Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Rode kruizen galerij

venus4evervenus4ever Berichten: 68 Denderende Dreumes
Hallo Simmers,
Na de laatste update van de Sims staan er in mijn galerij allemaal rode kruizen door de foto's, van mijzelf en van anderen.
Ik heb Avast premium security en daar heb ik in de randsomwareschild de volgende onderdelen staan:
Program Files (x86)Origin Games\The Sims 4\_Installer\vc
Program Files (x86)\The Sims 4\_Installer\vc
Program Files (x86)Origin Games
Program Files (x86)Origin
Documenten\Elecctronic Arts
Documenten\Elecctronic Arts\De Sims 4

Bovenstaande mappen staan bij mij op m'n D schijf inclusief de Sims

Na de update heb ik van de Sims en Origin de cache verwijderd:
Origin folder in C:\Users\<username>\AppData\Local\
Origin folder in C:\Users\ <username> \AppData\Roaming\
ProgramData\Origin\LocalContent NIET verwijderd

Maar bleef die kruizen houden, heb toen heel de Sims 4 verwijderd en echt alles eraf, met IObitUninstaller.
Toen pc opnieuw opgestart en de Sims 4 weer gedownload en de kruizen zijn er nog steeds.

Ik durf niets te doen aan windows10 aangezien de man v.d. installatie de laatste keer geen
nieuwe (kale) instal kon doen. Hoe hij hem aan het werk heeft gekregen weet ik niet, dus
ik durf geen gekke dingen met windows te doen.

Kan iemand mij a.u.b. helpen met dit probleem?
Alvast bedankt Venus4ever

Reacties

  • venus4evervenus4ever Berichten: 68 Denderende Dreumes
    maart 2021 aangepast
    P.S.: Heb T.O.O.L. en de rode plank (Mods) maar ook die doen het niet.
    Post edited by venus4ever on
  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    Ben je soms aangemeld met de verkeerde EA account, @venus4ever? Kind account heeft geen toegang tot online functies en dus ook geen Galerij.
    Niet verbonden met internet. Controleren dat je met internet bent verbonden. Kabel gebruiken.
    De Sims 4 Legacy Edition ondersteund geen online functies. Dus ook Galerij niet.
    Verwijder alle aangepaste materialen. Cache Origin programma leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Repareer De Sims 4 via Origin programma daarna.
    Start De Sims 4 via Origin programma. Gebruikersaccountbeheer (´´UAC´´) uitzetten. Origin programma starten als Administrator.
    Zet De Sims 4 en Origin programma op toegestane lijst bij je beveiligingssoftware, anders deze tijdelijk uitzetten of zelf verwijderen.
    Overige, niet benodigde programma's dien je ook af te sluiten. Windows Schoon Opstarten: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd

    Aangepaste materialen werken vaak niet meer na installatie update of uitbreidingen. Verwijder allen en repareer De Sims 4 via Origin programma. Start De Sims 4 schoon. Test met nieuwe Sim. Aangepaste materialen dien je 1 voor 1 na te gaan, ook bij te werken. Anders contact opnemen met de maker.
  • venus4evervenus4ever Berichten: 68 Denderende Dreumes
    Heb voor dit probleem al eerder de aanwijzingen van trismagistos opgevolgd die ik online had gevonden, wat betreft reparatie via Origin en het leeg maken van diverse cache's etc.

    Ik heb maar 1 account bij Origin en dat heb ik al jarenlang en onze kids zijn volwassen en uit huis.

    Windows ook schoon opgestart, ik werk niet met Legacy, heb geen CC. Aleen 2 mods die altijd hebben gewerkt. ( T.o.o.l. en de rode plank).

    Heb Origin-Origingames-EA-de sims4 in randsomwareschild gezet pc opnieuw gestart geen geluk hetzelfde na verwijderen.

    Mods map is leeg met alleen Resource.cfg erin. Test gedaan met nieuw spel en sim maar het blijft een kruizen festival grrrrrrrr.
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @venus4ever De twistedmexi T.o.o.l. heeft inmiddels een update. Ik weet niet of je deze modificatie al hebt vervangen maar ik raad je aan dat eventueel wel te doen.
    De ransomware schilden in Avast staan standaard op streng. Als je bescherming in Avast aanklikt en daarna ransomware schilden, zie je rechts in het tabblad het instellingen wieltje. Als je dat aanklikt kom je in het instellingenscherm van je ransomware schild. Kies vervolgens voor de slimme modus. Hopelijk zal het schild je dan bij het gebruik van de galerij vragen of je toegang tot beschermde gegevens wilt toestaan. Klik dan op ja.
    Als het goed is onthoudt Avast daarna die instelling en verdwijnen ook de rode kruizen.

    Laat even weten of het allemaal is gelukt en tag me met een @ als je meer hulp nodig hebt.

    Veel succes.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • venus4evervenus4ever Berichten: 68 Denderende Dreumes
    maart 2021 aangepast
    @trismagistos Ja ik heb de laatste update van T.o.o.l. ik had dat wieltje ook al gecontroleerd en dat staat op slimme modus, heb je aanwijzingen die ik eerder had gevonden goed opgevolgd. Avast heeft inderdaad gevraagd of ik akkoord ging. Het gekke is ik heb de sims op mijn laptop gedownload om te kijken of het aan mijn pc ligt, maar ook daar heb ik hetzelfde probleem. De instellingen op m'n laptop zijn hetzelfde als de pc.
    Ik snap er de ##$% niet meer van. Laptop is een oudje maar als reserve is het nog te doen.

    Als je nog een idee weet om me te helpen dan heel graag.
    Alvast bedankt
    Venus4ever
  • venus4evervenus4ever Berichten: 68 Denderende Dreumes
    @trismagistos Heb net op mijn laptop in Avast de belangrijkste schilden even uit gezet en de sims gestart en ja hoor alles werkt weer normaal. Heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen? Vind het erg eng om dit uit te laten staan
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @venus4ever Ik vermoed dat er dan toch ergens een instelling in de firewall voor problemen zorgt maar het kan ook in ergen anders aan liggen.
    Vind je het bezwaarlijk om de vraag ook in Answers HQ te stellen? https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/bd-p/the-sims-4-technical-issues-nl?profile.language=nl
    Daar kan je namelijk ook een DxDiag.txt als bestand toevoegen. https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
    Ik kan daarmee de instellingen in jouw laptop beter bekijken en op basis van die diagnose ook betere adviezen geven.
    Alvast bedankt.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    @venus4ever, verwijder deze beveiligingssoftware helemaal. Probleem ligt duidelijk daar. Opnieuw testen zonder enkele geïnstalleerd hebben.
    Galerij werkt niet met De Sims 4 Legacy Edition en kind accounts.
    Verwijder alle aangepaste materialen. Ook eens Windows schoon opstarten.
  • venus4evervenus4ever Berichten: 68 Denderende Dreumes
    @trismagistos sorry dat het even duurde voor ik antwoord geef, maar nu blijkt dat mijn pc meer problemen heeft hij is volgens de reparateur RIP dus ik wacht op een offerte voor een nieuwe pc. Voorlopig kan ik met m'n laptop nog spelen. Heel erg bedankt voor je hulp. Soel soel Venus4ever
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @venus4ever Dat is flink balen zeg! Jammer dat pc's niet het eeuwige leven hebben. Eerlijk gezegd ik heb in de tijd dat ik de Sims speel, dat is nu ruim 12 jaar, inmiddels drie computers moeten vervangen. Hopelijk dat je op je laptop meer succes hebt met de schilden van Avast.
    Veel plezier met spelen. 😉
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • inekemelisinekemelis Berichten: 32 Pruttelende Peuter
    ik heb hetzelfde probleem , alles al geprobeerd wat op het forum van ea games staat, niks helpt...
  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    @inekemelis, als je De Sims 4 Legacy Edition en/of kind account gebruikt, dan kan je dus de Galerij niet gebruiken.
    Zorg dat je bent aangemeld met de juiste EA account.
    Beveiligingssoftware wijzigen zodat De Sims 4 en Origin programma worden toegestaan. Beveiligingssoftware anders tijdelijk uitzetten of verwijderen.
    Tevens alle aangepaste materialen wegdoen en De Sims 4 opnieuw instellen.
    Bekabelde internetverbinding gebruiken.

    Wanneer je De Sims 4 Legacy Edition moet gebruiken, dan voldoet jouw computer niet aan de systeemvereisten: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
    Informatie verzamelen over je PC met DxDiag: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

    Uitbreidingen zoals Studentenleven, Klein wonen en Sneeuwpret werken niet met De Sims 4 Legacy Edition.
  • inekemelisinekemelis Berichten: 32 Pruttelende Peuter
    alle uitbreidingen werken ,behalve naar sneeuwfestival reizen. Maar dat is blijkbaar een bug die nog opgelost moet worden.;-)
    ik heb alles geprobeerd wat op ea games forum staat, bekabelde verbinding, .... avast aangepast.
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    juni 2021 aangepast
    @inekemelis Je hebt gelijk dat er sprake is van een bug. Er is wel een workaround maar die houdt in dat je niet moet reageren op verzoeken van vrienden om naar het Sneeuwfestival te komen. Je zal zelf op de informatie van het sneeuwfestival moeten klikken en dan kan je alleen of samen met een paar Sims afreizen.
    Hopelijk zal er een oplossing voor worden gevonden voor de komende patchupdate. Die wordt een dezer dagen verwacht als voorbereiding op het nieuwe Uitbreidingspakket Landelijk Leven. Als het goed is zal er binnenkort ook weer een stream komen waarin e.e.a. uit de doeken wordt gedaan. Hou de informatie in de gaten.

    PS: De situatie die je meemaakt heeft niets te maken met rode kruis(z)en maar wel met het blauwe scherm bij het reizen naar het sneeuwfestival.

    Veel plezier met spelen. 😉
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • inekemelisinekemelis Berichten: 32 Pruttelende Peuter
    trismagistos schreef: »
    @inekemelis Je hebt gelijk dat er sprake is van een bug. Er is wel een workaround maar die houdt in dat je niet moet reageren op verzoeken van vrienden om naar het Sneeuwfestival te komen. Je zal zelf op de informatie van het sneeuwfestival moeten klikken en dan kan je alleen of samen met een paar Sims afreizen.
    Hopelijk zal er een oplossing voor worden gevonden voor de komende patchupdate. Die wordt een dezer dagen verwacht als voorbereiding op het nieuwe Uitbreidingspakket Landelijk Leven. Als het goed is zal er binnenkort ook weer een stream komen waarin e.e.a. uit de doeken wordt gedaan. Hou de informatie in de gaten.

    PS: De situatie die je meemaakt heeft niets te maken met rode kruis(z)en maar wel met het blauwe scherm bij het reizen naar het sneeuwfestival.

    Veel plezier met spelen. 😉

    ik ben ermij van bewust dat deze 2 problemen compleet los van elkaar staan ;-)


  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    inekemelis schreef: »


    ik ben ermij van bewust dat deze 2 problemen compleet los van elkaar staan ;-)


    Waarom heb je die dan niet in een aparte gezet?
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Misschien voor iedereen nog een keer de link naar een van de oplossingen: Voor het geval je last hebt van rode kruizen in de foto's/afbeeldingen van de galerie! https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Hoe-los-ik-dit-op-Rode-kruizen-in-mijn-galerij/m-p/10452385#M10545
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top