Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wie is de Mol? 2013 *kletstopic*

«1
WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
Hier een algemeen topic. Waarin (oud-)kandidaten en volgers met elkaar kunnen praten over het spel. Hier zullen ook de dagboeken/berichten van de mol en afvallers worden geplaatst.

Reacties

  • Opties
    WorldstoneWorldstone Berichten: 1,137
    maart 2013 aangepast
    Wat leuk dat dit nog bestaat! Wat nostalgisch :lol: !

    Ik wens alle kandidaten, de spelleider en mijn opvolger het allerbeste. Geloof me maar, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de mol zijn echt fantastisch leuk is, maar kandidaat zijn is natuurlijk wel spannender.

    Ik zal mijn best doen deze serie te blijven volgen, ik ben erg benieuwd naar hoe de nieuwe mol het aanpakt!
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    maart 2013 aangepast
    Je mag ook weer mee doen hoor Jasper! (het was Jasper toch?)
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    maart 2013 aangepast
    Het lijkt me wel leuk om mee te doen, maar ik weet nu al dat ik weinig tijd ga hebben. Dat krijg je als je in het examenjaar zit.
    Verder heb ik het programma nooit gezien, dus kan ik voorspellen dat ik een hele slechte kandidaat ga zijn. :?

    Veel succes aan degenen die wel mee (gaan) doen!
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • Opties
    Lexie0409Lexie0409 Berichten: 869
    maart 2013 aangepast
    Leuk dat jullie het gaan organiseren! Ik ga het zeker volgen. Ik heb helaas geen tijd om mee te doen, maar ik ga het zeker volgen. En ook ik kan uit ervaring spreken dat het erg leuk is om de mol te zijn, maar kandidaat zijn is minstens zo leuk! Ik hoop dat veel mensen zich gaan aanmelden. Succes!
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    april 2013 aangepast
    @Kim: Je kan je gewoon aanmelden hoor. We houden sowieso rekening met mensen die wat minder tijd hebben.
    @Lexie: Zelfde geld voor jou ;)
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    april 2013 aangepast
    Het lijkt me leuk om mee te doen. Ik kijk het al een paar jaar op tv en heb veel seizoenen terug gekeken op internet. Hoe lang duurt het spel gemiddeld? En hoe vaak post een gemiddeld iemand bij dit spel meestal? Nu heb ik namelijk nog wel tijd, maar over zes weken beginnen m'n examens en dan post ik misschien iets minder...

    Oke, dankjewel. Het lijkt me leuk om mee te doen, maar nog één vraag. :P Hoe lang duurt het spel ongeveer? Ik heb namelijk over zes weken examens, die duren twee weken en dan ga ik op vakantie. Over acht weken dus. Is dat erg? Of duurt het spel niet zo lang denk je?
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    april 2013 aangepast
    Het spel moet natuurlijk wel deelnemers hebben dus we houden ons aan de tijd die jullie nodig hebben ;) Desnoods duurt het soms iets langer. Maar uit ervaring blijkt dat iedereen wel even 5/10 minuutjes per dag heeft om een reactie op het forum te geven. En natuurlijk hoeft het niet áltijd, élke dag...

    Je hoeft het spel niet met overgave te spelen en alles te noteren. Dat is een keuze die er voor zorgt die je waarschijnlijk wel verder brengt in het spel, maar dat hoeft niet. Ook spelers in het televisiespel spelen soms zonder tactiek of structuur en komen ver.

    Alleen de mol zal er enige tijd aan moeten besteden om te kijken hoe hij/zij de opdrachten gaat uitvoeren, en die kiezen wij zorgvuldig uit. (TIP: dat betekent dus niet per definitie dat degene die het meeste op het forum post de mol is!)


    \/ Ja dat is ook geen probleem!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    april 2013 aangepast
    Mag je ook eventueel elkaar mailen en dan widm-simsforum@hotmail.com in de cc zetten?

    Als je elkaars mailadres al weet dan.

    ----

    Zo, ik heb even mijn ziel blootgelegd in het beantwoorden van al die vragen :shock:
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    WorldstoneWorldstone Berichten: 1,137
    april 2013 aangepast
    Ik zou heel graag mee willen doen, maar ben de hele maand mei in het buitenland voor studie :? , helaas.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    april 2013 aangepast
    Ik ga trouwens wel begin juni 10 dagen weg. Aangezien het steeds langer duurt voordat we beginnen... Is dat een probleem?
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    april 2013 aangepast
    Als het aan ons ligt begint het spel zo snel mogelijk, maar we willen er eigenlijk nog wel minimaal 3 spelers bij zien te krijgen. Dus we kijken het nog eventjes aan, en anders moeten we even kijken hoe of wat we het gaan doen. Het spel gaat sowieso door.
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    april 2013 aangepast
    Oke, even een update. Sorry dat jullie zo lang moeten wachten!

    Vanaf nu organiseerd D13ntjuh het, en gaat CSims mee doen als deelnemer. We hebben alles zo besproken dat het ook mogelijk was voor een van ons om mee te doen bij weinig aanmeldingen.

    Komend weekend zal de reis gaan beginnen!

    xoxo
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    april 2013 aangepast
    Spannend!

    Als niet molkenner, (ik kijk het niet, ik houd nou eenmaal niet van tv kijken) heb ik wel enige sturing nodig hoor. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    april 2013 aangepast
    ^ Op tv kijk ik het wel, maar hier heb ik nog nooit meegedaan of het gevolgd. Ik heb dus ook geen idee hoe het hier precies gaat. Daar wordt vast wel rekening mee gehouden toch? :)
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    mei 2013 aangepast
    En hierbij voor jullie de toelichting van de meegenomen artikelen.
    En inderdaad. De joker zat bij het spelpakket.

    Backpack: 2000
    ********: 1066
    Tandenborstelset: 121
    Wandelschoenen: 999
    Bikini: 145
    Deo: 114
    Handdoekset: 1000
    Fles water: 780
    Zonnebrand: 115
    Warm vest: 606
    Zaklamp: 170
    Slaapzak: 1300

    Dat maakt het totaal gewicht op: 8416
    Afgerond: 8,42 kilo
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Ehm, er is nog wel één klein dingetje... Ik ga volgende week donderdagmiddag weg naar Rome voor tien dagen... Ik kan dan dus tien dagen (waarschijnlijk elf, want daarna is mijn matchingsdag van de universiteit) niet reageren...
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    @Caroline, natuurlijk hebben wij alle begrip voor privéomstandigheden. Sterkte!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    Toen ik las dat je er uit lag, doordat je niet had ingeleverd, was voor mij al duidelijk dat er iets gebeurd moest zijn.
    Of je internet lag er uit, dat had ook gekund.
    Heel veel sterkte, en heel zonde dat je er daardoor uit moest. Want volgens mij was je heel ver gekomen!

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    CSims482CSims482 Berichten: 879
    mei 2013 aangepast
    Dankjulliewel.

    Ik zou heel graag nu willen weten of ik goed zat met mijn verdenking.
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    mei 2013 aangepast
    @Caroline:
    Sorry, wist ik niet. Als je wat had laten weten had ik je uitstel kunnen geven. Maar misschien is het zo ook wel beter, kan je je richten op je privé omstandigheden. Waarmee ik je sowieso heel veel sterkte wil wensen.
    En of je verdenkingen juist waren, daar kan ik je helaas weinig over vertellen. Ik hoop dat je het spel toch nog blijft volgen, dan kan je er zelf achter komen.
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    mei 2013 aangepast
    @Meliszie: donderdag avond, 11 dagen. Je komt dus 9 juni terug?
    Ik zal er rekening mee houden met inplannen en opdrachten etc.

    Wanneer gaat de rest van ons op vakantie? Want dan kan ik verder even kijken hoe of wat.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Ja, ik kom 9 juni terug in de middag. Ik zal proberen dan wat te posten, maar kan niet beloven dat het lukt. 10 juni heb ik dan ook nog de matchingsdag, die is van 10 tot 5, dus ik weet niet of ik dan kan posten... :S
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    Ik ben volgende week 3 dagen weg, 4, 5 en 6 juni.
    Paar dagen naar Duitsland. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    mei 2013 aangepast
    En toen was de eerste aflevering alweer voorbij.. Afscheid nemen van Caroline valt de groep zwaar, maar zo heb ik wel één kandidaat minder die op me jaagt. Want wie ben ik?

    De gewichtsopdracht, ja, ja. Daar had zomaar €2000,- verdiend kunnen worden. De fles wodka verraadde onze bestemming zelfs al. Als we net een kilootje meer hadden ingepakt, was de opbrengst al verdubbeld!
    Maar lieve kandidaten, bij de volgende aflevering weer een kans…
    - de Mol
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Ik weet niet hoelang het spel duurt, maar ik ben eind juni een paar dagen weg ;)
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    Ik ben ook het laatste weekend van juni weg ;)
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2013 aangepast
    Oh wat toevallig, ik ben ook het laatste weekend van juni weg :shock: :mrgreen:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    ^ Joh, jij ook al?
    Ik ook. :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    juni 2013 aangepast
    Hierbij voor de geïnteresseerde de antwoorden van de locatie opdrachten:
    (bovenste plaatje de opdracht, onderste het antwoord)

    Hermitage
    Het doek is verdeeld in ronde vakken. Stel, je wilt het gehele doek inkleuren, zonder dat er een vak een vak raakt met dezelfde kleur. Wat is dan het minst aantal kleuren dat je kunt gebruiken? Je mag een kleur zo vaak gebruiken als je wilt, zolang het maar niet grenst aan een vakje met dezelfde kleur.
    2vrvj48.png

    Alexander Nevski Klooster
    Aan jullie de taak om uit te vinden welke kant onder moet. Zonder dat er blokjes naar beneden vallen door de zwaartekracht. De blokken die niet ondersteund worden zullen vallen.
    334t2iw.png

    Peter&Paul vesting
    Je ziet in de verte een aantal huizen staan.
    - Het rode huis staat dichter bij de boom dan het blauwe huis.
    - Het gele huis is dichterbij het meer dan het groene huis.
    - Het groene huis is dichterbij de elektriciteitskabels dan het blauwe huis.
    - Huis D is geel, blauw of groen.

    Benoem de juiste kleur van alle vier de huizen. (de gebruikte kleuren zijn dus: rood, blauw, geel, groen)
    4vjxtx.png

    Sint Izäak kathedraal
    Binnen hangt er ook een ruimtelijk mobiel. Maar deze hangt helaas scheef, op de grond liggen 3 hangers. Een ster, zon en maan. Elk object heeft een ander gewicht, welke hanger moet er op de plaats van het vraagteken komen om de mobiel weer recht te laten hangen?
    33mbp6g.png
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2013 aangepast
    Gosh, zitten leuke opdrachten tussen zeg!

    Ik snap het prijzengeld weer eens niet.
    Jullie weten dat ik "Wie is de Mol" niet kijk he?
    Ik weet het overall concept, maar niet de invulling ervan.

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top