Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Minimale, aanbevolen en ideale systeemvereisten voor De Sims 3 en uitbreidingen

«1
NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
In dit topic kan je de minimale, aanbevolen en ideale systeemvereisten voor De Sims 3 en uitbreidingen vinden.

Overzicht
- Aanbevolen en ideale systeemvereisten voor De Sims 3 + Overzicht van geschikte computeronderdelen
- Werkt De Sims 3 op Windows 8?
- Handige links


Minimale systeemvereisten

Voor Windows XP
- Microsoft Windows XP Service Pack 2
- 2.0 GHz Pentium 4 processor of gelijkwaardig
- 1 GB RAM
- Ten minste 6,1 GB vrije ruimte op de harde schijf met minstens 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen games.
- Een 128 MB videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0



Voor Windows Vista en Windows 7
- Microsoft Windows Vista Service Pack 1 (enkel voor Vista)
- 2.4 GHz Pentium 4 processor of gelijkwaardig
- 1,5 GB RAM
- De laatste versie van DirectX 9.0c
- Ten minste 6,1 GB vrije ruimte op de harde schijf met minstens 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen games.
- Een 128 MB videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0


Voor computers met ingebouwde grafische chipsets heeft de game minimaal nodig:
* * Intel geïntegreerde Chipset, GMA 3-series of hoger
* * 2.6 GHz Pentium D CPU, of 1.8 GHz Core 2 Duo, of gelijkwaardig.
* * 0,5 GB extra RAM


Ondersteunde Videokaarten
ATI Radeon series
* 9500, 9600, 9800
* X300, X600, X700, X800, X850
* X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
* 2400, 2600, 2900,
* 3450, 3650, 3850, 3870
* 4850, 4870, 4890

NVIDIA GeForce series
* FX 5900, FX 5950
* 6200, 6500, 6600, 6800,
* 7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
* 8400, 8500, 8600, 8800
* 9300, 9400, 9500, 9600, 9800
* G100, GT 120, GT 130, GTS 150
* GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295

Intel Extreme Graphics
* GMA 3-Series, GMA 4-Series

Laptop versies van deze chipsets werken wellicht ook, maar lopen betrekkelijk langzamer. Losstaande kaarten welke ge-installeert zijn in de vanilla PCI sloten (niet PCIe of PCIx of AGP), zoals sommige GeForce FX varianten, presteren slecht. Intel geïntegreerde chipsets met onder geklokte delen kunnen geen optimale gameplay garanderen.

Geïntegreerde chipsets zoals de ATI Xpress en de NVIDIA TurboCache varianten zullen op lage instellingen naar tevredenheid draaien.

De NVIDIA GeForce FX series worden niet ondersteund onder Vista. De GMA 950-klasse geïntegreerde videokaarten, GeForce 6100- en 7100- kaarten worden niet ondersteund.

Reacties

  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2013 aangepast
    Aangezien EA Games enkel de minimale systeemvereisten heeft opgesteld, leek het me handig om zelf aanbevolen en ideale systeemvereisten op te stellen. Dit is dus niet bedacht door EA Games, maar gebaseerd op vele ervaringen van andere Simfans.


    Aanbevolen systeemvereisten

    Systemen die hieraan voldoen zullen De Sims 3 en een aantal uitbreidingen op minstens medium instellingen goed moeten kunnen draaien.

    - Processor: Intel Core 2 Duo van 2,2 GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+
    - Werkgeheugen: 2 GB RAM (DDR2 of beter)
    - Videokaart: GeForce GT 220 of Radeon HD 4650




    Ideale systeemvereisten

    Als aanvulling op onze aanbevolen vereisten hebben we ook de ideale vereisten voor De Sims 3 opgesteld. Dit is zeg maar de ideale uitgangspositie voor als je naar een nieuw systeem zoekt. Alle uitbreidingen en accessoirespakketten zullen moeiteloos draaien op dit systeem of andere systemen met vergelijkbare onderdelen. Een systeem dat iets minder goed is dan de ideale vereisten zal overigens De Sims 3 met alle uitbreidingen ook wel moeiteloos kunnen draaien, maar we hebben de vereisten expres wat naar omhoog bijgesteld zodat het ideale systeem zeker weten toekomstbestendig is voor de uitbreidingen die nog gaan komen voor De Sims 3 en eventueel De Sims 4.

    - Processor: Intel Core i5 3350P
    - Werkgeheugen: 6 GB RAM
    - Videokaart: Radeon HD 7770




    Overzicht van geschikte computeronderdelen

    Hieronder volgt een zeer kort overzicht van geschikte computeronderdelen van De Sims 3. Dit is natuurlijk geen volledig overzicht, maar ik probeer een globaal idee te geven welke onderdelen goed genoeg zijn om De Sims 3 met een aantal uitbreidingen te kunnen draaien op minstens medium instellingen.

    Desktop
    Videokaarten: GeForce GT 620, Radeon HD 6570, Radeon HD 6670, Radeon HD 7750, Radeon HD 7770 en Radeon HD 7850.
    Processors: AMD Athlon II X4 640, Intel Pentium G860, Intel Core i5 3470, Intel Core i5 3350P

    Laptop
    Videokaarten: GeForce GT 540M, Radeon HD 7670M, GeForce GT 630M, Radeon HD 7730M, GeForce GT 740M, GeForce GT 650M, GeForce GT 750M
    Processors: Intel Core i7 3517U, Intel Core i5 3210M, Intel Core i5-3230M, Intel Core i7 3610QM, Intel Core i7-3630QM, Intel Core i7-3720QM



    PS: Ik ben ervan bewust dat er een programma bestaat waarmee je kan testen of je systeem games zoals de Sims 3 aan kunnen. "Can you run it?" gemaakt door System Requirements Lab heb ik expres in dit topic niet genoemd aangezien dit programma lang niet altijd een goed resultaat geeft. Ik heb gemerkt dat veel mensen verward worden door een resultaat wat niet in lijn is met de werkelijkheid en één iemand liet zelfs deze screen zien waarop duidelijk is te zien dat het programma niet altijd goed werkt:
    8721713514_7043c028fa_z.jpg
    (rode omlijningen zijn door mezelf aangebracht)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Werkt De Sims 3 op Windows 8?

    De Sims 3 is eerder verschenen dan Windows 8. Soms kunnen oudere programma’s problemen opleveren met nieuwe besturingssystemen, maar dat is waarschijnlijk niet het geval bij Windows 8 in combinatie met De Sims 3.

    Volgens SimGuruGraham (een producer van De Sims 3) ondersteunt De Sims 3 Windows 8 als patch 1.39 of recenter is geïnstalleerd:
    8518276931_f2aa02fbca.jpg

    Ook veel Simsspelers geven aan geen problemen te hebben met Windows 8 en De Sims 3. Er zijn daarentegen ook mensen die wel problemen ervaren. Het is echter op dit moment lastig te zeggen of dit aan Windows 8 ligt of niet.

    Mocht je toch problemen hebben met Windows 8 in combinatie met De Sims 3, dan zou je eens kunnen proberen om De Sims 3 als administrator en/of in compatibiliteitsmodus (kies bijvoorbeeld voor Windows 7 of Vista) uit te voeren.

    8519399288_3d8c0b766c.jpg
    Onder de eigenschappen van het programma (klik met de rechtermuisknop op de programmanaam en vervolgens op eigenschappen) kan je instellen dat het programma wordt uitgevoerd in een bepaalde compatibiliteitsmodus.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2013 aangepast
    Handige links

    Enkele handige links die je op weg kunnen helpen om te bepalen of je computer goed genoeg is voor De Sims 3. Ook kan je hier tips vinden voor het vinden van een nieuwe videokaart die geschikt is voor De Sims 3.
    - Kan mijn computer De Sims 3 aan?
    - Videokaart prestatielijst
    - Beste videokaart voor De Sims 3 – augustus 2013
    - Laptop aankoopadvies voor juli 2013
    - PC Advies maart 2013
    - Gids: Een nieuwe videokaart voor De Sims 3 Beestenbende
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    februari 2013 aangepast
    He Nefje,

    Ik heb van mijn werk een oude XP computer gehad. Heel gaaf dus die ben ik onder handen aan het nemen. En ik heb gisteren de videokaart (NVIDIA GeForce 6600 LE) upgedate. Nu is het zo dat NVIDIA vraagt waar hij de bestanden kan uitpakken voordat er wordt overgegaan tot installatie. Ik heb dat in Program Files laten doen:
    C:\Program Files\NVIDIA\DisplayDriver\307.74\WinXP\International en hier staan allerlei setup bestanden.

    Klopt het dat ik deze map na installatie gewoon weer kan verwijderen? Ik denk van wel maar een second opinion zou ik evengoed wel prettig vinden.

    Het vreemde was dat, na installatie en her opstarten van de PC, automatisch deze map wordt geopend dus ik heb het verplaatst naar het bureaublad. Nu wordt de map niet meer automatisch geopend maar voordat ik de map definitief verwijder, hoor ik dus graag nog een second opinion. NVIDIA heeft zichzelf trouwens geïnstalleerd in C:\Program Files\NVIDIA Corporation.

    Alvast bedankt.
  • Opties
    jennakejennake Berichten: 57
    februari 2013 aangepast
    Hallo, heb pas een nieuwe grafische kaart laten steken maar vind persoonlijk dat het niet zo mooi speelt als ik had verwacht

    hier een info over de pc

    Moederbord : Asus Benicia
    Chipset : Intel G31/G33/G35
    Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
    Fysiek Geheugen : 4096 MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
    Videokaart : AMD Radeon HD 7800 Series
    Harde Schijf : Western Digital WD5000AAKS-65A7B0 (500GB)
    CD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW TS-H653N
    Monitor Type : Samsung SA300/SA350 - 22 inches
    Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
    Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6002 Service Pack 2 (32-bit)
    DirectX : Versie 11.00
    Windows Performance Index : 4.5 AAN 5.9
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    februari 2013 aangepast
    Op het eerste gezicht klinkt het inderdaad als een map met alleen maar setup bestanden waarmee je de installatie kan starten. Dat heb je dus niet meer nodig. Persoonlijk laat ik het meestal staan zodat je - mocht er ooit eens wat mis gaan - altijd weer de oude versie kan installeren. Zo heb je ook minder last van licentievoorwaarden die veranderen met een nieuwe versie van dat programma.

    @ jennake
    Dat ligt in ieder geval niet aan de videokaart, want die is gewoon uitstekend voor De Sims 3. Denk dat het eerder aan je instellingen ligt. Staat bijvoorbeeld de geavanceerde rendering bij de spelinstellingen in De Sims 3 aan?
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    februari 2013 aangepast
    Thanks Nefje.
  • Opties
    jennakejennake Berichten: 57
    februari 2013 aangepast
    @ Nefje

    Goh dan moet ik eens kijken. moet wel zeggen heb alle 16 spellen ondertussen en allemaal geinstalleerd. Het gaat traag en wat happerend. had ervoor een nvidea 520 dus niet al te vet. en mijn werkgeheugen is dat genoeg?
    Mijn vriend speelt world of warcraft en daar is het ook niet super.

  • Opties
    jennakejennake Berichten: 57
    februari 2013 aangepast
    Denk dat het eerder aan je instellingen ligt. Staat bijvoorbeeld de geavanceerde rendering bij de spelinstellingen in De Sims 3 aan?[/quote]

    Ja die instellingen staan aan. wou even laten weten.
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    februari 2013 aangepast
    Je hebt een 32 bit besturingssysteem, dus het heeft geen zin om er meer RAM in te stoppen aangezien een 32 bit OS dat niet zal herkennen. Maar 4 GB RAM moet ruim voldoende zijn. Ik heb ook 4 GB RAM (wel DDR3 ipv DDR2) en heb geen last van haperingen.

    Als de geavanceerde rendering aan staat, dan is er of iets anders aan de hand of het spel wordt wel goed weer gegeven maar je vindt het blijkbaar niet mooi genoeg. Het is in ieder geval wel zo dat je bijvoorbeeld niet de kwaliteit die je in CAS ziet, ook terug ziet tijdens het spelen. Dat is jammer genoeg inherent aan het spel. Hoe hoog je de instellingen ook zet, het spel kent nu eenmaal een limiet. Misschien kan je eens een screen plaatsen van wat jij vindt wat er niet goed uit ziet? Dan krijg ik een beter idee wat je bedoelt en kan ik daardoor beter beoordelen of dat zo hoort of niet.
  • Opties
    jennakejennake Berichten: 57
    februari 2013 aangepast
    De weergave opzich is wel goed. had misschien wel wat meer verwacht. heb bv een nieuw huisje gemaakt en dan wil ik spelen. happeren is misschien niet juist verwoord. het spel freest meer dan voor die nieuwe kaart. ook flikkert het scherm nu. heb al op 75mh vernieuwingsfreqentie gezet.
  • Opties
    jbernardusjbernardus Berichten: 12
    februari 2013 aangepast
    Ik heb een laptop die voldoet aan de eisen maar het spel doet het mooi niet! Heb echt alles al geprobeerd en niks doet het. :(

    Ik heb zelf een forum gestart het heet "spel loopt vast na een half uur" hier kan je mijn verhaal lezen.

    Hopelijk heeft iemand een oplossing :(
  • Opties
    ella47ella47 Berichten: 161
    februari 2013 aangepast
    Hi Nefje. Ik heb verder geen problemen met mijn PC en de Sims. Waar ik wel al heel lang last van heb, is dit: Wanneer ik met een familie speel en over het algemeen familie's die ik zelf gemaakt heb, mijn spel om 04:00 uur vastloopt. Alles beweegt nog wel, de bomen het water zzzz boven slapende Sims. maar ik kan niets doen, dit duurt soms 10 minuten en dan springt het weer aan tot de volgende dag 04:00. Heb je enig idee waar dit aan ligt? Ik heb alle uitbreidingen. Trouwens ik heb nog een vraag? als ik de Sims opstart 70/80/90. dan krijg je die icoontjes met zinnetjes eronder. dan staat er ook bij : Vloerbedekking hoogpolig maken. Ik kan alleen niets vinden hoe dat dan moet of gaat. Heb jij enig idee? groetjes Elly
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2013 aangepast
    Ook ik heb een vraagje voor je, Nefje. Nu de Sims 4 zijn aangekondigd zullen de specs waarschijnlijk hoger gaan liggen, kan je inschatten welke systeemeisen sowieso zullen voldoen? Zo denk ik aan een processor uit de i7 reeks, en volgens mij zal de videokaart ook een upgrade kunnen gebruiken?

  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    De high-end i5 serie is eigenlijk beter voor gamen dan de i7 serie (voor desktops althans) volgens hardwaresites. Het is nog een beetje vroeg om te zeggen, maar aangezien de ideale vereisten zo ruim zijn genomen is dat systeem ook goed genoeg voor De Sims 4. EA heeft al aangegeven dat ze proberen De Sims 4 zo toegankelijk mogelijk te houden, dus als ik zo naar de systeemvereisten kijk van SimCity dan zit je helemaal goed als je rond het niveau van de ideale systeemvereisten gaat zitten. :)

    Maar zodra er meer bekend over is zal ik er zeker nog eens naar kijken of het allemaal nog klopt. :)
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2013 aangepast
    Nefje schreef:
    De high-end i5 serie is eigenlijk beter voor gamen dan de i7 serie (voor desktops althans) volgens hardwaresites. Het is nog een beetje vroeg om te zeggen...
    Ik kan jammer genoeg geen desktop kopen omdat ik geen vaste verblijfplaats heb, ik moet het dus met laptops doen. Mijn huidige is van de i7 reeks, en voldoet -naar mijn gevoel- ruim aan de ideale systeemvereisten:
    processor: IntelCore i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
    videokaart: NVIDIA GeForce GT555m 2Gb GDDR3
    werkgeheugen: 8GB DDR3 RAM
    Dus in theorie zal Sims 4 hier ook wel op draaien denk ik.
    Ik ben alvast blij te horen dat Sims 4 niet veel zwaarder zal zijn dan Sims 3, bedankt voor je uitleg Nefje.

    Edit:
    Nefje schreef:
    Ik ben 99% zeker dat je met die laptop De Sims 4 makkelijk zou kunnen draaien. Ze hebben nog niets los willen laten over de systeemspecificaties, maar als je zo naar de minimale vereisten kijkt van SimCity moet dat zeker te doen zijn. De GeForce GT 555M komt niet bepaald in de buurt van de prestaties van de Radeon HD 7770, maar ik heb dat ook wel erg ruim genomen (dat zie je bijv. in deze grafieken goed terug) en de GeForce GT 555M is, zeker voor laptops, een redelijk goede videokaart. Dat zal je waarschijnlijk zelf ook wel gemerkt hebben.
    Ja, ik heb absoluut geen klagen van m'n laptop. Behalve wat haperingen (ik speel soms terwijl ik nog 10 andere dingen op de pc aan 't doen ben en dat is dan wel te merken) en de gebruikelijke bugs draait het spel echt soepel. Zeker na een recente opkuis is hij terug zoals nieuw. Benieuwd hoe hij zal zijn met een nieuw moederbord, hij is nu binnen bij de fabrikant.
    Ik heb al altijd een videokaart van Nvidia gehad, maar voor de volgende laptop wil ik eens een ATI. Heel vroeger, 10 jaar geleden, zat er een ATI in onze desktop thuis en gaf dat toen problemen met rollercoaster tycoon geloof ik, en toen zweerde ik plechtig nooit nog een ATI in huis te nemen. Blijkbaar hebben ze zich intussen opgewerkt en dat heeft mijn nieuwsgierigheid wel gewekt. :P
    Nefje schreef:
    De Intel Core i5 3350P is overigens een processor die iets meer kost dan 150 euro. Dat is dan ook weer erg ruim genomen aangezien een Intel Core 2 Duo of AMD Athlon 64 X2 meestal ook meer dan voldoende is. De meeste mensen die onze gidsen raadplagen zoeken echter meestal een pc die ruim 4 jaar mee kan, dus als je dan een ruim budget hebt dan denk ik dat je beter niet een paar tientjes kan besparen op de processor. Maar echt nodig is het dus niet, tenzij je 'm tot het einde van de Sims 4 reeks wilt gaan gebruiken. Ik denk niet dat je dan nog steeds met je oude Intel Core 2 Duo al die uitbreidingen wilt draaien. Er zijn ook nog steeds mensen die met een Intel Pentium 4 of slechter Sims 3 willen spelen en dat gaat lang niet altijd even goed. Een beetje speling kan geen kwaad.
    Ik heb nog nooit een laptop langer dan 2 jaar gebruikt, want dan zijn de meesten wel echt verouderd om vlot te kunnen spelen. 4 jaar met één laptop lijk mij onwijs lang, maar misschien dat mijn volgende aankoop het langer zal volhouden dan zijn voorgangers :mrgreen:
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Ik ben 99% zeker dat je met die laptop De Sims 4 makkelijk zou kunnen draaien. Ze hebben nog niets los willen laten over de systeemspecificaties, maar als je zo naar de minimale vereisten kijkt van SimCity moet dat zeker te doen zijn. De GeForce GT 555M komt niet bepaald in de buurt van de prestaties van de Radeon HD 7770, maar ik heb dat ook wel erg ruim genomen (dat zie je bijv. in deze grafieken goed terug) en de GeForce GT 555M is, zeker voor laptops, een redelijk goede videokaart. Dat zal je waarschijnlijk zelf ook wel gemerkt hebben.

    De Intel Core i5 3350P is overigens een processor die iets meer kost dan 150 euro. Dat is dan ook weer erg ruim genomen aangezien een Intel Core 2 Duo of AMD Athlon 64 X2 meestal ook meer dan voldoende is. De meeste mensen die onze gidsen raadplagen zoeken echter meestal een pc die ruim 4 jaar mee kan, dus als je dan een ruim budget hebt dan denk ik dat je beter niet een paar tientjes kan besparen op de processor. Maar echt nodig is het dus niet, tenzij je 'm tot het einde van de Sims 4 reeks wilt gaan gebruiken. Ik denk niet dat je dan nog steeds met je oude Intel Core 2 Duo al die uitbreidingen wilt draaien. :P Er zijn ook nog steeds mensen die met een Intel Pentium 4 of slechter Sims 3 willen spelen en dat gaat lang niet altijd even goed. Een beetje speling kan geen kwaad. :)
  • Opties
    marion2866marion2866 Berichten: 169
    juli 2013 aangepast
    :shock: Mijn pc heeft gisteren de geest gegeven (was gewoon op, te oud), niets meer aan te doen... sindsdien bestudeer ik de ervaringen w.b.t. pc's/grafische kaarten/processoren e.d. die het mogelijk maken om de sims goed te draaien. Mijn hoofd tolt ervan en mijn ogen doen zeer; kortom ik zie door de bomen het bos niet meer :(
    Ik wil sims 3 graag spelen op de hoogste instellingen en t.z.t. zie ik dan wel weer met Sims 4.
    Ik weet niet welke pc ik nu het beste kan nemen; het lijkt wel of de aanbevolen systeemeisen niet tegelijkertijd in één pc zitten. :?
    Iemand een suggestie voor welke pc ik kan gaan? Ik heb zoveel merken bekeken!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2013 aangepast
    Ik kan daar wel een antwoord op geven, maar smaken verschillen, en dan hebben we het nog niet eens over budget gehad. :mrgreen:

    Dat is dus te persoonlijk.

    In dit topic zijn al veel tips gegeven, en je zou hier nog kunnen kijken.
    http://www.pinguintech.nl/systeem/


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    marion2866marion2866 Berichten: 169
    juli 2013 aangepast
    :-o Thanks Deborah, voor de link.
    Ik zal er naar kijken, mocht ik wat gevonden hebben, dan kan ik, neem ik aan, hier de specificaties nog wel doorgeven om te overleggen? :mrgreen:
  • Opties
    marion2866marion2866 Berichten: 169
    juli 2013 aangepast
    OK! Ik twijfel tussen de volgende twee pc's, en dan hoop ik t.z.t. hier ook de sims 4 mee te kunnen spelen:

    Windows 8, 64 bit
    Intel core i7-4770 Processor 8m cache, tot 3,9 GHz
    12 GB Dual Channel DDR3 1600 MHz-4 Dimm's
    Nividia r Geforce GTX 650 1 GB DDR5
    2 TB SATA Harde schijf

    óf

    Intel Core i7 3770
    8 GB werkgeheugen
    1 TB harde schijf
    NVIDIA GeForce GT 620 (1GB)

    Zou hiermee de sims 3 en later de sims 4 op hoogste instellingen kunnen draaien? :shock:

    Alvast bedankt voor de hulp :mrgreen:
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juli 2013 aangepast
    Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is, maar ik zou zeker voor de eerste gaan aangezien die veel beter is en zeker geen problemen zal hebben met De Sims 3 en uitbreidingen. Vermoedelijk is ook De Sims 4 geen probleem, maar daarover valt nu nog weinig te zeggen.

    De tweede zal in principe ook wel De Sims 3 en uitbreidingen moeten kunnen draaien, maar de videokaart is niet zo denderend. Als je op een hoge resolutie speelt dan zal je waarschijnlijk wat beters willen. En met De Sims 4 op komst zou ik persoonlijk toch een videokaart nemen die wat beter presteert.
  • Opties
    marion2866marion2866 Berichten: 169
    juli 2013 aangepast
    :D Dank je voor je antwoord Nefje.
    Dan zal ik inderdaad voor de eerste gaan, een goede PC kost behoorlijk veel geld. Het betreft een goede merk PC en kost wel wat, tja.
    Het wordt mijn vierde PC voor sims :roll:
    Hopelijk "ontploft" mijn moederbord bij deze PC niet zo gauw.
    Groetjes :D
  • Opties
    joostbosjoostbos Berichten: 6
    augustus 2013 aangepast
    Is dit een goede computer voor TS3 en TS4 met hoge instellingen?

    CPU: AMD PhenomII X4-945 Quad-Core 3ghz
    Optical: Samsung Dual Layer DVD/CD brander 24x RAM sata
    Grafisch: Nvidia Geforce GTX650-1Gb DDR5 HDMI VGA DVi PCI-E
    Voeding: Krachtige Stille 12Cm ActivePFC 500W
    HDD: 1000Gb 32Mb 7200Rpm harddisk
    Geheugen: Elixir 8Gb DDR3 1600mhz
    Mobo: ASROCK AM3+ Nvidia Nforce FX chipset met:
    6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
    Lan 10/100, 5.1 Digital Sound HD audio / 4x Sata300 (raid)
    1x PCiE 16x 2.0, 1x PCi, 1x Com, 2x PS2,
    Afmeting behuizing: 17.5 cm x 43.5 cm x 45 cm.
    2 jaar garantie Carry-in (geen garantie op software).
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2013 aangepast
    De systeemvereisten voor De Sims 4 zijn nog niet bekend, maar ik denk dat je met dat systeem zeker geen problemen hoeft te verwachten. De Sims 3 en uitbreidingen moeten in ieder geval wel kunnen draaien op hoge instellingen en De Sims 4 vermoedelijk ook.
  • Opties
    joostbosjoostbos Berichten: 6
    augustus 2013 aangepast
    1 AMD Athlon II X4 760K 3.80GHz 4MB FM2 Box
    1 ASRock FM2A75M-DGS AMD A75, SATA600 RAID
    1 Asus DVD Brander DRW-24F1ST 24x, SATA (zwart)
    1 Kingston 1x8GB, DDR3, PC12800, CL11, 30mm, Value
    1 OCZ Voeding CoreXStream 500W
    1 Recom Micro Tower RC-4B mATX No PSU (zwart)
    1 Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7770 GHz 1GB DVI/HDMI/DP
    1 Toshiba Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, DT01ACA050

    Is dit een goede computer voor TS3 en TS4 met hoge instellingen?
    Ik zit heel erg te twijfelen, deze processor of Intel i5-3350P
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2013 aangepast
    Dat is een prima systeem hoor. De processor is ook in orde. Je kan altijd meer uitgeven, maar ook deze processor is snel genoeg om De Sims 3 en alle uitbreidingen soepel te kunnen draaien op hoge instellingen. Ook De Sims 4 zal waarschijnlijk geen probleem vormen. De videokaart is dan toch belangrijker en de Radeon HD 7770 is ook meer dan goed genoeg voor De Sims 3.

    Heb je trouwens naar de Tweakers BBG gekeken met het samenstellen van deze pc? Die raden namelijk dezelfde processor en moederbord aan. :P
  • Opties
    marion2866marion2866 Berichten: 169
    augustus 2013 aangepast
    Inmiddels heb ik nog steeds geen nieuwe pc gekocht, ben dus al een tijdje "simloos" :(
    Ik had jullie een tweetal pc's voorgelegd met specificaties en daar hebben jullie prima op geadviseerd!
    Helaas waren de kosten toch te hoog en ben ik verder gaan kijken.
    Met mijn beschikbaar budget, kom ik uit op kant en klare desktop pc's vanuit de winkel. Deze hebben meestal een IntelCore i5 series, en tussen de 6 á 8 GB werkgeheugen, het zijn pc's met een Smart Cooling System.
    Helaas blijf ik onzeker om te beslissen; het stagneert op de videokaarten. :shock:
    Nefje vertelde mij dat de videokaart NVIDIA GeForce GT 620 niet zo geweldig is, maar deze komt wel op de lijst voor van goede systeemeisen. Waarom is deze kaart niet zo geweldig? En, zit dat ook niet zo goed met de videokaarten in de verdere reeks vanaf 620 (630, 640, etc.)? Want dit soort videokaarten zitten in de meeste pc's die ik in de winkel(s) aantref.
    Ik wil nog steeds op de hoogste instellingen met Sims 3 gaan spelen (voorlopig even dan niet met Sims 4), ik wil een goede beslissing nemen.
    Kunnen jullie mij nog een duwtje in de goede richting geven? Alvast bedankt!! :wink:
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2013 aangepast
    Het korte overzicht van geschikte computeronderdelen geeft van laag naar hoog aan welke videokaarten geschikt zijn. De GeForce GT 620 is dus op zich voldoende voor De Sims 3, maar bijvoorbeeld de Radeon HD 7850 is beduidend beter.

    Op basis van de specificaties is de GeForce GT 620 ws iets sneller dan de GeForce GT 610:
    http://www.anandtech.com/show/5845/nvidia-launches-fermi-based-geforce-gt-610-gt-620-gt-630-into-retail

    De GeForce GT 610 is weer vergelijkbaar met de GeForce GT 520 en als je de eerste tabel op deze pagina bekijkt dan zie je dat die in principe wel redelijk presteert, maar dat er veel videokaarten véél beter presteren. Voor een paar tientjes meer heb je al snel veel betere prestaties. Dus ik zou persoonlijk voor een betere videokaart gaan hoewel de GeForce GT 620 in principe wel goed genoeg zou moeten zijn om De Sims 3 (en wat uitbreidingen) op minstens medium instellingen aan te kunnen. Hangt er een beetje vanaf op welke resolutie je speelt en hoe groot je saves zijn.
  • Opties
    marion2866marion2866 Berichten: 169
    augustus 2013 aangepast
    Thanks Nefje :-) Ik ga verder op zoek naar een geschikte pc, dan zal ik de specificaties tzt wel doorgeven voor ik iets aankoop :!:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top