Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

omniplant als pakje ,

jaspersejasperse Berichten: 40
hallo , weet iemand wat ik met het pakje met de omniplant moet doen . Via de post ontvangen maar de sims kunnen er niets mee . ze zitten in de rugzak???groeten anja

Reacties

  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    november 2012 aangepast
    Hoi Jasperse,

    Ik heb ze nu ook in mijn inventaris zitten, 4 stuks zelfs.
    Ik ben er ook nog niet achter wat je ermee kan doen.
    Je kunt ze in ieder geval niet cadeau geven.
  • Adintje1988Adintje1988 Berichten: 1,063
    november 2012 aangepast
    Kan je ze wel planten??
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    november 2012 aangepast
    Als het goed is kan je de omniplant zaadjes planten.
    Als de omniplant gegroeid is kan je hem voeren. Datgene wat je hem voert groeit dan aan die plant.
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    november 2012 aangepast
    Adintje1988 schreef:
    Kan je ze wel planten??

    Nee, ik kan ze ook niet planten.
    Dat kan komen omdat ik geen tuinvaardigheid heb, maar ik kan er ook niet op klikken om bijv.b. te verkopen/voeren o.i.d.
  • WINNEPINWINNEPIN Berichten: 173
    november 2012 aangepast
    ik kan ze ook niet planten terwijl ze de vaardigheid 10 hebben.Ik heb er ook vier in de inventaris zitten.
  • Marleentje0611Marleentje0611 Berichten: 6
    november 2012 aangepast
    En ik heb inmiddels 36 van die rottige dingen in mijn overvolle inventaris zitten.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2012 aangepast
    Zou dit een bug zijn.

    Normaal gesproken hoor je pas die zaadjes te krijgen als je tuinvaardigheid hoog genoeg is en je de bijbehorende kans heb voltooid. En zelfs dan krijg je ze niet zomaar met de post, tenzij de sim ze besteld via de brievenbus.

    Zie de paragraaf "Bijzondere kansen"
    http://simsexpressie.weebly.com/tuinieren.html

    Je kan ze toch bewaren tot je sims de benodigde kennis heeft ze te planten.

    Anders kan je ze met een cheat proberen te verwijderen.
    - Open het cheatvenster met ctrl+shift+c
    - Typ in Testingcheatsenabled true
    - Klik op het item dat je wilt verwijderen terwijl je ctrl+shift ingedrukt houdt. In het spel kan je op deze manier ook sims verwijderen, dus voorzichtig.

    Ik weet alleen niet of dit lukt met het zaadje in de inventaris dus wellicht moet je het er eerst uitslepen op een tafeltje, of de grond ofzo en dan bovenstaande proberen.
  • maeyckenmaeycken Berichten: 29
    november 2012 aangepast
    Ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn mannetjesSim heeft er inmiddels ook 5 in zijn inventaris en kan er helemaal niets mee. Mijn vrouwtjesSim heeft wel het hoogste niveau van Tuinieren behaald en zou er, voor zover ik weet, dus iets mee moeten kunnen, maar omdat mijn mannetjesSim er niets mee kan (ook niet cadeau geven, of ergens heen slepen, of desnoods verwijderen), blijven ze in zijn inventaris zitten. En ze lijken inderdaad te verjongen... hoop niet dat ik er straks ook 60 heb!
  • maeyckenmaeycken Berichten: 29
    november 2012 aangepast
    SimLibby schreef:
    Zou dit een bug zijn.

    Normaal gesproken hoor je pas die zaadjes te krijgen als je tuinvaardigheid hoog genoeg is en je de bijbehorende kans heb voltooid. En zelfs dan krijg je ze niet zomaar met de post, tenzij de sim ze besteld via de brievenbus.

    Zie de paragraaf "Bijzondere kansen"
    http://simsexpressie.weebly.com/tuinieren.html

    Je kan ze toch bewaren tot je sims de benodigde kennis heeft ze te planten.

    Anders kan je ze met een cheat proberen te verwijderen.
    - Open het cheatvenster met ctrl+shift+c
    - Typ in Testingcheatsenabled true
    - Klik op het item dat je wilt verwijderen terwijl je ctrl+shift ingedrukt houdt. In het spel kan je op deze manier ook sims verwijderen, dus voorzichtig.

    Ik weet alleen niet of dit lukt met het zaadje in de inventaris dus wellicht moet je het er eerst uitslepen op een tafeltje, of de grond ofzo en dan bovenstaande proberen.

    Helaas werkt bovenstaande niet. Je krijgt de optie "Voorwerp..." niet wanneer je op een voorwerp in de inventaris klikt. Vooralsnog heb ik dus nog steeds 5 nutteloze pakketjes in mijn Sim's inventaris. :(
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2012 aangepast
    ^ Kan je het zaadje niet uit de inventaris slepen, op de grond ofzo, en het daarna nog eens proberen?
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    november 2012 aangepast
    SimLibby schreef:
    ^ Kan je het zaadje niet uit de inventaris slepen, op de grond ofzo, en het daarna nog eens proberen?

    Hoi SimLibby,

    De omniplant zit in de inventaris in de vorm van een cadeautje.
    Je kunt er niet op klikken, verslepen of verwijderen.
    Heel vreemd.
    Ik haal nu de post maar niet meer op :D
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2012 aangepast
    ^ Ah, bedankt voor de verduidelijking. Wat vervelend, geen idee hoe dit dan opgelostt kan worden.

    Ik had wel bedacht de sim op te slaan in het depot in CAS, en deze sim dan te laden en te plaatsen in het huishouden (nadat je de andere uit huis had geplaatst). Maar dan is de sim niet alleen de inhoud van de inventaris kwijt (wat je natuurlijk voor een (omni) deel wil maar je wilt denk ik niet alles kwijt) maar ook al de vorderingen, kennissen, herinneringen, werk, etc. Het heeft ook geen nut de sim op te slaan in de bibliotheek want dan wordt de inventaris ook bewaard.

    Je kan af en toe een flut sim gebruiken om de post op te halen, bijv. eens per simmaand (bijv. wanneer er boeken zijn geschreven en worden bezorgd, certificaten na het behalen van vaardigheden niveau 10). Die flut sim plaats je, vanuit stad bewerken in het huishouden, laat de post ophalen, de post (tenminste dat wat je wilt) sleep je uit zijn/haar inventaris naar/op jouw sims (dan wordt het in deze inventaris geplaatst) en hierna plaats je de flut sim weer uit huis. Beetje omslachtig, maar de flut sim heeft dan al die rugzakjes met omnizaadjes.

    Maar goed ook, dat je de post niet hoeft op te halen om de rekeningen te betalen aangezien je vanzelf de melding krijgt dat de rekeningen betaald moeten worden.
  • treintrientreintrien Berichten: 492
    november 2012 aangepast
    Deze heb ik ook. Vijf keer een heel raar onklikbaar rood-met-wit pakje.

    Mijn sim-oma, die ze heeft gekregen, kan omniplanten planten, dus dat is het probleem niet. Ze had er geen besteld, verder.

    Ik krijg de pakjes op geen enkele mogelijke manier uit de inventaris.

    Bijna niet meer grappig, want mijn simmetje sleept al zoveel zooi mee.

    Ik heb namelijk hetzelfde met een ge-erfde stylistenmap, de sleutelsteen voor alle sloten van wereldavonturen (die kan ik alleen overerven, dus niet weggeven of weggooien en een pieper van een agent. Ook van een voorouder.

    Misschien toch een bugje?

  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    november 2012 aangepast
    Ik ben er eindelijk uit:
    De omniplant cadeau in je inventaris waren (volgens mij) alle interacties met andere sims die jou wel zien zitten.
    Nadat ik jaargetijden geïnstalleerd heb komen die cadeautjes niet meer in mijn inventaris, maar wel de meldingen van andere sims(soort van liefdesbrief).

  • treintrientreintrien Berichten: 492
    november 2012 aangepast
    Ik krijg ze na het installeren van Jaargetijden nog steeds ... snif...

    Consuelathefirst, heb jij ook de uitbreiding Bovennatuurlijk? Want dat is de enige uitbreiding die ik niet heb. En dan zijn we er uit, dan is er daar iets mee.

    Nu laat ik alleen mijn simopa nog post halen, dan kan ik hem zo tegen 't einde van zijn leven laten verhuizen, als alles goed is neemt hij dan al die rommel mee, toch?
    Die grafsteen kan ik dan als het goed is ophalen bij het mausoleum, zodat ik toch mijn alfabetqueeste kan doen.

    Sinds mijn sims de beloning 'nooit meer rekeningen' hebben, kan ik ook niks meer met de rekeningen. Die komen wel aan in de inventaris, maar zijn vervolgens niet meer aanklikbaar.

    Iemand een slimmere oplossing voor de overvolle inventaris?
    Alvast bedankt voor het meedenken!
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    november 2012 aangepast
    treintrien schreef:
    Ik krijg ze na het installeren van Jaargetijden nog steeds ... snif...

    Consuelathefirst, heb jij ook de uitbreiding Bovennatuurlijk? Want dat is de enige uitbreiding die ik niet heb. En dan zijn we er uit, dan is er daar iets mee.

    Nu laat ik alleen mijn simopa nog post halen, dan kan ik hem zo tegen 't einde van zijn leven laten verhuizen, als alles goed is neemt hij dan al die rommel mee, toch?
    Die grafsteen kan ik dan als het goed is ophalen bij het mausoleum, zodat ik toch mijn alfabetqueeste kan doen.

    Sinds mijn sims de beloning 'nooit meer rekeningen' hebben, kan ik ook niks meer met de rekeningen. Die komen wel aan in de inventaris, maar zijn vervolgens niet meer aanklikbaar.

    Iemand een slimmere oplossing voor de overvolle inventaris?
    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Hoi Treintrien,

    Ja ik heb alle uitbreidingen, dus ook bovennatuurlijk.
    Wat jij had is nu bij mij, na het installeren van seizoenen, dus nu opgelost.
    Jammer dat EA de patch update heeft gedaan als mensen seizoenen niet willen installeren.
    Dan zitten zij met cadeautjes opgescheept waar zij niets mee kunnen.
  • Andr3aLiCyAndr3aLiCy Berichten: 217
    november 2012 aangepast
    Hey allemaal!
    Ik ben dolblij om te weten dat ik niet de enigste was!
    Ik liet mijn Sim de post halen en plots haalde ze er een pakje uit. Meteen daarna werd ze voor de deur geplaatst in neutrale houding, alsof Resetsim is geactiveerd.. En toen had ik 2 pakjes in mijn inventaris! Het zijn witte pakjes met een rode strik, ik kan er helemaal niks mee! Ik krijg Jaargetijden nog lang niet, dus ik heb geen idee wat te doen.. Is er een andere manier om het eruit te krijgen?
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    november 2012 aangepast
    Andr3aLiCy schreef:
    Hey allemaal!
    Ik ben dolblij om te weten dat ik niet de enigste was!
    Ik liet mijn Sim de post halen en plots haalde ze er een pakje uit. Meteen daarna werd ze voor de deur geplaatst in neutrale houding, alsof Resetsim is geactiveerd.. En toen had ik 2 pakjes in mijn inventaris! Het zijn witte pakjes met een rode strik, ik kan er helemaal niks mee! Ik krijg Jaargetijden nog lang niet, dus ik heb geen idee wat te doen.. Is er een andere manier om het eruit te krijgen?

    Hoi Andr3aLiCy,

    Ik denk dat je moet wachten op een patch van EA.
    En zolang dat er nog niet is....je post niet meer ophalen :mrgreen::mrgreen:

    Sterkte...
  • MyLadyMagicMyLadyMagic Berichten: 43
    november 2012 aangepast
    Treintrien schreef:
    Sinds mijn sims de beloning 'nooit meer rekeningen' hebben, kan ik ook niks meer met de rekeningen. Die komen wel aan in de inventaris, maar zijn vervolgens niet meer aanklikbaar.

    Heya,

    Mijn Simmetje heeft die beloning niet,maar krijgt naast haar gewone rekeningen,die ze wel kan betalen als ze in haar inventaris verschijnen,ook deze rekeningen,maar op andere momenten.Met deze laatsten kan ze totaal niks mee doen,net als met die Omniplantcadeautjes.Ik heb zowel Bovennatuurlijk als Jaargetijden en tja ik heb ze pas gekregen nadat ik Jaargetijden heb geïnstalleerd.

    Groetjes,
    MyLadyMagic.
  • treintrientreintrien Berichten: 492
    december 2012 aangepast
    Nieuw spel gestart.
    Sim heeft tuinieren 10 en kan kaas en eieren planten.
    Ze hebben nog geen pakjes gehad.

    Ook geen onbetaalde rekeningen.
    Ik wacht af...
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2012 aangepast
    The Sims Wiki schreef:
    There is a glitch that prevents Sims from ordering omniplant seeds via mailbox normally after patch 1.17, this is because the Sim's action queue will be automatically dropped when they reach the mailbox. But there is a method for the Sim to bypass the glitch and order the omniplant seed via mailbox normally.
    Bron
  • treintrientreintrien Berichten: 492
    december 2012 aangepast
    Haha, dat is wel lief Libby ;)

    Alleen krijgen we te veel pakjes en niet te weinig ;)

    Ik heb nu het hele zaakje er af gegooid en opnieuw geinstalleerd.

    Maar dit is wel de laatste keer dat ik opnieuw begin.

    Word er wel een beetje narrig van...
  • JertanlizJertanliz Berichten: 36
    december 2012 aangepast
    Hoi, iedereen
    vanavond kreeg ik ook dezelfde probleem met omniplant.Nadat mijn sim uit Egypte terugkwam, kreeg ik twee pakjes omniplant in mijn inventaris - waarmee kan ik niks doen ( tuinvaardigheid op 10), en ook mijn festivalkartjes opeens vermeningvuldigen( voor vakantie had ik 850 en na vakantie 3.440).
    Verwijderen pakjes lukt het niet. Heeft iemand nog tips? Ik heb alle uitbreidingen , die ik niet zo lang geleden alles opnieuw geinstallerd.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • comasyouarcomasyouar Berichten: 18 Brabbelende Baby
    december 2012 aangepast
    Ik kreeg die pakjes omniplanten pas in mijn inventaris nadat jaargetijden al was geïnstalleerd. Ik heb ook heel veel rekeningen in mijn inventaris zitten waar ik niets mee kan doen. Beetje storend maar ja...
  • justenmeertensjustenmeertens Berichten: 116
    december 2012 aangepast
    Ik heb er ook twee, alleen lijkt het dat twee pakjes door elkaar heen zitten!
  • MaestrogirlMaestrogirl Berichten: 5
    december 2012 aangepast
    @consuelathefirst: ik heb er juist sinds jaargetijden last van...
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    december 2012 aangepast
    Maestrogirl schreef:
    @consuelathefirst: ik heb er juist sinds jaargetijden last van...


    :mrgreen: hahaha, ja dat kan ook....
    Ik heb er gelukkig geen last meer van.
    Als ik nu post krijg dan is het een liefdesbrief in plaats van een omnipakje.
    Succes in ieder geval.
  • DanmanNefariusDanmanNefarius Berichten: 53 Denderende Dreumes
    december 2012 aangepast
    ik heb dit ook, elke keer als ik dus de post vergeten was op te halen voor ik teruggestuurd word van vakantie. dat gedoe met sims die je wel zien zitten en je dus non-stop cadeaus sturen is de oorzaak hiervan denk ik, want steeds als ik dus de post vergeet te halen krijg ik de melding dat alle post is meegenomen en heb ik die zooi in mn inventaris zitten (onverplaatsbare cadeaus en rekeningen). dit moet echt gepatchd worden, want het is enorm irritant.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top