Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

spel valt uit -> ligt dit aan patch of computer?

Renee030303Renee030303 Berichten: 305
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn sims! Ik heb het sinds de patch, maar ik weet niet of het daaraan ligt of aan instellingen, of mijn computer ofzo aangezien het precies iets grafisch is... Daarom dat ik het hier toch eens vraag, om te zien wat jullie ervan denken!
Ik zal het eens uitleggen:
Ik heb een nieuwe laptop waarop ik nu sims speel, sinds de kerstvakantie ongeveer. Ik had nooit problemen. Sinds de patch is mijn spel 2 keer uitgevallen, niet direct, eerder na zeer lang spelen. De eerste keer was terwijl ik binnenging in het huis van buren 'adoptiebureau voor huisdieren'. De muren werden plots rood en mijn spel stond stil. Ik heb een tijdje gewacht, maar kon niks meer doen.
De 2de keer was terwijl ik een nieuwe garderobe voor mijn sim aan het samenstellen was, de kleren waar ik uit kon kiezen zagen er vreemd uit, het waren precies foto's van stukjes van het haar van mijn sim. Ik klikte op eentje, maar mijn sim had wel het (wellicht) juiste kledingstuk aan. Ik scrolde naar onder en toen stond het spel stil en kon ik niks meer doen.

Wat denken jullie: ligt dit aan de patch of iets anders aan mijn computer zelf?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!


Renée

Reacties

  • Opties
    redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    maart 2012 aangepast
    Je weet het nooit zeker maar ik heb sinds de patch ook dat ik vaker of vast sta en soms gaat ie wel verder of soms poof zit ik op het buroblad.Ook heb ik er meer last van volgens mij vanwege de berichtjes maar die zou ik uit kunnen zetten om te kijken of het dat is. Ik had ook na een optreden dat mn geluid opeens als een plaat bleef steken en poof weg was mn spel. Ik heb toen maar mn geluid opties lager gezet. Ik heb daarna nog 1 x gespeelt en had een probleem toen mn sim terug kwam van zn reis via simport dat al mijn sims tegelijk stonden aangegeven bij hun plaatjes en dat mn vrouwsim en de 2 katten het gezicht beneden bleven houden vd mansim. Zwaar iritand. Aan mn comp ligt het niet die is speciaal in elkaar gezet voor de sims3 en speelde prima tot showtime/en de patch.Dus ligt het aan je comp of patch? Geen idee.
  • Opties
    MariskaAmyMariskaAmy Berichten: 2,087 Vitale Vijftigplusser
    maart 2012 aangepast
    Ik denk dat het aan je computer ligt, aangezien je aangeeft dat het na lang spelen gebeurd. Je zegt ook dat je een laptop hebt, en de grafische errors herken ik als een oververhitte grafische kaart. De laptop sluit dan de sims af om de kaart te beschermen, want als deze te lang te heet word, kan er permanente hardware schade ontstaan. Je kunt eens proberen om een laptop cooler onder je laptop te zetten. Dit is een platform met extra ventilatoren zodat de hitte beter afgevoerd kan worden.
  • Opties
    xNoukxNouk Berichten: 380 Pittige Puber
    maart 2012 aangepast
    MariskaAmy schreef:
    Ik denk dat het aan je computer ligt, aangezien je aangeeft dat het na lang spelen gebeurd. Je zegt ook dat je een laptop hebt, en de grafische errors herken ik als een oververhitte grafische kaart. De laptop sluit dan de sims af om de kaart te beschermen, want als deze te lang te heet word, kan er permanente hardware schade ontstaan. Je kunt eens proberen om een laptop cooler onder je laptop te zetten. Dit is een platform met extra ventilatoren zodat de hitte beter afgevoerd kan worden.

    Hier dacht ik ook meteen aan, TS is een zwaar spel, het vergt veel van je grafische kaart. De grafische kaart in een laptop kan daarom vaak maar met moeite TS aan. Na lang spelen word dan de laptop (gedeelte waar dus het toetsenbord etc. zit) warm, soms zelfs zo extreem warm dat als je 'm te lang vast houd het zelf aan je handen pijn gaat doen.

    Ik sluit mij dus volledig aan bij MariskaAmy's idee voor zo'n laptop cooler. Wat je voor nu (tot je zo'n cooler hebt) even zou kunnen proberen is de achterkant van de laptop iets hoger zetten om de luchtstroming onder de computer lekker te laten gaan. (weet niet zo goed uit te leggen).

    Succes! :mrgreen:
  • Opties
    Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    maart 2012 aangepast
    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Ja mijn laptop is een macbook pro (13 inch), dus de grafische kaart zelf is wel in orde denk ik. Ik merk dat als ik sims speel hij geluid maakt, terwijl hij anders nooit geluid maakt. En hij wordt inderdaad warmer. Ik zal eens kijken voor zo een laptop cooler! Goed idee! Ik had er nog nooit van gehoord. Echt superbedankt.

    Renée
  • Opties
    okido1987okido1987 Berichten: 2,050
    maart 2012 aangepast
    Wat bij mij gewerkt heeft is een snelkoppeling maken van de sims toepassing. En deze dan gebruiken om het spel op te starten. Hiermee gebruik je dan niet de sim launcher.
    De toepassing kun je bij jou waarschijnlijk vinden in
    C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\De Sims 3 naam laatste uitbreiding\Game\Bin
    Er staan dan als het goed is twee toepassingen met een blauw/groen tekentje ervoor.
    Je moet dan niet de sims3launcher hebben, maar als het goed is iets van TS3EP05. Kijk dan bij type dat je wel de toepassing aanklikt en niet het pictogram.
    Als je met je rechtermuisknop hierop klikt, ga je naar kopiëren naar en vervolgens klik je bureaublad aan.
    Nu heb je als het goed is een snelkoppeling op je bureaublad staan. Wanneer je deze gebruikt om het spel op te starten gebruik je dus niet de launcher. Het is wel goed om zo nu en dan via de launcher te kijken of er ook updates zijn zodat je spel wel up to date blijft.
    Ik hoop dat dit ook voor jou helpt!
  • Opties
    Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    maart 2012 aangepast
    Bedankt! Ik zal eens kijken :wink: .
    Renée
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top