Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Ga jij De Sims 4 kopen?

«134
Ik ben wel benieuwd of jullie De Sims 4 ook daadwerkelijk gaan kopen.
Zelf denk ik dat ik 'm wel ga kopen.

Reacties

  • Opties
    RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    oktober 2013 aangepast
    Ik ga er niet vanuit. Als De Sims 4 echt wat spectaculairs oplevert zal ik hem wel kopen, maar ik ben bang dat EA de lijn doorzet van spellen die het toch net weer niet zijn. Spellen waar het idee wel gebruikt is maar de essentie mist. Ik baal nog steeds ontzettend van SimCity, maar ook de nodige uitbreidingen van De Sims 3 sloegen de plank heel erg mis.

    Als De Sims 4 een opvolger van De Sims 2 wordt, dan koop ik hem. Maar als het meer naar De Sims 3 neigt dan laat ik hem lekker liggen :)
  • Opties
    kimvogkimvog Berichten: 136
    oktober 2013 aangepast
    Ik denk dat ik de sims 4 niet ga kopen. Wat ik er tot nu toe van heb gezien ziet er nogal lelijk uit, en CAS lijkt me alles behalve efficient. Ook vind ik dat nieuwe systeem met emoties onhandig, want doordat je sims zoveel hun eigen gedachtes en gevoelens hebben heb je in principe minder controle over je sims, en dat is juist waar de sims over gaat, controle hebben over het leven van je sim en doen wat je wil.

    Kim
  • Opties
    mr014mr014 Berichten: 1,378
    november 2013 aangepast
    Ik heb ook nog wel wat vragen bij dat hele emotie systeem. Ik hoop niet dat het een te grote impact zal hebben op de gameplay of dat emoties door het minste zullen omslaan of door het monste tot een extreem level zullen stijgen.

    CAS lijkt mij dus WEL efficient en gemakkelijk. Wat is er gemakkelijker dan alle lichaamsdelen gewoon in de gewenste vorm te kunnen slepen met de muis?

    Over de graphics gesproken, al die slechte commentaar and argumenten slaan nergens op. De graphics van De Sims 4 zijn eigenlijk een grote stap vooruit ten opzichte van De Sims 3, van hogere kwaliteit en resolutie, gedetailleerder een meer afgewerkt en gepoleist. Het is gewoon een andere stijl, een stijl die we niet gewoon zijn, een dat is volgens mij waar het probleem hier zit, maar we zullen snel genoeg aan de nieuwe stijl wennen.

    Ik ben wel een beetje niet te spreken over het feit dat CASt er waarschijnlijk niet in zal zitten, maar dit is zeker geen deal breaker voor mij. Ik ga De Sims 4 hoe dan ook kopen en spelen. Om eerlijk te zijn, buiten de afwezigheid van CASt, staat de rest wat we tot nu toe gezien en gehoord hebben mij wel aan
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    november 2013 aangepast
    Als Create-A-Style er niet in zit, kan ik net zo goed De Sims2 weer gaan spelen.
    Dat vind ik nog steeds een geweldig spel, al mis ik Create-A-Style daar enorm.
    Maar dat spel loopt soepel, alle pc's en laptops hier in huis kan het aan, en alles zit er op en aan. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    zozizozi Berichten: 954 Jeugdige Jong-volwassene
    november 2013 aangepast
    Naar de functionaliteiten van het spel kan ik naar mijn mening nog niet veel zeggen. Ik weet gewoon te weinig. De sims vind ik op zich er wel mooi uitzien (ook al zien ze er helemaal anders uit), maar dat haar vind ik gewoon vreselijk. Ik zie wel of ik hem koop of niet.
  • Opties
    MysteriousHoleMysteriousHole Berichten: 81
    november 2013 aangepast
    Ik ga het waarschijnlijk niet kunnen laten.
  • Opties
    Gabby18Gabby18 Berichten: 161
    november 2013 aangepast
    Nu zeg ik dat ik het voorlopig nog niet ga kopen ik ben nog niet zo super enthousiast..Ik wacht het wel af.
    Origin ID: FallenAng3L91

    a9ybt2.jpg
  • Opties
    YnskeYnske Berichten: 145
    december 2013 aangepast
    Namate de tijd vorderd, knap ik steeds meer af op EA games en Sims4

    Sims3 kon ik pas na jaren, nadat ie uitkwam spelen, nadat ik hem had verplaatst naar Origin, en heavy ge-mod. still.. 3 keer in CAS, en de game crashes. Dat is het enige wat zeker is in sims3... het kan lang of kort duren... maar sims3 crashes.

    Nog steeds heb ik geregeld zoiets van nee he ?.. als er weer iets is wat me dwars zit. Weer een van die puberale rigide verkrampte EA regeltjes.. zoals tieners kunnen niet naakt zwemmen of baden... onzin... natuurlijk kunnen ze dat.

    Tieners kunnen niet in een band... hah... Tieners kunmnen niet werken... lol... En zwangere vrouwen kunnen bijna niks... O: de haarstijlen zijn een aanfluiting... daarvoor ben ik lid van de Newsea website.. enzovoort enzovoort.

    Alleen dankzij Twallan, Mod the sims3, en Newsea Mods speel ik nu nog steeds sims3.

    Zij het heavy gemod.

    Expansion packs zitten altijd vol bugs, en zijn basically onspeelbaar. Nu weer met Vooruit in de tijd, het werkt niet eens. Als je al niet eens de portal kunt inspecteren, dan houd het daar al op. weg-gegooit geld.

    Sims4 lijkt me er mooi uitzien, maar zal wel weer vol bugs zitten, en net zo preuts en rigide zijn als mijn overgrootmoeder. als het al gemaakt is voor Win7 of hoger... Sims3 is voor WinXP.. FFS....

    Ik ga de kat uit de boom kijken.. maar ik vrees het ergste.

  • Opties
    RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    december 2013 aangepast
    Over de bugs ben ik het met je eens, maar dat De Sims 3 niet voor Windows 7 is gemaakt kan wel kloppen omdat De Sims 3 eerder uitkwam dan Windows 7 ;) Zij het een paar maanden, maar ik snap wel dat EA een bredere markt wil dan (toentertijd) het nieuwste van het nieuwste :)

    Ik hoop wel dat ze wat gaan doen aan de bugs inderdaad :) Die hoeven van mij niet meer terug te komen in De Sims 4 :)
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    december 2013 aangepast
    Ynske schreef:
    Weer een van die puberale rigide verkrampte EA regeltjes.. zoals tieners kunnen niet naakt zwemmen of baden... onzin... natuurlijk kunnen ze dat.


    Even iets recht zetten.

    Dit zijn GEEN verkrampte EA regeltjes.
    Dit is een spel wat in Amerika gemaakt en verkocht wordt.
    In De Sims2 kon je met een cheat de blokjes uit zetten, dat is een rechtzaak geworden door een of andere gestoorde geestelijke.
    EA was daardoor verplicht om die cheat er uit te halen.
    Zelfs bij baby's moest die blur aan staan.
    NIET EA, maar de christelijke omgeving is daar de oorzaak van.

    Ik vind het prima als je kritiek op EA hebt, maar zorg dan wel dat het ook klopt.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    11Marrielle11Marrielle Berichten: 65
    december 2013 aangepast
    Ynske heeft het denk ik vooral over algemene beperkingen. Situaties als tieners die meteen opgepakt worden als ze 's nachts op straat lopen vind ik ook nergens op slaan.

    Echt... Ten eerste moet het spel gewoon functioneren, wat het op de gemiddelde computer niet doet.
    De graphics vind ik al een stuk beter, in plaats van het gefaalde "realisme" van de Sims 3, of is iedereen vergeten hoe lelijk we dat eerst vonden? Ik heb De Sims 3 alleen gekocht vanwege de in-game mogelijkheden.
  • Opties
    Casillas246Casillas246 Berichten: 7
    december 2013 aangepast
    Nee, zeer zeker niet! Het wordt zo langzamerhand vreselijke geldklopperij.
    Tevens zullen de meesten onder ons dan eerst weer een nieuwe PC/laptop moeten kopen want met het standaard spel zul je zeker ter nauwer nood net kunnen spelen en dan houd het op omdat de systeemeisen uiteraard ook steeds hoger worden. :(

    Nee hoor ik houd het nu bij sims 3, prima genoeg voor mij en duur genoeg by the way ook.
  • Opties
    tjibbektjibbek Berichten: 56
    december 2013 aangepast
    Ik ga proberen deze maand nog de ''Premium Edition'' te reserveren :) Ik heb bijna alles al van de sims 3, een paar games van de sims 2 en een aantal van de sims 1. Die gaan dan niet zo veel meer gebruikt worden. Dat is eigenlijk best jammer. Maar ik ben zo benieuwd hoe de Sims 4 er eindelijk uit komt te zien :D
  • Opties
    sigaretjesigaretje Berichten: 16
    december 2013 aangepast
    Ik heb de sims 1 2 en 3 volledig. Wat ik erg jammer vind is al die werelden gekoppeld aan de store,terwijl als je ze op dvd verkoopt ik er zeker meer plezier van zou hebben!De wereldbundel bijvoorbeeld,20 euro heb je twee werelden. hier betaal je zowat 27euro voor een wereld nou echt niet!

    Daarnaast vind ik,de sims3 wel een enorm mooi spel en ben er nog lang niet klaar mee,voor mij voorlopig zeker geen sims4. Vind het erg jammer voor de sims 3.De sims2 is idd ook een enorm mooi spel,was daar ergens ook nog lang niet mee uitgespeeld,maar ja gewend nu aan de sims3,waarvan ik het doodzonde vind dat EA daar nu mee is gestopt.

    Met de sims3 kun je ook offline spelen datgene wat ik altijd al doe,de sims3 is prima op windows 7 te spelen maar je moet wel kijken of je al je spellen bij compatibliteit op windows7 heb staan,dan doet hij het zeker wel perfect.

    Ik hoop toch dat er wat meer door word gedaan voor de sims3,een vakantiebundel ofzo.Dat je ook naar Amerika of denemarken,gewoon overal heen kan,dat zou echt iets moois zijn.
  • Opties
    mammonmdkmammonmdk Berichten: 105 Koddige Kleuter
    december 2013 aangepast
    Als de sims4 elke keer ga vastlopen gelijk de sims3 nu koop k hem zeker niet , ik loop ook niet echt blij bij te horen dat er een sims4 komt , bij mij is het zoiets van jah allee weer een spel dat ze lopen te verzieken en dat telkens op niks trekt. heb zelfs al spijt van de aankoop van de sims3 die ik in de tijd gedaan heb , het is niks waard en de sims4 zal nog minder waard zijn vrees ik .
  • Opties
    VictorHurksVictorHurks Berichten: 14
    december 2013 aangepast
    Misschien.. Ik weet net nog niet echt :)
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    januari 2014 aangepast
    Sowieso ga ik na de release een tijdje wachten met het kopen van De Sims 4. Ik heb De Sims 3 ook pas een aantal maanden na de release gekocht.
    Verder ben ik er ook nog niet erg enthousiast over.
    Misschien ga ik het wel spelen als mijn broer besluit om het spel te kopen.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    Terror-KevinTerror-Kevin Berichten: 8
    maart 2014 aangepast
    nee, ik vind de sims 3 goed genoeg:d het enigste wat ik af en toe doe is een huisje bouwen. en spelen heb ik laatst ook ff gedaan en ook wel leuk maar wel veel gedoe zo'n gezin onderhouden :P vooral als je het spel naar een paar maanden pas weer opstart en je weer verder moet met alles :P en kwa vast lopen ligt gewoon aan je pc.
    ik speel normaal veel zwaardere games en de sims 3 is niet zo moeilijk, alleen het laadscherm duurt ffkes. en grafisch alles op z'n max ziet er prima uit. de sims 3.
    ik las wel op youtube van iemand dat de sims 4 grafisch achteruit gaat, en ik snap wel waarom :P de leeftijd van de mensen die sims spelen is 12 + denk ik. en toen ik 12 was of iets ouder toen kon ik ook geen goede pc betalen. als je jarig bent heb je geld en daar moet je een tijdje mee doen :D nee ik kwam niks te kort. :P
    dus als de sims 4 grafisch achteruit gaat is het beter, mensen met een oudere pc kunnen het dan ook spelen dus meer geld :D voor de makers.
    en nu is wel voordeel dat de sims 3 + uitbreidingen goedkoper worden :D

    dit is m'n mening, sorry als het te grof is. ik zeg eerlijk hoe ik over iets denk.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    KarinLKarinL Berichten: 87
    maart 2014 aangepast
    Ik heb Sims 2 ook niet gekocht en ben de tijd prima doorgekomen met Sims 1.

    Voor Sims 3 heb ik niet alleen alle uitbreidingen gekocht, maar ook twee updates voor mijn Mac OSX en uiteindelijk van ellende toch ook maar Windows 7 om op mijn Mac te zetten omdat het spel niet draaide.

    Ik heb me met Sims 1 vermaakt tot ergens in 2010 of zo met het maken van nieuwe objecten en rommelen in de code tot het spel naar mijn zin was... Het is een andere manier van spelen, die eigenlijk alleen maar te doen is met een spel dat 'af' is en geen updates meer heeft.
    Dus voor Sims 3 ben ik van plan om de komende jaren me bezig te houden met werelden maken, en misschien ook wel wat rommelen met mods en dat soort dingen. Nu het spel af is, zijn er heel veel andere mogelijkheden om er plezier aan te beleven.

    Ik wacht op Sims 5 - rond 2019. :)
  • Opties
    desims2desims2 Berichten: 44 Pruttelende Peuter
    april 2014 aangepast
    Ik ga hem alleen kopen als er een mogelijkheid is om online te spelen met vrienden.

    Als je zelf buurten kunt maken net zo makkelijk als in Sims 2 en niet een aparte download hoeft te gebruiken
  • Opties
    shannen17111998shannen17111998 Berichten: 2
    mei 2014 aangepast
    Dat zelf werelden bouwen in de sims 2 was inderdaad veel makkelijker en dus leuker. Ik wacht nog even met het kopen van de sims 4, ik speel de sims 3 nog wel even.
  • Opties
    SaboumaSabouma Berichten: 296 Kwebbelend Kind
    mei 2014 aangepast
    Ik heb mijn reservering voor De Sims 4 gecanceld, nadat ik bij De Sims 3 (na lange tijd niet gespeeld te hebben) voor de zoveelste keer het drama mee moest maken dat het spel om de haverklap bevroor.

    Ik hoop echt dat De Sims 4 veel beter draait dan 3, anders ga ik hem dus echt niet kopen...
  • Opties
    MissZoefMissZoef Berichten: 40
    mei 2014 aangepast
    Ik ga de sims 4 niet gelijk kopen denk ik. Ik ben ook pas echt de sims 3 gaan spelen sinds 2013. Daarvoor hield ik het bij de sims 2, wat ik heel lang leuker vond. Wel vind ik het online gedeelte met custom content en zo erg leuke aanvulling bij de sims 3.

    Persoonlijk vind ik niks mis met het cartoony stijltje. Van mij hoeven de mensen niet steeds echter te lijken in de zin van graphics, want daar wordt het denk ik juist minder leuk van. Dingen als hoe ze bewegen vind ik belangrijk. En die ellendie routing-problemen zijn hopelijk in de sims 4 ook minder.
    De nieuwe Create-A-Sim vind ik wel erg leuk. Ik denk dat het juist best wel goed werkt en je kunt nog veel meer dingen aanpassen dan bij de vorige games, dus dat vind ik ook positief. Ik ga alleen wel erg teleurgesteld zijn als ze Create-A-Style eruit halen, dat zou ik echt heel raar vinden ook.

    Ik kan heel goed inkomen dat veel mensen het vertrouwen een beetje verloren zijn in EA. Er zijn zo veel problemen met de sims 3 en ik heb ook mods nodig om mijn game echt goed te laten werken (eigenlijk zou EA gewoon updates hiervoor moeten uitbrengen). Daarnaast kan ik nog steeds niet normaal in Isla Paradiso spelen vanwege de irritante freezes. Toch heb ik wel heel veel plezier in de game en zelf en vielen de uitbreidingspakkettten me niks tegen, er zijn maar twee 'echte' uitbreidingen die ik niet heb gekocht omdat ze me niet leuk lijken.

    Verder ben ik ook enthousiast in het nieuwe systeem met het bouwen van huizen, waarbij je kamers kan oppakken en verslepen. Dit mis ik in de sims 3 wel regelmatig. Maargoed, EA heeft nog bijna niks laten zien van het spel dus ik wacht lekker totdat er meer bekend is, maar ik verwacht dat ik het toch niet kan laten om hem te gaan kopen. Ik ben al 14 jaar fan de sims :P
  • Opties
    jokedingskejokedingske Berichten: 1
    juni 2014 aangepast
    Ik ga de sims 4 kopen. Ik vind dat het er heel plezant uitziet. En ik vind dat de mensen die zeggen da ze het niet gaan kopen gewoon omdat het er lelijk uitziet. Die mensen doen hun best om al de fans gelukkig te stellen als jullie het beter kunnen doe het zelf. En ook jullie weten nog niet eens hoe het spel zal zijn dan kan je toch nog niet oordelen of het leuk zal zijn. Sorry maar dit is mijn mening.
  • Opties
    tdejongtdejong Berichten: 47 Pruttelende Peuter
    juni 2014 aangepast
    Ik heb een paar weken geleden de sims 4 ge pre-ordered.
  • Opties
    j00eyj00ey Berichten: 57
    juni 2014 aangepast
    Casillas246 schreef:
    Nee, zeer zeker niet! Het wordt zo langzamerhand vreselijke geldklopperij.
    Tevens zullen de meesten onder ons dan eerst weer een nieuwe PC/laptop moeten kopen want met het standaard spel zul je zeker ter nauwer nood net kunnen spelen en dan houd het op omdat de systeemeisen uiteraard ook steeds hoger worden. :(

    Nee hoor ik houd het nu bij sims 3, prima genoeg voor mij en duur genoeg by the way ook.

    Dat is toch normaal? Ook games zijn constant in ontwikkeling. Games worden mooier, beter, en de developers proberen games over het algemeen steeds indrukwekkender te maken. Als gamer hoor je daar in mee te gaan. Nou snap ik dat je niet zomaar een nieuwe PC/laptop koopt, maar je kan niet verwachten om voor eeuwig op dezelfde pc te blijven spelen.

    En dat is een klacht dat ik juist zie op de US forum. Het lijkt wel alsof ze TS4 speelbaar proberen te houden voor iedereen, dus ook mensen met een oudere PC. Het is niet dat ik het deze mensen niet gun om te spelen, maar om het speelbaar te houden voor allerlei PC's, dus ook de oudere, zullen er zeker dingen opgeofferd moeten worden, ten koste van inhoudelijke elementen van het spel.

    Dan kan je verwachten dat mensen dit nieuwe spel de TS 2.5 vinden.


    En dan het vervolg of ik hem ga kopen? EA heeft nog steeds niet, ondanks dat we vlak voor de release zitten, een duidelijke gameplay video gegeven. Dat samen met allerlei dingen die ik lees over het aantal lots, loadingscreens, CASt, de 'neighborhoods', en off screen jobs, tsja.. De vooruitgang is ver te zoeken.

    Sure, de nieuwe bouw-modus is geweldig. En het dieper gaan op emoties is ook leuk, ondanks dat daar nog enkele twijfelachtige vragen over zijn, het is alles behalve genoeg om over te stappen voor mij.
  • Opties
    Melodie334Melodie334 Berichten: 20
    juni 2014 aangepast
    ik heb De Sims 4 - Premium Edition gereseveerd bij bol maar nu ben ik daar gaan kijken of datum ook veranderd is naar 4 september stond er dit artikel is niet leverbaar.
    kan het zijn dat premium editie niet in nederland komt of is dat alleen bij bol zo weet iemand of hij bij een andere winkel wel verkrijgbaar is in september?
  • Opties
    colithacolitha Berichten: 12
    juni 2014 aangepast
    ik ga het ook kopen en ergens reserveren in augustus denk ik.
    het ziet er goed uit dus denk wel dat het de moeite gaat zijn.
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    juni 2014 aangepast
    Sinds gisteren zit ik met een heel dubbel gevoel; Sims zonder peuters? Ik heb moeite om dit te plaatsen, om eerlijk te zijn. Ik kan maar niet geloven dat ze qua leeftijden er een fase uithalen in plaats van nieuwe fases toe te voegen? Zelfs als peuters met een uitbereidingspakket alsnog geïntegreerd worden, is dit echt een teken dat de ontwikkelaars dit bewust uit het basisspel hebben gelaten puur om er in de toekomst nog veel geld mee te kunnen verdienen. Moet dit echt op deze manier? Ik vind peuters hun kledij vaak erg schattig, en het is leuk om ze te leren lopen en praten maar ook de carrière van 'onthaalmoeder' vind ik erg leuk in de Sims 3. Echt helemaal geen peuters in de Sims 4, het maakt me heel triest...

    bron: Sims 4 Friends
  • Opties
    lolly-simpoplolly-simpop Berichten: 374
    juni 2014 aangepast
    ik vind het ook erg spijtig, van de peuters en zwembaden. eerst geen create a style, dan geen open wereld, en nu dit...Vreselijk. en zoals ninapruts al zei, ze doen het dan in een uitbreidingspakket enzo, om extra geld te verdienen, alsof ze nog niet genoeg geld hebben :roll: peuters hoort nu eenmaal bij het basisspel...en als de sims4 echt zo veel beter zou zijn, zou het eigenlijk meer leeftijden moeten hebben. Ik ga het alvast niet zelf kopen!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top