    En vooralsnog zijn er veel meer positieve reacties dan negatieve.
    @MelloBe, ik heb niet zoveel problemen als jij met De Sims3, maar vind De Sims4 ook leuk.
    Maar Sims2 is nog altijd mijn favoriet. ;)

    Meer positieve dan negatieve reacties? Waarom geloof ik daar nou helemaal niks van? Als ik hier op het forum lees (en ook op het Engelstalige forum) dan zijn de reacties overwegend negatief. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het mooi vinden, wat je ze ook voorschotelt. Ik geef toe, er zijn ook goede punten. Maar de negatieve punten overheersen.
    x_Eef schreef: »
    Als ik terug ga naar de basis van zowel de sims 1,2,3 en nu 4 waren mijn inziens de basispakketten sowieso maar een beetje simpel.
    Stukje bij beetje groeit je wereld natuurlijk ook van de sims (wellicht door middel van uitbreidingen en updates).
    Natuurlijk heb ik ook wel dingen in de sims 4 waarvan ik denk van hmm, jammer dat mis ik. Zo zijn de banen inderdaad wel schaars, zijn er geen inbrekers, kun je niet inzien hoe ver je status van je werk als je aan het werk bent en zo zijn er misschien nog wel een aantal dingen. Aan de andere kant is het spelen met CAS, de bouwmodus en de eindeloze emoties juist hetgeen wat mij toch weer positief maakt. Het is een uitdaging om je eigen verhaal te maken met je sim. En misschien was dat juist ook de bedoeling van EA. Ik wacht de updates en uitbreidingen rustig af. Eerlijk gezegd heb ik trouwens ook niet zo gek veel geld aan het spelletje uitgegeven, niet meer als ieder ander nieuw spelletje.

    Natuurlijk zijn de basispakketten altijd wat kaal, maar deze is toch wel heel erg kaal. Het basispakket van de Sims 3 bevatte aanzienlijk meer dan dat van Sims 4.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @lijntje89 voor geld heb je in sims4 eigenlijk geen cheatcode nodig. Je nodigt gewoon een single sim (huishouden) uit om bij je in te trekken en ontvangt dan de inkomsten uit de verkoop van huis en huisraad. Doe dit een aantal keer en je hebt genoeg om een villa te bouwen.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    lotte9558lotte9558 Berichten: 50
    pzoPatrick schreef: »
    MelloBE schreef: »
    Ik Vind de sims 4 juist goed, en nee, dat wil niet zeggen dat ik de sims 3 slecht vind, ver van, en dat wil ook niet zeggen dat ik het spijtig vind hoe sommige dingen gedaan zijn in de Sims 4.

    Maar over die open wereld, heb ik mijzelf al een paar keer in herhaalt ondertussen, kwam in de sims 3 zeker niet zonder problemen.
    Ik vond het allemaal leuk enzo dat de sims 3 een grote open wereld was met enorm veel kavels enzo, maar wat ik er niet bij kon nemen waren de bugs, freezes, die niet-routeerbare sims en huisdieren, of zelfs sims die vast kwamen zitten en gewoonweg niks meer deden, zelfs nu draaid de sims 3 wel bijna perfect op mijn computer, maar er zit lagg, endan van het spel zelf, in het spel die eigelijk helemaal verholpen kon worden.

    In Build mode van de 3 drie heb ik het nogal vaak voor dat ineens de boel bijna zou vastlopen, en voor je het vraagt, ja, mijn computer is krachtig genoeg, ik draai buiten de sims 3 zwaardere games perfect, het enigste dat die lagg veroorzaakt is die open-world, dat was gewoon teveel, en de game zelf kreeg er last van, spijtig zijn dat dan ook dingen die ze niet kunnen verhelpen hebben, enigste oplossing is een mod gebruiken om het speelbaar te houden.

    Al die dingen, zijn juist verholpen door de wereld te verkleinen, en met laad schermen te doen, die zelfs niet eens lang duren voor te laden.

    Buiten dat, zijn de sims 4 veel realistiser dan in de sims 3, waar ze nogal aanvoelde als gewoon emotieloze robots waar multi-tasken ook niet kon.

    Beide games hebben hun voor en nadelen, maar de sims 3 heeft meer nadelen dan voordelen, anders hier eens een uitdaging:

    Speel de sims 3 met al je expansions en custom content, maar zonder de 'Nraas' mods en zonder zelf iets te verwijderen, je zal zien dat het niet al te lang zal duren voor de sims 3 volledig doorslaat en het bijna onmogelijk wordt voor te spelen.

    Dat ben ik totaal niet met je eens, de open werelden bij Sims 3 hebben bij mij altijd probleemloos gedraaid. Nooit last gehad van de problemen die je hier noemt. Ook van lagg heb ik nooit iets gemerkt, het draaide altijd supersnel.

    Dat jouw problemen zijn opgelost door de werelden kleiner te maken is mooi voor jou, maar ik had totaal geen problemen met grotere werelden. Van mij hadden ze dus groot mogen blijven.
    Sorry maar dit vind ik erg raar klinken. Er zijn mensen die er last van hebben terwijl hun computer wel aan de systeemvereisten voldoen, en dit zijn veel mensen, en dan doet EA hier iets aan bij de Sims 4. Dit is juist iets positiefs, zodat het spel weer beschikbaar wordt voor iedereen?
    pzoPatrick schreef: »
    Deborah schreef: »
    @Saschafierce, als wij info krijgen van EA, of het nu goed of slecht is, dan melden we dat altijd.
    En vooralsnog zijn er veel meer positieve reacties dan negatieve.
    @MelloBe, ik heb niet zoveel problemen als jij met De Sims3, maar vind De Sims4 ook leuk.
    Maar Sims2 is nog altijd mijn favoriet. ;)

    Meer positieve dan negatieve reacties? Waarom geloof ik daar nou helemaal niks van? Als ik hier op het forum lees (en ook op het Engelstalige forum) dan zijn de reacties overwegend negatief. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het mooi vinden, wat je ze ook voorschotelt. Ik geef toe, er zijn ook goede punten. Maar de negatieve punten overheersen.
    Dat is best wel logisch, mensen maken sneller een topic aan om te klagen, dan dat mensen een topic gaan aanmaken van 'ik vind de sims 4 leuk!'
    pzoPatrick schreef: »
    x_Eef schreef: »
    Als ik terug ga naar de basis van zowel de sims 1,2,3 en nu 4 waren mijn inziens de basispakketten sowieso maar een beetje simpel.
    Stukje bij beetje groeit je wereld natuurlijk ook van de sims (wellicht door middel van uitbreidingen en updates).
    Natuurlijk heb ik ook wel dingen in de sims 4 waarvan ik denk van hmm, jammer dat mis ik. Zo zijn de banen inderdaad wel schaars, zijn er geen inbrekers, kun je niet inzien hoe ver je status van je werk als je aan het werk bent en zo zijn er misschien nog wel een aantal dingen. Aan de andere kant is het spelen met CAS, de bouwmodus en de eindeloze emoties juist hetgeen wat mij toch weer positief maakt. Het is een uitdaging om je eigen verhaal te maken met je sim. En misschien was dat juist ook de bedoeling van EA. Ik wacht de updates en uitbreidingen rustig af. Eerlijk gezegd heb ik trouwens ook niet zo gek veel geld aan het spelletje uitgegeven, niet meer als ieder ander nieuw spelletje.

    Natuurlijk zijn de basispakketten altijd wat kaal, maar deze is toch wel heel erg kaal. Het basispakket van de Sims 3 bevatte aanzienlijk meer dan dat van Sims 4.
    Wat bevatte dat pakket dan allemaal precies meer? De sims 3 was helemaal gebaseerd op het buurt gevoel en creëer een stijl en ze hebben de buurt groot gemaakt, maar het is niet dat het basispakket van de sims 3 zoveel meer bevatte.
  • Opties
    garapoesgarapoes Berichten: 65 Denderende Dreumes
    Tja, ik vind de sims 4 leuker dan sims 3, ik had echt helemaal niks met sims 3. Je kunt het ook niet echt met elkaar vergelijken, het zijn allemaal verschillende spellen.
  • Opties
    Laura48772Laura48772 Berichten: 4
    Ik vind de sims 4 de leukste. Het is allemaal veel realistischer en in het begin dacht ik ook waar is de school, de winkels... ? Maar toen had ik gehoord dat er nog updates komen , zoals nu zijn de zwembaden er weer, en zelfs spoken ! Morgen komt er weer een update met nieuwe carrières. Ik wacht nog op de updates want er zal nog veel veranderen. Alleen vind ik het wel spijtig van de auto's en dat je zelfs weer moet laden om bij je buren te gaan.
  • Opties
    Zoals u zegt dat u de Sims 1 leuker vind speel dat dan en niet De Sims 4 kom dan niet zagen.
    Ga zelf eens deze game's ontwerpen, eens zien hoe groot je mond nog zal zijn dat ze daar JAREN mee bezig zijn om misschien 1 functie te kunnen maken De mensen die hier met dit spel zijn uitgekomen zijn constant mezig voor problemen oplossingen te vinden, dat is bij ieder spel dat er bugs in zitten! Omdat u het met 1 iets niet eens bent gaan ze niet springen om voor iedere spele apart de game te gaan aanpassen want er zullen altijd mensen zijn die dit of dat niet goed vinden aan het spel. Perfectie bestaat niet! er zijn duizenden mensen die De Sims spelen dus hou rekeling met andere spelers, ze kunnen niet met een knip alle problemen oplossen en voor iedereen een aparte game maken die perfect naar hun wensen is! Toen de Sims 1 uitkwam had je ook niet al die dingen die kwamen er met updates net zoals bij alle andere Soms spellen.
  • Opties
    SandunSandun Berichten: 84
    Tja sandy2607, en toch zou ik ook het liefst m'n geld terug willen vragen. En ik ben geen boze tiener of overgevoelige hardcore Sims-fan.

    Ik heb indertijd heel fijn gespeeld met alleen de basisspellen van Sims 2 en 3, maar ik beleef geen plezier aan Sims 4. En tuurlijk, je speelt geen spel dat je niet leuk vindt... ik vind een heleboel spellen niet leuk en die speel ik niet en die koop ik ook niet. Maar ik vind het niet onlogisch om te verwachten dat een opvolger van een bepaald spel - en zeker geldt dat voor de Simsspellen, die er al 15 jaar zijn - een voortzetting is van eerdere edities. Maakt niet uit of er van een andere technologie gebruik wordt gemaakt, het hoort voort te bouwen op wat er al was. Natuurlijk niet precies hetzelfde, maar wel minstens net zo goed of zelfs beter.

    Deze Sims 4 heeft veel weggelaten van wat er in eerdere spellen al wel was. En dan bedoel ik niet meubels en kleren, want het is nu eenmaal een basisspel. Ik bedoel dan bijvoorbeeld alle mogelijkheden voor simulatie .......... wat EA "magic" noemt. Sims die teleporteren in plaats van een vervoermiddel gebruiken, tieners die niet meer hun eigen lengte hebben, baby's die geen sims maar objecten zijn. Maar ook alle extra mogelijkheden, zoals zelf kavels kunnen toevoegen, of iets kunnen toevoegen aan de wereld, of de hoogte van de grond kunnen verstellen, stambomen, de postbezorger en de brandweerlui, de politie ... al die NPC's.

    Al die dingen maken een groot verschil..... En dan helpt het niet dat er uitbreidingen komen, want die veranderen niets aan al die dingen die ik juist genoemd heb. Die zijn niet voor niets zo ... daar is door EA over nagedacht en zo gemaakt omdat zij het zo goed vonden, als BASIS.
    Maar dat hebben ze onvoldoende aangekondigd. Dat vind ik echt. Er is veel gezegd over emoties en de laadschermen en oké, ook over de afwezigheid van peuters....... maar al die ander dingen die zijn weggelaten, daarover ging het niet. Voor mij is de Sims 4 daarom een teleurstelling geworden... die ik overigens niet ongedaan kan maken, want doorverkopen is niet mogelijk. Mijn code zit vastgeplakt aan mijn Origin-account, niemand anders dan ik kan dat spel gebruiken..... Ik word daar dus heel treurig van..... want door al die weglatingen had, in mijn oprecht opinie, het spel niet zo duur mogen zijn.

    En dan heb ik het niet eens over bugs.... die zwembaden waren gratis, maar niet goed geprogrammeerd. Sims die je niet bestuurde, gingen er niet in. Dat was een fout in de programmering. Geest-sim komen in hun eentje in lege huizen terecht, maar ze zijn niet juist gecodeerd. Je kunt er niet mee spelen. Na de patch konden sims niet meer op de voordeur van de buurman kloppen. Na de december patch waren er weer andere dingen kapot ... staan al m's Sims almaar op de stoep voor hun huis, konden niet koken of een drankje bestellen bij de bar... En dat bleef wekenlang zo..... Dat geeft mij de indruk dat er toch niet heel goed over dat spel is nagedacht, of gemaakt is door mensen die er niet genoeg van weten.

    Dit is mijn oprechte mening... en dat na 687 uur spelen. Dan heb ik er toch best lang genoeg over nagedacht. Toch? En ik weet wel, niet iedereen kan z'n teleurstelling aardig verwoorden. Maar och, dat kunnen ook niet alle mensen die wel blij zijn met het spel. Dat blijkt hier wel.
  • Opties
    sandy2607 schreef: »
    Ik vind dat je overdrijft!!! installeer eens de sims 3 zonder enige uitbreiding, dan heb je er ook niet veel aan he. Je moet WACHTEN tot er updates zijn en nieuwe uitbreidingen. Als de maker van het spel al van in het begin zeer veel mogelijkheden geven aan de spelers en dat je al veel kan doen met je sims verdienen zijn er ook niet veel aan en dan verwachten de gamers nog meer van het volgende spel.
    Het is en blijft maar een spel en als je er niet tevreden over bent kan je deze nog altijd doorverkopen aan een ander die het werk van de makers wel appreciëren.

    Ben het helemaal eens met je!
    Vind wat hier word gezegd echt wel wat overdreven...
    Voor diegenen die het spel niet kunnen appreciëren stop met spelen gooi je spel weg of verkoop het en zaag er dan niet over!
    Precies of jullie kunnen alles veel beter.. Ga dan zelfs eens games gaan maken! Als je toch denkt het allemaal beter te kunnen.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nou, ik denk dat sommige er wel goed over nagedacht hebben.
    Maar je houd dat toch, dat dingen kunnen tegenvallen.
    Soms heb je een boek van een gerenommeerde schrijver, wat heel erg tegenvalt, terwijl alle voorgaande boeken werkelijk geweldig waren.
    Of een model auto wat tegenvalt, terwijl je altijd dat merk hebt gereden.
    Ja, dat gebeurd.

    Het is niet dat het spel (of de auto of het boek) dan slecht is, maar het voldoet gewoon niet aan je verwachtingen.
    Het is wel jammer, zeker als je er voor gespaard hebt.
    Maar het kan gebeuren. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top