Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Corrupte pop download (grootschalig probleem!)

NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
De volgende signature van Clayworld legt het probleem wel voldoende uit:
24vutme.jpg

Kortom: de eerste versie van deze pop is corrupt. Het gaat om het volgende bestand:
0x038a68fe04da61a6aa65f939d77fbc37.package

Iedereen die deze download heeft, heeft het probleem dat ze niets meer kunnen uploaden naar de uitwisseling zonder dat deze download automatisch wordt meegezonden. Deze download heeft zich snel kunnen verspreiden doordat heel veel mensen niet weten dat ze deze download hebben en kunnen verspreiden.
Naast dit onaangename effect, kán de pop ook nog eens voor problemen in je spel zorgen. De enige manier om dit te stoppen is door de download in zijn geheel te verwijderen. Dit kan je via de launcher doen of je kan het eerdere package bestand uit de map DCBackup verwijderen.


Voor meer informatie zie de volgende post van Magician1:
magician1 schreef:
Hi to all Builders

I want to make you aware that without you knowing it your Uploads are being infected by Unwanted item/s that you didn't even Download. Well most, I think!

The one is a Simple Doll. But the result of what it does, is not that Simple:

I wanted to refer you to a Solution but for the second time now it has been removed.

Custard tool by Delphy.


It is very usefull program that you should use every time when you download something from exchange or from sim pages with custom content. It can check if sims3packs are broken, wrong downloaded, content some bad files inside.
Remember corrupted files can mess your game, make it slow or unplayable.
I love to download custom content to the sims 3 game and I can't imagine to not check every file that I am downloading with Custard or with Dashboard tool (to check mods also made by Delphy on mts). It is too big risk because many files are made wrong by creators also there is many bad files on exchange. The easiest way to avoid bad files is not to download custom content ;) but if you are an addict like me you need to learn how to protect your game from unwanted files.

First what you should do is to download this tool from modthesims:

http://www.modthesims.info/showthread.php?t=390235
(registration is required) follow the installation steps that Delphy wrote there.

It is test version and Delphy is still working on it. If you have any problems and questions about it write comment under link to this program on modthesims.


With this program I am checking if custom content (sims3packs) that I am downloading from sim sites are broken.

You need to open this program. It look like this:

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/open_f10.jpg "width=640" "height=480"[/img]

This you should see when you check any sims3pack file. This file is not broken.
You should be interested in 2 columns. Type and Sub-Type

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/good_i10.jpg "width=640" "height=480"[/img]

This file is bad downloaded
. You can try download again. You can see red line and in Type column is description: Corrupt (Bad download)

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/bad_do10.jpg "width=640" "height=480"[/img]

This file is corrupted. Type: Corrupt (TXTC) You can try to fix it with option in FIX tab but it didn't work for me. Personally I am not putting corrupted items into the game:

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/corupt10.jpg "width=640" "height=480"[/img]

You can also see name of the file and who made the file. This item is from BeeBabyRoom made by vitasims.
I advice you to remove any corrupted items from the game or if you didn't put it yet to not install it.


Now what to do if you downloaded something from exchange like sim or house and there are some items that you don't want to install into your game.
Lets see some sim from exchange. I have here example of sim with naked bottoms. If you don't want to see sims walking in your city naked the best way is to remove this content from sims3pack file. It's very common problem from exchange.

This is picture of the sim file. You can see thumbnail (pictures the same that you see on exchange) and under pictures are all custom content files that are included with this sim and naked bottoms or tops.

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/naked210.jpg "width=640" "height=480"[/img]

Here is another problem that you can get from exchange.

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/doll210.jpg "width=640" "height=480"[/img]

It is very creepy doll. It was originaly made by Rebecah from the sims resource. If you are having this doll (her 1 version) in your game (check in kids section in toys) she will attach to every your house, household, patterns, objects, clothes tattoos that you upload to exchange and other people will have it too and give to others. Just like virus.
For some people this doll will not make harm in game for others will do. I was this other example.
Here is the picture of the doll:
[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/w-569h10.png "width=640" "height=480"[/img]
This doll is fine now on the sims resource, only first version was broken. But I have notice that this doll is attached to too many items on exchange. So check everything that you download to protect your game.

If you want sim or house without custom content or without some single item (like this naked bottom or doll) just untick on the right side everything that you don't want (1).

[img]http://i68.servimg.com/u/f68/15/28/17/50/clipbo10.png "width=640" "height=480"[/img]

And then click File (2) and then "save".

I think that is everything what I can say about this tool. I hope you can find it usefull. It is very easy in use too.

Happy simming without broken and unwanted content :sunny:

Gtlizyangel




I hope some of you gets to see this before it's removed.


Magician1

Reacties

  • Haushinka1984Haushinka1984 Berichten: 415
    juni 2010 aangepast
    het erge is dat dat mormel blijft terugkomen hoe dikwijls ik het er ook tussen uit haal...
    ik ga heel mijn spel uninstallen en reinstallen want ik heb deze methode al verschillende keren geprobeerd.
  • MariskaAmyMariskaAmy Berichten: 2,087 Vitale Vijftigplusser
    juni 2010 aangepast
    Heel erg bedankt Nefje! Vroeg me al een tijdje af hoe ik steeds aan dat ding kwam.
    Super!
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juni 2010 aangepast
    Haushinka1984 schreef:
    het erge is dat dat mormel blijft terugkomen hoe dikwijls ik het er ook tussen uit haal...
    ik ga heel mijn spel uninstallen en reinstallen want ik heb deze methode al verschillende keren geprobeerd.
    Vreemd zeg. Verwijder je wel het bestand in plaats van in-game het te verwijderen?

    Ik hoop in ieder geval dat het opnieuw installeren helpt.
    Maar het is natuurlijk nog beter als dat niet nodig is. Als ik tijd heb zal ik nog wel even kijken op het Engelse forum of er meer mensen last van hebben.
    Natuurlijk kunnen andere mensen ook een kijkje nemen. Dit is de link van een van de topics: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/215866.page (taal moet hiervoor op Engels staan)
  • Haushinka1984Haushinka1984 Berichten: 415
    juni 2010 aangepast
    Ja ik heb dat bestand elke keer verwijderd ook in die Backupmap. En elke keer kwam die terug, ik denk dat die nog ergens anders moet binnengedrongen zijn, want in de game zorgde die ervoor dat de game vastliep elke keer op donderdagmorgen 5.59 u in het spel en dat ik terug in het bureaublad terecht kwam en dat had ik ervoor niet.

    Het herinstalleren heeft wel geholpen voor zover ik kan zien. Ik heb enkel nog mijn officiële downloads van de store en de rest weggedaan.
  • MuntBladMuntBlad Berichten: 6
    juli 2010 aangepast
    Ik heb die pop ook al een paar keer gehad!
    Ik vond die pop sowieso al eng dus ik verwijderde haar altijd als ik ze bij m'n geïnstalleerd materiaal zag staan. Een paar weken geleden heb ik dan een verhaal gelezen hoe je haar moest verwijderen. Ik ben dan bij m'n documtenten gaan kijken en daar stond ze! En ik dacht dat ik haar al had verwijderd! :P
  • xViolettexViolette Berichten: 24
    september 2010 aangepast
    mijn spel deed ineens raar en toen zag ik dat ik die pop ook had echt irritant
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    september 2010 aangepast
    Ondertussen is de pop al van de uitwisseling verdwenen als het goed is.
    Hieronder vind je de instructies van EA Games over hoe je de pop kan verwijderen mocht je deze nog hebben:
    * Als je "Girl Doll Dressed" in het geïnstalleerde materiaal in het opstartprogramma hebt staan, verwijder dat voorwerp dan.

    * Om het bestand te wissen: 0x038a68fe04da61a6aa65f939d77fbc37.package, ga naar je DCBackups (C:\Documenten en instellingen\jouw naam\Mijn documenten\Electronic Arts\The Sims 3\DCBackup), zoek het bestand en verwijder het.

    * Als je dat bestand had staan in de C:\Documenten en instellingen\jouw naam\Mijn documenten\Electronic Arts\The Sims 3\DCBackup-map, kan het zijn dat dit bestand zich aan één van je exportbestanden heeft gekoppeld. Als je het bestand had en kortgeleden materiaal naar het opstartprogramma hebt geëxporteerd, verwijder dat materiaal dan uit je exportmap en het opstartprogramma.
  • BABYxTHExLUXEBABYxTHExLUXE Berichten: 22
    september 2010 aangepast
    Blijkbaar heb ik die pop dus ook..
    omg..
    hoe kom ik aan dat ding??

    maargoed, vanavond ga ik hem proberen te verwijderen.
    Ben absoluut geen held in dit soort dingen :S
    en mijn engels is ook niet al te best dus veel begrijp ik er niet van.
    moet ik nu ook al mijn foto uploads verwijderen?

    xxx BTL

    edit:

    ik heb net gekeken in die masp maar heb die naam bestand er niet tussen staan, ze staat ook niet bij downloads mar wel in me spel :(
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • flowerzzzflowerzzz Berichten: 86
    september 2010 aangepast
    Ik had dat enge ding ook een tijdje terug, en mijn downloads van tsr deden het niet meer. Ik ben gaan zoeken op internet, en zag dat het idd door die pop kwam. Nu ik haar verwijderd had, had ik haar ook echt niet meer, en mijn haardownloads deden het nog steeds niet. Ik heb daarom tussen mijn documenten gekeken, en daar is ze nu dan ook weg. Maar om een lang verhaal kort te maken; doen mijn haardownloads het nu weer?
  • Koenak1Koenak1 Berichten: 722
    september 2010 aangepast
    Ik heb voor de zekerheid ook even gekeken en heb hem ook. Hoe kom ik eraan? heb hem nooit gedownload, kan dit het probleem zijn dat ik mijn eigenste famielie niet meer kon uploaden van deze site?
  • Koenak1Koenak1 Berichten: 722
    oktober 2010 aangepast
    Ik heb ook even bij mijn eigen geuploade versie van mijn familie gekeken en ik had er gewoon een corrupte inzitten, daarom downloade hij niet meer in het spel. ik heb hem eruit gehaald en toen floep hij stond in het spel. Ikke blij en gelukkig.

    Het betreft 0x299fae1cfc4241258deae7300407da78.package
    Als sub titel staat erbij everyday formalwear (yaf).

    Welk kledingstuk dat is, weet ik niet, maar wel dat hij corrupt is bij mij. Is het bij jullie ook corrupt en welk kledingstuk is het?
  • FEEZEELENBERGFEEZEELENBERG Berichten: 217
    oktober 2010 aangepast
    het programma om die pop weg te halen doet het niet. :( Hij zegt dst hij een programma nodig heeft om het te openen. Er stond een link waarmee ik die kan downloaden, maar nog steeds doet 'ie het niet... Weet iemand wat iik moet doen?? :?:
  • gsm_rosagsm_rosa Berichten: 56
    december 2010 aangepast
    waar kun je die site downloaden dan?
    als ik die link open in het 1e bericht komt er niks over downloaden.
  • gsm_rosagsm_rosa Berichten: 56
    december 2010 aangepast
    ik kan het bestand niet vinden in DCBackup. Maar hij stond wel bij mijn geïnstalleerd materiaal dus hij moet er wel zijn, ik zou nog even goed zoeken.


    oke ik heb goed gezocht en ik heb hem verwijderd en toen ben ik naar me prullebak gegaan en ik heb hem helemaal van me computer afgegooit. :wink:
  • gsm_rosagsm_rosa Berichten: 56
    december 2010 aangepast
    zijn er nog andere dingen die net zo zijn als die pop? bijvoorbeeld een outfit ofzo.
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    december 2010 aangepast
    ^ Zover bekend nog niet.
  • DJEVAYODJEVAYO Berichten: 59
    december 2010 aangepast
    Ik had mn zus gewaarschuwd om geen pop van de uitwisseling te pakken maar ze pakte het toch :? > Toen mn zus het in de game zette toen kwam er zo'n irri error.
  • DJEVAYODJEVAYO Berichten: 59
    december 2010 aangepast
    -.- ik heb zelf een TSR ding gemaakt en nu start mn sims niet meer 0.0 (Het TSR ding bevatte wat foutjes.),
    BTW : =3 Ik ga dat simspackage removal downloaden, mn zus heeft nooit een pop gedownload, ik ook niet maar ik heb het toch >:(

    Sorry ik was zo bezig met Mod the Sims dat ik vergat van Power Posten, hoe kun je een bericht verwijderen
  • Smurfinj21Smurfinj21 Berichten: 31
    december 2010 aangepast
    Had niet echt problemen met mn spel maar dacht zal eens kijken.En ja had m schijnbaar ook in mn spel.Download niets behalve van deze site.Heb m er maar gelijk afgehaald
  • Koenak1Koenak1 Berichten: 722
    januari 2011 aangepast
    Koenak1 schreef:
    Ik heb ook even bij mijn eigen geuploade versie van mijn familie gekeken en ik had er gewoon een corrupte inzitten, daarom downloade hij niet meer in het spel. ik heb hem eruit gehaald en toen floep hij stond in het spel. Ikke blij en gelukkig.

    Het betreft 0x299fae1cfc4241258deae7300407da78.package
    Als sub titel staat erbij everyday formalwear (yaf).

    Welk kledingstuk dat is, weet ik niet, maar wel dat hij corrupt is bij mij. Is het bij jullie ook corrupt en welk kledingstuk is het?

    Heb even deze citaat gedaan voor GSM ROsa, die vroeg of er nog iets corrupt was, bij mij was het dus dat kledingstuk, maar welke dat is weet ik dus niet
  • sofiesimsofiesim Berichten: 89
    januari 2011 aangepast
    hey,

    sorry dat ik zo laat antwoorde.
    maar ik heb een klein probleem met die oplossing van Nefje ik versta geen engels kan iemand mij aub zeggen wat dat betekend?

    Alvast bedankt!

    ps. sorry he
  • FlowerPower12FlowerPower12 Berichten: 9
    januari 2011 aangepast
    Hmm.. dat is best wel raar ja ik heb er nog niet eerder van gehoord, ik weet ook niet of ik hem heb wel valt het spel bij mij vaak zo ineens uit of heel soms loopt het spel of de sims vast wat ook raar is en soms doen mijn uploads het niet alleen niet altijd... :shock: :?:
  • FlowerPower12FlowerPower12 Berichten: 9
    januari 2011 aangepast
    OMFG!! Ik schijn hem ook te hebben xO :shock: :evil: nu weet ik wrm ie steeds zo raar doet en uitvalt ik heb namelijk het spel opgestart en hij staat inderdaad bij kinderspeelgoed ik klikte er net op en het spel viel inderdaad uit alleen in het startprogamma kan ik het niet vinden maar ik heb het waarschijnlijk via een download die dat had ook weer een keer binnen gekregen en vanaf toen deed het spel een hele poos raar (voornamelijk uitval) o.O ik wil er nu echt zo snel mogelijk een eind aan maken :evil: :cry:...
  • FlowerPower12FlowerPower12 Berichten: 9
    januari 2011 aangepast
    Oke laat maar, want ik heb hem al verwijderd ik keek bij mijn documenten zeg maar en klikte daar op electronic arts, dan de sims 3, en daarna op DCBackup en daar stond de file inderdaad in en heb ik hem verwijderd, daarna heb ik hem ook nog eens verwijderd in het startprogramma van de sims 3 bij geinstalleerd materiaal waar dat kreng idd ook in stond :evil: maar gelukkig is het nu opgelost alleen.. ik vraag me af hoe bekend dit is voor iedereen, ik wil namelijk niet dat ik straks iets van deze site download en dat het daar weer in blijkt te zitten ;o
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    januari 2011 aangepast
    Een heel groot deel van de uitwisseling was besmet.
    Deze is vervolgens even offline gehaald zodat ze konden beginnen met een schoonmaak.
    Het is echter nooit uit te sluiten dat de pop nergens meer opduikt.

    EA Games heeft dan wel dit probleem bij meerdere patches genoemd:
    * Als je "Girl Doll Dressed" in het geïnstalleerde materiaal in het opstartprogramma hebt staan, verwijder dat voorwerp dan.

    * Om het bestand te wissen: 0x038a68fe04da61a6aa65f939d77fbc37.package, ga naar je DCBackups (C:\Documenten en instellingen\jouw naam\Mijn documenten\Electronic Arts\The Sims 3\DCBackup), zoek het bestand en verwijder het.

    * Als je dat bestand had staan in de C:\Documenten en instellingen\jouw naam\Mijn documenten\Electronic Arts\The Sims 3\DCBackup-map, kan het zijn dat dit bestand zich aan één van je exportbestanden heeft gekoppeld. Als je het bestand had en kortgeleden materiaal naar het opstartprogramma hebt geëxporteerd, verwijder dat materiaal dan uit je exportmap en het opstartprogramma.
    Maar niet iedereen zal dit lezen.

    Over het algemeen zal je bij de meeste downloads de pop niet meer ongemerkt binnenhalen. Vlak nadat dit uitkwam, zag je nog wel eens download makers bij de omschrijving zetten dat de pop er niet bij zit.
    Dit doet men tegenwoordig vaak niet meer aangezien de pop grotendeels verdwenen is. :)
  • DSRBvEDSRBvE Berichten: 23
    maart 2011 aangepast
    Ik kom maar niet van de rotpop af, ik blijf alles doorspitten, heb het packagefile met al die nummers al verwijderd, caches geleegd, spellen verwijderd, het blijft terugkomen bij mijn kinderspeelgoed in de catalogus! wie kan me helpen alsjeblieft?
  • mellibelmellibel Berichten: 52
    maart 2011 aangepast
    hee bedankt.
    eindelijk stomme pop uit mijn spel.
  • Giovanni111Giovanni111 Berichten: 130
    maart 2011 aangepast
    wauw...
    die pop ziet er eng uit :O!
    gelukkig heb ik hem nog niet gehad want miss. geeft het ook wel een virus ofzo :O
    en dan ben je verder van huis >.<
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    maart 2011 aangepast
    Ik zat me al zo lang af te vragen hoe ik aan dat ding kwam. Ik vond m hartstikke leuk, maar kon dr niks mee. Nu maar even onthouden, zodat ik m kan verwijderen zodra ik m'n computer weer tot m'n beschikking heb.
  • Adintje1988Adintje1988 Berichten: 1,063
    juni 2012 aangepast
    Hoe komt die pop dan in je bestanden terecht?? Niet op klikken is toch niet downloaden? Of zit hij verscholen in andere downloads?
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top