Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Bugs in Bovennatuurlijk

«1
MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
september 2020 aangepast in De Sims 3
Helaas gebeurt het nog steeds, het spel bevat een aantal fouten waardoor het spelen minder leuk wordt.


In dit topic kun je aangeven wat voor fouten je tegenkomt en lezen of anderen misschien dezelfde fouten hebben en misschien ook oplossingen.
Post edited by Deborah on

Reacties

  • Opties
    slijmpie101slijmpie101 Berichten: 42
    september 2012 aangepast
    Of ik de mosaic nou wel of niet verwijder.... mijn elfjes hebben geen vleugels of sparkels.... Zo jammer :(


    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? :!:
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2012 aangepast
    ^ Je kan even nakijken of het nodig is aanvullende bestanden te verwijderen.

    Zie de paragraaf "Mods: .packages verwijderen" bij deze link:
    http://simsexpressie.weebly.com/tip-3-downloads-en-mods.html

    Er zijn namelijk, naast de standaard map waar je de mod uit moet verwijderen, nog verborgen mappen op de pc waar nog bestanden in kunnen staan. Deze moeten ook verwijderd worden. Dus kijk even na of dat nodig is in jouw geval.

    Hierna kan je de tijdelijke bestanden verwijderen:
    http://simsexpressie.weebly.com/tip-7-tijdelijke-bestanden.html

    Ook kan je even op de site kijken waar je de mod vandaan hebt. Sommige mods hebben namelijk nog aanvullende verwijder instructies.

    Als je nog andere mods in je spel heb, kijk even op de site waar je de mod(s) vandaan hebt om te zien of er misschien een nieuwere (upgedate) versie van de mod beschikbaar is en download deze (meestal moet je dan wel eerst de oudere versie verwijderen, eerder genoemde link kan je hier bij helpen). Veel uploaders daten hun mod namelijk op na bijvoorbeeld spelupdates om compatibiliteitsproblemen te voorkomen of op te lossen.
  • Opties
    scevat1scevat1 Berichten: 88
    september 2012 aangepast
    Ik heb mijn No Censor verwijderd en ga nu kijken of de vleugels het weer doen.
    Bij mij deden ze het eerst wel, maar na het installeren van No Censor niet meer (blokjes weghalen).

    Ben benieuwd!

    Edit: En ja hoor, de vleugels zijn weer terug :lol:!
    Dan maar even gecensureerd spelen :wink:.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    september 2012 aangepast
    Mijn spel gaat na verloop van tijd "hangen".

    Nu zag ik het net op tijd, maar ik kon al niet meer opslaan.
    Dat maakt het wel minder leuk om te spelen. :(

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    JeMo25JeMo25 Berichten: 7
    september 2012 aangepast
    Sinds en week speel ik met de supernatural uitbreiding. Echt een supergave, ik kan eindelijk de sprookjeswereld maken die ik wil.

    Alleen nu loop ik tegen een aantal problemen aan, waarvan ik denk dat het bugs zijn. Ik speel zonder mods en heb alleen aangepast materiaal uit de ruilbeurs en de shop. (de mods heb ik in voorbereiding op supernatural allemaal verwijderd uit het spel) Hier een opsomming van een aantal problemen waar ik tegen aan loop:

    1. Nadat ik een plant weer tot leven heb gewekt met een fee, blijven de planten uitgedroogd. Ik kan ze alleen dan niet verzorgen en ze gaan niet al te lang daarna weer dood, omdat ze niet verzorgt worden denk ik.

    2. Soms staat mijn sim door de alchemytafel heen te studeren.

    3. Eindelijk, ik speel zonder cheats, heb ik het kindje gekregen die ik wou (van twee feeén). Maar nou kan ik haar niet meer uit haar bedje halen. En stoppen alle acties met het kind direct, ze verdwijnen gewoon. Wel een mooi kindje trouwens, met al die sparkels om haar heen.

    Zeker het laatste punt maakt het spelen minder leuk. Wat ik errug jammer vind! Ik vind Supernatural namelijk echt een aanwinst in de wereld van de Sims!

    Volgens mij waren er nog een paar dingen, maar ik kom er nu niet op. Wanneer ik ze weer tegen kom voeg ik ze toe aan de lijst.

    Hebben anderen ook last van dezelfde bugs?

    Jerney
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    torretje_torretje_ Berichten: 5
    september 2012 aangepast
    hoe krijg je denkbeeldige vrienden en geesten uit de fles?

    stuur graag een priveberichtje als kan ;)
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    september 2012 aangepast
    Dat probleem met die peuter heb ik ook gehad, maar dan met een baby. Bij mij hielp het om mijn sims te laten verhuizen.
  • Opties
    Cindy88Cindy88 Berichten: 14
    september 2012 aangepast
    Ik heb geen bugs maar wel wat anders, ik kan mijn plants vs. zombies materiaal niet downloaden omdat de link niet werkt waar ik de code zou moeten invullen, iemand ideeën?
  • Opties
    LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    september 2012 aangepast
  • Opties
    Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    september 2012 aangepast
    Ik heb nog steeds problemen met mijn vissen die ik niet kan mee nemen als ik terug kom van vakantie.

    Ik krijg nog steeds GEEN cadeautjes als ik getrouwd ben , maar ik mag wel de personen bedanken (voor een postbus vol lucht ;-) )

    Mijn sim krijg ik soms niet naar zijn/haar werk. Als ik op de knop werken klik maakt hij/zij aanstalten maar dan verdwijnt het icoontje en blijft mijn sim gewoon thuis.

    Het geluid klopt niet of is soms niet eens hoorbaar. Muziek uit de radio werkt soms niet.Hetzelfde met eigen muziek.Ook dat is af en toe niet hoorbaar. Als mijn sim een liedje leert op vakantie hoor je geluiden door elkaar of de stemmen wisselen van sim.


    Als het volle maan is geweest blijven er zombie's uit de grond komen. Ook de cheat "testingCheatsEnabled true "en dan op je brievenbus klikken en je zombies uitzetten werkt niet. Ze blijven komen.

    Weerwolven lopen soms heel de maancyclus door mijn buurt.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    FaerlyFaerly Berichten: 12
    september 2012 aangepast
    Bloos6 schreef:
    Ik heb nog steeds problemen met mijn vissen die ik niet kan mee nemen als ik terug kom van vakantie.
    Ik krijg nog steeds GEEN cadeautjes als ik getrouwd ben , maar ik mag wel de personen bedanken (voor een postbus vol lucht ;-) )
    Mijn sim krijg ik soms niet naar zijn/haar werk. Als ik op de knop werken klik maakt hij/zij aanstalten maar dan verdwijnt het icoontje en blijft mijn sim gewoon thuis.

    Als het volle maan is geweest blijven er zombie's uit de grond komen. Ook de cheat "testingCheatsEnabled true "en dan op je brievenbus klikken en je zombies uitzetten werkt niet. Ze blijven komen.
    Weerwolven lopen soms heel de maancyclus door mijn buurt.
    Het probleem met de zombies heb ik ook.
  • Opties
    Jacobie123Jacobie123 Berichten: 276 Kwebbelend Kind
    september 2012 aangepast
    torretje_ schreef:
    hoe krijg je denkbeeldige vrienden en geesten uit de fles?

    stuur graag een priveberichtje als kan ;)

    Een denkbeeldige vriend krijg je als je levensweg hebt, een geest uit de fles kun je maken als je je showtime hebt.
  • Opties
    AletteWyanneAletteWyanne Berichten: 2
    september 2012 aangepast
    Heey allemaal,

    Ik heb een bug in mijn spel. Als ik een geest maak en een tijd mee speel is er niks aan de hand, maar zodra ik het spel heb opgeslagen gaat het fout. Ik open een tijd later het spel weer en dan kan ik mijn geest niet meer zien. De dingen die hij/zij vast pakken zie je wel maar die zie je dan in de vloer?

    Hebben meer mensen hier last van? Of nog beter weet iemand een oplossing?


    Groetjes
  • Opties
    Nienke01Nienke01 Berichten: 2
    september 2012 aangepast
    Ik zie bij de feeën geen vleugels en ook insecten kan ik niet zien. Weet iemand wat ik moet aanpassen (?) om dit wel te zien? Vooral insecten kunnen zien en verzamelen zou handig zijn!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2012 aangepast
    Nienke01 schreef:
    Ik zie bij de feeën geen vleugels en ook insecten kan ik niet zien. Weet iemand wat ik moet aanpassen om dit wel te zien?
    Je kan dit topic eens lezen:
    Mijn feeën hebben GEEN vleugens (OPGELOST)
    Nienke01 schreef:
    Vooral insecten kunnen zien en verzamelen zou handig zijn!
    Insecten zoals kevers e.d. kunnen onder de grond verdwijnen. Dan moet je even inzoomen en goed kijken tot ze weer boven komen wandelen zodat je ze kan verzamelen.

    http://simsexpressie.weebly.com/verzamelen-insecten.html



    Oplossingen voor problemen die andere leden beschrijven in hun bericht (zoals dat geest probleem) weet ik helaas niet. Hopelijk iemand anders wel.
  • Opties
    woldtomwoldtom Berichten: 7
    oktober 2012 aangepast
    ik heb een rare bug met mij weerwolf ,
    als ik mijn spel opsla en afsluit dan is alles nog goed .
    Maar als ik het spel weer opstart dan is mijn hele weerwolf veranderd , ik vind dit niet leuk want ik ben een weerwolf.

    iemand help me plzzz
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    Nienke1978Nienke1978 Berichten: 20
    oktober 2012 aangepast
    Het is me opgevallen dat de vrouwelijke toeristen 'toeirst' genoemd worden, terwijl bij de mannen 'toerist' wel goed gespeld is.

    Als ik metalen laat smelten, springt mijn Sim na het plaatsen van 1 metaal weg van de brievenbus. Alle acties die in de wachtrij staan verdwijnen.
    Dit is erg lastig als je veel metalen wil smelten.

    Na mijn huwelijk krijg ik geen cadeautjes, maar kan ik wel mensen bedanken.

    Soms kan ik geen interacties aangaan en moet ik even wachten. Dan kan ik opeens wel een interactie aangaan. Bijvoorbeeld bij het planten van zaden. Ik kan dan even niet op de zaden klikken, maar na 10 seconden weer wel.

    Verder ben ik geen grote bugs tegen gekomen. Het is een wonder! :lol:
  • Opties
    semlseml Berichten: 1
    oktober 2012 aangepast
    Sinds ik bovennatuurlijke heb geïnstalleerd zit ik met een probleem.
    Als ik in sims creëren een familie heb gemaakt en dan op het vinkje druk om daarna de relaties tussen de sims aan te passen blijft het maar laden echt super lang!
    Weet iemand wat ik hieraan kan doen of hoe dit komt?
  • Opties
    patricialala3patricialala3 Berichten: 3
    oktober 2012 aangepast
    In mijn verzamel verslag, is mijn planten kolom helemaal leeg. druk ik op bijv. vissen en daarna op planten zie ik nog steeds de vissen. Ik heb toh echt bijna alle planten verzameld..
  • Opties
    janwillemkjanwillemk Berichten: 104
    oktober 2012 aangepast
    de 1ste keer spelen met mn weerwolf gloeien zn ogen nog en als ik het spel opsla en afsluit en de volgende keer weer speel heeft ie geen gloeiende ogen meer vindt ik echt jammer :(
  • Opties
    Blckfr19Blckfr19 Berichten: 19
    oktober 2012 aangepast
    Bloos6 schreef:

    Ik krijg nog steeds GEEN cadeautjes als ik getrouwd ben , maar ik mag wel de personen bedanken (voor een postbus vol lucht ;-) )

    Als het volle maan is geweest blijven er zombie's uit de grond komen. Ook de cheat "testingCheatsEnabled true "en dan op je brievenbus klikken en je zombies uitzetten werkt niet. Ze blijven komen.

    Weerwolven lopen soms heel de maancyclus door mijn buurt.

    Heb ik ook last van!
    Als ik mijn spel tijdens een maancyclus opsla en ik start het dan weer, dan begint het spel weer met de cyclus op nieuwe maan. Betekent dus ook dat weerwolven heel lang weerwolf blijven als ik het tijdens volle maan heb opgeslagen... Best irritant...
  • Opties
    deinum89deinum89 Berichten: 7
    oktober 2012 aangepast
    Mijn sim zit vast in zijn weerwolf gedaante,
    Ook als ik op mijn sim klik staat er onder het kopje weerwolf: 'dierlijke instincten voorkomen transformatie'
    Nu is mijn sim best gelukkig, allemaal groene balkjes.
    Is er nog iets anders wat ik dan moet doen?
    Meubels laten krabben en op jacht gaan helpt niet.
  • Opties
    woldtomwoldtom Berichten: 7
    oktober 2012 aangepast
    iemand help me plzzzzz vorig antwoord
  • Opties
    BoortjeBoortje Berichten: 38
    november 2012 aangepast
    Hey hey!

    Ik speel een fee en heb een **** als hartendief.
    Maar ik kom met deze 2 niet verder als hartendief...
    Ze zijn allebij jongvolwasse en allebij single.
    Iemand een idee?

    Groetjes!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    november 2012 aangepast
    ^ Heel veel romantische interacties doen?

    Mijn elixer maak ding doet het niet meer. :S
    Ik kan nog wel studeren, maar geen elixers meer maken, als mijn sim die opdracht krijgt, loopt ze er naar toe, en dan is de interactie weg.
    Opnieuw opstarten, resetsim, verhuizen, niets helpt. :S


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    november 2012 aangepast
    ^Is dat alleen op haar eigen kavel of lukt het in de elixerwinkel ook niet meer?
    Gooi die elixermaker anders eens weg, sla het spel op, sluit het af en start het opnieuw en koop een nieuwe elixermaker. Misschien helpt het?
  • Opties
    Marleentje0611Marleentje0611 Berichten: 6
    november 2012 aangepast
    Wees blij dat dat al je bugs zijn. Mijn spel is praktisch onspeelbaar geworden. Een opsomming van de bugs die ik sinds de nieuwste patch en Bovennatuurlijk heb:

    - Kan de telescoop niet meer gebruiken.
    - Kan geen boek meer voltooien. Als het boek klaar is krijg ik wel te zien hoeveel royalties ik ervoor zou moeten krijgen, maar mijn sim springt weg bij computer en er staat dat ik nog bezig ben met het boek.
    - Ik mis een hoop genres bij het schrijven van boeken, van kinderboeken tot aan varieté.
    - Mijn sims verdwijnen regelmatig. Alleen een eventueel aura is nog te zien, maar ze zijn niet speelbaar. Na enkele uren spelen herstelt zich dit weer, maar is toch gruwelijk irritant.
    - Mijn kindersims kunnen niet meer naar de speciale voorstellingen op school (laatste balletvoorstelling, uitreikingen onderscheidingen, bal enz....)
    - Vampieren zijn niet meer te fotograferen als 'sim in de buurt' vaardigheidsprestatie 'papparazzi'.
    - Je kunt geen schaaktoernooi meer houden (krijg steeds foutmelding dat er geen stoel is).
    - In Moonlight Falls op zich zitten veel bugs; delen van de wereld die zwarte gaten zijn, delen van de wereld die niet te fotograferen zijn.
    - Spel reageert erg schokkerig en loopt vaak vast (muis beweegt nog maar rest doet niks meer)
    - Spel sluit zichzelf regelmatig af (Sims 3 werkt niet meer en wordt afgesloten)
    - Bonehilde werkt een paar uur en loopt dan vast (moet dan eerst haar wegsturen en opnieuw wekken)
    - Geplande acties verdwijnen steeds
    - Ik blijf maar van die rare cadeaus (genaamd omniplant) krijgen die zorgen voor een overvol inventaris en waar je niks mee kunt doen (niet verwijderen, planten)
    - Dan heb ik het nog niet eens over al die sterrenroddls die ik over mezelf te horen krijg (zo'n 20x per dag)
    - En al die telefoontjes voor een date terwijl mn sim getrouwd is en 3 kids heeft (Ook zeker 20x per dag)
    - Er zijn er nog veel meer, maar kan er nu ff niet opkomen...

    Ik ben wat betreft de sims echt zwaar autistisch en wil dat mijn sims één voor één de vaardigheden vol maken inclusief prestaties. Dat werkt dus niet echt meer...

    Ik heb er dus gruwelijk spijt van dat ik deze patch geïnstalleerd heb!!!
  • Opties
    woldtomwoldtom Berichten: 7
    november 2012 aangepast
    Ik heb weer een probleem!

    Ik wou bonehilda wekken, maar toen liep ik vast !
    kon helemaal niks meer en ik vond dit een leuke familie, ik snap hier niks van
  • Opties
    ernaveenendaalernaveenendaal Berichten: 1
    november 2012 aangepast
    Als ik mijn sim laat trouwen met iemand uit de wijk komt die gene niet bij mij in huis, dus kan ik daar niet mee spelen
  • Opties
    redhead0966redhead0966 Berichten: 362
    november 2012 aangepast
    Vraag me af of er meer simmers er last van hebben, heb het nog nergens gelezen:
    Als ik in cas een vrouw heks of fee maak, make-up voor alle outfits doe en dan naar gewone outfits of avondkleding of de andere kledingstyllen dan krijgt mijn sim steeds de bovennatuurlijke donkere kringen onder de ogen make-up. Zwaar iritand.
    Heb vandaag een fee sim gemaakt en toen maar make up per outfit gedaan en als het goed is heeft ze nu geen donkere kringen onder de ogen.

    En de bugs die iedereen heeft sinds jaagetijden had ik dus al voor bovennatuurlijk en erger met bovennatuurlijk.

    Owja nog iets vreemds:
    tijdens het opnieuw installeren van bovennatuurlijk kreeg ik een melding of ik ff schijfruimte wilde vrij maken :shock: Het rare is dat ik nog 859 GB vrije ruimte heb. Toen ik na het kijken naar mn C schijf weer verder ging met instaleren kreeg ik die melding niet meer. Was wel erg vreemd. Stond iets over 20 GB en 18 GB weet alleen niet meer precies wat er stond maar aangezien ik dus nog 859 GB had is dit wel erg raar.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top