Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Go to school mod - Hoe verander je de leraren en studenten?

SevereielleSevereielle Berichten: 6 Brabbelende Baby
Hallo! Ik heb de "Go to school" mod van Zerbu gedownload, in de hoop dat ik daarmee een Harry Potter verhaal kan maken in de Sims 4.
Ik heb heel wat personages gedownload en aangepast, zoals verschillende studenten van Hogwarts, de professoren,...
De mod lijkt wel te werken, ik heb van Hogwarts een high school kunnen maken, en mijn sim gaat effectief daar naar school.
Probleem zijn de NPC's. Maar een aantal van de studenten zijn er dat ik gemaakt heb, en ook de leraren, principal, councelor,... zijn zoals verwacht random sims en niemand van de Hogwarts professoren.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen? Ik heb ook de MCCC mod, waar ik in principe de NPC's ook kan aanpassen, maar het lukt mij niet om ze te veranderen in mijn gemaakte sims. Ik kan ze namelijk niet terugvinden in mijn Bibliotheek. Nochtans heb ik ze daar wel opgeslagen.
Misschien dat je mij hierin gemakkelijker kan helpen?

Reacties

  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Ik heb geen idee voor een antwoord op je vragen. Maar ik vind je post wel super, en ik wil die mod ook gaan installeren!
  • Opties
    SevereielleSevereielle Berichten: 6 Brabbelende Baby
    sandralafebre schreef: »
    Ik heb geen idee voor een antwoord op je vragen. Maar ik vind je post wel super, en ik wil die mod ook gaan installeren!

    De mod is sowieso wel leuk als je het school gebeuren wilt meemaken :smile:
    Ik heb ondertussen wel mijn sims teruggevonden in mijn bibliotheek, maar helaas lukt het nog steeds niet om de NPC's te veranderen naar de gewenste persoon :(
    Toen ik het deed, verdween de leraar gewoon :s
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Ik heb die mod inmiddels ook geïnstalleerd. Ik heb er al een poosje mee gespeeld. Ik heb wel een idee hoe je je NPC kunt veranderen. Je moet eerst het commando cas.fulleditmode uitvoeren. Daarna kun je met het commandcenter (of gewoon met "cheats=on"?) het gezin van de NPC in cas bewerken en daar je NPC bewerken. Ik zal het morgen of zo eens uitproberen. Misschien heb je hier alvast wat aan.
  • Opties
    SevereielleSevereielle Berichten: 6 Brabbelende Baby
    sandralafebre schreef: »
    Ik heb die mod inmiddels ook geïnstalleerd. Ik heb er al een poosje mee gespeeld. Ik heb wel een idee hoe je je NPC kunt veranderen. Je moet eerst het commando cas.fulleditmode uitvoeren. Daarna kun je met het commandcenter (of gewoon met "cheats=on"?) het gezin van de NPC in cas bewerken en daar je NPC bewerken. Ik zal het morgen of zo eens uitproberen. Misschien heb je hier alvast wat aan.

    Ja dat had ik inderdaad geprobeerd. Ik ga dus inderdaad naar cas (na de cheat in te voeren), dan kies ik uit mijn bibliotheek de sim uit dat ik in de plaats wil. Maar dan wordt die sim toegevoegd aan het huishouden, dus die vervangt de NPC niet. En als ik dan de NPC verwijder zodat enkel mijn sim overblijft en ik bevestig, dan is de NPC gewoon verdwenen, maar is ook mijn sim er niet.
    Ik begin echt op te geven XD Ben al aan het zoeken naar een andere mod om eerder homeschooling te doen. Maar de ene bestaat niet meer en de ander werkt niet...
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    juni 2020 aangepast
    Ik heb het getest en het is mij gelukt. Ik heb het wel een beetje anders aangepakt dan u/jij. Ik heb de NPC niet bewerkt vanuit mijn bibliotheek, maar vanuit het spel dat ik aan het spelen was.
    Ik ben het spel dus aan het spelen. Eerst voer ik de cas.fulleditmode cheat uit. Dan selecteer ik de NPC die voor de klas staat. Vervolgens heb ik de NPC bewerkt en opgeslagen.
    Maar misschien bedoel je om de leraar/lerares te vervangen door een volledig andere persoon. Dat is mij namelijk ook niet gelukt.
  • Opties
    SevereielleSevereielle Berichten: 6 Brabbelende Baby
    sandralafebre schreef: »
    Ik heb het getest en het is mij gelukt. Ik heb het wel een beetje anders aangepakt dan u/jij. Ik heb de NPC niet bewerkt vanuit mijn bibliotheek, maar vanuit het spel dat ik aan het spelen was.
    Ik ben het spel dus aan het spelen. Eerst voer ik de cas.fulleditmode cheat uit. Dan selecteer ik de NPC die voor de klas staat. Vervolgens heb ik de NPC bewerkt en opgeslagen.
    Maar misschien bedoel je om de leraar/lerares te vervangen door een volledig andere persoon. Dat is mij namelijk ook niet gelukt.

    Ik bedoel inderdaad het laatste :( Een Sim nieuwe kleren en kapsel geven is geen probleem, maar ik ben niet goed in het aanpassen van het gezicht om die op een bepaalde persoon te doen gelijken. Dus heb ik sims gedownload uit de gallerij en die dan wat aangepast. Zijn dus deze Sims dat ik wil gebruiken in mijn spel.. maarja, lukt dus niet :/
  • Opties
    sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Ik vind die mod even goed best leuk om mee te spelen. Bedankt voor de tip!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top