Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Meest gestelde vragen

Reacties

  • Opties
    Quintus6Quintus6 Berichten: 13
    juni 2009 aangepast
    Nou fijn de mensen maken topics waar jij je vragen kan stellen maar ze zitten lekker te niksen en zullen de vragen nooit beantwoorden... :x

    bij mijn eigen "saven is onmogelijk" probleem heb ik gemerkt dat ik maar 1 enkelen sims(huishouden) kan maken als ik meer families maak sluit dat spel zichzelf af

    :!:luien moderators :!:
  • Opties
    Quintus6Quintus6 Berichten: 13
    juni 2009 aangepast
    Watermeloen schreef:
    Ik weet niet of het hier moet, maar ik wil het voor de zekerheid even nog hier plaatsen.

    Ik ben de sims helemaal geinstalleerd en ik wilde gaan spelen toen kreeg ik een Runtime Error..

    Nu kan ik de sims helemaal niet spelen.. Iemand een oplossing?

    staat er alleen Runtime error anders moet je proberen het spel te herinstaleeren of anders als je een vista hebt (weet niet of xp het ook heeft) via confugeratiescherm -> software -> Sims 3 het spel herstellen
    messchien helpt het
  • Opties
    Quintus6Quintus6 Berichten: 13
    juni 2009 aangepast
    Sabinevv1994 schreef:

    ik wist alleen de geld code.
    Hoe moet je deze codes invoeren?
    de cheat console open je met Ctrl + Shift + C (waarom altijd C? ) de Cheats waar ik mee speel zijn:

    testingcheatsenabled true (GEEN hooftletters nodig)
    nadat deze cheat is geactiveerd klik je met je muis op de brievenbus terwijl je Shift ingedrukt houd.
    je krijgt dan een paar mogelijk heden zoals
    "maak vrienden voor me"
    "zorg dat iedereen me kent"
    "maak behoeftes static" (lock behoeftes op full)
    en nog een paar anderen die ik niet gebruik

    motherlode (krijg 50,0000 simdollar)

    maar met de testingcheatsenabled true cheat heb je eigelijk al voldoende want je sims hebben dan geen behoeftes meer
    nogmaals na die cheat Shift ingedrukt houden en op de brievenbus bij je huis klikken
  • Opties
    Quintus6Quintus6 Berichten: 13
    juni 2009 aangepast
    Coolpie0 schreef:
    ik heb ook een probleem ik heb het spel 2 dagen geleden gekocht, maar de registratie wil niet lukken.
    als ik wil registreren dan zegt de site dat de registratiecode al gebruikt is of ongeldig is ..terwijl ik het echt letter voor letter (en cijfer) heb bekeken.
    wie kan mij helpen?
    er zou daar een update voor moeten komen want op dit moment is dat zwaar ver***** bijna iedereen heeft problemen met het uploaden en downloaden van items en gratis spullen

    ik zelf heb een paar dingen gekocht in de site shop kost me WEL simpoints maar ik krijg er niks voor terug
  • Opties
    JaFO_NLJaFO_NL Berichten: 7
    juni 2009 aangepast
    JohnSims schreef:
    Ik heb twee vragen waar ik dringend mee zit. Ik heb de sims collectors edition aangeschaft en daarmee krijg je ter waare van 10 euro simpoints maar hoe moet ik die krijgen? er staat dat ik me moet registreren bij 3 communtiy maar ik heb al een account dus hoe werkt dat dan? en hoe moet je een sims die je net hebt nieuw gemaakt in de stad plaatsen terwijl je ook nog een ander huishouden hebt?

    Alvast bedankt als iemand mij wil helpen!!

    Heb je je spel (en cd-key?) al toegevoegd aan je account ?
    En heb je daarna de 'store' bezocht ?

    Tenminste toen ik me registreerde moest ik ook de cd-key intypen.
    Misschien dat de procedure bij bestaande sims-spelers niet helemaal vlekkeloos verloopt op dat punt.

    btw : die 10 Euro/1000 credits zitten ook bij de 'normale' versie van Sims3.
    Het is alleen doodzonde dat het niet genoeg is om een van de standaard-sets met meubels te kopen. En +/-1500 credits (15 Euro) vind ik wel heel erg veel vergeleken met wat je krijgt.

    // ---
    Probleem : items uit de store verschijnen niet in start-applicatie ondanks de melding dat het gedownload zou zijn.

    Hoe :
    Ik klik op een item in de 'store' en ondanks de melding dat er wat gedownload gaat worden gevolgd door een of andere bizarre melding van IE over het starten van de Sims3-startapplicatie (als computergeek vond ik het al vreselijk) en ondanks de melding van de website dat het gelukt is is de download nergens te bekennen.

    Situatie :
    - Vista / laatste servicepacks
    - IE 8
    - Firefox als standaard-browser

    Opmerking (1) :
    Om een of andere reden gebruikt Sims3 altijd IE ook als dit niet de standaard-browser is.
    Dit vind ik zelf zeer ongewenst gedrag.

    Oplossing :
    (1) Sluit de Sims3-starter applicatie af
    (2) bezoek de website met je browser
    (3) kijk, kies je spullen
    (4) de browser zal nu wel netjes de sims3-starter starten en je spullen komen ook netjes binnen

    Opmerking (2) :
    Als je de website vanuit Firefox bezoekt krijg je bij het 'kopen' netjes de vraag welke applicatie gestart moet worden. Bij mij stond er al netjes de Sims3-starter applicatie aangegeven en hoefde ik alleen op 'ok' te klikken.
    Vergeleken met de cryptische melding inclusief een url die IE(8) gaf was dat een stuk gebruiksvriendelijker.

    //
  • Opties
    EaswarammaEaswaramma Berichten: 14
    juni 2009 aangepast
    Hallo,

    Weet iemand hoe ik mijn geuploade sim als avatar kan gebruiken? De help verwijst naar een link van ea en daar staat die vraag niet bij.

    Nog een vraag:
    Ik heb na mijn registratie 1000 points gehad. Bij registratie werd als mogelijkheid paypal of een creditcard gevraagd. Die heb ik niet en kan ik ook niet krijgen. Ik kan punten in de winkel kopen, maar hoe kan ik die dan registreren? Ook het laatste deel van sims2 kan ik dus niet kopen omdat het alleen maar online te koop is. Is daar een oplossing voor?

    Alvast bedankt :D.
  • Opties
    Quintus6Quintus6 Berichten: 13
    juni 2009 aangepast
    @Easwaramma
    dan zul je het toch echt aan je ouders moeten vragen want messchien willen zij het spel voor je kopen

    ik heb nog steeds problemen met dat mijn sims spelletje niet word ge saved mijn routine:

    ik maak een nieuwe sims
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    het spel sluit zichzelf direct af en word niet ge saved (en zegt dat ik de readme moet le zen kan ik niet vinden) en het gedeelte dat ik heb gesaved zonder dat het spel zichzelf afsluit verdwijnd

    sinds waneer is ge saved en le zen (aan elkaar vast) een scheldwoord of ranzigwoord?
  • Opties
    ijsbeer2001ijsbeer2001 Berichten: 2
    juni 2009 aangepast

    meiske...


    ik heb het zelfde probleem met de tijd...er is geen verschil tussen snelheid 1 t/m 4...zwaar irritant....niet alleen tijdens werk maar ook met slapen.

    ik heb ook nog een ander probleem...
    een week lang heb ik zonder problemen kunnen spelen, ( behalve de tijd dan).
    sinds gisteren kan ik 5 min spelen, en dan word mij beeld donker, ik kan wel gewoon doorspelen, maar het is erg donker....

    als ik naar kopen ga, word het heel even weer normaal , maar als ik terug ga om verder te spelen, word het weer donker.

    heeft iemand anders dit ook, en zo ja, wat kan ik hier aan doen.

    alles staat al op laag.

    vast bedankt voor het antwoord

    GR
  • Opties
    JanWBJanWB Berichten: 281
    juni 2009 aangepast
    kan ik eigen topics verwijdeen van het forum
  • Opties
    TheWitch1605TheWitch1605 Berichten: 4
    juni 2009 aangepast
    @Quintus6
    ik heb nog steeds problemen met dat mijn sims spelletje niet word ge saved mijn routine:

    ik maak een nieuwe sims
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    het spel sluit zichzelf direct af en word niet ge saved (en zegt dat ik de readme moet le zen kan ik niet vinden) en het gedeelte dat ik heb gesaved zonder dat het spel zichzelf afsluit verdwijnd

    Ik heb het zelfde probleem.
    Na meer dan een uur spelen sluit het spel zich zelf af, en het laatst gespeelde en niet gesavede stuk is verloren.
    Alleen het voorgaande wat wel gesaved is dat kan ik verder spelen.
    Alleen irritant dat het na een tijdje vanzelf afsluit, vooral als je vergeet te saven!!! Kan je inderdaad helemaal opnieuw beginnen...

    Is dit een BUG?

  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juni 2009 aangepast
    Quintus6 schreef:
    ik heb nog steeds problemen met dat mijn sims spelletje niet word ge saved mijn routine:

    ik maak een nieuwe sims
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    het spel sluit zichzelf direct af en word niet ge saved (en zegt dat ik de readme moet le zen kan ik niet vinden) en het gedeelte dat ik heb gesaved zonder dat het spel zichzelf afsluit verdwijnd
    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/30018.page
    Je probleem lijkt erg op het probleem beschreven in dat onderwerp. Er staat daar ook een oplossing, misschien werkt deze ook voor jou.

    @TheWitch1605
    Het afsluiten van het spel kan te maken hebben met de drivers van je videokaart. Probeer eens de drivers up te daten.

  • Opties
    jazzlive2lovejazzlive2love Berichten: 1
    juni 2009 aangepast
    heej kan iemand mij helpen ik heb de sims 3 gekocht en geinstaleerd op de vaste computer thuis alleen nu heb ik net een laptop gekregen en wil ik daarop op de site ook maar ik kan en mag me niet aanmelden ofzo omdat ik dat op e andere computer al heb gedaan wat moet ik nou doen?
  • Opties
    KcinnaKcinna Berichten: 22
    juni 2009 aangepast
    moet je als de sims3 crasht, wachten op een up-date? want ik vind her erg vervelend dat om de zoveel minuten het spel uitvalt, terwijl de pc nog aan is
  • Opties
    AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    juni 2009 aangepast
    Ik heb de hele middag sims gespeelt. Nu wil ik er weer opgaan, en doet het geluid in de sims het niet meer. Mijn laptop heeft meer dan alle specificaties dus daar kan het niet aanliggen. weet iemand waar het eventueel wel aan kan liggen?
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Opties
    9Flower99Flower9 Berichten: 1
    juni 2009 aangepast
    Kan je de sims 3 op meerdere computers zetten want ik heb hem zondag voor mijn verjaardag gekregen en ik kan niet wachten tot ik hem kan spelen. Maar morgen ga ik mijn laptop kopen en daar moet de sims 3 natuurlijk op. Dus nou was ik van plan om hem voor vandaag op deze computer te zetten maar kan die dan nog op mijn laptop :?:

    P.s. ik weet niet waar je een vraag kan stellen

  • Opties
    VanitoVanito Berichten: 20
    juni 2009 aangepast
    Ik probeer al een weeek lang een sim up te loaden maar blijf bij deze sim "system errors krijgen". Een tweede sim begint nu ook al dezelfde kuren te krijgen. Heeft iemand een workaround?
  • Opties
    EvelieneEveliene Berichten: 3
    juni 2009 aangepast
    Op deze computer waar ik dit bericht schrijf heb ik mijn sims netjes geïnstaleerd volgens de regels en hoe het moest. Maar als ik op spelen druk wordt eerst mijn scherm zwart <zoals gewoonlijk> en daarna gaat hij gewoon weer trug naar mijn computerscherm. Hij doet dus niks. :( Ik speel nu maar met mijn sims op de computer van mijn broer maar dat is ook redelijk irritant omdat hij ook vaak wil computeren.


    Iemand een oplossing ??
    Of denken jullie gewoon aan de systeemvereisten ligt. Want deze computer komt uit het jaar :: 2002
  • Opties
    TheWitch1605TheWitch1605 Berichten: 4
    juni 2009 aangepast
    Nefje schreef:
    Quintus6 schreef:
    ik heb nog steeds problemen met dat mijn sims spelletje niet word ge saved mijn routine:

    ik maak een nieuwe sims
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    ik speel 30 minuten
    ik save het spel
    het spel sluit zichzelf direct af en word niet ge saved (en zegt dat ik de readme moet le zen kan ik niet vinden) en het gedeelte dat ik heb gesaved zonder dat het spel zichzelf afsluit verdwijnd
    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/30018.page
    Je probleem lijkt erg op het probleem beschreven in dat onderwerp. Er staat daar ook een oplossing, misschien werkt deze ook voor jou.

    @TheWitch1605
    Het afsluiten van het spel kan te maken hebben met de drivers van je videokaart. Probeer eens de drivers up te daten.

    Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik mijn drivers moet updaten.
    De PC is net 3 maanden oud.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    SimGuruNitaSimGuruNita Berichten: 214
    juni 2009 aangepast
    Quintus6 schreef:
    Nou fijn de mensen maken topics waar jij je vragen kan stellen maar ze zitten lekker te niksen en zullen de vragen nooit beantwoorden... :x

    bij mijn eigen "saven is onmogelijk" probleem heb ik gemerkt dat ik maar 1 enkelen sims(huishouden) kan maken als ik meer families maak sluit dat spel zichzelf af

    :!:luien moderators :!:

    Quintus,
    Ik wil even duidelijk stellen dat hoewel dit een officiële site is, de moderators niet voor EA werken en dus ook geen technische ondersteuning kunnen leveren, hoe graag ze dit ook zouden willen doen. Voor technische ondersteuning vanuit EA kun je contact opnemen met de helpdesk. Dit forum is vooral bedoeld zodat mensen elkaar kunnen helpen.
  • Opties
    KcinnaKcinna Berichten: 22
    juni 2009 aangepast
    mijn spel crasht als ik een huis bouw. hoe komt dat?
  • Opties
    DreamsandyouDreamsandyou Berichten: 6
    juni 2009 aangepast
    Hey als ik een tijdje pak (half uur of 1 uur) op de pc speel dan valt de sims 3 uit omdat het geluid blijft vasthangen vb' trrrrrr ' echt raar geluidje weet iemand wat dit is en kan iemand me ermee helpen want ik heb geen zin dat die om de half uur vastloopt door dat geluid :shock: :?:
  • Opties
    lampenkap555lampenkap555 Berichten: 24
    juni 2009 aangepast
    ik zie geen trappen en hekken ? :S

    best iri
  • Opties
    magicwoman25magicwoman25 Berichten: 3
    juli 2009 aangepast
    Hallo,
    Ik heb heb het spel geinstalleerd.En hij doet het.Alleen het probleem is zodra ik ga spelen met een sim huis.Loop het spel vast.Ik moet mijn hele computer afsluiten! Want hij doet dan niets meer.Wat is het probleem?
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2009 aangepast
    9Flower9 schreef:
    Kan je de sims 3 op meerdere computers zetten want ik heb hem zondag voor mijn verjaardag gekregen en ik kan niet wachten tot ik hem kan spelen. Maar morgen ga ik mijn laptop kopen en daar moet de sims 3 natuurlijk op. Dus nou was ik van plan om hem voor vandaag op deze computer te zetten maar kan die dan nog op mijn laptop :?:

    P.s. ik weet niet waar je een vraag kan stellen
    Je kunt Sims 3op (volgens mij) maximaal vijf computers zetten.
  • Opties
    myjocabomyjocabo Berichten: 94
    juli 2009 aangepast
    AMY1994AMY12 schreef:
    9Flower9 schreef:
    Kan je de sims 3 op meerdere computers zetten want ik heb hem zondag voor mijn verjaardag gekregen en ik kan niet wachten tot ik hem kan spelen. Maar morgen ga ik mijn laptop kopen en daar moet de sims 3 natuurlijk op. Dus nou was ik van plan om hem voor vandaag op deze computer te zetten maar kan die dan nog op mijn laptop :?:

    P.s. ik weet niet waar je een vraag kan stellen
    Je kunt Sims 3op (volgens mij) maximaal vijf computers zetten.

    Maar wat nou als je een aantal keer je computer bijvoorbeeld opnieuw installeert? Na de vijfde keer moet je dus een nieuwe sims kopen? :shock:
  • Opties
    mantoomantoo Berichten: 1
    juli 2009 aangepast
    hallo! als ik iets voor de game hebt gedownload komt het wel in het startschermpje
    maar als ik dan op installeren klik gebeurt er niks ! het is eerst wel gelukt met de gratis points die je kreeg . nu heb ik points gekocht en werkt het niet meer.
    iemand een id ??
  • Opties
    patjuehpatjueh Berichten: 7
    juli 2009 aangepast
    hallo Sim-fans

    ik heb een tijd geleden Sims 3 gekocht en vind hem echt mooi !!
    Nou krijg ik sinds kort een melding dat er een update beschikbaar is (zie update lijst ..) maar als ik die aanklik gaat 'ie hem downloaden maar op het laatst zegt 'ie dat 'ie een "file" niet gevonden heeft :?
    Dan komt er ook echt zo'n geluid van de PC en niet van de SIMS over die foutmlding.
    Kan iemand mij hiermee helpen want het eerste puntje in de update-lijst is voor mij belangrijk.

    Dank jullie !!
    xxx patricia
  • Opties
    Yvonne19Yvonne19 Berichten: 16
    juli 2009 aangepast
    Ik heb een heel raar probleem met de radio, als ik hem aan zet zie ik wel van die muzieknootjes maar ik hoor geen geluid.
    Ik heb al een nieuwe radio gekocht maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
    Kan iemand mij helpen?

    alvast bedankt!
  • Opties
    sigihoisigihoi Berichten: 103
    juli 2009 aangepast
    AMY1994AMY12 schreef:
    Je kunt Sims 3op (volgens mij) maximaal vijf computers zetten.

    Ik weet niet op hoeveel computers je het kunt zetten, maar als je het op een tweede computer wilt zetten moet je het via de EA download manager installeren ;)

    (maar het staat ook wel in het sims 3 boekje wat bij je CD zit ;) )
  • Opties
    irietjeirietje Berichten: 3
    juli 2009 aangepast
    ik heb een vraag...

    bij mij doet alles het wel gewoon ik kan alleen iets in het spel niet vinden ...
    en ik heb toch echt overal gezocht.. ik kan gewoon weg nergens mijn familie-inventaris vinden... Ik weet dat een iventaris je rugzag is maar daar staat het oo niet in..Het kan gewoon aan mijn liggen dat ik weer eens lkkr blond bezig ben... maar kan het niet vinden en wil het toch graag weten... want ik heb het wel nodig voor het spel...
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top