Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

verhuizen

Dautsje6Dautsje6 Berichten: 21
hoi

kun je je sims laten verhuizen en het huis aanhouden?
dus dat je het huis niet verkoopt en je dus de sims die nog in het oude huis blijven wonen kunt blijven spelen en met de sims die uit dat huis vertrekken ook?

ik bedoel dus in de sims 2 ging je sim het huis uit om op zichzelf of om samen te gaan wonen en je kon met beide huishoudens spelen, kun je dat nu in d sims 3 ook en zo ja hoe???

bedankt alvast.

Dautsje

Reacties

  • Opties
    Janicke1990Janicke1990 Berichten: 2,514 Vitale Vijftigplusser
    december 2010 aangepast
    Ik snap je vraag niet helemaal.
    Kun je hem iets beter uitleggen?
  • Opties
    LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    december 2010 aangepast
    Dat kan. Via stad bewerken kan je een ander actief huishouden kiezen.
    Zo kan je dus met beide huishoudens in dezelfde stad blijven spelen.
  • Opties
    AlienbabsAlienbabs Berichten: 140
    december 2010 aangepast
    Dautsje6 schreef:
    hoi

    kun je je sims laten verhuizen en het huis aanhouden?
    dus dat je het huis niet verkoopt en je dus de sims die nog in het oude huis blijven wonen kunt blijven spelen en met de sims die uit dat huis vertrekken ook?

    ik bedoel dus in de sims 2 ging je sim het huis uit om op zichzelf of om samen te gaan wonen en je kon met beide huishoudens spelen, kun je dat nu in d sims 3 ook en zo ja hoe???

    bedankt alvast.

    Dautsje

    Ik snap de vraag niet echt
  • Opties
    Dautsje6Dautsje6 Berichten: 21
    december 2010 aangepast
    Het is een beetje omslachtige uitleg maar uitleggen is niet mijn sterkste punt.
    Eerst nog bedankt voor de reacties ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.

    Als ik een compleet huishouden verhuis of als een jongvolwassen sim laat verhuizen dan komt in het schermpje de optie huis verkopen.
    Die staat bij mij altijd aangegeven met een v tje (zeg maar).

    Bijvoorbeeld: de familie blut.
    Bestaande uit vier volwassenen, een tiener, een kind een peuter en een baby
    De volwassenen zijn de ouders van de vier kinderen en de broer en schoonzus van vader.
    Zus (Nynke Blut) wil een kind met haar man maar omdat ze al met z’n achten zijn kan dat niet.
    Dus laat ik ze verhuizen naar een mooi huis met veel tuin.
    Nu kan ik kiezen om verder te spelen met de familie Blut of gaan spelen met de andere familie Blut.
    Dat geef ik aan bij het gele driehoekje met een uitroepteken erin.
    Of als ik aangeef de hele familie te laten verhuizen kan ik ook kiezen om het huis niet te verkopen.
    Maar dat wil niet want ik krijg dat tekentje (dat v tje) niet weg.

    Dus riesd bij mij de vraag kan ik er ook voor kiezen om het huis niet te verkopen?

    En wat veranderd er dan in de buurt?

    Hopelijk snappen jullie het nu beter anders weet ik het ook niet meer.

    Dautsje
  • Opties
    WINNEPINWINNEPIN Berichten: 173
    december 2010 aangepast
    Als ik de fam laat verhuizen de kinderen bv met hun gezin ga ik later via stad bewerken( ander gezin kiezen )naar de kinderen en speel ik daarmee maar ik ga wel steeds weer via stad bewerken terug naar het andere gezin (wel opslaan )want anders is het geen fam meer maar een goede kennis.Ik heb ook verscillende families waar ik soms om de beurten mee speel ik heb ouders met een achterkleinkind.Ik weet niet als je dit bedoeld.
    Groetjes Winnepin
  • Opties
    XaylaXXaylaX Berichten: 51
    december 2010 aangepast
    Ik zou het helemaal niet weten, sorry.
    Maar ik heb net iemand laten verhuizen, en ik snapte niet hoe ik haar naar een andere kavel kon laten gaan, omdat ik een hele familie in het huis heb wonen. Ik keek bij buurt veranderen maar ze staat niet bij al die mensen, dus ik kan niet meer met haar spelen. Weet iemand hoe dit komt of waar ik haar kan vinden?
  • Opties
    XaylaXXaylaX Berichten: 51
    december 2010 aangepast
    Sorry mijn pc deed nogal raar en plaatste mijn bericht 2 keer.
  • Opties
    Janicke1990Janicke1990 Berichten: 2,514 Vitale Vijftigplusser
    december 2010 aangepast
    Oke je wilt dus dat 2 mensen uit het huishouden verhuizen naar een ander huis?
    Dat kan, maar dat andere huis waar de rest van de familie in woont, daar speel je in eerste instantie dus niet meer mee. Je kan dan op actief huishouden wisselen drukken of vervolgens te switchen tussen de huishoudens. Let dan wel op dat je familie gewoon doorgroeit als je verouderen aan hebt staan en er dingen kunnen gebeuren die je eigenlijk niet wilt :shock:
  • Opties
    maxinnevmaxinnev Berichten: 82
    december 2010 aangepast
    ja dat probleem had ik in het begin ook.

    ik had een huishouden met een kind,

    maar dat kind werd groot dus moest hij het huis uit, maar zijn ouders moesten erin blijven.

    Toen verhuisde ik het kind, maar ik wist niet hoe ik het kind zijn huishouden moest spelen, want ik zat nog in eht huishouden van die ouders.

    Je moet gewoon op stad bewerken klikken,

    en dan op dezelfde knop weer, en dan staat er; wilt u van het actieve huishouden veranderen(ofzoiets)

    dan kun je weer een nieuw huishouden kiezen en kies je eht van die zoon ( bijv.)


    ik hoop dat dit een beetje helpt, maar ik had ook gezien dat het al eens was uitgelegt ;)


    nog veel suc6 ;) ! groetjes maxinnev
  • Opties
    Dautsje6Dautsje6 Berichten: 21
    maart 2013 aangepast
    oke ik snap het helemaal.
    excuses voor mijn late antwoord maar ik krijg geen mailtjes van de site die melden dat er een antwoord is.
    maar ondertussen heb ik me erin verdiept zeg maar en was er zelf ook achter maar in ieder geval bedankt voor al jullie reacties!!

    Dautsje
  • Opties
    Claartje85Claartje85 Berichten: 78
    maart 2013 aangepast
    Ik maak vaak gebruik van verhuizen om soms van huis te wisselen, gewoon omdat ik het som leuk vind om het de Sims gezin vakantie te houden. Ik laat dan de moeder met de kinderen verhuizen naar een ander deel. De andere ouder laat ik even achter omdat anders mijn hele inboedel wordt opgeslagen en ik bij terugkomst mijn hele huis weer opnieuw moet inrichten. Zodra de verhuizing in gang is gezet, zet ik het beeld stil en druk de shift knop in. Ik voeg dan de andere ouder toe en zo verhuisd iedereen naar het vakantie huisje. Bij terugkeer koop ik eigenlijk het oude huis weer terug wat nog in dezelfde staat is achtergebleven.

    Zo laat ik ook kinderen vaak logeren of heb ik vaak meerdere logees door gebruik te maken van de Shift toets. je krijgt dan vanzelf de keuze om een Sim toe te voegen aan je actieve familie. je moet dan wel van huishouden wisselen om je Sim kinderen weer terug te halen. Mijn ervaring gaat ook het beste wanneer je gewoon een feestje geeft, dan nodig je je kinderen weer uit en dan komen ze altijd weer terug. Ik kreeg anders soms de mededeling dat ze geen tijd hadden of dat er iets was tussen gekomen. Op deze manier heb ik vaak Sims langer bij de familie voor een poosje en kan ik ze ook besturen.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top