Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Zwerfdieren lokken

Leedie12Leedie12 Berichten: 78
Hoi allemaal,

Ik probeer al een poosje (zonder codes) de levenswens van mijn sim te vervullen: het adopteren van 6 zwerfdieren. Dit lukt echter niet omdat de zwerfdieren maar erg kort naar zijn kavel komen, als ze al komen... De zwerfdieren zijn al gestorven voordat mijn sim kans heeft gehad de relatie tot gewone vriendschap op te bouwen en vaak zit er een week ofzo tussen de bezoeken, waardoor de hele relatieboost van het vorige bezoek al tenietgedaan is. In mijn vorige spel, dat ik helaas door bugs heb verwijderd had ik wel vaak zwerfdieren op bezoek, terwijl ik niet eens kabouters had. Ik heb vanalles geprobeerd om de dieren te lokken, van de kabouters, tot hondenhokken, manden voer en dierenspeeltjes buiten leggen, meubilair buiten plaatsen en lawaaierige kinderen binnen houden of juist naar buiten sturen, maar niets lijkt te werken. Ook 's nachts speuren in de buurt lijkt niet erg effectief, wilde paarden vind ik wel, maar zwerfkatten of honden nooit, ik kan ze hooguit volgen als ze mijn kavel verlaten, maar dan kan je er geen interacties mee uitvoeren.
Kan het liggen aan het feit dat ik in Twinbrook speel? Of helpt het misschien om andere huisdieren in huis te nemen? Of om meer dan 1 huisdieren-tuinkabouter (van elke soort) te plaatsen?

Van hen die eerder overlast van dan een tekort aan zwerfdieren hebben wil ik graag weten:
In welke wijk speel je (en is deze aangepast aan huisdieren als het niet Appaloosa Plains is)?
Hebben je sims al huisdieren? Zoja, wat voor soort en hoeveel?
Wat hebben je sims in de tuin staan?
Is je iets opgevallen waardoor zwerfdieren vaker of langer lijken te komen of waardoor ze juist verjaagd worden?

Alvast bedankt ;)

xx Leedie

Reacties

  • Opties
    eddelieneddelien Berichten: 12
    maart 2012 aangepast
    Ik heb geen overlast of tekort (ongeveer 4 wilde paarden per dag die voorbij komen en ongeveer 2 honden/katten per dag die aan mijn deur komen)
    Ik speel in Sunset Valley en er zitten dus dieren in.
    Mijn familie heeft 1 hond en er staat volgens mij 1 zo'n lok-kabouter.
    Wat mij wel opvalt is dat als ik 's ochtends mijn krant laat rondslingeren buiten dat er meestal een zwerfkat op afkomt om het kapot te maken
  • Opties
    Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    maart 2012 aangepast
    Ik speel in Riverview en ik zie regelmatig zwerfdieren. Verder spendeer ik er geen aandacht aan, dus ik weet niet of ze genoeg langskomen om een relatie mee op te bouwen. Ik heb geen tuinkabouters. Eén hond had ik eens aandacht gegeven en die zag ik regelmatig terugkeren. Uiteindelijk is hij zelfs aan mijn voordeur gestorven.
    De kranten zijn altijd verwoest, dus ik raad je aan je kranten buiten te laten slingeren, dan blijven ze ook langer om de krant te verwoesten. Deze familie heeft geen huisdieren, en er staat zowat niks in de tuin.

    Toen ik net beestenbende had, lette ik er wel meer op en probeerde ze te 'lokken' met kabouter. Maar ik had eerder de indruk dat de kabouter de dieren wegjaagde... Het was zo'n kabouter dat zogezegd dieren lokt, als je de tekst hierbij leest staat er iets wat erop neerkomt dat het ook omgekeerd kan werken, dus ik weet niet of het aan te raden is deze in je tuin te zetten.

    Renée
  • Opties
    LigtbeamLigtbeam Berichten: 17
    maart 2012 aangepast
    Zwerfdieren komen echt altijd gewoon vanzelf voor mn deur liggen, dus het is afwachten denk ik ?
  • Opties
    AmyloveamberAmyloveamber Berichten: 13
    maart 2012 aangepast
    Als ik een zwerfdier zie dan vraag ik of die binnenkomt en dan sluit ik de deur af XP. Het is handig maar dat werkt niet bij herten en wilde paarden je moet ze er wel een tijdje uit laten en weg laten gaan ze komen vanzelf terug. Koop anders een lok kabouter of als ze op je kavel zijn klik je snel op bouwen en bouw je een soort asiel hokje :S het is simpel en ze zijn er lekker lang :D
  • Opties
    lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
    augustus 2012 aangepast
    Als ik die wens kies, en ik ga op die levenswens staan (zonder erop te klikken) zie ik dat mijn Sim 0/6 huisdieren heeft, of ... van de 6. Bij mij gaat dit getal echter ook omhoog wanneer ik dieren adopteer in de buurt of via het asiel.
  • Opties
    DeIsabelDeIsabel Berichten: 40
    januari 2013 aangepast
    Ik heb alleen een speeltje van mijn hond buiten liggen voor de rest niks, maar tog heb ik erge overlast van al die dieren die maar langs komen! Meestal komen ze s'nachts voor mijn deur liggen slapen met heel veel tegelijk wel een beetje raar vind ik zelf
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    januari 2013 aangepast
    Het is mij ook nog nooit gelukt om een zwerfdier te adopteren, begin bijna te twijfelen of het wel kan. Is het iemand al een keer gelukt?
  • Opties
    josjeposjosjepos Berichten: 54
    mei 2013 aangepast
    Het is ooit een keer gelukt bij mij.. een witte kat kwam toen voor mijn deur zitten en ik liet m naar binnen komen, geknuffelt geborsteld etc. tot ze vrienden werden en op een duur staat er tussen de interacties "wegloper adopteren" vooral veel eten geven, zodat die met een dag nog met een volle buik loopt en niet snel dood gaat omdat die dan weet waar die eten kan krijgen en zo komt die steeds terug
    Ik had geen kabouters in mn tuin, wel kranten voor de deur en mn tuin stond vol met bosjes en een groot zwembad met stoelen barbeque en al die buitenspulletjes
  • Opties
    DROLDROL Berichten: 1 Brabbelende Baby
    Hey een vraagje ik woon in Willow creek zijn daar zwerfdieren ik wil heel gaar een huisdier maar bij mij kost het 20,00 euro en mijn ouders willen dit niet betalen want we hebben over laatst nog maar iets gekocht weet iemand waar je ze vind laar het weten plsssss
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top