Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

[Bouw opdracht] - Deel 1: Stapelbedden

EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
Hey Simmers,

Het is alweer een tijdje geleden dat we een bouw uitdaging hadden op deze forums en het is hoog tijd om onze creativiteit weer eens te laten vloeien en toffe builds met elkaar te delen!

Het idee is om elke zoveel tijd een nieuwe uitdaging te plaatsen waar iedereen aan mee kan doen om zijn of haar building skills te vertonen. Dit kan het bouwen van een thematische kamer zijn, een bouw project op budget of dat we dat oude huis aan de overkant een opknapbeurt geven (bah, vol met spinnenwebben!).

Of je nou net begint met Simmen of een echte Sims guru bent, iedereen is uiteraard welkom! We zien graag wat jij tof vindt en gemaakt hebt.

Mocht je ook een tof idee hebben voor een toekomstige uitdaging waar iedereen met de Standaard versie van De Sims 4 aan mee kan doen laat het mij weten en wie weet, misschien bouwen we volgende keer wel jouw suggestie!

[De uitdaging]

Na het opdoen van veel inspiratie van vele van jullie Simmers en om de release van de Stapelbedden te vieren wilde ik beginnen met het bouwen van een kinder slaapkamer met een stapelbed. Deze uitdaging lijkt simpel maar je zult al snel merken dat er veel mogelijk is en ik ben erg benieuwd wat jullie kunnen verzinnen!

Belangrijk! Dit is geen wedstrijd en niet de plek voor kritiek op de builds. Uiteraard mag je feedback geven als een Simmer hier zelf om vraagt. Mocht er gevraagd worden om feedback probeer de feedback dan zo constructief mogelijk te houden.

[Wat zijn de regels?]
  • De kamer moet minimaal één stapelbed bezitten
  • De kinderen hoeven niet zichtbaar te zijn in de kamer maar zijn uiteraard welkom
  • Je mag geen voorgaande kamer gebruiken die je al eens eerder gebouwd hebt
  • Je bent vrij een al bestaand of nieuwe wereld te gebruiken
  • Je bent vrij om cheats te gebruiken om jouw kamer te bekostigen en er is geen limiet of budget
  • Elke pack is welkom voor deze uitdaging en je mag zelf beslissen op welke locatie je jouw build plaatst
  • Zolang de mods/CC zich houden aan de forum regels zijn deze toegestaan in deze uitdaging

[Hoe doe ik mee?]
  • Start de Sims 4 op en gebruik of een al bestaande wereld of maak een nieuwe aan
  • Kies een lege kavel of gebruik een voorgaand huis en bouw de kamer (mag in een huis zijn maar mag ook een losstaande kamer zijn)
  • Gebruik de camera en maak een screenshot van jouw kamer en post deze screenshot hier
  • [OPTIONEEL] - voel je vrij een kort verhaaltje toe te voegen over de kamer en/of wie er slapen zodat de build echt gaat leven!

Mocht je op de console spelen mag je ook een foto maken van jouw screenshot of het scherm als dat makkelijker is.

Ik zie jullie builds tegemoet en ben erg benieuwd wat jullie zullen maken! Uiteraard doe ik ook mee en mijn build kun je hieronder vinden.

- EA_Neil

Reacties

  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Uiteraard doe ik zelf ook mee! Hier is mijn build voor de stapelbed uitdaging!

    l5g0eaist2w3.png

    Mijn doel was om een mysterieuze slaapkamer te maken voor een geheimzinnige tweeling die samen met hun familie aan de rand van een groot bos wonen. De meeste Sims vermijden dit mysterieuze bos omdat er veel verhalen zijn over duistere magische wezens die zich diep in het bos verschuilen en alleen door kinderen te zien zijn. Het gezin dat hier woont trekt zich niks aan van deze onzin verhalen. De tweeling in deze kamer praten wel vaak met hun knuffels.. Maar dat is normaal op deze leeftijd, toch?

    - EA_Neil
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    april 2021 aangepast
    @EA_Neil Grappig dat je een aantal speeltjes kleiner hebt gemaakt. Goed voorbeeld doet goed volgen! En bij jou kon de Welsh Corgi natuurlijk niet ontbreken. 😉

    Ik was bezig met een luxe vakantie villa voor beroemde Sims en dacht: "Laat ik de handschoen maar eens oppakken." Ik heb een leuk verborgen Stekje in Brindleton Bay gevonden. Lekker ver weg van alle drukte en toch nog net dicht genoeg bij het strand en de visvijver om een diervriendelijke vakantie te kunnen vieren. Huisdieren zijn in deze vakantie villa zeker toegestaan. Dus eerst een screenshot van de villa zelf en daarna twee van de kinderkamer met stapelbed. Ik heb wel gebruik gemaakt van cheats niet van mods. Bij de vakantiewoning is dan ook het advies bb.movingobjects on. Voor de kamer heb ik alleen gebruik gemaakt van het basispakket en de pakketten: Honden en Katten, Word Beroemd, Eiland Leven en Ecologisch Leven.

    atvm7iy369hg.png

    Zicht zittend vanaf het stapelbed. Gebruik gemaakt van de eerste persoons camera (shift tab)
    rc9zaziudcek.png

    c82yip5ofbfr.png





    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Geweldig!!
    @trismagistos , heb jij dat schip verkleind?
    Wat een idee!!

    Some angels choose fur instead of wings
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    april 2021 aangepast
    Dat is zeker cool @trismagistos ! Het zit vol met leuke speeltjes maar tegelijkertijd voelt het niet aan alsof het teveel is. Erg tof gedaan! Ik denk dat de kinderen van mijn gezin graag langs zouden willen komen met de corgi! Erg tof dat je jouw kamer met ons wilde delen!

    Ik heb stiekem ook wat vals gespeeld met het kleurgebruik door de alarm lampen (die rood/blauw/groen licht maken) te verkleinen en achter de gordijnen en het bed te verstoppen voor extra rode en groene belichting in mysterieuze kleuren die je links en rechts kunt zien.

    Ik ben erg benieuwd wat voor kamer jij zou bouwen @Deborah !

    - EA_Neil
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @Deborah Die apenkooi, dat schip, is niet het enige dat werd verkleind voor dit doel. Ook de speelkist, Sjomper de Verslinder, het realistische kasteel voor prinsessenpoppen en de Bubalus 'hamsterkooi' moesten het ontgelden. Het 'Poten en Botjesgordijn rechts' werd weer een slag groter gemaakt en ik heb constant gebruik gemaakt van de cheat 'moveobjects on'. Anders kreeg ik het echt niet allemaal onder, boven en naast elkaar in de kamer.
    Trouwens @EA_Neil, het is een drie persimskamer. Misschien niet helemaal zichtbaar maar, in de hoek staat de Vrieslolly, een peuterbed uit Ecologisch Leven. Dus als jou kinderen er zin in hebben...., ruimte genoeg! 😁
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @trismagistos , ja dat poppenhuis verklein ik regelmatig, omdat het me gewoon veel te groot is. Volgens mij heb ik dat ook ooit eens met een ballenbak gedaan. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @Deborah Je kan het ook eens proberen met de raket. Voordeel is dat je hem dan in je kamer kunt opbouwen. Nadeel... Nu ja, dat merk je wel als je er verder nog iets mee zou willen. 🤣
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    april 2021 aangepast
    Is er iets wat jullie graag zouden willen doen/proberen als het gaat om een uitdaging (of om mij stiekem uit te dagen) @trismagistos @Deborah ?

    Houd er rekening mee dat dit zonder mods/cc mogelijk moet zijn en gelieve ook met de standaard versie van het spel (gebruik van meerdere pack is uiteraard welkom).

    - EA_Neil
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb nog niet echt tijd gevonden om uitgebreid te spelen. En ik heb in het verleden al heel veel uitdagingen gedaan (Build My Dream).
    Maar ik hoop dit weekend tijd te hebben voor deze opdracht.

    Some angels choose fur instead of wings
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Er is geen haast uiteraard maar kijk er zeker naar uit om te zien wat voor kamer jij zult bouwen @Deborah !

    - EA_Neil
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    april 2021 aangepast
    @EA_Neil Daar ga ik zeker eens over nadenken. Er sprongen gelijk wel 'tig' ideeën in mijn hoofd maar het moet wel uitvoerbaar zijn en het moet ook nog toegankelijk zijn voor spelers die bijvoorbeeld alleen maar het basispakket hebben. Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog wel wat te testen. Als ik iets op AHQ toezeg dan kom ik dat ook na. Ik ga in ieder geval eens op iets broeden......

    😈😎😁😇
    Post edited by trismagistos on
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Kan niet wachten! Laat mij weten wat jouw idee is en dan zullen we zien of we die voor de volgende uitdaging kunnen plaatsen.

    (Uiteraard doe ik ook mee!)

    - EA_Neil
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    mei 2021 aangepast
    Ik ben eruit, @EA_Neil! Na lang peinzen en zelf het een en ander uitproberen, denk ik dat, ik wel een leuke opdracht heb bedacht.

    De bedoeling is om het Magnoliabloesempark in Willow Creek eens onder handen te nemen. Na jaren van gebruik door alle Sims families die er hebben vertoefd, is het park een beetje sleets geworden. De bomen moeten gesnoeid en de buurtbewoners vinden het oude paviljoen behoorlijk oubollig geworden. Tijd voor een verfrissende aanpak. Maak van het Park iets waar alle Sims graag vertoeven. Er moet minimaal één paviljoen worden geplaatst waar toiletten zijn en waar Sims, ook als het regent, zichzelf even 'droog' kunnen vermaken.

    Budget: niet nodig! Door het park te verbouwen in de optie werelden beheren en te kiezen voor bouwen staat de geldkraan wagenwijd open.

    Eisen: De opknapbeurt moet voldoen aan de eisen die gelden voor een park. Je mag ook kiezen voor 'gezamenlijke ruimte' als je het pakket Ecologisch Leven hebt maar, dan moet je aan alle eisen voor een community voldoen en alle ruimten moeten dan kunnen worden gebruikt.

    Cheaten mag! Modificaties en Custom Content mogen niet.

    Als voorbeeld heb ik mijn Magnolia Park (gebruikersruimte) opgeladen naar de galerie. Als je het wat lijkt, zal ik wat screenshots plaatsen van mijn geploeter 😅 van afgelopen dagen. 😉
    Post edited by trismagistos on
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Bedankt voor het idee @trismagistos ! Ik ga een kijkje nemen in de komende dagen en dan gaan we zien of de we uitdaging online kunnen krijgen. Uiteraard, we zien graag dat voorbeeld tegemoet B)

    - EA_Neil
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @EA_Neil ik zal hier een paar screenshots plaatsen dat scheelt weer een bezoek aan de galerie!

    eedd8lv8s4gd.png

    t53nxehdgg7j.png

    Het hoeft natuurlijk zeker niet zo ingewikkeld. Net als veel van mijn Sims heb ik nogal perfectionistische trekjes.🤣

    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top