Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

De Sims 4 overzetten op andere laptop

JoanneKalkwiekJoanneKalkwiek Berichten: 17 Brabbelende Baby
Hoi!
Ik speel momenteel de Sims op mijn normale laptop, maar wil een game laptop aanschaffen voor het spel. Nu vraag ik mij af of ik Origin en mijn save files kan overzetten op die nieuwe laptop.
Ik heb een keer gelezen dat als je Origin download op een andere laptop en inlogt met je bestaande account, dat je dan verder kan met je spel. Maar ik vroeg mij af of ik dan ook mijn bestanden moet overzetten op die nieuwe laptop om mijn laatste saves te behouden?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Reacties

  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @JoanneKalkwiek het klopt dat je je saves kan overzetten en ook de rest van de instellingen van De Sims 4.

    In de map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\' zitten alle onderdelen die je kan bewaren en die kunnen worden gebruikt om je spel voort te zetten.
    Ik adviseer je om die map te kopiëren op een externe hard disk en zodra je een nieuwe game laptop hebt aangeschaft één op één te plaatsen in de door Origin en Electronic Arts aangemaakte map (dat is meestal de C-drive)

    Origin zal wel opnieuw al jouw pakketten moeten downloaden in de map: Origin Games. Bij het downloaden wordt automatisch ook een map Electronic Arts aangemaakt. Die map is dan een nieuw begin. Als je die map vervangt door de oude map die je hebt opgeslagen op de externe hard disk, zou je je spellen gewoon moeten kunnen voortzetten.

    Zorg er wel voor dat je bij Origin inlogt met je 'oude' gebruikersnaam en wachtwoord en ook het al bij Origin bekende emailadres. Alles van je bestaande account dus.

    Veel plezier met spelen 😉
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JoanneKalkwiekJoanneKalkwiek Berichten: 17 Brabbelende Baby
    trismagistos schreef: »
    @JoanneKalkwiek het klopt dat je je saves kan overzetten en ook de rest van de instellingen van De Sims 4.

    In de map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4\' zitten alle onderdelen die je kan bewaren en die kunnen worden gebruikt om je spel voort te zetten.
    Ik adviseer je om die map te kopiëren op een externe hard disk en zodra je een nieuwe game laptop hebt aangeschaft één op één te plaatsen in de door Origin en Electronic Arts aangemaakte map (dat is meestal de C-drive)

    Origin zal wel opnieuw al jouw pakketten moeten downloaden in de map: Origin Games. Bij het downloaden wordt automatisch ook een map Electronic Arts aangemaakt. Die map is dan een nieuw begin. Als je die map vervangt door de oude map die je hebt opgeslagen op de externe hard disk, zou je je spellen gewoon moeten kunnen voortzetten.

    Zorg er wel voor dat je bij Origin inlogt met je 'oude' gebruikersnaam en wachtwoord en ook het al bij Origin bekende emailadres. Alles van je bestaande account dus.

    Veel plezier met spelen 😉


    Dankjewel! Als ik het goed begrijp, moet ik de sims 4 map op mijn harde schijf zetten en 1 voor 1 op de nieuwe laptop plaatsen, klopt dit? Dus alle mapjes in de sims 4 map 1 voor 1 in de nieuwe aangemaakte map op de game laptop plaatsen.
  • Opties
    trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @JoanneKalkwiek Dat hoeft niet één voor één hoor! Je kan gewoon de map die je naar de externe harde schijf hebt gekopieerd in een keer overzetten. Als je alles juist uitvoert kan je daarna gewoon weer verder spelen met al je huishoudens, custom music en al je eventuele modificaties.
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • Opties
    JoanneKalkwiekJoanneKalkwiek Berichten: 17 Brabbelende Baby
    trismagistos schreef: »
    @JoanneKalkwiek Dat hoeft niet één voor één hoor! Je kan gewoon de map die je naar de externe harde schijf hebt gekopieerd in een keer overzetten. Als je alles juist uitvoert kan je daarna gewoon weer verder spelen met al je huishoudens, custom music en al je eventuele modificaties.

    Top, dankjewel voor je reactie!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top