Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Slaapverhaaltje; Hoe moet dit?

Mijn sim heeft als wens een verhaaltje voor te lezen aan zijn peuter en zijn oudere kind. Hoe moet dit. De baby was moe en er was een peuterboek aanwezig op de kavel, maar de optie kwam maar niet.

Wie weet hoe dit wel moet?

Reacties

  • Opties
    Janicke1990Janicke1990 Berichten: 2,514 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2011 aangepast
    Als je op het boek klikt dan? Volgens mij moet het kind wel echt slaperig zijn. Ik heb dit nog nooit zelf geprobeerd, bij mij gaat het altijd automatisch *-) Het kind vraagt dan aan de moeder of die en verhaaltje voor wil lezen, dus misschien is het ook wel een interactie ?
  • Opties
    __Samsoncore__Samsoncore Berichten: 15
    oktober 2011 aangepast
    Ik vraag me dit ook steeds af
    Ik heb het zelfs geprobeerd met het boek in mijn inventaris te steken. Niets werkt...
  • Opties
    R0peR0pe Berichten: 90 Denderende Dreumes
    november 2011 aangepast
    Het kind/ peuter moet inderdaad moe zijn. De humeurbalk van slapen moet dan geel zijn. Een kind kan het zelf vragen, maar je kan het ook aanbieden. Je moet dan wel een goede band hebben met het kind. Anders kan je de interactie iet doen. Peuterboekjes moet je in je inventaris hebben. Bij kinderen is een boekenkast met boeken voldoende.


  • Opties
    Paulina17Paulina17 Berichten: 522 Studerende Student
    november 2011 aangepast
    Zodra je peuter/kind moe is (slaperig). Kun je op je sim klikken en kiezen voor 'In slaap lezen'. Dan krijg je een menu voor een boek kiezen en dat boek wordt dan ook uit de boekenkast gepakt. Dus nadat je daar op hebt geklikt, loopt je sim naar de boekenkast om dat boek te pakken, dan brengt je sim de peuter naar de bed. (Kinderen gaan, als ze in een hoogslaper slapen of in het bovenste bed van een stapelbed, in het bed van hun ouders liggen.) Je sim stopt pas met voorlezen zodra je peuter/kind zo'n 30 minuten (in simtijd) slaapt.
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    december 2011 aangepast
    Je kind hoeft zelfs niet eens moe te zijn, het gaat gewoon altijd via een interactie tussen ouder-kind/kind-ouder.

    x.
    b7n6uom3g173.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top