Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Katten

«13456726
SiimySiimy Berichten: 2,942
Hoi,
Ik had gister al wat in het WWJK gepost over katten en ik dacht; een katten topic! Nou, post hier foto's van jouw kat, die van je oma, je tante, je buurvrouw, of welke kat dan ook. En leuke/grappige dingen van jouw kat. En tips/tricks over de verzorging/opvoeden enzovoort :mrgreen:. En wat je het leukste ras vind? Ik vind Britse Kortharen ontzettend lief. En Maine Cöons. :mrgreen: Maar ''gewone'' huis/tuin/keuken katten zijn het leukst :lol:.
Maar even een leuk plaatje van google om te beginnen, want helaas heb ik zelf (nog) geen kat:XD:.
kittens.jpg

Oh, en als hier al een topic over is mag deze natuurlijk gesloten worden, maar ik heb hierover geen topic gevonden.:mrgreen:

Reacties

  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    oktober 2010 aangepast
    Ik wil binnenkort 2 Perzen, die hebben zo'n leuk boos platgedrukt hoofd :mrgreen: geweldig!

    Ik heb zelf nu thuis een kat, Doko, en die slaapt eigenlijk alleen maar. Maar hij is wel heel lief en poepig. En als ik op mezelf ga wonen wil ik ook 2 katten, als het kan. Want ik ben dol op katten :mrgreen:

    Als je een kitten neemt uit een nestje moet je er wel op letten dat je ze niet 4 weken na de geboorte al meekrijgt, want kittens hebben minstens 8 maanden nodig om opgevoed te worden door hun moeder..

    http://www.oocities.com/turbo502002/kittens.html

    Misschien heb je daar wat aan?
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    oktober 2010 aangepast
    Katten! :-) Ik heb zelf een kat, maar geen foto op de pc. Hij is nogal... temperamentvol, maar kan ook af en toe zijn lieve buien hebben.
    Er wonen hier veel katten in de buurt, dus als ik buiten loop kom ik er regelmatig tegen. Ik vind Ragdolls trouwens geweldig, ze schijnen (over het algemeen) een heel lief karakter te hebben en ze zijn lekker fluffy. Maar ik vind eigenlijk alle katten wel mooi. :) O, en Abessijnen vind ik ook mooi.
    Het is vandaag trouwens dierendag! :mrgreen:

    v Aah, Albus klinkt echt heel lief. En ziet er ook lief uit!
    Ik zou wel een kat willen die je gewoon op kon pakken enzo. Bij mijn kat moet ik altijd uitkijken, hij kan elk moment toeslaan. :(
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    oktober 2010 aangepast
    @MissyEefje, dat valt best mee ik heb Albus gehaald toen hij 7 weken was, nog steeds geen echte problemen gehad. Hij is een echte sociale mensenkat.

    Maar ik heb dus sinds 2 en halve maand ook een kat. Albus is nu 17 weken en echt heel erg gesteld op aandacht, zo rent hij elke ochtend naar boven als hij hoort dat ik ben opgestaan en wacht hij netjes voor de deur tot ik mijn kamer uit loop. Ik weet eigenlijk niet zoveel van katten want ik heb altijd honden gehad en Albus is mijn eerste kat maar ik denk wel dat ik geluk gehad heb met Albus als ik soms lees wat katten allemaal uitvreten.. Albus laat alles toe, als hij maar aandacht krijgt. Verder heeft hij ook z'n dagen dat hij alleen maar slaapt en ookal schud ik hem dan helemaal door elkaar dan gaat hij gewoon vrolijk door met slapen. We hebben thuis ook duiven en hij heeft nog geen een keer geprobeerd ze iets te doen, ook niet als wij binnen zitten en hij alleen buiten loopt met de duiven, hij kijkt wel maar doet niets. Hij weet dat hij niet voor buiten mag komen en gebeurt het perongeluk toch dan blijft hij voor de deur zitten of word hysterisch en krabt totdat we hem binnenlaten. Eerst was ik echt een hondenmens en ik vond alle dieren wel leuk maar ik heb er nooit aan gedacht een ander dier dan een hond te nemen maar ik ben echt gek op Albus. Als ik eventjes weg moet of naar school dan mis ik hem echt continu, een vriendin van me zei laatst dat ik bijna reclame maak voor hem omdat ik zovaak over hem praat. :oops: Mijn zusjes eerste reactie toen ze Albus zag was ook echt: *boze blik* 'Waarom heb je een kat, ik wil geen kat' en nu loopt ze hem als ze thuis is heel het weekend schatje te noemen en dat beest te knuffelen en te kammen. Zelfs me vader die beweert dat hij Albus haat speelt met hem en laat Albus op z'n schoot slapen.

    Picture:
    1069285289_6_9KYl.jpeg

    Albus heeft echt een stukje levendigheid teruggebracht, hier in huis maar ook zeker in mezelf. Ik merk dat ik sneller bereid ben iets te doen en als het even niet gaat dan weet ik ook dat ik niet alleen ben en pak ik Albus gewoon even en knuffel ik hem terwijl hij dan spinnend in slaap valt. Hij snapt dan misschien niet dat ik me rot voel maar onbewust geeft hij echt heel veel liefde terug. Gek, maar heel mooi wat zo'n beestje met je kan doen.. Ok dit is een veel te lange post en ik moet over minder dan een kwartier weg dus..

    Fijne dierendag iedereen! :mrgreen:
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    oktober 2010 aangepast
    Wie Peanuts, "mijn" kat uit Engeland, wil zien kan hier terecht: http://amii.waarbenjij.nu/?page=pictures&intTravelId=233433

    Het is de tweede foto, hij gaat vanzelf naar de volgende maar je kunt ook op "volgende" drukken.
  • AnsjJ2AnsjJ2 Berichten: 2,754 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2010 aangepast
    Ik mag geen kat van mijn ouders en mijn vriend is er helaas allergisch voor..
    dus ik zal nooit een kat nemen.
    Mijn Simblr waar ik TS4 updates doe!
  • Lis0Lis0 Berichten: 4,098
    oktober 2010 aangepast
    Ik ben opgegroeid met twee huis-, tuin en keukenkatten maar helaas zijn ze allebei overleden.. De jongste van de tweeling kreeg op een nacht ademhalingsproblemen en die moesten we naar de dierenarts brengen. Daar zeiden ze dat ze hem een nachtje in de gaten zouden houden en dat hij morgen weer naar huis kon. Maar toen belde ze de volgende ochtend dat er iets gebeurd was en niet op hem gelet hadden waardoor hij was overleden. De oudste hebben we een paar jaar terug helaas moeten laten inslapen omdat hij overal **** in zijn lichaam had en op het laatst kon hij haast niks meer zien en amper lopen. Eentje is 15 geworden en de andere 18 :)

    Vroeger haalden ze altijd heel veel kattenkwaad uit; ze klommen onder de koelkast of sprongen op je hoofd om zo op het aanrecht te komen of ze renden achter elkaar aan en stootten allemaal dingen om :P Maar dat heb ik alleen van verhalen gehoord, zelf was ik nog maar een baby toen ze dat deden.

    Ik vind het erg jammer dat ze er niet meer zijn, vooral omdat ze er mijn hele leven al waren en eentje sliep altijd in mijn bed :P
  • rioolvisrioolvis Berichten: 343
    oktober 2010 aangepast
    ik heb geen kat. wel een hond die miauwt. telt dat ook?
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    oktober 2010 aangepast
    @Keef, ja Albus is ook ontzettend lief en knuffelbaar. Ik heb hem gewoon hier in het dorp bij iemand die achteraf woonde gratis opgehaald. Die man waarvan Albus moeder dus was, die had een aantal kleinkinderen die niets liever deden dan heel de dag met die kleine kittens zeulen natuurlijk dus ze waren ontzettend veel gewend. Er was ook een hond dus dat was hij ookal gewend en nja mijn vader die neemt hem expres mee de duivenkooi in zodat hij ziet dat die beesten van het baasje zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe Albus wordt als hij uit z'n kittentijd is, maar ik denk eerlijk gezegt en hoop dat het zo blijft.
    En natuurlijk heeft hij ook wel eens gekke buien maar over het algemeen heb ik niet zoveel te klagen.
  • NiekiieNiekiie Berichten: 693
    oktober 2010 aangepast
    Ik ben dol op katten en het is nog steeds wennen voor me dat Nicky er niet meer is. Ze is zo'n jaar geleden doodgegaan. Ik moet zeggen dat Nicky niet de liefste poes was die je je voor kan stellen. Ik weet niet waarom ze soms zo gemeen was, maar ik kende haar niet anders. Nicky was er namelijk al voordat ik was geboren, toen ze dood ging was ze 15 jaar.

    Maar goed, Nicky deed wel altijd heel lief naar mij toe. Je moest gewoon haar grenzen een beetje kennen. Ik denk dat mijn vader die een beetje te vaak 'overschreed', aangezien hij nogal jolig/lollig/enz. kan zijn. Als je haar gewoon alleen aaide en daar niet een uur mee doorging was ze hartstikke lief. Stiekem was ze ook wel aanhankelijk, want als het hele gezin boven zat liep ze altijd mee. Net alsof ze toch een beetje angst had dat haar elk moment iets kon overkomen, maar toch bij het gezin wilde zijn.

    Het is echt een stuk leger sinds Nicky weg is, maar het was beter om haar te laten inslapen. Ze had vocht achter/in haar longen en als de dierenarts haar geopereerd zou hebben zou ze toch niet nog veel langer geleefd hebben.

    Oja, en ze stak haar tong heel vaak uit haar mond xD

    (door de ouderdom had ze wel eens wat vuil in haar ooghoeken)
    mku1w1.jpg
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    oktober 2010 aangepast
    MissyEefje schreef:


    Als je een kitten neemt uit een nestje moet je er wel op letten dat je ze niet 4 weken na de geboorte al meekrijgt, want kittens hebben minstens 8 maanden nodig om opgevoed te worden door hun moeder..

    Ja, klopt! Ik weet dat dat echt nog niet kan. Soms zie ik ook van die advertenties: ''bijna 4 weekjes oud, mogen nu mee naar huis!''
    Dan denk ik echt: Whut? :-o
    -
    Mijn beste vriendin heeft 2 super mooie maine *****. Een Bruin/zwart/witte, en een rood/zwart/witte. En als je ze ziet lopen: Woow, die staarten! Echt, die zijn zo dik en mooi, net van die stofvegers:XD:
    En mijn andere beste vriendin (hier ook wel bekend als nemrac50) heeft ook een hele lieve kat. :mrgreen:
    -
    @Keefbeetle
    Ja, mijn (dode) kat was ook niet de liefste:XD:. Ze liet zich wel aaien maar oppakken: Ho maar! Dat vond ik altijd wel jammer. Ze zat ook nooit op je schoot ofzo =(. Ze was vooral lui en sliep veel :P. Ik hoop dat dat bij onze eventuele nieuwe kat anders is. Ja, ik weet het, flauw om te denken: maar toch:mrgreen:. Toen onze oude kat een kitten was waren er ook geen kinderen in dat huis, dus ze werd in haar kittentijd weinig tot niet opgepakt/geaaid en dergelijke. Daar kan het ook aan liggen :P. Denken jullie dat het anders is als er wel kinderen zijn? Ik denk dat het natuurlijk aan de persoonlijkheid van de kat ligt, maar als ze meteen opgepakt worden denk ik dat ze uiteindlijk wel meer toelaten.
  • EefieEefie Berichten: 3,854
    oktober 2010 aangepast
    ^Mijn vader toen hij nog bij opa en oma woonde hadden ze een straatkat geadopteerd. Hij was superlief, superaanhankelijk. Eigenlijk de perfecte kat, superlief, houdt van knuffelen en was heel actief. En hij vond het heerlijk om bij de kachel te liggen of op mijn vaders schoot :XD: (hij was toen al wat ouder).

    Ik zelf heb hem nooit gekend, maar ik ken wel een leuk verhaal. De kat Koetjing kreeg eten van opa en oma, en dan moest hij naar buiten. En dan ging hij naar de buren waar hij bekend stond onder Kees en kreeg daar eten. En dan komt hij heel zielig terug bij opa en oma alsof hij de hele avond buiten was geweest :XD:
  • femsfems Berichten: 4,095
    oktober 2010 aangepast
    Ik heb teveel foto's :XD:
  • PixieFeePixieFee Berichten: 793
    oktober 2010 aangepast
    ik heb 2 poezen waarvan er 1tje echt 'mijn' katje is. Ze loopt achter me aan, slaapt het liefste op mijn kamer en wil constant bij me zijn. echt lief. het zijn gewoon boerderijkatjes dus het is geen ras ofzo. Waar ik wel echt een zwak voor heb (ja het klinkt eng en raar) zijn naaktkatten. Ik vind ze zo schattig en mooi!
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    oktober 2010 aangepast
    ^ die katten vind ik echt eng :P, haha.
    Die hebben ook zo'n rare snuit. Brr.
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    oktober 2010 aangepast
    1039199328_6_WoxP.jpeg


    Dit zijn mijn kitties :D. (Iedereen kent ze zo onderhand wel :P). De bovenste is Whiskey en de rode is Indy. We zouden in de eerste instantie alleen Whiskey krijgen (laatste uit het nest), maar omdat ik een zwak heb voor aanhankelijke dieren (wat Indy echt ontzettend is), is Indy nu ook bij ons :P (ik heb gewoon iemand een kat afhandig gemaakt :-o).

    Anyway, het zijn echt ontzettend lieve katjes. Ze halen wel ontzettend veel kattekwaad uit, maar ach ja, dat gaat in de loop van de tijd ook wel over :P. We hebben ze nu sinds juni ongeveer en ik kan ze al niet meer wegdenken. Ik geloof dat ze in augustus voor het eerst echt zonder lijntje naar buiten gingen. Eerst deden we nog het lijntje vasthouden, op een gegeven moment lieten we ze aan een lijntje door de tuin lopen, zodat ze iig 6 meter langer waren, zouden ze ontsnappen :P. Nu gaan ze tegenwoordig bijna elke dag naar buiten en komen ook gewoon weer terug :D.

    Whiskey is echt een schatje, want hij luistert naar zn naam als je m roept en dan kijkt ie je echt met van die mooie ogen aan. Hij heeft echt een schattig koppie. Het is niet echt een schootkat. Hij speelt liever dan dat je m aait :P. Ben m wel aan het leren om opgepakt te worden. Altijd als ik m oppak, begint ie wel te spinnen, maar hij wil niet langer dan een halve minuut blijven zitten :P. Hij gaat ook nog niet echt op schoot zitten, dit komt maar heel sporadisch voor :P. Maar het is wel echt een schatje en hij is altijd in om te spelen :P.

    Indy is ook echt een lieve poes. Ze is ontzettend onafhankelijk en afhankelijk tegelijk. Ze gaat er vaak lekker zelf op uit en trekt zich weinig aan van Whiskey (ik denk altijd dat Whiskey meer van Indy houdt dan Indy van Whiskey :P), maar ze kan ook al miauwend binnen komen lopen, want dan heeft ze aandacht nodig :P. En dan kun je dr oppakken en dan blijft ze heerlijk bij je :P. En dan is ze ontzettend aan het spinnen.

    Ze zijn allebei echt ontzettend lief en ik zou echt niet zonder ze kunnen!

    Ik was vroeger altijd een kattenmens, omdat we altijd katten hadden. Toen kregen we een hond en vond ik dat ook wel super leuk. En nu hebben we allebei en heb ik mezelf maar omgedoopt tot huisdierenmens :P.
  • megajetjemegajetje Berichten: 2,413 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2010 aangepast
    Mijn oma had een kat, Tinus.
    Ik was 3 ofzo toen ie werd ingeslapen, maar ik kan hem me nog vetgoed herrineren.

    Ik weet nog dat ie altijd bij mijn oma op schoot lag als ze tv zat te kijken
    En dat ie mijn opa niet aardig vond.
    En mij ook niet omdat ik altijd aan z'n staart begon te trekken.
    Was ie neit helemaal blij mee xD
    Vandaar dat ik nu ook een heel klein littekentje op mn neus heb...

    Het was echt een lieve kat, hij deed helemaal niks -nouja, tenzij je aan z'n staart trok...- maar toch is hij waarschijnlijk vergiftigd door mensen bij mijn opa en oma in de straat omdat hij weleens door de tuin liep.
    Ze denken dat ze hem vergiftigd vlees hebben gegeven en dat hij daardoor ziek is geworden en moest worden ingeslapen.
    Mijn oma was er zo verdrietig om...


    Ikzelf wil wel heel graag een kat, maar iedereen hier is allergisch, jammergenoeg.
    Nu heb ik gelukkig oppaskindjes met een kat, dus die mag gewoon altijd op mijn schoot zitten als ik daar ben =)
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    oktober 2010 aangepast
    ^^ Ah, lieve katten!

    ^ Mijn kat vindt mijn opa ook niet zo aardig, geloof ik. Hij blijft altijd een beetje uit de buurt als mijn opa en oma op bezoek zijn.
    xJennifer schreef:
    @Keef, ja Albus is ook ontzettend lief en knuffelbaar. Ik heb hem gewoon hier in het dorp bij iemand die achteraf woonde gratis opgehaald. Die man waarvan Albus moeder dus was, die had een aantal kleinkinderen die niets liever deden dan heel de dag met die kleine kittens zeulen natuurlijk dus ze waren ontzettend veel gewend. Er was ook een hond dus dat was hij ookal gewend en nja mijn vader die neemt hem expres mee de duivenkooi in zodat hij ziet dat die beesten van het baasje zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe Albus wordt als hij uit z'n kittentijd is, maar ik denk eerlijk gezegt en hoop dat het zo blijft.
    En natuurlijk heeft hij ook wel eens gekke buien maar over het algemeen heb ik niet zoveel te klagen.
    Dan is hij inderdaad wel wat gewend, met die kinderen. En hij heeft kunnen oefenen met sociaal zijn met andere kittens, dan. Ik weet niet of het toeval is, maar mijn kat is 'enig kat' (zijn moeder heeft een jaar daarvoor een nest van 4 kittens gehad, maar hij was alleen). En hij is... dominant. Hij kan echt met geen enkele kat omgaan. Zelfs zijn moeder mishandelde hij, dan zat ze in de kamer te eten en dan besprong hij haar en beet haar. :( Daarom hebben we op een gegeven moment besloten zijn moeder boven te laten wonen en hij beneden, en als zijn moeder toch in de woonkamer kwam dan speelden we haar bodyguards.
    Siimy schreef:
    @Keefbeetle
    Ja, mijn (dode) kat was ook niet de liefste:XD:. Ze liet zich wel aaien maar oppakken: Ho maar! Dat vond ik altijd wel jammer. Ze zat ook nooit op je schoot ofzo =(. Ze was vooral lui en sliep veel :P. Ik hoop dat dat bij onze eventuele nieuwe kat anders is. Ja, ik weet het, flauw om te denken: maar toch:mrgreen:. Toen onze oude kat een kitten was waren er ook geen kinderen in dat huis, dus ze werd in haar kittentijd weinig tot niet opgepakt/geaaid en dergelijke. Daar kan het ook aan liggen :P. Denken jullie dat het anders is als er wel kinderen zijn? Ik denk dat het natuurlijk aan de persoonlijkheid van de kat ligt, maar als ze meteen opgepakt worden denk ik dat ze uiteindlijk wel meer toelaten.
    Ik denk ook dat dat aan de kat zelf ligt, meestal. Mijn kat werd geboren toen ik 8 was, en ik heb hem denk ik ook wel regelmatig opgepakt. Maar toch is hij nu, op zijn elfde, helemaal niet oppakkerig. Hij komt wel regelmatig bij ons zitten, bijvoorbeeld op de bank, en een enkele keer op mijn schoot, maar dat vind ik altijd een beetje eng, want hij bijt soms opeens.
    Hij had ook een hele lieve moeder, dus daar kan hij geen slecht voorbeeld aan gehad hebben. Zijn moeder heeft me nooit gebeten zoals hij dat kan doen. Als zij geen aai wilde dan maakte ze dat duidelijk, maar niet gelijk zo agressief. En je kon haar wel oppakken, maar als ze het dan niet wilde moest je haar wel neerzetten. Maar dat gaf ze altijd heel beschaafd aan. Mwuh, ik wou dat ze nog leefde... :( Ze is al sinds 2007 dood, maar ik ben wel zo'n beetje met haar opgegroeid en ze was echt een lieve kat.

    Ik denk dat het zeker belangrijk is dat je een kitten bepaalde dingen duidelijk maakt, en ook dat je hem/haar veel aandacht geeft, maar ik denk niet dat alle katten dan automatisch knuffelkatten worden.
    Sommige katten zijn echt aandachttrekkers, anderen (zoals mijn kat) willen soms wel een aai, maar kunnen ook makkelijk alleen zijn. Het lijkt me ook niet prettig om een kat te hebben die constant aandacht vraagt, dan zou ik het ook vervelend vinden om weg te gaan.

    Ik kan echt hele posts vullen over katten, geloof ik. :mrgreen:

    v Ik denk dat dat met Sint-Juttemis wordt, want ik denk dat mijn kat Satan is en mijn hele leven bij me blijft om me te terroriseren. :shock: Ik zou best een kat erbij willen, maar met hem kan dat niet. Maar ik wil hem toch ook niet kwijt, hoor.
  • xJenniferxJennifer Berichten: 4,058
    oktober 2010 aangepast
    ^ Maar als je op jezelf gaat wonen? Neem je je Satankat dan mee? Want als hij thuis blijft dan kan je gewoon een andere kat nemen :mrgreen: En je leven is ook vast nog niet voorbij je kan echt ooit nog wel een nieuwe kat nemen, eentje die wel lief is ^^

    @Moep, ik ga jou Indy stelen.. :mrgreen:

    @Keef, ja dat klopt wel. Wel sonde hoor :( Nja als je straks zelf een kat gaat uitzoeken dan weet je waar je op moet letten :)

    Edit: haahah me vader had Albus buitengezet omdat hij druk was zodat hij zich daar kon uitleven maar hij bleef hier voor het raam zitten dus ik doe het raam open van kom dan naar binnen, wilde die niet. Dus ik zo ja hij kan het gewoon niet denk ik, de rand is te smal. Me vader zo: wedden dat hij het wel kan. Pakt tie een zakje koekjes en meneer was binnen een paar seconde door het raam gesprongen :lol:
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    oktober 2010 aangepast
    ^Echt niet :P. Mijn Indypoes blijft mooi bij mij :P. Net als Whiskey :p.
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    oktober 2010 aangepast
    ^ Jouw kitties zijn echt mooi :-o

    Ik ga straks ook weer eens kijken voor nestjes, hoewel, ik moet eerst een huis natuurlijk.. Een huis waar ik kitties mag :-o
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    oktober 2010 aangepast
    Moepmoep schreef:
    1039199328_6_WoxP.jpeg
    Waauw, die zijn echt lief! =D
    -
    We hebben nog 2 grote struikelblokken voor het ''kat hebben'' :P
    1. Waar gaat ze heen heen in de vakantie?
    2. Mijn ouders werken/ik&zusje gaan naar school. Wat zullen we dan met de kat moeten dien?
    Verder vinden mijn ouders het goed =). Maar we moeten eerst over dit nadenken... Ik moet wel zelf de kattenbak doen. Maarja, dat vind ik wel goed :P.
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    oktober 2010 aangepast
    ^Met de vakantie zou je buren kunnen vragen of ze willen oppassen. Gewoon elke dag ff eten geven en schoon water en ff naar buiten laten en binnen later. Als je dat niet wil, kun je ze ook naar een dierenpension doen. Daar is onze vorige kat ook altijd geweest en dat ging prima :). Dan moet je ze wel laten inenten (lijkt mij sowieso wel verstandiger).

    En in de eerste instantie is het misschien lastig dat er niemand thuis is, aangezien je zo'n kat wel moet opvoeden en er op zich wel wat tijd aan moet besteden in het begin. Op den duur kunnen ze prima alleen zijn.

    De kattenbak verschonen is 1x per week. Moet je natuurlijk wel elke dag de drolletejs eruit scheppen :P. Als ie gaat stinken kun je m ook vaker verschonen.

    En ik ben ook supertrots op mijn kitties :D. Ze zijn ook echt superlief :D.
  • femsfems Berichten: 4,095
    oktober 2010 aangepast
    Mijn katjes blijven gewoon thuis als ik op vakantie ga of om een andere reden weg ben. Meestal regel ik een vriendin die dan langskomt om ze eten te geven, verder vermaken ze zich prima. Ik heb afgelopen vakantie nog kattenduty gehad voor een vriendin van mij toen zij op vakantie was en dan ging ik gewoon 's ochtends en 's avonds langs om de kat naar buiten en binnen te laten en te voeren.


    Ik heb net nog eventjes een foto van Sammy gemaakt want ze lag zo lekker te genieten op mijn bed :lol: De katten krijgen alleen altijd duivelsogen als ik een foto maak met mijn mobiel (waarschijnlijk door mijn flits maar kan die moeilijk uitdoen 's avonds laat) dus ik moest haar ff aaien zodat ze ze dicht deed :P

    sammys.jpg


    V
    Je kunt ook zo'n luikje kopen met een 'slot'. Dan heeft jouw kat een dingetje aan zijn halsband waardoor het luikje opengaat maar andere katten kunnen niet naar binnen. Het is alleen niet echt handig als je meerdere katten hebt. En ze zijn vrij prijzig, geloof ik.



    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SiimySiimy Berichten: 2,942
    oktober 2010 aangepast
    Moepmoep schreef:

    En in de eerste instantie is het misschien lastig dat er niemand thuis is, aangezien je zo'n kat wel moet opvoeden en er op zich wel wat tijd aan moet besteden in het begin. Op den duur kunnen ze prima alleen zijn.
    Ja, maar ik bedoel: laten we hem binnen of buiten? Want een kattenluikje is niet zo slim. Want er zijn súperveel katten hier in deze buurt waar ik woon. En bij onze vorige kat is het regelmatig gebeurd dat er een andere kat aan haar brokjes te knabbellen zat :lol:.
  • AriiArii Berichten: 469
    oktober 2010 aangepast
    Onze ondeugende kat:
    DSC02226.jpg
    DSC01952.jpg

    We hebben er wel al vanalles met meegemaakt, een maand geleden begon ze ineens over te geven, zo af en toe, en ze plaste ook overal behalve in haar bak. Wij hebben toen naar de dierenarts gebeld, die zei dat ze waarschijnlijk krols was, dus hadden we haar een week later laten steriliseren. Na die sterilisatie gaf ze nog steeds over, maar volgens de dierenarts kon dit door de anesthesie komen. Na nog een week dat ze nog steeds moest overgeven, zijn we naar de dierenarts geweest, die dan nog eens heeft ontwormd en een spuitje gegeven tegen de misselijkheid (het was trouwens een ramp om haar daar te krijgen, want na die sterilisatie had ze enorm veel bang voor de dierenarts en dus ook voor haar vervoersmandje). Dit hielp nog steeds niet, dus toch maar besloten dat ze te gulzig at, hoewel ze enorm mager is en echt niet veel eet. Nu geven we haar alleen nog kleine beetjes, of grotere brokken. Het overgeven is ondertussen wel beter, maar ze blijft nog steeds overal plassen.
    Misschien hier iemand die weet wat we eraan kunnen doen? Want het is niet echt aangenaam :)

    Voor de rest is het wel een hele lieve kat. Wel heel wild, maar dat wisten we toen we haar hadden gekozen, ze was de wildste van de 4. Als ze niet buiten is, ligt ze meestal op mijn schoot te slapen. Mijn vriend durft ze wel geregeld bijten en krabben, maar bij mij doet ze dit absoluut niet, onze zotte Loeka :)
  • MissyEefjeMissyEefje Berichten: 5,190 Boeiende Bejaarde
    oktober 2010 aangepast
    Wij brengen Doko altijd naar het dierenpension waar hij is geboren als we op vakantie gaan. Hij vindt het nooit zo erg om daarheen te gaan alleen hij houdt niet zo van autorijden.. Na 1 dag daar is hij al wel weer gewend en als we hem op komen halen wil hij niet mee terug :lol: maar Doko heeft ook een hele lading aan medicijnen nodig die hij ook iedere dag echt moet krijgen en daarvoor heb ik liever niet dat familie of vrienden dat doen, maar iemand die er verstand van heeft.. Want Doko is niet de gemakkelijkste met zijn pillen.
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    oktober 2010 aangepast
    ^^ Cakejes hebben een magische aantrekkingskracht op sommige katten! :mrgreen:
    xJennifer schreef:
    ^ Maar als je op jezelf gaat wonen? Neem je je Satankat dan mee? Want als hij thuis blijft dan kan je gewoon een andere kat nemen :mrgreen: En je leven is ook vast nog niet voorbij je kan echt ooit nog wel een nieuwe kat nemen, eentje die wel lief is ^^
    Nou, ik heb geen flauw idee wanneer ik op mezelf zou moeten gaan wonen, dat is nogal een moeilijk iets. Ik denk niet dat ik ooit nog op kamers ga, en dan zou ik mijn kat toch ook niet mee kunnen nemen.
    Ik denk dat ik thuis het meeste gehecht ben aan hem, meer dan mijn ouders. :mrgreen: Maar ik wil mijn kat ook echt niet kwijt hoor. Hij heeft zeker (een boel) nare kanten, maar hij kan ook lief zijn. Hij heeft gewoon een ingewikkelde gebruiksaanwijzing. En soms ben ik een paar dagen boos op hem, als hij me echt pijn doet. Maar ik ga hem toch altijd weer lief vinden. :lol:
    Ik zou wel het liefste twee katten willen, ik zou wel willen dat hij met andere katten op zou kunnen schieten, maar helaas. Dan zou een andere kat het ook niet fijn hebben. Ik hoop in elk geval dat mijn kat nog lang leeft, want een kat verliezen is ook echt niet fijn, hoewel het onvermijdelijk is natuurlijk, maar liever niet al binnenkort.

    @ fems: is jouw rode kat een meisje? Ik nam automatisch aan dat het een kater was, omdat rode katten zo vaak katers zijn. Ik heb één keer een rode vrouwtjeskat ontmoet op vakantie, verder niet.

    @ Siimy: wij hebben ook een kattenluikje, en we wonen in een katrijke buurt. Maar er is nog nooit een andere kat door het luikje naar binnen gekomen. Wél een keer door de voordeur, toen die open stond, maar dat was de héél brutale kat van twee huizen verder. Die zit ook regelmatig in onze vuilnisbak. :lol:
    Je kan kattenluikjes (de meeste in elk geval, lijkt me) wel zo instellen dat je/een kat alleen van binnen naar buiten kan of andersom. Maar als je hem dat op slot doet zodat er geen vreemde katten binnen kunnen komen, kan je eigen kat ook niet van buiten naar binnen, natuurlijk.

    En mijn kat blijft ook thuis tijdens vakanties, dan zorgt een kennis voor hem. We hebben hem jaaaren geleden eens bij mijn opa en oma gelaten, maar toen sprong hij gelijk op een kast en kwam er niet meer af.
    Het is voor hem echt het beste om in zijn eigen omgeving te blijven.
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    oktober 2010 aangepast
    Over dat binnen of buiten laten, volgens mij moet je gewoon kijken of er iemand is die je kat sochtends buiten laat en smiddags of savonds weer binnenlaat.

    En over dat plassen in huis: Onze kat deed dat ook, toen hebben wij een extra kattenbak gekocht, zodat ze er 1 voor het plassen en 1 voor het poepen hebben. Als je meerdere katten hebt is dit sowieso aan te raden, maar volgens mij kan het ook nog wel eens helpen als je gewoon 1 kat hebt. Misschien is dat een idee?


    Over de rode katers: Wij hebben ook een rood vrouwtje :). Meestal zijn het idd mannetjes, maar die van ons was toch echt een vrouwtje :P. Maar ze is ook niet helemaal rood. Ze heeft een cypers bruin staartje en witte pootjes :).


    \/Wij zijn ook allemaal allergisch voor katten. Zowel mijn moeder als mijn zus als ik :P. Maar ach.
    Onze vorige kat kregen we ook toen zij al 5 jaar was. Mijn moeder wilde geen jong katje omdat dat te veel werk zou zijn met opvoeden. We hebben toen ook in het asiel gekeken, maar daar waren ze allemaal al vergeven (moet je nagaan!), dus toen hebben we via een advertentie in de dierenwinkel onze poes gekregen. De vrouw die m wegdeed wilde m niet, omdat ze het niet aankon nog een kat dood te zien gaan (ze had hiervoor een kat gehad) en het was ook niet haar kat. Ze was namelijk van haar buren, maar die verwaarloosde het beestje. Zelf wilde ze dr ook liever niet hebben, dus toen heeft ze gevraagd of ze m weg mocht doen. En toen kwam onze Florypoes bij ons :). Was ook echt een ontzettend lieve kat. Liep altijd achter me aan, kon ik uren vasthouden, bleef ook altijd op schoot liggen enzo. Helaas is ze vrij vroeg doodgegaan al. Ze was 11 jaar, onze kat daarvoor was 17 geworden. Dat verlies was echt ontzettend voor mij. Mijn Florypoes was net mijn kindje...

    En ook nu, na Whiskey en Indy pas 4 maanden te hebben kan ik me al niet meer indenken wat het zonder ze is!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    oktober 2010 aangepast
    Ik heb volwassen katten gekozen, uit het asiel.
    Eerst 1 grote zwarte, die heel lang en mager was (Peer) en extreem bang.
    Maar jah, hij had ook al het nodige meegemaakt, dat weet je bij asielkatten.
    Na 4 weken hebben we er een klein poesje bijgehaald (Mousje) ook zwart, maar met witte pootjes en een wit befje.
    De eerste weken ging dit niet zo geweldig, Peer trok zich helemaal terug. En Muis (want zo noemen we haar) bleek doodsbang voor mannen te zijn.
    Peer hebben we begin Maart, en Muis 3 April gehaald, en ik zou eerlijk gezegd niet meer weten hoe het huis er zonder ze uit zou zien.
    Doordat ze beide zo bang waren, moesten ze 8 weken binnen blijven voordat ze naar buiten mochten.
    Peer heeft 4 keer het katteluik er uit gelopen, nu zit er 1 in die geschikt is voor kleine honden.
    Met name Peer is zooooo opgeknapt bij ons. Hij is heel lief en aanhankelijk, dol op knuffelen (hoewel ie perse niet op schoot wil) en zijn vacht is zoooo mooi geworden. En Muis is dom maar een schatje voor mij.

    Enneh, Fems en xTurtly hebben ze beide gezien, dus zijn kunnen er ook nog wel wat over vertellen.

    Op vakantie zijn we nog niet geweest, maar ik laat ze niet thuis. Deze 2 diertjes hebben zoveel liefde en aandacht nodig, dat een bezoekje 'savonds van 10 minuten niet voldoende is.
    Ow, en na 6 weken bleek ik toch allergisch voor ze te zijn. Helaas houden we zoveel van ze, dat weg doen geen optie is, dus ik zit volop aan pillen en inhalators en dergelijke. En dat gaat best redelijk.
    Af en toe vlucht ik het huis uit :mrgreen: en de slaapkamer is verboden gebied voor ze.

    Ik heb voor volwassen katten gekozen, omdat kittens altijd wel geplaatst worden, en ook volwassen dieren kunnen er niets aan doen dat ze gedumpt worden, en verdienen ook een goed plekje.
    Deze twee zijn zooooo lief, het is onvoorstelbaar dat beide katten zo maar gedumpt zijn. Zou ik opmieuw moeten kiezen, zou ik weer voor (volwassen) asiel katten gaan. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • femsfems Berichten: 4,095
    oktober 2010 aangepast
    @ Keef
    Ja, Sammy is een vrouwtje :mrgreen:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top