Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Help

BregjeBregje Berichten: 3 Brabbelende Baby
Ik ben bezig in de sims 3 in Frankrijk en ik ben nu bij de kans om een dagboek te vinden in het chateau landgraaf maar ik snap er helemaal niks van kan iemand mij alsjebliefd helpen😊😊

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Kun je wat specifieker zijn? Hoe heet de kans? Wat snap je niet? Als je met de muis over de kans beweegt onderaan in je menu waar de kansen verschijnen, dan kun je meestal wel informatie aflezen over wat te doen.

  • BregjeBregje Berichten: 3 Brabbelende Baby
    Ja ik moest een dagboek vinden in dat grote huis maar iedere x als ik ergens in dat huis wou gaan zoeken werd ik de hele tijd onder stroom gezet door die vallen dus ik snap helemaal niet hoe en waar je dat dagboek zou moeten vinden
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Manieren om een val uit te schakelen:
    • Door de onschadelijk maken optie als je op de val klikt. Echter, soms zijn Sims niet vaardig genoeg in de vaardigheid handigheid om een val onschadelijk te maken of soms is de val te ingewikkeld om onschadelijk gemaakt te worden.
    • Een standbeeld over de val duwen. Hierdoor ontwikkelen Sims trouwens de atletische vaardigheid. Het standbeeld moet wel in dezelfde ruimte als de val staan en sommige standbeelden kunnen niet bewogen worden als je erop klikt. Sommige standbeelden kunnen wel meteen geduwd worden en sommige standbeelden moet je eerst inspecteren/onderzoeken om te ontdekken dat het standbeeld wel erg losjes op hun sokkel staan voordat het standbeeld geduwd kan worden. Als een standbeeld de val eenmaal onschadelijk heeft gemaakt - onschadelijk gemaakte vallen blijven onschadelijk - kun je het standbeeld gerust weer duwen en verplaatsen mocht je het standbeeld elders in de ruimte nodig hebben.
    • Sommige vallen hebben een schakelaar waarmee ze uitgeschakeld kunnen worden. Onderzoek gaten in de muur (soms staan die trouwens achter een standbeeld), fakkels die aan de muur hangen, vloer switchen/matjes, het kan zelfs het doortrekken van een toilet zijn, etc.
    • Over een vuur of elektrische val lopen als een Sim doorweekt is, schakelt de val ook uit omdat Sims plasjes water achterlaten als ze doorweekt zijn. Sims raken doorweekt door eerst in een duikput te springen als die aanwezig is. Sims raken dan een beperkte tijd doorweekt wat te zien is aan de plasjes water die ze achterlaten en de bijbehorende tijdelijke gemoedstoestand.
    • Soms krijgt je Sim ook de optie om te proberen om de val te doorkruisen. Als de Sim hierin succesvol is, schakelt de val ook uit.

    Algemene tips:
    • Duik in een put of gebruik de douche in blik - te koop op de markt - om je Sim te blussen en op te knappen als de Sim in brand staat of geëlektrocuteerd is door een val. De douche wordt na aankoop in de inventaris van je Sim geplaatst. Klik erop om het te gebruiken. Zo'n douche is slechts eenmaal te gebruiken dus sla groot in als je op de markt bent (koop ook eten en een tent).
    • Als de Sim zojuist in brand heeft gestaan, kun je beter niet meteen nog een keer door de(zelfde) val lopen maar de Sim blussen via een duikput of douche in blik en wachten tot de bijbehorende verschroeide gemoedstoestand over is omdat de Sim namelijk kan sterven als deze nogmaals in de fik komt te staan tijdens het verschroeid zijn.
    • Als er geen enkele manier is om een val onschadelijk te maken, en er is geen andere weg om de val heen, loop dan over de val heen. Als een Sim hierin succesvol is schakelt de val uit. Als de Sim hierin onsuccesvol is, dan kun je het meteen nog eens proberen. Soms lukt het de Sim dan wel. Alleen, in sommige gevallen (zoals het vorige punt), heeft dit risico's voor je Sim: een Sim kan namelijk sterven als deze bepaalde gemoedstoestanden heeft als de Sim over een val loopt gedurende die gemoedstoestand en de val gaat dan af. Volgens mij is verschroeid (van in de fik staan) zo'n gemoedstoestand waarbij je beter even kunt wachten tot die voorbij is voordat je weer een poging waagt. Mogelijk ook geëlektrocuteerd zijn maar dat ben ik even vergeten. Kans bestaat dat je tijdens het geëlektrocuteerd zijn meteen nog een poging kunt wagen om over dezelfde val te lopen en dat het dan wel lukt of dat de Sim bewusteloos raakt als het niet lukt (en dus niet sterft).
    • Het is aanbevolen regelmatig backups te maken en je spel op te slaan maar als je op vakantie gaat, sla dan eerst op voordat je een vakantie boekt en weggaat. Als je in één van de vakantielanden opslaat sla dan op onder een andere naam dan de naam die je hebt gebruikt bij het opslaan voor de vakantie. Het kan namelijk gebeuren dat het laadscherm tijdens de terugreis van je Sim blijft hangen - dit gebeurt regelmatig bij spelers - en dan moet je geforceerd het spel afsluiten via Taakbeheer. Soms is het problematisch voor spelers om de Sim terug te laten reizen naar huis. Als je dan alleen een vakantie save hebt, kun je niet meer normaal verder spelen met die save omdat de Sim niet naar huis kan. Dus als je daarom altijd een save hebt van voor vakanties (en dus regelmatig hiervan backups maakt) dan kun je verder gaan met deze save (dan ben je misschien de vorderingen van je vakantie kwijt - je kunt gerust weer op vakantie gaan - maar niet je complete spel).

    Hoop dat het zo lukt. Succes ermee. Ik vind Wereldavonturen te gek. Hopelijk jij ook.
  • BregjeBregje Berichten: 3 Brabbelende Baby
    Heeeeel erg bedankt je hebt me enorm geholpen😊 ik hou er ook heel erg veel van om op avontuur te gaan😉
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Graag gedaan. Dat je Sims (en jij) maar mooie avonturen beleven mogen. :smiley:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top