Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Printscreens niet afgebeeld (min of meer opgelost)

SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
Hoi Simmers,

Ik twijfel of dit topic in het Technische forum moet of hier. Ik koos maar voor Algemeen.

Mijn printscreens worden niet goed afgebeeld in paint. De knop PRT SCR werkt gewoon (dit heb ik uitgetest) maar iedere keer als ik met CTRL+V een screen in paint plaatst krijg ik een zwart vierkant. Dit lijkt alleen te gebeuren met screens die ik van De Sims 3 maak. Weet iemand misschien wat dit is en hoe ik dit kan oplossen? Google leerde me dat er meer mensen zijn die hier last van hebben met De Sims 3. Het schijnt wel te werken wanneer je met alt+enter naar windows mode gaat en dan een printscreen maakt. Maar ik maak liever een screen in full mode (daarbij weet ik ook niet of dat (grafisch) wel goed is voor de pc/het spel om steeds te switchen tussen full screen en windows mode). En dan krijg je ook steeds de melding: Instellingen wijzigingen verifiëren. Klik op accepteren om deze instellingen te verifiëren. Anders zullen deze wijzigingen worden hersteld over 15 seconden. Dus lekker spelen is dat niet. Van wat ik heb gelezen op internet maakt het niet uit als ik voor een printscreen een extern programma gebruik. De mensen met dit probleem hadden dit probleem ook met een extern programma (daarbij staan er al genoeg programma's op mijn pc). Het haalt ook niets uit als ik de printscreen opsla als .jpg ipv .png.

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Libby

PS. Het gaat me echt om een printscreen en niet om een foto die ik kan maken van het spel. Met een foto wordt niet alles vastgelegd. Met een printscreen wel dus ook bijv. de tekstjes die worden gegeven of de control panel of stamboom, etc.


PS. Met fraps wordt alles dus op de foto afgebeeld en dus ook de control panel. Met Middeleeuwen wordt de controle panel verborgen met F10 wat handig is als ik foto's wil maken zonder alles afgebeeld. Ik denk dat De Sims 3 ook een F knop heeft om de control (tijdelijk) te verbergen. Misschien F10 of anders een andere F knop.

Reacties

  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juni 2011 aangepast
    Je kan ook fraps gebruiken. Dat gebruik ik ook voor screenshots in spellen als De Sims. Let op: dit kan wel je spel iets trager maken. Je kan het dan ook beter uitzetten als je niet speelt. Ik snap overigens niet waarom dat niet zou werken, aangezien ik dat al jaren doe zonder problemen.

    Met alt-printscreen kan je btw enkel je venster kopiëren. Je hebt dan wel de rand van het programma eromheen, maar je hebt niet de taakbalk etc. op de printscreen staan. Dat is wellicht handig als je het spel niet full screen speelt.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Bedankt voor de link. Wie weet installeer ik Fraps wel. De setup heb ik in ieder geval al opgeslagen op mijn pc en administratorrechten gegeven (zodat ik dat niet vergeet). Ik heb de site gelezen en ook wat reviews gelezen. De gebruikers zijn erg te spreken over het programma. Het enige wat ik niet helemaal begrijp is dit:

    Ik citeer:
    Does Fraps have a performance impact on the game?
    There is a small overhead associated with drawing the framerate on screen. This may vary depending on your system configuration, but should remain relatively minimal. The best way to measure it on your own system is to find a game that allows you to benchmark it and compare the results obtained with and without Fraps loaded.

    Wat betekent deze small overhead? Wordt mijn PC dan te warm?
    Je kan het dan ook beter uitzetten als je niet speelt.
    Ik neem aan dat ik het ook gewoon uit kan zetten als ik wel speel maar geen screenshots wens te maken?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2011 aangepast
    Volgens mij wel.

    Ik gebruik trouwens Gadwin.
    Ik veronderstel dat het net zo iets is.

    Some angels choose fur instead of wings
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juni 2011 aangepast
    Als je fraps opstart, dan draait het op de achtergrond.
    Indien je het minimaliseert, staat hij dus nog steeds aan.
    Sluit je 'm af (rode kruisje), dan draait ie niet meer op de achtergrond.

    Ik zei het verkeerd, maar ik bedoelde dus dat je 'm beter niet kan aanzetten als je geen screenshots wilt maken. Je hoeft natuurlijk niet elke seconde dat je geen screenshots maakt fraps uit te zetten, maar het speelt in de regel fijner zonder. Gelukkig merk je bij een spel als De Sims niet zo snel enige vertraging. Dit is eerder merkbaar bij fps spellen.

    Ik merk zelf btw niet echt dat mijn computeronderdelen te warm worden. Ik controleer de temperatuur regelmatig met pc-wizard en echt grote veranderingen zijn er niet. Elk programma, hoe klein dan ook, vergt meer van je systeem. Vandaar waarschijnlijk die opmerking. In de praktijk zal je er echter waarschijnlijk niets van merken tenzij je pc normaal al te warm was.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Bedankt voor je extra uitleg (en jij Deborah natuurlijk ook bedankt). Die PC wizard lijkt me trouwens ook wel de moeite voor me om even te bestuderen (dus ik heb de site even opgeslagen bij mijn Favorieten).
  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    juni 2011 aangepast
    Ook last van, maar dat ligt niet aan de Sims 3, want ik heb het bijvoorbeeld ook bij Grand Theft Auto IV, en bij DiRT 2. Ik gebruik hier tegenwoordig FRAPS voor (hier kun je ook een video mee opnemen van je spel, maar dat is in Sims 3 overbodig aangezien dit spel haar eigen opnamefunctie heeft).

    Groetjes,

    Elmigo

    EDIT: ik zag dat deze optie trouwens al was genoemd in een bovenstaande post, sorry, had ik nog niet gelezen :oops:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    ^Dank je Elmigo.


    Ik heb eerst Gadwin geprobeerd na eerst goed gelezen te hebben wat dit programma doet en ook wat reviews gelezen te hebben. De meeste gebruikers zijn ook erg te spreken over Gadwin. Ik wilde namelijk alleen maar screenshots kunnen maken en verder niets (dus geen video's, fps ratings). Helaas bij Gadwin kreeg ik ook een mooie zwarte afbeelding. Dus toen heb ik Fraps geinstalleerd en die doet het! Yeeah. Eindelijk mijn screenshot. En die fps ratings zijn toch ook best handig. Daarbij steeds als ik met Gadwin een screenshot probeerde te maken ging ik automatisch naar het bureaublad en kreeg ik de melding goedkeuren of afwijzen (wat ik op zicht wel kon waarderen) alleen ik vond het niet handig om steeds uit mijn spel te worden gehaald. Bij Fraps blijf je in je spel. Alleen na één screenshot verdwijnt mijn control panel (de wensen, pijltjes, behoeftes, die dingen) die weer verschijnt met nog een screenshot. Dus hoe dit zit moet ik nog even uitvogelen (dat zal vast niet heel ingewikkeld zijn).

  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    juni 2011 aangepast
    SimLibby schreef:
    ^Dank je Elmigo.


    Bij Fraps blijf je in je spel. Alleen na één screenshot verdwijnt mijn control panel (de wensen, pijltjes, behoeftes, die dingen) die weer verschijnt met nog een screenshot.
    Dat is wel echt heel vreemd, nog nooit meegemaakt!
    Ik weet hier helaas geen oplossing voor :( dus succes met uitzoeken!

    Groetjes

    Elmigo
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Ik was te vlug met een conlcusie. Ik heb zojuist weer een screen gemaakt en de control panel bleef gewoon in beeld.
  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    juni 2011 aangepast
    SimLibby schreef:
    Ik was te vlug met een conlcusie. Ik heb zojuist weer een screen gemaakt en de control panel bleef gewoon in beeld.
    Dus, alles werkt naar toebehoren nu? Mooi zo :D

    Groetjes

    Elmigo
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juni 2011 aangepast
    Dat 'probleem' met fraps dat het menu verdwijnt heeft te maken met de dubbele functie van de toets. In De Sims zorgt F10 oid ervoor dat het menu verdwijnt. Ik gebruik het wel eens bij Middeleeuwen aangezien daar tab niet werkt. Maar als je de screen functie van fraps op dezelfde knop instelt, dan verdwijnt natuurlijk je menu. De knop in fraps moet je dus aanpassen als je dat probleem hebt. Daar ben je waarschijnlijk al achter gekomen, maar ik post het even voor de overige mensen die hier tegenaan lopen.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Yep, alles werkt naar behoren.
    Daar ben je waarschijnlijk al achter gekomen

    Ja, dat zou je wel zeggen! Hihi. Ik denk dat ik hier wel achter was gekomen mits ik dit had uitgezocht (wat ik dus nog niet had gedaan). En dankzij jou hoeft dat ook niet. Ik heb voor nu de F5 toets ingesteld als sneltoets (F1 = leefmodus, F2 = koopmodus, F3 = bouwmodus. Het lijkt me dus handig niet één van deze toetsen te gebruiken). F5 is dus het optiemenu. Dan maar F9 instellen.



    V Keefbeetle
    Als je wilt kan je fraps downloaden. Voor mij werkt het (en ik heb inmiddels een cadeautje ontvangen). Deze maakt afbeeldingen in Bitmap (jpeg is namelijk alleen voor de betaalde versie). Ik heb de bitmap geopend in paint, formaat gewijzigd tot 600 pixels breed en opgeslagen als .jpg. Vervolgens upgeload met imageShack.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    juni 2011 aangepast
    Ik heb dus precies hetzelfde probleem, als ik het scherm kleiner maak lukt het wél, maar ik kan met Paint ook niet een afbeelding selecteren en dan 'kopiëren naar' doen, alleen 'kopiëren'. Vroeger kon dat geloof ik wel, bij een oudere versie van Paint. Maar nu kan ik dus geen leesbare en duidelijke afbeelding maken voor het foutentopic.
  • elenaengelelenaengel Berichten: 45
    juni 2011 aangepast
    Als ik een print screen maak is deze donkerder afgebeeld dan het spel zelf, zou ook niet weten hoe ik het op kan lossen..
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    juni 2011 aangepast
    O, ik dacht dat ik mijn post bewerkte. :oops:

    @ SimLibby: Bedankt voor de tip, maar het lukt nu wel om een printscreen te maken voor het foutentopic, alleen niet het hele scherm.

  • femsfems Berichten: 4,095
    juni 2011 aangepast
    @ SimLibby
    Toen ik Fraps gebruikte had ik gewoon prt scr ingesteld als knop, lekker handig dan vergat ik het ook niet :XD:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    F9 bleek ook niet zo handig. Dit is namelijk ook de sneltoets die bij Fraps is ingesteld om video's te maken. Dit had ik niet gezien en dus niet veranderd. Ik heb nu genoeg van die sneltoetsen dus ik ga met Fems mee, PRT SCR it is!

    En in de situaties dat PRT SCR wel werkt zet ik Fraps gewoon uit.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top