Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

SimsExpressie

«1345678
SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
augustus 2020 aangepast in Fansites
Hoi iedereen,

Ik heb ook een fansite(s). Het is allemaal begonnen met SimsExpressie. Iets later volgde mijn andere twee websites. Ik werk alleen en met heel veel plezier aan mijn sites al zijn er wel bronnen (om te lezen, dingen te controleren, uit te zoeken, afbeeldingen mee te maken, etc.) waar ik dankbaar gebruik van maak. Sommige spelers zijn "verslaafd" aan De Sims, ik ben vooral erg "verslaafd" aan het werken aan mijn sites. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik breng nu eenmaal graag informatie in kaart, op een georganiseerde en overzichtelijke wijze, en vind het geweldig om dat ook allemaal een beetje leuk aan te kleden en op te maken. Ik doe niet aan Facebook, Twitter, Instagram of weet ik veel wat (niet voor mijn sites en niet persoonlijk). Die mediums hebben me nooit getrokken en bovendien zou ik er een dagtaak aan hebben om dat allemaal geüpdate te houden, terwijl ik een eenmans (vrouw) operatie ben. Sinds kort heb ik wel een Flickr. account, omdat de afbeeldingen in de gidsen met nieuwe voorwerpen op mijn site een eeuwigheid duurde om te laden (edit: flickr. account opgezegd, zie updates verderop). Ook heb ik een Box account voor mijn CAW resources (zie verderop). Een overzicht van mijn sites:

SimsExpressie => offline per 24-08-2020 / zie updates verderop.
SimsExpressie is een website over De Sims Middeleeuwen, De Sims 3, De Sims 4 en de Creëer een Wereld-tool (caw) om te helpen optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van deze spellen, zoals en onder meer het maken van je eigen wereld met caw voor De Sims 3. Zie de site map voor een snel en uitgebreid overzicht over wat je op mijn site kan vinden.

De Sims Middeleeuwen Gids => offline per 24-08-2020 / zie updates verderop.
Over het aparte spel De Sims Middeleeuwen en de bijbehorende uitbreiding Piraten en Adel. Zie de site map voor een snel en uitgebreid overzicht over wat je hier kan vinden.

CAW Resources => offline per 24-08-2020 / zie updates verderop.
SimsExpressie CAW Resources => correcte link / zie updates verderop.
Resources van EA (store) werelden: texturen (wegens en terreinverf), hoogtekaarten, INI bestanden & Colour ramps en Afgelegen terrein (distant terrain/DT). Deze resources kunnen gratis en zonder registratie gedownload worden vanuit mijn Box account en geïmporteerd worden in je eigen gemaakte wereld(en). Op deze site staan ook de handleidingen die uitleggen hoe je dat moet doen, al heeft iedere download ook een Readme bestand die hetzelfde uitlegt. Op SimsExpressie kan je bovendien ook veel CAW handleidingen vinden, voor de beginner en gevorderde bouwers, die onder meer uitleggen hoe je nu precies een eigen wereld maakt en wat daar allemaal bij komt kijken.

Kom gezellig langs en kijk eens rond. Er staat veel leuke, behulpzame en informatieve informatie op mijn sites: of je nu een (technisch) probleem hebt, wat nieuws wil leren, creatief iets in elkaar wil knutselen of ... etc. Het kan allemaal! ;)<3


BELANGRIJKE UPDATES

11 augustus 2020
Ik heb besloten mijn websites SimsExpressie, De Sims Middeleeuwen Gids en SimsExpressie CAW Resources OFFLINE te halen per maandag 24 augustus 2020 (zie desgewenst ook deze mededeling). Mijn CAW Resources kunnen wel gedownload blijven worden na die datum alleen dus niet meer vanaf mijn website maar rechtstreeks vanuit mijn Box account: SimsExpressie CAW Resources.

15 november 2018
Ik kreeg bericht van mijn Flickr. account waar ik sommige afbeeldingen voor mijn websites host. Dit account had altijd gratis 1 TB ruimte om afbeeldingen in op te slaan maar met ingang van januari 2019 gaan ze dit beperken tot 1.000 afbeeldingen. Ik had meer dan 10.000 afbeeldingen in dit account en uitzoeken welke afbeeldingen ik hou en verwijder is een onmogelijke klus gebleken. Toen ik met veel moeite het aantal had teruggebracht tot 1.600 afbeeldingen, werd het steeds lastiger te bepalen welke afbeeldingen te houden en welke te verwijderen. In mijn frustratie (van 1 TB naar 1000!!!) en ongenoegen om afhankelijk te zijn van dit account heb ik dit account toen maar verwijderd.

6 juni 2018
Met veel plezier en toewijding heb ik de afgelopen jaren aan mijn websites gewerkt. Evengoed heb ik besloten dat het tijd is om te stoppen. Mijn drie websites blijven wel up and running, oftewel beschikbaar voor bezoekers. Vanaf heden voeg ik alleen geen nieuwe content meer toe aan mijn website(s): ik zal geen handleidingen meer maken of op een andere manier met mijn websites bezig zijn. Mijn volledige bericht rond deze beslissing vind je op de thuispagina van SimsExpressie en op dit forum in dit bericht.
Post edited by SimLibby on

Reacties

  • X_MariiX_Marii Berichten: 39
    oktober 2011 aangepast
    Ziet er erg goed uit zeg!

    ik zelf snap niets van die caw maar ik ga jou site ff goed bekijken :D
  • BrutalityBrutality Berichten: 153
    oktober 2011 aangepast
    Ik wil je ook nog eens langs hier laten weten dat ik je site echt super vind.
    Deze heeft me al meermaals geholpen! :wink:
  • devenydekortdevenydekort Berichten: 31
    oktober 2011 aangepast
    srry hoor, maar ik vind het veel ste moeilijk uitgelegd
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    oktober 2011 aangepast
    Brutality en X_Marii, bedankt voor jullie leuke reactie.


    devenydekort
    Wat vindt je te moeilijk uitgelegd?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    oktober 2011 aangepast
    Gefeliciteerd!

    Je hebt een site weten te creëren, waar volgens mij nog niemand echt aandacht aan besteed hebt.
    Net als Nefje voegt jouw site dus echt iets toe aan het huidige fansite landschap.

    En het ziet er nog heel mooi uit ook. ;)

    Ik heb eind december een paar weken vrij, dan wil ik hier ook eens mee gaan beginnen.
    Heb je ook een "start voor Dummy's", dus tuts die je in een bepaalde volgorde moet volgen, met "opdrachtjes" om het onder de knie te krijgen?
    Dat zou voor mij ideaal zijn. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    oktober 2011 aangepast
    Deborah schreef:
    Gefeliciteerd!

    Je hebt een site weten te creëren, waar volgens mij nog niemand echt aandacht aan besteed hebt.
    Net als Nefje voegt jouw site dus echt iets toe aan het huidige fansite landschap.

    En het ziet er nog heel mooi uit ook.

    Ik heb eind december een paar weken vrij, dan wil ik hier ook eens mee gaan beginnen.
    Heb je ook een "start voor Dummy's", dus tuts die je in een bepaalde volgorde moet volgen, met "opdrachtjes" om het onder de knie te krijgen?
    Dat zou voor mij ideaal zijn.

    Sorry voor de dubbelpost, ik wilde zeker weten dat je snel zou zien dat ik gereageerd hebt.

    Dank je wel voor je leuke reactie. Ik moest laatst nog aan je denken toen ik mijn "appartementen bouwen" tutorials online zette. Je hebt ooit ergens geschreven dat je dit miste en dat dit er wel duidelijk was met De Sims 2. Dus ik hoop dat mijn tutorials je goed bevallen.

    Maar goed, tutorials voor dummies dus. Bedoel je caw tutorials?
    Ik heb geen tutorials met opdrachtjes, al gebruik ik wel veel afbeeldingen die demonstreren wat ik schrijf. Dus aan de hand van die afbeeldingen kan je zelf dingen makkelijk uitvoeren en heb je in zekere zin opdrachtjes. Al mijn tutorials heb ik eerst zelf uitgevoerd, ook omdat ik dan van het hele proces foto's kan maken. Voor wat betreft CAW heb ik een tutorial gemaakt: Een begin maken. Hier schijf ik wel stap voor stap hoe je nu het best kan beginnen. Ik noem een aantal tutorials die je het best kan lezen en een aantal filmpjes die je het best kan kijken. Als het gaat om caw heb je niets aan half werk en een goede voorbereiding daar ga je echt profijt van hebben. Vervolgens beschrijf ik hoe je het best kan starten aan een wereld aan de hand van gebruikerservaringen. Een begin maken in CAW kan namelijk best lastig zijn weet ik uit ervaring. Ook heb ik een tutorial "Vraag en antwoord" en een "Beginnershandleiding". Ook weer met afbeeldingen die je zelf kan uitvoeren.

    Als je een concreet idee hebt, dan hoor ik dat graag. Ik bedoel nog iets concreter dan een turorial met opdrachtjes maken. Maar bijv. opdrachtjes maken om wat? te leren. Mijn website heeft ook een contactformulier dus voel je vrij hier gebruik van te maken.

    V Dank je wel.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2011 aangepast
    Wauw! Mooi SimLibby!! :thumbup:
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Lis0Lis0 Berichten: 4,098
    november 2011 aangepast
    Erg mooie site Libby! Ik heb net even het contactformulier ingevuld omdat ik zag dat er twee oude verwijzingen op je website staan. Eén naar mijn Gekke-Coole-Downloads 2 topic van de Sims 2 site en één naar mijn freewebs website.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2012 aangepast
    Lis0 schreef:
    Erg mooie site Libby! Ik heb net even het contactformulier ingevuld omdat ik zag dat er twee oude verwijzingen op je website staan. Eén naar mijn Gekke-Coole-Downloads 2 topic van de Sims 2 site en één naar mijn freewebs website.

    Dank je. Ik heb je bericht ontvangen en gereageerd. Ik heb de links aangepast. Bedankt voor het doorgeven.

    Er staan inmiddels meer tutorials online:

    De Sims 3
    Een zwembad maken: onder meer hoe maak je nu een rond zwembad
    Uitstoter van mist: Hoe werkt het, Lijsten met effecten, Beelden bij effecten
    Beschikbare werelden
    Vereiste en aanbevolen voorwerpen per kaveltype
    Koopmodus en bouwmodus
    Appartementen maken: Appartementen gebouwen maken, Metropolitische gebouwen maken, Appartementen maken zonder Na Middernacht

    Ook is mijn studio aangevuld met nieuwe creaties: Appartementen, De Sims Middeleeuwen, woonhuizen en openbare kavels.

    Hobbyhoek
    Atelier: woonhuizen en collecties zijn aangevuld met onder meer een Middeleeuwse collectie.

    Creëer een Wereld
    Maten rabbitholes en kavels: Rabbitholes, Afmetingen openbare kavels per stad en per type, Kavels in de spelbibliotheek
    Beschikbare kaveltypes: vereiste en aanbevolen voorwerpen per kaveltype.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    november 2011 aangepast
    Dat ik hier nog niet gereageerd had. :-o
    Hoe dan ook, erg handige website! Het is fijn om te zien dat iemand zich richt op de Nederlandstalige fans. Veel Nederlandse fans zullen zeker wat hebben aan deze uitgebreide informatie. :D
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    ^ Dank je Nefje

    Updates:

    Het forum bij SimsExpressie is open. Hoera !

    Ik zou het leuk vinden als jij, degene die dit leest, je registreert want dan heb je volledige toegang. Zelfs als je er voor kiest je niet te registreren heb je toegang tot bijna alles, alleen lezen toegang, dat wel. Het forum heeft een handige indeling, met onder meer een De Sims 3 en een Creëer een Wereld-tool gedeelte, Een Hobbyhoek en een Off-topic gedeelte. Bovendien staan er bij ieder gedeelte overzichten met bijbehorende handleidingen, programma's, etc. en links naar de handleidingen en programmma's. Zo is alles wat jij nodig hebt om de mogelijkheden van De Sims 3 en CAW te benutten samengebracht binnen het forum en is op bijna iedere vraag wel een antwoord te vinden. En staat het antwoord er niet tussen, kan je het niet vinden, of kom je er niet uit, dan kan je ook je vragen stellen op het forum en dan komen we er samen, en hopelijk met behulp van anderen, wel uit!

    Ik heb veel gelezen, het forum ingesteld en nu zal de praktijkervaring mij laten zien of ik het forum handig heb ingesteld. Een forum managen en instellen is nieuw voor me dus mocht nu blijken dat iets niet handig werkt dan kan je me dat laten weten via het contactformulier. Dank je wel.

    Op SimsExpressie heb ik een aantal pagina's bewerkt, anders ingericht en toegevoegd. Ook heb ik een nieuwe tutorial gemaakt en online gezet: Uploaden. Sims, dieren, huishouden, etc. Ook staat hier hoe je afbeeldingen kan uploaden en avatars kan instellen.

    Downloaden en uploaden
    Zelf ontwerpen
    Diverse handleidingen
    Contactgegevens EA
    CAW: voor gevorderden

    Verder heb ik de Links opgedeeld in twee pagina's: Fansites en Software.

    Voor zover de updates.
    Tot de volgende keer ...
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2012 aangepast
    Updates:

    De site heb ik in een nieuw jasje gestoken met een layout die beter aansluit bij mijn smaak en die beter werkt bij wat ik wil. Voor mezelf vind ik het een leuke ontwikkeling dat ik nu een beetje door krijg hoe ik het html bestand van de designs kan aanpassen. Leuk!

    Ook heb ik onderaan de pagina's handige navigatiebuttons geplaatst zodat je makkelijk van de ene naar de andere pagina kan of snel naar het begin van de pagina kan verspringen. Verder zijn er een aantal tips en pagina's bijgekomen en/of bewerkt:

    Site map
    Site nieuws

    De Sims 3:
    Downloaden en uploaden: Hier staan tutorials maar inmiddels ook een aantal downloads die ik zelf erg gaaf vind: van game mods tot ontgrendelde objecten.

    De Sims 3 Technische ondersteuning:
    Tip 11 Freezes & Lags Mensen die last hebben van bevriezend beeld/sims in de vakantielanden terwijl de achtergrondgeluiden doorlopen, hier staat een oplossing.
    Tip 12 Oplossingen zoeken

    Creëer een Wereld tool:
    Mijn caw ervaringen

    Wat vermaak ik me enorm met deze website. Ik vind het erg leuk om te doen, ik loop alleen altijd een beetje achter op mijn ideëen want die blijven stromen en kunnen niet zo snel vormgegeven worden als dat ze komen. SimsExpressie blijft zo wel in ontwikkeling. Dus zelfs als je het aanbod van SimsExpressie al goed kent, blijf toch langskomen aangezien het aanbod groeit.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    Updates:

    Tip 14 PC prestaties verbeteren
    Hoe snel je computer ook is als hij nieuw is, na verloop wordt een computer langzamer. Gelukkig zijn er tal van manieren om Windows sneller te maken en je computer beter te laten werken zonder nieuwe hardware te installeren. Hier volgen enkele tips om de algehele prestaties van je computer te verbeteren en optimaliseren waardoor de De Sims 3 speelprestaties ook kunnen verbeteren. Hier staan meer dan 20 manieren hoe je de pc prestaties kan opkrikken.

    Ook heb ik tip 9 "verwijder en installeer" opgesplitst in twee tips voor de overzichtelijkheid:
    Tip 9 De Sims 3 verwijderen
    Tip 10 De Sims 3 (her)installeren

    Hobbyhoek: Uitdagingen.
    Ik kwam laatst het blog van ElineGe tegen en dat vond ik zo leuk en daar wilde ik op mijn site naar linken. Ik vond echter dat ik hier geen geschikte plaats voor had en dus heb ik plaats gecreëerd door het onderdeel Uitdagingen toe te voegen. Hier staan Generatie uitdagingen en Bouw uitdagingen en nog meer uitdagingen. Ook staat hier een onderdeel Blogs met uitdagingen waar ik dus link naar Bright shadow van ElineGe en nog naar een paar andere blogs die gemaakt zijn om uitdagingen op bij te houden.

    Ook is het Atelier uitgebreid met Familie De Bont (met dank aan Deborah).

    De Sims 3: Registratiebeloningen.
    Geldigheidsduur simpunten - Gratis 1000 simpunten - Store materiaal gratis downloaden of kopen - Mijn account: store materiaal (gratis en aankopen) terugvinden en simpunten kopen - Registratiebeloningen - Gratis spullen (bij de laatste twee link ik naar de betreffende pagina of topic).

    Er is een nieuw onderdeel bij de Downloads bijgekomen: Werelden.

    Verder heb ik hier en daar wat pagina's verplaatst en bijgewerkt zoals onder meer de Bibliotheek.

    Tot zover, de updates van SimsExpressie.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • j00eyj00ey Berichten: 57
    februari 2012 aangepast
    Ik ben erg blij met je website, SimLibby. Het heeft een goede overzicht en een aantal zeer leuke ideeën, wat mij overigens erg veel helpt met het bouwen van mijn eigen werelden!

    Dankje!
  • yannickva471yannickva471 Berichten: 50
    februari 2012 aangepast
    Nice site :) Binnenkort ga ik een reclame gedeelte op mijn website maken, daar kan ik deze ook wel bij zetten, want met die CAW tutorials zou iederee wel blij zijn :mrgreen:http://sims3xD.wordpress.com/
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    februari 2012 aangepast
    yannickva471 schreef:
    Nice site. Binnenkort ga ik een reclame gedeelte op mijn website maken, daar kan ik deze ook wel bij zetten, want met die CAW tutorials zou iederee wel blij zijn http://sims3xD.wordpress.com/

    Haha, en je bent alvast begonnen met reclame maken voor jouw site.

    Hij staat er tussen hoor!
    http://simsexpressie.weebly.com/fansites.html

    Hier staat tevens een banner van mijn site. Als je linkt naar mijn site, wat ik natuurlijk erg cool vindt, dan waardeer ik het als je deze banner gebruikt. Dank je.

    j00ey schreef:
    Ik ben erg blij met je website, SimLibby. Het heeft een goede overzicht en een aantal zeer leuke ideeën, wat mij overigens erg veel helpt met het bouwen van mijn eigen werelden! Dankje!

    Jij ook bedankt. Hartstikke leuk om te horen en fijn dat je er veel aan heb. Veel plezier met het maken van je eigen unieke wereld.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    februari 2012 aangepast
    Je hebt een hele mooie site gemaakt, Libby.
    Zoals je vast wel gezien heb verwijs ik vaak mensen door naar jouw site. Het scheelt in ieder geval heel vaak hetzelfde te moeten intikken.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    februari 2012 aangepast
    LinSyl schreef:
    Je hebt een hele mooie site gemaakt, Libby. Zoals je vast wel gezien heb verwijs ik vaak mensen door naar jouw site. Het scheelt in ieder geval heel vaak hetzelfde te moeten intikken.

    Dank je wel. Ik heb inderdaad gezien dat je regelmatig naar SimsExpressie verwijst. Leuk !!! En bedankt. Het is ook prettig om niet steeds hetzelfde te hoeven intikken, dat is één van de voordelen van een website. Ik heb zelf hierin wel geduld (ik denk jij ook) maar vanaf nummer 40 begint het toch vermoeiend te worden (waar de vragenstellers natuurlijk niets aan kunnen doen, immers de meeste stellen hun vraag voor de 1e keer, dus als je vragen heb gewoon stellen). Dan is het echt een uitkomst om hier een pagina over aan te maken om vervolgens alleen nog maar de link te geven wanneer het nodig is. En daarbij, het is gewoon zoooo leuk om zo'n site leuk te lay outen en in te richten. Ik ben gek op grafische vormgeving.

    Als je ooit nog feedback heb of aanvullingen voor SimsExpressie dan weet je het contactformulier te vinden.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    Ik heb niet stilgezeten. SimsExpressie is wederom uitgebreid met, wat mij betreft, handige informatie.

    Het De Sims 3 gedeelte is aangevuld met een nieuw onderdeel: De Sims 3 Simologie.

    Hier vindt je de volgende onderwerpen:

    - Boeken: algemeen, vaardigheid, bladmuziek, ontwikkeling kindertijd, visboeken en recepten. Daarbij komt ieder hoofdstuk met aanvullende handige informatie.
    - Verzamelen: dit onderdeel is nog onder constructie.
    - Levenslange beloningen: voor sims en dieren.
    - Levenswensen
    - Eigenschappen: voor sims, dieren en de verborgen eigenschappen.
    - Vaardigheden: atletisch, beeldhouwen. De rest van de vaardigheden zijn nog onder constructie maar ik heb de bijbehorende handleidingen gelinkt zodat je in ieder geval wel te weten komt wat je wilt weten.
    - Loopbaan Sims: full-time banen, part-time banen en registreren als zelfstandige.

    Ook heb ik bij De Sims 3 Tutorials sommige pagina's verplaatst en één pagina hernoemd: "Waar staan de voorwerpen" heet nu Koopmodus en Bouwmodus en heb ik onderverdeeld onder een nieuwe pagina, namelijk Bouwen en kopen. De onderdelen "Tips voor bij het bouwen" en "Stad bewerken en kavels" zijn hier ook naar toe verhuisd. Hier en daar heb ik nog wat kleine wijzigingen doorgevoerd.

    Verder is er nog een De Sims 3 onderdeel bijgekomen Uitbreidingen en accessoires. De onderdelen "Registratiebeloningen" en "Beschikbare werelden" zijn hier naar toe verhuisd. Binnenkort zal dit onderdeel uitgebreid worden met nieuwe pagina's. Wanneer dat is gebeurt zal ik dat ook in dit topic vermelden.

    Het grootste gedeelte van de site is inmiddels bijgewerkt met Showtime. De Vereiste en aanbevolen voorwerpen per kaveltype nog niet helemaal, maar daar ben ik mee bezig. Al het bovengenoemde is wel bijgewerkt evenals de onderdelen bij Maten rabbitholes en kavels, zoals de rabbitholes.

    De Hobbyhoek is uitgebreid met een Collectie. Van Deborah mag ik de opdrachten die zij bedenkt voor Build My Dream - seizoen 4 op mijn site vermelden. En ik heb besloten dat ik het handiger vind om hier een collectie van te maken aangezien dit seizoen uiteindelijk uit veel opdrachten zal bestaan: Build My Dream Seizoen 4.

    Blijf op de hoogte via de Site nieuws op SimsExpressie.
    Voor een snel overzicht wat je op SimsExpressie kan vinden kan je kijken bij de Site map.

    Tot de volgende keer!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    SimLibby schreef:
    - Verzamelen: dit onderdeel is nog onder constructie.

    Het onderdeel Verzamelen is inmiddels voor een groot deel klaar:

    Edelstenen, metalen en ruimtestenen
    Een overzicht van alle edelstenen, metalen en ruimtestenen die er zijn en in welke vakantielanden welke edelstenen en metalen te vinden zijn. Ook staan hier de beschikbare slijpvormen en bijzondere slijpvormen. Evenals 8 verzamel manieren om edelstenen en metalen te vinden: van zoeken met de delver tot edelstenen vinden via de Oosterse vechtsport.

    Transfiguratie
    (Werelavonturen vereist). Met geslepen edelstenen en gesmolten metalen kan je leuke dingen doen, ook met geesten trouwens, en veel geld verdienen. Daarbij kan iedere edelsteen op iedere manier geslepen worden via transfiguratie, zelfs slijpvormen die normaal gesproken niet beschikbaar zijn als je de steen via de post verstuurd. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Spits slijpen Roze diamant, een Gespleten en gepolijste slijpvorm Smaragd of een Grote Als Schedel slijpen Gele saffier.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    april 2012 aangepast
    Libby, ik vraag me af, wil je dat ik je site doorgeef aan EA, zodat je (wanneer zij het goedkeuren) ook informatie krijgt rechtstreeks van EA?
    Fansites krijgen namelijk vaak verse informatie en beeldmateriaal, die ze dan op hun site kunnen gebruiken.
    Ook ontvangen ze zo nu en dan invitaties voor evenementen of previews.

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2012 aangepast
    Dat klinkt heel spannend maar kan je me eerst wat meer informatie geven.

    Je schrijft "als ze het goedkeuren". Betekent dat dan dat EA zeggenschap (inspraak) krijgt over wat ik met mijn site doe? Wat als ze niet goedkeuren, wat voor een gevolgen heeft dat? En verplicht ik me hiermee tot iets? Moet ik de beeldmateriaal gebruiken of ingaan op invites of heb ik hierin altijd een vrije keuze of zijn er andere verplichtingen? Ik vraag me af of de verse informatie die EA levert voldoende aansluiting heeft bij SimsExpressie omdat ik met sommige De Sims 3 informatie niets doe, zoals previews of aankondigingen van op hande zijn EP's en AP's. Er zijn al genoeg goede fansites die dat doen, en dat is niet mijn (SimsExpressie) ding zeg maar. Ook vraag ik me af of mijn site meer gewicht krijgt als fansite, als EA mijn site goedkeurt. Dat meer simmers mijn site weten te vinden of er vaker gebruik van zullen maken.

    Dit zijn nog best een paar vragen, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben, wat EA dan van mij verwacht en wat ik redelijkerwijs van EA mag verwachten. Dank je.


    (ps ik hoop dat je wil gedogen dat dit een dubbelpost is).
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    april 2012 aangepast
    Nee, wat ik bedoelde was, als zij je site goed genoeg vinden om aan de send list toe te voegen. ;)
    Je hebt er een patent op om mijn teksten verkeerd te lezen.
    Of jij bent zo kritisch, of ik schrijf zo krom. :P

    Nee, voor zover ik weet zitten er voor jou geen haken en/of ogen aan.
    Maar ik run geen fansite, dus zeker weten doe ik het niet.
    Het beste vraag je het eens aan Nefje, die heb ik destijds ook doorgegeven.

    Eh, de criteria:
    Je moet iets toevoegen aan het bestaande landschap van fansites.
    Zoals je zelf al aangeeft zijn er al veel en goede fansite.
    Nefje is daarin anders, omdat het voornamelijk op hardware, patches e.d. geënt is. Anders en daarom dus een toevoeging.
    En dat vind ik van jouw site ook.
    Heeft echt een totaal andere doelgroep.
    Als ik het even kort door de bocht mag omschrijven, veel info over werelden. (ja, en nog veel meer, maar dat ontbreekt er nog in het fansite landschap).

    Beetje duidelijker zo?

    Ow, en uitnodigingen.
    Als je het niet interessant vind, of niet kan, dan ga je niet. ;)
    Ik kom ook niet overal, hoewel dat voornamelijk is omdat ik echt niet kan.
    Want ik vind het altijd superleuk. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2012 aangepast
    Dat is een goed idee even contact te hebben met Nefje, ik heb d'r zojuist een mailtje gestuurd. Dus dan kom ik hier later nog op terug.

    Ik vind het wel heel gaaf dat je dit aanbied. Thanks.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2012 aangepast
    Deborah schreef:
    Libby, ik vraag me af, wil je dat ik je site doorgeef aan EA, zodat je (wanneer zij het goedkeuren) ook informatie krijgt rechtstreeks van EA?

    Goedmorgen Deborah,

    Ik weet inmiddels wat beter wat ik kan verwachten en ik maak graag gebruik van je aanbod. Heel erg bedankt. Heb je nog wat (contact)gegevens van me nodig?


    V EDIT:
    Oke, cool. Vol spanning wachten we af!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    april 2012 aangepast
    Vooralsnog niet.

    Ik geef de link van je site door aan EA, met wat aanvullende info over wat ik van je site vind, waarom ik het een aanvulling vind en dat soort dingen.

    EA bekijkt dan wat ze er van vinden, en als ze je goed genoeg vinden ën ruimte hebben, nemen zij contact met je op.

    Ook voor mij spannend dus, maar het kan wel even duren, dus maak je niet druk als je na een week nog niets vernomen hebt. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • HikiHiki Berichten: 889
    april 2012 aangepast
    @ SimLibby je site op de perslijst krijgen zodat je persberichten etc van EA Benelux krijgt lijkt mijzelf geen probleem als ik je site zo bekijk: veel sites staan sowieso op de perslijst.

    Ik wil me nergens mee bemoeien verder maar ik vind dat je er wel 'recht' op heb zeg maar.

    En wat Deb al zei: er zitten geen haken en ogen aan: in tegendeel zelfs: het heeft alleen maar voordelen.

    :wink:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2012 aangepast
    Hiki schreef:
    Ik wil me nergens mee bemoeien verder maar ik vind dat je er wel 'recht' op heb zeg maar.

    Je "bemoeienis" stel ik erg op prijs. Je draait natuurlijk al een tijdje mee, en hebt waarschijnlijk veel sites zien komen en gaan, en als jij dit zegt, echt ... thanks!

    Ik had alleen totaal geen idee wat ik hier van kon verwachten en ga toch graag enigszins voorbereid iets aan. Het woord goedkeuren, wat Deborah eerder gebruikte (for the record, ik begreep je en je legt prima uit), triggerde bij mij alleen een aantal overwegingen. En soms maak ik dingen onnodig moeilijk.

    Ik ben nu ook wel enthousiast eigenlijk.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    Updates:

    Het onderdeel Uitbreidingen en Accessoires heet nu De Sims Studio.

    Hier stonden al twee onderdelen: beschikbare werelden en registratiebeloningen.

    De Sims Studio heb ik aangevuld met nieuwe onderdelen:

    - De Sims 3 Basisspel
    - Uitbreidingspakketten
    - Accessoirespakketten

    Bij deze onderdelen kan je een overzicht vinden van de voorwerpen, kleding, schoenen, accessoires, kapsels, kavelsoorten, en andere voorwerpen of opties, die komen met het basisspel De Sims 3, uitbreidingspakketten en accessoirespakketten. Verder staan op deze pagina's korte introducties, trailers, product informatie en gameplay. Zo krijg je een goed idee wat je kan verwachten en dit kan je helpen makkelijker te bepalen of je een De Sims 3 spel wilt kopen en welke je wilt kopen. Keuze genoeg namelijk!

    Wil je alleen afbeeldingen zien bij de voorwerpen die je krijgt bij de verschillende spellen, dan kan je ook op direct op onderstaande links klikken. Als je naast deze afbeeldingen meer informatie wilt, klik dan op bovenstaande link naar De Sims Studio of naar het onderdeel van je keuze.

    De Sims 3
    - Haarstijlen
    - Kleding, schoenen en accessoires
    - Voorwerpen Kopen
    - Voorwerpen Bouwen

    Uitbreidingen
    - Haarstijlen
    - Tatoeages
    - Kleding, schoenen en accessoires
    - Voorwerpen Kopen
    - Voorwerpen Bouwen

    Accessoires
    - Haarstijlen
    - Kleding, schoenen en accessoires
    - Voorwerpen Kopen en Bouwen

    Ook is De Sims 3 Simologie aangevuld met nieuwe onderdelen:

    Sterrenbeelden
    Hier vindt je de volgende informatie:
    - Introductie
    - Compatibiliteit van de sterrenbeelden
    - Het leven van je sims baseren op de betekenis van sterrenbeelden

    Favorieten
    Hier vindt je de volgende informatie:
    - Favorieten instellen of wijzigen
    Favorieten inclusief aanvullende informatie:
    - Maaltijden
    - Muziek genres
    - Kleuren

    Verder heb ik hier en daar wat kleine wijzigingen doorgevoerd, informatie toegevoegd, etc.

    Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht wat je allemaal op SimsExpressie kan vinden.

    Voor zover de updates. Tot de volgende keer !
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2012 aangepast
    Updates:

    De Sims 3
    SimLibby schreef:
    Het onderdeel Verzamelen is inmiddels voor een groot deel klaar:

    Edelstenen, metalen en ruimtestenen
    Transfiguratie
    (Werelavonturen vereist).

    Het onderdeel Verzamelen is, met de toevoeging van onderstaande onderdelen, nu helemaal af:
    - Zaden
    - Insecten
    - Kleine dieren (Beestenbende vereist)

    Er zijn handleidingen voor nog twee vaardigheden klaar.
    - Tuinieren
    - Vissen

    Onder De Sims 3 staat nu een nieuw onderdeel, namelijk De Sims 3 Bouwen en kopen. Hier zijn een aantal handleidingen, die eerst stonden bij De Sims 3 Tutorials, naar toe verhuisd:

    - Zwembad maken
    - Koopmodus en Bouwmodus
    - Tips voor bij het bouwen
    - Appartementen maken
    - Vereiste en aanbevolen voorwerpen per kaveltype

    Ook staat er bij De Sims 3 Bouwen en Kopen een nieuw onderdeel, namelijk:

    BuyDebug - Inhoud bronnen
    Dit is een overzicht van de bronnen die in De Sims 3 geplaatst kunnen worden vanuit het BuyDebug menu. Hier staat ook de inhoud van deze bronnen beschreven. Je kan wel een bron van vissen Normaal meer 2 plaatsen maar dan weet je nog niets. Bij deze inhoudelijke omschrijving heb ik afbeeldingen geplaatst zodat je kan zien hoe bijvoorbeeld de genoemde vissen, tuinplanten, kleine dieren (Beestenbende), etc. eruit zien.

    Verder is er bij de Technische ondersteuning voor De Sims 3 een tip bijgekomen:

    Tip 15 Foutcode 12
    Wat kan je doen als je deze foutcode krijgt tijens het opslaan.

    Ik heb de coole site van Smoesie toegevoegd aan mijn fansite overzicht.


    Creëer een Wereld - tool

    Hier staan meerdere CAW tutorials. Zo heb ik onder meer een tutorial Een begin maken en een tutorial Beginnershandleiding. Ik denk dat dat voor verwarring kan zorgen, en dus heb ik de beginnershandleiding hernoemd: Gebruikershandleiding. Wat ook meer recht doet aan de handleiding, aangezien de handleiding geschikt is voor beginners en voor de wat meer gevorderden CAW gebruikers.

    Ik heb ook een nieuw onderdeel toegevoegd:

    Spelvoorwerpen - Bronnen
    Dit is een overzicht van de bronnen die in CAW geplaatst kunnen worden. Hier staat ook de inhoud van deze bronnen beschreven. Je kan wel een bron van vissen Normaal meer 2 plaatsen maar dan weet je nog niets. Bij deze inhoudelijke omschrijving heb ik afbeeldingen geplaatst zodat je kan zien hoe bijvoorbeeld de genoemde vissen eruit zien.

    Dit onderdeel lijkt erg op het onderdeel "BuyDebug bronnen" bij De Sims 3 Bouwen en kopen maar er zijn kleine verschillen. Daarbij worden deze bronnen anders geplaatst dan de bronnen in BuyDebug, namelijk in CAW, vandaar dat ik deze "Spelvoorwerpen-bronnen" en "BuyDebug-bronnen" voor dit moment nog maar even gescheiden houdt.


    Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht wat je allemaal op SimsExpressie kan vinden.

    Voor zover de updates. Tot de volgende keer !
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top