Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Katten

Reacties

  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @Deborah en @SimLibby Hierbij eentje van Gaius inmiddels dik op weg om 17 jaar oud te worden. Ooit bij ons gekomen via een zwerfkatten opvang.
    lqbcwxhlmadg.jpg
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    <3

    En leuke naam. :smile:

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Wat een mooie kat. <3
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    juni 2020 aangepast
    @SimLibby, ha ja, Fred en Ginger. Ik denk dat veel mensen vandaag de dag niet weten waaraan die namen (als duo) refereren. Ik heb een poster van Fred en Audrey (Hepburn) uit een oude film.

    @trismagistos, wat een prachtige kat. Ik ben dol op robuuste rode kattensenioren :love:

    @MDianaSanders, wat leuk! Ze zijn zo schattig. :love: Maar het cypertje is toch ook een broertje/zusje? Ik zou ze allemaal willen :blush:
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Deborah schreef: »
    <3

    En leuke naam. :smile:

    De naam is oorspronkelijk Romeins en is afgeleid van het Grieks. Het betekent: Geluk.
    Gaius zelf was een jurist en zijn werken zijn nog steeds de grondslag voor het algemeen recht. Een heel bekende Gaius was natuurlijk Julius Ceasar. Maar die op de foto was, en is, gewoon een rooie dondersteen. Vanochtend hing hij nog stoer te doen in een boom. ;)
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Geweldig!!
    Ik hoop dat Scott ook zo gaat worden.
    Het is nu al een duveltje uit een doosje, maar gelijktijdig ook mijn hoopje geluk. <3
    Mijn handen armen en benen zien er niet uit, hij valt alles aan, bij voorkeur als je slaapt, maar hij is zoooo aandoenlijk. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Aah, wat een heerlijk kattengeluk weer!
    Hier weer even pech. Poes is alweer 5 dagen niet thuisgekomen en ze reageert niet op ons gefluit en geroep als we haar zoeken op de plek waar ze regelmatig komt.
    Heel toevallig precies 2 jaar geleden dat ze ook weg was zo lang. Toen hebben we haar moeten halen. En in die 2 jaar meerdere keren die kant op gemoeten om haar op te halen, maar dan kwam ze altijd wel. Of toch na 2 dagen weer voor het slaapkamerraam.
    Nu is ze echt nergens te bekennen. En helaas te groot gebied om goed te zoeken (veel weilanden).
    Ik hoop dat ze weer thuiskomt. Heb dr al aangemeld op amivedi en op facebook een bericht geplaatst, dus fingers crossed...

    Zou kat nummer 4 zijn die voor haar 6e bij ons weg is... Ik zou toch zeggen dat na 3 katten het nu wel een keer goed zou mogen gaan, dus ik hou goede hoop.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik help het je hopen @Moepmoep. <3 Ik hoop dat ze snel haar weg naar huis weer vind. Sterkte.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Wat erg @Moepmoep, ik ga voor je duimen. :kissing:

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    @Moepmoep, bah, wat vervelend.
    We hadden in de jaren '90/'00 zo'n avontuurlijke kat (de moeder van mijn kat). Die moesten we toen ook regelmatig zoeken omdat ze niet uit zichzelf terug kwam. Die hield hele tochten, leek het wel. Maar als "baas" is dat niet fijn, zo'n kat die de hort op gaat, want je weet niet waar je aan toe bent. Ik hoop dat iemand jullie kat ziet of dat ze snel zelf weer terugkomt. Sterkte in de tussentijd!

    @Deborah, tja, rooie katten... mijn theorie is dat hun vurige kleurtje meestal past bij hun temperament. Daarom vind ik ze ook zo leuk :heart:

    Ik heb af en toe een contactje met een kat die bij mijn ouders aan komt lopen. Wel gezellig.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Wat fijn @Moepmoep. Vast een pak van je hart. Is ze trouwens gechipt? En draagt ze een halsband?
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Inderdaad heel erg fijn!
    Ja gechipt en een halsband. Al een tijdje geen adreskokertje er meer aan omdat ze nog wel eens haar halsbandje kwijtraakt en ik nog geen nieuwe heb gekocht. Moet ik denk ik maar wel even weer doen...
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Keefbeetle Ik zou ze ook wel allemaal willen, maar die andere was al besproken, dus dat gaat helaas niet.
    @Moepmoep Fijn dat ze weer terug is! Wij hebben ooit een kat gehad die eens 6 weken weg was en daarna vrolijk uitgehongerd en vol modder terug kwam. Geen idee waar hij heeft uitgehangen.

    Ik ben vandaag weer bij mijn kittens wezen kijken :) We mogen ze over anderhalve week ophalen.
    Dit is George, hij is denk ik het rustigst (en de veelvraat van het nest).
    f3760e09a818d526784a50cab3a7177027a57c4c.jpg
    De voorste is Fred, de achterste Ginny, deze zijn allebei behoorlijk speels (maar niets vergeleken met hun andere zusje, die jammer genoeg een binnenkat moet worden).
    9f22e28b019628b2c8d15a2f348bdb76a966ac79.jpg
    En hier zit Ginny te twijfelen of ze mijn vingers durft aan te vallen...
    944c0addacc9ebec3d140dadcaa80f327d68bba9.jpg
    Dit zijn de jongens met hun moeder, een super mooie kat trouwens :)
    d02d860471d150425d98c2e65a9a6a991c466f76.jpg
    En de meisjes waren aan het spelen, klaar om op te springen.
    0886010105dcab8effe01953688d548d0979d413.jpg

    Ik heb ook nog een boel filmpjes gemaakt, even kijken of het lukt om daar een stukje van te laten zien. Ik zet ze even achter de spoiler tag, het zijn gifs, dus als iemand daar hoofdpijn van krijgt, dan niet kijken.
    6c212c1be2a68075fea09e8d883aac5c20316041.gifv
    34e540cb82bc503620542c05e7ad4260310cdbba.gifv
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    juli 2020 aangepast
    Gelukkig maar, @Moepmoep. Fijn dat ze weer thuis is!

    Was ook geen kritiek hoor @MDianaSanders :wink: Wat een snoepjes. Leuke gifjes ook! Ze lijken zich goed op hun gemak te voelen, fijn!

    v Ach, wat een schatje is Scott! :blush: Echt lief.
    Post edited by Keefbeetle on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @MDianaSanders , jouw Fred is een kopie van mijn Scott!!
    jj0djqsnm243.jpg

    6rqbcz80g1rc.jpg

    8o3wivieinhw.jpg

    wcp1wg7no09h.jpg

    sdjy41jas4ts.jpg



    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Hoe is het met al jullie schattige kittens? :blush:
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    augustus 2020 aangepast
    Met mijn kittens gaat het goed, ze groeien hard, dus ze zijn niet meer super klein, maar nog wel steeds schattig.
    Ze beginnen ook echt eigen karakters te krijgen en dat is wel leuk.

    Ze waren (en zijn nog steeds) dol op de weegbak, al wegen we ze nu nog maar een keertje per week:
    4cf615ef00cd7b8a661db662e5d2a43a2e4aadff.jpg

    Na twee weken binnen hebben we toch maar een buitenhokje voor ze geknutseld. Er staat mais op het perceel achter ons, dus voordat dat eraf is gaan ze niet zelfstandig naar buiten. En Ginny moet binnen blijven tot ze geholpen is.
    93d25c060b8cf8b0442b32d55c1f35f41fc82803.jpg
    En op afstand maken ze dan kennis met Indy, die ze soms geïnteresseerd gaat bekijken en soms mept hij tegen het gaas en loopt hij weg.
    3bebe65f52dfb78ed97f6d444315c64d84a8e980.jpg

    Deze foto's zijn van vandaag, ze zijn inmiddels ingeënt en gechipt (en geregistreerd, ik heb van die mooie pasjes voor ze gekregen). Dus ze mogen nu een uurtje per dag in een afgebakend stuk van de tuin. Dan kunnen ze lekker rennen, spelen en ontdekken.
    Hieronder is Ginny, echt een meisje, houdt niet van vastpakken maar wel van aaien. En ze is een echte jager, als ze zo'n speelgoedmuis heeft, dan komen de jongens daar niet zo makkelijk bij in de buurt. En ze heeft mega grote ogen ;)
    4b357a02ff0aa783f7c7dcf0856e9c281de50a0e.jpg
    Dan hebben we Fred, de kleinste en slimste van het stel. Hij is wel echt een knuffelkat én een praatkat, dus een heel gezellig beestje, hij huppelt ook heel schattig. Hij is het makkelijkst/minst eigenwijs.
    8b1aa0a11e0c903b16554eb3914922d2a8ee09df.jpg
    En George, de veelvraat (helaas) en het rustigst en minst vocaal. Hij is wel behoorlijk lomp maar ook wel weer heel erg grappig. Is erg dol op allerhande speelgoed, met name balletjes, maar goed, het is een kat, dus alles is speelgoed.
    c1ca9a365d996bf71b25f5e1f975476f93028345.jpg

    En dan nog wat foto's van vorige week waar ze wat duidelijker opstaan ;)
    aa57a9fd3c4ae4548f01fb742ea17631408a7208.jpg
    6c35df7e8517b30960a1a21e0cea894426f74fcb.jpg
    b21af42f7bdaaded35cce5fe97a0097e3075e84c.jpg

    Volgens mij zijn de foto's wel een beetje klein, maar goed, het zal wel werken.
    Ik heb ook nog wat meer foto's en een paar filmpjes op mijn blog staan, dus die kan je hier bekijken. Vooral het filmpje van Ginny op het dekentje is super schattig :blush:
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    @MDianaSanders als ze allemaal net zo oud worden als die van mij dan heb je nog jarenlang heel veel plezier! Hij is inmiddels ruim 16 jaar en nog steeds een doerak.
    x8xv2sp576aq.png
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @MDianaSanders ,

    Van die onderste 3 foto's , de middelste, das net Scott <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Deborah Ja, dat is Fredje :) Daarvan zei je meteen al dat hij zoveel op Scott lijkt.
    Scott zal inmiddels ook al wel flink gegroeid zijn, of niet?
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja, Scott wordt al een flinke jongen.
    Maar hij is ook al 4 maanden. Het opvallenst aan hem is zijn dikke lange staart.
    Ivo heeft ook een lange staart, maar veel dunner....
    7 september wordt ie "geholpen" en krijgt ie zijn chip.
    Als ie daarvan hersteld is mag ie naar buiten.

    c1n6szf242iu.jpg

    6vydc61ujm1t.jpg

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Wat leuk al die foto's! Ik zal binnenkort even uitgebreider reageren, ben nu een beetje suf...
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Ah gossie, ik wou dat ik al die schattige rode katten kon komen knuffelen :blush: Ze zien er zo lief uit!
    @Deborah ik hoop dat Scott goed herstelt van zijn ingreep. Het zou warm worden dit weekend dus lekker buitenspeelweer!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Keefbeetle , Scott is voldoende hersteld, maar rent weg zo gauw we de tuindeur open zetten.
    Ik heb 3 weken geleden een tuigje bij Ali besteld, (ik had er al een, maar daar verzuipt ie in) dan gaan we met hem "wandelen", tot dat ie een beetje minder bang is van buiten.
    En jah, lekker nazomeren van het weekend. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • Lauwie0404Lauwie0404 Berichten: 35 Pruttelende Peuter
    Ah, gelukkig is er een katten topic hahaha.

    Ik heb 2 HELE lieve katten.

    edujibh2lc9x.jpg

    Dit is Coco Kirsten. Ze is inmiddels 7 jaar oud maar ik heb haar al sinds ze 10 weken was.
    Ik liep stage bij een kattenopvang en ik was al snel helemaal gek op haar.
    Ze is op straat gevonden met haar broertjes en zusjes, haar mama was helaas overleden :(


    x2crh79i3w0q.jpg

    Dit is Kiki Poekie. Ze is net 3 jaar oud.
    Haar baasje was ziek en dus heb ik haar overgenomen. Inmiddels heb ik haar alweer bijna 7 maanden. Gaat zo snel!
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Wat een leuke katten @Lauwie0404 :)

    Mijn kleine monstertjes zijn inmiddels niet meer zo klein, bijna 5 maanden (en wegen zo'n 3 kilo per stuk - George iets meer, Fred en Ginny iets minder - en aan de pootjes te zien moeten ze nog een heel eind groeien).
    Ze mogen nog niet zelfstandig naar buiten, dan zijn ze te wild en als ze dan te "ver" weg zijn raken ze in paniek. Dus ook hier hebben we een kattentuigje aangeschaft zodat ze rustig en gedoseerd aan buiten kunnen wennen en de omgeving leren kennen. In het begin vonden ze het onding, dan lieten ze zich de hele tijd op hun zij vallen en deden ze niks. Maar ze hebben inmiddels door hoe het werkt, dus het is best grappig, katten uitlaten in de tuin.
    Overdag mogen ze binnen op de deel (oude boerderij), dan gaat Indy naar buiten en hebben de kleintjes alle ruimte om te ontdekken en spelen. Ze hebben ook de zolder ontdekt, alleen eraf komen is best lastig, tot nu toe kan alleen Fred dat zelfstandig.

    a5aeade8c8d04e1c99677e1da360130335b230af.jpg
    Een recente foto van Fred. Ik merk wel dat ik minder vaak foto's van ze maak nu ze wat groter zijn.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Wat gaat dat toch hard he met die kittens! Zo ineens zijn ze groot!
    Ik vind het altijd zo grappig dat dat lijfje altijd harder groeit dan het koppie. Lijfje is al snel volgroeid, koppie komt pas met een jaar ofzo echt mee.

    Onze poes doet het gelukkig nog steeds goed :smiley: . Gaat nog heerlijk op pad en is best wel eens een nacht weg, maar komt gelukkig ook weer terug. Zal nu met het koudere weer ook denk ik steeds meer thuis zijn.

    Leukste vind ik dat m'n zoontje van nu 2 steeds meer aandacht heeft voor de poes. Hij wil altijd als "poepjes geven" (snoepjes geven), maar heeft nu ook het spelen met de poes ontdekt XD. De poes zelf is alleen vooral lui, dus die speelt niet echt mee XD.
  • Lauwie0404Lauwie0404 Berichten: 35 Pruttelende Peuter
    MDianaSanders schreef: »
    Wat een leuke katten @Lauwie0404 :)

    Mijn kleine monstertjes zijn inmiddels niet meer zo klein, bijna 5 maanden (en wegen zo'n 3 kilo per stuk - George iets meer, Fred en Ginny iets minder - en aan de pootjes te zien moeten ze nog een heel eind groeien).

    OMG, Harry Potter namen, zo leuk! :blush:
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Wat is het lang geleden dat ik hier heb gekeken, en wat is het leuk om nu al jullie foto's te zien! Ik heb zelf sinds deze zomer ook een kitten. Ze heet Nora, sloopt de hele boel, maar is toch een schatje.
    Ik ben vergeten hoe je een foto kleiner maakt hier, dus ik zet de foto's achter een leeswaarschuwing:
    vkxma1ttpzz5.jpg
    frzcuisw5yor.jpg

    Inmiddels is ze ruim vijf maanden. Slapen gaat bij ons eigenlijk prima! We hebben haar vanaf het begin laten kiezen waar ze slaapt en haar volledig genegeerd 's nachts. Nu weet ze dat ze geen aandacht krijgt en slaapt ze rustig bij ons. Wanneer mijn wake-up-light aangaat, dan weet ze dat we wakker worden en het laatste half uur kan ik dus ook niet meer zo goed slapen. Maar als dat betekent dat ik de rest van de nacht slaap, geef ik dat laatste half uurtje wel op!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top