Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Ter informatie: hulpmiddel voor vloeiend beeld

SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
augustus 2020 aangepast in De Sims 3
Hoi Simmers,

Ik ben een beetje aan het googelen omdat ik aan het onderzoeken ben of het zinvol is mijn (beeldscherm)spelopties aan te passen voor een vloeiender beeld. Mijn videokaart is volgens mij best goed alleen soms gebeurt het dat het beeld even bevriest/blijft hangen vooral wanneer mijn sim op vakantie in China is en in de bergen is. Ook gaat mijn beeld soms iets schokkeriger wanneer ik snel in en uitzoom en naar de stadsview via de kaart ga. Ook duurt het 2/3 sec. voordat de details op de kavel geladen zijn (kleuren e.d. van de voorwerpen). Bij dit googelen kwam ik een handig hulpmiddel tegen, namelijk een cheat: fps on

Dit is een handig hulpmiddel om te kijken of je misschien je instellingen in het spel wat lager moet zetten om toch een vloeiend beeld te houden. Wanneer je de cheat aanzet zie je rechtsboven in je scherm cijfertjes die je vertelt hoe snel de beeldwisselingen plaats kunnen vinden.

Open het cheatbalkje met ctrl+alt+c en typ dan "fps on" (zonder de quotes). Uitzetten: "fps off" (zonder de quotes).

Het leek me handig dit hier op dit forum te vermelden zodat je eerst even kan spelen met fps on voordat je allerlei beeldschermopties gaat aanpassen. Wel heb ik ergens gelezen dat je fps niet te hoog moet zijn omdat je daarmee je grafische kaart kan overhitten. Hier staat iets over de FPS limiter https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/580763/voorkom-dat-je-pc-oververhit-raakt-met-deze-tips. Dit programma wordt niet ondersteund door EA Games dus gebruik ervan is op eigen risico en verantwoording. Daarbij heb ik ook verhalen gelezen van mensen die adviseerde deze FPS limiter te verwijderen omdat deze voor problemen kan zorgen.

Wanneer je meer wilt weten over deze onderwerpen dan verwijs ik je door naar een zoekmachine zoals Google, Opera of Mozilla Firefox.

Hier staan afbeeldingen gemaakt met verschillende settings. Zo kan je bijv. zien hoe het beeld eruit ziet met low, medium of high details:
The Sims 3: System requirements and graphics comparison

Nog een handig hulpmiddel: The Sims 3 Graphics Performance Guide. Als je liever een Nederlandstalige vertaling van deze Gids wilt, zie dan deze pagina (vertaald met Google Translate: je kunt de weergave aanvinken op origineel of vertaling).

EDIT: Ik heb mijn settings inmiddels iets aangepast met behulp van The Sims 3 Graphics Performance Guide. Ik heb een aantal aanbevelingen overgenomen en een aantal dingen niet. Ik heb wel eerst goed gelezen en ik heb ook veel gegoogelt en weer veel gelezen voordat ik iets aanpaste (zodat ik beter begrijp wat ik doe). Van wat ik heb uitgetest lijken de prestaties in mijn game iets beter. De fps rating is iets hoger (voorheen gemiddeld 25). Nu gemiddeld 30 en vaak ook hierboven. Wanneer ik snel inzoom keldert de FPS nog wel maar minder drastisch en deze schiet meteen weer omhoog. In China bevriest het beeld niet meer zo nu en dan zoals het eerder wel deed. De kwaliteit is wat mij betreft niet minder ook al staan niet al mijn settings meer op hoog.

Het zou fijn zijn als andere leden hun ervaringen met het aanpassen/veranderen van spelopties delen in dit topic (zo uitgebreid mogelijk) zodat anderen hier geholpen mee zijn. Dank je wel.
Post edited by SimLibby on

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Dit wilde ik verbeteren: het beeld in China bevriest regelmatig een paar sec., fps ratings gemiddeld 25 en lager, soms schokkerig beeld wanneer ik snel in en uitzoom, duurt een paar sec. voordat de details op de kavel geladen zijn (kleuren e.d. van de voorwerpen).
    Met onderstaande spelopties is dit het resultaat: fps ratings zijn hoger (gemiddeld 30 en daarboven)en het beeld bevriest niet meer in China. Tenminste niet tijdens mijn test vakantie. De fps ratings zijn nog niet zo hoog dus wie weet verander ik de spelopties nog. Voor nu is het al een verbetering. De kwaliteit is wat mij betreft nog steeds goed met deze spelopties.
    EDIT (update): wanneer ik een paar uur met de sims speel en dan pas met de sims naar China ga, bevriest het beeld nog steeds zo nu en dan. Mijn fps ratings in de tempel zijn wel aanzienelijk hoger, namelijk tussen de 40 en 60. Wie weet ligt het bevriezen niet aan de settings maar aan China, aangezien dit bevriezen niet gebeurt in Egypte en Frankrijk.


    PC informatie:
    Type/naam pc/laptop: x86 (32 bits) systeem/Fujitsu/Desktop
    Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 32 bit Service pack 1
    Processor: Intel(R) Core (TM)2 Quad CPU Q8200@ 2.33 GHz 2.33 GHz
    Geheugen (RAM): 3.00 GB
    Type grafische/videokaart: ATI Radeon HD 4350
    Vrije schijfruimte: 327 GB
    Aanbevolen beeldschermresolutie in het configuratiescherm: 1366x768 (vernieuwingsfrequentie 60 Hz)

    Mijn Sims 3 spelopties staan nu als volgt ingesteld (ik heb al de uitbreidingen en assecoirepakketten):
    Volledig scherm: 1366x768 (stond op 1024x768 (4:3))
    Verversingssnelheid: 60 Hz (stond al op 60 Hz)
    Verborgen voorwerpen: vakje staat niet aangevinkt (stond al niet aangevinkt)
    Kwaliteit weerspiegelingen: staat ingesteld op spiegel en water (stond al op deze instelling)
    Randen zachter: uit (stond al uit)
    Visuele effecten: gemiddeld (stond op hoog)
    Belichting en schaduw: normaal (stond op hoog)
    Boomdetail: gemiddeld (stond op hoog)
    Animaties soepeler maken: vakje staat aangevinkt (stond al aangevinkt)
    Geavanceerde rendering: vakje staat aangevinkt (stond al aangevinkt)
    Tekenafstand: hoog (stond al op hoog)
    Gedetailleerde kavels: 1 (stond op 3)
    Textuurdetails: gemiddeld (stond op hoog)
    Simdetail: hoog (stond al op hoog)

    Ik heb wel na het veranderen van de spelopties De Sims opnieuw opgestart (die melding kreeg ik ook).
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juni 2011 aangepast
    Wow. Je hebt er uitgebreid onderzoek naar gedaan! Ik heb zelf ook wel is dat die even vastloopt. Dus ik zal zeker eens een keer kijken naar al die instellingen en jou tips!
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    ^ Ja, ik heb wel het nodige gelezen want dit is allemaal nieuw voor me. Ik moet wel zeggen dat het voor mij ook zoeken is naar welke instellingen het beste werken en spelen. Daarvoor kan dit topic ook dienen: elkaar helpen met zoeken naar de meest optimale spelopties door te vertellen hoe je je spelopties hebt ingesteld. Zo heb ik nu het schermformaat hetzelfde ingesteld als de aanbevolen beeldschermresolutie van mijn pc. En dit is wennen met spelen. De fps is iets hoger maar nog steeds niet zo hoog, dus hoe kan ik dat verbeteren? En ook al lijkt het beeld niet meer te bevriezen in China, het scrollen met de muis over de kaart in de stadsview lijkt toch iets minder vloeiend te gaan. Dus hierin zoek ik ook nog verbeteringen. Maar ik heb gisteren een groot deel van de dag gegoogelt, vandaag ga ik lekker spelen.

    Als anderen nog aanbevelingen, ideeen, etc. hebben, dan hou ik me zeker aanbevolen!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Update:
    Mijn sim heeft inmiddels voor China visumniveau 3 en sinds de sim niveau 3 is blijft het spel niet meer hangen (bevriezen) in China. Hierdoor heb ik de conclusie getrokken dat het dus niets met mijn spelopties te maken had, maar met het visumniveau. Ik heb de spelopties dan ook weer terug gezet naar hoe ze stonden (zie wat ik tussen haakjes heb geschreven in mijn 2e bericht).

    Dit neemt niet weg dat wat er genoemd wordt in de beginpost (de links) mensen kan helpen een vloeiender beeld te krijgen. Mijn fps ratings waren hoger door niet alle spelopties meer op hoog te hebben. Nu staat de opties dus weer op hoog en mijn fps ratings zijn wat mij betreft goed genoeg (gemiddeld 25).
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    september 2011 aangepast
    Mijn spel blokkeert ook om de zoveel seconden. welke instelling ik ook lager zet, het spel blijft blokeren. :cry:
    edit:toen ik een nieuwe stad begon,had ik er geen last meer van. wel spijtig dat ik dan opnieuw moest beginnen.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2011 aangepast
    smoesie schreef:
    Mijn spel blokkeert ook om de zoveel seconden. welke instelling ik ook lager zet, het spel blijft blokeren.
    edit:toen ik een nieuwe stad begon,had ik er geen last meer van. wel spijtig dat ik dan opnieuw moest beginnen.

    Dit kan ook komen door een videokaart die het net aan kan (of net niet). Het kan ook te maken hebben met teveel downloads/mods in je game. Ik bedoel dan mods/downloads van derden zoals bijv. de Uitwisseling of Mod the Sims (dus niet officiele EA store downloads, die bedoel ik niet). Van downloads/mods kan je spel ook trager worden.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top