Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Katten

13468926

Reacties

  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    november 2010 aangepast
    ^Babykatze hier kruipt ook het liefst onder de kasten:XD:.

    EDIT: Ik weet dat kaas niet giftig is, dus it's ok ;). Maargoed: Ik had net zo'n cheesstring gegeten (:XD: ) Zo'n kaasje dat je moet ''afpellen'', en omg: Katze gaat meteen EXTREEM hyper mijn hand aflikken! :XD:.
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    november 2010 aangepast
    ^ Doet Albus ook altijd :mrgreen:
    Hij had zich net in het doosje van mijn bestelling gepropt, ik snap niet dat katten dat fijn vinden, zo'n kleine ruimte waar je je kont niet kan keren.

    Hij zat ook weer eens helemaal onder de troep van m'n vaders duivenkooi en dan is hij te koppig om het er door mij te laten afvegen, dan doe ik het maar stiekem als hij slaapt :twisted:

    Edit: Zijn alle katten zo slecht in verstoppen? Albus denkt dat als hij z'n hoofd verstopt we hem niet meer zien, terwijl z'n achterlijf steekt dan dik uit :lol:
  • femsfems Berichten: 4,095
    november 2010 aangepast
    @ Moep
    Ja, Josie was ook 'heartbroken' toen bleek dat ze er niet meer doorheen kon.

    @ Jennifer
    Nee, mijne zijn er - helaas - extreem goed in. Om de een of andere reden vindt Josie het fijn om onder mijn dekbed te liggen, terwijl ik speciaal een kleed over mijn dekbed heb zodat de katten daarop kunnen liggen. Soms dan kruipt ze er stiekem onder en gaat dan zo plat mogelijk liggen dat ik het niet zie. Ik ben ook al een paar keer bovenop haar gaan zitten/liggen :lol:
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    november 2010 aangepast
    ^ Haha gek beest! :D Dan zal Albus wel gewoon in de kleutertijd zitten, kleuters denken ook dat je ze niet ziet als ze iets voor hun hoofd houden :lol:
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    november 2010 aangepast
    ^nou, onze poezie kan zich wel goed verstoppen hoor! ALs je haar een seconde uit het oog verliest is ze weg :XD:. En dan: POING! Komt ze weer tevoorschijn :XD:.
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    november 2010 aangepast
    Heeeerlijk katten, ik zit hier gewoon met een smile te lezen.
    Nu wil ik er ook nog een :P

    Maar ook echt geweldige foto's Moep en Fems :D
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    november 2010 aangepast
    @ Siimy: mijn kat wordt ook helemaal wild van kaas. :-)

    En hij kroop, toen hij nog een kitten was, altijd in ons pannenkastje. Onderaan die kast zat een soort opening en daar kon hij zich tussen wurmen. Nu lukt dat natuurlijk niet meer, hij is veel te groot.
    Gister zat mijn kat in een kartonnen doos, dat vind hij geweldig. En we hebben zo'n grote kast in de kamer, en als ik daar iets uit pak wil hij er ook altijd bij. Hij moet sowieso altijd overal bij zijn. Zondag was ik in de tuin aan het vegen en toen vloog hij de bezem aan. :lol:
    O, en nog een mooie; een paar maanden geleden had hij geknokt met de kat van 2 huizen verder, en hij had toen een ontsteking of zo iets bij zijn wang, en we hadden die dag een afspraak bij de dierenarts. Ik zocht hem toen, maar kon hem nergens vinden. Toen ik wou gaan computeren, bleek hij achter de monitor te zitten. :-o Daar had hij nog nooit gezeten, maar ik zag opeens iets roods achter de pc. :lol:
  • femsfems Berichten: 4,095
    november 2010 aangepast
    ^ Hihi, achter de monitor :lol:

    Josie gaat nu vaak door het raampje naast de trap maar dan kan ze niet meer terug omdat het te hoog is vanaf het balkon :XD: Als ik dan langs de deur van het balkon kom springt ze omhoog tegen dat raam (er zit zo'n raam in dat begint op 50 cm van de vloer ofzo) en begint ze heel hard te miauwen. Soms doet Sammy het ook (het miauwen, niet het klimmen want ze past of durft er niet doorheen) om mijn aandacht te trekken als ik op mijn kamer zit en niks doorheb :XD: En soms gaat Josie ook in of achter mijn wasmand in de kast zitten :roll:
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    november 2010 aangepast
    Weet iemand hier hoe het zit met de conditie van een kat? Albus is namelijk als ik met hem speel echt helemaal kapot en hij hijgt echt super erg, met z'n tong uit z'n mond enzo.. volgens mij is dat niet helemaal goed?
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    november 2010 aangepast
    ^ Ik speel amper met mijn kat, omdat ik bang ben om mijn vingers dan kwijt te raken. :-) Maar een tijd geleden had hij zo'n Beessie gepikt en dan liep hij daar mee te voetballen. En dan zag ik niks bijzonders, hij speelt er dan ook hoogstens 5 à 10 minuten mee.
    Ik zou het gewoon even in de gaten houden, of Albus dat blijft doen. Verder weet ik daar niet zoveel over, ik zal eens kijken in zo'n boek over katten dat we hebben, maar volgens mij staat daar niks over in.
  • femsfems Berichten: 4,095
    november 2010 aangepast
    Ik speel zelf niet zo vaak meer met mijn kat (meestal gooi ik iets en kijk ik toe) en observeer ze als ze samen spelen wat ik veel leuker vind om te zien :XD: Maar ze hijgen nooit... :? Tongetje komt ook nooit uit de mond tenzij ze aan het wassen zijn en ze 'vergeten' hem naar binnen te doen, wat er erg grappig en onnozel uitziet :XD: Ik nam eigenlijk altijd aan dat een kat zijn eigen grenzen wel kent en gewoon stopt met spelen als hij moe wordt, mijn katten doen dat namelijk ook. Dan zomaar stoppen ze en gaan ze wassen en/of slapen. Speel je erg intensief met hem? Anders zou ik de dierenarts maar eens raadplegen...
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    november 2010 aangepast
    xJennifer schreef:
    Weet iemand hier hoe het zit met de conditie van een kat? Albus is namelijk als ik met hem speel echt helemaal kapot en hij hijgt echt super erg, met z'n tong uit z'n mond enzo.. volgens mij is dat niet helemaal goed?

    Doko doet dat als hij stress heeft en het daardoor dus aan zijn hart krijgt, heeft jouw kat een hartaandoening ofzo?
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    november 2010 aangepast
    Onze Whiskey deed het alleen toen het zo ontzettend warm was buiten. Verder heb ik het bij deze katjes en ook bij onze vorige katjes nooit gezien :N.
  • AriiArii Berichten: 469
    november 2010 aangepast
    Loeka kan zich ook gewéldig verstoppen (niet dus :lol: ) Gisteren was ik iets aan het doen met allemaal doorzichtige plastieken zakjes, en mijn vriend komt binnen en Loeka steekt dus enkel haar hoofd onder die plastieken zakjes, en maar zwiepen met die staart :D

    En Loeka heb ik nog nooit moe gezien. Hoewel ze spelen ook meestal niet lang volhoudt, na 5 minuten de muis gaan halen is het wel weer tijd om even te rusten of te eten :lol: Maar moe ziet ze er dan niet uit.

    Ze is wel heel goed in mij hinderen. Ik moet voor school een kinderrechtenschattendoos maken, dus ik zet die doos klaar om al mijn spullen in te steken, maar het ging niet, want Loeka lag er al in. En nu gaat ze er ook altijd op liggen, het zotte beest :D
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    november 2010 aangepast
    @iedereen die reageerde, ik weet niets van of hij een hartafwijking heeft, hij is super actief en ik merk er eigenlijk niet zoveel van alleen als ik dus echt met hem speel. Ik laat hem altijd achter zo'n stok met een touwtje en muisje aanrennen en dan springt hij op de banken en rent hij super hard over de grond en maakt tie rare sprongen maar toch, als ik hier lees dat katten vanzelf stoppen.. Albus blijft maar doorgaan ookal hijgt hij zo erg. Ik dacht ook dat katten een goede conditie hadden :XD: Ik zal het in de gatenhouden en aan de dierenarts vragen, daar moet Albus binnenkort toch nog heen voor castratie. En anders hou ik hem gewoon niet te lang bezig als het daaraan ligt, alleen mijn vader neemt dat weer niet van me aan dus dan gaat hij Albus vervelen hmn.

    Edit: Ik heb even gekeken of het lang duurt voor hij zo met z'n tong uit z'n mond gaat hijgen en ik heb nu 3 minuten met hem gespeeld en hij begint al.. Me vader wil niet naar me luisteren en die zegt allemaal dat er niets is :roll:
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    november 2010 aangepast
    ^Misschien is er ook wel niets :).

    Geen zorgen maken voor je dingen zeker weet.
    Gewoon even vragen zodra je bij de dierenarts bent en tot dan niet al te veel over nadenken :).
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    november 2010 aangepast
    xJennifer schreef:
    Weet iemand hier hoe het zit met de conditie van een kat? Albus is namelijk als ik met hem speel echt helemaal kapot en hij hijgt echt super erg, met z'n tong uit z'n mond enzo.. volgens mij is dat niet helemaal goed?

    Kyra is meer een ADHD type :P, maar ze is nog jong, dus daar heb je niet zoveel aan denk ik :P.
  • FEEZEELENBERGFEEZEELENBERG Berichten: 217
    november 2010 aangepast
    ^ Haha. ADHD dieren. dat ken ik! Haha. Mijn hond is er ook zo eentje!!
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    november 2010 aangepast
    ^^ Albus is ook nog maar bijna 6 maanden hoor en hij is ook echt super druk soms daarom vind ik het gek dat tie zo zit te hijgen. Maar nja verder merk ik niets aan hem, de manier van spelen zal wel gewoon te fysiek zijn ofso XD
  • AriiArii Berichten: 469
    november 2010 aangepast
    ^ Het klinkt inderdaad alsof je gewoon een erg beweeglijke kat hebt ofzo :lol: Loeka is ook 6 maanden, en als wij met zo'n stok met een vis aan spelen, kan je daarmee tegen haar neus tikken en blijft ze eerst even liggen en dan springt ze 20 seconden als een gek en legt zich dan weer even neer :lol:
    Maar je kan het inderdaad eens vragen aan de dierenarts, die weten meestal wel raad.

    Loeka is trouwens stout, ze heeft op mijn kinderrechtenschattendoos geplast :(
  • UhmRawrUhmRawr Berichten: 79
    november 2010 aangepast
    @xJennifer; misschien is hij gewoon oud? o.o

    Ik had 3 katten, 2 perzen(met een gewone snuit) en een gewone rode ***** kater :] Een pers is dood, de grijze, en de ander lijkt wel of hij jonger is geworden na die andere dood was gegaan :o
    Een tijdje geleden moest byoux (die andere pers die nog leeft) bij mijn vader logeren (ouders zijn gescheiden) omdat we een nieuwe vloer kregen, en in de auto ging ze helemaal zweten en hyperventileren enzo.. dat was echt super zielig :( Maar bij mijn vader was ze ook ineens super speels, wat ze bij mij niet vaak is :o


    Mijn kat heeft hyves ;D
    http://meneerdebruijn.hyves.nl/

    Bij zijn foto's zie je een foto van 2 katten, een op een doos en een eronder, die op de doos is nu dood, en die eronder leeft nog ;D En de fotos van de rode kat is joop (:


    Ik had trouwens nog een vraagje, als je op een bepaalde plek op hun rug aait gaan ze helemaal gek doen (onderrug dan), dan gaan ze helemaal likken en fietsen enzo, het ziet er echt vreemd uit, maar vinden katten dat nou lekker of juist niet? x]

    wow lange post... Waarschijnlijk de langste die ik hier ooit heb geschreven xD
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    november 2010 aangepast
    UhmRawr schreef:
    @xJennifer; misschien is hij gewoon oud? o.o
    Beetje beter lezen, ze zegt net dat hij 6 maanden is. En dat is niet oud voor een kat ;).
  • UhmRawrUhmRawr Berichten: 79
    november 2010 aangepast
    Siimy schreef:
    UhmRawr schreef:
    @xJennifer; misschien is hij gewoon oud? o.o
    Beetje beter lezen, ze zegt net dat hij 6 maanden is. En dat is niet oud voor een kat ;).
    ooh sorry had ik niet gezien xD
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    november 2010 aangepast
    Iemand een ideetje hoe ik mijn poezie het bijten af kan leren? Want als ze een beetje druk is dan bijt ze me. (gewoon om te spelen.) Ze bijt niet door maar ik denk dat het niet echt prettig is als ze dit over een paar weken (inclusief volgroeid gebit :XD: ) nog doet. Ik zet haar dan altijd van mijn schoot af maar ik heb het gevoel dat ze niet echt begrijpt dat dat haar straf is :XD:.
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    november 2010 aangepast
    ^ Bij Shizzie slaan we dan op haar neus. Het is misschien geen kat maar nog wel een baby die niet weet dat bijten zeer doet.
  • britney67britney67 Berichten: 40
    november 2010 aangepast
    Ik heb een hele lieve kat.
    Toen we hem in de dierenasiel haalde zijde ze dat hij 4 was.
    Toen hij Er was in huis , kwam mijn oma en die zei: die kat is echt geen 4 maar 8 of 9 jaar oud!.
    Hij is inderdaad nu een beetje oud.
    Maar hartikke lief!
    Alleen hij heeft een gaatje in zijn hart en daar gaat hij soms van over geven.
    Voor de rest vind ik perzen leuk.
    Jammer genoeg kan ik geen foto plaatsen. ;p
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    november 2010 aangepast
    ^^^ Bij ons pleegkitten zette ik haar ook altijd op de grond als ze ging bijten/haar klauwtjes gebruikte. Misschien als je wegloopt steeds als ze bijt?
    Mijn kat bijt me wel regelmatig, dus misschien ben ik niet de aangewezen persoon om tips te geven... :oops:
  • femsfems Berichten: 4,095
    november 2010 aangepast
    ^^^ Bij honden moet je met je duim op de onderkaak drukken om het ze af te leren. Mijn vader is daar erg goed in en hij hoefde het maar 2x te doen bij mijn zus haar hondje, sindsdien bijt ze niet meer.

    Maar katten hebben iets scherpere tandjes :XD: Ik gaf volgens mij een tikje tegen de neus met mijn wijsvinger en zei "Ah!" met een waarschuwende vinger. Als ze nu iets stouts doen en ik zeg "Ah!" of doe mijn vinger omhoog, stoppen ze ook meteen :XD:
  • UhmRawrUhmRawr Berichten: 79
    november 2010 aangepast
    Siimy schreef:
    Iemand een ideetje hoe ik mijn poezie het bijten af kan leren? Want als ze een beetje druk is dan bijt ze me. (gewoon om te spelen.) Ze bijt niet door maar ik denk dat het niet echt prettig is als ze dit over een paar weken (inclusief volgroeid gebit :XD: ) nog doet. Ik zet haar dan altijd van mijn schoot af maar ik heb het gevoel dat ze niet echt begrijpt dat dat haar straf is :XD:.
    Wat ik altijd deed met mijn kat was blazen (naar hun koppie), dat vinden ze niet fijn en die van mij deed het dan ook niet meer :)
    Nu zeg ik gewoon streng "Jopie, NEE" (ja hij snapt dat xD) en dat werkt ook gewoon :)
    Misschien als ze het nog niet leert, dan met de plantenspuit een beetje nat maken?
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    november 2010 aangepast
    ^^Dat doe ik inderdaad ook met Whiskey. Ik hoef maar met mn vingers te knippen en zn naam een beetje waarschuwend te noemen en dan heeft ie meteen door dat ie fout zit :P.

    Bij Indy heeft het helaas niet gewerkt :P.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top