Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

SuperSimChallenge

LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
augustus 2020 aangepast in De Sims 4 Wedstrijden en Uitdagingen
Ik doe mee aan de SuperSimChallenge, cheer me up! Misschien meng ik wel meerdere Challenges in een, mocht je ervaring hebben en daarmee ook aanraders voor goed te combineren challenges, laat het me weten! :blush:

Sim: Rowena Pandora Ambrosina
Renaissance Sim (Snelle leerling), Kunstliefhebber, Vrolijk, Perfectionistisch.
Maak kennis met Rowena Pandora Ambrosina, een jonge, vrolijke vrouw die in de Victoriaanse tijd haar achternaam "Ambrosina" begreep toen ze stopte met ouder worden. Met eindeloze tijd om te doden, probeert ze alle vaardigheden onder de knie te krijgen en ten volle te genieten van het leven met haar kameraad Adelaide, een slimme, achtervolgende en loyale Duitse Sheperd-pup.
Huisdier: Adelaide Ambrosina
Slim, Jager, Trouw.

Huidige Challenges met Rowena P.A:
Super Sim Challenge
Alphabetacy Challenge (Doel: Heel alfabet aan huisdieren)
Alphabetacy Kids (Doel: Heel alfabet aan kinderen 10-6-2020 toegevoegd)
The Decade Challenge (9-6-2020)

Persoonlijk doel met Rowena P.A:
Historische kledingstijlen doorlopen tot heden > Decade challenge toegevoegd (9-6-2020 ongeveer)
Grote stamboom met unieke nakomelingen (Kinderen van kerstman, etc.)
Loterij winnen

Link naar Rowena's dagen
1. We hebben een huis!

r11fe2st4eh9.png

Post edited by Lyamelan on

Reacties

  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    juni 2020 aangepast
    ylo44szozb49.png

    we42e8qqynsc.png

    Heb de Sim én haar puppy ontworpen, check!

    In het kort, ik wil alles uit het spel halen wat erin zit met maar één Sim!

    Mocht ik nog veel leuke en interessante doelen tegenkomen die je kan bereiken, dan voeg ik deze zeker toe aan de lijst.


    Voor deze Challenge heb je niet alle pakketten nodig, je haalt het meeste uit jouw huidige spel, wat niet mogelijk is streep je weg.

    Doelen:

    - Bereik het hoogste level in alle carrières.

    - Bereik het maximum in alle vaardigheden

    - Voltooi alle doelen (Krijg alle bonuseigenschappen)

    - Koop alle beloningseigenschappen

    - Voltooi alle collecties

    - Behaal alle universitaire graden

    - Verander in: Vampire, tovenaar, zeemeermin en plantsim

    - Heb een: Restaurant, winkel, dierenarts kliniek


    - Ontdek alle verborgen plekken

    - Wordt beroemd

    - Bereid alle gerechten

    - Mix alle drankjes


    Regels:

    - Maak 1 jongvolwassen sim zonder vaardigheden, deze Sims is de hele tijd jouw hoofdsim.
    > Je mag ook vanaf peuter beginnen
    > (Age of Adeline) De Sim verhuist naar een andere wereld wanneer het huisdier overlijdt. Je mag weer terug naar een wereld waar je eerder leefde als er drie cycli tussen zit.
    > (Age of Adeline) Het uiterlijk van je Sim verandert wanneer deze verhuisd.

    - Veroudering moet AAN blijven
    > Jeugddrankje

    - Geen cheats of misbruik maken van bekende bugs voor het winnen van vaardigheden.
    Dus geen: Geld-, behoeften-, tevredenheids-, actiesnelheden-, carrière-, vaardigheden-, relatie-, eigenschappen-, karakterwaarden-, testing- en rangencheats.
    Uitzondering op de bouwcheats bb.moveobjects en bb.enablefreebuild (Niet cheaten qua collecties etc.!) en op HeadlineEffects.

    - Mods of esthetische CC is prima

    - Door spel verzorgde boost Week(s)/evenementen of gekochte sfeeritems zijn prima.

    Game over:
    - De Sim overlijdt voordat de uitdaging slaagt.
    > Ambrosia zonder cheats is een oplossing

    Geïnspireerd door/deels overgenomen van:
    Simmer_Maerndy haar SuperSimChallenge/The age of challenge waarbij ze verhuist als haar diertje overlijdt, haar vorm is gebaseerd op de film "The age of Adaline".
    The Sims 4 Super Sims Challenge van Carls Sims 4
  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    Een dag verder en nu echt begonnen met de Challenge (7-6-2020) na het creëren van Rowena P.A. haar huis. Ze heeft nog maar 64 Simoleons over en het huis is nog niet eens écht af, maar daar spelen we dan ook voor :wink:

    Het eerste doel is de 'Curator' geworden, zodat ze ondertussen collecties aanpakt én geld verdient. Misschien gaat mijn pad niet de snelste worden, maar uiteindelijk komen we er.

    t9mndf9cmu4x.png
    Ambrosina Mansion. Het huis van Rowena Pandora Abrosina, een jonge vreugdevolle meid, die al gauw in het Victoriaanse tijdperk haar achternaam begreep toen ze niet meer verouderde. Met oneindig veel tijd om te doden, probeert ze een meester in alle vaardigheden te worden en om vol van het leven te genieten met haar kameraad Adelaide, een slimme, jagende en trouwe pup.
    Met het gevaar van verdenking van hekserij en jaloezie met slechte gevolgen, moet ze blijven verplaatsen.

    w6xvb11d0z43.png

    q9abblnimve6.png


    Ambrosina is een afleiding van Ambrosia, het wondermiddel in de Sims die ze weer tot leven doet wekken.
    Adelaide is afgeleid van de film Adeline en de Sim van Simmer_Maerndy.
  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    Vandaag het huis van Rowena gemaakt, nu (7-6-2020) kan ik echt beginnen met de Challenge zelf. Veel geld is er niet overgebleven, maar daar spelen we dan ook voor, om het te verdienen en te gebruiken. Het huis is nog niet af.

    Het heeft de naam "Ambrosina Mansion" gekregen. De achternaam Ambrosina verwijst naar Ambrosia, het middel in de Sims dat ze weer tot leven doet wekken. Dat is niet de enige 'symbolische' hint. De eerste hond, Adelaide, heeft haar naam als afleiding van Adeline. Adeline is zowel het hoofdpersonage in de film als van Simmer Mearndy.

    De namen moesten ouder overkomen en iets van diepgang hebben, gezien ik met haar de hele tijd ga spelen.
    Rowena betekent roem en vreugde (Haar eigenschap is vrolijk en mijn doel voor haar om beroemd te worden).
    Pandora betekent aantrekkelijk en nieuwsgierig, echter is dat niet de reden van naamgeving. Wikipedia zegt over Pandora uit de mythologie "haar naam kan zowel draagster van alle gaven als schenkster van alle gaven of albegaafde betekenen" en dit past erg bij de SuperSimChallenge.

    5c5i6jber11d.png

    ot5z1i77pb0z.png

    0zbgdzqaiuqw.png

    m70bi435547c.png




  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    juni 2020 aangepast
    8-6-2020

    93ddkatey1h9.png

    f54gthgthdld.png

    iopxwjq10bap.png


    Het is dag vijf van de lente, kleine Adelaide groeide prachtig. Ze leert snel en brengt vol vreugde cadeautjes, die helaas verkocht worden. Ze behaalde zelfs een PERFECTE RUN op een parcour in 54 minuten, eerste poging! Oh en ze leerde de bal te halen en brengen, mijn Simstagram beroemde Adelaide 💛 🗝

    rgtmmxaks2c1.png


    Rowena heeft een goede vriend gemaakt tijdens Happy Hour (de naam zegt het al!), De Opmerkelijke Nieuwkomer Venessa Jeong. Vanwege haar nieuwe pianovaardigheden kan Rowena Pandora beroemd worden, ze probeert een muzikaal genie te worden (🌟). Zolang mensen haar in de toekomst niet herkennen, kan ze doen waar ze van houdt, want het kan slechte gevolgen hebben als mensen handelen uit achterdocht betreft hekserij of gewoon uit extreme jaloezie ... wie zou er niet graag eeuwig jong willen leven? 🗝

    hp42oxusn2in.png


    Adelaide heeft de baan! Onze lieve vrouw wordt lerares in het Victoriaanse tijdperk 👩🏼‍🏫 Venessa feliciteerde haar met sms'jes, schattige vriendschap. Het beetje Simoleons dat ze kreeg door te verzamelen, is geïnvesteerd in een koelkast, ze hebben wanhopig behoefte aan meer, Rowena kan niet voor altijd van anderen eten, vooral van verlopen voedsel. 🗝

    08tu9qwa1s5x.png


    Herkende je Venessa Jeong? Net als sommige andere Sims, werd ze aangepast aan de tijd waarin Rowena "leeft". Het is best vermakelijk om De Sims bij haar stijl te laten passen, het moet allemaal bij haar "tijd" passen. Daarom is ze lerares en heeft ze de ambitie Muzikaal Genie ☺ Op enkele uitzonderingen na natuurlijk, Simstagram Adelaide 😂 🗝
  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    juni 2020 aangepast
    8-6-2020
    l7tb7fn30p2q.jpg

    Geachte laatste lentedag, je bent wel besteed. Vriendschappen kwamen op als lentebloemen, Miriam Dai, Katrina Caliente en Akira Kibo. Helaas ontstond bij Adelaide een angst voor douches . 🗝

    7oa7qh386tbv.png

    1nvvk2ss26dv.png

    875t5t8fhapc.png

    De dag ervoor ontmoette Rowena Pandora Ambrosina de geesten van Bernard en Mimsy, ze waren echt flirterig vanwege Love Day. Rowena is echter niet geïnteresseerd in Ghosting, misschien kan een van haar nieuwe vrienden een potentiële partner zijn.

    k1pws7cpjau7.png

    Voor nu was haar liefdesdag verschrikkelijk, ze kon niet deelnemen aan de tradities. Misschien volgend jaar. 🗝

    rdfdpo2cvpb1.png

    arcda7hno7ie.png
  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    8-6-2020

    🔥 Hete en eerste zomerdag! Tijdens een verblijf bij een vriend veranderde zijn late avond snack in een brand... De familie rende weg en Rowena Pandora Ambrosina kreeg het lef om dit vuur te stoppen, tenminste, probeerde ze. Een erg knappe brandweerman heeft de klus geklaard. 🔥 🗝

    dpasx01bho01.png

    j3v34tl4lnly.png

    i71fj392rs3q.png

    8rjir2oqqwcu.png

    m4ko6uop1amk.png

    r0sq0t17gf92.png

    3xphw0pg15b8.png

    bh44ekwaeo0j.png

    Ohh, ik was zo bang dat ze zou sterven Het eerste wat ik controleerde was of Adelaide in het gebouw was, maar ze verdween op het juiste moment. Mijn idee van Surprising Family Tree zal een beetje interessanter zijn met nieuwe inspiratie. 🗝
  • LyamelanLyamelan Berichten: 23 Pruttelende Peuter
    Hi! Ik was er al bang voor, maar op twee plaatsen het allemaal bijhouden ging niet zo vlot. Op Instagram is het wel gelukt, gelukkig. Nu hoef ik alleen hier nog up to date te worden. Ik viel niet stil omdat ik ermee gestopt was ;) (9-7-2020 nu)

    glt37n2nckir.png

    jsd0127eww7f.png

    qau1xnh2gv4s.png

    De zomer was geweldig, het begon met een brand en eindigde in de (on) dood. Rowena werd uitgenodigd door haar vriend en door de knappe brandweerman ... Er is twijfel, met wie moet ik haar matchen, want de tijd tikt voor deze mannen. Adelaide's klok gaat ook vooruit, ze leerde niet naar mensen te blaffen, leerde meer trucs, kreeg angst voor gasfornuizen en bracht haar dagen door met Rowena Pandora. 🗝

    bad51fala775.png

    Aii Rowena is de hele tijd zo uitgeput door haar baan als lerares. Ze is gepromoveerd! 🗝

    1qgsqd5cb8pr.png

    z4hsk39s3y79.jpg

    vhdlgouu2x30.png

    4f0gdthhaa2d.jpg

Log In of Registreer om te reageren.
Return to top