Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Help sims sluit steeds af!

irishieririshier Berichten: 71 Denderende Dreumes
Sinds vandaag kan ik de sims 4 niet meer spelen. Het spel wordt wel opgestart, maar zodra ik bij mijn huishouden kom en wil spelen sluit hij zichzelf af. Ik had dit de afgelopen dagen ook al een paar keer tijdens het spelen, maar nu gebeurt het meteen. Ik heb dit al gedaan:
-computer opnieuw opgestart
-spel gerepareerd
-cache sims verwijderd
-cache origin verwijderd

Ik heb ook niks anders gedaan de afgelopen tijd. Ik gebruik geen mods of cc, ik zie wel in mijn mod map 1 bestand genaamd resource. Kan ik dit verwijderen?

Verder valt het me op dat er opeens heel veel extra bestanden in de Sims 4 map staan:
3rnk5bys9cc5.png
u1ywkbq5cfy3.png

Wat moet ik nu doen?

Reacties

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Je hebt extra bestanden door je crashes.
    Dat staat er ook, Last Exception en Last Crash.
    Het zijn tekstdocumenten, je zou eens kunnen kijken of er een reden of oorzaak in staat.
    Maar ik vermoed dat je computer of videokaart het gewoon niet meer aan kan.

    Kijk eens op de site van @Nefje of je computer geschikt is.
    https://www.pinguintech.nl/

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    "ik zie wel in mijn mod map 1 bestand genaamd resource. Kan ik dit verwijderen?"
    Het bestand met de naam "ressource" hoort er volgens mij altijd in te staan. Als je het verwijdert komt het vanzelf terug, als je tenminste het spel opnieuw opgestart krijgt.
    Je kunt het bestand ressource gewoon verwijderen verwijderen. Je kunt ook de map Mods helemaal verwijderen. Heb ik ook al eens gedaan. Dat leek weinig verandering te brengen.
    Laat het weten als je het spel weer kunt spelen en waar het eventueel aan gelegen heeft?
  • Opties
    irishieririshier Berichten: 71 Denderende Dreumes
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even gekeken naar de crash bestanden. Hier staat een hele lap tekens in, geen idee wat dat betekent :p Ik heb even gekeken naar de vereisten, maar kom er niet helemaal uit. Het lijkt erop dat mijn laptop daar wel aan voldoet, maar soms staat er bijv. "Videokaart: ATI Radeon X1300 of beter". Ik heb totaal geen verstand van videokaarten, dus weet niet of die van mij beter is. Ik heb de AMD Radeon Vega 8. De videokaart heeft iig genoeg video RAM, maar ik kon niet vinden of hij goed genoeg is. De processor zou goed genoeg moeten zijn: AMD Ryzen 5. Ik heb ook meer dan genoeg RAM en gewoon geheugen. Ik speel op deze laptop ook al een jaar de sims 4, dus hij kon het iig wel.

    Nu zie ik wel in zo'n crash bestand de naam van mijn videokaart staan, maar misschien is dat standaard.
  • Opties
    irishieririshier Berichten: 71 Denderende Dreumes
    Kleine update: ik heb nu ook de map hernoemd, maar dit had ook geen nut. Ik heb hem op laptopmodus gezet en nu gooit hij mij er gelijk uit. :'(
  • Opties
    irishieririshier Berichten: 71 Denderende Dreumes
    Hier ben ik weer. Ik heb "Can you run it" gebruikt om te kijken of mijn computer geschikt is en hij geeft aan dat mijn laptop 100% geschikt is voor de sims en alle packs, hij voldoet ook aan de aanbevolen dingen. Ik ga contact op nemen met EA help, maar als iemand hier nog een idee heeft hoor ik het graag :)
  • Opties
    irishieririshier Berichten: 71 Denderende Dreumes
    Update: Hij doet het weer! Heel raar maar ik ben nu dus begonnen door met een ander huishouden te spelen. Deze deed het en toen ik weer terug ging naar mijn eigen huishouden deed hij het weer. Ik denk dat er dus iets was in mijn eigen huishouden waar hij op vastliep ofzo? Ik ben bang dat het probleem weer terugkomt, maar voor nu kan ik iig weer spelen. o:)
  • Opties
    Lauwie0404Lauwie0404 Berichten: 35 Pruttelende Peuter
    Ik heb ook gekke problemen in één van mijn huishoudens, bij de rest heb ik nergens last van.. Super raar.
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    "De videokaart heeft iig genoeg video RAM, maar ik kon niet vinden of hij goed genoeg is."
    Aangezien je eerder het spel wél kon spelen, moet je videokaart wel voldoende zijn volgens mij.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Check ook eens of er updates beschikbaar zijn voor je videokaart.

    En in Origin, heb je de optie om je spel te repareren. Het kan zijn dat er iets in dat bewuste huishouden corrupt geraakt is, waardoor het spel blijft afsluiten. Misschien kan je het gewoon repareren. Doe dat niet vlak voordat je wilt spelen, want bij mij was ie daar een hele tijd mee bezig.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SaboumaSabouma Berichten: 296 Kwebbelend Kind
    Deborah schreef: »
    Check ook eens of er updates beschikbaar zijn voor je videokaart.

    Beetje laat bericht, maar dit geldt niet alleen voor de Sims 4, maar voor games in het algemeen: zorg altijd dat de driver van je videokaart up to date is ;)

Log In of Registreer om te reageren.
Return to top