Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Hoe wordt mijn geest weer een levende sim?

MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
Ik heb mijn geest al engelencake en ambrosia te eten gegeven, maar ze blijft een wazige geest. De engelencake was perfect en ook de ambrosia was helemaal top. Jahaa.. wat nu?

Reacties

  • Opties
    kirsten97kirsten97 Berichten: 140
    oktober 2009 aangepast
    OMG whaha ik wist niet dat dat kon?

    Nou ik zou het niet weten hoor :?
  • Opties
    WinterkillWinterkill Berichten: 465
    oktober 2009 aangepast
    Ik had gehoord dat je naar de laboratorium moest gaan, maar voor de rest weet ik het ook niet.
  • Opties
    MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
    oktober 2009 aangepast
    Winterkill schreef:
    Ik had gehoord dat je naar de laboratorium moest gaan, maar voor de rest weet ik het ook niet.
    Ja, dat is het eerste wat je doen moet om een geest te krijgen nl met je grafsteen naar het lab. Maar dan gaat er iets niet helemaal goed (zoals altijd), en krijg je die wazige geest. Maar dan is het zaak om hem/haar weer onder de gewone sims te krijgen met kleurtje en al. Nu had ik ooit wel eens gelezen dat je daar die engelencake en ambrosia voor moet hebben. Heb ik eindelijk een sim die dat kan maken, met de juiste ingrediënten (vers en al).....
    Wie weet het wat ik nog moet doen dan? Ik heb al een huis vol geesten die zelfs al geestige kinderen krijgen en het ziet er zo kleurloos uit allemaal. Alleen als ze in de spiegel kijken zie je ze in kleur.
  • Opties
    ElineGeElineGe Berichten: 4,502
    oktober 2009 aangepast
    Alleen door ambrosia worden je geesten weer levend. Ik snap niet waarom het niet werkt, want het zou wel moeten.
  • Opties
    MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
    oktober 2009 aangepast
    ElineGe schreef:
    Alleen door ambrosia worden je geesten weer levend. Ik snap niet waarom het niet werkt, want het zou wel moeten.

    Dan weet ik het ook niet meer. Wat een tegenvaller na al die moeite. Dat recept van ambrosia is ook nog behoorlijk prijzig. Ik dacht eerst dat het na drie dagen zou gebeuren ofzo. Zit ik daar met al die lelijke geesten met die grafgeluiden die ze maken. Is het ooit bij iemand wel eens gelukt? Misschien ligt het aan mijn spel, zou kunnen toch?
  • Opties
    apenfanapenfan Berichten: 192
    oktober 2009 aangepast
    misschien kan je het nog een keer proberen als je dat nog niet gedaan hebt, hopelijk gaat het de 2de keer dan wel goed
  • Opties
    MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
    oktober 2009 aangepast
    apenfan schreef:
    misschien kan je het nog een keer proberen als je dat nog niet gedaan hebt, hopelijk gaat het de 2de keer dan wel goed

    De koelkast zit tot de nok toe vol met vlamfruit, eieren, doodsvissen, levensvrucht etc. Die arme geest kan geen ambrosio en engelencake meer zien.
    Die ene sim doet niks anders dan engelencake en ambrosia maken. Wie weet trouwens hoe of wanneer die geesten sterven? Ik heb het er helemaal mee gehad nl :(
  • Opties
    DygPlayerDygPlayer Berichten: 39
    oktober 2009 aangepast
    Eet je geest wel het hele bord leeg? En zie je wel andere gevolgen van ambrosia, zoals verjonging of een flinke toename in het humeur van de sim?
    Geesten gaan, dacht ik, niet dood. Je kunt ze wel wegsturen door op de grafsteen in hun inventaris te klikken.
  • Opties
    MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
    oktober 2009 aangepast
    DygPlayer schreef:
    Eet je geest wel het hele bord leeg? En zie je wel andere gevolgen van ambrosia, zoals verjonging of een flinke toename in het humeur van de sim?
    Geesten gaan, dacht ik, niet dood. Je kunt ze wel wegsturen door op de grafsteen in hun inventaris te klikken.

    Ze heeft alles op, en wel een paar keer per dag. Is het de bedoeling dat ze langzaam jonger gaat worden dan? Tot het punt waar ze de dood ingegaan is? En wordt ze dan pas weer echt?
  • Opties
    DygPlayerDygPlayer Berichten: 39
    oktober 2009 aangepast
    Geesten worden meteen na het eten van ambrosia echt. Ze staan dan op en vieren een soort verjaardag, ongeveer hetzelfde wat je ziet als sims aan een nieuwe levensfase beginnen.
    En ze worden tegelijkertijd in een klap jonger, volgens mij beginnen ze dan altijd weer vooraan in de levensfase waarin ze op dat moment zitten. Het moment waarop de geest doodging maakt hierbij niet uit.

    Wat gebeurd er bij jou trouwens als een gewone sim ambrosia eet? Die verjonging moet dan ook optreden, en ook hun humeur gaat er behoorlijk op vooruit.

    Ik hoop dat het gaat werken, het lijkt erop dat je last hebt van een bug in het spel.
  • Opties
    MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
    oktober 2009 aangepast
    Ik ga dat de eerst volgende keer uitproberen morgen. Dan laat ik een gewone sim ambrosia eten. Tot nu toe propte ik alleen die geesten ermee vol. Wat doet engelencake eigenlijk? Ik dacht aanvankelijk dat die twee in combinatie moesten gegeten worden.
  • Opties
    KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    oktober 2009 aangepast
    Mijn Sim kreeg een keer engelencake toen hij in de bistro was gaan eten (ik kreeg zo'n pop-up dat een ober was gestruikeld en eten over mijn Sim had gegooid, en dat ik engelencake kreeg en de rekening niet hoefde te betalen). Toen hij dat opat, kreeg hij zo'n moodlet van 'geweldige maaltijd' of iets dergelijks. Dus ging zijn humeur er op vooruit. Verder gebeurde er niks.
    Ik heb trouwens ook 2 geesten in huis, maar mijn Sims kunnen nog geen ambrosia maken. Misschien ga ik dat later wel doen, dan kan ik kijken of-ie het bij mij wel doet :)
  • Opties
    MojomirosaMojomirosa Berichten: 163 Koddige Kleuter
    oktober 2009 aangepast
    Keefbeetle schreef:
    Mijn Sim kreeg een keer engelencake toen hij in de bistro was gaan eten (ik kreeg zo'n pop-up dat een ober was gestruikeld en eten over mijn Sim had gegooid, en dat ik engelencake kreeg en de rekening niet hoefde te betalen). Toen hij dat opat, kreeg hij zo'n moodlet van 'geweldige maaltijd' of iets dergelijks. Dus ging zijn humeur er op vooruit. Verder gebeurde er niks.
    Ik heb trouwens ook 2 geesten in huis, maar mijn Sims kunnen nog geen ambrosia maken. Misschien ga ik dat later wel doen, dan kan ik kijken of-ie het bij mij wel doet :)

    Als het lukt, zou ik het leuk vinden om te het te weten. Wat de engelencake betreft is het niet echt spectaculair dus.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top