Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims 4 start niet en blijft hangen op wit scherm

ElizeElize Berichten: 54 Denderende Dreumes
Van het weekend nog gewoon Sims 4 kunnen opstarten en sinds gister zie ik even een blauw scherm en daarna blijft het scherm wit terwijl wel het muziekje blijft spelen. Ik kan het scherm alleen afsluiten via taakbeheer. Ik heb al van alles geprobeerd van wat ik online kon vinden, mods & cc verwijderen, caches verwijderen, een of ander spelbestand verwijderen, drivers updaten, spel repareren, etc. Maar nog steeds wil de sims niet laden (een hele slechte 1 april grap).
Is er nog een andere optie die ik niet heb geprobeerd voordat ik alles van m'n laptop moet halen en alles opnieuw moet installeren?
En als ik opnieuw moet installeren, hoe herken ik de save bestanden waar de families inzitten en kan ik deze zonder problemen terugzetten?

Bedankt alvast voor het meedenken,
Elize

Reacties

  • Opties
    ElizeElize Berichten: 54 Denderende Dreumes
    Laatste optie gebruikt, Sims map hernoemd zodat deze niet wordt herkend en nu alles opnieuw aan het downloaden en installeren. Hopelijk start de Sims daarna gewoon op.
    Daarna ga ik wel kijken of het met de save map gaat lukken, en zo niet pech, er zijn momenteel ergere dingen op de wereld.
  • Opties
    RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    Hoezo ben je alles opnieuw aan het downloaden en installeren, @Elize? Heb je wel de goede map op de juiste plek hernoemd?

    De Sims 4 opnieuw laten instellen.

    De Sims 4 starten als een administrator en UAC uitzetten.

    Waarschijnlijk verhindert een bepaald ander programma dat je De Sims 4 krijgt opgestart.
  • Opties
    ElizeElize Berichten: 54 Denderende Dreumes
    Hi @RSZ, antwoord op je vragen; 't was echt mijn allerlaatste optie, ja, ja, ja en nee ;)

    Ik heb eerst gegoogled naar mogelijke oplossingen voor een wit scherm/white screen en al het mogelijke wat ik kon vinden geprobeerd, maar niets hielp. Toen uit nood hier op het forum een oproep, maar met iets meer vrije tijd (thuiswerken en dichte sportschool scheelt een hoop reistijd) wilde ik niet langer meer op antwoorden wachten. Ook via mijn gegooglede oplossingen gaven ze als laatste mogelijkheid opnieuw installeren en dat heeft geholpen. Ik kan nu zonder problemen weer de Sims opstarten. En een nieuwe familie beginnen is toch ook wel een leuke uitdaging.
  • Opties
    RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    Fijn dat de Sims 4 weer werkt, @Elize. Door De Sims 4 opnieuw instellen, kan je meerdere problemen oplossen. Zo hoef je ook minder te downloaden.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Elize , je hebt in Origin ook nog de optie "spel repareren" heb je dat ook uitgevoerd?

    Dat heb ik ooit bij een hardnekkig probleem gedaan, en ja, dat heeft toen geholpen.
    Wat ik me toen niet realiseerde, is dat ie gaat repareren per geïnstalleerd spel. En als je weet dat ik alle pakketten heb, weet je ook dat ik die avond geen pc meer kon gebruiken.... Houd daar dus rekening mee.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    ElizeElize Berichten: 54 Denderende Dreumes
    @Deborah Dat was het eerste dat ik heb gedaan, alleen werkte dat niet :(
    Daarna maar gaan googelen voor een oplossing en echt van alles geprobeerd. Waarschijnlijk had ik een corrupt spelbestand, want na een verse installatie werkt alles weer prima.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Elize, kijk dan eens naar de tips van @SimLibby.
    Die heeft handleidingen hoe je een corrupt bestand kan verwijderen, maar ook hoe je een saved game kan herstellen.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    @Elize, Aangepaste materialen / modificaties zijn vaak de probleemgevers, die je dient te verwijderen voordat je een update of uitbreiding voor De Sims 4 installeert.
    Meestal worden diverse problemen al opgelost door De Sims 4 opnieuw instellen.

    Alleen repareren is niet genoeg. Hernoem eerst De Sims 4 map in Electronic Arts map in je Documenten.
    Cache van Origin wissen: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Daarna pas gaan De Sims 4 repareren via het Origin programma.
    Verder De Sims 4 kaal starten en met nieuwe Sims testen.

    Zie dit ook: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/backing-up-and-resetting-the-sims-4/
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top