Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Welk boek lees jij nu?

Reacties

  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    maart 2015 aangepast
    ^ Ik had vroeger van die mooie sprookjesboeken met prachtige tekeningen :) Nu lees ik nooit meer sprookjes, hoewel ze inderdaad handig zijn als je korte verhalen wil lezen.

    Uiteraard ben ik nog STEEDS bezig in S&S maar ben al wel heel ver.
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ik ben ook weer wat verder, maar nu even niet zoveel gelezen als laatste tijd.
    Before I Go to Sleep van SJ Watson heb ik alweer een tijdje uit. Vervolgens ben ik begonnen aan Fifty Shades of Grey van EL James. Ik geloof dat iedereen het wel kent. Nou, volgens mij moet je ervan houden of je haat het. Ik val onder dat laatste kamp. Pffft, wat een vreselijk boek. Ik hou er niet van om boeken niet uit te lezen, vandaar dat ik deze uiteindelijk wel heb uitgelezen, maar ik vond het niet echt leuk. De seksscenes waren nog het meest boeiende... Als iemand mij zo'n contract zou voorstellen zou ik m echt keihard in z'n gezicht uitgelachen hebben en vervolgens weg zijn gegaan. Ik weet niet, ik vond het verhaal slecht, de schrijfstijl niet echt top en zoals bekend waren er om de 10 pagina's seksscenes. En daarbij niet 1x, nee hoor, we doen het gewoon meteen 3x. Heb maar een samenvatting op internet opgezocht van boek 2 en 3, omdat ik wel benieuwd was waar het verhaal nou heen zou gaan, maar heb niet echt de intentie het te gaan lezen.

    Daarna ben ik begonnen in De man van je leven van Arthur Japin. Gaat over een vrouw die terminaal ziek is en een vrouw uitzoekt voor haar man, die dan haar kan "vervangen" als zij er niet meer is. Maar deze vrouw past zo perfect bij haar man, dat ze elkaar al eerder hebben ontmoet tijdens een affaire. Een enigszins bijzonder verhaal, maar wel heel erg gefocust op het taalgebruik en de stijl en minder op het verhaal. Ik hou er van als er net even wat meer gebeurt en dat is bij dit verhaal niet zo. Ook niet echt wat je bij Japin kunt verwachten volgens mij, dus ik ging er ook niet in met te hoge verwachtingen. Prima boek, maar niet top.

    En nu ben ik bezig met De vrouw in de spiegel van Kim Moelands. Een thriller en so far leest het nog wel lekker door. Niet fantastisch, maar ook zeker niet slecht!
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    ^ Haha, ik moest lachen om jouw beschrijving van 50 Shades. Ik heb al van zoveel mensen gehoord dat het echt heel slecht geschreven is...

    Ik ben bezig in The House at Riverton van Kate Morton. Het is heel dik, 600 pagina's, maar het leest onwijs makkelijk en ik vind het tot nu toe ook best wel leuk.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb inderdaad ook gehoord en gelezen dat 50 shades zo slecht is, ik vraag me dan af waarom het dan zo'n hype geworden is.
    Ik begin er niet eens aan, wat bezield een ander om dat dan wel te doen?
    Geen kritiek hoor, gewoon een vraag. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Tja, ik denk dat veel mensen het gaan proberen omdat het een hype is, omdat ze willen weten wat dat boek dan zo boeiend maakt. Bij mij werkt dat meestal averechts, ik heb zelf ook geen enkele intentie om Vijftig tinten grijs te gaan lezen, spreekt me gewoon niet aan en het maakt mij niks uit als ik dan iets mis wat populair is. Daardoor heb ik ook nooit Harry Potter gelezen of de Twilightreeks (al wil ik niet beweren dat die slecht zijn, want dat kan ik uiteraard niet zeggen als ik ze niet ken, maar die waren ook ontzettend populair destijds).

    @Moepmoep, haha :) Mooie beschrijving inderdaad.
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    maart 2015 aangepast
    ^Neeee, nog nooit Harry Potter gelezen :open_mouth: Dat maakt niet uit of dat een hype is geweest ja of nee, die boeken zijn gewoon fantastisch, je mist daar niet alleen iets wat populair is, maar iets wat goed is!! You must read them! Twilight is leuk als je van overly romantic houdt, maar is verder geen must. Ik vond ze wel prima om te lezen, maar niet zoals HP, die ik toch zeker wel 10x heb gelezen. Deel 1 geloof ik wel 20 keer. Wil ze binnenkort toch nog weer een keer lezen...

    En waarom ik aan Fifty Shades ben begonnen? Ik ben over het algemeen niet zo moeilijk met boeken, ik vind ze niet allemaal even leuk, maar ik kan er altijd nog wel wat goeds uithalen en me er wel mee vermaken. Zeker als het makkelijk wegleest. En deze lezen ook inderdaad wel makkelijk weg. Ik had wel gehoord dat mensen het vreselijk vonden, maar ook mensen die het goed vinden (anders wordt het geen hype). Ik had verwacht dat ik best bij de mensen kon horen die het wel goed vonden. Helaas bleek dit niet zo te zijn...

    Ik begin niet aan boeken omdat ze een hype zijn, maar doordat ze een hype zijn, komen ze wel onder mijn aandacht. Als de beschrijving me dan aantrekt, wil ik ze graag lezen. Is dat niet zo, lees ik ze niet. Het is alleen zo dat ik ze wss niet had gevonden als ze geen hype waren geweest, omdat er dan gewoon simpelweg minder aandacht aan besteed zou zijn.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    maart 2015 aangepast
    ^ Ik heb een allergie tegen HP opgelopen. Herinner me nog dat ik in de bovenbouw van de basisschool zat en dat je doodgegooid werd met Harry Potter in alle mogelijke verschijningen. En dat stond me toen heel erg tegen. Heb zelfs een keer een Harry Potter-deel cadeau gekregen maar nooit gelezen (heb 'm ook niet meer).
    Natuurlijk kan ik niet echt oordelen omdat ik nooit iets ervan gelezen heb, maar ik heb helemaal niks met fantasy-achtige verhalen. Daar ben ik veel te cynisch voor, dus daarom denk ik dat HP met het getover enzo mij helemaal niet aan zal spreken. Dus ik denk toch niet dat ik ze ooit nog ga proberen ;) Ga ook nooit snel door boeken heen, dus dat zou een lang project worden... daarom ben ik juist vrij kritisch met boeken omdat ik er geen stapels per jaar lees.

    v Ja, als het me leuk lijkt zal ik zo'n boek dan wel proberen, ook al is het een hype. Maar heb geloof ik nog nooit wat gelezen dat als hype wordt gezien alleen omdat het zo populair is. Het moet me wel aanspreken.
    Post edited by Keefbeetle on
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    ^ & ^^ Ik heb beide. Soms werkt dat iets een hype is ook averechts bij mij. Dan wil ik het gewoon niet kijken/lezen, omdat iedereen het al doet. Maar als het me interessant genoeg lijkt zal ik het toch wel gaan lezen. Ik denk dat mijn eisen alleen wat hoger worden dan. :sweat_smile:

    Ik heb S. "uitgelezen" vandaag. Ik was überhaupt het getypte verhaal niet heel erg meer aan het lezen, maar besloot vandaag er helemaal mee te stoppen en alleen de onderstreepte stukken te lezen. Alleen de kantlijn lezen gaat een stuk sneller, ik had ineens honderd pagina's in een uur of zo gelezen! :) Ik weet niet, ik vind het zo jammer dat het zo is tegengevallen, ik had er echt veel van verwacht. Jammer maar helaas. Er zijn ook online nog dingen te vinden, zo heeft het meisje dat in de kantlijn schrijft schijnbaar een Tumblr. Leuk bedacht, maar ik vond te weinig aan het boek om het verder helemaal uit te zoeken.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Jawel, ik heb S&S eindelijk uit. Ik ben zo snel :smirk:
    Vond deze wel minder leuk dan de andere 2 die ik tot nu toe van Jane Austen heb gelezen (P&P en Emma). Emma vond ik denk ik het leukst. Maar goed, weer een titel erbij voor op mijn lijst van oude boeken :)
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    april 2015 aangepast
    ^S&S wil ik ook nog gaan lezen. Vond P&P ook erg leuk en ben daar ook nog wel benieuwd naar.

    Verder lees ik weer rustig door. Ik heb De vrouw in de spiegel uit. Een best interessante thriller over een zuivelbedrijf dat afgeperst wordt met de nodige gevolgen. Daarna heb ik Een tijdelijk ongemak van Jhumpa Lahiri gelezen. Dit is het derde boek dat ik van haar lees en ik vind ze altijd wel bijzonder. Het gaat over Indische immigranten naar Amerika en Engeland enzo. En hoe ze daarmee omgaan. Best boeiend. Dit was een bundel van korte verhalen en dan zit er door de verhalen heen gewoven één bepaald thema. Hier leek het voornamelijk heel erg te gaan over familie(problemen). Daarna heb ik Fairfield Park van Santa Montefiore gelezen. Mijn eerste boek van haar, hoewel ik haar al wel kende (mijn moeder was groot fan). Het is erg simpel en veel stereotype personages. De verhaallijn is ook vrij voorspelbaar. Maar ondanks dit alles vond ik het wel een heel leuk boek. Het las lekker weg en ik wilde wel weten wat er ging gebeuren (vooral of ik gelijk zou krijgen). De vertaling was wel echt vreselijk... Sommige dingen waren zo slecht vertaald...
    En nu ben ik bezig in My Last Duchess van Daisy Goodwin. Volgens mij is alleen die titel nu niet meer zo, want op Goodreads staat ie als The American Heiress. Ben pas net begonnen, dus weet nog niet wat ik er van vind. Het lijkt volgens mij heel erg op Downton Abbey, dus dan zou t leuk moeten zijn...

    Overigens is hier mijn uitgebreide review van Fifty Shades te vinden :p .
    Post edited by Moepmoep on
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    april 2015 aangepast
    ^ Leuk dat je recensies schrijft!

    Zo, ik ben me een partij snel aan het lezen voor mijn doen :smiley: Ben nu bezig in "Kom naar huis" van Julie Kibler. Dat is in de sfeer van Een Keukenmeidenroman - het speelt zich af in het heden (waar een bejaarde blanke vrouw en een zwarte vrouw van in de dertig, die bevriend zijn, een reis gaan maken) en het verleden (eind jaren '30 en begin jaren '40, waar de eerste vrouw nog jong is en verliefd wordt op de zwarte zoon van de huishoudster van haar familie). En de reis die ze maken heeft dan te maken met het verleden, maar je komt er pas gaandeweg achter hoe dat precies zit. Heb het al bijna uit en ik ben geloof ik pas twee weken terug begonnen, dus voor mijn doen is dat echt snel :)
    Het leest lekker weg.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Sinds mijn vorige post heb ik twee "Very short introductions" gelezen, dat zijn boeken van ongeveer honderd pagina's en er zijn er heel veel van. Ik heb die over literary theory en over critical theory gelezen, omdat ik een vak literatuurwetenschap volg en ik voorkennis wel handig vond. Het zijn erg handige boekjes! Ze zijn niet té lang, maar geven wel een goede introductie waar je echt iets aan hebt.

    Daarna heb ik voor dat vak The lost honour of Katharina Blum van Heinrih Böll gelezen. Het is een boek geschreven in de vorm van een rapport over een misdaad. Katharina Blum komt onverwachts in aanraking met een gezochte crimineel en de media en politie zijn, zacht uitgedrukt, niet erg aardig. Het boek is volgens mij eigenlijk een kritiek op hoe er met dit soort dingen wordt omgegaan, ik vond het erg interessant!

    En vanochtend heb ik dan ook eindelijk Voyager (derde deel van Outlander) uitgelezen. :) Ik zag op goodreads dat ik er bijna drie maanden over heb gedaan, maar ik heb dan ook wel meerdere boeken tussendoor gelezen. En ik weet dat ik het de vorige keer ook zei, maar nu ga ik toch echt proberen om pas over een langere tijd met het volgende deel te beginnen. :P
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    april 2015 aangepast
    Ik lees niet zo heel veel meer als ik in de eerste twee maanden van dit jaar deed (nog steeds wel genoeg hoor :tongue: ). Ik heb dit jaar nu 23 boeken gelezen voor mijn uitdaging van 60. So far loop ik er dus 4 voor op schema :tongue: .

    Na Fairfield Park was ik dus begonnen met My Last Duchess van Daisy Goodwin. Was uiteindelijk niet echt heel boeiend. Wel interessante setting, maar er gebeurde bijna niks. Tussendoor had ik nog Gekke dingen die klanten in boekwinkels zeggen van Jen Campbell gelezen en daar heb ik toch wel echt om moeten lachen. Er zitten toch vreemde dingen tussen :tongue: .
    En daarna begonnen aan De bakkersdochter van Sarah McCoy die ik vanochtend heb uitgelezen. Wederom een mooi boek van haar. Alhoewel ik denk dat ik Het oude huis mooier vond. Wat ik vooral bijzonder vond was dat dit verhaal een link had met een kort verhaal wat ik van haar had gelezen. Dat las ik echter al een tijdje terug, dus ik wist niet dat dat met elkaar verbonden was. Wil dat verhaal dus misschien nog wel een keer gaan lezen...
    En nu ga ik beginnen aan Het meisje in de trein van Paula Hawkins. Een thriller waar ik wel goede dingen over heb gehoord, dus ben wel benieuwd :smile: . En verder ga ik nog Like this, For Ever van SJ Bolton lezen. Nog niks van haar gelezen, maar ze schijnt wel goed te zijn.

    Ohja, en tussendoor heb ik nog De geheugenman van David Baldacci gelezen. Dit was mijn eerste "volwassen" Baldacci en ik vond m wel goed. Het is natuurlijk wel echt Amerikaans, maar daar heb ik niet zoveel moeite mee.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    april 2015 aangepast
    ^ Volwassen Baldacci? Wat bedoel je daarmee?

    v: Oh, ik wist niet dat hij ook young adult boeken schreef. ;)
    Post edited by Meliszie on
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    ^Het vorige boek wat ik van hem las was een Young Adult. Ik vond het zelf meer een kinderboek. Dat was The Finisher.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @Moepmoep: De Bakkersdochter vond ik echt drie keer niks, te cheesy voor mij (al ben ik ook wel erg cynisch :mrgreen: ). Vond het echt tegenvallen, vooral omdat het volgens mij best een populair boek is.

    Ik lees nu Running Like A Girl van Alexandra Heminsley. Erg herkenbaar soms :)
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    ^ Die wil ik ook nog lezen! :mrgreen:

    Het laatste boek dat ik heb gelezen is Three weeks with my brother van Nicholas Sparks. Heel anders dan zijn andere boeken, omdat het vooral vertelt over de wereldreis die hij met zijn broer maakt, en hun jeugd, maar wel een interessant boek.

    En van de week ben ik begonnen in Northanger Abbey van Jane Austen.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik ben begonnen in The Circle van Dave Eggers, ook voor het vak cultuurkritiek. Ik vind het tot nu toe echt heel erg leuk, echt een boek wat ik zelf ook op had kunnen pakken. Het gaat over een vrouw (24) die bij het bedrijf The Circle gaat werken. Dat is een enorm bedrijf dat zich vooral richt op social media, maar ook nog heel veel andere dingen. In het begin vindt ze het geweldig, maar later verandert dit (daar ben ik nog niet). Eigenlijk is het wel een beetje eng. De gesprekken etc. zijn namelijk heel natuurlijk, maar wat er allemaal gebeurt is in ieder geval voor mij toch best wel een dystopie waarin iedereen wordt gecontroleerd. (Voor wie het kent, mij doet het extreem veel denken aan het Panopticon van Foucault)
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^^ Ik vind Running Like A Girl tot nu toe wel wat tegenvallen. Vind de schrijfster soms wel een klein beetje verwaand overkomen, hoewel ze dat zelf ook door lijkt te hebben. Weet niet, had er meer van verwacht. Ik heb het bijna uit nu. Ik wil trouwens Northanger Abbey ook nog eens lezen, maar heb nu even een Jane Austen-pauze :)
  • Opties
    ElineGeElineGe Berichten: 4,502
    ^^Mijn moeder heeft laatst ook The Circle gelezen maar vond hem tegenvallen, ze miste eigenlijk die omslag bij de hoofdpersoon...

    Ik lees alweer een hele tijd Hyena's en de meisjes van maneschijn van Amir Chitzan, maar ik heb er al weken niet in gelezen. Hopelijk ga ik het wat meer doen in de vakantie straks.
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    @Keefbeetle: Ik hou altijd wel een beetje van cheesy :tongue: . Ik vond deze dus ook wel mooi en ik vind vooral haar schrijfstijl erg fijn. Haar nieuwe boek vind ik overigens wel beter.

    En ik heb een paar jaar geleden The Heartbreaking Work of a Staggering Genius van Dave Eggers gelezen. Of naja, ik ben eraan begonnen. Het eerste hoofdstuk was nog wel ok. Wel heftig, maar er gebeurde in ieder geval iets. Maar daarna vond ik het vreselijk. Heb het halverwege weggelegd. Moest het lezen voor m'n studie, maar dus nooit uitgelezen :tongue: .

    En verder ben ik nog bezig in Het meisje in de trein van Paula Hawkins. Deze schijnt elke 5 seconden verkocht te worden en zelfs al meer exemplaren zijn ervan verkocht dan van Dan Brown. En het is een debuut. Best knap. Ik vind het wel goed geschreven, maar ben er niet dolenthousiast over. En verder ben ik ook nog bezig in Like This, For Ever van SJ Bolton en die vind ik ook wel erg goed. Lekker mysterieus en een hoop spanningsopbouw. Ze gaan denk ik allebei dit weekend uit.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    ^ en ^^ Ik ben nu bijna op pagina 200 en vind het nog steeds erg leuk. Ik ben wel benieuwd naar de omslag/niet-omslag. Ook als hij niet komt kan het nog steeds goed zijn, ik zal het zien. :)
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Moepmoep en @Keefbeetle , wat is een boek die "cheesy" is? :open_mouth:

    Ik heb net een recensie gelezen van een bepaald iemand over "Verukkelijk!" van Ruth Reichl, en dat klonk ook heel goed.
    Lijkt me een heerlijk boek voor mooi weer in de tuin. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    ^ Een boek dat cheesy is is voor mij te, tja... voorspelbaar denk ik, en te zoetsappig. Dat bedoel ik er in elk geval mee. Ken je die boekenreeks over Floortje, van Cok Grashoff? Die gingen over een braaf meisje dat altijd leuke en gezellige dingen deed en nooit iets verkeerds deed of zei of een van de nare dingen in het leven mee leek te maken. Heel erg braaf, misschien heb je ze wel gelezen vroeger. Ik wel, en daar heb ik een allergie tegen alle boeken die ook maar een beetje richting zoetsappigheid gaan aan overgehouden.
    Chicklit vind ik ook he-le-maal niks (als dat nog niet duidelijk was :mrgreen: ), ik heb gewoon graag drama, ik wil niet lezen over vriendinnengroepjes, misschien deels uit een soort diepgewortelde jaloezie. Er zullen ook wel chicklits met wat meer diepgang zijn maar het spreekt me niet erg aan. Nogmaals, ik ben ook wel erg cynisch.

    Ik lees nu Rule Britannia van Daphne du Maurier, want twee boeken van haar die ik eerder heb gelezen bevielen me heel goed, lekker spannend.
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Ben momenteel bezig met Waterfall van Lauren Kate. Hoewel Teardrop (deel 1) prima weg te lezen was aan het zwembad op vakantie, heb ik met deze wat meer moeite er doorheen te komen.

    Heb nog het laatste deel van de Iron King liggen van Julie Kagawa. En een Tallon ofzo ook van haar. Iets met draken x]
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik ben helemaal in de ban van de JA boeken van John Flanagan.
    Ik heb "de grijze jager" serie gelezen tot en met deel 10 geloof ik.
    En ik ben nu met de Broederband bezig.
    Deel 1 en 2 zijn uit, morgen kijken of ze deel 3 hebben. ;)

    Leest zo lekker weg. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2015 aangepast
    ^ De grijze jager is zo leuk! En broederband is ook echt leuk, heb toevallig gisteren gehoord dat het vijfde deel daarvan inmiddels uit is, dus die moet ik nog lezen (ik leen ze altijd van een vriendin die ze allemaal koopt ;))

    Op het moment herlees ik 'The Moonstone' van Wilkie Collins, ik heb hem ongeveer tien jaar terug gelezen voor mijn literatuurlijst van Engels. Het is zo'n goed boek dat ik hem later zelf gekocht heb en nu ben ik hem maar weer aan het lezen. Ben al wel bijna klaar en ondanks dat ik weet hoe het afloopt en wie de dader is (voor wie niet bekend is met de titel: 'The Moonstone is the first, the longest and the best of modern English detective novels'; volgens T.S. Eliot), is het nog heel spannend. Het is echt vreemd hoeveel je van een boek vergeet.

    Moet ik nog samenvatten waar het boek over gaat? Want zo te zien gebeurt dat de laatste tijd niet zo veel :p (ik klaag niet hoor, ik vind het geen probleem om het niet te doen)
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Even een reanimatie :)
    Ik ben Landgoed Longbourn aan het lezen van Jo Baker. Op de voorkant stond dat het een soort kruising tussen Downton Abbey en Jane Austen was, dus dan is mijn interesse meteen gewekt! Het borduurt verder op Pride & Prejudice, maar dan vanuit het oogpunt van de bedienden van het huis. Ik ben altijd een beetje huiverig voor verhalen waarin een beroemd (oud) boek aangehaald wordt, maar dit gaat dus vooral over de bedienden. Het boek is opgedeeld uit meerdere delen, zit nu in het derde stuk, waar het er behoorlijk gewelddadig aan toegaat moet ik zeggen :anguished: Wat gehak met een bajonet en zweepslagen worden niet geschuwd.
    Wel gaat de schrijfster toch nog wel aan de haal met een paar personages; zo blijkt meneer Bennet in dit boek iets schandaligs te hebben gedaan en hebben ze van Wickham min of meer een **** gemaakt, wat ik dan stiekem weer niet zo fijn vind, het zijn Jane Austen haar personages, laat die gewoon maar met rust denk ik dan. Maar toch is het boeiend om te lezen, moet nu nog een kwart ongeveer.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb afgelopen weken weer "De aardkinderen" gelezen. En weer liepen de tranen over mijn wangen. ;)
    Ik heb die serie al zo vaak gelezen, maar het blijft boeiend.

    En afgelopen week heb ik dan eindelijk "het meisje in de trein" gelezen.
    Al met al best een goed boek, maar ik ben niet zo gecharmeerd van de schrijfstijl.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ik lees de laatste tijd steeds minder. Het lukte me niet om m'n aandacht erbij te houden ofzo. Maar loop nog wel op schema voor m'n Goodreads challenge :tongue: .

    Sinds de vorige keer heb ik uitgelezen:
    - Het meisje in de trein van Paula Hawkins
    - Like This, For Ever van SJ Bolton
    - De amulet van Simone van der Vlugt
    - Getelde dagen van Siska Mulder
    - Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson
    - Eens beloofd van Harlan Coben
    - Het winterpaleis van John Boyne
    - HhhH van Laurent Binet
    - The Prince of Mist van Carlos Ruiz Zafón
    - Het geheim van mijn man van Liane Moriarty

    En nu ben ik bezig in het tweede deel van de Millennium trilogie, De vrouw die met vuur speelde. Ik vind dit echt goeie boeken. Ze zijn prettig geschreven en het verhaal loopt lekker vlot door.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top