Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Forumspel: Diep in de Zee ©

124»

Reacties

  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    juni 2013 aangepast
    (Ben ik weer, sorry!)

    Yasmin, het domme blondje

    Vannacht is er alweer een zeebeving geweest. Kenzo is zo lief geweest om het mij uit te leggen en als hij denkt dat dit het is, dan is het zo. Hij is zo slim.

    Ik ben een beetje met mijn haar aan het spelen tijdens de telling. Het is één grote chaos en ik ben volgens mij al een paar keer aangewezen. 'Nou, zo vaak hoeven ze niet te wijzen op mij hoor. Ik ben hier maar één keer. Er zijn geen twee Yasmins,' zeg ik tegen de zeemeermin die naast mij staat. Ik ken haar eigenlijk niet. Dan frons ik even mijn hoofd. Of zijn er wel twee Yasmins? Een verloren tweelingzus ofzo. Die zelfs identiek is?

    Helemaal in gedachten verzonken over die geweldige mogelijkheid, die best logisch lijkt als ze zo moeilijk lopen te doen en mij vaker aanwijzen dan nodig is, heb ik pas laat in de gaten dat de rest al grotendeels is weggezwommen.

    Ik kijk verward om me heen en zwem dan ook maar richting het centrum. Ik wil nog even winkelen voordat het weer donker wordt.

    Wanneer ik langs een winkelruit zwem staat er opeens een zeemeermin in de etalage. En.. ze lijkt precies op mij! Ik zwem verbaasd terug en bekijk haar eens goed. En ze bekijkt mij ook, wat leuk! Zo sta ik daar een paar minuten, totdat het langzaam doordringt dat er een spiegel in de etalage staat.

    Ik krijg blosjes op mijn wangen en zwem dan zo onopvallend mogelijk door naar de volgende winkel. Hopelijk heeft niemand dat gezien..
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    juni 2013 aangepast
    Hoofdstuk 6
    De telling is weer geweest en behalve Ivy en Perla ontbreekt er niemand. Maar Philemon is doodsbang. Een zeester die verdwijnt, dat is niet zo vreemd, maar een zeepaardje? En dan nog zijn trouwe hulp?! Nee, er is iets geks aan de hand, zeker weten. IJsberend zwemt de koning door zijn zaal.

    ‘Hallo koning Philemon!’ Galmt het door de zaal. Verstrooid kijkt Philemon op. ‘Oh, hallo.’ Zegt hij, als hij het guppy ziet. ‘Zoekt u iets?’ Vraagt Bubbels. De koning staart uitdrukkingsloos naar het kleine visje. En dan valt hem iets op. Is dat een soort van schubje in de mondhoek? Oranje. Zoals Perla? ‘WACHTERS!’ Brult hij. Binnen no time is Bubbels omsingelt. ‘Doodt haar. Nu!’ Eerst kijkt Bubbels bang, dan verandert haar uitdrukking. Vlak voordat ze doorboort wordt met speren, schiet er een flits door de zaal, gevolgd door een kleine zeebeving. Een klein haaienlichaampje zakt langzaam naar de bodem. Levenloos. Bubbels/AMY1994AMY12 (HAAI) kan geen kwaad meer aanrichten!

    Nacht 3 begint. De haai en heks krijgens mail.

    Stemoverzicht
    Kenzo/Inwe - AMY1994AMY12
    Valeria /Meliszie - xTurtly
    Yasmin /xTurtly - AMY1994AMY12
    Zinzy/d13ntjuh - ElineGe
    Blaise/SimsDolfijn14089 - AMY1994AMY12
    Bubbels/AMY1994AMY12 - d13ntjuh
    Philemon/ElineGe - xTurtly

    AMY1994AMY12 – 3 stemmen
    xTurtly – 2 stemmen
    ElineGe – 1 stem
    d13ntjuh – 1 stem
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    juni 2013 aangepast
    Blaise

    De telling is weer geweest en behalve Ivy, Chloë en Perla ontbreekt er niemand. Een zeester die verdwijnt, dat is niet zo vreemd, maar een zeepaardje? En dan nog zijn trouwe hulp?! Nee, er is iets geks aan de hand, zeker weten.

    Het wordt steeds gekker, eerst verdween Ivy, vervolgens verdween Perla. Ik hoorde net het verhaal dat Bubbels koning Philemon probeerde te vermoorden. Hij was blijkbaar een haai in een andere gedaante. Ik schrok me een hoedje toen ik het verhaal hoorde. Gelukkig hebben de wachters hem vermoord, zodat hij geen andere wezens meer kan doden.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    ElineGeElineGe Berichten: 4,502
    juni 2013 aangepast
    Na de telling was ik nog ongeruster, maar had ik nog wel hoop dat Perla nog in leven was. Misschien was Perla bij die vermiste zeester, maar waar? Moest ik weer een zoekactie beginnen? Die eerste had ook niets opgeleverd...
    Ik was erg aan het twijfelen wat ik moest doen. Juist nu had ik Perla nodig...

    En toen zag ik die schub in de mondhoek van dat visje. Natuurlijk dacht ik meteen aan Perla. Ik twijfelde geen moment, in dit soort situaties moet je drastisch optreden. 'Doodt haar. Nu!'
    Toch was ik opgelucht toen bleek dat het visje niet zo onschuldig was als het eruitzag. Ik was niet in de war geraakt door mijn verdriet om Perla, ik had gelijk gehad. We hadden een moordenaar onder ons!

    Maar nu is het voorbij. Die weerhaai, of wat het ook was, is er niet meer. We zijn weer veilig.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juni 2013 aangepast
    Valeria

    Wachtend in de rij komt er opeens iemand voorbij stormen.
    "Het was Bubbels!"
    Ik draai me pijlsnel om. Bubbels? Hoe dan? Dat lieve meisje?
    Er is meteen paniek. Iedereen zwemt door elkaar heen en probeert antwoorden te krijgen. Ik ben zo geschrokken dat ik naar huis zwem.

    Thuis ga ik met mijn knieën opgetrokken op bed zitten.
    Als het donker wordt, besluit ik om eten te gaan maken voor mij en Zinzy. Ik kijk in de koelkast, maar er is niks te vinden. Er ligt alleen wat wier en nog wat ijs.

    Ik besluit maar boodschappen te gaan doen. Op donderdag zijn de winkels altijd langer open.

    Nadat ik dan toch nog iets heerlijks heb gemaakt, al zeg ik het zelf, besluit ik weer mijn dagelijkse (of eigenlijk nachtelijke) rondje te gaan maken buiten. Misschien zie ik Blaise nog wel.
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juni 2013 aangepast
    Zinzy
    Jammer genoeg hebben Kenzo en ik Chlöe niet meer kunnen vinden. En nog voordat het nacht is zwemmen we terug naar het paleis.
    "Doodt haar. NU!" horen we koning Philemon in de verte roepen en we zwemmen er meteen op af. En we zien hoe Bubbels voor onze ogen vermoord wordt door de wachters. Ik reageer geschokt. Plotseling zien we een felle flits, en bubbels veranderd in een kleine haai.
    Op dat moment dringt het tot mij door... Bubbels is de laatste die Chlöe heeft gezien in het schip...

    \/ ik vroeg me ook al steeds af waar jij in het verhaal gebleven was x]
    Post edited by Onbekende gebruiker on
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    juni 2013 aangepast
    - Sorry ik wilde alleen even laten weten dat Chloë ook nog steeds weg is en dus niet bij de telling is geweest. (: -
    dkwaftw6r785.jpg
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    juli 2013 aangepast
    Hoofdstuk 7
    Geschrokken, maar opgelucht ligt iedereen in bed. De haai is ontmaskert en de rust is teruggekeerd. Totdat diep in de nacht een flits over de zeebodem schiet, gevolgd door de welbekende trilling. Kenzo schiet overeind en besluit te checken of alles goed is met Yasmin. Vlakbij haar huisje ziet hij een grote schaduw rondzwemmen. Snel zwemt hij door de achterdeur naar binnen, die enkel vanbuiten met een hendel is afgesloten. Niet zo handig van Yasmin. Kenzo schudt haar wakker. 'We moeten gaan! Je bent in gevaar!' Roept hij. Maar de haai is het huisje al binnengedrongen. 'Als je haar wil, moet je door mij heen!' Dapper werpt Kenzo zich voor Yasmin. Maar ze zijn geen partij voor de haai. En dat is het bloederige einde van Kenzo/Inwe (BURGER-GELIEFDE) en Yasmin/xTurtly (BURGER-GELIEFDE).

    De nacht is voorbij. Een stemronde begint en stemmen kan t/m maandagavond 22u
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juni 2013 aangepast
    Zinzy
    Nadat ik bijgekomen ben van de verschrikkelijke ontdekking dat Bubbels een haai was en waarschijnlijk iets te maken heeft met de vermissing van Chlöe. Besluit ik om weer naar huis te gaan. Het is al nacht. En ondanks dat de haai weg is, en we veilig moeten zijn. Voel ik me dat nog niet.

    Eenmaal thuis aangekomen begin ik uiteraard met het borstelen van mijn haren. Ondertussen neurie ik een kalmerende melodie.

    Plots schrik ik op. Een trilling. Ik zwem meteen naar Valeria's kamer om te zien of alles goed is met haar. Zij schrikt ook wakker van de trilling.
    "Ik dacht dat het over was," zegt Valeria geschokt.
    "Dat dacht ik ook," antwoord ik, "maar die gedachten gaan nu op in rook."
    Samen zwemmen we voorzichtig naar buiten, waar we nog meer zeewezens tegen komen.
    Iedereen is even verrast van de trilling. We besluiten verhaal te halen bij koning Philemon.
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juni 2013 aangepast
    Valeria

    Lag ik nét in m'n bed, begint de bodem weer te trillen. Ik schrik en ga rechtop zitten. Op dat moment komt Zinzy binnen.
    "Ik dacht dat het over was," zeg ik.
    "Dat dacht ik ook," antwoordt Zinzy met een ongerust gezicht, "maar die gedachten gaan nu op in rook."

    We besluiten naar buiten te zwemmen om te kijken of we de oorzaak kunnen vinden. Buiten is het druk voor de nacht, er zwemmen minstens twintig zeewezens rond om te kijken wat er is en waar de trillingen vandaag zijn gekomen.

    Blaise is ook naar buiten gekomen en komt op ons af.
    "Valeria, Zinzy, is alles goed?" vraagt hij ongerust.
    "Ja, alleen een beetje geschrokken."
    "Ik ben het zat," zegt Zinzy, "laten we naar koning Philemon gaan."

    Blaise en ik kijken elkaar aan. We vinden het allebei wel een beetje eng, maar ik besluit dat Zinzy maar gewoon het woord moet doen. Ook Blaise stemt in, dus ik denk dat hij hetzelfde denkt.
  • Opties
    ElineGeElineGe Berichten: 4,502
    juni 2013 aangepast
    Het hele paleis is wakker geworden van de flits en de trilling. En niet alleen daarvan. Een paar mensen die net als ik bezorgd en verbaasd uit hun kamers kwamen (we hadden de veroorzaker van de vreemde flitsen toch gedood?!) zeiden dat ze in de verte geroep hadden gehoord. Een iemand dacht ook te weten uit welk huis het geluid was gekomen. Ik stuurde iemand er naar toe om te kijken of er iets aan de hand was, en ging in mijn badjas achter mijn bureau zitten.

    Als de bode terugkomt ben ik aan het ijsberen in mijn werkkamer. De blik op zijn gezicht maak me zeker niet minder ongerust: hij kijkt diep ongelukkig.
    'Sire, ik heb verschrikkelijk nieuws.'
    En dan vertelt hij het nieuws dat mijn leven zal veranderen. Hij zegt dat ze in het huis niemand hebben gevonden, maar dat er wel wat bloed dreef. En wat stukjes van de kleren die Kenzo die dag aan had gehad.
    Ik zak ineen, maar merk niet eens dat ik op de grond zit. Ik kan alleen maar denken: hij is dood. Kenzo is door een haai opgegeten en nu is hij dood.
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Blaise

    Buiten is het druk voor de nacht, er zwemmen minstens twintig zeewezens rond om te kijken wat er is en waar de trillingen vandaag zijn gekomen. Waaronder ik.

    Valeria en Zinzy zijn ook naar buiten gekomen en ik kom naar ze toe.
    "Valeria, Zinzy, is alles goed?" vraag ik ongerust.
    "Ja, alleen een beetje geschrokken."
    "Ik ben het zat," zegt Zinzy, "laten we naar koning Philemon gaan."

    Valeria en ik kijken elkaar aan. We vinden het allebei wel een beetje eng, maar Valeria besluit dat Zinzy maar gewoon het woord moet doen. Ook ik stem in, ik denk hetzelfde als Valeria.

    Samen met Zinzy en Valeria betreden we het kasteel, richting de koning.
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Valeria

    Wanneer we naar binnen stormen in het paleis van koning Philemon, worden we bruut tegen gehouden.

    "Koning Philemon is niet beschikbaar op dit moment."
    Zinzy zet haar liefste glimlach op en zegt: "Maar wachter, de koning heeft toch wel heel eventjes tijd voor twee lieve waternimfen en een onschuldige clownvis?"
    "Leuk geprobeerd, maar nee. De koning heeft net verschrikkelijk nieuws gehad en wil niet gestoord worden."
    "Heeft dit soms iets met de trillingen te maken? Dat is precies waarvoor we komen namelijk. Dit kan toch zo niet langer!? Iedereen heeft er last van. Er móét iets aan gedaan worden," zegt Zinzy boos.
    "Ja, dat snap ik allemaal wel, maar Kenzo is dood. We hebben nu even geen tijd, ja?" floept de wachter eruit.
    "WAAAT!?" roepen we met z'n drieën.
    De wachter kijkt geschrokken. "Dit hadden jullie nog niet mogen weten. Sorry. Maar ja, het is waar. De koning had het vanavond willen vertellen."
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    juli 2013 aangepast
    Hoofdstuk 8
    De tijd lijkt stil te staan voor koning Philemon. Hij heeft net zijn enige zoon verloren en is kapot van dit nieuws. Al uren zit hij opgesloten in zijn troonkamer. Het hoofd van de wacht wordt een beetje ongerust, de koning had al naar buiten moeten komen om de mededelingen te doen voor het volk. Als hij na meermaals kloppen geen antwoord krijgt, opent de wachter voorzichtig de deur, stevig zijn speer vastgeklemd in zijn hand. Daar drijft het lichaam van Philemon/ElineGe (HEKS). Doorgesneden polsen. Zelfmoord..?

    Dit was het werk van de beul. Hierdoor verleng ik de stemrond t/m woensdagavond 22u, zodat jullie je stem eventueel nog kunnen veranderen als je op ElineGe had gestemd.

  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Blaise

    Vlak voordat ik naar huis wilde gaan, vertelde de wachter dat de zoon van de koning is vermoord.
    'WAAAT!?' riepen we, Valeria, Zinzy en ik, met z'n drieën.
    De wachter kijkt geschrokken. 'Dit hadden jullie nog niet mogen weten. Sorry. Maar ja, het is waar. De koning had het vanavond willen vertellen.'

    *tijdsprong*

    Ik open langzaam mijn ogen en kijk rond in mijn anemoon.
    De gedachten over de dood van de koning kan ik nog steeds niet geloven. De koning is blijkbaar met doorgesneden polsen gevonden. Zou het zelfmoord zijn? Ik geloof het zelf van niet. Een koning zou dat toch nooit doen? Dan ben je wel een hele slechte koning. Dat is mijn mening er over.

    Ik besluit om op te staan en na snel wat te hebben gegeten op zoek te gaan naar Valeria. Inmiddels vertrouw ik haar, eigenlijk als enig zeewezen. Het is immers een naaste van haar die dood is.

    Ik zwem richting het paleis. Ik word binnen gelaten door de wachters die bij de poort staan. Door een andere wachter word ik naar de kamer van Valeria gebracht.

    De wachter klopt op de deur van Valeria's kamer en zegt: 'Mevrouw Valeria, er is bezoek voor u.' 'Laat het bezoek maar binnen,' hoor ik aan de andere kant van de deur.
    De wachter opent de deur en ik zwem naar binnen. Bij het raam zie ik Valeria staan, ze doet haar haar vlug in een paardenstaart. 'Hey Blaise,' zegt ze op een verdrietige toon. 'Wat kom je hier zo vroeg doen?'
    Ik richt me tot de waternimf. 'Ik kom even langs om te vragen of het wel goed met je gaat. Als het een naaste van mij zou zijn geweest die mogelijk vermoord zou zijn, zou het ook niet goed met mij gaan.' Ik haal diep adem en zeg verder: 'Zullen we buiten een rondje gaan zwemmen. Dat lucht denk ik wel op.' Valeria bedankt me er voor, maar slaat het aanbod af. Ze vraagt of ze vandaag even alleen mag zijn.

    vIk pas het wel even aan. ;)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    - Was koning Philemon mijn vader? Nee toch? Voordat ik dat weet, weet ik even niet hoe ik verder moet schrijven... -
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2013 aangepast
    Volgens mij niet, hij was de vader van Kenzo.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    juli 2013 aangepast
    @Meliszie, nee, Philemon was de vader van Kenzo ;)

    Hoofdstuk 9
    De koning is dood. En de hel breekt los. Iedereen is ontdaan en compleet in shock, maar ze wijzen ook ijverig met hun vingertjes naar elkaar. Wie is er schuldig en wie is de tweede haai die Kenzo en Yasmin heeft vermoord en daarmee Philemon tot zelfmoord dreef? Als het al zelfmoord was, want ja, dat weet niemand zeker..

    Er heerst een grote paniek door het koninkrijk, die niet zal gaan liggen totdat er iemand schuldig is bevonden. De waternimfen hebben hun oog laten vallen op Blaise. Hij is net nieuw en ineens begint het moorden.. Wel erg toevallig? Ze bespreken hun theorie met de hoofdwachter en sporen hem aan iets te doen met deze informatie. Blaise wordt binnengebracht voor verhoor. Maar hoe hij ook volhoudt dat hij er absoluut niets mee te maken heeft, de wachters geloven hem niet en doorboren hem onverbiddelijk met een speer. Blaise/SimsDolfijn14089 (CUPIDO) was onschuldig, maar daar heeft hij nu niets meer aan..

    De nacht valt en niemand kan slapen, doodsbang voor de tweede haai en in welke gedaante hij schuilgaat. De wachters bewaken de verschillende huisjes die nog bewoond zijn en kijken vol argwaan naar elkaar. Wie is het?

    Zinzy en Valeria hebben een verhitte discussie over Blaise. ‘Ik wist wel dat hij onschuldig was!’ Roept Zinzy. ‘De échte haai zwemt hier gewoon nog rond vannacht!’ ‘Ik ben het zo kotsbeu dat je mij overal de schuld van geeft! Jij kan nooooooooit iets fout doen!’ Valeria rolt met haar ogen en maakt heftige armbewegingen als ze terugroept naar haar zus. ‘Wat ben jij toch een egoïstisch kreng. Altijd maar aan jezelf denken. Ik ben het zó zat! En weet je wat? Ik weet wie het is..’ Vol verbijstering luistert Zinzy naar haar zus. ‘Wát?!’ Dan worden de ogen van Valeria zwart, een flits verlicht de kamer en de zeebodem trilt van de transformatie die Valeria ondergaat. Woedend zet ze haar tanden in Zinzy, die het uitkermt tot het allerlaatste moment. Zinzy/d13ntjuh (BEUL) is in stukken gereten en wordt achtergelaten door Valeria, die haar moordtocht voortzet tot het hele koninkrijk leeg is en een nieuw thuis kan vormen voor haar en alle andere haaien die ooit verbannen zijn geweest.

    Het spel is afgelopen! De haai heeft gewonnen. Gefeliciteerd Valeria/Meliszie (HAAI)!
    Jij wint een plekje in het volgende forumspel, wat na de zomervakantie van start zal gaan.

    Ik wil alle deelnemers weer bedanken voor het meespelen, de mooie en grappige verhaaltjes en het enthousiasme! Tot volgend spel :)


    De top 3!
    1. Valeria/Meliszie (HAAI)
    2. Zinzy/d13ntjuh (BEUL)
    3. Blaise/SimsDolfijn14089 (CUPIDO)
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Muwahahah
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2013 aangepast
    Gefeliciteerd!!!

    Ik heb je, om heel eerlijk te zijn, niet verdacht. Goed gespeeld dus. :)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    juli 2013 aangepast
    Gefeliciteerd :D !

    Ik begon je wel te verdenken, maar zover heb ik het nooit kunnen redden :XD:
  • Opties
    Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    juli 2013 aangepast
    Wauw dat had ik nooit verwacht. :0
    nu ben ik benieuwd wie van jullie 2 mij heeft omgelegd in de titanic haha.
    dkwaftw6r785.jpg
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Dankjulliewel! :D

    ^ We hadden het samen besloten. Wie het dan ook echt heeft gedaan, tja, dat weet niemand. :P
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2013 aangepast
    ^ Jee, mede-slechterik, gefeliciteerd! :twisted:
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juli 2013 aangepast
    Ooeeh! Ik wou mijn beul ding eigenlijk op Valeria gebruiken.. Maar vond het zwaar lullig om mijn eigen zus te vermoorden. Dus bedankt eah x]

    Gefeliciteerd Meliszie!
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Hihi, dat is ook wel de reden dat ik jou heb gespaard (nou ja, tot het einde dan), ik vond het ook een beetje lullig om m'n eigen zus te vermoorden. :P
  • Opties
    Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    juli 2013 aangepast
    zo zie je maar weer, never trust your own family. (at least not in a game.)
    dkwaftw6r785.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top