Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Opdracht: Creëer een wereld. Wie kan ons helpen?

winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag voor jullie, en ik hoop dat één van jullie me kan helpen. Om hier extra aandacht voor te vragen, heb ik hier een Topic geopend. Het zit namelijk zo. Zoals jullie (waarschijnlijk niet :mrgreen: ) weten, hebben wij uit eerbetoon aan Koningin Beatrix besloten Koninklijk Paleis Het Loo na te bouwen, en daar zijn we al een aardig eindje mee op weg. Echter, omdat dit bouwwerk (en zijn tuinen) de nodige plaats vergt, hebben we een 'probleem'. En dat is ook de opdracht: We hebben een wereld nodig, die er bossig uit moet zien, en aan de volgende eisen voldoet:

De wereld moet voldoen aan:
- Een absoluut vlakke plaats met de afmetingen:
in de lengte: 5x een kavel van 64x64
in de breedte: 4x een kavel van 64x64.

|_||_||_||_|
|_|
|_|
|_|
|_| > Een vlakke plaats waar dus kavels geplaatst kunnen worden.
- De omgeving moet bossig zijn, en de randen van de zee dus niet opvallend
(wellicht afmaken met een bergachtige rand...)
- De link van de Uitwisseling graag hieronder plaatsen.

Wat krijg je ervoor terug? Nu, dat is heel simpel. Er wordt een filmpje
op ons digitale kanaal verplaatst met JOUW wereld (én naamvermelding) op het
Youtube-kanaal: SimsomchannelTV. Bovendien wordt een speciaal item
geplaatst op onze site over deze unieke wereld, en JIJ staat in het middelpunt
van belangstelling met ons halfjarig bestaan. (Bovendien maak je ons er heel blij mee! :mrgreen: )

Dus wil jij ons helpen een wereld te maken, zodat Paleis Het Loo zich daar kan vestigen?
Noteer hieronder of je belangstelling hebt, we horen het graag!

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2013 aangepast
    Ik denk dat je je verwachtingen iets moet bijstellen. Zelfs als iemand op je oproep reageert die serieus hiermee aan de slag wilt/gaat (wat ik betwijfel), en met CAW kan werken en begrijpt wat er allemaal bij komt kijken, is de kans uitermate klein dat deze persoon binnen 1,5 een goed werkende wereld voor je heeft gemaakt. Er komt best veel bij kijken namelijk om een goede wereld te maken, kijk maar eens op mijn site (bijv. in de bibliotheek of bij het CAW gedeelte). Niet goed in de zin van mooi/lelijk, want dat is een kwestie van smaak, maar goed in de zin dat de wereld goed werkt zonder spelvertragingen, problemen met de routing, geplaatste kavels, etc. Na het maken van de wereld moet deze ook beta getest worden want je wilt toch zoveel mogelijk voorkomen dat je spelers met een slechte wereld opzadelt.

    Daarbij, mensen die er echt serieus voor gaan zitten om een wereld te maken, die krijgen een band met hun creatie. Dit mag wat dramatisch klinken, maar volgens is dit echt zo bij sommige spelers. Dus dan is het nog maar de vraag of ze hun "kindje" willen afstaan of het snel snel willen maken in 1,5 maand.

    Er zijn een paar lege werelden. Die zijn al af. Die kan je zelf gebruiken. In de Wereldbewerker kan je vervolgens allerlei bomen en andere voorwerpen plaatsen om de wereld wat op te leuken.

    - Build Your Own Neighborhood
    - Twin Skies
    - Ania Bay City
    - Sunset Valley/Riverview Emptied
    - Twinbrook with all lots empty (of with business lots only)
    - Bridgeport Lite
    - Appaloosa Plains empty




  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    maart 2013 aangepast
    Ach, bedankt dat je reageert :mrgreen: .
    We hebben inderdaad al na zitten denken over de leegstaande werelden,
    waarschijnlijk gaat hem dat toch worden. Maar het viel te proberen, toch?

    Probleem is nog steeds: Een vlakke ondergrond is noodzakelijk.
    Anders kunnen de kavels niet op elkaar worden aangesloten en kunnen
    we alles vergeten. Dus, mensen die zich geroepen voelen, je zou ons nog steeds
    ontzettend helpen!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2013 aangepast
    Kavels kunnen sowieso niet op elkaar aangesloten worden. Er zit altijd wat ruimte tussen. Probeer het maar eens in CAW. Het is wel mogelijk een vlakke ondergrond te krijgen maar dus niet om de kavels op elkaar te laten aansluiten.

    Als je het wilt proberen zodat je het zelf kan zien:
    - Open CAW.
    - Klik op Bestand --> Nieuwe wereld.
    - Zoek een klein mapje uit om dit mee te proberen. Bijv tinymap100. Bij maximumhoogte selecteer je dezelfde hoogte als het getal in de door jou gekozen map
    - Links van het venster staat het tabblad Wereldlagen. Klik in dit tabblad met de rechtermuisknop op Wereldlaag en kies Laag toevoegen. Zorg dat deze laag actief is, dan is het vetgedrukt (zonee, klik met de rechtermuisknop op de laag en kies Laag actief maken).
    - Zet het raster aan.
    - Selecteer in het menu Kavels het eerste knopje van een huisje met een plusje ernaast. Klik op een plek in de wereld om een begin te maken voor de eerste rand van je kavel en klik vervolgens nogmaals als de rand de gewenste lengte heeft. Sleep de muis naar buiten om de totale omvang van de kavel te bepalen en klik dan nog een keer. En je kavel is geplaatst. Druk op ESC-toets en klik op de knop Een nieuwe kavel toevoegen om opnieuw te beginnen met het tekenen van je kavel. Aan de grijze informatiebalk rechts onderaan het venster kan je aflezen of je de voor jouw gewenste lengte hebt bereikt.
    - Wanneer de kavel is geplaatst verschijnt er een venster Informatie kavel. Als de eerste kavel is geplaatst, kan je er een kavel naast plaatsen zodat je kan zien hoeveel ruimte er tussen moet.

    Dit is even een snelcursus. Als je meer wilt weten: zie gebruikershandleiding.

    Je kan ook bestaande werelden invoeren in CAW en die helemaal aanpassen aan je wensen, en bijv. op bepaalde plekken het terrein egaliseren. Als je wilt weten hoe dit moet, ik weet wel een filmpje die dit demonstreert.

    Voor wat betreft je oproep: ik help het je hopen!
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    maart 2013 aangepast
    Hee Libby,

    Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen :mrgreen: .
    In CAW ben zijn we al zelf begonnen met het maken van een 'wereld'. Een nogal vlak
    eiland zodat alle kavels moeiteloos geplaatst kunnen worden. Als je kavels tegen elkaar
    aan wil zetten, zal dit inderdaad met een kleine ruimte ertussen mogelijk zijn. Maar: In
    mijn geval is het niet erg. Ik doe dit alleen zodat het Paleis verlengd kan worden met tuinen,
    zodat die lege plaats tussen de kavels niet (of nauwelijks) zichtbaar is. Ik maak dus geen
    helft van een Paleis op de ene kavel, en vervolgens de andere helft op de andere. Dat heeft natuurlijk geen zin.

    Wel een vraag: Als ik een kavel wil plaatsen die een dubbele fundering bevat, dan zakt deze
    bij het plaatsen de grond in. Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2013 aangepast
    winterbaron schreef:
    Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.In CAW ben zijn we al zelf begonnen met het maken van een 'wereld'.
    Ach, zit dat zo. Bij deze is het misverstand uit de weg geholpen.
    winterbaron schreef:
    Wel een vraag: Als ik een kavel wil plaatsen die een dubbele fundering bevat, dan zakt deze bij het plaatsen de grond in. Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
    Dit was nieuw voor me dus ik heb mijn goede "vriend" google maar weer eens van stal gehaald. Ik ben wel iets wijzer geworden dus ik hoop dat er iets bij staat waar je wat aan hebt:

    1. Gebruik je de cheat "constrainfloorelevation". Die kan je beter uitzetten als je kavels plaatst.

    2.
    Richdre schreef:
    There is a nasty bug that came with one of the expansion packs, I think it was Ambitions. When you place certain houses they will sink into the terrain or create a little mountain and sit above the terrain. There is a cheat that lets you change the elevation of a lot and that will fix the problem. You need to type in this cheat before you place the lot.

    SetImportedTerrainOffset (value)

    (value) Is a positive or negative number depending on whether the lot created a hole or a mountain.

    After you place the lot check it before you press the accept button. If it is not level then press the cancel button and try it again. Positive numbers raise the lot and negative numbers lower the lot. You can use a decimal point to fine tune the elevation. If -2 lowers it too much try -1.5. Just keep typing the cheat before you place the lot, changing the numbers until you get it where you want it. It may take several tries but it's possible to get it level with the surrounding terrain using this cheat.

    When you are done placing that lot if you plan to place more lots you need to enter the cheat and set the value back to zero.
    Bron: Lot Elevation Bug

    Ik ben alleen verbaasd dat spelers hier kennelijk nog last van hebben aangezien dit topic uit 2011 komt en Ambities alweer een oud uitbreidingspakket. Ik ben deze oplossing wel in meerdere topics tegengekomen.

    3. In dit topic een soortgelijk probleem waar bovenstaande oplossing ook werd genoemd + nog wat andere potentiële oplossingen die je kan proberen. http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/360603.page
    Forumtaal eerst even wijzigen in USA/UK en dan de link kopiëren naar de adresbalk om toegang te krijgen. Onderstaande citaten komen uit dit topic.
    Sneakfeline0 schreef:
    I had the same problem, and the way I fixed it was by deleting the lots in that section, flattening the terrain, and replacing the lots in CAW and the houses in Edit-In-Game. This was quite easy for me to do though as it was a small neighbourhood. After some oopses, I also learned to make sure to save my houses to my library before deleting the neighbourhood For me, my terrain was just a bit wonky, sounds like the same problem for you, also worth fixing in CAW I believe so that when players download your world, they can also easily put another house on the lot.
    Writin_Reg schreef:
    I also read in another thread a while back for you to remove all lots, turn the grid on, resmooth the roads and lot areas where you plan to place lots, then add the new lots to the road with the grid on - then turn the grid off when you start to build.
    HturnerP schreef:
    I got it to work by deleting the lots then smoothing then putting them back.I had to do them more then once.
    Toch was het probleem nog niet helemaal opgelost:
    HturnerP schreef:
    I am still having a problem whith this any one Elise have any more help.
    Reacties hierop:
    Writin_Reg schreef:
    Over on another site one of the simmers mentioned they added another layer to build their lots on and it stopped a similiar problem. Have you tried that?
    Sneakfeline0 schreef:
    Did you just smooth and not flatten the terrain? Smoothing will not totally flatten the area, so I did have to flatten the terrain. Also, are they custom houses you built? If so, you may not have built them on flat land to begin with, so you may have to build new houses. If they are other people's houses, the same may apply and you may have to use the method that aynat134 described, let us know!

    4. Hier is nog een topic op Mod the Sims waar potentiële oplossingen in staan:
    Placed lot elevation problem

    Tenslotte nog een tip. Bouw jij je paleis ook in EIG? Ik citeer mezelf even (bron):
    SimsExpressie schreef:
    Huizen bouwen tijdens Bewerken in spel kan veel vragen van de grafische kaart van de computer en deze zelfs overbelasten. Daarom kan je, als je klaar bent met het plaatsen van lege kavels in de Creëer een Wereld-tool, de wereld exporteren en installeren in het spel om hier al het bouwwerk te verrichten. Bouw hier je bewoonbare en openbare gebouwen. Vervolgens sla je deze kavels op in de bibliotheek en ga je terug naar de Creëer een Wereld-tool (van deze huizen kan je trouwens ook een backup maken). Laadt Bewerken in spel en plaats de gebouwde kavels die je zojuist hebt opgeslagen in de bibliotheek op de kavel naar keuze (of de kavel waar het gebouw voor gemaakt). Als je lege kavels probeert te plaatsen vanuit de Wereldbewerker in Bewerken in spel, dan zal het waarschijnlijk crashen dus het is belangrijk je lege kavels en wereld decoratie te plaatsen in CAW zelf en niet tijdens Bewerken in spel. Kavels maken in De Sims 3 werkt zoals bij 8. Bewerken in spel beschreven alleen je bent dus niet in CAW --> Bewerken in spel maar in De Sims 3 --> Stad bewerken. Je kan ook hier kijken voor aanvullende informatie: stad bewerken en kavels. Als je klaar bent met bouwen kan je de wereld uit De Sims 3 verwijderen, want die gebruik je verder toch nog niet. Immers je wereld is nog niet af. Hoe je de wereld kan verwijderen staat hier beschreven.
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    maart 2013 aangepast
    Hoi Libby!

    Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het probleem.
    Dankzij de: SetImportedTerrainOffset-cheat die zelfs de waarde 3.5 nodig had...
    Inderdaad een vreemd probleem, wat ik zelf ook nog nooit eerder heb meegemaakt.
    Nou ja, ik kan weer door met bouwen. Bedankt voor de hulp!

    screenshot573c.jpg

    screenshot575m.jpg
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    Heb je nog steeds die wereld nodig? Anders kan ik 'm wel even maken. Mag er zeezicht zijn of moeten de bergen hoger dan de zeespiegel?
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Nou, eigenlijk hebben we hem nog heel hard nodig! Wat goed dat je ons wilt helpen! Een zicht op zee is misschien niet zo handig in een bosrijk gebied waar het Loo in staat, maar een aantal kleine meren zou natuurlijk kunnen, die zijn immers ook te vinden in het Paleispark.
    Hartstikke fijn dat je ons wilt helpen! Voor meer informatie, kun je ons altijd bereiken via onze site of door te mailen: simsomchannel@live.nl

    Geweldig, ninapruts!

    P.S> Maak het overigens ook maar 6 kavels breed, als dat mogelijk is!
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    Ik heb snel even de gevraagde kavels bij elkaar gezet, ik begin zo meteen aan een bergachtig landschap om de zee te verbergen. Het is aan jou om mij richtlijnen te geven; waar wil je meren en heb je een referentie (foto) waar ik me op kan baseren? Ik wil zeker zijn dat we hetzelfde voor ogen hebben en misverstanden voorkomen.

    winterbaron.jpg

    Zes kavels ok! Even aanpassen.

    EDIT
    hier nog een afbeelding van het uitzicht op de bergen. De zesde rij kavels zijn ook toegevoegd.
    winterbaron2.jpg
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Hoi Ninapruts,

    Ik moet nu snel gaan slapen, maar morgen zal ik ditzelfde bericht bewerken met meer gedetailleerdere informatie (Wellicht per mail om het overzichtelijker te maken).
    Je kunt dus morgen in dit bericht extra toelichting verwachten!

    EDIT: De nadere informatie:
    Ik zal nu precies toelichten wat er nodig is (Dat heb ik in het begin verkeerd verwoord). Nu weet ik namelijk ook precies hoeveel kavels er nodig zijn, in het begin maakte in een schatting.
    In het verband met misschien een lengte-tekort zou ik toch maar voor zeven kavels in de lengte gaan en 5 in de breedte. Ik heb het dan ruim genomen en dan zitten we straks niet met problemen. Je kunt misschien eens een kijkje nemen op de site van Paleis Het Loo. Precies zo komt onze creatie er uit te zien. De "meren" kun je dan lijkt mij ongeveer een kavelbreedte van de buitenste kavels plaatsen. Het hoeft natuurlijk niet symmetrisch te zijn, maar voor de exacte locatie kun je de site van het paleispark raadplegen. Als je het niet kunt vinden laat ik het het liefste aan jou over, jij hebt vast wel zicht op wat mooi is en wat niet. De bergen zien er al mooi uit! Ik denk dat ik de bomen, etc. allemaal zelf wel kan plaatsen in de stadsbewerking. Als jij zorgt dat het een mooie wereld wordt (bossig), wordt het vast helemaal top!

    Hartelijk dank voor je hulp en inzet!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    Hier een update:

    winterbaron3.jpg

    Is het zoiets dat je bedoelt? Ik zit nu ook met een probleem in CAW: een blauw vlak

    cawwip.jpg

    Hopelijk verdwijnt het naarmate ik vorder. Als de heuvels af zijn, zal ik een eerste versie in de uitwisseling uploaden. Hopelijk is dat later vandaag nog. Een tweede versie met bomen volgt dan later.

    EDIT
    Ik begin me nou toch te ergeren aan dat blauwe vlak! De bergwanden zijn volledig klaar, maar zolang dat blauwe vlak niet is opgelost heb ik weinig zin om verder te doen omdat ik bang ben opnieuw te gaan moeten beginnen als da blauw niet opgelost raakt. Sorry, ik vrees dat een eerste versie nog even moet wachten. :(
    winterbaron5.jpg
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Ziet er prachtig uit! Ik denk dat het Paleis
    daar heel goed tot zijn recht komt!
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    Het is me gelukt dat blauwe vlak weg te krijgen door 2 kavels te verwijderen. Maar hoe ik ook probeer, dat blauwe vlak komt altijd terug als ik een nieuw kavel probeer te plaatsen. Ik word er pisnijdig van. Daarom heb ik net een nieuwe wereld geopend. Ik ga eerst alle reliëf aanbrengen, en een meer, en pas dan de kavels plaatsen. Hopelijk geen problemen nu!
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    Zoals gezegd, hier de nieuwe wereld. Ik vermoed dat hij morgen klaar zal zijn voor de uitwisseling. 8)
    Eén probleem, 7 rijen met 64x64 kavels zorgen voor dat stomme blauwe vlak. Daarom zijn de 7e rij kavels 64x60. Ik hoop dat dit niet erg is, maar anders is het bij mij in ieder geval niet mogelijk. Verder heb ik meer dan 500 bomen geplaatst. Dat is tegen de richtlijnen om spelprestaties te verbeteren. Maar er zijn weinig kavels en geen wegen of andere voorwerpen dus ik denk dat het de prestaties niet zou mogen beïnvloeden.

    koninklijkpaleis2.jpg

    koninklijkpaleis3.jpg

    screenshot72vb.jpg


    EDIT: Hier is hij dan! http://www.mediafire.com/?gdyueux3f51w6r3
    Benieuwd naar je feedback, ik hoop dat ie toch een beetje aan je verwachtingen voldoet.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Op die laatste foto ziet het er precies uit zoals ik in gedachten had!
    Knap werk!

    Ik ben hem nu aan het downloaden, maar ik krijg een foutmelding:
    Toepassing is niet gevonden?

    Vreemd... Enig idee waaraan dat kan liggen?
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    Het ligt ongetwijfeld aan het feit dat ik niet goed weet waar ik met bezig ben. Vermoedelijk heb ik zitten klooien. Het lukt me niet om de wereld in de uitwisseling te krijgen, ik heb telkens 'uploaden is mislukt: serverfout. Probeer het nog eens'. Vandaar dat ik het op MTS wou plaatsen, maar dat ging ook niet. Mediafire leek te lukken maar blijkbaar dus ook niet. Ik ben nu even ten einde raad, hoe krijg ik die wereld online?!
    Edit: ik heb geprobeerd om het sims3pack te uploaden op Mediafire, maar dat bestand is te groot, en ik ga m'n account niet upgraden tegen betaling.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2013 aangepast
    Winterbaron,

    Ik heb het bestand zojuist succesvol kunnen downloaden en uitpakken met WinRAR. Ik probeerde het naar je te versturen maar het bestand is te groot. Heb je het wel uitgepakt Winterbaron?

    Nina, probeer het bestand anders eens naar Winterbaron te sturen via deze site, dan zou het moeten lukken: https://www.wetransfer.com/
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    april 2013 aangepast
    SimLibby schreef:
    Nina, probeer het bestand anders eens naar Winterbaron te sturen via deze site, dan zou het moeten lukken: https://www.wetransfer.com/
    Dank je voor de tip!
    Winterbaron, is het mailtje aangekomen? (Ik gebruikte het emailadres dat ik op je website vond)

    \/ Oef, het is gelukt! Veel plezier, ben benieuwd naar jullie eindresultaat, de screens die je mailde zien er alvast goed uit.
    Bedankt voor het geduld ;)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Hoi Nina,

    Bedankt voor je vriendelijke mail. Je bent ons nog niet vergeten! :-)
    Ik heb het succesvol kunnen installeren, en per mail stuur ik je een
    aantal screenshots door, van onze werkzaamheden tot nu toe in JOUW wereld!
    Ik wil je hartelijk bedanken voor al je inzet en hulp, en: ook wij houden
    ons aan ons woord. Je 'komt' op youtube (althans: Naamvermelding en je wereld) en op onze
    site met je grandioze prestatie.

    Hartelijk dank! :mrgreen:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top