Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Gevraagd: ervaringen met Creëer een Wereld

SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
augustus 2020 aangepast in De Sims 3
Hoi creatievelingen,

Deze showcase is echt een prachtig topic met ongelooflijk mooie huizen en werelden. Ikzelf begin net aan te ontdekken hoe de Create A World tool werkt. In verband hiermee heb ik enige tijd geleden een topic geopend in het algemene gedeelte: Creëer een Wereld Bibliotheek: ervaringen, tutorials, inspiratie.

Zojuist was ik de wereld Neverglade van Pyronium3 aan het bekijken. Een prachtige wereld. Alleen ikzelf heb er voor gekozen om voorlopig geen werelden en/of custom content meer te downloaden. Daarbij wil ik zelf graag een wereld in elkaar knutselen. Ik wilde graag aan Pyronium3 naar zijn ervaringen vragen vooral over het stukje en ik citeer: "omdat ik maar nieuwe dingen bleef leren". Maar wie weet kunnen sommige bouwers het niet waarderen als ik in hun topic berichtjes achterlaat met de link naar mijn topic waar ik om ervaringen vraag. Ik heb ooit begrepen dat sommige dit als spam ervaren. Dus toen dacht ik: "Ik open in de showcase een topic met een link naar 'mijn' topic". Want ik ben nog steeds erg benieuwd naar ervaringen, tips, handige links, inspirerende filmpjes, etc. Ik heb het idee dat veel bouwers niet vaak kijken bij het algemene gedeelte. Bij deze dus de link naar mijn topic:

Creëer een Wereld Bibliotheek: ervaringen, tutorials, inspiratie => link verwijst naar het oude forum en werkt dus niet meer.
Creëer een Wereld Bibliotheek: ervaringen, tutorials, inspiratie => correcte link.

In dit topic noem ik ook handige links naar onder meer filmpjes, tutorials, lijsten met afmetingen van standaard kavels en rabbitholes, etc. Deze links zijn ook handig voor beginnende bouwers: mijn ervaring is namelijk dat het echt baat om jezelf eerst goed in te lezen en filmpjes te bekijken zodat je een beetje weet waar je aan begint en hoe de tool werkt. De links en tutorials zijn ook geschikt voor de meer gevorderde bouwer.

Ik hoop graag iets te horen: in dit topic of in het andere topic. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Libby
Post edited by SimLibby on

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2011 aangepast
    Weet iemand hoe ik in CAW zoiets kan doen als het Mirabellenplein van Sunset Valley? Op het Mirabellenplein, wat één kavel is, staan de boekhandel, het theater en de supermarkt. Wanneer je dan met de sims speelt en je gaat naar de kaart, dan wordt dit plein herkend als drie locaties namelijk de supermarkt, het theater en de boekhandel en dus zie je op de kaart ook drie icoontjes. Terwijl als ik één kavel plaats in CAW, vervolgens in bewerken in spel twee rabbitholes plaats op deze ene kavel (bijv. de supermarkt en de boekhandel), het spel dit niet herkend als twee rabbitholes maar als één geheel. Ik zie dan op de kaart ook geen twee icoontjes maar één (namelijk het bankje, die van een openbare kavel). Terwijl het Mirabellenplein dus drie icoontjes heeft op de kaart. En het lijkt mij dat ik dat ook nodig heb anders kunnen mijn sims geen gebruik maken van de rabbitholes op die ene kavel. Als iemand weet hoe ik hetzelfde effect kan krijgen, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.


    EDIT: Ik heb dit nogmaals uitgeprobeerd alleen nu niet vanuit CAW en bewerken in spel maar vanuit Sunset Valley. Ik heb een familie geselecteerd en ging naar stad bewerken. Toen zag ik dat het Mirabellenplein ook werd aangeduid met slechts één icoontje (namelijk die van het bankje waarmee een openbare kavel wordt aangeduid). Toen ben ik naar een lege kavel gegaan en heb vanuit de bouwmodus (die luifel) drie rabbitholes geplaatst: de supermarkt, boekhandel en bistro. Vervolgens ben ik terug naar het spel gekeerd naar de door mij geselecteerde familie. Toen ik de kaart bekeek zag ik dat deze ene kavel (ingesteld op bezoekers toegestaan) drie icoontjes had, namelijk die van de supermarkt, bistro en boekhandel. Precies wat ik wilde want zo kunnen mijn sims gebruik maken van de rabbitholes op dezelfde kavel. Dit kon ik dus niet volledig uittesten vanuit CAW en bewerken in spel omdat ik mijn wereld nog niet heb upgeload naar mijn game dus ik kan nog helemaal niet met families spelen en vanuit daar de kaart bekijken. En alleen op deze manier kan ik zien dat de icoontjes allemaal worden weergegeven. Zolang ik namelijk in stad bewerken blijf (en bewerken in spel is hetzelfde als stad bewerken) worden al die icoontjes niet weergegeven maar slechts het ene icoontje van het bankje.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top