Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Katten

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Meliszie , wat een schatje!! <3

    Ik heb een zwak voor zwarte katten.
    Mijn man kwam langslopen en die zei "wat een dotje" :love:

    Ps. je moet ff je avatar aanpassen, het plaatje doet het niet meer.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Lauwie0404Lauwie0404 Berichten: 35 Pruttelende Peuter
    Ik heb gewerkt in dierenasiels maar ook in kattenopvangcentra en bijna alle zwarte katten bleven achter. Bijna niemand wilde zwarte katten adopteren.. Vaak zeiden mensen dat ze niet mooi op foto's konden staan of vanwege vrijdag de 13e.. Zo zo zo stom.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    oktober 2020 aangepast
    @Lauwie0404,
    Ik had 4 zwarte katten, Peer, Muis, Guus en Ivo.
    Nu heb ik alleen Ivo nog.
    Als je in dit topic helemaal naar voren gaat, staan er ongetwijfeld foto's van ze.
    En de hartverscheurende verhalen als er weer eentje ingeslapen moest worden.
    Ik heb absoluut een voorkeur voor zwarte en grijze katten, maar nu heb ik voor een rooie gekozen. <3

    Ps. de zwarte kat in mijn avatar is Guus. Die ging de bollen die ik had gepoot uitbroeden....

    Some angels choose fur instead of wings
  • Lauwie0404Lauwie0404 Berichten: 35 Pruttelende Peuter
    Deborah schreef: »
    Ik heb al wat foto's geplaatst in WWJK, ik zal er nog wat opzoeken.

    Guus op de tuintafel:
    u8uh63szokcd.jpg

    Ik had bollen in een pot met aarde gedaan en in de zon gezet.
    Toen dacht Guus ook dat ie een bloembol was:
    k206gcakm4bu.jpg

    Guus op het nieuwe tuinbankje:
    ukgcywzyfqx5.jpg

    Achter het huis wandelen met mijn "kattenkinderen"
    Guus voorop, Peer in het midden en Muis achteraan.
    15j3e39b35dc.jpg




    Ik heb even rondgekeken, wat lief!

    Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders ook een zwarte kat, Bo. Kwart Siamees. Zo'n schatje en gek op aandacht. Wanneer wij visite hadden ging hij altijd op de tv kast zitten zodat hij in het middelpunt van de belangstelling stond. Hij was helemaal gek op aandacht, aaitjes en knuffelen. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt. Hij is een aantal maanden geleden overleden aan ouderdom, gewoon in zijn slaap. De lieve schat. Hij heeft een mooi leven gehad maar oh ik mis hem nog steeds zo erg.

    Dit was Bo:

    wdzsjjhfri76.jpg


    Verder hebben we toen ik nog thuis woonde Indy gehad, een heel lief zwart wit katje, echt een snoes.
    Kitty, ook zwart wit, was af en toe opeens super chagrijnig maar ach, ook zo'n snoepje.
    Lisa hadden we toen ik super jong was al en is inmiddels alweer 8 jaar geleden overleden. Zwart met bruin en wit.

    De foto's van hun heb ik niet op deze pc staan.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    oktober 2020 aangepast
    @Deborah Wat is ie toch weer schattig :heart: En die staart lijkt echt veel op de staart van mijn kitties, met van die hele lichte ringen op het laatste stuk.

    Mijn rooie monstertjes mogen nu buiten, 's nachts worden ze nog wel opgesloten, maar overdag kunnen ze het kattenluik gebruiken. Al blijven ze wel vaak binnen omdat het koud is. En ze vinden het niet leuk om alleen naar buiten te gaan.
    Het is wel super grappig om ze te zien rennen, vooral George :D

    Het blijft wel lastig om ze goed op de foto te krijgen, ze zijn altijd in beweging.
    20201026_155846.jpg?width=471&height=628
    20201026_155902.jpg?width=471&height=628
    20201026_160116.jpg?width=837&height=628
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @MDianaSanders , ja op die laatste foto, die staart is precies Scott.
    Trouwens, het hadden broertjes kunnen zijn, ze lijken heel veel op elkaar.
    Scott weet wel hoe ie door het kattenluik naar binnen moet, maar niet hoe ie naar buiten kan. :lol:
    Dus slaapt 's nachts nog lekker bij mij. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Lauwie0404 schreef: »
    Ik heb gewerkt in dierenasiels maar ook in kattenopvangcentra en bijna alle zwarte katten bleven achter. Bijna niemand wilde zwarte katten adopteren.. Vaak zeiden mensen dat ze niet mooi op foto's konden staan of vanwege vrijdag de 13e.. Zo zo zo stom.

    Dat heb ik ook wel eens gehoord, inderdaad. Zo sneu. Nora komt van m'n tante en wij hebben degene gekozen die op ons af kwam, dat was zij dus. Ik moet toegeven dat ik ook een beetje moest wennen aan het zwart, maar zodra ze thuis was, was dat alweer weg. Zo'n schatje kan je toch niet weerstaan!

    @Deborah Ik heb gezocht naar waar dat kon, maar ik kan het niet vinden. :#
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @MediaMeid , wat een liefie! <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @Deborah, heb je de reclame met Frummel gezien? Ik moest aan jou denken: https://www.youtube.com/watch?v=IbSuP8rF7BY
    Ook vanwege de posts hierboven over het achterblijven van zwarte katten bij adoptie omdat ze "ongeluk brengen" volgens sommigen. Wat ik echt een rare, achterhaalde gedachte vind.

    @Lauwie0404, wat jammer van Bo, het is altijd heel moeilijk om een kat te moeten missen :disappointed: Van de dierenarts begreep ik dat het niet vaak voorkomt dat katten in hun slaap rustig thuis overlijden; vaak worden katten"baasjes" gedwongen hun kat in te laten slapen door complicaties waardoor de kat lijdt. Dus wat dat betreft is Bo's heengaan misschien net iets "aangenamer"; met aanhalingtekens want het is echt nooit makkelijk natuurlijk...

    Mooie kattenfoto's iedereen!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Keefbeetle, je bent de tweede die me attendeert op Frummel. <3

    Ik zou er zo nog eentje bijhalen (een zwarte) maar dat vind mijn man niet goed.
    Zwarte katten zijn zoooo lief, dat vind ik tenminste.

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Aw, dat is een lieve reclame :smile: .

    Hier nog steeds blij met onze Zofi. Ze wordt dit jaar alweer 6 en dat is een wonder hier. Ze gaat er nog steeds wel eens op uit, maar komt meestal wel weer terug (regelmatig ook pas 's nachts).
    Ik zou er nog wel een kat bij willen hebben, maar manlief helaas nog steeds niet.
    Geen idee of het er nog van komt, maar we gaan het zien. Eerst ook maar weer wat vertrouwen opbouwen dat katten bij ons wel oud kunnen worden.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    We zijn zo zoetjes aan aan het kijken naar kittens (nou, ik dan) en we hebben er eentje op het oog.
    Donderdag gaan we kennismaken met een 12 weken oud ventje.
    Als dat door gaat, dan krijgt ie van ons een eigen naam.
    @trismagistos , jouw kat heet Gaius, en toen ik dat aan mijn man vertelde, vond ie die naam geweldig. <3
    Dus... ik hoop niet dat je het erg vind dat, mocht het doorgaan, onze nieuwe kat ook zo gaat heten?

    Some angels choose fur instead of wings
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @Deborah, Ik denk dat Gaius het fantastisch zou vinden als hij een jonge naamgenoot zou krijgen. ❤ Ik trouwens ook! Leuk dat je binnenkort kennis gaat maken met een nieuw kitten. Gaius is inmiddels ruim 17 jaar oud. Hij is blind en eigenlijk ook al stokdoof en wordt nu een beetje kinds. Nu ja, kinds...., zeg maar eerder, dement. Ik hoop niet dat dat in de naam zit 🤔 Maar zelfs met zijn 17 jaar heeft hij nog veel plezier in het leven en wij hebben nog veel plezier met hem. Ik hoop dat jullie net zoveel plezier gegund zal zijn met jullie nieuwe huisgenoot. Enjoy!
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Kittens zijn zo leuk! Alleen jammer dat ze zo snel groot worden.
    Die van mij zijn inmiddels ruim een jaar oud en enorm gegroeid.
    f05a89b3667ffa9e157f3002455d91f5d6543742.jpg
    01d43f360cb7bfd8430d5b40ce2f47de4f429bdb.jpg
    Ze zijn niet heel erg blij met dit warme weer en ze zoeken echt de schaduw op. Aan de andere kant, ze komen bijna niet meer binnen nu, buiten is toch leuker, ondanks de hitte. En er zit een nest ratten in het kippenhok, dus daar zijn ze ook heel erg druk mee.

    @Deborah Jouw Scott zal inmiddels ook wel een grote kater zijn geworden. Leuk dat hij er misschien/waarschijnlijk een speelkameraadje bij krijgt. Al is natuurlijk niet te zeggen of ze elkaar liggen of niet. De onderlinge verhoudingen tussen katten binnen een huishouden zijn altijd bijzonder. Bij mij is George ervan overtuigd dat hij de baas is, dus hij heeft de bijnaam "King George" gekregen. Hij gaat ook echt de strijd aan met Indy (de oudere kat). Fred interesseert zich dan weer totaal niet voor machtsspelletjes en die wil gewoon graag spelen (met andere katten) en knuffelen (met mensen, dwz, vooral met mij - hij komt me elke ochtend speciaal goedemorgen wensen door onder mijn raam te gaan staan miauwen tot dat hij binnen wordt gelaten en geaaid wordt. Daarna gaat hij weer naar buiten). Ginny kan dan weer heel goed met Indy overweg en totaal niet met George, maar Fred is haar favoriete medekat, die zijn altijd heel lief met elkaar.

    @trismagistos 17 is echt een hele respectabele leeftijd voor een kat. Toen ik Kian vorig jaar heb in laten slapen was hij net 17 geworden (hij was overigens ook zo goed als volledig doof) en de dierenarts zei dat de meeste katten dat niet halen. Hopelijk houd Gaius het nog een tijdje vol, zolang hij lichamelijk oke is en nog lol heeft, kan ie nog jaren mee. Zo even uit mijn hoofd was de oudste kat ooit 38 geworden of zo, dus dan heeft ie nog even.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2021 aangepast
    We hebben kennis gemaakt, en mijn man was op slag verliefd.
    Ik nog niet, maar de kat was vanochtend vanuit het pleeggezin naar het asiel gebracht, en was duidelijk nog van slag.
    Beleid daar is dat je 24 uur moet wachten na kennismaking, voor dat je het dier mee krijgt. Om opwellingen te voorkomen.
    Dus morgen moeten we weer 2 uur rijden voor de kat.

    f5zufjmq92ga.png

    Ow, en op de weg terug naar huis kreeg ik nog op mijn kop in de auto, want 2 katten is wel genoeg.
    Nu hebben we er weer 4... :tongue:

    Some angels choose fur instead of wings
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Wat een schatje! Laat ons weten hoe het af loopt!

    Ik kom zelf ook uit een familie met veel katten (we hadden er ook meer dan 4!) en zou er graag ook wel weer eens eentje willen.

    - EA_Neil
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2021 aangepast
    We hebben de eerste nacht overleefd. :tongue:

    Ik slaap (omdat mijn man zo verschrikkelijk snurkt) in de logeerkamer, en ik heb de kat vannacht bij me gehouden.
    Het is een adhd kat, sjonge wat een energie zit daar in! :open_mouth:
    Hij vond het ook leuk om vanaf mijn voeten vol in mijn gezicht te springen.... Vond ik iets minder.
    Maar uiteindelijk ging ie wel slapen, met zijn kont bijna in mijn kussen. Alleen toen ik er om 2 uur uit moest om te plassen, vond ie dat niet leuk en ging ie heel hard miauwen.

    Ik heb zoveel negatieve reacties op de naam Gaius gehad, niet te geloven. Dus hebben we een andere naam verzonnen gisteren in de auto. En toen hadden we Fritz. Maar mijn man vond dat dát een te harde klank had. Dus heb ik gisteravond er nog over na gedacht, en kwam ik op Gijs. Dát vond ie wel leuk. Maar we hebben nog niet gekozen. Guus heeft destijds ook zoveel namen gehad, voordat we Guus hadden.
    Maar het moet ook bij de kat passen.

    fo2jex7dbtc8.jpg
    wu16kj6teu80.jpg



    Some angels choose fur instead of wings
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    juni 2021 aangepast
    Ik heb me nooit wat aangetrokken van reacties op de naam Gaius maar heb wel vaak moeten uitleggen waar de naam vandaan kwam en wat die betekent. Gaius had echt geluk toen hij als kitten van een week of twintig na een paar weken zonder de steun van zijn moeder en broertje (die waren daarvoor al afgevangen en hadden hem- bleek later- verstoten) in een vangkooi liep. Die vangkooi hadden de mensen van de zwerfkattenopvang ergens in het groen vlak bij een drukke kruising en een spoorwegovergang neergezet.

    Ik heb het altijd fantastisch gevonden om hem een groot deel van zijn leven te mogen roepen vanuit onze tuindeur!
    Er ligt een weg met een druk fietspad vrij dicht op onze achtertuin. Er ligt nog wel een groenstrook en een sloot tussen. Wij vonden het belangrijk dat Gaius op de weekendavonden binnen was. Er wordt onnoemelijk hard gereden op die weg. Het fietspad is 's avonds in het weekend heel druk met groepjes die naar de binnenstad trekken. Dus je raadt het al..... Iedere weekendavond weer opnieuw kon ik roepen: 'GAIUS, GAIUS' en dan veel minder hard: 'binnenkomen'. 🤣

    Nog twee fotootjes, de eerste als kitten van een maand of vier en de tweede als oude man van 16:

    g34w5ft213wc.jpg

    d5qukjtwi1z0.jpg
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Wat een prachtig dier! <3

    Mjah, ik woon ook in een woonerf, met alleen buren links en rechts en een grote geluidswal achter. Dat is een soort van dijk, een meter of 14 hoog denk ik. In 2 etages, en dat is een hondenlosloopgebied. Direct achter onze tuin is het pad van onze huizen en dan een grasveld, en dan gaat het schuin omhoog naar de eerste dijk. Daar spelen onze katten graag, ook met andere katten. Maar er zijn altijd hondenbezitters die hun honden opjutten om achter katten aan te gaan. Dus loop ik daar nogal eens onze katten te roepen. En we hebben al eens ruzie gehad met de eigenaar van een herder (die hij achter de katten aan liet jagen en heel trots riep dat zijn hond al eens zo'n k**kat had doodgebeten), ik heb geen zin in misverstanden. Ik blijf de naam Gaius heel erg leuk vinden.


    Some angels choose fur instead of wings
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Zo, ik heb ook weer een lief fotootje om te delen.

    @trismagistos
    Het is Gijs geworden, en daar zit ook een beetje de klank van "Gaius" in. <3
    Hij is 2 weken geleden "geholpen", beetje vroeg, want hij was nog net geen 5 maanden.

    Op deze foto zit ie met Scott, en zijn ze exact 5 en 16 maanden. En dan kan je zien hoe groot Gijs al is.

    skhabdtbcle1.jpeg

    Some angels choose fur instead of wings
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @Deborah wat een prachtig stel! Ik vind Gijs net zo'n leuke naam voor een kat en als ik de doerak zo bekijk heeft ie wel wat weg van Gaius. Het past dan ook nog bij zijn kleur dus helemaal fantastisch.

    Gaius wordt al echt een oude man. Hij is nu inmiddels ruim zeventien jaar, blind en volgens mij ook gehoorgestoord. Reageren op zijn naam doet ie niet meer en hij mag alleen nog in de tuin. We zijn bang dat hij anders wegloopt, verdwaalt en niet meer terugkomt. Daarnaast is hij het afgelopen half jaar aan het dementeren geslagen en loeit 's ochtends tegen vijf uur als een drachtige koe. Dat doet hij ook overdag en dan het liefst als ik zakelijke telefoontjes pleeg. Ik moet dan uitleggen dat het geen kind is maar een demente kat.

    Het enige dat hij eigenlijk nog doet is slapen en eten en hij lijkt wat dat betreft erg op mijn schoonvader van bijna honderd. Die doet precies hetzelfde. Het enige verschil tussen de twee is dat ik zielsveel van Gaius houd.

    6lufp7o3cldt.png
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    september 2021 aangepast
    Dat doet hij ook overdag en dan het liefst als ik zakelijke telefoontjes pleeg. Ik moet dan uitleggen dat het geen kind is maar een demente kat.

    @trismagistos Geweldig!!! Ow ik zie dat al helemaal voor me.
    Ik werk thuis, maar bel voor een klantenservice, en ook bij mij staat er wel eens een kat te bulken dat ie naar binnen wil.
    En dan zegt zo'n klant "Ow werkt u thuis? Ik hoor een kindje huilen"... Mjah dat is dus een kat.....

    4mctt05xtrns.jpg

    En die pootjes over elkaar gevouwen, zo ligt Gijs ook heel vaak. Gijs is de grijze op de foto he?
    Scott is de rooie.
    Maar al 17 jaar. <3
    Helaas heeft nog niet een kat dat bij mij gehaald. Maar...Pollewop leeft nog altijd en ziet er ook nog altijd mooi uit. Ze heeft het nog heel erg naar haar zin. Dus de prognose in januari "Max 3-6 maanden" is niet echt accuraat.
    Post edited by Deborah on

    Some angels choose fur instead of wings
  • ThereImNora14412ThereImNora14412 Berichten: 38 Pruttelende Peuter
    Zo schattig! Ik heb er ook 2
    De meest betrouwbare mods en aanpasbare content voor Sims 2/3 en 4 kan je vinden op The Sims Recourse <3


  • joortjesims89joortjesims89 Berichten: 1,355 Vrolijke Volwassene
    rawvgncawfy6.jpg
    Luuk heerlijk tussen de kussens verstopt :)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Wat een mooierd!! <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • EA_LeeuwEA_Leeuw Berichten: 66 EA Community Manager
    En zijn er nog meer schattige foto's? 👀
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    ulumk8185lf5.jpg

    Van deze heb ik een muismat laten maken voor mijn man.
    Eigenlijk staan alleen de poesjes er goed op, de rest paste er niet op. :tongue:
    Hier is Gijs nog een stukje kleiner, gisteren waren ze 10 en 21 maanden, en ze zijn inmiddels even groot.
    Maar het zijn dikke vriendjes, Gijs en Scott. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Gaius wordt steeds ouder. Hij is nu dement, blind aan beide ogen en heeft een gehoorprobleem waardoor zijn oriëntatie vermogen verstoord is. Nu maar hopen dat hij in mei van dit jaar 18 zal worden.
    c5kfk44he3rt.jpg
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top