Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Yes I can and do

1235»

Reacties

  • RitchieRitchie Berichten: 1,032 Jeugdige Jong-volwassene
    februari 2020 aangepast
    SimLibby schreef: »
    [...]Smoesjes die ken ik ook totdat ik Allen Carr - Stoppen met roken las.[...]
    Maf zeg, dit is de tweede keer deze week dat ik dit boek tegenkom en hiervoor had ik er nooit van gehoord. :)

    Ik ben net als Moepmoep ook wel blij met de dalende trend. De stank doet me niet veel maar mijn hart breekt toch elke keer weer als iemand een sigaret op straat gooit. Het blijkt dat die dingen heel moeilijk afbreekbaar zijn en het ziet er zo vies en slordig uit. Ik vond het ook wel oneerlijk op de werkvloer. Een oud-collega van me maakte altijd een opmerking als ik tien minuten te laat was, maar zelf stond hij 3,5 uur per week met een manager te paffen waarvan best wel vaak buiten zijn pauzes.

    Gefeliciteerd met de resultaten! Mijn broer is er nu mee bezig. Niet te genieten die vent, maar ik denk dat het hem wel gaat lukken. :)
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Heel knap @Deborah en @SimLibby! B)

    @Moepmoep, ja, goor als je ergens op het ov staat te wachten en er komt een roker bij staan. Ik loop dan altijd weg, om zoveel mogelijk ruimte tussen mij en die roker te creëren. Maar soms kun je er niet aan ontsnappen nee. Rookvrije terrassen zouden ook heel fijn zijn. Want inderdaad, je zou een ander niet met jouw ongezonde invloed moeten opschepen.

    @Deborah, die smoesjes kan ik me best goed voorstellen. Het zijn dingen die ik wel eens denk als ik dingen wil/moet regelen die ik moeilijk vind en die me veel energie kosten. Maar "als ik me goed voel" komt eigenlijk nooit, tenminste in mijn geval. Denken "dat ga ik aanpakken als de andere dingen in mijn leven goed gaan en ik wat meer energie over heb"...
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Hoppaa, @Deborah weer een jaartje erbij!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja @Moepmoep, 30 januari is het al weer 9 jaar.

    Heel soms mis ik het, maar meest van tijd niet hoor.
    We hebben vrienden die allebei (heel) veel roken. Beide minimaal een pakje per dag. En als je ziet wat het tegenwoordig kost!!
    Dan ben ik heeel blij dat ik toen doorgezet heb. <3

    En @SimLibby , jij bent ook een tijdje gestopt, hoe bevalt jou dat?

    Some angels choose fur instead of wings
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    SimLibby schreef: »
    Deborah, dit topic is voor jou.

    Als je dit niet kan waarderen, of nutteloos vindt, dan weet je vast wel de sleutel te vinden.

    Je bent vanaf vandaag een ex-roker. Gefeliciteerd.

    Ik heb het volgende bedacht.

    Als je nu momenten hebt waarop je naar een peuk wilt grijpen of ernaar snakt, dan kom je naar dit topic. En schrijf je wat. Over rook behoeftes of, als je de point er niet van in ziet hier veel woorden aan vuil te maken, dan klets je wat over de koetjes en de kalfjes. Al weet ik niet zeker in hoeverre small talk aan jou besteed is. Maar aan de andere kant, als je over thee kan praten.

    In ieder geval, dan kunnen we je helpen als je dat wilt. Je steunen en je gevraagd en ongevraagd advies geven.

    Mijn advies: don't fight is als je behoeftes voelt. Dan heb ik je al eens eerder geschreven. Als je ermee vecht geef je jezelf stress en dat is een valkuil. Zoals het komt gaat het ook. En daarbij behoeftes voelen is wat anders dan ernaar handelen.

    Groetjes
    Libby

    Sjonge, dit is vandaag exact 10 jaar geleden gestart.
    Dat betekent dus dat ik vandaag al 10 jaar rookvrij ben.

    Dank je wel @SimLibby , ik weet niet of ik het doorgezet had zonder je. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • KeefbeetleKeefbeetle Berichten: 5,165 Boeiende Bejaarde
    Knap hoor @Deborah. Een heel decennium zonder roken. :relieved:
    Heb je nog wel eens dat je toch de drang voelt een sigaret te roken, of voelt het inmiddels "normaal"?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dank je wel @Keefbeetle.

    Ja, heel soms heb ik dat gevoel nog wel eens, voornamelijk met stress.
    Maar ik denk er nog zelden aan.
    En als ik in de rook van rokende vrienden zit, en dan bijna in de lucht stik, weet ik dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.
    (en al helemaal als ik hoor wat een pakje sigaretten tegenwoordig kost!!)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Van harte @Deborah. Ik heb je misschien een duwtje gegeven, jij hebt dit toch echt zelf gedaan! :+1::kissing_heart:
    (ik ben zelf inmiddels ruim 2 jaar rookvrij)

    u9sj7r3cxxe0.png
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    februari 2022 aangepast
    Ik ben inmiddels 5 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt. Dat moest ook wel; een dubbele longontsteking als uitvloeisel van een zware griep. Ik heb zeker twee weken gedacht: ''t is maar een griepje dus dat gaat wel over.' Nou mooi niet. Iets minder dan een maand later lag ik in het ziekenhuis aan het zuurstof en na allerlei onderzoeken bleek dat ik een groot deel van mijn longinhoud kwijt was en nog wat meer achterliggende longproblemen had (en dus nu nog steeds heb). Een groot deel van die problemen komt dus door roken.

    Om mee te mogen doen met longrevalidatie om iets aan vermogen terug te winnen, moest ik minimaal drie maanden niet hebben gerookt. Ik heb toe een wedje gelegd met mijn longarts. Ik kon aantonen dat ik acuut was gestopt en mocht mee doen aan het programma.
    Eerlijk gezegd ik heb in die drie maanden bijna al het behang van de muren gekrabd. Ik droomde zelfs dat ik rookte maar ik heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.

    @Deborah en @SimLibby ik vind dat jullie mogen oprecht trots mogen zijn dat jullie zijn gestopt. In sommige gevallen kan het echt heel moeilijk zijn. Ik had in die periode veel aan een vriendin die ik kon bellen als ik volledig tegen de muur aan liep. Dat Stop-maatje heeft mij zeker geholpen. Die vriendin vertelde me dat ze, ondanks dat ze al acht jaar niet meer rookte, zichzelf betrapte op het zoeken naar een pak sigaretten als ze een museum of bioscoop uitliep. Al die stofjes die de industrie aan tabak toevoegt maken dat het extreem verslavend is en ruim een derde van de rokers krijgt vroeg of laat een rekening gepresenteerd.
    Post edited by trismagistos on
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @trismagistos , ik heb pas afgelopen zomer het pakje sigaretten, waar er nog 2 in zaten, weggegooid. Al die tijd heb ik het bewaard, zodat ik nooit "zonder" zou zitten, want dan raakte ik in paniek. Ik heb het voorbereid, maar ben wel "zo" gestopt. Maar ik ben wel eens midden in de nacht opgestaan om een peuk te zoeken die brandend gevallen was. (die er dus niet was, maar dat had ik zo echt gedroomd)
    En ik ben ook wel eens midden in de nacht naar een tankstation gereden om sigaretten te kopen (wat ook niet kon, want ik lag in het ziekenhuis, maar zo echt droomde ik) De lichamelijke verslaving vond ik veel minder erg dan de geestelijke.
    Alles berekende ik in "nog 1 sigaretje en dan..." en de koffie 's morgens smaakte helemaal niet. Auto rijden vond ik ook moeilijk, want dat was een rijdende ****...
    Maar.... roken is een van de moeilijkste verslavingen om van af te komen, dus we mogen allemaal heel trots op onszelf zijn. En ik heb hier op de site heel veel hulp gehad. <3

    Some angels choose fur instead of wings
  • Peetje25Peetje25 Berichten: 32 Pruttelende Peuter
    Ik snap heel goed wat jullie bedoelen.

    op mijn zestiende was ik begonnen... maar later kwam ik erachter dat het toch niet de juiste oplossing is voor je ontspanning en je hoofd vrij te maken. om het verhaal kort te houden.. rookte iedereen op de plek waar ik was geweest.. spijtig genoeg was iedereen een gezelligersheid roker geworden maar ook om hun eigen problemen te vergeten.. en dan heb ik het over gewone sigaretten.. in die tijd kon je nog sigaretten halen op je 16e gelukkig is het verhoogt naar de 18.

    nadat dat heb ik geen spijt want ik was er helemaal niet verslaafd aan geraakt! hiep hoi!

    maar waar ik nou woon in een samenleving blijkt dat iedereen elkaar aansteekt met dat gezelschap..

    maar goed misschien ben ik maar een zeurpiet maar ik hou van mij en ik hou ook van mijn gezondheid in het geheel..
    ookal wil ik graag me tevreden houden..

    alleen iemand die stage bij ons loopt.. een superaardige en leuke jongen wil graag met mij hardlopen maar hij was verslaafd aan roken bah
    hopelijk tips?

    tot snel!

Log In of Registreer om te reageren.
Return to top